Προς το περιεχόμενο

Οικονομικά Νέα της Βιομηχανίας


mansa2k

Προτεινόμενες αναρτήσεις

6 ώρες πριν, mansa2k είπε

Οι χρόνοι ανάπτυξης των παιχνιδιών έχουν αυξηθεί και επίσημα:

Ελπίζω η Nintendo να το λάβει σοβαρά υπόψιν ώστε αν το επόμενο της σύστημα διατηρήσει την υβριδικότητα να αποδίδει 100% στο φορητό και το TV mode να τι αναλαμβάνουν αποκλειστικά οι upscalers για μειωθεί ο χρόνος ανάπτυξης.

Αυτό με ή χωρίς crunch άραγε;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 777
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Προσωπική άποψη προφανώς, αλλά δεν νομίζω πως μπορεί να είναι βιώσιμο κάτι τέτοιο για πολύ καιρό. 

Τα ΑΙ εργαλεία φαντάζομαι πως θεωρητικά θα μπορούσαν να μειώσουν τους χρόνους ανάπτυξης. Όταν λέει για παράδειγμα ο Spencer (νομίζω αυτός το είπε) ότι όλο το QA της Microsoft δουλεύει στο Starfield αυτή τη στιγμή για να βρει τα bugs, πιστεύω εκεί θα μπορούσε να βρει μεγάλη χρησιμότητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, stevenfins είπε

Προσωπική άποψη προφανώς, αλλά δεν νομίζω πως μπορεί να είναι βιώσιμο κάτι τέτοιο για πολύ καιρό.

Αυτά είναι γνωστά στην βιομηχανία πριν έλθει η νέα γενιά. Ο Spencer είχε δώσει αρκετές συνεντεύξεις όπου είχε επισημάνει πως θα καταλήξουμε να ζητάμε περισσότερα χρήματα από τους καταναλωτές (όπως και έγινε). Η απάντηση του xb σε αυτές τις εξελίξεις είναι το gamepass. Η Sony πάλι επενδύει στην αύξηση της αναγνώρισης των ips της (ταινίες, σειρές, theme park, etc) και σε πληθώρα gaas. H Nintendo θα δούμε.

Επεξ/σία από mansa2k
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, mansa2k είπε

Αυτά είναι γνωστά στην βιομηχανία πριν έλθει η νέα γενιά. Ο Spencer είχε δώσει αρκετές συνεντεύξεις όπου είχε επισημάνει πως θα καταλήξουμε να ζητάμε περισσότερα χρήματα από τους καταναλωτές (όπως και έγινε). Η απάντηση του xb σε αυτές τις εξελίξεις είναι το gamepass. Η Sony πάλι επενδύει στην αύξηση της αναγνώρισης των ips της (ταινίες, σειρές, theme park, etc) και σε πληθώρα gaas. H Nintendo θα δούμε.

Έχεις δίκιο. Με το που είδα το μύνημα σου, θυμήθηκα πως είχε πει κάτι αντίστοιχο και ο Shawn Layden πριν λίγα χρόνια (δεν θυμάμαι αν ήταν πριν ή αφού έφυγε από τη Σόνυ). Παραμένει στενάχωρο πάντως να ακούς τον Todd να λέει ότι το επόμενο Elder Scrolls θα είναι το τελευταίο του παιχνίδι, αφού δεν προλαβαίνει να κάνει κάτι ακόμα. Ήδη το Starfield κυκλοφορεί 8 χρόνια μετά το fallout 4.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, stevenfins είπε

Τα ΑΙ εργαλεία φαντάζομαι πως θεωρητικά θα μπορούσαν να μειώσουν τους χρόνους ανάπτυξης....για να βρει τα bugs, πιστεύω εκεί θα μπορούσε να βρει μεγάλη χρησιμότητα.

Μπα, και το AI προγραμμα ειναι. Θα ακολουθησει οτι εχει γραφτει. Οποτε αν ειναι κατι λαθος, θα το παρει ως σωστο. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Γενικά έχουν βγει πολλές ειδήσεις τις τελευταίες μέρες, όπως η πρόθεση της MS να αγοράσει την Square και την Sega για να αποκτήσει μεγάλο πάτημα σε Ιαπωνία μεριά, το κόστος ανάπτυξης των Last Of Us 2 και Forbidden West που ξεπέρασαν τα 200εκ κ.ά.

