Προς το περιεχόμενο

Φακοί φωτογραφικών μηχανών και φακοί σμαρτφοουν


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 45
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, hectorsdad είπε

Μικρομεσαίος manual τηλεφακός 85χιλ. σε crop format . Επιλεκτική εστίαση. 

insomnia.JPG

   Επιλεκτική και όχι μόνον , δεν τέθηκε ποτέ ζήτημα εστίασης σε φακό σμαρτφοουν , αφού κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει μια σειρά από θέματα , όπως η έλλειψη εικονοσκοπιου , κάτι που αποδεδειγμένα είναι απαραίτητο στοιχείο για κάτι τέτοιο , αλλά και για έστω στοιχειώδη σύνθεση . 

  Επιπλέον η πληροφόρηση που εμφανίζεται στην όποια οθόνη ενός σμαρτφοουν γύρω από τα τρέχοντα στοιχεία λήψης , υπάρχει αλήθεια τέτοια πληροφόρηση σε οθόνη σμαρτφοουν γύρω από στοιχεία λήψης , όπως διάφραγμα κλπ . κι' αν υπάρχει ποιες είναι οι δυνατότητες αλλαγής διαφράγματος στον φακό η διόρθωσης στην έκθεση και με ποιον τρόπο μηχανιστικά γίνεται κάτι τέτοιο ?

  Μήπως τελικά αυτή η ευκολία λήψης θα πάει περίπατο αν εμπλακεί τέτοια μηχανιστική διαδικασία η οποία συν τοις άλλοις απαιτεί την ύπαρξη χειρολαβών , dials , sub command dials και πάει λέγοντας .

  Είναι εύκολο να καταλάβει ο καθένας , αυτός που έχει ασχοληθεί δλδ και με το ένα αλλά και με το άλλο μέσο πως τα πράγματα διαφοροποιούνται αρκουντως .

   Άλλη η δουλειά του ναύτη , άλλη του καντηλαναφτη και άλλη αυτή του αστροναύτη !

  Όπως επίσης είναι εύκολο να κατανοήσει κάποιος την διαφορά μεταξύ φωτογραφίας και snapshot , χωρίς να μειώνεται σε καμία περίπτωση η αξία της καθεμιάς .

  

Επεξ/σία από babisskg
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 3/4/2020 στις 2:31 ΜΜ, nickolas είπε

Όταν έχεις 100+ΜΡ με καλή ευκρίνεια στο κέντρο, κάνεις ό,τι θέλεις για να πάρεις αυτό που θέλεις, με την προοπτική που θέλεις. ...ή αν απλά δεν μπορείς να πλησιάσεις περισσότερο.

     Η σύγχυση λοιπόν που έχει δημιουργηθεί σχετικά με τα συστήματα φωτογραφικών μηχανών και τα υποκατάστατα τους δλδ τα σμαρτφοουν είναι παραπάνω από προφανής , αφού έχει φτάσει στο σημείο των συγκρίσεων με μόνο κριτήριο την ανάλυση σε μεγαπιξελ ενός αισθητήρα . 

  Ο τρόπος λοιπόν που ένας αισθητήρας συλλέγει το φως η εκτίθεται στο φως αν προτιμάτε είναι πρωτίστως μέσω των οπτικών ( βλέπε φακός ) . Η σύγκριση των ψηφιακών αισθητήρων γίνεται πάντα σε σχέση με τις διαστάσεις που έχει το φίλμ αφού είναι το κύριο μέσο αναφοράς , οπότε οι διαστάσεις ενός αισθητήρα και ο τύπος του ονομάζονται με βάση την αντιστοιχία τους στο καρέ του φιλμ κι' αν πρόκειται για 35αρι μιλάμε για 24 επί 36 χιλιοστά .

   Εφόσον ένας ψηφιακός αισθητήρας έχει τις ίδιες διαστάσεις με το καρέ του αντίστοιχου φιλμ θα ονομαστεί full frame ( πλήρους καρέ ) 35αρης η αντίστοιχα μεσαίου φορμά κλπ . Εδώ αξίζει να πούμε πως πρέπει να αποφεύγεται η σύγχυση διότι πολλοί νομίζουν πως ένας full frame αισθητήρας είναι μόνον 35αρης .

  Οι διαστάσεις λοιπόν ενός full frame 35ριου αισθητήρα είναι 24 επί 36 χιλιοστά σε επιφάνεια , ενώ ένας προηγμένος αισθητήρας σε σμαρτφοουν  έχει διαστάσεις 7.6 επί 5.7 χιλ . Όσο για την διαφορά σε επιφάνεια που καταλαμβάνει ο καθένας , ο αισθητήρας ενός σμαρτφοουν είναι 20 φορές μικρότερος . Για να μην τον αδικήσουμε όμως , ας τον φέρουμε σε σύγκριση με έναν APS - C τύπου αισθητήρα , πιο κοινό σε φωτογραφικές μηχανές όπου έχουμε διαστάσεις 22.2 επί 14.8 η αν θέλετε με επιφάνεια 329 τετραγωνικά χιλιοστά ενώ στο σμαρτφοουν βρισκόμαστε στα 43 τετραγωνικά χιλιοστά και κάντε εσείς τον υπολογισμό για να δείτε πόσες φορές μικρότερος είναι .

