Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Νέα προγραμματισμένη ημερομηνία δοκιμαστικής πτήσης Starship Πέμπτη με χρονικό παράθυρο 62 λεπτών 4:28 μ.μ. με 5:30 μ.μ. ώρα Ελλάδας.

Το stream θα ξεκινήσει 45 λεπτά πριν την εκτόξευση.

 

  • Like 1
  • Απαντ. 819
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

πωωω ρε φιλε να σου εχει δουλεψει το πρωτο stage με 33 κινητηρες μια χαρα και να τη πατησεις στο separation...κριμα, πολυ κριμα

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Απο την μία, ήθελα να δουλέψει όλο σύμφωνα με το σχέδιο. Απο την άλλη, οταν στη απογείωση χάνεις 4-5 κινητήρες και εναν επιπλεον που τελικά επανήλεθε 2 λεπτά αργότερα (ασχετα με αν το οχημα μπορει να αντεπεξέλθει ή όχι) θελω να φωνάξω "go back to the drawing board". Να βεβαιωθούμε οτι το Superheavy δεν δημιουργεί προβλήματα και μετά σκάμε για το separation. 

Κρίμα. 

Επεξ/σία από Skrobo
  • Super Moderators
Δημοσ.

H αίσθηση που είχα, παρακολουθώντας ήταν η ίδια με αυτή που διαβάζω σε πολλά μεγάλα δίκτα (και το αναφέρω και στη σχετική είδηση που ανέβηκε προ ολίγου), ήταν βαρύ το σκάφος.

Εντωμεταξύ, κάποια στιγμή είδα ξεκάθαρα να φεύγουν κομμάτια από το SHB, χαμηλά στην ποδιά, μάλλον, αλλά δεν βρήκα ακόμη πληροφορίες γι' αυτό.

Προφανώς επίτευγμα είναι, αλλά επίσης προφανώς τέτοιο ποσοστό αστοχίας κινητήρων  (κι ας τα κατάφερε, σημαντικό πολύ, να απομακρυνθεί από την εξέδρα, τυχόν αστοχία εκεί θα έριχνε το πρόγραμμα πολύ πίσω) νομίζω πρέπει να τους προβληματίσει, πολύ περισσότερο από την αποτυχία στο separation.

  • Like 1
  • Super Moderators
Δημοσ.

Ιδανικά δεν πήγε, σε καμία περίπτωση. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση, και μόνο η κατάληξη που είχε, αρκεί.

Όμως, βγήκαν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα, κι όσο περνάει ο καιρός θα προκύπτουν κι άλλα. Ο πύργος εκτόξευσης τα πήγε καλά, η βάση άντεξε, οριακά, αλλά σε συνδυασμό με τον τεράστιο αριθμό κινητήρων και τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν, προκλήθηκε πρόβλημα. Όλο αυτό το σύννεφο που είδαμε κατά την απογείωση (φαινόταν κι από το χρώμα) δεν ήταν καυσαέρια μόνο, το έδαφος κάτω από τη βάση σκάφτηκε, όλα αυτά τα χώματα, πέτρες κτλ. κάπου κατέληξαν και, αν κρίνουμε από τις αστοχίες 6 κινητήρων στους 33, είναι ένα ζήτημα που πρέπει να λυθεί κατά προτεραιότητα. 

Όσες βελτιώσεις και να επιφέρεις στο σκάφος, αν σκάβει το έδαφος και τα χώματα/πέτρες μπαίνουν στους κινητήρες, δεν κάνεις τίποτε.

Επίσης, αξιοσημείωτη είναι και η αντοχή που επέδειξε το Starship όταν τα πράγματα στράβωσαν. Δεν διαλύθηκε από τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν (πόσο ακόμη θα άντεχε, άγνωστο, αλλά είναι ένα ενδιαφέρον στοιχείο).

