Προς το περιεχόμενο

Η ματιά του φωτογράφου .........


babisskg
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από costas_,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

56 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

_DSC4987

 

Απρόθυμος να με κοιτάξει..

Δε συνεργάζονται καθόλου αυτά τα ελάφια, δε βοηθάνε.. 🦌

@Ntinlanden γουστάρω πολύ τις φωτογραφίες σου για έναν απλούστατο λόγο.

Δεν βασίζεσαι στο post-processing για να εντυπωσιάσεις, με κολακευτικά ζωηρά χρώματα που δεν θα δει ποτέ το μάτι μας έτσι θάλασσες, ποτάμια, κάμπους, βουνά, πόλεις, κτήρια, βοσκοτόπια, κτλ.

Πατάς πολύ δυνατά πάνω στη σύνθεση και επικεντρώνεσαι στην εστίαση, κατευθύνοντας αβίαστα το βλέμμα στο κυρίως θέμα!

Εγώ αυτό βαφτίζω φωτογραφία. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παραθέτω κάποιες φωτογραφίες των προηγούμενων μηνών.

Βόρεια Εύβοια

sunset_port

Παύλιανη

train

 

drops on leaves

 

elato

 

Από τις πρώτες προσπάθειες για long exposure σε νερό για να πετύχω αυτό το silky effect:

slow water

Και τέλος αυτή η φωτογραφία που έβγαλα σχεδόν στην τύχη, παίζοντας με το focus ring και η οποία μου αρέσει πολύ για κάποιο λόγο:

rope

 

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, udroxoos είπε

@Ntinlanden γουστάρω πολύ τις φωτογραφίες σου για έναν απλούστατο λόγο.

Δεν βασίζεσαι στο post-processing για να εντυπωσιάσεις, με κολακευτικά ζωηρά χρώματα που δεν θα δει ποτέ το μάτι μας έτσι θάλασσες, ποτάμια, κάμπους, βουνά, πόλεις, κτήρια, βοσκοτόπια, κτλ.

Πατάς πολύ δυνατά πάνω στη σύνθεση και επικεντρώνεσαι στην εστίαση, κατευθύνοντας αβίαστα το βλέμμα στο κυρίως θέμα!

Εγώ αυτό βαφτίζω φωτογραφία. 

Καλημέρα! 

Κι όμως έχουν και μάλιστα οχι και λίγο post..καποιες λιγότερο καποιες περισσότερο αλλα ολες εχουν περασει ενα δυο χερακια..

Θεωρώ το post processing εξίσου σημαντικό αλλα και δημιουργικό με τη λήψη, είναι η συνέχεια της, ειναι η ολοκλήρωση, η ψηφιακή εμφάνιση (αφού πλέον είμαστε στο ψηφιακό φορμα) 

Ο καθένας έχει το στυλ του το τροπο του και τη δικια του αλήθεια, τωρα τι ειναι αληθεια για τον καθένα εξαρτάται που βαζει τη "κόκκινη γραμμή"

Θεωρώ επιτυχία στο post εαν δεν εχεις υπερβάλει και ας το εχεις κανει με 500 κιλα επεξεργασίας, εαν δεν φαίνεται, εαν δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό, απλα να εχεις αναδείξει τη φωτογραφία σου με "εναν φυσικο τρόπο"

(δεν μιλάω για τις δικιες μου φωτογραφίες, αρχάριος είμαι και εκει, χερι χερι πανε αυτα μαζι με τη φωτογραφία και το εννοώ! )

 

Ολοι θα περάσουμε το σταδιο στην αρχή που πηγαίναμε τέρμα τους sliders και ολα στο Θεό..

Κάποια στιγμή θα το βρούμε και θα κάνουμε και ένα δυο δεκαδυο βήματα πίσω με αυτο!

 

Βέβαια, εννοείται και συμφωνώ με το ρητό "garbage in garbage out"...

Τι θα βαλεις να επεξεργαστεις..θέλεις τη σωστη δουλειά να την εχεις κανει στη λήψη, μετα στο post απλα να την ανεβάσεις, να αναδείξεις αυτα που θέλεις, να κρύψεις επίσης αυτα που δε θελεις κλπ κλπ..

 

Μιας και αναφερθήκαμε και πιασαμε κουβέντα κάτω απο τον mr ελάφι, έχει και εδω μπόλικο post!

Περα απο τη "βασική εμφάνιση", crop, κατεβασμα φωτεινότητας και saturation στα πράσινα στο φοντο, ανεβασμα λιιιγο saturation στα καφε χρώματα του ελαφιου και φωτεινότητας να ξεκολλάει πιο εύκολα απο το φοντο του, αφαιρεση κλαδιών και αλλα διαφορά που αποσπανε τη προσοχή, ελαφριά βινιετα κλπ κλπ...

