Προς το περιεχόμενο

PlayStation 5 Topic v2


Μήνυμα προστέθηκε από Praetorian

Βασικές συστάσεις (που ισχύουν συγχρόνως με τους όρους χρήσης του forum) για να παραμείνει το θέμα ανοιχτό:

  • Συζητήστε πάνω στην συγκεκριμένη κονσόλα (specs, περιφερειακά, προγραμματισμένες κυκλοφορίες, απορίες)
  • Αποφύγετε το VS με άλλες κονσόλες ή/και PC στο βαθμό του δυνατού
  • Αποφύγετε προκλητικούς χαρακτηρισμούς προς άλλα μέλη ή γενικεύσεις του στυλ "fan boys", "haters" κλπ
  • Μην απαντάτε σε προβληματικά μηνύματα. Στείλτε αναφορά για να τα χειριστούν οι αρμόδιοι συντονιστές.

Αν το topic ξεφύγει, χωρίς να σταλούν αναφορές, θα κλειδώσει επ' αόριστον.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
10 ώρες πριν, Venerable είπε

Το είχα διαβάσει, δεν το παρέθεσα διότι είχα την εντύπωση πως κάποιος το είχε αναφέρει πρωτύτερα. Anyway, ένα σχετικό μήνυμα από αναλυτή της βιομηχανίας:

Δεν είναι και τόσο τραγικό οι αυξημένες τιμές, να θυμίσω και πως στην αρχή των ps3,xb360 είχε επαναληφθεί το ίδιο σκηνικό. Βέβαια σε συνδυασμό με τις αρχικές τιμές των συστημάτων είχε και τα ανάλογα αποτελέσματα στην δυναμική πωλήσεων στα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας. Επίσης η μετάβαση των multiplatform τίτλων που κυκλοφορούσαν παράλληλα στα ps3,xb360 και ps4,xb1 κράτησε δύο χρόνια. Η αντίστοιχη μετάβαση χρονικά από τα ps4,xb1 σε ps5,xbs θα είναι λογικά ίδια ή και μεγαλύτερη.

Γενικότερα υπάρχουν πολλά ερωτήματα αλλά θα πρέπει να περιμένουμε πως θα ανταποκριθεί επίσημα η βιομηχανία.

Δημοσ.
19 λεπτά πριν, zlave είπε

Όλοι τρέχουν να ζητήσουν μεγαλα εντυπωσιακά παιχνίδια που θα παίζουμε για ώρες και θέλουμε τα σούπερ γραφικά και το animation που είναι σαν πραγματικό αλλά κανείς δεν θέλει να τα πληρώσει. Και δε θέλει ούτε σεζόν πας ή dlc ή micro transactions. Ε δεν γίνεται. 
Γιαυτο είμαι της λογικής πως και τα παιχνίδια πρέπει να κάνουν ένα βήμα πίσω, σαν αυτό που δήλωσε ο Shawn Layden, πολύ απλά δεν είναι βιώσιμο αυτό το μοντέλο.

Απο την άλλη βλέπω εμπειρίες τύπου Plague Tale να πουλάνε μόνο ένα εκατομμύριο, κρίμα μεν αλλά θεωρώ πως τα βγάζουν τουλάχιστον τα λεφτά τους. 

Όσον αφορά το bold για παιχνίδια όπως το nba2k το κακό είναι πως δεν είναι ή το ένα ή το άλλο. Δηλαδή και θα σου αυξήσουν την τιμή κατά 10 ευρώ και θα σου χώσουν τα lootboxes και τα microtransactions, από τα οποία ήδη βγάζουν απίστευτα ποσά.

Δημοσ.

Ε λόγω διαδεδομένης πειρατείας (μεταχειρισμένα) θα φάμε στη μάπα ψηλές τιμές και οι υπόλοιποι που δε πειρατεύουμε. Δείτε τι έγινε στις αγγελίες με το tlou2...

  • Confused 2
Δημοσ.
21 ώρες πριν, NickTG είπε

Βέβαια εδώ το παράδειγμα είναι για ένα ετήσιο μπασκετακι. 

Αν δεν βγαίνουν ούτε αυτοί που πουλάνε κάθε χρόνο το ίδιο με κάποιες λίγες βελτιώσεις τι να πουν και εταιρείες που βγάζουν παιχνίδι κάθε 5 χρόνια. 

