Προς το περιεχόμενο

Alan Wake 2 [PC]☕


Psycho_Warhead

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 650
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

4 ώρες πριν, KilliK είπε

WkBtw1l.jpeg

Πολύ σκληρός δηλαδή!

Στις 19/12/2023 στις 3:36 ΜΜ, xtrmsnpr είπε

Έχουν πει τί θα έχουν τα 2 expansions και πότε θα βγουν;

image.png.1fb2e54cadae3fa1290902fbd02b8261.png

Γι'αυτό εδώ βρήκα αυτά

https://videogames.si.com/guides/alan-wake-2-dlc-roadmap-all-expansions 

Μέχρι το 24 έχουμε ακόμα 😝.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για τους κατόχους RTX 20 και 30 που θα ήθελαν Frame Generation,
υπάρχει ένα Mod που το ξεκλειδώνει χρησιμοποιώντας το FSR 3 FG

Θα κατεβάσετε το dlssg-to-fsr3 από εδώ:
https://www.nexusmods.com/site/mods/738?tab=files

Σημαντικά βήματα για να δουλέψει σωστά (οδηγίες του mod).
 - GPU Scheduler ON
 - VSync-ΟΝ από το Control Panel
 - VSync-OFF στις επιλογές του παιχνιδιού

Παίζει σε όλα τα παιχνίδια αλλά στο Alan Wake 2 χρειάζεται:

Απενεργοποίηση του Epic Games Store, Overlay για να επιτραπεί το FG.
C:\Program Files (x86)\Epic Games\Launcher\Portal\Extras\Overlay
Rename το αρχείο: EOSOVH-Win64-Shipping.dll
1-2 παύλες φτάνει: EOSOVH-Win64-Shipping__.dll

Απενεργοποίηση του Lens Distortion. Κάνει ghosting.
C:\Users\[USERNAME]\AppData\Local\Remedy\AlanWake2\renderer.ini
Αλλάζουμε στο αρχείο, renderer.ini το value, από true, σε false

"m_bLensDistortion": false

Και παίζει απροβλημάτιστα και με HDR.

Επεξ/σία από aki
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν απενεργοποιούμε το EGS Overlay με το (DLSSTweaks Edition)

DLSS Tweaks: https://www.nexusmods.com/site/mods/550?tab=files

Ορίζουμε override για το FramGen στο: dlsstweaks.ini

[DLLPathOverrides]
nvngx_dlssg = C:\EpicGames\AlanWake2\dlssg_dlsstweaks_wrapper.dll

Με BOLD το installation path σας.

Επεξ/σία από aki
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 22/12/2023 at 12:40, aki said:

Για τους κατόχους RTX 20 και 30 που θα ήθελαν Frame Generation,
υπάρχει ένα Mod που το ξεκλειδώνει χρησιμοποιώντας το FSR 3 FG

Θα κατεβάσετε το dlssg-to-fsr3 από εδώ:
https://www.nexusmods.com/site/mods/738?tab=files

Σημαντικά βήματα για να δουλέψει σωστά (οδηγίες του mod).
 - GPU Scheduler ON
 - VSync-ΟΝ από το Control Panel
 - VSync-OFF στις επιλογές του παιχνιδιού

Παίζει σε όλα τα παιχνίδια αλλά στο Alan Wake 2 χρειάζεται:

Απενεργοποίηση του Epic Games Store, Overlay για να επιτραπεί το FG.
C:\Program Files (x86)\Epic Games\Launcher\Portal\Extras\Overlay
Rename το αρχείο: EOSOVH-Win64-Shipping.dll
1-2 παύλες φτάνει: EOSOVH-Win64-Shipping__.dll

Απενεργοποίηση του Lens Distortion. Κάνει ghosting.
C:\Users\[USERNAME]\AppData\Local\Remedy\AlanWake2\renderer.ini
Αλλάζουμε στο αρχείο, renderer.ini το value, από true, σε false

"m_bLensDistortion": false

Και παίζει απροβλημάτιστα και με HDR.