 

Εχει κοπεί το ρευμα και δεν εχω pc, 

Θα κανω ενα export το raw αρχειο όπως τραβήχτηκε και θα τα βαλω μαζι με το τελικο να φανουν πιο εντονα οι επεμβάσεις! 

 

Σε ευχαριστώ πολυ για τα καλά σου λογια! 🙏🙏🙏

 

@nullindex τι όμορφα που γράφει ο άτιμος ο 24-105...

Η πρώτη ειδικα πολυ μου αρέσει..

Στο long exposure δεν ειχες τη δυνατότητα να κατέβεις καπου μέσα στο ποταμι; Ξαναδοκίμασε τετοια φάση με μέσα στο ποτάμι, κατεβα στα 24mm, κόλλα το φακο πανω σε πέτρες βράχια οτι αλλο ενδιαφέρον βρεις εκεί μέσα για foreground και ασε τον ευρυγωνιο να κανει τα δικα του!.

edit..: ναι..εισαι με crop, τα 24mm ειναι 38mm για εσένα..ίσως με κάποιον 18-55 εαν εχεις..για το 18 του..αλλα θα χρειαστείς και nd γι αυτόν..γαμωτο και χάρηκα οτι βοηθήσα  έστω και λιγο 😅

Επίσης ίσως να μη κλείνεις τοσο πολυ το διαφραγμα (έρχεται το φαινόμενο του diffraction) 

Εαν θέλεις παραπάνω βαθος πεδιου  δοκίμασε και το focus stacking με πολλαπλές λήψεις! 🙂

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Ntinlanden είπε

Καλημέρα! 

Κι όμως έχουν και μάλιστα οχι και λίγο post..καποιες λιγότερο καποιες περισσότερο αλλα ολες εχουν περασει ενα δυο χερακια..

Θεωρώ το post processing εξίσου σημαντικό αλλα και δημιουργικό με τη λήψη, είναι η συνέχεια της, ειναι η ολοκλήρωση, η ψηφιακή εμφάνιση (αφού πλέον είμαστε στο ψηφιακό φορμα) 

Ο καθένας έχει το στυλ του το τροπο του και τη δικια του αλήθεια, τωρα τι ειναι αληθεια για τον καθένα εξαρτάται που βαζει τη "κόκκινη γραμμή"

Θεωρώ επιτυχία στο post εαν δεν εχεις υπερβάλει και ας το εχεις κανει με 500 κιλα επεξεργασίας, εαν δεν φαίνεται, εαν δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό, απλα να εχεις αναδείξει τη φωτογραφία σου με "εναν φυσικο τρόπο"

(δεν μιλάω για τις δικιες μου φωτογραφίες, αρχάριος είμαι και εκει, χερι χερι πανε αυτα μαζι με τη φωτογραφία και το εννοώ! )

 

Ολοι θα περάσουμε το σταδιο στην αρχή που πηγαίναμε τέρμα τους sliders και ολα στο Θεό..

Κάποια στιγμή θα το βρούμε και θα κάνουμε και ένα δυο δεκαδυο βήματα πίσω με αυτο!

 

Βέβαια, εννοείται και συμφωνώ με το ρητό "garbage in garbage out"...

Τι θα βαλεις να επεξεργαστεις..θέλεις τη σωστη δουλειά να την εχεις κανει στη λήψη, μετα στο post απλα να την ανεβάσεις, να αναδείξεις αυτα που θέλεις, να κρύψεις επίσης αυτα που δε θελεις κλπ κλπ..

 

Μιας και αναφερθήκαμε και πιασαμε κουβέντα κάτω απο τον mr ελάφι, έχει και εδω μπόλικο post!

Περα απο τη "βασική εμφάνιση", crop, κατεβασμα φωτεινότητας και saturation στα πράσινα στο φοντο, ανεβασμα λιιιγο saturation στα καφε χρώματα του ελαφιου και φωτεινότητας να ξεκολλάει πιο εύκολα απο το φοντο του, αφαιρεση κλαδιών και αλλα διαφορά που αποσπανε τη προσοχή, ελαφριά βινιετα κλπ κλπ...

 

Εχει κοπεί το ρευμα και δεν εχω pc, 

Θα κανω ενα export το raw αρχειο όπως τραβήχτηκε και θα τα βαλω μαζι με το τελικο να φανουν πιο εντονα οι επεμβάσεις! 

 

Σε ευχαριστώ πολυ για τα καλά σου λογια! 🙏🙏🙏

 

@nullindex τι όμορφα που γράφει ο άτιμος ο 24-105...

Η πρώτη ειδικα πολυ μου αρέσει..

