Προς το περιεχόμενο

Σε πύρινο κλοιό η χώρα


blackhill66

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1.8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Η λογική λέει να σταλεί σε όσους είναι στην ακτίνα που τους ενδιαφέρει και όχι αποκλειστικά στους κάτοικους. Αν κάποιος μένει στην περιοχή αλλά λείπει δεν έχει λόγο για την ειδοποίηση αυτή εκτός και αν είναι σούπερ τοπική (όπως πχ με τον αγ.στεφανο που ξέρω ότι ειδοποιήθηκαν οι κάτοικοι όπου κ αν ήταν).

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, AristidisZ είπε

Ξέρεις, με το 112 μπορούν να στείλουν σε κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών, όχι στην μισή Ελλάδα 

Έχεις δίκιο. Απαράδεκτοι που δεν μπορούν να διαβάσουν τον εγκέφαλο όλων όσων μένουν στον Πειραιά για τι έχουν σκοπό να κάνουν αύριο... ρε τι άλλο θα διαβάσουμε...

  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, liakjim είπε

Έχεις δίκιο. Απαράδεκτοι που δεν μπορούν να διαβάσουν τον εγκέφαλο όλων όσων μένουν στον Πειραιά για τι έχουν σκοπό να κάνουν αύριο... ρε τι άλλο θα διαβάσουμε...

Ε τότε γιατί δε στέλνουν και μήνυμα στους κατοίκους Κορινθίας ας πούμε ;

Σαμπως ξέρουμε τι έχουν σκοπό να κάνουν αύριο ;

  • Thanks 1
  • Confused 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

57 λεπτά πριν, AristidisZ είπε

Ικανοποιημένος θα ήμουν αν διάβαζα ότι έχουν ανακληθεί όλες οι άδειες στην πυροσβεστική

Εχουν ανακληθεί απο 5/8/21.
Παρε και ένα λινκ απο ...τοκουμέντο για να πειστείς. 
 

https://www.documentonews.gr/article/anakaloyntai-oi-adeies-ton-pyrosveston-eno-i-ellada-kaigetai-treis-meres/

 

BTW, άλλη μια απόδειξη ότι γράφεις ανακρίβειες επειδή στο μυαλό σου νομίζεις ότι δημιουργείς εντυπώσεις, ενώ στην πραγματικότητα έχεις γίνει εσυ το ανέκδοτο με το βοσκό και τους λύκους, μιας και σχεδόν ότι γράφεις δεν ισχύει... 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, TheGrisGrisMan είπε

Εχουν ανακληθεί απο 5/8/21.
Παρε και ένα λινκ απο ...τοκουμέντο για να πειστείς. 
 

https://www.documentonews.gr/article/anakaloyntai-oi-adeies-ton-pyrosveston-eno-i-ellada-kaigetai-treis-meres/

 

BTW, άλλη μια απόδειξη ότι γράφεις ανακρίβειες επειδή στο μυαλό σου νομίζεις ότι δημιουργείς εντυπώσεις, ενώ στην πραγματικότητα έχεις γίνει εσυ το ανέκδοτο με το βοσκό και τους λύκους, μιας και σχεδόν ότι γράφεις δεν ισχύει... 

Αυτή την στιγμή που μιλάμε ισχύει η ανάκληση ;

Μιλησα μόνο για πυροσβεστική ;

Σε κάθε περίπτωση, ξαναλέω ότι το 112 είναι μια χρήσιμη υπηρεσια του κράτους προς τον πολίτη, υπό την προϋπόθεση ότι γίνεται λελογισμένη χρήση και όχι κατάχρηση, γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε να μην διαβάζουμε καν αυτά που έρχονται 

Δηλαδή αν το έλεγαν απλά στις ειδήσεις δε θα μάθαινε ο κόσμος ότι υπάρχει υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς ;

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, AristidisZ είπε

Δηλαδή αν το έλεγαν απλά στις ειδήσεις δε θα μάθαινε ο κόσμος ότι υπάρχει υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς ;

