Προς το περιεχόμενο

Τεχνικά και ηθικά όρια στη macro φωτογραφία.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ώθηση για το παρόν μου έδωσαν οι συζητήσεις των highpriest και Snorky.GR για τη χρήση σταθερού φωτισμού vs flash vs focus stacking κλπ στη macro φωτογραφία.
Παραθέτω εδώ μια φωτογραφία ενός ατόμου Creoleon plumbeus που τραβήχτηκε με το εξής setup: Nikon D5600, Nikkor 105mm micro, f22, 1/200 sec, χρήση εξωτερικού flash Godox V860II. Ανάλυση αρχείου 1019x1092 (crop από 6000x400).
154545864_Creoleonplumbeus5.jpg.8856edb131359d983c76bcf06c467115.jpg

Το έντομο αυτό με τα φτερά αναδιπλωμένα, είναι αρκετά λεπτό, πολύ μικρότερο για παράδειγμα από τα οδοντόγναθα κατά μέσο όρο και ίσα που το πήρα χαμπάρι ότι ξεχώριζε από ένα κλαράκι σε ένα λιβάδι. Αν το γκουγκλάρετε θα δείτε για ότι το συνολικό μήκος που έχουν αυτές οι "τρομερές" κεραίες του, δεν ξεπερνάνε τη διάμετρο του μικρού δακτύλου, σε όσες φωτό απεικονίζεται πάνω σε χέρια. Για τα πετύχω αυτή τη μεγέθυνση πλησίασα όσο πιο κοντά γινόταν.
Έχω κάποιες φορές ρωτήσει κάποιους τεχνικά ικανότατους φωτογράφους macro που έχουν να επιδείξουν φωτογραφίες που κάνουν τις δικές μου να μοιάζουν σαν κακό αστείο, σχετικά με το πως προσπερούν το μεγάλο πρόβλημα του συμπιεσμένου βάθους πεδίου, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με ζωντανό και κινούμενο στόχο. Οι απαντήσεις που πήρα δεν ήταν πολύ διαφωτιστικές. "Θα σου δείξω κάποια στιγμή" ή "με focus stacking. Τραβάω στο χέρι επί ένα δευτερόλεπτο, γίνεται!". Σε μια περίπτωση τουλάχιστον όμως πήρα μια καθώς φαίνεται ειλικρινή απάντηση: "Ολες αυτές οι ultra macro φωτογραφίες που βλέπεις σε έντομα, προϋποθέτουν τη θανάτωση του εντόμου". Αυτό μου απάντησε κάποτε ένα μέλος αυτής της ομάδας:
https://www.facebook.com/groups/184212968330842/
Και δεν είναι τόσο η απάντηση που μου έκανε εντύπωση. Είναι το γεγονός ότι δε βρέθηκε ένας να απαντήσει "εντάξει, δεν είναι ακριβώς έτσι, γίνεται και με άλλο τρόπο" ή ακόμα ένας να δείξει δυσφορία (δε λέω αγανάκτηση) για το γεγονός ότι κάποιος ομολογεί για λογαριασμό μιας ολόκληρης ομάδας ότι γίνεται τέχνη επί πτωμάτων (έστω εντόμων). Αν μένεις σιωπηλός σε κάτι τέτοιο, τότε μάλλον η άποψη που εκφέρεται σε εκφράζει.
Κάποιες φορές βρήκα πρόσβαση σε διδακτικό υλικό (βιβλία σε PDF και ιστοσελίδες) σχετικά με τη macro φωτογραφία και αν και καλλιτεχνικά εξαιρετικές οι παρουσιαζόμενες εκεί φωτογραφίες δεν είχαν την εντυπωσιακή λεπτομέρεια που έχουν οι φωτογραφίες από αρκετά μέλη της ομάδας macro που ανέφερα. "Τι περίεργο, να είναι λίγο πίσω σε αυτό οι δάσκαλοι" σκεφτόμουν, σε σχέση με τους δικούς μας παίχτες. Νομίζω τώρα ξέρω το γιατί, αλλά επειδή ποτέ δε μπορεί κανείς να είναι σίγουρος ή γνώστης για όλα είπα να το συζητήσω λίγο μαζί σας το πράγμα.
Προσωπικά πάντως δηλώνω, και πέστε με ρομαντικό, ότι ποτέ δε θα θανάτωνα έντομο για το χόμπι μου. Ότι φωτογραφίες ανέβηκαν από τη δική μου κάμερα είναι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν όχι πρωτίστως από αγάπη για τη φωτογραφία αλλά κυρίως από θαυμασμό για τη φύση, γι' αυτό κάθισα και ξεστραβώθηκα στα γεράματα και έμαθα πέντε πράγματα γι' αυτή.
Οπότε πείτε μου: πως θα στακάρετε 9 φωτογραφίες από απόσταση ελάχιστων εκατοστών που εστιάζουν σε ένα κλαράκι το οποίο τρεμοπαίζει από τον άνεμο και για να παγώσει θέλει κατ' ελάχιστο χρόνο έκθεσης 1/200 sec; πως θα φωτογραφίσετε με focus stacking μια πεταλούδα Polyommatus icarus  που στριφογυρίζει συνεχώς γύρω από τον εαυτό της; Κα πως θα παγώσετε με focus stacking ένα macroglossum stelatarum η συχνότητα ανοιγοκλεισίματος των φτερών του οποίου είναι 70 Hz;
 