Εγώ θεωρώ (γιατί δεν έχω κάτι απτό αφού δεν αναφέρονται κάπου) ότι για τέτοια αθλητικά παιχνίδια τα δικαιώματα είναι μεγαλύτερα αν κρίνω από λοιπές χορηγίες και tv rights (βγαίνουν γύρω στα 2,7 ΔΙΣ δολλάρια το χρόνο στο nba και κάπου εκεί για premier league και champions league από αυτά που έχω παρατηρήσει επειδή ασχολούμαι λίγο αλλά και στα άλλα αθλήματα σίγουρα), επομένως έχουν και τα δικαιώματα και το developing (ακόμα και αν το θεωρείτε μερικοί ότι δεν κάνουν δούλεια ε΄γω βλέπω αλλαγές είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο)  και είναι σίγουρα ίδιο αν όχι μεγαλύτερο το κόστος με ένα ΑΑΑ game.

Επίσης όντως από οικονομικής άποψης μπορούμε να πούμε ότι τα μεν κόστη έχουν αυξηθεί, αλλά η αγοραστική δύναμη δεν έχει αυξηθεί (ειδικά μετά την πανδημία-όχι πως έχει τελείωσει- και το φόβο του κόσμου) επομένως και οι εταιρείες πρέπει να βρούν το sweet spot (equilibrium λέγεται αλλά τελος πάντων 😛), φυσικά μου φαίνεται και λίγο ότι το σπρώχνουν προς το digital για ευνοήτους λόγους. Όπως και να έχει δεν ξέρω κατά πόσο θα ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρείες, πάντως τη MS με το game pass που θα τα έχει όλα day one μέσα και τη sony που βασίζεται αρκετά σε software sales δεν τις βλεπω να ακολουθούν, η Nintendo ήδη τρίβει τα χέρακια της.

Δημοσ.
50 λεπτά πριν, stafftw είπε

, πάντως τη MS με το game pass που θα τα έχει όλα day one μέσα

Δεν νομιζω να τα εχει ολα day one μεσα .

Δημοσ.
20 minutes ago, Fotis13 said:

Δεν νομιζω να τα εχει ολα day one μεσα .

Έχουν δηλώσει ότι οι δικές τους παραγωγές θα είναι day one διαθέσιμες στο game pass και μάλλον αυτά εννοούσε λέγοντας όλα

  • Like 4
Δημοσ.
6 ώρες πριν, Fotis13 είπε

Συμφωνω με το σκεπτικο σου  το οποιο ειναι  λογικο και περιγραφει τον παραλογισμο μιας μεγαλης μεριδας .

Αλλα διαφωνω πως η λυση ειναι να εχουμε υποδυεστερους τεχνικα τιτλους ,διοτι θα προκειται για ενα τεραστιο πισωγυρισμα .Η εξελιξη της τεχνολογιας στα games  δεν μπορει  και δεν πρεπει να σταματησει. Ισως η λυση σε αυτο  να ειναι το συνδρομητικο μοντελο ,ο χρονος θα δειξει ...

Δεν μιλάει νομίζω για υποδιέστερους τεχνικά τίτλους αλλά για μικρότερους σε διάρκεια. Όπως λέει χαρακτηριστικά: 

Αναφορά σε κείμενο

Shawn Layden: "I would welcome a return to the 12 to 15 hour AAA game"

 Αυτό έχει δύο προεκτάσεις. Μικρότερο κόστος (γιατί η κάθε εργατοώρα κοστίζει στην ανάπτυξη) αλλά και μικρότερο κύκλο ανάπτυξης (=περισσότερα games).

Δημοσ.
3 hours ago, stafftw said:

Εγώ θεωρώ (γιατί δεν έχω κάτι απτό αφού δεν αναφέρονται κάπου) ότι για τέτοια αθλητικά παιχνίδια τα δικαιώματα είναι μεγαλύτερα αν κρίνω από λοιπές χορηγίες και tv rights (βγαίνουν γύρω στα 2,7 ΔΙΣ δολλάρια το χρόνο στο nba και κάπου εκεί για premier league και champions league από αυτά που έχω παρατηρήσει επειδή ασχολούμαι λίγο αλλά και στα άλλα αθλήματα σίγουρα), επομένως έχουν και τα δικαιώματα και το developing (ακόμα και αν το θεωρείτε μερικοί ότι δεν κάνουν δούλεια ε΄γω βλέπω αλλαγές είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο)  και είναι σίγουρα ίδιο αν όχι μεγαλύτερο το κόστος με ένα ΑΑΑ game.