  Πρακτικά κάποιος θα έλεγε πως όσο μεγαλύτερη είναι η επιφάνεια ενός αισθητήρα , τόσο περισσότερο φως μπορεί να συλλέξει και δεν θα έχει άδικο . 

  Σε έναν ψηφιακό αισθητήρα όμως έχουμε αριθμό φωτοδιοδων αφού με τέτοιες είναι γεμάτος , όπου ο αριθμός αναφοράς δλδ τα 24 , 48 η ότι άλλο , πρακτικά λέει πως έχετε καταφέρει να χωρέσετε 24 εκατομμύρια φωτοδιοδους στα 329 τετραγωνικά χιλιοστά της επιφάνειας ενός APS - C αισθητήρα και αντίστοιχα 24 εκατομμύρια φωτοδιοδους στα 43 τετραγωνικά χιλιοστά της επιφάνειας του αισθητήρα ενός σμαρτφοουν .

  Εδώ είναι που αρχίζουν τα προβλήματα , τα οποία υφίστανται έτσι κι' αλλιώς , αλλά και μια σειρά συγχυσεων τις οποίες πολύς κόσμος δεν γνωρίζει και πολλές φορές δεν θέλει και να κατανοήσει . 

  Έχετε λοιπόν δύο αισθητήρες με τον ίδιο αριθμό μεγαπιξελ ανάλυσης , αλλά με σοβαρές διαφορές στην επιφάνεια που καταλαμβάνει ο καθένας . Στην περίπτωση του APS - C αισθητήρα τα 24 εκατομμύρια φωτοδιοδων είναι απλωμένα σε επιφάνεια 329 τετραγωνικών χιλιοστών και δεν λέμε ότι δεν είναι στριμωγμένα αλλά σκεφθειτε πόσο στριμωγμένα είναι τα ίδια σε επιφάνεια 43 τετραγωνικών χιλιοστών κι' αν πάτε πιο πέρα θα δείτε πως δεν έχουν το ίδιο μέγεθος στην μια και την άλλη περίπτωση . Στην μια περίπτωση έχετε πιο μεγάλες σε μέγεθος φωτοδιοδους και πιο αραιά τοποθετημένες μεταξύ τους , στην άλλη πιο μικρές αλλά και με σαφώς μικρότερη απόσταση η μια από την άλλη . Τώρα για το τι θα συναντήσετε αν βάλετε στην ίδια επιφάνεια 108 εκατομμύρια , τα πράγματα θα είναι αρκουντως στριμωγμένα . 

   Μην ξεχνάτε πως πρέπει να συλλέξετε φως και για να γίνει αυτό χρειάζεστε κυρίως ( χρειάζονται κι' άλλα πράγματα βέβαια ) μεγάλη επιφάνεια , αυτή που έχει το καρέ ενός φιλμ ας πούμε η την επιφάνεια ενός ψηφιακού αισθητήρα , full frame η μικρότερου η την επιφάνεια ( μέγεθος ) μιας φωτοδιοδου . Μια μεγάλη σε μέγεθος φωτοδιοδος είναι ξεκάθαρα πιο ευαίσθητη στο φως .

  Για την ιστορία , ο αριθμός των μεγαπιξελ στους αισθητήρες των σμαρτφοουν πήρε την ανιούσα για συγκεκριμένους λόγους . Ο σοβαρότερος είναι πως , επειδή η επιφάνεια των φωτοδιοδων είναι τρομακτικά μικρή και φυσικά και η ευαισθησία στο φως , αν κροπαρετε μια εικόνα θα βγουν στη φόρα πολλές ατέλειες που αφορούν το φως . Αν όμως έχετε πολλά πολλά μεγαπιξελ , όσο και να κροπαρετε , θα υπάρχουν κάμποσα ώστε η εικόνα να μην πιξελιασει και βγουν στη φόρα αυτά που δεν πρέπει . Αν θέλετε κροπαρετε μια εικόνα από σμαρτφοουν για να έχετε μια ιδέα .

   Ναι , μπορείτε να βγάζετε ξεκάθαρα φωτογραφίες και με σμαρτφοουν , όχι όμως να κάνετε ότι θέλετε .

  Ας ξεκαθαρίσουμε όμως μια και καλή το ζήτημα των μεγαπιξελ ανάλυσης ενός τελικού αρχείου εικόνας και τα περί ανάλυσης αισθητήρων , όπου φαινομενικά θα έλεγε κάποιος " Ουκ εν τω πολλώ το ευ " , όμως κρύβονται πολύ περισσότερα πράγματα από πίσω και όχι μόνον .

  Για όσους θέλουν , μπορούν να σκεφθούν αν προτιμάνε 24 μεγαπιξελ σε APS - C , μήπως 12 σε full frame 35αρι , 108 σε 1/17 κάποιου σμαρτφοουν ......... ότι αγαπάτε .

Επεξ/σία από babisskg
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι αισθητήρες των κινητών ναι είναι πολύ μικρότεροι (όμως μεγαλώνουν). 
 

Τα κινητά εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια μπορούν να τραβήξουν άριστες φωτογραφίες από πλευράς αισθητήρων. 
Δηλαδή αν τα βάλεις σε στούντιο παίρνεις φωτό που δημοσιεύονται χωρίς κανένας να αντιληφθεί κάποιου είδους «κατωτερότητα». 
 

