Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μπορεί να ακούγετε λίγο clickbait ο τίτλος, αλλα θα σας αποδείξω οτι τα σκρουτζομάγαζα παρακάμπτουν νόμιμα πλέον την εγγύηση 2 ετών που ισχύει βάση ευρωπαικής νομοθεσίας.

συνεπώς, όποιος αναρωτιέται τί γίνετε μετά το πρώτο έτος αναφορικά με αγορές απο σκρουτζ-ο-μαγαζα, μπορεί να διαβάσει αυτήν την έκθεση απο τον συνήγορο του καταναλωτή:

image.jpeg.8ed61142d0edaf6484d2abdda6010647.jpeg

 

με λίγα λόγια, αγόρασε φίλη μου κινητό τον Νοέμβριο του 2020 και έβγαλε πρόβλημα ΧΩΡΙΣ ΚΑΚΗ ΧΡΗΣΗ τον Απρίλιο του 2022. το σκρουτζομάγαζο είπε δεν το καλύπτει επειδή πέρασε 1 χρόνος, ανέφερε οτι θα κάνει καταγγελία και της είπαν ''κάνε ότι θες''

το αποτέλεσμα απο την καταγγελία μπορείτε να το δείτε πάνω γραμμένο και υπογεγραμμένο.

 

τα συμπεράσματα δικά σας, τελικά αξίζει να δώσουμε Χ ποσό λιγότερα απο επίσημες αντιπροσωπείες, ή θα ήταν προτιμότερο να παίρνουμε απο τις αλυσίδες που μας γδέρνουν και να γλυτώνουμε όλη αυτή τη ταλαιπωρία; (που ακόμη και σε εκείνες τις περιπτώσεις, και οι μεγάλες αλυσίδες μας κάνουν τη ζωη δύσκολη, είτε βγάζοντας το προϊόν σαν εκτός εγγύησης, είτε με καθυστέριση βδομάδων......)

  • Thanks 1
Δημοσ.

Το έχουμε ξανασυζητήσει. Υπάρχει η νόμιμη εγγύηση και η εμπορική εγγύηση. Η νόμιμή εγγύηση στην Ευρωπαική ένωση είναι 2 χρόνια ΑΛΛΑ: 

5. Ποιος πρέπει να αποδείξει την ελαττωματικότητα του προϊόντος και εντός ποιού χρονικού διαστήματος;

Για τους έξι πρώτους μήνες, από την παράδοση του προϊόντος, είναι ευθύνη του πωλητή να αποδείξει ότι δεν είναι ελαττωματικό. Μετά την περίοδο αυτή και ως το τέλος της νόμιμης εγγύησης, την απόδειξη της ελαττωματικότητας φέρει ο αγοραστής.

Άρα ουσιαστικά αν μπλέξεις με κάποιο κατάστημα πρέπει ΕΣΥ να αποδείξεις ότι είναι ελλατωματικό και δεν οφείλεται σε κακή χρήση κτλ. Φαντάζομαι ότι η φίλη σου ΔΕΝ έκανε κάτι τέτοιο. Αν το κάνεις αυτό και το κατάστημα συνεχίζει να μην συνεργάζεται πρέπει να πας στα πολιτικά δικαστήρια: 

8. Αν δεν υπάρξει επίλυση της διαφοράς πωλητή και αγοραστή, ποιο είναι το χρονικό περιθώριο για να απευθυνθεί ο αγοραστής στα Πολιτικά Δικαστήρια;

Τα δικαιώματα του αγοραστή παραγράφονται 2 χρόνια από την παράδοση των προϊόντων.

Με λίγα λόγια πιασ'το αυγο και κουρευτο..

  • Thanks 1
Δημοσ.
12 ώρες πριν, korakios είπε

Δώσε Γενική Γραμματεία αλλά κάνε εσύ σύνταξη , δεν ξέρω πως τα κατάφερε και έφαγε άκυρο , ήθελε πολύ τέχνη

Ήθελε τέχνη, ή έτσι είναι τα πράγματα; της είχα πει προφορικά περίπου τι να γράψει, θα σας γράψω τι είχε στείλει 

  • Like 1
Δημοσ.

