Προς το περιεχόμενο

Ποιότητα τηλεπικοινωνιακού δικτύου σε όλους τους παρόχους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

α) Έγραψες κάτι και απάντησα σε ένα ερώτημα σου (δες παραπάνω). Τα υπόλοιπα που γράφεις είναι ιστορίες για αγρίους.
β) Στις περισσότερες περιπτώσεις ο κόσμος μια χαρά πιάνει την ταχύτητα που πληρώνει βάσει των φυσικών περιορισμών της xdsl και λαβάνοντας υπόψη τη σύνδεση έως τον κατανεμητή (που είναι και υποχρέωση του παρόχου) και όχι μέχρι τη μπρίζα πάνω (που είναι κομμάτι ευθύνης του πελάτη). Εάν πάντως έχεις επίσημα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν το αντίθετο μπορείς να τα παρουσιάσεις σε όλους τους παρόχους, στην ΕΕΤΤ και στην αρμόδια Ευρωπαική Επιτροπή για ρυθμιστική θέματα τηλεπικοινωνιών ώστε να τους πάρεις τα σώβρακα. Αλήθεια το λέω, εγώ μαζί σου. Καινούρια καλώδια επίσης δεν πρόκειται να δεις γιατί οι επενδύσεις γίνονται σε διαφορετικές (και νεότερες) τεχνολογίες και δεν υπάρχει budget στο επιχειρησιακό πλάνο για να γίνουν όλα παρά μόνο αν αυξηθούν και άλλο οι χρεώσεις τιμοκαταλόγου, που μάλλον θα γκρίνιαζες μετά.
γ) Κανείς δεν μίλησε για εταιρίες χαλκού και εργαστήρια και τρίχες κατσαρές και σταμάτα να βλέπεις φαντάσματα. Η φωτό είναι από εταιρικό δίκτυο (1 gbps).
δ) Όλοι (και εσύ και εγώ στο σπίτι μου) παίρνουμε την ταχύτητα που πληρώνουμε γιατί η δόλια η xdsl είναι best effort υπηρεσία. Όταν το καταλάβεις αυτό α) θα καταλάβεις γιατί είναι πιο ακριβές οι συνδέσεις με SLA και β) ότι το να θέλεις να πληρώνεις μια υπηρεσία με χρέωση best effort αλλά να απολαμβάνεις υπηρεσίες σαν να έχεις SLA, αυτό είναι κωμικοτραγικό ως γεγονός.

Χαλάρωσε και πάρτο αλλιώς, καλοπροαίρετα στο λέω. Χρειάζεσαι διάβασμα στο πως δουλεύουν οι τεχνολογίες και στους τεχνικούς περιορισμούς τους. Άποψη μου πάντα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 115
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

7 λεπτά πριν, l337 είπε

Χαλάρωσε και πάρτο αλλιώς, καλοπροαίρετα στο λέω. Χρειάζεσαι διάβασμα στο πως δουλεύουν οι τεχνολογίες και στους τεχνικούς περιορισμούς τους. Άποψη μου πάντα.

Θα μεσολαβήσω, καλοπροαίρετα πάντα, να επικοινωνήσουν μαζί σου τα τουλάχιστον 100 άτομα που γνωρίζω σε αποστάσεις 150 μέτρων από την καμπίνα να πληρώνουν 100 και να παίρνουν 40 και ο πάροχος να τούς απαντάει ότι όντως θέλει αντικατάσταση το υπόγειο καλώδιο, αλλά να περιμένουν. Επίσης, και τούς υπόλοιπους στα 350 μέτρα από καμπίνα να πληρώνουν 100 επειδή άνοιξε η καμπίνα τέτοιο και για τον ίδιο λόγο να παίρνουν αντί για 100 (που είναι εφικτό βάσει απόστασης) να παίρνουν 25-30.

Θα με βάλετε όμως ανοιχτή ακρόαση, όσο θα τούς εξηγείς το επιδερμικό φαινόμενο και την ανάκλαση στα σημεία επαφών σε συνδέσεις διαφορετικών διατομών καλωδίου.