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 14
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 171
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Όσο παιδεύομαι με την macro φωτογράφηση, τόσο μου γίνεται περισσότερο σαφές πως αυτό που γράφεις παραπάνω είναι μια αλήθεια. Πρέπει να είναι νεκρό το έντομο για να πάρεις ακίνητες φωτογραφίες να στακάρεις. Σε στατικά θέματα γίνεται καλή δουλίτσα. Σε κινούμενα με ΤΙΠΟΤΑ! Εκτός πια αν κάποιος είναι τόσο καλός, ας μου πει και εμένα τι κάνω για να πάρω απο ζωντανό έντομο 5-6 φώτο για στακάρισμα.

Χτες έφαγα όλο το πρωινό μέσα σε πολυανθούσες να κυνηγάω πεταλούδες. Έκατσα 2-3 ώρες, έβγαλα πάνω απο 100 φωτογραφίες και ζήτημα να κρατήσω 2-3 που κάτι λένε. Και μιλάω για single shots. Ποιο στακάρισμα; Με το χέρι στην σκανδάλη που λένε, ζήτημα να μπορείς να πάρεις καθαρή φωτογραφία με εστίαση στα μάτια.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παρενθετικά, για όσους με αφορμή τη φωτογραφία ανακάλυψαν το ενδιαφέρον για τα έντομα και ειδικότερα για τις πεταλούδες, αξίζει μια αναφορά στο εκπληκτικό βιβλίο των 768 σελίδων το κυρίου Λάζαρου Παμπέρη "Οι πεταλούδες της Ελλάδας". Κάπου διάβασα, αλλά δε θυμάμαι που, ότι το έργο αυτό συγκεταλέγεται στα κορυφαία σχετικά έργα παγκοσμίως. Ακόμη εντυπωσιακότερο το κάνει το γεγονός ότι ο κ. Παμπέρης δεν είναι καν βιολόγος αλλά απόφοιτος της σχολής Ηλεκτρολόγων-Μηχανικών του ΕΜΠ το 1971. Μιλάμε για ατελείωτη πεζοπορία δεκαετιών σε βουνά και λαγκάδια της ελληνικής επικράτειας και συλλογή εικόνων από μια εποχή που δεν υπήρχε ουσιαστικά ψηφιακή φωτογραφία. O καθένας ας αντιληφθεί τα έξοδα και τον κόπο. Και, όπως αναφέρεται στο βιβλίο του, οι φωτογραφίες λαμβάνονταν πάντοτε από ζωντανά έντομα - ποτέ θανατωμένα.
Μην ψάξετε για ανάλογη δουλειά από δικούς μας ακαδημαϊκούς εντομολόγους. Δεν υπάρχει. Και να υπήρχε βέβαια σιγά που θα τη δημοσίευαν στα ελληνικά. Αμφιβάλλω δε αν υπάρχει κάτι ανάλογο σε άλλο πεδίο της εντομολογίας. Εγώ τουλάχιστο σε λεπιδόπτερα, υμενόπτερα και οδοντόγναθα βρήκα οδηγούς πεδίου μόνο στα αγγλικά. Είναι φαίνεται τόσο σπάνια η δουλειά αυτού του επιπέδου που προσωπικά λέω για παράδειγμα δόξα και τιμή στην ελληνική ορνιθολογική εταιρία που τουλάχιστον έχει μεταφράσει και εκδόσει έναν ανάλογο οδηγό πεδίου για τα πτηνά Ελλάδας Κύπρο και Ευρώπης.
Να πούμε ακόμα ότι ο κ. Παμπέρης δεν επαναπαύτηκε καθώς φαίνεται στη βράβευση του έργου του από την Ακαδημία Αθηνών το 1998, αλλά συνεχίζει την καλή δουλειά, έχοντας με τη βοήθεια συνεργατών του στήσει μια ιστοσελίδα όπου με κατάλληλο λογισμικό μπορεί να σας αναγνωρίσει το είδος της πεταλούδας στη φωτογραφία που ανεβάζετε:
https://pamperis.gr/recognition/index.html

57 λεπτά πριν, alex_o_kanenas είπε

αφήνω 2 links απο 2 διαφορετικούς youtubers που ασχολούνται, εχουν πολυ υλικο να " διαβάσεις "

 

 

 

 

 

Ευχαριστούμε για τα ενδιαφέροντα link.

Να πούμε καταρχήν ότι με εξαίρεση την τελευταία εικόνα του πρώτου βίντεο όπου χρησιμοποίθηκε teleconverter και η ποιότητα της οποίας (προσοχή: όχι η μεγέθυνση αλλά η ποιότητα, η οποία είναι μετριότατη), οι υπόλοιπες εικόνες δεν είναι έξω από τα όρια όχι ενός ultra macro φακού αλλά ούτε καν τυπικού 1:1 macro. Και μάλιστα χωρίς focus stacking.