Πως δεν το σκέφτηκαν; Παίρνω τηλέφωνο την πολιτική προστασία ότι ένας αριστίδηςΖ στο Insomnia βρήκε ένα πολύ σοβαρό επιχείρημα για την κατάργηση του 112...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, AristidisZ said:

Αυτή την στιγμή που μιλάμε ισχύει η ανάκληση ;

Μιλησα μόνο για πυροσβεστική ;

Σε κάθε περίπτωση, ξαναλέω ότι το 112 είναι μια χρήσιμη υπηρεσια του κράτους προς τον πολίτη, υπό την προϋπόθεση ότι γίνεται λελογισμένη χρήση και όχι κατάχρηση, γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε να μην διαβάζουμε καν αυτά που έρχονται 

Δηλαδή αν το έλεγαν απλά στις ειδήσεις δε θα μάθαινε ο κόσμος ότι υπάρχει υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς ;

Αν το λεγανε απλα στις ειδησεις και δε το στελνανε στο 112 με κοκκινη Αττικη Ευβοια , κι αυριο παει κατι στραβα, θα ησουν ο πρωτος που θα εγραφε οτι το 112 για καμια ανουσια εκκενωση ξερουν να το χρησιμοποιουν, αλλα για προληψη το εχουνε και καθεται.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, liakjim είπε

Πως δεν το σκέφτηκαν; Παίρνω τηλέφωνο την πολιτική προστασία ότι ένας αριστίδηςΖ στο Insomnia βρήκε ένα πολύ σοβαρό επιχείρημα για την κατάργηση του 112...

Πηγαίο χιούμορ, πραγματικά είχα καιρό να γελάσω έτσι 

Μια που θα τους πάρεις τηλέφωνο, πες να στέλνουν και ένα μήνυμα και κάθε πρωί να φοράμε ζώνη όταν μπαίνουμε στο αμάξι 

Αφού οι κάτοικοι αυτής της χώρας δεν μπορούν να σκεφτούν μόνοι τους το αυτονόητο (έχει ζέστη, έχει ξηρό καιρό και φυσάει πολύ, άρα αυξημένος κίνδυνος για πυρκαγιά) δεν είναι κακό να μας σκάει και ένα μήνυμα στο κινητό μια στο τόσο που να μας θυμίζει κάτι το οποίο αντιλαμβάνεται και ένας δεκάχρονος 

Ξαναγραφω ότι προφανώς δεν είμαι κατά της χρήσης του 112, αρκεί να πρόκειται για κάτι στοχευμένο και να έχει ένα pattern 

Η πρώτη μέρα είναι αύριο που είναι κόκκινη η Αττική για φωτιές ;

Γιατι δεν είχαν στείλει την προηγούμενη φορά ;

 

  • Like 4
  • Confused 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάλι μήνυμα από το 112 σήμερα για να μας πει... να προσέχουμε.

Όπως και πέρυσι που έστελνε για τον κορωνοϊό, έτσι και φέτος στέλνει για κάτι που δεν είναι έκτακτη ανάγκη αντικαθιστώντας τα μέσα ενημέρωσης. Με μεγάλο κίνδυνο εννοείται σε λίγο καιρό ο κόσμος να μην δίνει καν σημασία στα μηνύματα. Ήδη φέτος μου έχει έρθει 3-4 φορές false alarm, και μία που έπρεπε να είχε στείλει δεν έγινε ποτέ.

 

  • Like 6
  • Confused 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοιμόμουν με το κινητό ανοιχτό και με ξύπνησε το μήνυμα από το 112. Με το που άκουσα τον ήχο κατάλαβα πάλι τι θα λέει, πάτησα το οκ και συνέχισα τον ύπνο μου. 