 Επίσης, βρήκα πολύ αστεία αυτή την αναφορά του Nadella στις αποκλειστικότητες των κονσολών.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Cream Το ότι ο Naddela μετά από τόσες και τόσες γενιές κονσολών, με την κάθε εταιρεία να φτιάχνει και να αγοράζει αποκλειστικότητες, θεωρεί τώρα ότι αυτή είναι μια κατάσταση που την έχει δημιουργήσει η Sony και ότι δεν πρόκειται για καθοριστικό παράγοντα επιλογής αγοράς κονσόλας από τους καταναλωτές διαχρονικά (μαζί φυσικά με άλλους παράγοντες όπως το κόστος). Είναι αν μη τι άλλο λίγο αφελές, για να μην πω υποκριτικό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Cream είπε

 

Μην μπερδεύεσαι. Την ίδια άποψη με εσένα την διάβασα στο internets από πολλούς. Ο Ινδος στα πλαίσια της δίκης για να δικαιολογήσει το όποιο exclusivity θα κάνει η MS είπε εν πολλοίς ότι όπως έστρωσες sony θα κοιμηθείς. Θα παίξουμε "αναγκαστικά" με τους όρους σας.

Μεταξύ μας άλλο που δεν ήθελε αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση. ;) 

Πολύ σωστά, εκεί δεν πήγαν για να πουν την άποψη τους τα στελέχη των εταιρειών αλλά για υπεράσπιση συμφερόντων, οπότε από όλους ακούμε αυτό ακριβώς, κινήσεις τακτικής. Δεν είναι εξομολόγηση στον προσωπικό τους ψυχολόγο, ενώπιον δικαστή μιλάνε. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Circana (NPD) May 2023: #1 Tears of the Kingdom; NSW #1 Units + Revenue, PS5 #2 Units + Revenue

Τον μήνα Μάϊο βρήκε πρώτο σε πωλήσεις hardware το NSW που δεν σταματάει να εκπλήσσει παρά τον έβδομο χρόνο κυκλοφορίας του. Επίσης πρώτο σε έσοδα που σημαίνει σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις από τον δεύτερο. 

Και ενώ η δυναμική δικαιολογείται λόγω TotK στην Ιαπωνία παρά την κυκλοφορία του FF16 το NSW συνέχισε να είναι πρώτο.

Screenshot_2023-06-29-19-05-46-765_com.android.chrome-edit.jpg.70b23eee5cd47d0b12691675276f17ca.jpg

Οι πωλήσεις του FF16 κυμάνθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα από τα τελευταία παιχνίδια της σειράς στην αγορά της Ιαπωνίας όπως αναφέρθηκε ήδη παραπάνω. Οι λόγοι που αναφέρθηκαν πολλοί και διάφοροι όπως η αυξημένη τιμή των παιχνιδιών, η τιμή της κονσόλας, η μικρότερη εγκατεστημένη βάση συστημάτων σε σχέση με προηγούμενα της σειράς και φυσικά ότι το παιχνίδι έχοντας δυτικό προσανατολισμό δεν έπεισε στην αγορά της Ανατολής. Όπως και να έχει οι πωλήσεις είναι χαμηλότερες, το κόστος ανάπτυξης μεγαλύτερο και επομένως δεν νομίζω ότι συγκαταλέγεται στα θετικά της SE που δεν έχει κάποια ιδιαίτερη επιτυχία φέτος. Τα περί PR τα σχολιασα στο θέμα του Xbox επομένως δεν επαναλαμβάνω τα ίδια. Ήδη το παιχνίδι γνωρίζει πτώση όπως φαίνεται τουλάχιστον στις λίστες του Amazon. 

Προ καιρού είχε γίνει συζήτηση περί των κόστων ανάπτυξης, σήμερα προέκυψαν τα νούμερα για δύο παιχνίδια της Sony που επίσης αναφέρθηκαν παραπάνω. Κατά την συζήτηση αναφέρθηκαν διαφορά ως επίλυση του προβλήματος όπως η μείωση του κόστους προώθησης, η μείωση του κόστους ανάπτυξης μέσω επενδύσεων στα εργαλεία ανάπτυξης και πρόσφατα προέκυψε και ένα σχετικό άρθρο από τον Πρίτσκα όπου αναφέρει ως λύση των διπλασιασμό της διάρκειας ζωής των κονσολών, γενιών.

Δεδομένου ότι το LoU2, που ήταν κατά βάση παιχνίδι προηγούμενης γενιάς, έφτασε στα $220 εκατομμύρια δολάρια για να αναπτυχθεί σε βάθος πέντε ετών, με πάνω από 200 πλήρους απασχόλησης εργαζομένους στο project της Naughty Dog θα ήθελα να γράψω κάποια πράγματα.

