Προς το περιεχόμενο

Οικονομικά Νέα της Βιομηχανίας


mansa2k

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators
4 hours ago, Mitroglou7 said:

Το FF16 πούλησε 3εκ σε 5-6 μέρες οπότε όποιο και αν ήταν το κόστος του εύκολα θα βγάλει κέρδος.

Αυτό που έγγραφα είναι ότι μου φαίνεται αστείο ένα ΚΑΛΟ ΑΑΑ game να φτάσει 4-5εκ πωλήσεις για να καλύψει κόστη ακόμη και 300εκ όπως αναφέρθηκε.

Τώρα αν μιλάμε για παιχνίδια του κώλου και κακοφτιαγμένα τότε καλώς μπαίνουν μέσα. Έτσι συμβαίνει σε όλες τις δουλειές και δεν έχει τόσο να κάνει με το αν κόστισε πολύ ή λίγο.

Κατ' αρχήν, το FFXV πούλησε 10m σε ένα span έξι ετών (από το 2016 που βγήκε μέχρι το 2022) και ενώ είχε βγει σε τρεις πλατφόρμες. Στο ίδιο διάστημα που το FFXVI έπιασε 3m, αν θυμάμαι καλά το προηγούμενο είχε πιάσει 5m, ενώ είχε κυκλοφορήσει τόσο σε XONE, όσο και σε PS4. Σε κάθε περίπτωση δεν περιμένω να πιάσει τα νούμερα του προηγούμενου, δεν χωράνε αυτές οι πωλήσει σε 40m PS5 που υπάρχουν εκεί έξω. Όσο είναι exclusive, θα εντυπωσιαστώ αν ξεπεράσει τα 6m, το θεωρώ απίθανο να γίνει αυτό.

Από εκεί και πέρα, κάτι κάνεις λάθος στους υπολογισμούς σου. Μιλώντας πάντα για τις base εκδόσεις*, όταν ένα game πουλιέται για 80 ευρώ full price, όπως το FFXVI αυτή τη στιγμή, η τιμή αυτή περιλαμβάνει μέσα τον ΦΠΑ και το κέρδος του καταστήματος (όταν μιλάμε για physical) ή την προμήθεια του platform holder (όταν μιλάμε για digital). Από αυτό το 80άρι δηλαδή, είναι ζήτημα αν μένουν τα 50 ευρώ στον publisher. Άρα εάν το κόστος δημιουργίας ενός τίτλου είναι στα 300m, τότε θα θέλει 6m πωλήσεις full price στο launch για να τα φέρει ίσα βάρκα, ίσα νερά. Και επειδή δεν μιλάμε για φιλανθρωπικά ιδρύματα, αλλά για εταιρείες με μετόχους, δεν θα πρέπει να κάνει άλλα 2-3m για να θεωρείται επιτυχία; Θεωρώ απίθανο να φτάσει αυτά τα νούμερα το FFXVI μόνο στο PS5 με τα ως τώρα δεδομένα, μακάρι να διαψευστώ.

 

*Θα μου πεις ότι δεν υπάρχει μόνο η base έκδοση των 80 ευρώ, υπάρχουν και οι special/deluxe/collector's, αλλά εκεί θα σου ανταπαντήσω ότι δεν σου υπολογίζω μέσα παραεισαγωγές, κλειδάδικα κλπ, οπότε ας μείνουμε μόνο στις βασικές εκδόσεις.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 777
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

31 λεπτά πριν, Malthador είπε

Κατ' αρχήν, το FFXV πούλησε 10m σε ένα span έξι ετών (από το 2016 που βγήκε μέχρι το 2022) και ενώ είχε βγει σε τρεις πλατφόρμες. Στο ίδιο διάστημα που το FFXVI έπιασε 3m, αν θυμάμαι καλά το προηγούμενο είχε πιάσει 5m, ενώ είχε κυκλοφορήσει τόσο σε XONE, όσο και σε PS4. Σε κάθε περίπτωση δεν περιμένω να πιάσει τα νούμερα του προηγούμενου, δεν χωράνε αυτές οι πωλήσει σε 40m PS5 που υπάρχουν εκεί έξω. Όσο είναι exclusive, θα εντυπωσιαστώ αν ξεπεράσει τα 6m, το θεωρώ απίθανο να γίνει αυτό.