Ενας μεγάλος αισθητήρας απλά θα δώσει στον επαγγελματία τη δυνατότητα να τραβήξει κάτι ακόμα και σε ISO 10000 (υπό συνθήκες) και να το δημοσιεύσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, nickolas είπε

Οι αισθητήρες των κινητών ναι είναι πολύ μικρότεροι (όμως μεγαλώνουν). 
 

Τα κινητά εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια μπορούν να τραβήξουν άριστες φωτογραφίες από πλευράς αισθητήρων. 
Δηλαδή αν τα βάλεις σε στούντιο παίρνεις φωτό που δημοσιεύονται χωρίς κανένας να αντιληφθεί κάποιου είδους «κατωτερότητα». 
 

Ενας μεγάλος αισθητήρας απλά θα δώσει στον επαγγελματία τη δυνατότητα να τραβήξει κάτι ακόμα και σε ISO 10000 (υπό συνθήκες) και να το δημοσιεύσει.

    Βλέπετε πόσο μεγάλη μπορεί να γίνει η σύγχυση και τι διαστάσεις μπορεί να πάρει .

    Είναι αδύνατον να γίνει κατανοητό πως αφενός οι διαστάσεις ενός αισθητήρα είναι ξεκάθαρα υπεύθυνες για την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος σε συνδυασμό πάντα με την χωροταξία των φωτοδιοδων πάνω σε αυτόν . Είναι ένας μύθος που καλά κρατεί , αφού αποτελεί σημαντικό όπλο για τις πωλήσεις . Οι περισσότεροι θα σταθούν στον αριθμό των μεγαπιξελ , αμέσως μάλιστα μόλις ακούσουν τριψήφιο νούμερο όπως το 108 ας πούμε έχουν ήδη χρυσωσει όλα τα χάπια στον εαυτό τους για να δικαιώσουν την αγορά των 600 και πλέον ευρώ . Οι ελάχιστοι δεν πρόκειται να μπουν στο παιχνίδι των ερωτήσεων , αφού γνωρίζουν αλλά και έχουν ψάξει το ζήτημα νωρίτερα . Ίσως βρεθούν μερικοί υποψιασμένοι που θα ρωτήσουν ποιός είναι ο κατασκευαστής του αισθητήρα κι' αν πάρουν απάντηση έχει καλώς . 

  Ούτε μπορεί να γίνει κατανοητό πως σε ένα κατεξοχήν φωτογραφικό σύστημα , μπορείτε πάντα να αποκτήσετε περισσότερο έλεγχο στο φως , αλλάζοντας φακό . Γι' αυτό φτιάχτηκε άλλωστε . Σε ένα υποκατάστατο σύστημα , όπως ο φακός ενός σμαρτφοουν αυτή η δυνατότητα δεν μπορεί να υπάρξει τεχνικά , αφού θα άλλαζε άρδην τον σκοπό χρήσης . Να πούμε για όσους δεν γνωρίζουν , να μην πετάξουν άσκοπα χρήματα σε κάτι προσθετικους εξωτερικούς τηλεφακους , που μπαίνουν με ένα κλιπακι μπροστά από τον φακό ενός σμαρτφοουν για να δώσουν δυνατότητες τηλεφακου . Αφήστε το .

  Τώρα για την επιλογή της τοποθέτησης φακών ευρείας η και υπερευρειας γωνίας σε σμαρτφοουν τα πράγματα είναι απλά . Τοποθετήθηκαν διότι επιτρέπουν πολύ περισσότερο φως να φτάσει στον αισθητήρα , αφού γνωρίζουν τις αδυναμίες που έχει λόγω μεγέθους . Αν έμπαινε κάτι με μικρότερη γωνία θέασης , ένας πενηντάρης ας πούμε , ο λιλιπουτειος αισθητήρας θα είχε θέματα στο να συλλέξει ικανοποιητικά το φως . Παρόλαυτα υπάρχουν εταιρείες που παρέμειναν στα 12mp συνειδητά και καλά έκαναν . 

   Μιλήσαμε όμως για περισσότερο έλεγχο που μπορεί να αποκτήσει κάποιος , όσον αφορά τον τρόπο που θα συλλέξει το φως κι' αυτό γίνεται αλλάζοντας φακό , όχι σε σμαρτφοουν . Εκεί δεν γίνεται . Ανάγεται στην κατηγορία των πολλών πραγμάτων , αν όχι όλων , που μπορεί να κάνει κάποιος , αρκεί να έχει αισθητήρα 100 + mp . 

   Θα συνεχίσουμε ........ 

   

  

   

    

Επεξ/σία από babisskg
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαφώς τη διαφορά την κάνουν οι φακοί πάνω από όλα. 
Για αυτό οι περισσότερες τηλεοπτικές παραγωγές είναι με αισθητήρες μεγέθους περίπου κινητού κουμπωμένους σε πανάκριβους φακούς που μπορεί να κοστίζουν 200.000 ευρώ. 
Προφανως δεν τίθεται θέμα χρημάτων για να πάνε fullframe, απλά δεν τους χρειάζεται.  Την ποιότητα που θέλουν τη δίνει και ο μικρότερος αισθητήρας. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, nickolas είπε

Σαφώς τη διαφορά την κάνουν οι φακοί πάνω από όλα. 
Για αυτό οι περισσότερες τηλεοπτικές παραγωγές είναι με αισθητήρες μεγέθους περίπου κινητού κουμπωμένους σε πανάκριβους φακούς που μπορεί να κοστίζουν 200.000 ευρώ. 
Προφανως δεν τίθεται θέμα χρημάτων για να πάνε fullframe, απλά δεν τους χρειάζεται.  Την ποιότητα που θέλουν τη δίνει και ο μικρότερος αισθητήρας. 