Αυτή τη στιγμή, με τα όσα ξέρουμε, το ζήτημα της βάσης εκτόξευσης πρέπει να πάρει προτεραιότητα, ενδεχομένως να δουν πώς μπορούν να προσαρμόσουν τα συστήματα της NASA.

Η SpaceX έτσι κινείται, δοκιμάζει πολλά πράγματα, συχνά. Οργανισμοί όπως η NASA και η ESA δεν έχουν τέτοια ανοχή στην αστοχία, αλλά αντίστοιχα κινούνται και με πολύ βραδύτερους ρυθμούς.

Κριτική στάση χρειάζεται, όχι απαξίωση.

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν βλέπω να ξαναδοκιμάζουν προτού φτιάξουν τον χώρο εκτόξευσης. Χρειάζεται τόσο σοβαρή τάφρος κάτω από την βάση όσο και σύστημα εκτόξευσης νερού (για προστασία του οχήματος και του πύργου από τον ήχο). Θα έβαζα στοίχημα πως κάποιοι από τους κινητήρες βγήκαν εκτός ακριβώς λόγω της έλλειψης αυτών των δύο.

Water deluge ξέρω πως ήταν σχεδιασμένο να εγκατασταθεί στο μέλλον, αλλά τα παιδιά της SpaceX υπέθεταν πως θα μπορούσαν να γλυτώσουν τις σοβαρές και χρονοβόρες χωματουργικές εργασίες που χρειάζονται για να φτιαχτεί τάφρος όπως αυτές στην Φλόριντα που έχει αντίστοιχες συνθήκες. Από την εκτόξευση αυτή, καθίσταται προφανές πως υπέθεσαν λάθος.

Και βασικά, δεν παίζει να τους αφήσουν να εκτοξεύσουν ξανά αν δεν τον φτιάξουν πρώτα. Ειδικά με το νέφος χώματος και τσιμέντου να πέφτει σε κατοικημένες περιοχές πολλά χιλιόμετρα μακριά..

Από εκεί και πέρα, προσωπικά νομίζω πως η εκτόξευση πήγε αρκετά καλά, δεδομένων των συνθηκών. Το γεγονός πως το όχημα πέρασε το σημείο Q (δλδ το σημείο κατά την πτήση που δέχεται το σκάφος τον μεγαλύτερο αεροδυναμικό φόρτο) αλώβητο είναι πολύ σημαντικό. Και σίγουρα θα έχουν μαζέψει πολλά δεδομένα προς μελέτη για το μέλλον.

Επεξ/σία από Dante80
Δημοσ.

Με ποιον τρόπο έγινε η αυτοκαταστροφή του σκάφους?

Υπάρχουν εκρηκτικά τοποθετημένα για αυτόν τον λόγο ή εκμεταλεύονται τα καύσιμα που υπάρχουν ήδη μέσα και τα πυροδοτούν?

Λίγο τρομακτικό πάντως μου φαίνεται να υπάρχει "κουμπί αυτοκαταστροφής" που έτσι απλά κάνει έκρηξη. Νόμιζα ότι αυτά υπάρχουν μόνο στα καρτούν και στις ταινίες

Δημοσ.

Εμενα αυτο που μου εκανε πραγματικα εντύπωση ηταν οτι μετα την καταστροφή ολοι χειροκροτούσαν και ζητωκραυγαζαν, εκει κόλλησα και δεν καταλάβαινα τι ακριβώς γίνεται.

  • Like 1
  • Super Moderators
Δημοσ.
27 λεπτά πριν, cthulhucarbide είπε

Με ποιον τρόπο έγινε η αυτοκαταστροφή του σκάφους?

Υπάρχουν εκρηκτικά τοποθετημένα για αυτόν τον λόγο ή εκμεταλεύονται τα καύσιμα που υπάρχουν ήδη μέσα και τα πυροδοτούν?

