Προς το περιεχόμενο

Κόστος καυσίμων Diesel vs Φόρτισης Ηλεκτρικού οχήματος


techPro

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχουμε ένα αυτοκίνητο diesel που κάνει γύρω στις 18.000 km το χρόνο με κατανάλωση 10l/100km σε οδήγηση κυρίως πόλης. Με την τιμή του diesel γύρω στο 1,50 €/l σε έξοδα καυσίμων αυτό μεταφράζεται σε 2.700 € ετησίως.

Ποιο το κόστος φόρτισης με οικιακό ρεύμα και μονοφασική παροχή με τις σημερινές αυξημένες τιμές της kWh για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κάνει τα ίδια χιλιόμετρα σε αστικό πάλι κυρίως περιβάλλον της κλάσης

  • των Peugeot e-208, Opel Corsa-e, VW ID.3 και Nissan Leaf
  • μεγαλύτερων SUV ηλεκτρικών όπως τα Citroen E-C4 C-Cross και Opel Mokka-e

Ευχαριστώ προκαταβολικά για όποιες απαντήσεις!

Επεξ/σία από techPro
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Στην εξίσωση θα προσθέσεις κόστος κτήσης του ηλεκτρικού έναντι ενός diesel  ή βενζίνης ή φυσικού αερίου ή υγραέριου , επίσης θα πρέπει να δεις το συμβόλαιο του παροχου σου, εάν έχεις σταθερές χρεώσεις ή κυμαινόμενες ανάλογα με την κατανάλωση , θα πρέπει να έχεις ασφαλή χώρο για την φόρτιση του καθώς και για τη πιθανή διέλευση πεζών, καροτσιων, τυφλών κτλ κτλ  

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, terry308 said:

Στην εξίσωση θα προσθέσεις κόστος κτήσης του ηλεκτρικού έναντι ενός diesel  ή βενζίνης ή φυσικού αερίου ή υγραέριου

Ως προς αυτό το κομμάτι αν η διαφορά είναι σημαντική κάποια στιγμή θα υπάρξει απόσβεση.

Έκανα edit για να δώσω πληροφορίες παροχής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Eπίσης είναι πολύ περίεργο που το diesel που αναφέρετε καίει τόσο πολύ εντός πόλης. Οι συνηθισμένες καταναλώσεις σύγχρονων diesel είναι για αστικές μετακινήσεις 5-7λίτρα ακόμη και για μεγαλύτερα μοτέρ (δε μιλάμε για Panda diesel). Εδώ το Citroen C4 1.6 110hp μοντέλο πενταετίας και βάλε, καίει γύρω στα 6λτ./100χλμ στην πόλη.

ΥΓ Τα diesel με dpf έχουν προβλήματα με αποκλειστικά αστική χρήση. Μηπως και έχετε μπουκωμένο dpf που κάνει συνέχεια αναζωογονήσεις και είναι στα τελευταία του;

Επεξ/σία από tedkald
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 minutes ago, tedkald said:

Eπίσης είναι πολύ περίεργο που το diesel που αναφέρετε καίει τόσο πολύ εντός πόλης. Οι συνηθισμένες καταναλώσεις σύγχρονων diesel είναι για αστικές μετακινήσεις 5-7λίτρα ακόμη και για μεγαλύτερα μοτέρ (δε μιλάμε για Panda diesel). Εδώ το Citroen C4 1.6 110hp μοντέλο πενταετίας και βάλε, καίει γύρω στα 6λτ./100χλμ στην πόλη.

ΥΓ Τα diesel με dpf έχουν προβλήματα με αποκλειστικά αστική χρήση. Μηπως και έχετε μπουκωμένο dpf που κάνει συνέχεια αναζωογονήσεις και είναι στα τελευταία του;

Μιλάμε για όχημα 15ετίας. Δεν πρόκειται για μέτρηση ακριβείας, αλλά για μια εκτίμηση. Δε νομίζω πως είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα όμως.

Επεξ/σία από techPro
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, techPro είπε

Μιλάμε για όχημα 15ετίας. Δεν πρόκειται για μέτρηση ακριβείας, αλλά για μια εκτίμηση. Δε νομίζω πως είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα όμως.

Και πάλι πολύ μακριά από την πραγματικότητα μοιάζει, εκτός και εάν είναι πολύ μεγαλύτερης κλάσης από τα ηλεκτρικά που κοιτάς.