2 ώρες πριν, liakjim είπε

210822.jpg

Αυτό που δείχνει ο χάρτης είναι ότι κινδυνεύει περισσότερο το τμήμα της Εύβοιας που δεν κάηκε. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πόρισμα Γκολντάμερ (Ιαν 2019)
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8158407a-fc31-4ff2-a8d3-433701dbe6d4/Y60_COMMITTEE_LANDSCAPE FIRE_FULL REPORT_GREECE.pdf
 

Κατάσβεση με επίγεια μέσα και δυνάμεις

...Οι κυριότερες αδυναμίες που αφορούν το υπάρχον σύστημα καταστολής συνοψίζονται στα παρακάτω:
Υπάρχει μία γενικότερη τάση από το ΠΣ για δασοπυρόσβεση στα όρια των αστικών περιοχών και του οδικού δικτύου και όχι μέσα στο δάσος. 🤐 (σας θυμίζει κάτι;) Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό επηρεάζει την πιθανότητα επιτυχίας της αρχικής προσβολής ενώ σε άλλες δίνει τη δυνατότητα στην πυρκαγιά να αναπτύξει μεγάλη ένταση ή ταχύτητα και να υπερκεράσει τη γραμμή άμυνας.
• Οι δυνατότητες συντονισμού και η αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση πυρκαγιών που ξεφεύγουν της αρχικής προσβολής είναι σημαντική παράμετρος για την επιτυχημένη δασοπυρόσβεση. Στις περιπτώσεις αυτές θα έπρεπε να γίνεται επιτελικός σχεδιασμός στο πεδίο (που δεν εφαρμόζεται στο πλαίσιο του υφιστάμενου συστήματος) με τη χρήση χαρτών της περιοχής, αποτύπωση της επιχειρησιακής κατάστασης και της διασποράς των δυνάμεων και σχεδιασμό των επιχειρήσεων για το επόμενο χρονικό διάστημα, κάτι που συχνά έχει σαν αποτέλεσμα τη μη αξιοποίηση των διαθέσιμων δυνάμεων περιλαμβανομένων των εναέριων μέσων. Η αδυναμία επιτελικού σχεδιασμού επί χάρτου στο πεδίο δεν επιτρέπει την εκ των υστέρων αποτίμηση της επιχειρησιακής προσπάθειας και την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητα τακτικών επιλογών της δασοπυρόσβεσης.
• Δεν συγκεντρώνονται απολογιστικά στοιχεία κόστους των επιχειρήσεων δασοπυρόσβεσης ανά φορέα και πυρκαγιά, κάτι το οποίο θα βοηθούσε στην τεκμηρίωση της αποδοτικότητας της δασοπυρόσβεσης και την ανάλυση κόστους-οφέλους του μηχανισμού της καταστολής
Το υπάρχον σύστημα χαρακτηρίζεται από πολύ περιορισμένη χρήση χειρωνακτικών κατασβεστικών μέσων και μηχανημάτων. Αντίθετα, έχει υπερβολικά μεγάλη εξάρτηση από τη συμβολή των εναέριων μέσων στις επιχειρήσεις καταστολής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της πιθανότητας να αποτύχει η αρχική προσβολή, ακόμη και σε μέσης δυσκολίας πυρκαγιές, σε περίπτωση που δεν υπάρχει έγκαιρα διαθέσιμο εναέριο μέσο ή σε περίπτωση μη ευνοϊκών καιρικών συνθηκών (οπότε τα εναέρια μέσα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν).
Δεν έχει διερευνηθεί η εισαγωγή της χρήσης της φωτιάς ως εργαλείου δασοπυρόσβεσης (έλλειψη νομοθετικής ρύθμισης, επιστημονικής υποστήριξης και εκπαίδευσης σε αυτό το αντικείμενο και κατάλληλης οργάνωσης)
• Γενικά το σύστημα είναι αρκετά εσωστρεφές και αποκλείει, χωρίς καμία δοκιμή, την εισαγωγή ιδεών, μέσων, και τεχνικών που μπορούν να βελτιώσουν πολλά από τα σημεία όπου καταφανώς υπάρχουν αδυναμίες. Παραδείγματα αποτελούν η άμεση αντιμετώπιση πυρκαγιών που ξεκινούν σε απομακρυσμένες θέσεις μεγάλου υψομέτρου (κάτι που είχε επιτευχθεί με τη δημιουργία των αερομεταφερόμενων με ελικόπτερα ομάδων “δασοκομάντος” κατά την περίοδο 1993-1997, αλλά καταργήθηκε μετά το 1998) και η αντιμετώπιση πυρκαγιών μέσης έως υψηλής έντασης στο μέτωπο (με ενίσχυση των δυνατοτήτων άμεσης προσβολής με ειδικές μεθόδους και μέσα ή με τη σωστή και αποτελεσματική αξιοποίηση έμμεσης προσβολής).