Αρχικά αναφέρονται σε κόστος ανάπτυξης που μάλλον δεν περιλαμβάνει την προώθηση επομένως ξεπερνάει τα 300 εκατομμύρια! Τώρα το πρόβλημα είναι το εξής, το παιχνίδι πρέπει να καλύψει τα έξοδα του (300εκ. τουλάχιστον), να παράγει κέρδος για να καλύψει το επόμενο παιχνίδι (400εκ; λόγω μεγαλύτερου/αυξημένου κόστους ανάπτυξης της τωρινής πλέον γενιάς) και να βγάλει πέρα από αυτά και το επιθυμητό κέρδος, αν υπάρχει. Με λίγα λόγια δεν βγαίνουν τα νούμερα.

Ο Jim Ryan έχει δηλώσει πολλές μπούρδες τελευταία λόγω της εξαγοράς αλλά πιστεύω ότι είπε μέσα σε αυτά και αλήθειες. Αναφέρθηκε πόσο σημαντικό είναι για την ανάπτυξη των αποκλειστικών από τα first party studios του PS τα έσοδα από τα δικαιώματα στις τρίτες εταιρίες. Όπως έγινε πλέον γνωστό το CoD επιφέρει μεγάλα έσοδα στο PS και επομένως ο περιορισμός τους έστω και μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει προβλήματα στο επιχειρηματικό σχεδιασμό του ps.

 

Παλιότερα είχα αναφέρει πως η απάντηση στο πρόβλημα του αυξημένου κόστους από πλευράς ms είναι το gamepass ενώ το ps επενδύει στα gaas για την ώρα. Η Sony λοιπόν θα πρέπει να καλύψει τα έσοδα από το CoD με κάποια+ες gaas επιτυχίες ή κάποιον άλλο τρόπο. 

Πάντως τα νούμερα δεν βγαίνουν μακροπρόθεσμα και θα πρέπει η βιομηχανία κάποια στιγμή πέρα από τις αυξήσεις τιμών να βρει τρόπους να μειώσει το κόστος ή να καταφύγει οριστικά στις συνδρομές και κατά συνέπεια εξαγορές.

 

Επεξ/σία από mansa2k
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

το last of us σαν franchise, μαζε με ολα τα ριμεικς,ριμαστερς,πορτς, εχει φτασει κοντα τα 40εκ πωλησεις. Και ολο αυτο χωρις να υπολογισουμε το monetization απο το ονλαιν factions.

Γιατι δε βγαινουν τα νουμερα?

Σα να λεμε οτι δε βγαινουν τα νουμερα για τις ταινιες της μαρβελ, οταν ενα big hit μπορει να κανει αποσβεση και 2-3 αποτυχημενες προσπαθειες υψηλου κοστους.

Εκει που δε βγαινουν καθολου τα νουμερα ειναι στις συνδρομες(including day one game releases) γιατι εχει αποδειχτει πλεον οτι περα του οτι εχουν συγκεκριμενο ταβανι, μηδενιζουν τις πωλησεις στο ριτειλ, αλλα παραλληλα πρεπει να συνεχισεις να τις τροφοδοτεις με παιχνιδια χωρις κανενα πραγματικο οφελος. 

Επεξ/σία από xavier
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, mansa2k είπε

Δεδομένου ότι το LoU2, που ήταν κατά βάση παιχνίδι προηγούμενης γενιάς, έφτασε στα $220 εκατομμύρια δολάρια για να αναπτυχθεί σε βάθος πέντε ετών, με πάνω από 200 πλήρους απασχόλησης εργαζομένους στο project της Naughty Dog θα ήθελα να γράψω κάποια πράγματα.

Αρχικά αναφέρονται σε κόστος ανάπτυξης που μάλλον δεν περιλαμβάνει την προώθηση επομένως ξεπερνάει τα 300 εκατομμύρια! Τώρα το πρόβλημα είναι το εξής, το παιχνίδι πρέπει να καλύψει τα έξοδα του (300εκ. τουλάχιστον), να παράγει κέρδος για να καλύψει το επόμενο παιχνίδι (400εκ; λόγω μεγαλύτερου/αυξημένου κόστους ανάπτυξης της τωρινής πλέον γενιάς) και να βγάλει πέρα από αυτά και το επιθυμητό κέρδος, αν υπάρχει. Με λίγα λόγια δεν βγαίνουν τα νούμερα.

Παλιότερα είχα αναφέρει πως η απάντηση στο πρόβλημα του αυξημένου κόστους από πλευράς ms είναι το gamepass ενώ το ps επενδύει στα gaas για την ώρα.

1) Δε καταλαβαίνω γιατί δε βγαίνουν τα νούμερα. Τα 300εκ. που αναφέρεις βγαίνουν με 4-5εκ. πωλήσεις σε τιμή day one ή λίγες παραπάνω σε τιμή χαμηλότερη. Στόχος αρκετά εφικτός για TLOU παιχνίδι. Επίσης, εικάζω ότι το κόστος αυτό είναι υψηλό και ότι το μέσο κόστος ενός ΑΑΑ game είναι αρκετά κάτω από το μισό.