Από εκεί και πέρα, κάτι κάνεις λάθος στους υπολογισμούς σου. Μιλώντας πάντα για τις base εκδόσεις*, όταν ένα game πουλιέται για 80 ευρώ full price, όπως το FFXVI αυτή τη στιγμή, η τιμή αυτή περιλαμβάνει μέσα τον ΦΠΑ και το κέρδος του καταστήματος (όταν μιλάμε για physical) ή την προμήθεια του platform holder (όταν μιλάμε για digital). Από αυτό το 80άρι δηλαδή, είναι ζήτημα αν μένουν τα 50 ευρώ στον publisher. Άρα εάν το κόστος δημιουργίας ενός τίτλου είναι στα 300m, τότε θα θέλει 6m πωλήσεις full price στο launch για να τα φέρει ίσα βάρκα, ίσα νερά. Και επειδή δεν μιλάμε για φιλανθρωπικά ιδρύματα, αλλά για εταιρείες με μετόχους, δεν θα πρέπει να κάνει άλλα 2-3m για να θεωρείται επιτυχία; Θεωρώ απίθανο να φτάσει αυτά τα νούμερα το FFXVI μόνο στο PS5 με τα ως τώρα δεδομένα, μακάρι να διαψευστώ.

 

*Θα μου πεις ότι δεν υπάρχει μόνο η base έκδοση των 80 ευρώ, υπάρχουν και οι special/deluxe/collector's, αλλά εκεί θα σου ανταπαντήσω ότι δεν σου υπολογίζω μέσα παραεισαγωγές, κλειδάδικα κλπ, οπότε ας μείνουμε μόνο στις βασικές εκδόσεις.

Ας φύγουμε από το FFXVI γιατί ούτε πόσο κόστισε ξέρουμε ούτε πόσο θα πουλήσει σε βάθος 6ετίας κτλ.

Με βάση την εξίσωση στην οποία συμφωνούμε για να "βγει" ένα πανάκριβο game χρειάζεται 6εκ. πωλήσεις. Κατανοητά αυτά που λες για κερδοφορίες αλλά συνεχίζω να το θεωρώ εξαιρετικά εφικτό στόχο. Όταν δε μιλάμε για ΑΑΑ παιχνίδια που κοστίζουν κοντά στα 100-150εκ. που είναι πολύ πιο ρεαλιστικό νούμερο αρχίζει και γίνεται ακόμη πιο εύκολο.

Θεωρείς γενικά ότι μεγάλες παραγωγές με 85+ metacritic δυσκολεύονται να πιάσουν αυτά τα νούμερα? Προσωπικά δυσκολεύομαι πολύ να σκεφτώ παραγωγές επιπέδου TLOU ή FF16 (αυτά αναφέρθηκαν και γι'αυτό τα αναφέρω) που δε κάναν νούμερα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και το FF16 είναι console exclusive, φαντάζομαι πως ένα σημαντικό μέρος του κόστους ανάπτυξης/προώθησης έχει δοθεί από την Σόνυ, οπότε ίσως η Square να μην χρειάζεται απαραίτητα τα νούμερα του 15 για να βγει κερδισμένη. Επίσης, το καλό word of mouth πιστεύω ότι θα μακρύνει αισθητά την ουρά των πωλήσεων, σε αντίθεση ας πούμε με το 15.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ragnarok   με 200 άτομα προσωπικό, μεταγλωττίσεις υποτίτλους διαφημίσεις σε κτίρια πλατείες λεωφορεία κόστισε 200μ

Πιστεύετε οτι υπάρχει περίπτωση το ff16 όπως το να δατε να κόστισε τέτοια παλαβα νουμερα?