Για πόση επιτάχυνση κερδίζεις με FG στις 20xx;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, seithan είπε

Για πόση επιτάχυνση κερδίζεις με FG στις 20xx;

Δεν θα το έλεγα επιτάχυνση, αν και αυξάνει +75% τα frames, ρίχνει ελάχιστα την αληθινή απόδοση -12%.

Αν  έπαιζες πχ με 50 fps θα τα  ανεβάσει στα 88 fps, αλλά το mouse θα έχει 44hz input.

Εκ πρώτης όψης δείχνει αρνητικό αυτό που είπα, όμως στο σενάριο αυτό συμβαίνουν τα εξής. Περνάς το FreeSync όριο της οθόνης, οπότε είναι stutter-free η εμπειρία γενικότερα, και η κίνησης της κάμερας δείχνει ομαλότερη. Επίσης το FG δημιουργεί σχεδόν τέλεια ενδιάμεσα frames σε ελάχιστο χρόνο, περισσότερο Lag έχει το Game engine έτσι και αλλιώς, παρά το FG-Lag.

Δεν θα μεταμορφώσει την κάρτα σε δυνατότερη, αλλά παίζει περίπου το ίδιο ευχάριστα με FG+dlss: Quality, από ότι dlss: Balanced χωρίς FG.

Επεξ/σία από aki
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 hours ago, aki said:

Δεν θα το έλεγα επιτάχυνση, αν και αυξάνει +75% τα frames, ρίχνει ελάχιστα την αληθινή απόδοση -12%.

Αν  έπαιζες πχ με 50 fps θα τα  ανεβάσει στα 88 fps, αλλά το mouse θα έχει 44hz input.

Εκ πρώτης όψης δείχνει αρνητικό αυτό που είπα, όμως στο σενάριο αυτό συμβαίνουν τα εξής. Περνάς το FreeSync όριο της οθόνης, οπότε είναι stutter-free η εμπειρία γενικότερα, και η κίνησης της κάμερας δείχνει ομαλότερη. Επίσης το FG δημιουργεί σχεδόν τέλεια ενδιάμεσα frames σε ελάχιστο χρόνο, περισσότερο Lag έχει το Game engine έτσι και αλλιώς, παρά το FG-Lag.

Δεν θα μεταμορφώσει την κάρτα σε δυνατότερη, αλλά παίζει περίπου το ίδιο ευχάριστα με FG+dlss: Quality, από ότι dlss: Balanced χωρίς FG.

Εδώ παίζαμε lan party quake2 με τα υπερφανταστικά 20fps, τα 44hz θα με ενοχλήσουν νομίζεις; 

😅

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Είμαι ακόμα στην αρχή (μόλις ξεκίνησα τον Alan) 4-5 ώρες περίπου.

Έχω πάθει πλάκα με το mouth sync, δεν νομίζω να έχω δει καλύτερο πουθενά. 😮

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, AntonisKo είπε

Είμαι ακόμα στην αρχή (μόλις ξεκίνησα τον Alan) 4-5 ώρες περίπου.

Έχω πάθει πλάκα με το mouth sync, δεν νομίζω να έχω δει καλύτερο πουθενά. 😮

Άμα έπαθες πλάκα με αυτό που να δεις σε μερικές ώρες τι γίνεται.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 23/08/2023 at 21:48, just_a_dude said:

Ο launcher της Epic είναι υπερβολικά σάπιος γι' αυτό. Αλλά οκ, δεν τους ενοχλεί όλους αυτό.

Για πες μας ρε φιλε σε τι ειναι σαπιος.Γιατι πηρα αυτο το παιχνιδι το τερματησα και ηταν ολα μια χαρα.

Εχει 1 2 θεματακια που ειναι δε σε επειραζουν σε τιποτα.Ολα τα παινχιδια τρεχουν τελεια.

3 hours ago, Nik1239 said:

Άμα έπαθες πλάκα με αυτό που να δεις σε μερικές ώρες τι γίνεται.