Στο long exposure δεν ειχες τη δυνατότητα να κατέβεις καπου μέσα στο ποταμι; Ξαναδοκίμασε τετοια φάση με μέσα στο ποτάμι, κατεβα στα 24mm, κόλλα το φακο πανω σε πέτρες βράχια οτι αλλο ενδιαφέρον βρεις εκεί μέσα για foreground και ασε τον ευρυγωνιο να κανει τα δικα του!.

edit..: ναι..εισαι με crop, τα 24mm ειναι 38mm για εσένα..ίσως με κάποιον 18-55 εαν εχεις..για το 18 του..αλλα θα χρειαστείς και nd γι αυτόν..γαμωτο και χάρηκα οτι βοηθήσα  έστω και λιγο 😅

Επίσης ίσως να μη κλείνεις τοσο πολυ το διαφραγμα (έρχεται το φαινόμενο του diffraction) 

Εαν θέλεις παραπάνω βαθος πεδιου  δοκίμασε και το focus stacking με πολλαπλές λήψεις! 🙂

Ευχαριστώ για το feedback, τέτοιες κριτικές θέλω να βλέπω!! Αυτά τα πράγματα μας κάνουν καλύτερους φωτογράφους! 

Βοήθησες πολύ σχετικά με το long exposure. Έχω τον κιτ 18-55, αλλά δεν τον είχα μαζί. Ούτε τρίποδο είχα, η λήψη είναι στο χέρι. Δεν μπορούσα να κατέβω χαμηλότερα σε εκείνο το σημείο, στην επαναληπτική βόλτα όμως θα πάω πιο καλά προετοιμασμένος.

Πολύ ενδιαφέρον το φαινόμενο του diffraction, δεν ήξερα τι είναι και γιατί συμβαίνει, τώρα πέφτει διάβασμα. 

Σχετικά με το focus stacking, λογικά θέτεις Aperture priority και αφού στήσεις την κάμερα απλά αλλάζεις διάφραγμα και τραβάς, σωστά? Υπάρχει κάποιο ελάχιστο πλήθος φωτογραφιών που "πρέπει" να βγάλεις για να έχεις καλύτερα αποτελέσματα ή είναι όλα σχετικά με το θέμα και το επιθυμητό αποτέλεσμα?

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@nullindex

Ενα site σχετικά με το diffraction ειναι κ αυτο που μπορείς να τσεκαρεις τι παιζει με τον εξοπλισμό σου πάνω κατω!

https://www.photopills.com/calculators/diffraction

 

Στη περίπτωση σου σε βοηθάνε τα 18mp (οσο περισσότερα τοσο πιο γρήγορα έρχεται, πχ εντελώς υποθετικό αν ειχες τον ίδιο crop αισθητήρα αλλα 30mp το diffraction θα ερχόταν απο το f6.7

Τρίχες στα άχυρα ψάχνουμε γενικώς 😅

Και ενα βίντεο σχετικά με το diffraction 

 

 

Ναι αν δεν μπορούσες να κατεβεις κάτω οχι! Χαχαχα αλλου...αλλο ποταμι!

Focus stacking, στήνεις τη καμερα στο τριποδακι σου αφου έχεις βρει ενδιαφέρον καδρο, μετα χωρις να κουνήσεις τίποτα κάνεις ληψεις (οπως κάνεις κανονικα στο manual) αλλα με διαφορετικο σημειο εστίασης, απο τερμα μπροστά μέχρι πίσω! 

Ενα σημείο εστίασης φυσικά χρησιμοποιείς! Αν δεν εχεις σημεία εστίασης χαμηλά μεσα στο σκοπευτρο (που να καλύπτουν ολο το καδρο) και θέλεις να εστιάσεις και εκει, δηλ πολυ κοντα στο φακο εγω το κανω με το live view που εχει καλυψη σε όλο το καδρο. (Εχω nikon όμως και κάνω το σταυρό μου τι θα δω στο σπιτι 😅)

Βασικη προϋπόθεση να εισαι περα απο το ελάχιστο οριο εστίασης του φακου αν θέλεις και κάτι σχεδόν πανω στο φακο!

Ποσες ληψεις; δεν εχει να κανει..μπορει και 2-3 μπορει και παραπανω!.

 

 Και ενα βίντεο σχετικά με focus stacking 

 

Αυτή τη τεχνική δηλαδή την χρησιμοποιούμε, εαν το θέλουμε φυσικά, όλο το κάδρο μας να είναι νετ.

 

Οι παρακάτω που βάζω ως παράδειγμα ειναι περιπου 6-7 η καθε μια αν θυμάμαι! 