Υποθέσεις κάνουμε οκ αλλα ακόμα κ με 3 μ πωλήσεις στη κυκλοφορία με 50 ευρω στη χειρότερη, να τα βάλει κάποιος κάτω ειναι 150 μ , 150 m σε λιγοτερο απο μηνα ( κ καπως ετσι καταλαβαίνεις γτ είναι πολλα τα 80ε). ναι, δε θα συνεχισει γραμικα να πουλαει  σε ιδιο ρυθμο κ καποια στιγμη θα μπει σε έκπτωση αλλα κ παλι σιγουρα στο τελος αφηνει σεβαστό κερδος κ φτιανχει κ ονομα.

ποσοι πχ περιμενουν το rebirth day one να ξαναφυγει το 80αρι  να ξαναμαζεψουν τα μυρια τους.

το πρόβλημα σε αυτες τις παραγωγές ειναι οταν βγαίνουν πατατα κ οχι όταν πουλανε ακομα κ μετρια καθώς κουτσα στραβα θα το καλύψουν. Εδώ αυτο το αψυχο συνονθύλευμα το forspoken κ πούλησε 7 μ αντιτυπα μαζι με του pc 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάποιοι που αναφέρθηκαν στο μήνυμα μου στο κόστος παραγωγής και τους προβλημάτισε, θυμίζω τα γραφόμενα μου:

Τώρα το πρόβλημα είναι το εξής, το παιχνίδι πρέπει να καλύψει τα έξοδα του (300εκ. τουλάχιστον), να παράγει κέρδος για να καλύψει το επόμενο παιχνίδι (400εκ; λόγω μεγαλύτερου/αυξημένου κόστους ανάπτυξης της τωρινής πλέον γενιάς) και να βγάλει πέρα από αυτά και το επιθυμητό κέρδος, αν υπάρχει. Με λίγα λόγια δεν βγαίνουν τα νούμερα.

Αναφερθήκατε στο κόστος παραγωγής και παραβλέπετε τα υπογραμμισμένα. Γενικώς παίξατε κάπως τους Κινέζους.

Πάντως τα νούμερα δεν βγαίνουν μακροπρόθεσμα και θα πρέπει η βιομηχανία κάποια στιγμή πέρα από τις αυξήσεις τιμών να βρει τρόπους να μειώσει το κόστος ή να καταφύγει οριστικά στις συνδρομές και κατά συνέπεια εξαγορές.

Μακροπρόθεσμα... Δηλαδή αν συνεχίσουν έτσι δεν υπάρχει μέλλον.

Επιπλέον προφανώς τα παρακάτω δεν προβληματίζουν επίσης:
-Αύξηση των τιμών των παιχνιδιών (Sony says PS5 game price hike reflects increased development costs).
-Πλέον ακόμα και μήνες μετά την κυκλοφορία των παιχνιδιών οι τιμές παραμένουν υψηλές (με εξαίρεση την Ν). Αντίθετα στις προηγούμενες γενιές οι τιμές έπεφταν κατακόρυφα.
-Οι συνδρομές έχουν περιορίσει τις πωλήσεις των παιχνιδιών κάτι που επίσημα αναφέρουν Sony και Microsoft. Γενικώς οι καταναλωτές δεν είναι τόσο απλοχέρηδες πλέον και προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδα. 
-Κατά συνέπεια, ανάπτυξη των συνδρομητικών μοντέλων.

Γενικώς υφίσταται πρόβλημα και ανέφερα πως ο καθένας προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα μέσα από το δικό του επιχειρηματικό πλάνο. Όσο αφορά λοιπόν το gamepass ήδη η MS αναφέρει πως είναι κερδοφόρο. Γενικώς υπάρχει μια πολύ αρνητική κριτική σχετικά με το συγκεκριμένο μοντέλο ειδικά από την πτέρυγα της Sony. Είναι ένα μπούμερανγκ που το πετάνε οι αρνητές και τους επιστρέφει στην μάπα και συνεχίζουν. Καλύτερα σταματήστε γιατί οι εξελίξεις (και από την μεριά της Sony) θα διαλύσουν πρόσωπα.