 

Εναέρια δασοπυρόσβεση

...Τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν αποτελούν ‘πανάκεια’ στην καταστολή των πυρκαγιών. Έχουν δυσβάστακτο λειτουργικό κόστος ενώ οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στην περίπτωση μεγάλων πυρκαγιών μπορεί να τα καθηλώσουν στο έδαφος η να μειώσουν την αποτελεσματικότητά τους στο ελάχιστο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο τύπος των κυρίως χρησιμοποιούμενων αεροσκαφών (CANADAIR) δεν έχει σχεδιαστεί για να επιχειρεί σε συνθήκες ισχυρών ανέμων. Ο θρύλος της αποτελεσματικότητας της αεροπυρόσβεσης που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα συνδέεται με συνθήκες ανέμου που οι πυρκαγιές μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά από καλά οργανωμένες επίγειες δυνάμεις ενώ στην περίπτωση ισχυρών ανέμων η προσφορά τους είναι ελάχιστη. 🤐 Αυτό έχει αποδειχτεί τόσο στις πυρκαγιές του 2007 όσο και στις πρόσφατες πυρκαγιές της Αττικής. Γενικά, η συνεισφορά των αεροσκαφών στη δασοπυρόσβεση, λαμβανομένου υπ’όψιν του σχετικού κόστους, μπορεί να θεωρηθεί υπερεκτιμημένη.

 

Πολιτική διαχείρισης πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου

...Από τότε (1998) μέχρι και σήμερα δεν έχουν διευκρινιστεί με σαφήνεια οι επιμέρους αρμοδιότητες, οι διαδικασίες και ο τρόπος συνεργασίας, για τον καλύτερο συντονισμό της διαχείρισης των πυρκαγιών, σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, μεταξύ Πυροσβεστικού Σώματος και Δασικής Υπηρεσίας1 που αφορούν: α) στις δράσεις πρόληψης και προστασίας των δασικών εκτάσεων από πυρκαγιές και στην εκπόνηση σχεδίων που να υποστηρίζουν τις δράσεις αυτές και β) στην παροχή υποστήριξης και τη διασφάλιση άμεσης συνδρομής από την οικεία Δασική Υπηρεσία προς το Πυροσβεστικό Σώμα κατά την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών (άρθρο 100 του Ν. 4249/2014). Η παραπάνω αδιάφορη αντιμετώπιση των αναγκών της πρόληψης, επι δύο περίπου δεκαετίες, καταδεικνύει την πολιτική έμφασης και πριμοδότησης της καταστολής έναντι της πρόληψης σε επίπεδο νομοθετικών ρυθμίσεων η οποία μεταφράστηκε όλη αυτή την περίοδο και σε επίπεδο χρηματοδότησης των αντίστοιχων δραστηριοτήτων. Στο συνολικό προϋπολογισμό και απολογισμό της διαχείρισης των πυρκαγιών τα τελευταία είκοσι έτη η μερίδα του λέοντος διατίθεται στην καταστολή, με αποτελέσματα που δεν τεκμαίρουν σε καμία περίπτωση αντίστοιχη απόδοση της επένδυσης που έχει πραγματοποιηθεί την περίοδο αυτή επάνω στη συγκεκριμένη πολιτική επιλογή. Η υιοθέτηση της πολιτικής της καταστολής (σε συνδυασμό με την επιλογή του Γαλλικού μοντέλου δασοπυρόσβεσης) έχει συμπαρασύρει και ταυτίσει την επίλυση του προβλήματος των πυρκαγιών με τη χρήση των εναερίων μέσων, υποβαθμίζοντας τον ρόλο και τη συμβολή των επίγειων δυνάμεων και την ανάγκη της συμμετοχής και συνεισφοράς των πολιτών στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών υπαίθρου και δασών (τι λέγαμε για τις μαζικές εκεννώσεις; 🤔).