    Βλέπετε πόσο εύκολα περάσαμε από το " αν έχεις 100 + mp μπορείς να κάνεις ότι θέλεις " στο " Σαφώς την διαφορά την κάνουν οι φακοί " οι οποίοι όμως είναι κουμπωμενοι πάνω σε αισθητήρες μεγέθους κινητού ........ 

   Συγχύσεως συνέχεια , αφού η ευκολία που αλλάζουν τα δεδομένα ανά δευτερόλεπτο είναι τρομακτική . 

   

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποιος κάπου κάποτε θα πάρει μια Leica Q2 και θα τη συγκρίνει μεταξύ άλλων και σε οξύτητα με ένα smartphone. 
 

Το dpreview δεν το κάνει γιατί θεωρεί ότι οι αλγόριθμοι στα κινητά τους δίνουν «άδικο» πλεονέκτημα σε μια στατική σκηνή. 
Εχει σαφώς δίκιο αλλά ποσο αφορά τον τελικό χρήστη αυτή η «αδικία»;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, nickolas είπε

Κάποιος κάπου κάποτε θα πάρει μια Leica Q2 και θα τη συγκρίνει μεταξύ άλλων και σε οξύτητα με ένα smartphone. 
 

Το dpreview δεν το κάνει γιατί θεωρεί ότι οι αλγόριθμοι στα κινητά τους δίνουν «άδικο» πλεονέκτημα σε μια στατική σκηνή. 
Εχει σαφώς δίκιο αλλά ποσο αφορά τον τελικό χρήστη αυτή η «αδικία»;

   Με περισσή ευκολία περάσαμε στην σύγκριση των Leica εν γένει , άλλωστε τι σημασία έχει αν μιλάμε για φακούς η σώματα Leica , μέσα και το dpreview αφού γνωρίζουμε από πρώτο χέρι την λογική του και γιατί δεν κάνει την σύγκριση , η απονη ζωή που μας πέταξε στου δρόμου την άκρη ........ και φυσικά ο τελικός χρήστης . 

  Επόμενο βήμα βάσει επιχειρηματολογίας φυσικά , τι άλλο ........ Kinder έκπληξη ....... Πάσχα έρχεται ....... αν δεν βλέπετε την συνάφεια ποιός σας φταίει !!!

  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μα δεν μίλησα γενικά για Leica αλλά συγκεκριμένα. Q2. Μια Leica full frame σχετικά υψηλής ανάλυσης (47MP) με ενσωματωμένο (μή αποσπώμενο) φακό 28/1.7 που σου δίνει κάδρο παρόμοιο με αυτό των κινητών που συνήθως είναι στα 26-28mm ισοδύναμο.

Τη σύγκριση λοιπόν αυτήν κάποιος την έχει κάνει! Βέβαια έβαλε ένα Iphone Xs που είναι στα 12ΜΡ. Η διαφορά δεν είναι ακριβώς η μέρα με τη νύχτα (στα δικά μου μάτια πάντα) δεδομένου ότι το τηλέφωνο εν προκειμένω έχει το 1/4 της ανάλυσης της μηχανής (που είναι μια full frame Leica με καλιμπραρισμένο για αυτήν φακό)

screenshot.png.9b964212d856657fe0dd71a4961478c3.png

screenshot.png.92295b0599ce15cd20455b5f19087973.png

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, nickolas είπε

Οι αισθητήρες των κινητών ναι είναι πολύ μικρότεροι (όμως μεγαλώνουν). 
 

Τα κινητά εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια μπορούν να τραβήξουν άριστες φωτογραφίες από πλευράς αισθητήρων. 
Δηλαδή αν τα βάλεις σε στούντιο παίρνεις φωτό που δημοσιεύονται χωρίς κανένας να αντιληφθεί κάποιου είδους «κατωτερότητα». 
 

Ενας μεγάλος αισθητήρας απλά θα δώσει στον επαγγελματία τη δυνατότητα να τραβήξει κάτι ακόμα και σε ISO 10000 (υπό συνθήκες) και να το δημοσιεύσει.

      Συνεχίζουμε , έχοντας υπόψιν μας την φοβερή επιχειρηματολογία όπως πιο πάνω , η οποία λέει πως εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια τα κινητά μπορούν να τραβήξουν άριστες φωτογραφίες από πλευράς αισθητήρων δλδ αν τα βάλεις σε στούντιο παίρνεις φωτό που δημοσιεύονται χωρίς κανένας να αντιληφθεί κάποιου είδους " κατωτερότητα . 

  Είναι εύκολο λοιπόν να καταλάβετε πως με βάση το παραπάνω " επιχείρημα " λέει ξεκάθαρα πως αν βάλεις τα κινητά σε στούντιο μπορούν να τραβήξουν άριστες φωτογραφίες , ενώ αν τα έχεις έξω από στούντιο τα πράγματα δυσκολεύουν . 