Επίσης όντως από οικονομικής άποψης μπορούμε να πούμε ότι τα μεν κόστη έχουν αυξηθεί, αλλά η αγοραστική δύναμη δεν έχει αυξηθεί (ειδικά μετά την πανδημία-όχι πως έχει τελείωσει- και το φόβο του κόσμου) επομένως και οι εταιρείες πρέπει να βρούν το sweet spot (equilibrium λέγεται αλλά τελος πάντων 😛), φυσικά μου φαίνεται και λίγο ότι το σπρώχνουν προς το digital για ευνοήτους λόγους. Όπως και να έχει δεν ξέρω κατά πόσο θα ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρείες, πάντως τη MS με το game pass που θα τα έχει όλα day one μέσα και τη sony που βασίζεται αρκετά σε software sales δεν τις βλεπω να ακολουθούν, η Nintendo ήδη τρίβει τα χέρακια της.

Για να έχουν φτάσει τα δικαιώματα στα ύψη, σημαίνει πως οι εταιρείες παιχνιδιών πληρώνουν. 

Άρα μάλλον βγάζουν πολύ χρήμα. Τελικά πιο πολύ είναι ένα πρόβλημα που οι ίδιες δημιούργησαν. 

Αλλαγές προφανώς και κάνουν, το ίδιο που έγραψα ήταν υπερβολή για να δείξω τη διαφορά από ένα παιχνίδι που βγαίνει κάθε 5, 6 ή και 7 χρόνια. 

  • Like 1
Δημοσ.
8 ώρες πριν, Malthador είπε

Όποιος θεωρεί ότι η επόμενη γενιά δεν θα είναι χτισμένη επάνω στις συνδρομητικές υπηρεσίες πλανάται.

Δεν βγαίνουν τα κουκιά για να αγοράζονται τα games day one πλέον, θα φτάσουν να κοστίζουν $100 στο launch.

Συμφωνώ μαζί σου και δεν είσαι ο μόνος που το αναφέρει:

Κάντε την αντιστοιχία για την Sony προφανώς.

Δημοσ.

Πάντως τα πετυχημένα παιχνίδια με 10+εκ πωλήσεις, δε νομίζω ότι έχουν θέμα με τα έσοδα τους... Περισσότερα έσοδα και λιγότερο ρίσκο νομίζω είναι ο στόχος τους...

  • Like 1
  • Moderators
Δημοσ.
7 minutes ago, xavier said:

Πάντως τα πετυχημένα παιχνίδια με 10+εκ πωλήσεις, δε νομίζω ότι έχουν θέμα με τα έσοδα τους... Περισσότερα έσοδα και λιγότερο ρίσκο νομίζω είναι ο στόχος τους...

Αυτά είναι που θα έχουν κατά βάση θέμα. Γιατί αυτά που θα έχουν και μεγαλύτερο κόστος παραγωγής. Αν ένα τέτοιο game ανεβάζει κόστος από τα 200m στα 300m τοτε 10m πωλήσεις θα είναι ψίχουλα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, Fotis13 είπε

Συμφωνω με το σκεπτικο σου  το οποιο ειναι  λογικο και περιγραφει τον παραλογισμο μιας μεγαλης μεριδας .

Αλλα διαφωνω πως η λυση ειναι να εχουμε υποδυεστερους τεχνικα τιτλους ,διοτι θα προκειται για ενα τεραστιο πισωγυρισμα .Η εξελιξη της τεχνολογιας στα games  δεν μπορει  και δεν πρεπει να σταματησει. Ισως η λυση σε αυτο  να ειναι το συνδρομητικο μοντελο ,ο χρονος θα δειξει ...