 

Ιδιωτικά εναέρια μέσα με σύμβαση

Το προσωπικό εδάφους και γενικότερα ο μηχανισμός της δασοπυρόσβεσης συνήθισε στην άμεση και αποτελεσματική συνδρομή των εναέριων μέσων τόσο κατά την αρχική προσβολή όσο και κατά την αντιμετώπιση μεγαλύτερων πυρκαγιών. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα μονολιθικό σύστημα γύρω από τα εναέρια μέσα, υπερτιμώντας την αποτελεσματικότητά τους και υποβαθμίζοντας την ανάγκη και το ρόλο των επίγειων δυνάμεων. Αυτή η τακτική ανεβάζει το κόστος της δασοπυρόσβεσης σε πολύ μεγάλα ύψη ενώ σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης των πυροσβεστικών εναέριων μέσων οι πυρκαγιές παίρνουν καταστροφικές διαστάσεις. Στη σχετικά εύκολη διαθεσιμότητα εναερίων μέσων και την «εξάρτηση» των επίγειων δυνάμεων από την παρουσία τους, μπορούν σε μεγάλο βαθμό να αποδοθούν οι παρακάτω αδυναμίες:
...• Αδυναμία, κάτω από δύσκολες συνθήκες, στην αντιμετώπιση πολλαπλών περιστατικών όταν περισσότερες από δύο ή τρεις πυρκαγιές λάβουν διαστάσεις απαιτώντας τη συμβολή εναέριων μέσων. Διαθέτοντας εναέρια μέσα σε 2-3 πυρκαγιές, μειώνεται η δυνατότητα συμβολής τους στην αρχική προσβολή νέων πυρκαγιών, οπότε καθώς οι επίγειες δυνάμεις δεν είναι αποτελεσματικές από μόνες τους, η κατάσταση ξεφεύγει γρήγορα από τον έλεγχο. Οι πυρκαγιές της 24-26ης Αυγούστου 2007, αλλά και της 23ης Ιουλίου 2018 αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της αδυναμίας....

---------------------------------

Σημειώνεται πως ο καθηγητής είχε συναντηθεί τον Ιούλιο του '19 και με τον νυν πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο ίδιος δήλωνε τότε πως το πόρισμα αυτό "αποτελεί το προσχέδιο για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε".

https://www.news247.gr/koinonia/to-porisma-gkolntamer-poy-agnoithike-ti-elege-gia-tin-elleipsi-syntonismoy-se-prolipsi-kai-antimetopisi-pyrkagion.9320418.html

------------------------------

Αυτάαααααα... 😉

Επεξ/σία από kirileman
  • Like 5
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 20/8/2021 στις 4:43 ΜΜ, TheGrisGrisMan είπε

Όντως...

Η σκέψη μου προϋποθέτει ότι οι βουλευτές (αλλά και οι δομές του κράτους όπως και οι πολίτες) θα πρέπει να τον πιστέψουν, να τον φοβούνται και να τον σέβονται... αυτό να γίνει οχι βέβαια δια ροπάλου, αλλά να τους εμπνεύσει με το λόγο του και κυρίως τις πράξεις του αυτά τα χαρακτηριστικά... Θα πρέπει δλδ αυτός ο κάποιος να έχει ηγετικά χαρακτηριστικά... Τώρα, που θα βρεθεί αυτός, ειναι ένα βασικό ερώτημα... αλλά πιστεύω ότι από όσους αρχηγούς κομμάτων έχουμε σήμερα στη Βουλή, κανείς δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά...