  Πρέπει λοιπόν να βάλετε τα κινητά , δυστυχώς δεν διευκρινίζεται πόσα κινητά , ένα , δύο , τρία ......... είναι αυτή η επιχειρηματολογία που μας δυσκολεύει κάποια φορά να την κατανοήσουμε ........ μέσα σε ένα στούντιο , αλλιώς αν τα έχετε έξω από στούντιο , δεν γίνεται τίποτα . 

  Τώρα , αφού καταφέρατε να βάλετε τα κινητά μέσα σε ένα στούντιο , δεν ξέρω αν έχει σχέση αν ο χώρος είναι ενοικιαζόμενος η ιδιόκτητος , τι να σας πω , τέλος πάντων αφού όμως τα βάλατε μέσα στο στούντιο έστω και με το ζόρι βρε παιδί μου ........ παίρνεις φωτό που δημοσιεύονται χωρίς κανένας να αντιληφθεί κάποιου είδους κατωτερότητα . 

  Τώρα τι να σας πω , τι αυτοματισμός είναι αυτός που κάνει αμέσως τις δημοσιεύσεις χωρίς να σας ρωτήσει , τι φωτογραφίες είναι αυτές που παίρνουν μόνα τους τα κινητά αμέσως αφού μπήκαν στο στούντιο , τι σόι στούντιο είναι αυτό ........... λυπάμαι αλλά το γνωσιακό μου επίπεδο είναι πολύ φτωχό για να συλλάβει και να κατανοήσει τέτοια ανώτερη μορφή επιχειρηματολογίας . Και που δημοσιεύονται δλδ οι φωτογραφίες ?  ...... Όμως , αυτό που έχει σημασία βάσει επιχειρηματολογίας πάντα , όχι μπούρδες δλδ , είναι πως κανένας δεν πρόκειται να αντιληφθεί κάποιου είδους " κατωτερότητας " ......... άρα ......... υπήρχαν κι' άλλοι μέσα στο στούντιο , οι οποίοι ήταν κρυμμένοι και περίμεναν πότε θα μαζέψετε τα κινητά μέσα στο στούντιο για να δουν τι φωτογραφίες θα τραβήξουν και να δουν αν οι φωτογραφίες είναι ανώτερες η κατώτερες ......... εγώ τώρα τι να σας πω ........... με τέτοια επιχειρήματα , τα οποία είναι βασισμένα σε ξεκάθαρες και δοκιμασμένες επιστημονικές μελέτες και έρευνες ...... 

  

30 λεπτά πριν, nickolas είπε

Μα δεν μίλησα γενικά για Leica αλλά συγκεκριμένα. Q2. Μια Leica full frame σχετικά υψηλής ανάλυσης (47MP) με ενσωματωμένο (μή αποσπώμενο) φακό 28/1.7 που σου δίνει κάδρο παρόμοιο με αυτό των κινητών που συνήθως είναι στα 26-28mm ισοδύναμο.

Τη σύγκριση λοιπόν αυτήν κάποιος την έχει κάνει! Βέβαια έβαλε ένα Iphone Xs που είναι στα 12ΜΡ. Η διαφορά δεν είναι ακριβώς η μέρα με τη νύχτα (στα δικά μου μάτια πάντα) δεδομένου ότι το τηλέφωνο εν προκειμένω έχει το 1/4 της ανάλυσης της μηχανής (που είναι μια full frame Leica με καλιμπραρισμένο για αυτήν φακό)

screenshot.png.9b964212d856657fe0dd71a4961478c3.png

screenshot.png.92295b0599ce15cd20455b5f19087973.png

     Αρτικολον πρώτον , ένας ενσωματωμένος φακός είναι μη αποσπώμενος και αυτή είναι η πλέον σημαντική πληροφορία της ημέρας . Η βαρύτητα αυτής της πληροφόρησης είναι ίδια , αν όχι ανώτερη με το " Ποτέ θα κάνει ξαστεριά " έτσι για να καταλαβαίνουμε και τι λέμε δηλαδή . Το παν είναι η επιχειρηματολογία , όλα κι' όλα !

   Η αμέσως επόμενη σημαντική πληροφορία της ημέρας , είναι πως μια Leica Q2 , αυτή μας βόλεψε , τι να κάνουμε τώρα , σας δίνει κάδρο , δεν ρώτησα αν είναι ξυλόγλυπτο , ένα ένα μου του ρωτάτε , παρόμοιο ( προσέξτε τη λέξη παρόμοιο , αφήνει όσα κενά θέλετε , ώστε να λέτε ότι θέλετε ) με αυτό των κινητών ( που τα είχατε βάλει μέσα στο στούντιο , εγώ πρέπει να σας τα θυμίζω όλα δλδ ) που συνήθως είναι ( προσέξτε τη λέξη συνήθως , αν βρέχει δλδ μπορεί τα δεδομένα να αλλάξουν ) στα 26 - 28mm ισοδύναμο . 

   Την σύγκριση λοιπόν αυτή ( λες κι' εμείς είχαμε κανέναν νταλκα να μάθουμε κάτι τέτοιο ) την έκανε κάποιος ( η λέξη κάποιος είναι με γαλάζια γράμματα και υπογράμμιση ) που σημαίνει σε απλά Ελληνικά ότι αυτό το βίντεο βρήκαμε βρε αδερφέ , τι να κάνουμε τώρα ..........