Γενικώς οι καταναλωτές πρέπει να αποβάλουν την πλύση εγκεφάλου σχετικά με τα γραφικά και να ρίξουν τις απαιτήσεις τους και η βιομηχανία πρέπει να βρει τρόπους για να μειώσει το κόστος παραγωγής.

Στις 30/6/2023 στις 10:50 ΜΜ, sndev είπε

Εδώ αυτο το αψυχο συνονθύλευμα το forspoken κ πούλησε 7 μ αντιτυπα μαζι με του pc 

Μήπως μπερδεύτηκες; Δεν βρήκα κάποια αναφορά σε 7 εκατομμύρια πωλήσεις πέρα από αυτό:

Forspoken Revenue Reach Nearly $7 Million in the First Month of Release on Steam

GameSensor's forecast has revealed that Forspoken sales amounted to almost $7 million in its first month of release on Steam, with approximately 100,000 copies sold during the same time.

Τα 7 εκατομμύρια είναι σε έσοδα που προέρχονται από το PC που δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές πωλήσεις που επίσης αναφέρονται. Επιπλέον:

Forspoken sales "lacklustre", Square Enix says

Reviews of Forspoken... have been challenging. However, the game has also received positive feedback on its action features, including its parkour and combat capabilities, so it has yielded results that will lead to improvement of our development capabilities of other games in the future. That said, its sales have been lackluster, and while the performance of new titles with February and March release dates will be the ultimate determinant, we see considerable downside risk to our FY2023/3 earnings. I stated that we were designating FY2023/3 as a year in which to lay the foundations that will enable us to achieve our medium-term objectives, but that we nonetheless intended to pursue YoY growth in sales and profits. In light of current conditions, however, I have to admit that this will not be easy. Μany of the new small and mid-sized titles we launched this year did not perform as well as we had expected.

*τα παραπάνω επίσημα σχόλια είναι πριν την κυκλοφορία του FF16 το οποίο δεν περιμένω να τους ξελασπώσει στους στόχους του τωρινού οικονομικού έτους.

Μου κάνει εντύπωση ότι ενώ γνωρίζουμε πως το Forspoken δεν απέδωσε τα αναμενόμενα να μιλάμε για 7 εκατομμύρια πωλήσεις έστω και λανθασμένα. Λίγη κριτική αντίληψη δεν βλάπτει ειδικά όταν βλέπεις στο twitter βίντεο και εικόνα με υλικό του παιχνιδιού πεταμένο στους κάδους του gamespot στις ΗΠΑ.

Επεξ/σία από mansa2k
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, mansa2k είπε

Κάποιοι που αναφέρθηκαν στο μήνυμα μου στο κόστος παραγωγής και τους προβλημάτισε, θυμίζω τα γραφόμενα μου:

Τώρα το πρόβλημα είναι το εξής, το παιχνίδι πρέπει να καλύψει τα έξοδα του (300εκ. τουλάχιστον), να παράγει κέρδος για να καλύψει το επόμενο παιχνίδι (400εκ; λόγω μεγαλύτερου/αυξημένου κόστους ανάπτυξης της τωρινής πλέον γενιάς) και να βγάλει πέρα από αυτά και το επιθυμητό κέρδος, αν υπάρχει. Με λίγα λόγια δεν βγαίνουν τα νούμερα.

Εγώ προσωπικά δεν αναφέρθηκα στο κόστος των υπογραμμισμένων γιατί δε καταλαβαίνω τη λογική τους. Δε καταλαβαίνω από που προκύπτει ότι για να είναι πετυχημένο οικονομικά ένα παιχνίδι θα πρέπει να καλύψει και το κόστος του επόμενου παιχνιδιού. Αυτή τη λογική επιχειρηματικά δε την έχω δει πουθενά. Βασικά την έχω δει μόνο στην Ελληνική φορολογία με τη προκαταβολή φόρου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, mansa2k είπε

Γενικώς οι καταναλωτές πρέπει να αποβάλουν την πλύση εγκεφάλου σχετικά με τα γραφικά και να ρίξουν τις απαιτήσεις τους και η βιομηχανία πρέπει να βρει τρόπους για να μειώσει το κόστος παραγωγής.