Το θεμα είναι τι χαρακτηριστικά έχει ο μέσος Έλληνας πολίτης. Κατ´ ευφημισμό πολίτης, δηλαδή.. Εκεί αρχίζουν και τελειώνουν όλα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, kirileman είπε

Πόρισμα Γκολντάμερ (Ιαν 2019)
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8158407a-fc31-4ff2-a8d3-433701dbe6d4/Y60_COMMITTEE_LANDSCAPE FIRE_FULL REPORT_GREECE.pdf
 

Κατάσβεση με επίγεια μέσα και δυνάμεις

...Οι κυριότερες αδυναμίες που αφορούν το υπάρχον σύστημα καταστολής συνοψίζονται στα παρακάτω:
Υπάρχει μία γενικότερη τάση από το ΠΣ για δασοπυρόσβεση στα όρια των αστικών περιοχών και του οδικού δικτύου και όχι μέσα στο δάσος. 🤐 (σας θυμίζει κάτι;) Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό επηρεάζει την πιθανότητα επιτυχίας της αρχικής προσβολής ενώ σε άλλες δίνει τη δυνατότητα στην πυρκαγιά να αναπτύξει μεγάλη ένταση ή ταχύτητα και να υπερκεράσει τη γραμμή άμυνας.
• Οι δυνατότητες συντονισμού και η αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση πυρκαγιών που ξεφεύγουν της αρχικής προσβολής είναι σημαντική παράμετρος για την επιτυχημένη δασοπυρόσβεση. Στις περιπτώσεις αυτές θα έπρεπε να γίνεται επιτελικός σχεδιασμός στο πεδίο (που δεν εφαρμόζεται στο πλαίσιο του υφιστάμενου συστήματος) με τη χρήση χαρτών της περιοχής, αποτύπωση της επιχειρησιακής κατάστασης και της διασποράς των δυνάμεων και σχεδιασμό των επιχειρήσεων για το επόμενο χρονικό διάστημα, κάτι που συχνά έχει σαν αποτέλεσμα τη μη αξιοποίηση των διαθέσιμων δυνάμεων περιλαμβανομένων των εναέριων μέσων. Η αδυναμία επιτελικού σχεδιασμού επί χάρτου στο πεδίο δεν επιτρέπει την εκ των υστέρων αποτίμηση της επιχειρησιακής προσπάθειας και την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητα τακτικών επιλογών της δασοπυρόσβεσης.
• Δεν συγκεντρώνονται απολογιστικά στοιχεία κόστους των επιχειρήσεων δασοπυρόσβεσης ανά φορέα και πυρκαγιά, κάτι το οποίο θα βοηθούσε στην τεκμηρίωση της αποδοτικότητας της δασοπυρόσβεσης και την ανάλυση κόστους-οφέλους του μηχανισμού της καταστολής
Το υπάρχον σύστημα χαρακτηρίζεται από πολύ περιορισμένη χρήση χειρωνακτικών κατασβεστικών μέσων και μηχανημάτων. Αντίθετα, έχει υπερβολικά μεγάλη εξάρτηση από τη συμβολή των εναέριων μέσων στις επιχειρήσεις καταστολής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της πιθανότητας να αποτύχει η αρχική προσβολή, ακόμη και σε μέσης δυσκολίας πυρκαγιές, σε περίπτωση που δεν υπάρχει έγκαιρα διαθέσιμο εναέριο μέσο ή σε περίπτωση μη ευνοϊκών καιρικών συνθηκών (οπότε τα εναέρια μέσα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν).
Δεν έχει διερευνηθεί η εισαγωγή της χρήσης της φωτιάς ως εργαλείου δασοπυρόσβεσης (έλλειψη νομοθετικής ρύθμισης, επιστημονικής υποστήριξης και εκπαίδευσης σε αυτό το αντικείμενο και κατάλληλης οργάνωσης)
• Γενικά το σύστημα είναι αρκετά εσωστρεφές και αποκλείει, χωρίς καμία δοκιμή, την εισαγωγή ιδεών, μέσων, και τεχνικών που μπορούν να βελτιώσουν πολλά από τα σημεία όπου καταφανώς υπάρχουν αδυναμίες. Παραδείγματα αποτελούν η άμεση αντιμετώπιση πυρκαγιών που ξεκινούν σε απομακρυσμένες θέσεις μεγάλου υψομέτρου (κάτι που είχε επιτευχθεί με τη δημιουργία των αερομεταφερόμενων με ελικόπτερα ομάδων “δασοκομάντος” κατά την περίοδο 1993-1997, αλλά καταργήθηκε μετά το 1998) και η αντιμετώπιση πυρκαγιών μέσης έως υψηλής έντασης στο μέτωπο (με ενίσχυση των δυνατοτήτων άμεσης προσβολής με ειδικές μεθόδους και μέσα ή με τη σωστή και αποτελεσματική αξιοποίηση έμμεσης προσβολής).