Νομικος δεν ειμαι, αλλα εχω την εντυπωση οτι κατι δε μας λεει σωστα ο συνηγορος. Η απαντηση ειναι βασισμενη σε νομο του 1994, η υποχρεωτικη διαρκεια 2+ ετων ευρωπαϊκα δε θεσπιστηκε (πολυ) αργοτερα; 

Σημειωτεον, σε περιστατικο που μου εχει τυχει στο παρελθον σε λαπτοπ το οποιο εμφανισε αποτυχια μητρικης στον 1,5 χρονο, ενω η αντιπροσωπεια στην αρχη αρνηθηκε να το επισκευασει δωρεαν επειδη εδιναν 1 χρονο εγγυηση, μετα την αναφορα μου στην ευρωπαϊκη νομοθεσια αλλαξαν συμπεριφορα και το επισκευασαν δωρεαν. Δεν ξερω βεβαια αν παιζει ρολο το οτι δεν επροκειτο για σκρουτζομαγαζο αλλα επισημη αντιπροσωπεια πολλων brands τεχνολογιας. Αν ισχυαν αυτα που λεει ο συνηγορος στην παραπανω επιστολη, για ποιο λογο δεν τα επικαλεστηκαν και εκεινοι; Το κοστολογιο ηταν 400 ευρω, θα το αφηναν ετσι ευκολα;

Το προβλημα βεβαια ειναι εδω οτι απο τη στιγμη που ο συνηγορος ουσιαστικα αφηνει τον TS ακαλυπτο, η μονη διεξοδος πλεον ειναι η δικαστικη, πραγμα που συνεπαγεται χασιμο χρονου, ταλαιπωρια και εξοδα, και συνηθως ειναι αποθαρρυντικο.

 

 

Δημοσ.

Τα καραγκιοζιλικια αυτα με τις εγγυησεις γινονται γιατι τα ειδη  που εμπορευονται σε αρκετες περιπτωσεις ειναι παραεισαγωγες απο τριτες χωρες πχ αραβικα εμιρατα κινα κλπ με αποτελεσμα να μην εχουν ευρωπαικη εγγυηση η ειναι ανακατασκευασμενα κλπ,οποτε το αγγουρι το τρωει ολο το μαγαζι που πρεπει να λυσει το προβλημα.Βλ χιαομι που αρκετα δεν τα αναλαμβανει η ινφο. 

Για μενα εχει να κανει με το ποση αξια εχουν τα λεφτα που θα δωσεις για σενα.Θες το τελευταιο αι φον με 1300 ευρω που τα μαζευες καιρο ε σκαστα στον κωτσοβολο κ παρτο.Θες κανα τριτοδευτερο για καθημερινο οκ ψαξου πιο οικονομικα.Εξυπνη αγορα δεν ειναι μονο η φτηνοτερη,αλλα κ το αφτερ σειλς ακομα κ μετα τη διετια σε οτι χρειαστεις.

 

Δημοσ.
18 ώρες πριν, TuXaKoS είπε

Το έχουμε ξανασυζητήσει. Υπάρχει η νόμιμη εγγύηση και η εμπορική εγγύηση. Η νόμιμή εγγύηση στην Ευρωπαική ένωση είναι 2 χρόνια ΑΛΛΑ: 

5. Ποιος πρέπει να αποδείξει την ελαττωματικότητα του προϊόντος και εντός ποιού χρονικού διαστήματος;

Για τους έξι πρώτους μήνες, από την παράδοση του προϊόντος, είναι ευθύνη του πωλητή να αποδείξει ότι δεν είναι ελαττωματικό. Μετά την περίοδο αυτή και ως το τέλος της νόμιμης εγγύησης, την απόδειξη της ελαττωματικότητας φέρει ο αγοραστής.