Και γιατί να μην υπάρχουν παιχνίδια για όλα τα γούστα? Τα μέχρι τώρα δεδομένα της sony (σε μεγάλο ποσοστό τουλάχιστον), δείχνουν ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για ένα αντίτυπο (βλέπε 32+ εκ πωλήσεις Horizon, που αντιστοιχούν σε ~1.3+ τζίρο (με αρκετά από αυτά να αντιστοιχούν σε collectors/regalla), ή 30+ εκ GoW) 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, SabotazNic είπε

Και γιατί να μην υπάρχουν παιχνίδια για όλα τα γούστα?

Μπορεί να συμβούν τα πάντα, δεν έχει οριστεί τίποτα. Το αναφέρω εξάλλου, εξαρτάται πως θα προσαρμοστεί ο καθένας. Έχω αναφέρει την περίπτωση της Sony ως μεταβατική λόγω των επενδύσεων σε gaas με το project q να προκύπτει αργότερα ενώ ξεκίνησε να επενδύει και σε ταινίες, σειρές και παράλληλα επιμένει με το vr2.

2 ώρες πριν, Mitroglou7 είπε

Αυτή τη λογική επιχειρηματικά δε την έχω δει πουθενά.

Δηλαδή ένα παιχνίδι είναι αρκετό να βγάζει τα έξοδα παραγωγής του και κάποιο αόριστο κέρδος με την λογική σου. Νομίζεις ότι το στοχευμένο κέρδος δεν περιλαμβάνει και τα μελλοντικά πλάνα; 

Πραγματικά τι πιστεύεις ότι θα συνέβαινε  αν γενικότερα τα κέρδη των παιχνιδιών δεν κάλυπταν τα έξοδα παραγωγής της συνέχειας; Είναι πολύ περίεργος για την απάντηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, mansa2k είπε

Δηλαδή ένα παιχνίδι είναι αρκετό να βγάζει τα έξοδα παραγωγής του και κάποιο αόριστο κέρδος με την λογική σου. Νομίζεις ότι το στοχευμένο κέρδος δεν περιλαμβάνει και τα μελλοντικά πλάνα; 

Πραγματικά τι πιστεύεις ότι θα συνέβαινε  αν γενικότερα τα κέρδη των παιχνιδιών δεν κάλυπταν τα έξοδα παραγωγής της συνέχειας; Είναι πολύ περίεργος για την απάντηση.

Είτε έχουν δικά τους κεφάλαια και τα επενδύουν στη συνέχεια με στόχο να βγάλουν ένα αόριστο κέρδος ή έχουν...επενδυτές

Εγώ δηλαδή που δουλεύω για να ζήσω με όσες περισσότερες ανέσεις την οικογένειά μου για παράδειγμα θα είμαι αποτυχημένος αν όταν συνταξιοδοτηθώ δε θα έχω αφήσει αρκετά στο γιο μου ώστε να ζήσει χωρίς να δουλέψει? 

Επίσης, το 1ο παιχνίδι που βγάζει μια εταιρία με τη λογική σου πώς καλύπτει τα έξοδα παραγωγής? Παρθενογέννεση?

Και γιατί να καλύψει μόνο την επόμενη παραγωγή και όχι για παράδειγμα τα επόμενα 30 χρόνια παραγωγής ώστε να θεωρηθεί επιτυχημένο? 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Κατ' αρχήν, μην χαρακτηρίζεστε μεταξύ σας και μην χρησιμοποιείτε χαρακτηρισμούς που θα οδηγήσουν σε flame.

Από εκεί και πέρα, η γενικότερη κουβέντα πάνω στο πόσο κοστίζουν τα ΑΑΑ games δεν έχει και τόσο νόημα. Στο κάτω κάτω της γραφής είναι κουκιά μετρημένα και λύνεται εύκολα: αν δεν σου φτάνουν οι πωλήσεις, ανεβάζεις την τιμή του game ή την τιμή της συνδρομής μέχρι να πιάσεις τον στόχο. Ή στην τελική αλλάζεις μοντέλα παραγωγής και τιμολόγησης, υπάρχουν άπειρες επιλογές για όλα τα γούστα.