Για το best effort θα μπορούσε να γραφτεί εγκυκλοπαίδεια στη χώρα, για το πώς ερμηνεύεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Θα μεσολαβήσω, καλοπροαίρετα πάντα, να επικοινωνήσουν μαζί σου τα τουλάχιστον 100 άτομα που γνωρίζω σε αποστάσεις 150 μέτρων από την καμπίνα να πληρώνουν 100 και να παίρνουν 40 και ο πάροχος να τούς απαντάει ότι όντως θέλει αντικατάσταση το υπόγειο καλώδιο, αλλά να περιμένουν. Επίσης, και τούς υπόλοιπους στα 350 μέτρα από καμπίνα να πληρώνουν 100 επειδή άνοιξε η καμπίνα τέτοιο και για τον ίδιο λόγο να παίρνουν αντί για 100 (που είναι εφικτό βάσει απόστασης) να παίρνουν 25-30.

Θα με βάλετε όμως ανοιχτή ακρόαση, όσο θα τούς εξηγείς το επιδερμικό φαινόμενο και την ανάκλαση στα σημεία επαφών σε συνδέσεις διαφορετικών διατομών καλωδίου.

Για το best effort θα μπορούσε να γραφτεί εγκυκλοπαίδεια στη χώρα, για το πώς ερμηνεύεται.

Είναι αυτό που σου έγραψα α) περί τεχνικών περιορισμών και β) ότι δεν γίνεται να αλλάχτεί κανένα καλώδιο λόγω κόστους (μιας και τα γαμησιάτικα θα τα χρεωθούν οι πελάτες) και λόγω επενδύσεων σε άλλες τεχνολογίες. Κατανοοώ ότι αρκετοί έχουν προβλήματα, ενώ πολλοί άλλοι πχ. δεν έχουν, αλλά η xdsl τεχνολογία έτσι δουλεύει (και αυτός ήταν ο αρχικός σκοπός της και το project) και είναι οι τεχνικοί περιορισμοί της μιας και σαν τεχνολογία βασίζεται στα υπάρχοντα (απαρχαιωμένα ενίοτε) τηλεφωνικά δίκτυα. Ο στόχος της xdsl όταν ξεκίνησε σε διεθνές επίπεδο ήταν να δωθεί μεγαλύτερο bandwidth μέσω των παλιών τηλεφωνικών καλώδίων για όσο είναι εφικτό (για κάθε πελάτη) και μέχρι εκεί που αντέχει η εκάστοτε γραμμή. Όποιος ήθελε περισσότερα (sla, σχεδόν 100% uptime, εγγυημένη αξιοπιστία) αναγκαστικά περνούσε άλλους τύπους προσβάσεων (μισθωμένες κλπ). Δεν έχει κανένα νόημα να δοθούν δις ευρώ για να αλλάξει κάτι όταν με τα αντίστοιχα δις ευρώ έχουν ήδη προχωρήσει σε άλλες επενδύσεις που δίνουν πιο αξιόπιστες υπηρεσίες, πολύ μεγαλύτερο bandwidth και πιο εγγυημένο uptime για την σύνδεση του κάθε χρήστη (πχ. ftth). Και σκέψου ότι είμαστε και μια χρεωκοπημένη χώρα (και δεν έχουμε δει τίποτα ακόμη), οπότε πάλι καλά να λέμε. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, l337 είπε