Ολες ειναι (τα long exposure) με εναν κιτ φακο 18-140 στα 18mm (f8, f9 καπου εκει) με crop σωμα και φορούσα ενα ND 1000

 

Στη τελευταία, ηταν στο χερι λήψη, δεν ειχα τριποδο μαζι (ειχα αλλα μετατράπηκε σε διποδο 😅) με δυο λήψεις, μια στους κορμους και μια πίσω,  φυσικα και κουνήθηκε και εκανα κροπ εκει που ταιριαξαν τα δυο καδρα μετα το stacking 😅

Τι κανω εγω σε αυτα!...δεν ειναι κανονας ουτε και εγω τα ξερω! Στις δοκιμές είμαστε όλοι! 🙂

_DSC9089-Edit-5_copy_1396x927.jpg

_DSC9168-Edit-Edit_copy_1357x912.jpg

_DSC9175-Edit_copy_1392x928.jpg

_DSC0643-Edit_copy_938x1416.jpg

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Like 12
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

@nullindex

Ενα site σχετικά με το diffraction ειναι κ αυτο που μπορείς να τσεκαρεις τι παιζει με τον εξοπλισμό σου πάνω κατω!

https://www.photopills.com/calculators/diffraction

 

Στη περίπτωση σου σε βοηθάνε τα 18mp (οσο περισσότερα τοσο πιο γρήγορα έρχεται, πχ εντελώς υποθετικό αν ειχες τον ίδιο crop αισθητήρα αλλα 30mp το diffraction θα ερχόταν απο το f6.7

Τρίχες στα άχυρα ψάχνουμε γενικώς 😅

Και ενα βίντεο σχετικά με το diffraction 

 

 

Ναι αν δεν μπορούσες να κατεβεις κάτω οχι! Χαχαχα αλλου...αλλο ποταμι!

Focus stacking, στήνεις τη καμερα στο τριποδακι σου αφου έχεις βρει ενδιαφέρον καδρο, μετα χωρις να κουνήσεις τίποτα κάνεις ληψεις (οπως κάνεις κανονικα στο manual) αλλα με διαφορετικο σημειο εστίασης, απο τερμα μπροστά μέχρι πίσω! 

Ενα σημείο εστίασης φυσικά χρησιμοποιείς! Αν δεν εχεις σημεία εστίασης χαμηλά μεσα στο σκοπευτρο (που να καλύπτουν ολο το καδρο) και θέλεις να εστιάσεις και εκει, δηλ πολυ κοντα στο φακο εγω το κανω με το live view που εχει καλυψη σε όλο το καδρο.

Βασικη προϋπόθεση να εισαι περα απο το ελάχιστο οριο εστίασης του φακου αν θέλεις και κάτι σχεδόν πανω στο φακο!

Ποσες ληψεις; δεν εχει να κανει..μπορει και 2-3 μπορει και παραπανω!.

 

 Και ενα βίντεο σχετικά με focus stacking 

 

Αυτή τη τεχνική δηλαδή την χρησιμοποιούμε, εαν το θέλουμε φυσικά, όλο το κάδρο μας να είναι νετ.

 

Οι παρακάτω που βάζω ως παράδειγμα ειναι περιπου 6-7 η καθε μια αν θυμάμαι! 

Ολες ειναι (τα long exposure) με εναν κιτ φακο 18-140 στα 18mm (f8, f9 καπου εκει) με crop σωμα και φορούσα ενα ND 1000

 

Στη τελευταία, ηταν στο χερι λήψη, δεν ειχα τριποδο μαζι (ειχα αλλα μετατράπηκε σε διποδο 😅) με δυο λήψεις, μια στους κορμους και μια πίσω,  φυσικα και κουνήθηκε και εκανα κροπ εκει που ταιριαξαν τα δυο καδρα μετα το stacking 😅

Τι κανω εγω σε αυτα!...δεν ειναι κανονας ουτε και εγω τα ξερω! Στις δοκιμές είμαστε όλοι! 🙂

_DSC9089-Edit-5_copy_1396x927.jpg

_DSC9168-Edit-Edit_copy_1357x912.jpg

_DSC9175-Edit_copy_1392x928.jpg

_DSC0643-Edit_copy_938x1416.jpg

     Εύγε νέε μου

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φρέσκο κλικ μετα απο καιρο, έφαγα νερο τελικα δεν το γλύτωσα αλλά τουλάχιστον κάτι βγήκε 😛

 

Rain is coming

 

Επεξ/σία από and_64
  • Like 12
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω αυτα τα λέω σπίθες . Μικρά κόκκινα για να μη πεσει πάνω πλοίο καικι στην γωνία . 

Ο φάρος έχει όγκο κ φέρνει βόλτες , έχει λευκό κ δυνατό φώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...