Άρα ουσιαστικά αν μπλέξεις με κάποιο κατάστημα πρέπει ΕΣΥ να αποδείξεις ότι είναι ελλατωματικό και δεν οφείλεται σε κακή χρήση κτλ. Φαντάζομαι ότι η φίλη σου ΔΕΝ έκανε κάτι τέτοιο. Αν το κάνεις αυτό και το κατάστημα συνεχίζει να μην συνεργάζεται πρέπει να πας στα πολιτικά δικαστήρια: 

8. Αν δεν υπάρξει επίλυση της διαφοράς πωλητή και αγοραστή, ποιο είναι το χρονικό περιθώριο για να απευθυνθεί ο αγοραστής στα Πολιτικά Δικαστήρια;

Τα δικαιώματα του αγοραστή παραγράφονται 2 χρόνια από την παράδοση των προϊόντων.

Με λίγα λόγια πιασ'το αυγο και κουρευτο..

Πώς θα αποδείξει ο πελάτης ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό? Ποιος φορέας τον καλύπτει?

Πρακτικά δηλαδή, ο πελάτης θα το πάει σε ένα service θα πληρώσει και θα ζητήσει εγγράφως το πρόβλημα. Το οποίο θα στείλει στο κατάστημα για να του δώσουν τα έξοδα του service?

  • Like 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, Kostasallinone είπε

Πώς θα αποδείξει ο πελάτης ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό? Ποιος φορέας τον καλύπτει?

Πρακτικά δηλαδή, ο πελάτης θα το πάει σε ένα service θα πληρώσει και θα ζητήσει εγγράφως το πρόβλημα. Το οποίο θα στείλει στο κατάστημα για να του δώσουν τα έξοδα του service?

Πρακτικά ναι.. Όταν το κατάστημα δεν δέχεται τα 2 χρόνια εγγύηση και πατάει σε κάτι τέτοιο. Αν το τραβήξεις χωρίς αυτό το βήμα, το κατάστημα θα δικαιωθεί :)

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, TuXaKoS είπε

Πρακτικά ναι.. Όταν το κατάστημα δεν δέχεται τα 2 χρόνια εγγύηση και πατάει σε κάτι τέτοιο. Αν το τραβήξεις χωρίς αυτό το βήμα, το κατάστημα θα δικαιωθεί :)

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι τον πρώτο χρόνο αναλαμβάνει την επισκευή το κατάστημα. Τον δεύτερο χρόνο η αντιπροσωπεία, χωρίς χρέωση.

Το να πάει ο πελάτης σε αδιευκρίνιστο κατάστημα service και να ζητήσει εγγράφως το πρόβλημα, για να το στείλει στο κατάστημα, δεν το έχω ακούσει ποτέ.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Kostasallinone είπε

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι τον πρώτο χρόνο αναλαμβάνει την επισκευή το κατάστημα. Τον δεύτερο χρόνο η αντιπροσωπεία, χωρίς χρέωση.

Το να πάει ο πελάτης σε αδιευκρίνιστο κατάστημα service και να ζητήσει εγγράφως το πρόβλημα, για να το στείλει στο κατάστημα, δεν το έχω ακούσει ποτέ.

Τα 2 χρόνια ισχύουν (μπορεί να είναι το κατάστημα και για τα 2 αν είναι παραεισαγωγή). Αυτό που αλλάζει όπως έγραψα και παραπάνω είναι το ποιος οφείλει να αποδείξει το πρόβλημα. Η νομοθεσία είναι συγκεκριμένη. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό που λίγοι γνωρίζουν ωστόσο είναι ότι ο Αστικός Κώδικας, μετά την εναρμόνισή του με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ορίζει ότι μέσα στα πρώτα δύο χρόνια από την αγορά του προϊόντος κάθε κατασκευαστικό ελάττωμα επισκευάζεται δωρεάν, ενώ την ευθύνη απέναντι στον καταναλωτή έχει πρωταρχικά το κατάστημα αγοράς! «Είναι λοιπόν παντελώς παράνομη η πρακτική των καταστημάτων να παραπέμπουν τους καταναλωτές στην αντιπροσωπεία, καθώς και να τους “φορτώνουν” με έξοδα αποστολής και επισκευής.