Παιχνιδαρα και εγω το τελειωσα φιλε οτι καλυτερο τι εφτιαξαν οι ανθρωποι

On 19/12/2023 at 15:36, xtrmsnpr said:

Έχουν πει τί θα έχουν τα 2 expansions και πότε θα βγουν;

image.png.1fb2e54cadae3fa1290902fbd02b8261.png

και εγω το deluxe πηρα.https://gamerant.com/alan-wake-2-lake-house-dlc-2024-news-remedy-story/ 

Spoiler

το Lake House Πρεπει να εινια απο εκεινη την σιδερανια πορτα με κωδικο που ειχε παραπερα απο εκει που εγινε η δολοφονια του nightgale και δε σε αφηνε να περασεις

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Πολυ δυνατο changelog με πολλες αλλαγες προς το πολυ καλυτερο

Alan Wake 2 Patch 1.15 Released

Spoiler

Alan Wake 2 Patch 1.15 Release Notes

New features

Added Chapter Select menu.

Added option to choose between Low and Normal horror flash visual and audio intensity.

 

Gameplay and missions

Fixed an issue in The Final Chapter (New Game Plus) where if the player already had Saga’s crossbow in their inventory, they could not complete/open all required Cult Stashes and thus couldn’t get the Lighthouse Key from the final Cult Stash.

Fixed an issue where the player could get stuck if they opened the notification about having finished watching the final Koskela brothers’ advert:

During RE09 Deerfest when you go to the Oh Deer Diner, the last Koskela commercial is shown and you are given a prompt that you can see it in the Mind Place, but if you press the touchpad as instructed to view it in the Mind Place, nothing happens, and your controls are frozen. The issue remains until you reload the last save.

Fixed an issue where the player was not able to collect all the clues around Nightingale’s body.

The objects required for the Overlap ritual in RE03 Local Girl can now only be picked up after the player finds their respective clues.

The 10th Echo Scene after meeting Casey in the alley now unlocks properly.

Players now receive the Coffee World Mug Charm in the The Final Chapter (New Game+) instead of a duplicate Hammer Charm.

Fixed the camera perspective on opened Cult stashes, so the note on the lid is now legible.

Additional fix for the Cynthia profiling not being available if the player exits the diorama too quickly in the Nursing Home.

Resolved an issue in RE05 Old Gods where players could pick up the fuse in the basement from a locked container without solving the attached combination lock puzzle.

Propane tanks will no longer reappear after reloading the game in Watery. Less explosions, less fun, but a smoother game.

Gave Saga a chance to gain more resources in the RE10 Come Home mission in the subway station.

Added missing descriptions for some case files in the Case Cabinet in Saga’s Mind Place.

Fixed a multitude of issues with Meta Case clues.

Added descriptions for cases that are in progress to the Case Cabinet files.

Igniting a flare while hiding in Safe Haven will now be seen as a hostile player action and collapse the Safe Haven if enemies are nearby.

Fixed an issue with the player camera occasionally “micro jittering” when rotating the camera in Prologue.

Removing the fun. It’s the beginning of the year. Explosions will no longer deal damage through doors.

Prevent players from accidentally boosting the flashlight and wasting batteries when picking it up.

FBI Service pistol and Revolver now deal enough damage to make cultists’ masks fly off with one, carefully aimed shot. F*ck yeah!

Curtain Call. Not the best album. Fixed curtains being incorrectly closed in the Theater Hall in some instances.

Fixed an issue where the crossbow with double-barrel upgrade was not being holstered properly.

Saga’s phone conversations can’t be interrupted by switching the Flashlight on and off anymore.

The item pickup indicator has been re-tuned, so the indicator should be more easily visible now.

The player can no longer run off the ledge behind the Monitoring Station in Cauldron Lake.

Fixed an issue where Fadeouts in the Poet’s Cinema Theater would sit in the air or inside of the theater seats. That was too spooky.

Fixed a, well, uh, issue with a rogue boot moving along the Cynthia boss fight arena.

Fixed an issue in IN05 Room 665 where items from a Tim Breaker’s stash could be picked up through the wall in Room 101.

Fixed an issue where the wolves would get killed instantly by approaching the cliff at the Radio Tower in Watery.

Fixed an issue where the player could get stuck in Norman’s room in the Bright Falls Nursing Home.