Αυτό που δεν λύνεται εύκολα και μας επηρεάζει όλους (από developers, publishers και platform holders μέχρι τους gamers) είναι ο χρόνος παραγωγής ενός ΑΑΑ τίτλου. Εάν κάποιος δεν ενδιαφέρεται για games της σειράς και παίζει μόνο τα exclusives κάθε κονσόλας (όπως εγώ ας πούμε), δεν προλαβαίνει να παίξει πάνω από 4 (άντε το πολύ 5) ΑΑΑ games σε κάθε γενιά, όταν ο χρόνος παραγωγής ενός τέτοιου game έχει φτάσει τα 5 και τα 6 χρόνια πλέον. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να γίνει addressed άμεσα, ελπίζω με τα γλασσικά μοντέλα και με την AI που αναπτύσσονται τάχιστα να μπορέσει να λυθεί το πρόβλημα, αν όχι σε αυτή, τουλάχιστον στην επόμενη γενιά (πράγμα που με τη σειρά του θα ρίξει και τα κόστη παραγωγής σαν bonus).

  • Like 1
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Mitroglou7 είπε

Είτε έχουν δικά τους κεφάλαια και τα επενδύουν στη συνέχεια με στόχο να βγάλουν ένα αόριστο κέρδος ή έχουν...επενδυτές

Εγώ δηλαδή που δουλεύω για να ζήσω με όσες περισσότερες ανέσεις την οικογένειά μου για παράδειγμα θα είμαι αποτυχημένος αν όταν συνταξιοδοτηθώ δε θα έχω αφήσει αρκετά στο γιο μου ώστε να ζήσει χωρίς να δουλέψει? 

Επίσης, το 1ο παιχνίδι που βγάζει μια εταιρία με τη λογική σου πώς καλύπτει τα έξοδα παραγωγής? Παρθενογέννεση?

Και γιατί να καλύψει μόνο την επόμενη παραγωγή και όχι για παράδειγμα τα επόμενα 30 χρόνια παραγωγής ώστε να θεωρηθεί επιτυχημένο? 

 

Ρώτησα κάτι σε συγκεκριμένα πλαίσια και πήρα απάντηση για επενδυτές, συνταξιούχους και παρθενογένεση.

Δεν έγραψα πουθενά ότι περιμένω για παράδειγμα το GoW των 30 εκατομμύριων του ps4 που τα περισσότερα έγιναν σε τιμές χώμα να καλύψει το κόστος για τα επόμενα 30 χρόνια παραγωγής.

2 ώρες πριν, Malthador είπε

αν δεν σου φτάνουν οι πωλήσεις, ανεβάζεις την τιμή του game ή την τιμή της συνδρομής μέχρι να πιάσεις τον στόχο. Ή στην τελική αλλάζεις μοντέλα παραγωγής και τιμολόγησης, υπάρχουν άπειρες επιλογές για όλα τα γούστα.

Τα οποία ανέφερα και ήδη εξελίσσονται.

2 ώρες πριν, Malthador είπε

Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να γίνει addressed άμεσα, ελπίζω με τα γλασσικά μοντέλα και με την AI που αναπτύσσονται τάχιστα να μπορέσει να λυθεί το πρόβλημα, αν όχι σε αυτή, τουλάχιστον στην επόμενη γενιά (πράγμα που με τη σειρά του θα ρίξει και τα κόστη παραγωγής σαν bonus).

To οποίο επίσης ανέφερα σαν λύση σε δύο προηγούμενα μηνύματα μου.

2 ώρες πριν, Malthador είπε

Αυτό που δεν λύνεται εύκολα και μας επηρεάζει όλους (από developers, publishers και platform holders μέχρι τους gamers) είναι ο χρόνος παραγωγής ενός ΑΑΑ τίτλου.