Πάντως αν όπως λες σε καλύπτει απλά μια εκτίμηση μπες στον παρακάτω σύνδεσμο που έχει πραγματικές καταναλώσεις για όλα τα ηλεκτρικά της αγοράς, και κάνε τους υπολογισμούς σου με ένα μπακαλίστικο 0,20€/Kwh.

https://ev-database.org/

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, techPro είπε

Έχουμε ένα αυτοκίνητο diesel που κάνει γύρω στις 18.000 km το χρόνο με κατανάλωση 10l/100km σε οδήγηση κυρίως πόλης. Με την τιμή του diesel γύρω στο 1,50 €/l σε έξοδα καυσίμων αυτό μεταφράζεται σε 2.700 € ετησίως.

Ποιο το κόστος φόρτισης με οικιακό ρεύμα και μονοφασική παροχή με τις σημερινές αυξημένες τιμές της kWh για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κάνει τα ίδια χιλιόμετρα σε αστικό πάλι κυρίως περιβάλλον της κλάσης

  • των Peugeot e-208, Opel Corsa-e, VW ID.3 και Nissan Leaf
  • μεγαλύτερων SUV ηλεκτρικών όπως τα Citroen E-C4 C-Cross και Opel Mokka-e

Ευχαριστώ προκαταβολικά για όποιες απαντήσεις!

😂 10 λιτρα για το Diesel μεσα στην πολη ? Τι εχεις σκοπο να αγορασεις 4 λιτρο diesel με 400 αλογα? 

Ενα 1500-1600 κυβικα diesel μεσα στη πολη ειναι στο 5.5-6.0 λιτρα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 minutes ago, SeriesX said:

😂 10 λιτρα για το Diesel μεσα στην πολη ? Τι εχεις σκοπο να αγορασεις 4 λιτρο diesel με 400 αλογα? 

Ενα 1500-1600 κυβικα diesel μεσα στη πολη ειναι στο 5.5-6.0 λιτρα

Δεν είναι δικό μου όχημα. Και είναι πάνω από 2l ο κινητήρας. To 10 ίσως και πάλι είναι υπερβολή. Μπορεί να είναι 8-9.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο κόστος να υπολογίσεις και την μπαταρία , 10-25 χιλιάρικα

το αν το πουλήσεις στη 10ετία δε λέει τίποτα αν είναι πεσμένες στο όριο της εγγύησης ,μιας και πάλι τρελή χασούρα θα έχεις εκτός αν πετύχεις άτομο που νομίζει μπαταρία με 80% θα του κρατήσει 5ετία

ΥΓ. όποιος σου πει δεν παθαίνει τίποτα , να τον βρεις να σου υπογράψει επέκταση εγγύηση

ΥΓ2. όποιος σου πει οτι επισκευάζονται κάποια κελιά και όχι όλη η μπαταρία , πάλι να σου υπογράψει οτι τα υπόλοιπα κελιά δε θα ακολουθήσουν τη μη γραμμική πτώση και θα αναλάβει το κόστος

____________________________________________________________________________________________________________

Για 18000χλμ/έτος έχεις με 16kw/100χλμ κατανάλωση 2880kw / έτος

έστω οτι δεν υπερβαίνεις κλίμακα ΥΚΩ απο την υπόλοιπη κατανάλωση του σπιτιού και αποκλειστικά φόρτιση μόνο με νυχτερινό έχεις με σημερινά δεδομένα φθηνότερου πάροχου

2880*0,1655402=476,75€ χωρίς ΕΦΚ , έστω 500€ χοντρικά 

Βγάλε service που κάνει όλος ο κόσμος (εκτός απο έναν που τα κάνει τζάμπα και μία στο τόσο) και βρίσκεις τη διαφορά ανα έτος, μετά υπολογίζεις το χρόνο απόσβεσης

Αλλά πάλι στη 10ετία ρισκάρεις όχι 2-3χιλιάρικα , αλλά μεγάλα ποσά , δικιά σου τσέπη :)

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, korakios said:

Στο κόστος να υπολογίσεις και την μπαταρία , 10-25 χιλιάρικα

το αν το πουλήσεις στη 10ετία δε λέει τίποτα αν είναι πεσμένες στο όριο της εγγύησης μιας και πάλι τρελή χασούρα θα έχεις εκτός αν πετύχεις άτομο που νομίζει μπαταρία με 80% θα του κρατήσει 5ετία