2) Πώς λύνει το gamepass αυτό το πρόβλημα? Δεν έχουν χαμηλότερο κόστος τα παιχνίδια επειδή μπαίνουν στο gamepass. Ίσα ίσα μάλλον έχουν λιγότερα έσοδα.

Για τα υπόλοιπα που είπες συμφωνώ. Πρέπει να αναπτύξουν μεθόδους ταχύτερης παραγωγής και να δούνε λίγο ξανά τις προτεραιότητές τους.

Δε γίνεται η FromSoftware να βγάζει:

  • 2014 Dark Souls 2
  • 2015 Bloodborne
  • 2016 Dark Souls 3
  • 2019 Sekiro
  • 2022 Elden Ring
  • 2023 Armored Core

Και οι άλλοι σε αυτό το διάστημα να ζορίζονται να βγάλουν 2 ή στη καλύτερη 3 "ΑΑΑ" games. Κάτι κάνουν λάθος.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

The Last of Us, God of War, Zelda, καθώς και τα games της Rockstar, που φτάνουν σε αυτά τα κόστη παραγωγής και διαφήμισης είναι δεδομένο ότι βγάζουν τα χρήματα που κόστισαν για να φτιαχτούν.

Δεν κάνουν όλοι οι τίτλοι τόσο επιτυχημένες πωλήσεις, όμως. Το FFXVI για παράδειγμα, που επίσης θεωρώ ότι χρειάστηκε παρόμοιο budget, αμφιβάλλω ότι θα βγάλει τα σπασμένα με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, Malthador είπε

The Last of Us, God of War, Zelda, καθώς και τα games της Rockstar, που φτάνουν σε αυτά τα κόστη παραγωγής και διαφήμισης είναι δεδομένο ότι βγάζουν τα χρήματα που κόστισαν για να φτιαχτούν.

Δεν κάνουν όλοι οι τίτλοι τόσο επιτυχημένες πωλήσεις, όμως. Το FFXVI για παράδειγμα, που επίσης θεωρώ ότι χρειάστηκε παρόμοιο budget, αμφιβάλλω ότι θα βγάλει τα σπασμένα με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

ακριβώς, λίγοι τίτλοι πουλάνε τρελά. Κ το... τοναζ μαζί με τα remaster δεν πιάνεται, στο release κάνεις δεν έχει στπ νου τα remaster κλπ που είναι αλλες παραγωγές. Οπότε νομίζω ότι όντως υπάρχει θέμα εσόδων και θα κοιτάξουν να το μεγιστοποιησουν οι εταιρείες με κάθε τρόπο όπως είπε ο @mansa2k νομίζω παραπάνω. Είτε με GaaS, συνδρομές κ να πουλάνε DLC ή να αφαιρούν από τη συνδρομή το game κ να καίγεσαι να το κάνεις complete, οπότε αγοράζεις κλπ.

Επίσης ο κύκλος εσόδων ενός game στο σχεδιασμό είναι βραχυς, δεν βγάζουν το game για να φέρνει έσοδα 10 ετη αλλά στα πρώτα κυρίως. Άλλο τι έγινε με το GTA, το Minecraft κλπ, υπερ εμπορικά Games. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 λεπτά πριν, Malthador είπε

The Last of Us, God of War, Zelda, καθώς και τα games της Rockstar, που φτάνουν σε αυτά τα κόστη παραγωγής και διαφήμισης είναι δεδομένο ότι βγάζουν τα χρήματα που κόστισαν για να φτιαχτούν.

Δεν κάνουν όλοι οι τίτλοι τόσο επιτυχημένες πωλήσεις, όμως. Το FFXVI για παράδειγμα, που επίσης θεωρώ ότι χρειάστηκε παρόμοιο budget, αμφιβάλλω ότι θα βγάλει τα σπασμένα με τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Το FF16 πούλησε 3εκ σε 5-6 μέρες οπότε όποιο και αν ήταν το κόστος του εύκολα θα βγάλει κέρδος.

Αυτό που έγγραφα είναι ότι μου φαίνεται αστείο ένα ΚΑΛΟ ΑΑΑ game να φτάσει 4-5εκ πωλήσεις για να καλύψει κόστη ακόμη και 300εκ όπως αναφέρθηκε.

Τώρα αν μιλάμε για παιχνίδια του κώλου και κακοφτιαγμένα τότε καλώς μπαίνουν μέσα. Έτσι συμβαίνει σε όλες τις δουλειές και δεν έχει τόσο να κάνει με το αν κόστισε πολύ ή λίγο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...