H λυση ειναι το μικροτερο κοστος παραγωγης, τωρα απο που θα κοπει budget αυτο το ξερει η καθε εταιρια. Αλλος θα κοψει απο το τεχνικο τομεα, αλλος απο το περιεχομενο, αλλος απο το voice acting (που δεν θα εχει μεσα ολα τα ψωνια που ζητανε μυρια) κ.ο.κ. Οι εταιριες πρεπει να προσαρμοσουν τα budgets τους στην αγορα και στις πωλησεις που κανουν, καποιες το εχουν κανει ηδη (δες From και Capcom) και ελπιζω να ακολουθησουν και οι υπολοιποι γιατι αλλιως θα μας φλoμωσουν στις καζουαλ παπατζες με κορυφαιο τεχνικο τομεα και 100 ωρες "content" στην επομενη γενια.

Αν ειναι να παιξω παιχνιδαρες ποιος τον χεζει τον τεχνικο τομεα? τα γραφικα εχουν φτασει σε τοσο καλο σημειο πλεον που ειναι το τελευταιο που με ενδιαφερει. Ας παιξω νεο Deus Ex, Prey, Βurnout ή Dead Space και ας μην εχει και τα κορυφαια γραφικα...

Επεξ/σία από dr_thodt
  • Like 2
Δημοσ.

Το μοντέλο που ακολουθούν οι περισσότερες εταιρίες είναι αυτό της παροδικής πτώσης τιμών μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού. Εφόσον συνεχίσουν να πουλάνε σε ικανοποιητικές ποσότητες στο χρονικό διάστημα που τα παιχνίδια θα πωλούνται στην μέγιστη τιμή τους δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως αυτό αλλάξει τότε η βιομηχανία θα προβεί σε αλλαγές για να παράγει τα απαιτούμενα κέρδη.

Δημοσ.

Υπάρχει και το μοντέλο του PC εεερ BC με τις διαχρονικές πωλήσεις. Το διάστημα που αναφέρεις @mansa2k είναι τρομακτικά μικρό για τις κόπιες σε φυσικό μέσο στα twins ακόμα και κατά την κυκλοφορία τους.

Στο όλο κόστος παραγαγωγής στο μεταξύ είναι και το κόστος marketing το οποίο από ότι έχω διαβάσει σε κάποιες παραγωγές ξεπερνάει ενίοτε και το μισό κόστος του developement.

  • Like 1
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, Venerable είπε

Υπάρχει και το μοντέλο του PC εεερ BC με τις διαχρονικές πωλήσεις. Το διάστημα που αναφέρεις @mansa2k είναι τρομακτικά μικρό για τις κόπιες σε φυσικό μέσο στα twins ακόμα και κατά την κυκλοφορία τους.

Στο όλο κόστος παραγαγωγής στο μεταξύ είναι και το κόστος marketing το οποίο από ότι έχω διαβάσει σε κάποιες παραγωγές ξεπερνάει ενίοτε και το μισό κόστος του developement.

Είναι μικρό αλλά σε αυτό βασίζεται -κατά ένα μεγάλο μέρος- το οικοδόμημα της πτώσεως των τιμών. Πάρε παράδειγμα το Anthem, το παιχνίδι έτυχε χαμηλής ανταπόκρισης και είδε την τιμή του να πιάνει πάτο σε τάχιστο διάστημα. Αν το αρχικό μέρος του πλάνου καταρρεύσει έχει επιπτώσεις στα υπόλοιπα. Είχα γράψει ένα κείμενο για τις διαφορές μεταξύ πτώσης τιμής και διατήρησης αλλά περιορίζεται σε αυτά τα δύο χωρίς να δίνει περαιτέρω έμφαση σε άλλα μοντέλα. 

Σχετικά με το υψηλό κόστος του marketing αυτό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως την δυναμική του ip (βλέπε rockstar games) ή γενικότερα πως αποφασίζει να κινηθεί ο διανομέας όπως παράδειγμα το πρώτο Watch Dogs για το οποίο η Ubi ξόδεψε αρκετά χρήματα στην προώθηση, προφανώς για να το εδραιώσει ως ip. 

Γενικότερα περιμένω περισσότερες πληροφορίες, εμένα με προβληματίζουν και άλλα θέματα πέρα της τιμολόγησης των παιχνιδιών το οποίο δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο.

  • Like 1
  • Thanks 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...