 

Εναέρια δασοπυρόσβεση

...Τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν αποτελούν ‘πανάκεια’ στην καταστολή των πυρκαγιών. Έχουν δυσβάστακτο λειτουργικό κόστος ενώ οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στην περίπτωση μεγάλων πυρκαγιών μπορεί να τα καθηλώσουν στο έδαφος η να μειώσουν την αποτελεσματικότητά τους στο ελάχιστο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο τύπος των κυρίως χρησιμοποιούμενων αεροσκαφών (CANADAIR) δεν έχει σχεδιαστεί για να επιχειρεί σε συνθήκες ισχυρών ανέμων. Ο θρύλος της αποτελεσματικότητας της αεροπυρόσβεσης που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα συνδέεται με συνθήκες ανέμου που οι πυρκαγιές μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά από καλά οργανωμένες επίγειες δυνάμεις ενώ στην περίπτωση ισχυρών ανέμων η προσφορά τους είναι ελάχιστη. 🤐 Αυτό έχει αποδειχτεί τόσο στις πυρκαγιές του 2007 όσο και στις πρόσφατες πυρκαγιές της Αττικής. Γενικά, η συνεισφορά των αεροσκαφών στη δασοπυρόσβεση, λαμβανομένου υπ’όψιν του σχετικού κόστους, μπορεί να θεωρηθεί υπερεκτιμημένη.

 

Πολιτική διαχείρισης πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου

...Από τότε (1998) μέχρι και σήμερα δεν έχουν διευκρινιστεί με σαφήνεια οι επιμέρους αρμοδιότητες, οι διαδικασίες και ο τρόπος συνεργασίας, για τον καλύτερο συντονισμό της διαχείρισης των πυρκαγιών, σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, μεταξύ Πυροσβεστικού Σώματος και Δασικής Υπηρεσίας1 που αφορούν: α) στις δράσεις πρόληψης και προστασίας των δασικών εκτάσεων από πυρκαγιές και στην εκπόνηση σχεδίων που να υποστηρίζουν τις δράσεις αυτές και β) στην παροχή υποστήριξης και τη διασφάλιση άμεσης συνδρομής από την οικεία Δασική Υπηρεσία προς το Πυροσβεστικό Σώμα κατά την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών (άρθρο 100 του Ν. 4249/2014). Η παραπάνω αδιάφορη αντιμετώπιση των αναγκών της πρόληψης, επι δύο περίπου δεκαετίες, καταδεικνύει την πολιτική έμφασης και πριμοδότησης της καταστολής έναντι της πρόληψης σε επίπεδο νομοθετικών ρυθμίσεων η οποία μεταφράστηκε όλη αυτή την περίοδο και σε επίπεδο χρηματοδότησης των αντίστοιχων δραστηριοτήτων. Στο συνολικό προϋπολογισμό και απολογισμό της διαχείρισης των πυρκαγιών τα τελευταία είκοσι έτη η μερίδα του λέοντος διατίθεται στην καταστολή, με αποτελέσματα που δεν τεκμαίρουν σε καμία περίπτωση αντίστοιχη απόδοση της επένδυσης που έχει πραγματοποιηθεί την περίοδο αυτή επάνω στη συγκεκριμένη πολιτική επιλογή. Η υιοθέτηση της πολιτικής της καταστολής (σε συνδυασμό με την επιλογή του Γαλλικού μοντέλου δασοπυρόσβεσης) έχει συμπαρασύρει και ταυτίσει την επίλυση του προβλήματος των πυρκαγιών με τη χρήση των εναερίων μέσων, υποβαθμίζοντας τον ρόλο και τη συμβολή των επίγειων δυνάμεων και την ανάγκη της συμμετοχής και συνεισφοράς των πολιτών στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών υπαίθρου και δασών (τι λέγαμε για τις μαζικές εκεννώσεις; 🤔).