Λίγο τρομακτικό πάντως μου φαίνεται να υπάρχει "κουμπί αυτοκαταστροφής" που έτσι απλά κάνει έκρηξη. Νόμιζα ότι αυτά υπάρχουν μόνο στα καρτούν και στις ταινίες

Yπάρχουν εκρηκτικά τοποθετημένα κατά μήκος όλου του σκάφους.

  • Like 1
Δημοσ.
35 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Εμενα αυτο που μου εκανε πραγματικα εντύπωση ηταν οτι μετα την καταστροφή ολοι χειροκροτούσαν και ζητωκραυγαζαν, εκει κόλλησα και δεν καταλάβαινα τι ακριβώς γίνεται.

Έλα ντε.

Σαν να βλέπεις βιντεάκια από βόρεια Κορέα...

Δημοσ.
1 ώρα πριν, cthulhucarbide είπε

Με ποιον τρόπο έγινε η αυτοκαταστροφή του σκάφους?

Υπάρχουν εκρηκτικά τοποθετημένα για αυτόν τον λόγο ή εκμεταλεύονται τα καύσιμα που υπάρχουν ήδη μέσα και τα πυροδοτούν?

Λίγο τρομακτικό πάντως μου φαίνεται να υπάρχει "κουμπί αυτοκαταστροφής" που έτσι απλά κάνει έκρηξη. Νόμιζα ότι αυτά υπάρχουν μόνο στα καρτούν και στις ταινίες

Όλοι οι σύγχρονοι πυραυλικοί φορείς έχουν αυτόματο σύστημα αυτο-καταστροφής (Automatic Flight Termination System). Ο λόγος που υπάρχει είναι προφανής, και έχει να κάνει με το γεγονός πως ένας πύραυλος εκτός ελέγχου μπορεί να χτυπήσεις κατοικημένη περιοχή.

Δεν είναι κάποιο κουμπί πλέον (πριν από χρόνια πολλά ήταν) αλλά μια σειρά από μικρούς εκρηκτικούς μηχανισμούς κατά μήκος των δεξαμενών του πυραύλου, σε συνδυασμό με λογισμικό στους υπολογιστές αποστολής του. Ουσιαστικά, πριν την εκτόξευση δίνονται στον υπολογιστή του πυραύλου κάποιες συντεταγμένες, μέσα στις οποίες επιτρέπεται να κινηθεί.

Οι σένσορες του πυραύλου κατά την πτήση συνεχώς παρακολουθούν την πορεία του μέσα στον "διάδρομο" που το έχει δοθεί, και μόλις ο πύραυλος βγαίνει από αυτόν τότε δίδεται η εντολή για την παύση της πτήσης. (FS)

Τότε, ο υπολογιστής κλείνει την ροή καυσίμου προς τις μηχανές, στέλνει τηλεμετρία της πτήσης προς το κέντρο ελέγχου και μετά ενεργοποιεί τους εκρηκτικούς μηχανισμούς. Οι συγκεκριμένοι είναι τοποθετημένοι με τέτοιο τρόπο ώστε ο πύραυλος να ανοίγει κατά μήκος των δεξαμενών του σαν κονσερβοκούτι, ώστε να πέφτει άμεσα η πίεση μέσα σε αυτές και το καύσιμο να αναφλέγεται αντί να εκρήγνυται.

Με λίγα λόγια αυτό που βλέπεις δεν είναι έκρηξη, αλλά κατέβασμα φερμουάρ..😅

  • Like 2
Δημοσ.

Υπήρχαν σε όλες τις παλιές αποστολές της NASA κλπ τέτοια εκρηκτικά ή είναι πρόσφατη προσθήκη?

Επίσης τι λέει το πρωτόκολλο για τις επανδρωμένες αποστολές αν βγουν εκτός ελέγχου, θα πυροδοτούνται πάλι? Πιστεύω θα ήταν τεράστια η δυσφήμιση και η κατακραυγή οπότε μάλλον θα το άφηναν απλά να πέσει

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...