Είναι αυτό που σου έγραψα α) περί τεχνικών περιορισμών και β) ότι δεν γίνεται να αλλάχτεί κανένα καλώδιο λόγω κόστους (μιας και τα γαμησιάτικα θα τα χρεωθούν οι πελάτες) και λόγω επενδύσεων σε άλλες τεχνολογίες. Κατανοοώ ότι αρκετοί έχουν προβλήματα, ενώ πολλοί άλλοι πχ. δεν έχουν, αλλά η xdsl τεχνολογία έτσι δουλεύει (και αυτός ήταν ο αρχικός σκοπός της και το project) και είναι οι τεχνικοί περιορισμοί της μιας και σαν τεχνολογία βασίζεται στα υπάρχοντα (απαρχαιωμένα ενίοτε) τηλεφωνικά δίκτυα. Ο στόχος της xdsl όταν ξεκίνησε σε διεθνές επίπεδο ήταν να δωθεί μεγαλύτερο bandwidth μέσω των παλιών τηλεφωνικών καλώδίων για όσο είναι εφικτό (για κάθε πελάτη) και μέχρι εκεί που αντέχει η εκάστοτε γραμμή. Όποιος ήθελε περισσότερα (sla, σχεδόν 100% uptime, εγγυημένη αξιοπιστία) αναγκαστικά περνούσε άλλους τύπους προσβάσεων (μισθωμένες κλπ). Δεν έχει κανένα νόημα να δοθούν δις ευρώ για να αλλάξει κάτι όταν με τα αντίστοιχα δις ευρώ έχουν ήδη προχωρήσει σε άλλες επενδύσεις που δίνουν πιο αξιόπιστες υπηρεσίες, πολύ μεγαλύτερο bandwidth και πιο εγγυημένο uptime για την σύνδεση του κάθε χρήστη (πχ. ftth). Και σκέψου ότι είμαστε και μια χρεωκοπημένη χώρα (και δεν έχουμε δει τίποτα ακόμη), οπότε πάλι καλά να λέμε. 

Γνωρίζω λεπτομερώς όλα τα ηλεκτρομαγνητικά θέματα και καταλαβαίνω αυτά που λες, όπως και το best effort σαν business λογική, κλπ κλπ. Δεν έχω διαθέση αντιπαράθεσης.

Απλά και βάσει προσωπικής εμπειρίας και βάσει εμπειριών φίλων και γνωστών και πολλών άλλων που με ρωτάνε, βλέπω ότι μειώνεται η προσπάθεια να υπάρξει ορθή παροχή υπηρεσίας.

Δεν λέω ότι θα θέλαμε όλοι 1Gbps στο σπίτι και δυστυχώς έχουμε VDSL.

Λέω ότι έχουν γίνει πιο «μαρκετίστικα» τα πράγματα. Αναβαθμίζουν καμπίνες σε 100 και 200, αλλά αυτές δεν συνοδεύονται από ανάλογες αναβαθμίσεις ποιοτικού επιπέδου από τις καμπίνες μέχρι τα σπίτια. Αυτό έχει οδηγήσει να αυξάνονται οι συνδρομητές που τούς «υπόσχονται» 100ρια και 50ρια, τα αγοράζουν και μετά ανακαλύπτουν ότι δεν παίζουν ούτε καν κοντά σε αυτό που αγόρασαν. Και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι συντήρησης καλωδίων σε αυτό. Ξέρω ανθρώπους που τους υποσχέθηκαν 100ρια σε καλώδια ριγμένα πριν από 30 χρόνια, χιλιοχτυπημένα από βλάβες και με ένα σωρό επισκευές. Τούς υποσχέθηκαν 100ρια, απλά επειδή το έπαιξε η καμπίνα σαν δυνατότητα.

Το best effort είναι πολύ μεγάλη συζήτηση. Αναλόγως της ερμηνείας, μπορεί κάποιος να αφήσει τα πράγματα πολύ πίσω σε εξέλιξη και να είναι καλυμμένος από τη φιλοσοφία του best effort. Είναι μια εξαιρετικά σχετική έννοια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, kostasgr78 είπε

Γνωρίζω λεπτομερώς όλα τα ηλεκτρομαγνητικά θέματα και καταλαβαίνω αυτά που λες, όπως και το best effort σαν business λογική, κλπ κλπ. Δεν έχω διαθέση αντιπαράθεσης.

Απλά και βάσει προσωπικής εμπειρίας και βάσει εμπειριών φίλων και γνωστών και πολλών άλλων που με ρωτάνε, βλέπω ότι μειώνεται η προσπάθεια να υπάρξει ορθή παροχή υπηρεσίας.

Δεν λέω ότι θα θέλαμε όλοι 1Gbps στο σπίτι και δυστυχώς έχουμε VDSL.