ΥΓ. όποιος σου πει δεν παθαίνει τίποτα , να τον βρεις να σου υπογράψει επέκταση εγγύηση

ΥΓ2. όποιος σου πει οτι επισκευάζονται κάποια κελιά και όχι όλη η μπαταρία , πάλι να σου υπογράψει οτι τα υπόλοιπα κελιά δε θα ακολουθήσουν τη μη γραμμική πτώση και θα αναλάβει το κόστος

____________________________________________________________________________________________________________

Για 18000χλμ/έτος έχεις με 16kw/100χλμ κατανάλωση 2880kw / έτος

έστω οτι δεν υπερβαίνεις κλίμακα ΥΚΩ απο την υπόλοιπη κατανάλωση του σπιτιού και αποκλειστικά φόρτιση μόνο με νυχτερινό έχεις με σημερινά δεδομένα φθηνότερου πάροχου

2880*0,1655402=476,75€ χωρίς ΕΦΚ , έστω 500€ χοντρικά 

Βγάλε service που κάνει όλος ο κόσμος (εκτός απο έναν που τα κάνει τζάμπα και μία στο τόσο και βρίσκεις τη διαφορά ανα έτος) και υπολογίζεις το χρόνο απόσβεσης

Αλλά πάλι στη 10ετία ρισκάρεις όχι 2-3χιλιάρικα , αλλά μεγάλα ποσά , δικιά σου τσέπη :)

Το κόστος αλλαγής της μπαταρίας είναι μεγάλο τώρα όντως. Σε 10 χρόνια φαντάζομαι που τα ηλεκτρικά θα είναι αρκετά πιο συνηθισμένα σε όλον τον κόσμο θα έχει μειωθεί σίγουρα, όπως συμβαίνει με όλα τα τεχνολογικά προϊόντα, το πόσο βέβαια δεν μπορώ να το προβλέψω.

Δεν πρόκειται για δικό μου αυτοκίνητο πάντως. Μια εικόνα προσπαθώ να πάρω για να την μεταφέρω σε γνωστό μου πρόσωπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, techPro είπε

Το κόστος αλλαγής της μπαταρίας είναι μεγάλο τώρα όντως. Σε 10 χρόνια φαντάζομαι που τα ηλεκτρικά θα είναι αρκετά πιο συνηθισμένα σε όλον τον κόσμο θα έχει μειωθεί σίγουρα, όπως συμβαίνει με όλα τα τεχνολογικά προϊόντα, το πόσο βέβαια δεν μπορώ να το προβλέψω.

Δεν πρόκειται για δικό μου αυτοκίνητο πάντως. Μια εικόνα προσπαθώ να πάρω για να την μεταφέρω σε γνωστό μου πρόσωπο.

κοίτα και μένα θα με βόλευε ηλεκτρικό αμάξι για τη χρήση που του κάνω , αλλά δεν ήθελα να ρισκάρω τόσα χρήματα και πήγα σε cng ,μιας και απέκλεισα μτχ ηλεκτρικό (ότι χειρότερο)

πριν χρόνια είχα ρωτήσει κόστος για μπαταρία σε mild hybrid και ήταν 2000€ , τώρα είναι 2400€ , οκ μπορεί σε 10 χρόνια να είναι 500€ αλλά είναι ρίσκο

αν είναι σε περιοχή που υπάρχει πρατήριο cng και κινείται εντός δικτύου θα μπορούσε να τσεκάρει τα λίγα μοντέλα που κυκλοφορούν

αν είναι Αθήνα ,Θεσ/κη επιβάλλεται να τον εξυπηρετούν 2 πρατήρια μιας και παίζουν και βλάβες ή καλοκαίρι γίνεται κοκομπλόκο απο κίνηση

(Τρίκαλα έχει ένα αλλά είναι πανάκριβο προς το παρών)

Αλλιώς ας δει corolla hybrid και κάνει και μετατροπή σε lpg αργότερα . Φυσικά να ρωτήσει σήμερα ποια η τιμή αλλαγής της μπαταρίας και να μην αφήσει απαντήσεις οτι "θα" φθηνήνουν

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 minutes ago, korakios said:

κοίτα και μένα θα με βόλευε ηλεκτρικό αμάξι για τη χρήση που του κάνω , αλλά δεν ήθελα να ρισκάρω τόσα χρήματα και πήγα σε cng ,μιας και απέκλεισα μτχ ηλεκτρικό (ότι χειρότερο)

πριν χρόνια είχα ρωτήσει κόστος για μπαταρία σε mild hybrid και ήταν 2000€ , τώρα είναι 2400€ , οκ μπορεί σε 10 χρόνια να είναι 500€ αλλά είναι ρίσκο

αν είναι σε περιοχή που υπάρχει πρατήριο cng και κινείται εντός δικτύου θα μπορούσε να τσεκάρει τα λίγα μοντέλα που κυκλοφορούν

αν είναι Αθήνα ,Θεσ/κη επιβάλλεται να τον εξυπηρετούν 2 πρατήρια μιας και παίζουν και βλάβες ή καλοκαίρι γίνεται κοκομπλόκο απο κίνηση

(Τρίκαλα έχει ένα αλλά είναι πανάκριβο προς το παρών)

Αλλιώς ας δει corolla hybrid και κάνει και μετατροπή σε lpg αργότερα . Φυσικά να ρωτήσει σήμερα ποια η τιμή αλλαγής της μπαταρίας και να μην αφήσει απαντήσεις οτι "θα" φθηνήνουν

Ότι θα πέσει το κόστος αντικατάστασής τους είναι σίγουρο. Το θέμα είναι το πόσο που κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει με σιγουριά.

Δες για παράδειγμα πόσο έχει πέσει το κόστος των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που από φέτος θα είναι στάνταρ σε όλα τα νέα οχήματα στην ΕΕ. Για να έπαιρνε προ ετών κανείς αυτοκίνητο που να είχε αυτόματη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού κλπ θα έπρεπε να αγοράσει ένα πανάκριβο πολυτελές όχημα. Πλέον αυτά γίνονται στάνταρ εξοπλισμός σε μικρά και μεσαία οχήματα.

Και το LPG είναι αξιότιμη λύση. CNG έχει σε ακτίνα 20 χλμ περίπου, άρα αν υποθέσουμε 1 ανεφοδιασμό την εβδομάδα σημαίνει 40 έξτρα χιλιόμετρα μόνο για ανεφοδιασμό. Αξίζει; Και φυσικά πρώτ' απ' όλα γίνονται μετατροπές σε CNG στην Ελλάδα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 λεπτά πριν, techPro είπε

 Αξίζει; Και φυσικά πρώτ' απ' όλα γίνονται μετατροπές σε CNG στην Ελλάδα;

Αυτό θα το κρίνεις εσύ,ανάλογα το τι σημαίνει 20χλμ, εάν έχει κίνηση, εάν περνάει από εκεί σε κάποια διαδρομή το αμάξι κτλ. Φυσικά και γίνονται μετατροπές, αλλά "χάνεις" το πορτμπαγκάζ 

 

https://www.fisikon.gr/synergia/

Επεξ/σία από terry308
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://www.asfaleies24.gr/kostos-fortisis-ilektrikou-autokinitou/

 

Εδώ μπορείς να τα δεις αναλυτικά σχετικά με το κόστος φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

 

Σε γενικές γραμμές, το κόστος φόρτισης στο σπίτι, εξαρτάται από την τιμή της kwh που έχεις από τον πάροχο. Με νυχτερινό ρεύμα ή παλιό συμβόλαιο ΔΕΗ home με καλή τιμή, το κόστος είναι περί τα 2€ - 2,5€ / 100 km!

Ό,τι θες, ρωτάς :) 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η φόρτιση είναι καθαρά το κόστος της kwh που πληρώνεις στη πάροχο ενέργειας. Το e208 για παράδειγμα έχει 45kwh μπαταρία οπότε για να το φορτισεις πλήρως χρειάζεσαι το κόστος kwh X 45.  Η κατανάλωση μέσα στην πόλη είναι γενικά χαμηλή και εξαρταται από την εξωτερική θερμοκρασία καθώς και το πως οδηγεις . Αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό . Σε γενικές γραμμές με το συγκεκριμένο κατά μέσο όρο μπορείς να υπολογίζεις σίγουρα  350 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη .

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...