Και αυτό επίσης έχει αναφερθεί. Μέσα σε αυτά το θέμα θα μπορούσε να συζητάμε, αναλύουμε πως λειτουργούν οι εταιρίες και ποια είναι τα πλάνα τους. Δεν είναι ανάγκη να μείνουμε στο δέντρο αντί για ολόκληρο το δάσος.

Γενικότερα δεν βγάζει νόημα όταν ο οποιοσδήποτε υποστηρίζει από την μια ότι κάτι πρέπει να γίνει με τα υψηλά κόστη παραγωγής και από την άλλη να γράφει πως όλα είναι μια χαρά!

Επεξ/σία από mansa2k
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Malthador είπε

Κατ' αρχής, μην χαρακτηρίζεστε μεταξύ σας και μην χρησιμοποιείτε χαρακτηρισμούς που θα οδηγήσουν σε flame.

Από εκεί και πέρα, η γενικότερη κουβέντα πάνω στο πόσο κοστίζουν τα ΑΑΑ games δεν έχει και τόσο νόημα. Στο κάτω κάτω της γραφής είναι κουκιά μετρημένα και λύνεται εύκολα: αν δεν σου φτάνουν οι πωλήσεις, ανεβάζεις την τιμή του game ή την τιμή της συνδρομής μέχρι να πιάσεις τον στόχο. Ή στην τελική αλλάζεις μοντέλα παραγωγής και τιμολόγησης, υπάρχουν άπειρες επιλογές για όλα τα γούστα.

Αυτό που δεν λύνεται εύκολα και μας επηρεάζει όλους (από developers, publishers και platform holders μέχρι τους gamers) είναι ο χρόνος παραγωγής ενός ΑΑΑ τίτλου. Εάν κάποιος δεν ενδιαφέρεται για games της σειράς και παίζει μόνο τα exclusives κάθε κονσόλας (όπως εγώ ας πούμε), δεν προλαβαίνει να παίξει πάνω από 4 (άντε το πολύ 5) ΑΑΑ games σε κάθε γενιά, όταν ο χρόνος παραγωγής ενός τέτοιου game έχει φτάσει τα 5 και τα 6 χρόνια πλέον. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να γίνει addressed άμεσα, ελπίζω με τα γλασσικά μοντέλα και με την AI που αναπτύσσονται τάχιστα να μπορέσει να λυθεί το πρόβλημα, αν όχι σε αυτή, τουλάχιστον στην επόμενη γενιά (πράγμα που με τη σειρά του θα ρίξει και τα κόστη παραγωγής σαν bonus).

Η ένστασή μου σε όλη αυτή τη κουβέντα ήταν ότι η γκρίνια των εταιριών και κατ'επέκταση η αύξηση της τιμής δεν έχει να κάνει με το ότι "δε βγαίνουν" που έχει ειπωθεί και υπονοεί ότι "μπαίνουν μέσα" με το οποίο δε συμφωνώ. Το ότι λόγω κόστους παραγωγής πιθανώς να στοχεύαν να βγάλουν 300εκ. κέρδος και εν τέλη εβγάλαν 250εκ. και γι'αυτό γκρινιάζουν και αυξήσαν την τιμή είναι μια προσέγγιση πιο κοντά σε αυτό που πιστεύω. Βέβαια στο τέλος το ίδιο είναι για εμάς.

Ναι στο χρόνο παραγωγής και γω συμφωνώ. Πρέπει να δουλέψουν σε αυτό το κομμάτι. Πέρα από το ΑΙ που αναφέρεις και είναι πιο μακροχρόνια λύση ίσως σαν μπάλωμα θα μπορούσαν προσωρινά να απομακρυνθούν από αυτές τις Ubisoft open-world λογικές που είναι και κουραστικές και πιθανώς αυξάνουν σε κάποιο βαθμό το χρόνο/κόστος. Βέβαια η ίδια η Ubisoft ή και άλλες εταιρίες όπως η FromSoftware που είχα αναφέρει δε φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με το χρόνο/κόστος. Κάθε 2 χρόνια παιχνίδι βγάζουν.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, Mitroglou7 είπε

Η ένστασή μου σε όλη αυτή τη κουβέντα ήταν ότι η γκρίνια των εταιριών και κατ'επέκταση η αύξηση της τιμής δεν έχει να κάνει με το ότι "δε βγαίνουν" που έχει ειπωθεί και υπονοεί ότι "μπαίνουν μέσα" με το οποίο δε συμφωνώ.

