Προς το περιεχόμενο

Πλαστές αξιολογήσεις για προϊόντα διαθέσιμα μέσω Amazon "πωλούνται μαζικά" στο διαδίκτυο


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Έρευνα καταναλωτικής οργάνωσης αναδεικνύει τις ανησυχητικές διαστάσεις του φαινομένου

Σύμφωνα με την καταναλωτική οργάνωση Which? η πώληση πλαστών αξιολογήσεων για προϊόντα που προσφέρονται μέσω της Amazon έχει λάβει μαζικές διαστάσεις.

Η οργάνωση εντόπισε 10 ιστοσελίδες μέσω των οποίων πωλούνται πλαστές αξιολογήσεις, έναντι 5 λιρών η μία, ενώ παρέχονται κίνητρα για την καταχώρηση θετικών αξιολογήσεων με αντάλλαγμα χρήματα ή δωρεάν προϊόντα.

Το συμπέρασμα είναι πως οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με μια "ολόκληρη βιομηχανία παραγωγής πλαστών αξιολογήσεων".

Απαντώντας, εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε τα εξής: "Διαγράφουμε τις πλαστές αξιολογήσεις και λαμβάνουμε μέτρα απέναντι σε οποιονδήποτε εμπλέκεται στην κατάχρηση του συστήματος". Η διαδικτυακή αγορά που έχει δημιουργήσει η εταιρία του Μπέζος δίνει τη δυνατότητα σε άλλους μεταπωλητές να διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω της ιστοσελίδας της Amazon.

Η Which? εντόπισε ιστοσελίδες οι οποίες προσέφεραν υπηρεσίες καταχώρησης αξιολογήσεων για αγαθά που διατίθενται μέσω της Amazon, κατά παράβαση των σχετικών όρων χρήσης.

Μεταξύ των προσφερόμενων υπηρεσιών που προτείνονται στους πωλητές περιλαμβάνονται "οικονομικά πακέτα" τα οποία πωλούνται έναντι 15 λιρών το καθένα, καθώς και "πακέτα χονδρικής", τα οποία ξεκινούν από τις 620 λίρες για 50 αξιολογήσεις και φτάνουν μέχρι τις 8.000 λίρες για 1.000 αξιολογήσεις.

Η καταναλωτική οργάνωση ανέφερε επίσης πως πέντε από τις περιπτώσεις που εξέτασε διέθεταν περισσότερους από 702.000 "αξιολογητές" στους καταλόγους τους.

Σε αυτούς τους αξιολογητές προϊόντων προσφέρονται μικροποσά, τα οποία κυμαίνονται από δυο-τρεις λίρες ενώ κατά περίπτωση υπερβαίνουν τις δέκα, παράλληλα με δωρεάν ή εκπτωτικά προϊόντα. Έχουν επίσης τη δυνατότητα συμμετοχής σε "προγράμματα πιστών συνεργατών", μέσα από τα οποία μπορούν να κερδίσουν προϊόντα όπως παιδικά παιχνίδια ή όργανα γυμναστικής.

Οι ιστοσελίδες που εξέτασε η Which? προσφέρουν επίσης συμβουλές για τη σύνταξη των αξιολογήσεων, ούτως ώστε να μην κινήσουν τις υποψίες της Amazon, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν και ποιοτικά κριτήρια τα οποία πρέπει να καλυφθούν προκειμένου οι αξιολογητές να δικαιούνται επιβράβευσης. Μεταξύ αυτών των κριτηρίων περιλαμβάνεται η υποχρέωση δημοσίευσης αξιολογήσεων με έκταση τουλάχιστον δύο προτάσεων ή που να περιλαμβάνουν φωτογραφίες, για παράδειγμα.

Η Νάταλι Χίτσινς, επικεφαλής του τομέα οικιακών προϊόντων και υπηρεσιών της Which? κάλεσε την Αρχή Προστασίας Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) να ασχοληθεί επειγόντως με το πρόβλημα των πλαστών αξιολογήσεων που διατίθενται προς πώληση.

"Η ρυθμιστική αρχή οφείλει να πατάξει το φαινόμενο και να θέσει τις ιστοσελίδες προ των ευθυνών τους εφόσον αδυνατούν να προφυλάξουν τους χρήστες τους", ανέφερε χαρακτηριστικά.

"Εφόσον κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει, τότε η κυβέρνηση οφείλει να ενεργήσει άμεσα προκειμένου να ενισχύσει τα μέτρα προστασίας των καταναλωτών στο διαδίκτυο".