  Η διαφορά ( κατά δήλωση ) δεν είναι ακριβώς η μέρα με τη νύχτα , στα δικά του μάτια πάντα ........ το κριτήριο είναι τα δικά του μάτια , τα δικά σας δεν τον ενδιαφέρουν διότι δεν είναι τσακιρικα σαν τα δικά του , ώστε να μπορούν να διακρίνουν τέτοιες διαφορές ........

   Η επιχειρηματολογία πάνω απ' όλα ......

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/4/2020 στις 12:39 ΠΜ, hectorsdad είπε

Λέω να το συνεχίσω για να μαθαίνει και κανένας νεότερος από τις μπούρδες μου:

Αρχικά δεν αναφέρθηκε πουθενά "παραμόρφωση". Η "παραμόρφωση" είναι ένας καθαρά φωτογραφικός όρος (barrel - pincushion distortion) και ουδεμία σχέση έχει με την προοπτική (perspective) , που μας απασχολεί εδώ.

Πάμε τώρα:

Ένας τηλεφακός 200αρης σε FF διαιρεί τις αποστάσεις δια του 4. Αν η μύτη του μοντέλου είναι στα 2 μέτρα, θα την φέρει στα 0,5 μέτρα και αν τα μάτια του είναι στα 2,05 μέτρα, θα τα φέρει στα 0,5125 μέτρα , δηλαδή θα συμπιέσει την προοπτική και θα φαίνεται η μύτη πολύ κοντά στο πρόσωπο.

Ένας φακός ισοδύναμος με 26χιλ σε FF διπλασιάζει τις αποστάσεις.  Αν η μύτη του μοντέλου είναι στα 2 μέτρα, θα την φέρει στα 4 μέτρα και αν τα μάτια του είναι στα 2,05 μέτρα θα τα πάει στα 4,10 μέτρα. Θα φαίνεται δηλαδή ότι η μύτη του προεξέχει 10 εκατοστά από το πρόσωπο. 

Βασικός κανόνας στη φωτογραφία, αιώνες τώρα.

Δεν μπήκες καν στον κόπο όμως να κοιτάξεις το ίδιο σου το βιντεάκι  στο 9:24 όπως σου έγραψα (πράγμα που δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι πραγματικά, αλλά προχείρως) για να διαπιστώσεις αυτή τη διαφορά της προοπτικής. Ενώ το μοντέλο καταλαμβάνει το ίδιο μέρος του κάδρου, το κτήριο πίσω του στη μια φωτό φαίνεται στα 100 μέτρα και στην άλλη στα 50 μέτρα (τυχαία νούμερα).

Και φυσικά όπως προανέφερα, η παραλία της Θεσσαλονίκης δεν είναι 200 μέτρα όπως την δείχνουν οι τηλεφακοί των καναλιών, ούτε οι περιπατητές περπατούν ο ένας πίσω απ' τον άλλο στο 1 μέτρο.

Συμπέρασμα: Αν ένα κινητό έχει πραγματικό τηλεφακό, μια χαρά. Γίνεται η δουλειά. Αν έχει απλά έναν ευρυγώνιο και ονομάζει ζουμ το κροπάρισμα , τότε μας κοροϊδεύει. Όσο για την ποιότητα της εικόνας , δεν ασχολούμαι, γιατί είναι κάτι υποκειμενικό και άπτεται της πείρας του καθενός, όπως και οι απαιτήσεις του.

    Ας δούμε σε τι μπορεί να φανεί χρήσιμο ένα υποκατάστατο φωτογραφικής όπως το σμαρτφοουν σε συνδυασμό με τους περιορισμούς που έχει από κατασκευής και οι οποίοι είναι συγκεκριμένοι .

   Το πρώτο και χρησιμότερο στοιχείο , είναι πως έχετε στην διάθεσή σας άμεσα έναν φακό ευρείας γωνίας , σε πολλές περιπτώσεις έως και fisheye . Αυτό είναι ένα πολύτιμο εργαλείο αφού μπορεί άμεσα να καλύψει τις ανάγκες σε φακό κάτω από τα 18 χιλ , ακόμη και υπό όρους να σας γλυτώσει από την αγορά ενός εξειδικευμένου τέτοιου φακού , κάτι που θα κοστίσει σε χρήματα , φορητότητα αφού δεν χρειάζεται να κουβαλάτε έναν τέτοιο επιπλέον φακό μαζί σας .

  Σε λήψη ευρείας γωνίας , τα πράγματα βοηθάνε τον φακό ενός σμαρτφοουν , διότι είναι μέσα στα όρια του σχεδιασμού του , αλλά παράλληλα διευκολύνεται και από το γεγονός πως οι απαιτήσεις σε ακριβή εστίαση είναι λίγο πιο χαλαρές . Αναφερόμαστε σε συνθήκες κανονικού φωτισμού , από την αυγή του ηλίου έως και την δύση . Επίσης η απευθείας έκθεση του φακού στον ήλιο , θα αποδώσει κάτι χειρότερο από lens flare , κάτι που πολλοί μπορεί να θεωρήσουν αποδεκτό αν μιλήσουμε για εικαστική παρέμβαση . 