 

Ιδιωτικά εναέρια μέσα με σύμβαση

Το προσωπικό εδάφους και γενικότερα ο μηχανισμός της δασοπυρόσβεσης συνήθισε στην άμεση και αποτελεσματική συνδρομή των εναέριων μέσων τόσο κατά την αρχική προσβολή όσο και κατά την αντιμετώπιση μεγαλύτερων πυρκαγιών. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα μονολιθικό σύστημα γύρω από τα εναέρια μέσα, υπερτιμώντας την αποτελεσματικότητά τους και υποβαθμίζοντας την ανάγκη και το ρόλο των επίγειων δυνάμεων. Αυτή η τακτική ανεβάζει το κόστος της δασοπυρόσβεσης σε πολύ μεγάλα ύψη ενώ σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης των πυροσβεστικών εναέριων μέσων οι πυρκαγιές παίρνουν καταστροφικές διαστάσεις. Στη σχετικά εύκολη διαθεσιμότητα εναερίων μέσων και την «εξάρτηση» των επίγειων δυνάμεων από την παρουσία τους, μπορούν σε μεγάλο βαθμό να αποδοθούν οι παρακάτω αδυναμίες:
...• Αδυναμία, κάτω από δύσκολες συνθήκες, στην αντιμετώπιση πολλαπλών περιστατικών όταν περισσότερες από δύο ή τρεις πυρκαγιές λάβουν διαστάσεις απαιτώντας τη συμβολή εναέριων μέσων. Διαθέτοντας εναέρια μέσα σε 2-3 πυρκαγιές, μειώνεται η δυνατότητα συμβολής τους στην αρχική προσβολή νέων πυρκαγιών, οπότε καθώς οι επίγειες δυνάμεις δεν είναι αποτελεσματικές από μόνες τους, η κατάσταση ξεφεύγει γρήγορα από τον έλεγχο. Οι πυρκαγιές της 24-26ης Αυγούστου 2007, αλλά και της 23ης Ιουλίου 2018 αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της αδυναμίας....

---------------------------------

Σημειώνεται πως ο καθηγητής είχε συναντηθεί τον Ιούλιο του '19 και με τον νυν πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο ίδιος δήλωνε τότε πως το πόρισμα αυτό "αποτελεί το προσχέδιο για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε".

https://www.news247.gr/koinonia/to-porisma-gkolntamer-poy-agnoithike-ti-elege-gia-tin-elleipsi-syntonismoy-se-prolipsi-kai-antimetopisi-pyrkagion.9320418.html

------------------------------

Αυτάαααααα... 😉

Οι μαζικές εκκενώσεις σωστά έγιναν. Δεν έφυγαν όμως όλοι, όσοι μπορούσαν να βοηθήσουν έμειναν ως εθελοντές.

Το να προσπαθεί ο πολίτης με μηδενική γνώση και χωρίς την πυροσβεστική δίπλα του είναι ανούσιο. Στο 90% των περιπτώσεων θα κατέληγαν στο νοσοκομείο. Οι πιο πολλοί νομίζουν ότι θα έσωζαν τα σπίτια τους με το λάστιχο της βρύσης.

Όσοι είχαν ειδικά μηχανήματα και εξοπλισμό έμειναν.

 

Για τα αεροπλάνα υποτίθεται ότι έλεγαν όλοι εδώ μέσα ότι δεν πετούσαν και δεν τα έβλεπαν. Είναι γνωστό ότι τα εναέρια μέσα είναι υπερτιμημένα και πετάνε περισσότερο για ψυχολογικούς και πολιτικούς λόγους.

Επεξ/σία από The_Judas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...