Σε προηγούμενη έρευνα της ίδιας καταναλωτικής οργάνωσης είχαν εντοπιστεί δεκάδες ομάδες στο Facebook όπου πωλητές προσέφεραν επιστροφές χρημάτων ή προμήθειες με αντάλλαγμα πλαστές, θετικές αξιολογήσεις. Η έρευνα αυτή οδήγησε το Facebook αλλά και το eBay να υπογράψουν συμφωνίες με τη CMA με τις οποίες δεσμεύονταν να "βελτιώσουν τον εντοπισμό, τη διερεύνηση και την αντίδραση σε πλαστές και παραπλανητικές αξιολογήσεις".

Η κυρία Χίτσινς, όμως, υπογραμμίζει πως: "Τόσο η Amazon, όσο και οι άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες πωλήσεων, οφείλουν να αναλάβουν περισσότερες πρωτοβουλίες προκειμένου να αποτρέψουν τις πλαστές αξιολογήσεις που παρεισφρέουν στις ιστοσελίδες τους, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να έχουν εμπιστοσύνη στην ακεραιότητα των δημοσιευμένων κριτικών".

Εκπρόσωπος της Amazon επισήμανε πως ο μεταπωλητικός κολοσσός συνεργάζεται ήδη με τεχνολογικές εταιρίες προκειμένου να "εντοπίζονται οι κακόβουλοι", συμπληρώνοντας όμως πως οι διαδικτυακοί μεταπωλητές "είναι αδύνατο να τα καταφέρουν μόνοι τους". Συμφώνησε πως οι καταναλωτές πρέπει να μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη στις αξιολογήσεις που βλέπουν δημοσιευμένες στο διαδίκτυο και ότι θα πρέπει να δοθούν διευρυμένες ελεγκτικές εξουσίες σε ρυθμιστικές αρχές όπως η CMA.

Καθώς η ζήτηση για διαδικτυακές αγορές κατέγραφε αισθητή άνοδο με το ξέσπασμα της πανδημίας, η βρετανική ρυθμιστική αρχή ξεκινούσε έρευνα σχετικά με το πώς οι διάφορες ιστοσελίδες εντοπίζουν και αντιδρούν στη δημοσίευση πλαστών και παραπλανητικών αξιολογήσεων.

Η CMA προειδοποιούσε ήδη από τον περασμένο Μάιο πως "δεν θα διστάσει" να λάβει μέτρα, εφόσον εντοπίζονταν ιστοσελίδες οι οποίες παράβαιναν το νόμο. Τα μέτρα αυτά θα μπορούσαν να οδηγήσουν σημαντικούς παράγοντες της αγοράς ενώπιον των δικαστηρίων, αν και στη σχετική ανακοίνωση δεν κατονόμαζε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που θα αποτελούσαν το αντικείμενο της έρευνας.

 

 

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 49
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αναμενομενο. Απο την αλλη μερια βεβαια εμεις ως καταναλωτες οφειλουμε να διαβαζουμε και τις αρνητικες αξιολογησεις για να σχηματιζουμε μια πιο σφαιρικη εικονα της ποιοτητας του προϊοντος για το οποιο ενδιαφερομαστε. 

Επεξ/σία από umbrella co.
  • Like 14
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά δεν ειναι και τόσο "δραματικά" τα πράματα για 3 λόγους, 

 

1) Δίνεις σημασία σε αξιολογήσεις με "verified purchase" (ή κάπως έτσι βαριέμαι να τσεκάρω τώρα πως το γράφουν) δηλαδή απο ανθρώπους που η amazon μπορεί να πιστοποιήσει ότι κάνανε την αγορά. 

 

2) Οι bot αξιολογήσεις συνήθως διακρίνονται εύκολα (ειδικά στα ξενόγλωσσα amazon γιατί θα ειναι στα αγγλικά αν και αυτό απο μόνο του δεν ειναι κανόνας μπορεί όντως κάποιος να μην μιλάει την γλώσσα αλλά σε συσχέτιση με το περιεχόμενο αν ειναι απλοϊκό "πχ best purchase ever" ή κάτι τέτοιο καταλαβαίνεις την αξία της αξιολόγησης... ) 

 

3) και το "1)" το παρακάμπτουν στέλνοντας όντως εμπόρευμα σε τυχαίες διευθύνσεις (συσχετισμένες με τα ψεύτικα account που θα αφήσουν αξιολόγηση) αλλά και αυτό γίνεται μόνο σε εμπορεύματα μηδαμινής αξίας πχ USB καλώδια, καρφάκια και διάφορα ψιλοπράματα (και ναι οι άνθρωποι που δεν εμπλέκονται σε αυτό το κόλπο αλλά μένουν στις διευθύνσεις αυτές όντως παίρνουν δωρεάν πράματα που δεν ξέρουν γιατί τους τα έστειλαν κάποιοι πολύ τίμιοι για αυτόν τον λόγο τα δίνουν πίσω, άλλες φορές απλά επιστρέφονται γιατί δεν τα παρέλαβε κάποιος πχ ανοίκιαστο διαμέρισμα κτλ)  δεν γίνεται κάτι τέτοιο φυσικά σε laptop ή αλλά εμπορεύματα μεγάλης αξίας. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Καλά δεν ειναι και τόσο "δραματικά" τα πράματα για 3 λόγους, 

1) Δίνεις σημασία σε αξιολογήσεις με "verified purchase" (ή κάπως έτσι βαριέμαι να τσεκάρω τώρα πως το γράφουν) δηλαδή απο ανθρώπους που η amazon μπορεί να πιστοποιήσει ότι κάνανε την αγορά. 