  Σε συνθήκες ευρείας λήψης , το φαινόμενο του barrel distortion είναι περισσότερο από οφθαλμοφανές , όμως αν έχετε δουλέψει με φακούς fisheye , μπορείτε να διορθώσετε την έκταση του φαινομένου , μετακινώντας τον φακό στο κάθετο επίπεδο , έως ότου δείτε κάτι πιο αποδεκτό , αλλά και να το πάτε πέρα από τα όρια δίνοντας υπερβολή στο τελικό αποτέλεσμα . Είναι κάτι που αφήνεται στην κρίση του καθενός , το πόσο θέλει να παρέμβει στην εικόνα . Δεν αποκλείεται το barrel distortion ακόμη και σε υπερθετικο βαθμό να δώσει άριστα αισθητικά αποτελέσματα .

  Το κομμάτι της εστίασης δεν θα παρουσιάσει δυσκολίες , αφού δεν απαιτείται ταχύτητα στην διαδικασία . Έτσι κι' αλλιώς η εστίαση σε σμαρτφοουν δεν συγκρίνεται με ενός καθαρά φωτογραφικού συστήματος , όσο για τις αρκετές διάφορες μεθόδους που χρησιμοποιούνται μπορείτε να ανατρέξετε με βάση την συσκευή που έχετε στα χέρια σας , να δείτε την κατασκευαστική μέθοδο που ακολουθεί το δικό σας , ώστε να γνωρίζετε πραγματικά τα όρια . Στις περισσότερες των περιπτώσεων , όταν πάτε να εστιάσετε με σμαρτφοουν θα δείτε ότι η εικόνα θολώνει μέχρι να αποκτήσει ευκρίνεια , στην συνέχεια μπορεί να ξαναθολωσει και να γίνει πάλι ευκρινής . Στα περισσότερα συστήματα ο φακός μετακινείται μπρος πίσω σε σχέση με τον αισθητήρα , προσπαθώντας να τον βοηθήσει να διακρίνει την διαφορά που έχουν οι φωτοδίοδοι του αισθητήρα στην αντίθεση γύρω από το φως . Όσο μεγαλύτερη , τόσο περισσότερο θεωρεί το λογισμικό πως έχει αποκτηθεί η εστίαση . Αν λοιπόν η συσκευή σας έχει contrast detection AF , είστε εδώ . 

  Η παραπάνω διαδικασία δεν βοηθιεται καθόλου , όσο λιγότερο σταθερό είναι το χέρι σας αλλά και όσο λιγότερος είναι ο φωτισμός . 

  Από τις μέχρι τώρα λήψεις με σμαρτφοουν , αυτό που είδα είναι πως σε συνθήκες πολύ υψηλού ( καταμεσήμερο ) αλλά και πολύ χαμηλού ( λίγο πριν την αυγή και λίγο μετά την δύση ) φωτισμού , ο φακός δεν είναι στα καλύτερά του , πάντα σύμφωνα με την δική μου συσκευή δλδ ένα Mi max 2 . Δεν μπορώ να γνωρίζω νεότερες και ακριβότερες συσκευές πόσο καλύτερα μπορεί να συμπεριφερθούν .

  

  

   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Διαβασα αυτο το θεμα καθως κ το αλλο που κανει συγκριση smartphone και φωτογραφικων και ειλικρινα αναρωτιεμαι: ΓΙΑΤΙ; Ειπε ενας πριν για φωτογραφιες σε στουντιο με κινητο κ κανεις δεν θα καταλαβει την διαφορα;;;;; Παρακαλω τον φιλο nickolas να μας παραθεσει φωτογραφιες του για να κανουμε μια συγκριση. γιατι εαν παει ετσι το κολπο πεταω κ εγω μια Fujifilm GFX 100 και καλο σας βραδυ. Να μπω κ εγω σε φορουμ συγκριση φεραρι με φιατ κ να βαζω βιντεο απο yt χωρις να εχω πλησιασει φεραρι στα 50 μετρα στην ζωη μου αλλα να εχω εννοειται αποψη.

Στο θεμα μας τωρα ναι τα κινητα εχουν δειξει μεγαλη βελτιωση σαφεστατα αλλα ΠΟΤΕ δεν θα ξεπερασουν τις φωτογραφικες σε θεμα ποιοτητας και δεν θα μπω σε διαδικασια να αναλυσω το γιατι. Εαν καποιον τον καλυπτει να εχει ενα p30 pro και να βγαζει τιμιες φωτο στον δρομο (σναπσοτ;;;) καθως κ φωτογραφιες το πρωι τον καφε του κ να το ανεβαζει στο ινστα ειμαι κομπλε κ το σεβομαι. Αλλα ποιος θα ανεβει σε βουνο να περιμενει ωρες να βγαλει γαλαξια με κινητο; Ποιος θα βγαλει μακρο με κινητο; Landscape?Long exposure? Φακοι made in USSR 30 χρονων plus (helios ftw) βγαζουν πορτραιτα με υφη δερματος κ bokeh που τα κινητα δεν εχουν φανταστει καν στις μερες μας. Εχω ενα poco μιας κ η ποιοτητα της φωτογραφιας δεν ειναι μεγαλο κριτηριο για μενα στο κινητο. Αλλα ρε παιδια οταν θα βγει κινητο με καλυτερη ποιοτητα εικονας απο την D750 που εχω σε συνδιασμο με τον απλο 50mm 1.8 εγω θα στηθω στο συνταγμα. 