 
Αν η συσκευή «έβγαλε» ελαττώματα στα πρώτα δύο χρόνια
 
– Ζητούμε δωρεάν επισκευή ή αντικατάσταση
Εχετε δικαίωμα να ζητήσετε τη δωρεάν επισκευή και (αν αυτή αποβεί άκαρπη) την αντικατάσταση του προϊόντος με όμοιο (άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα). Μην ανεχθείτε αλλεπάλληλες επισκευές που απλώς επιτρέπουν στα καταστήματα να κερδίζουν χρόνο.
 
– Απαιτούμε επιστροφή χρημάτων
Αν παρά την επισκευή τα προβλήματα παραμένουν, έχετε δικαίωμα να δηλώσετε ότι «υπαναχωρείτε από την πώληση» και να απαιτήσετε την επιστροφή του τιμήματος. Η επιστροφή οφείλει να γίνει με τον ίδιο τρόπο που έγινε η πληρωμή, όχι με «πιστωτικά», «δωροκάρτες» ή άλλες… ευφάνταστες εφευρέσεις.
 
– Απευθυνόμαστε μόνο στο κατάστημα πώλησης
Σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, ο πωλητής είναι ο κατά νόμο υπόχρεος να επισκευάσει την ελαττωματική συσκευή, ακόμη και αν υπάρχει επιπλέον εγγύηση της κατασκευαστικής εταιρείας. Τα καταστήματα θα εκμεταλλευθούν την άγνοιά σας και θα σας παραπέμψουν στα κεντρικά ή στην αντιπροσωπεία, με την αιτιολογία ότι «αυτή δίνει την εγγύηση». Και όμως, η εν λόγω πρακτικήπέρα από τα έξοδα και την ταλαιπωρία που συνεπάγεται- είναι επίσης και… παράνομη!
 
– Αρνούμαστε να πληρώσουμε έξοδα αποστολής
Αν το κατάστημα αγοράς αποφασίσει να στείλει τη συσκευή στην αντιπροσωπεία, με την αιτιολογία ότι εκεί υπάρχει «εξειδικευμένο σέρβις» ή ότι επιθυμεί να κάνει χρήση των προνομίων της εγγύησης, τα έξοδα αποστολής βαρύνουν σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα το κατάστημα και όχι τον καταναλωτή. Αν επιχειρήσουν να σας χρεώσουν απειλήστε με καταγγελία.
 
– Δεν αποδεχόμαστε παράνομες προθεσμίες
Τα καταστήματα ηλεκτρονικών θέτουν κατά καιρούς διάφορες προθεσμίες (π.χ. «αντικαθιστούμε τις ελαττωματικές συσκευές αν επιστραφούν μέσα σε 14 ημέρες» ή «εγγύηση για έναν χρόνο» ). Αυτές δεν είναι δεσμευτικές για τον καταναλωτή, καθώς ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 554) προβλέπει ότι για όλα ανεξαρτήτως τα ελαττωματικά προϊόντα η επισκευή γίνεται δωρεάν μέσα στα πρώτα δύο χρόνια. Αυτή η νόμιμη προθεσμία υπερισχύει οποιασδήποτε άλλης ρήτρας, ακόμη και αν αναγράφεται στα «ψιλά γράμματα» του συμβολαίου αγοράς.
 
– Δεν «τρομάζουμε» από προσχηματικές αιτιολογίες
Συνήθης πρακτική των καταστημάτων είναι να ισχυρίζονται ότι η βλάβη οφείλεται σε συμπεριφορά του καταναλωτή (π.χ. «το κινητό σας έπεσε στο πάτωμα» ή «εισήλθε υγρασία στο λάπτοπ σας» ). Οι εν λόγω αιτιολογίες είναι στην πλειονότητα τους προσχηματικές με σκοπό να αποφύγει το κατάστημα την ευθύνη για την επισκευή. Να θυμάστε ότι ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να αποδείξει την αιτία της βλάβης αλλά αντιστρόφως, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, τεκμαίρεται ότι το ελάττωμα είναι κατασκευαστικό, εκτός αν το κατάστημα αποδείξει ατράνταχτα ότι έφταιγε ο καταναλωτής.

https://www.ekatanalotis.gr/1013/πώς-προστατευόμαστε-από-τις-πρακτικέ/

Επεξ/σία από Nabuko
  • Like 1
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...