2) Οι bot αξιολογήσεις συνήθως διακρίνονται εύκολα (ειδικά στα ξενόγλωσσα amazon γιατί θα ειναι στα αγγλικά αν και αυτό απο μόνο του δεν ειναι κανόνας μπορεί όντως κάποιος να μην μιλάει την γλώσσα αλλά σε συσχέτιση με το περιεχόμενο αν ειναι απλοϊκό "πχ best purchase ever" ή κάτι τέτοιο καταλαβαίνεις την αξία της αξιολόγησης... ) 

3) και το "1)" το παρακάμπτουν στέλνοντας όντως εμπόρευμα σε τυχαίες διευθύνσεις (συσχετισμένες με τα ψεύτικα account που θα αφήσουν αξιολόγηση) αλλά και αυτό γίνεται μόνο σε εμπορεύματα μηδαμινής αξίας πχ USB καλώδια, καρφάκια και διάφορα ψιλοπράματα (και ναι οι άνθρωποι που δεν εμπλέκονται σε αυτό το κόλπο αλλά μένουν στις διευθύνσεις αυτές όντως παίρνουν δωρεάν πράματα που δεν ξέρουν γιατί τους τα έστειλαν κάποιοι πολύ τίμιοι για αυτόν τον λόγο τα δίνουν πίσω, άλλες φορές απλά επιστρέφονται γιατί δεν τα παρέλαβε κάποιος πχ ανοίκιαστο διαμέρισμα κτλ)  δεν γίνεται κάτι τέτοιο φυσικά σε laptop ή αλλά εμπορεύματα μεγάλης αξίας. 

ΑΥΤΟ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι δεν είναι σωστό να κάνουν τα Bot αξιολογήσεις αλλά είναι σωστό το άμαζον να πετάει το προιόν σου και να βάζει το δικό της στη θέση του.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, smpt said:

Προσωπικά διαβάζω σχεδόν πάντα  μόνο τις αρνητικές. Και φυσικά τις φιλτραρω οσο μπορω γιατί και αυτές μπορεί να είναι αλλου για αλλου

Κι αν κάποιος έχει πληρώσει για να κάνει αρνητικές κριτικές σε κάποιον άλλον;

Τέσπα, δεν ήμουν ποτέ fun των κριτικών και τελευταία ούτε που τα δίνω σημασία. Αφού ότι συμφέρει το κάθε site αφήνει. 

Επεξ/σία από NotAliki177
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω πώς συμπεριφέρεται το amazon, αλλά η όλη μάχη μάλλον είναι για το ποιός θα πάρει τους πελάτες και όχι αν θα καταφέρουν να σε πείσουν και στο τέλος να σε εξαπατήσουν ως πελάτη.

Πριν 1 μήνα είχα μία άσχημη εμπειρία στο ebay, που κατέληξε καλά τελικά, επειδή το ebay έχει αλλάξει πολιτική και στηρίζει 100% τον αγοραστή.

Διάλεξα πωλητή με σκορ 100% και μου έστειλε προβληματικό προϊόν. Πλήρωσε τα μεταφορικά πέρα-δώθε, σύνολο 80 ευρώ, όπως πλήρωσε και το προϊόν που επιστράφηκε. Άρα  -80 ευρώ από μία μακακία-πονηριά (ίσως). 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικα αυτο που κοιταω κυριως στις αξιολογησεις ειναι οι αρνητικες, αλλα τις φιλτραρω γιατι υπαρχουν αμπαλοι ανθρωποι πχ σε κινητο 20 ευρω και ενω λεει καμερα VGA, βαζει αρνητικο για την καμερα.

Παντως οι ψευτικες αξιολογησεις κανουν μπαμ, ενω αν δεν εχει καθολου εστω 3-4 λεξεις δεν λαμβανεται καν υποψη.

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, silentalex είπε

Αν θελετε τη γνωμη μου για το θέμα, θελω 5 Ευρώ

Να υποθέσω από το nick πως δεν έχεις βγάλει και πολλά με αυτό τον τρόπο; 🧐

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...