_DS85.jpg

_DSC0783.jpg

 

_DSC3185.jpg

_DSC2613.jpg

Επεξ/σία από sakis_colt
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...
Στις 24/4/2020 στις 1:51 ΠΜ, sakis_colt είπε

Διαβασα αυτο το θεμα καθως κ το αλλο που κανει συγκριση smartphone και φωτογραφικων και ειλικρινα αναρωτιεμαι: ΓΙΑΤΙ; Ειπε ενας πριν για φωτογραφιες σε στουντιο με κινητο κ κανεις δεν θα καταλαβει την διαφορα;;;;; Παρακαλω τον φιλο nickolas να μας παραθεσει φωτογραφιες του για να κανουμε μια συγκριση. γιατι εαν παει ετσι το κολπο πεταω κ εγω μια Fujifilm GFX 100 και καλο σας βραδυ. Να μπω κ εγω σε φορουμ συγκριση φεραρι με φιατ κ να βαζω βιντεο απο yt χωρις να εχω πλησιασει φεραρι στα 50 μετρα στην ζωη μου αλλα να εχω εννοειται αποψη.

Στο θεμα μας τωρα ναι τα κινητα εχουν δειξει μεγαλη βελτιωση σαφεστατα αλλα ΠΟΤΕ δεν θα ξεπερασουν τις φωτογραφικες σε θεμα ποιοτητας και δεν θα μπω σε διαδικασια να αναλυσω το γιατι. Εαν καποιον τον καλυπτει να εχει ενα p30 pro και να βγαζει τιμιες φωτο στον δρομο (σναπσοτ;;;) καθως κ φωτογραφιες το πρωι τον καφε του κ να το ανεβαζει στο ινστα ειμαι κομπλε κ το σεβομαι. Αλλα ποιος θα ανεβει σε βουνο να περιμενει ωρες να βγαλει γαλαξια με κινητο; Ποιος θα βγαλει μακρο με κινητο; Landscape?Long exposure? Φακοι made in USSR 30 χρονων plus (helios ftw) βγαζουν πορτραιτα με υφη δερματος κ bokeh που τα κινητα δεν εχουν φανταστει καν στις μερες μας. Εχω ενα poco μιας κ η ποιοτητα της φωτογραφιας δεν ειναι μεγαλο κριτηριο για μενα στο κινητο. Αλλα ρε παιδια οταν θα βγει κινητο με καλυτερη ποιοτητα εικονας απο την D750 που εχω σε συνδιασμο με τον απλο 50mm 1.8 εγω θα στηθω στο συνταγμα. 

_DS85.jpg

_DSC0783.jpg

_DSC3185.jpg

_DSC2613.jpg

Ο γάτος είναι έρωτας! Έξοχος!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 24/4/2020 στις 1:51 ΠΜ, sakis_colt είπε

Διαβασα αυτο το θεμα καθως κ το αλλο που κανει συγκριση smartphone και φωτογραφικων και ειλικρινα αναρωτιεμαι: ΓΙΑΤΙ; Ειπε ενας πριν για φωτογραφιες σε στουντιο με κινητο κ κανεις δεν θα καταλαβει την διαφορα;;;;; Παρακαλω τον φιλο nickolas να μας παραθεσει φωτογραφιες του για να κανουμε μια συγκριση. γιατι εαν παει ετσι το κολπο πεταω κ εγω μια Fujifilm GFX 100 και καλο σας βραδυ. Να μπω κ εγω σε φορουμ συγκριση φεραρι με φιατ κ να βαζω βιντεο απο yt χωρις να εχω πλησιασει φεραρι στα 50 μετρα στην ζωη μου αλλα να εχω εννοειται αποψη.

Στο θεμα μας τωρα ναι τα κινητα εχουν δειξει μεγαλη βελτιωση σαφεστατα αλλα ΠΟΤΕ δεν θα ξεπερασουν τις φωτογραφικες σε θεμα ποιοτητας και δεν θα μπω σε διαδικασια να αναλυσω το γιατι. Εαν καποιον τον καλυπτει να εχει ενα p30 pro και να βγαζει τιμιες φωτο στον δρομο (σναπσοτ;;;) καθως κ φωτογραφιες το πρωι τον καφε του κ να το ανεβαζει στο ινστα ειμαι κομπλε κ το σεβομαι. Αλλα ποιος θα ανεβει σε βουνο να περιμενει ωρες να βγαλει γαλαξια με κινητο; Ποιος θα βγαλει μακρο με κινητο; Landscape?Long exposure? Φακοι made in USSR 30 χρονων plus (helios ftw) βγαζουν πορτραιτα με υφη δερματος κ bokeh που τα κινητα δεν εχουν φανταστει καν στις μερες μας. Εχω ενα poco μιας κ η ποιοτητα της φωτογραφιας δεν ειναι μεγαλο κριτηριο για μενα στο κινητο. Αλλα ρε παιδια οταν θα βγει κινητο με καλυτερη ποιοτητα εικονας απο την D750 που εχω σε συνδιασμο με τον απλο 50mm 1.8 εγω θα στηθω στο συνταγμα. 

_DS85.jpg

_DSC0783.jpg

_DSC3185.jpg

_DSC2613.jpg

Ανεβάζεις κάπου (Flickr, 500px κλπ) τις φωτο σου; Αν ναι, βάλε ένα λινκ .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...