Fixed an issue where the doors at the Bright Falls Wellness Center kept opening at the wrong time. It’s not spooky season yet.

 

UI

[PC] Added preview images for most tweakable settings in the graphics menu.

Add per-chapter counts for found Manuscripts in the Mind Place.

Fixed UI layout issues with localized content in the Case Board, computers, and inspectable items.

Fixed month names so they display correctly on save game UI.

Fixed the Options menu scroll position not to resetting when quitting the Options menu with the start button on controller.

 

Audio and haptics

Re-tuned haptics on the “key events” such as weapon firing and reloading, using the Light Shift mechanic, burning off Source Points and using the flashlight.

Added audio to the ancient computers in the Bright Falls Sheriff Station.

Added audio for impacts when the Espresso Express hits the player. Don’t try it please. Coffee World is in enough trouble as it is.

Cassette eject sound added to Mr. Drippy.

Added TV static audio to the Nursing Home TV Safe Haven location.

Fixed an issue where the TV tape selection in the Writer’s Room was not triggering any sound effects.

Fixed an issue in RE08 Summoning where a Tank enemy weapon played the wrong weapon audio.

Multiple fixes for the Nursery Rhymes audio.

Improved the audio quality for crouching footsteps.

Improved the audio performance during the RE08 Summoning mission across all platforms.

 

Visuals

General visual polish.

Fixed an issue where an enemy became partially invisible when seriously wounded.

Fixed the vegetation not always reacting to explosions in a cool way.

The wind has picked up in Coffee World.

Made the basement of the Valhalla Nursing Home more atmospheric, with a lot of added dust.

Turned off Safe Haven indicator during the Scratch fight in the parking lot.

Improved waterproofing of the Elderwood Lodge. It should not rain indoors anymore.

Fixed the Hunting Knife being scaled up when Alan picked it up.

Fixed missing lighting on some narrative items.

Improved the quality of shadows in various off the beaten path locations in the forest.

Fixed lighting pop-in in some locations.

Fixed some abrupt color grading changes in Watery.

Reduced shimmering around windows inside Suomi Hall in Watery.

Reduced shimmering inside the Elderwood Lodge in Bright Falls.

Lighting improvements in off the beaten path areas in Watery.

Fixed Alan’s wild shirt glitching in some cinematic sequences where Alan is sitting down.

Improved animations for Saga’s scare reactions while running.

Fixed some animations restarting when toggling the flashlight.

Fixed the player character so they use arms as expected while running just after picking up items.

 

General

The SDR brightness setting now affects UI and 2D videos correctly.

Fixed maximum display luminance being outdated in Brightness calibration menu.

[PC] You can now tweak the FOV (Field of view) in the UI.

[PC] Improved DLSS Frame Generation stability for Alt-Tab.

[PC] Resolution is clamped correctly to the maximum supported resolution.

[PC] Made the warning message about there not being enough physical memory and allow the game still to start a lot more serious.

[PC] Mouse button icons now correctly reflect the Windows primary button setting in the UI [PC].

[Xbox Series] Fixed a threading issue that could lead to rare crashes.

Subtitle fixes.

 

Performance (aka the Northlight flex section)

[PlayStation 5] Fixed the random stuttering during perfect dodge slow-motion moves.

[PC] Changing the graphics settings is now… snappier.

[PC] Optimized shadow map rendering saving up to 0.3ms in the Dark Place.

[Xbox Series] Optimized point and spotlight culling, shaving off 0.3ms in locations where lights are aplenty.

[PlayStation 5] Optimized UI rendering when there are a lot of UI elements on screen, such as when the Inventory is visible, resulting in smoother performance.

Optimized character controller code for improved CPU performance, saving up to 1ms – 2ms in locations with dense geometry.

Lighting optimizations inside the Overlap in RE01 Invitation saving 1ms – 1.2ms for smoother performance.

Lighting optimizations around the Valhalla Nursing Home during RE05 Old Gods saving 0.3ms – 0.4ms.

The good kind of lighting and fog optimizations around Watery that didn’t result in downgrading the visuals.

Slightly optimized texture memory usage. Slightly.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...