Λέω ότι έχουν γίνει πιο «μαρκετίστικα» τα πράγματα. Αναβαθμίζουν καμπίνες σε 100 και 200, αλλά αυτές δεν συνοδεύονται από ανάλογες αναβαθμίσεις ποιοτικού επιπέδου από τις καμπίνες μέχρι τα σπίτια. Αυτό έχει οδηγήσει να αυξάνονται οι συνδρομητές που τούς «υπόσχονται» 100ρια και 50ρια, τα αγοράζουν και μετά ανακαλύπτουν ότι δεν παίζουν ούτε καν κοντά σε αυτό που αγόρασαν. Και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι συντήρησης καλωδίων σε αυτό. Ξέρω ανθρώπους που τους υποσχέθηκαν 100ρια σε καλώδια ριγμένα πριν από 30 χρόνια, χιλιοχτυπημένα από βλάβες και με ένα σωρό επισκευές. Τούς υποσχέθηκαν 100ρια, απλά επειδή το έπαιξε η καμπίνα σαν δυνατότητα.

Το best effort είναι πολύ μεγάλη συζήτηση. Αναλόγως της ερμηνείας, μπορεί κάποιος να αφήσει τα πράγματα πολύ πίσω σε εξέλιξη και να είναι καλυμμένος από τη φιλοσοφία του best effort. Είναι μια εξαιρετικά σχετική έννοια.

Σε ότι αφορά το best effort κατανοώ ότι είναι λίγο θολό το τοπίο και ότι δίνει "πάτημα" στις εταιρίες για να σου πούνε "αυτό είναι" αλλά και ο αρμόδιο φορέας και ρυθμιστής (εεττ), που θα μπορούσε να βάλει χέρι, κοιμάται όρθια εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Στο κομμάτι του marketing των παρόχων και της διαφήμισης, κυριολεκτικά, έχεις απόλυτο δίκιο και είναι τραγικό και το ύφος των διαφημίσεων, και εκείνοι που τις εγκρίνουν (όσον αφορά τον ένα πάροχο το ξέρω και από την καλή και από την ανάποδη, που λένε) και τραγικά αυτά που λένε στις εσωτερικές ενημερώσεις και τον τρόπο που παρουσιάζουν πακέτα και υπηρεσίες στον πελάτη. Δυστυχώς υπάρχουν οι (λίγο - δεν χρειάζεται πολύ) "γνώστες" πελάτες που εξαγριώνονται με αυτήν την τακτική, και οι κακοί πελάτες ("γνώστες" και μη) που λόγω τις κακής διαφήμισης γίνονται ακόμη χειρότεροι και πιο κακοί πελάτες, κάτι που έχει "γονατίσει" τα IVR των call center των παρόχων και φτάσαμε από εκεί που ο μέσος χρόνος αναμονής (sales) το 2011 στην cosmote (τότε ήταν ακόμη οτε) ήταν 2,2 λεπτά να είναι τώρα το 2020 κοντά στα 16 λεπτά. Τέλοσπάντων, συγνώμη για το offtopic, ξέρω πολύ καλά όμως ότι υπόσχονται μπαρούφες, ξέρω επίσης καθι τα σενάρια και τι ακριβώς πρέπει να λένε στις αντιρρήσεις πελάτη, και πίστεψε με είναι δικαιολογίες για τα πανηγύρια, αλλά και αυτό δεν αναιρεί τους τεχνολογικούς περιορισμούς της υπηρεσίας. Κακώς παραμυθιάζουν τον πελάτη με τις χαζομάρες που του λένε (σφάλμα του παρόχου αυτό) αλλά στην περίπτωση που κάποιος έχει πχ. adsl με 40+ line attenuation (βάλε και το αυξημένο crosstalk λόγω των vdsl) δυστυχώς θα μείνει ο πελάτης με ταχύτητα πχ. στα 5 mbps (ή και λιγότερο) παρά μόνο αν αναβαθμίσει σε vdsl. Η adsl δεν θα μείνει για πολύ εξάλλου και στο λέω επίσημα αυτό. Συγνώμη που τα γράφω όλα λίγο μπερδεμένα, είμαι και στη δουλειά τώρα και κάνω 2-3 πράγματα ταυτόχρονα, και σου ζητώ συγνώμη αν πιστεύεις ότι σε πρόσβαλα πριν. Δεν ήταν πρόθεση μου. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...
  • 11 μήνες μετά...