Αν δεν είχαν πρόβλημα θα διατηρούσαν τις τιμές στα ίδια επίπεδα και τα παιχνίδια λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία τους θα ήταν σε τιμές χώμα κάτι που δεν συμβαίνει. Ανέβασαν άμεσα τις τιμές γιατί ακριβώς βραχυπρόθεσμα δεν θα μπορούσε να σταθεί το συγκεκριμένο μοντέλο και ούτε οι συνταξιούχοι, ούτε οι επενδυτές, ούτε η παρθενογένεση θα κάλυπταν το κενό βάζοντας το χέρι στην τσέπη για να χαίρονται οι καταναλωτές.

Επειδή ακριβώς δεν έβγαιναν τα απαιτούμενα κέρδη προέβησαν και στις αντίστοιχες ενέργειες. Το δήλωσαν ξεκάθαρα σε link που παραθέτω σε προηγούμενο μήνυμα μου, αυξήθηκαν τα κόστη παραγωγής (rising development costs equals the rising price of gaming).

Όσο για το μπαίνουν μέσα το ανέφερα  μακροπρόθεσμα με την προϋπόθεση ότι δεν θα καταφέρουν να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων κάτι που ήδη επιδιώκουν η κάθε εταιρία με το δικό της σχεδιασμό.

8 ώρες πριν, Mitroglou7 είπε

Βέβαια στο τέλος το ίδιο είναι για εμάς.

Δεν είναι το ίδιο για εμάς όταν πρέπει να πληρώσουμε περισσότερα.

Edit: Άσχετο με την τωρινή συζήτηση αλλά κάποτε είχες αναφέρει πως η Nintendo είναι εκτός ανταγωνισμού κάτι που διαφώνησα. Τώρα που προέκυψαν τα project q και foamstars τι πιστεύεις;

Επίσης το Direct έγινε μια μέρα πριν την κυκλοφορία του FF16 όπου και ανέβηκαν οι παρουσιάσεις του παιχνιδιού ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε το SMWonders για κυκλοφορία την ίδια μέρα με το Spiderman 2. Τυχαίες συμπτώσεις;

Επεξ/σία από mansa2k
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
8 hours ago, Mitroglou7 said:

Ναι στο χρόνο παραγωγής και γω συμφωνώ. Πρέπει να δουλέψουν σε αυτό το κομμάτι. Πέρα από το ΑΙ που αναφέρεις και είναι πιο μακροχρόνια λύση ίσως σαν μπάλωμα θα μπορούσαν προσωρινά να απομακρυνθούν από αυτές τις Ubisoft open-world λογικές που είναι και κουραστικές και πιθανώς αυξάνουν σε κάποιο βαθμό το χρόνο/κόστος. Βέβαια η ίδια η Ubisoft ή και άλλες εταιρίες όπως η FromSoftware που είχα αναφέρει δε φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με το χρόνο/κόστος. Κάθε 2 χρόνια παιχνίδι βγάζουν.

Η Ubisoft δεν μπορώ να πω ότι με αφορά ως εταιρεία. Τα games της είναι re-skins ουσιαστικά το ένα του άλλου. Για την From δεν συμφωνώ, το Elden Ring χρειάστηκε κοντά πεντέμιση χρόνια για να ολοκληρωθεί το development του. 

Γενικά, σε κάθε γενιά τα ΑΑΑ games συνεχώς και μειώνονται, γι' αυτό βλέπουμε συνεχώς remasters και remakes, κάπως πρέπει να καλυφθεί το κενό.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Malthador είπε

το Elden Ring χρειάστηκε κοντά πεντέμιση χρόνια για να ολοκληρωθεί το development του

Μην ξεχνάμε πως ήταν συμπαραγωγή με την Namco.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...