Όσο βαδίζουμε προς τα 200ρια και τα 100ρια του VDSL Vectoring, αλλά και το FTTH (όπου υπάρχει), υπάρχει ακόμα αρκετό εύρος συνδρομητών που έχουν παραμείνει σε αστικές περιοχές να έχουν 24ρια με προβλήματα χαμηλών συγχρονισμών και αποσυνδέσεων;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, kostasgr78 said:

Όσο βαδίζουμε προς τα 200ρια και τα 100ρια του VDSL Vectoring, αλλά και το FTTH (όπου υπάρχει), υπάρχει ακόμα αρκετό εύρος συνδρομητών που έχουν παραμείνει σε αστικές περιοχές να έχουν 24ρια με προβλήματα χαμηλών συγχρονισμών και αποσυνδέσεων;

εννοειται και δεν θα αλλαξει αυτο.λεφτα στο χαλκο δεν πεφτουν. οποιος μπορει να βαλει vdsl ή ftth σε περιοχη που εχει  υποστηριξη και δεν το κανει τοτε κακο σε αυτον κανει.και η διαφορα στην τιμη ειναι αμελητεα πλεον.

το μονο που κερδιζει ο adsl χρηστης ειναι λιγοτερο crosstalk και πιο πολλα διαθεσιμα ζευγαρια σε περιπτωση βλαβης

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, poulinos είπε

εννοειται και δεν θα αλλαξει αυτο.λεφτα στο χαλκο δεν πεφτουν. οποιος μπορει να βαλει vdsl ή ftth σε περιοχη που εχει  υποστηριξη και δεν το κανει τοτε κακο σε αυτον κανει.και η διαφορα στην τιμη ειναι αμελητεα πλεον.

το μονο που κερδιζει ο adsl χρηστης ειναι λιγοτερο crosstalk και πιο πολλα διαθεσιμα ζευγαρια σε περιπτωση βλαβης

Συμφωνώ και επαυξάνω σε αυτό.

Το ερώτημά μου πήγαινε στο ποιό ποσοστό συνδρομητών δεν έχουν κάλυψη να το κάνουν αυτό και έχουν μείνει στις «παραπεταμένες από τους παρόχους» περιοχές εντός ευρύτερων αστικών ιστών, όπου δεν υπάρχει κάλυψη καμπίνας και δυνατότητα για σταθερές συνδέσεις χωρίς προβλήματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 13/02/2023 at 20:05, kostasgr78 said:

Συμφωνώ και επαυξάνω σε αυτό.

Το ερώτημά μου πήγαινε στο ποιό ποσοστό συνδρομητών δεν έχουν κάλυψη να το κάνουν αυτό και έχουν μείνει στις «παραπεταμένες από τους παρόχους» περιοχές εντός ευρύτερων αστικών ιστών, όπου δεν υπάρχει κάλυψη καμπίνας και δυνατότητα για σταθερές συνδέσεις χωρίς προβλήματα.

πιστευω οτι πολλες περιοχες ακομα και στην αθηνα δεν εχουν vdsl/ftth. δες πχ στο κεντρο που απορω ποιος θα σκαψει καποιος για να ριξει ftth. και τα πετραλωνα πριν λιγο καιρο μπηκαν σε vdsl και ftth.σιγουρα ποσοστα δεν ξερω αλλα οσο περναει ο καιρος ολοι σκαβουν για να προλαβουν την πιτα.μεχρι και η δεη που θελει να παιξει εναερια. ειναι ενα μεγαλο στοιχημα για τις εταιρειες και πολλα λεφτα απο πισω. το καλο ειναι οτι γινονται αρκετες ενεργοποιησεις απο τους παροχους καθε μερα.το κακο ειναι βεβαια οτι στην περιπτωση τοιυ ftth πρεπει να γινει η αρχικη εγκατασταση και πρεπει να συμφωνησουν για να γινει.αν εχεις καναν στην πολυκατοικια που παιρνει ναρκωτικα ή κανεναν διαχειριστη τρελο αντε βγαλε ακρη. και λογω του χωρου που βρισκομαι πολλες εταιρειες ψαχνουν τεχνικους για ftth με το κιλο για να βγει το φορτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...