Στην πράξη:

Carpocoris mediterraneus. buid-in flash, f13, 1/200, Nikon D3300, Nikkor 105mm:

Carpocoris mediterraneus.jpg

 

Roberfly, buid-in flash, f13, 1/200, Nikon D3300, Nikkor 105mm:

Robberfly.jpg

 

Aeshna isoceles. F13, 1/400 sec, Nikkor 105mm. Το βγάζετε αυτό με focus stacking;

Aeshna isoceles flying - Parko Tritsi1 (2019 May).jpg

 

Vanessa atalanta, f13, 1/200, flash, D5600, Nikkor 105mm:

Vanessa atalanta face - Parko Tritsi1 (2021 Mar).jpg

 

Εδώ, με Canon 1300D και φακό 85mm f1.8 + Raynox 250. Κροπαρίστηκε και συμπιέστηκε πολύ για να ανέβει εδώ. F14, 1/200, φλας.

Vaness1100.png

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Cntrl+X είπε

Ώθηση για το παρόν μου έδωσαν οι συζητήσεις των highpriest και Snorky.GR για τη χρήση σταθερού φωτισμού vs flash vs focus stacking κλπ στη macro φωτογραφία.
Παραθέτω εδώ μια φωτογραφία ενός ατόμου Creoleon plumbeus που τραβήχτηκε με το εξής setup: Nikon D5600, Nikkor 105mm micro, f22, 1/200 sec, χρήση εξωτερικού flash Godox V860II. Ανάλυση αρχείου 1019x1092 (crop από 6000x400).
154545864_Creoleonplumbeus5.jpg.8856edb131359d983c76bcf06c467115.jpg

Το έντομο αυτό με τα φτερά αναδιπλωμένα, είναι αρκετά λεπτό, πολύ μικρότερο για παράδειγμα από τα οδοντόγναθα κατά μέσο όρο και ίσα που το πήρα χαμπάρι ότι ξεχώριζε από ένα κλαράκι σε ένα λιβάδι. Αν το γκουγκλάρετε θα δείτε για ότι το συνολικό μήκος που έχουν αυτές οι "τρομερές" κεραίες του, δεν ξεπερνάνε τη διάμετρο του μικρού δακτύλου, σε όσες φωτό απεικονίζεται πάνω σε χέρια. Για τα πετύχω αυτή τη μεγέθυνση πλησίασα όσο πιο κοντά γινόταν.
Έχω κάποιες φορές ρωτήσει κάποιους τεχνικά ικανότατους φωτογράφους macro που έχουν να επιδείξουν φωτογραφίες που κάνουν τις δικές μου να μοιάζουν σαν κακό αστείο, σχετικά με το πως προσπερούν το μεγάλο πρόβλημα του συμπιεσμένου βάθους πεδίου, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με ζωντανό και κινούμενο στόχο. Οι απαντήσεις που πήρα δεν ήταν πολύ διαφωτιστικές. "Θα σου δείξω κάποια στιγμή" ή "με focus stacking. Τραβάω στο χέρι επί ένα δευτερόλεπτο, γίνεται!". Σε μια περίπτωση τουλάχιστον όμως πήρα μια καθώς φαίνεται ειλικρινή απάντηση: "Ολες αυτές οι ultra macro φωτογραφίες που βλέπεις σε έντομα, προϋποθέτουν τη θανάτωση του εντόμου". Αυτό μου απάντησε κάποτε ένα μέλος αυτής της ομάδας:
https://www.facebook.com/groups/184212968330842/
Και δεν είναι τόσο η απάντηση που μου έκανε εντύπωση. Είναι το γεγονός ότι δε βρέθηκε ένας να απαντήσει "εντάξει, δεν είναι ακριβώς έτσι, γίνεται και με άλλο τρόπο" ή ακόμα ένας να δείξει δυσφορία (δε λέω αγανάκτηση) για το γεγονός ότι κάποιος ομολογεί για λογαριασμό μιας ολόκληρης ομάδας ότι γίνεται τέχνη επί πτωμάτων (έστω εντόμων). Αν μένεις σιωπηλός σε κάτι τέτοιο, τότε μάλλον η άποψη που εκφέρεται σε εκφράζει.
Κάποιες φορές βρήκα πρόσβαση σε διδακτικό υλικό (βιβλία σε PDF και ιστοσελίδες) σχετικά με τη macro φωτογραφία και αν και καλλιτεχνικά εξαιρετικές οι παρουσιαζόμενες εκεί φωτογραφίες δεν είχαν την εντυπωσιακή λεπτομέρεια που έχουν οι φωτογραφίες από αρκετά μέλη της ομάδας macro που ανέφερα. "Τι περίεργο, να είναι λίγο πίσω σε αυτό οι δάσκαλοι" σκεφτόμουν, σε σχέση με τους δικούς μας παίχτες. Νομίζω τώρα ξέρω το γιατί, αλλά επειδή ποτέ δε μπορεί κανείς να είναι σίγουρος ή γνώστης για όλα είπα να το συζητήσω λίγο μαζί σας το πράγμα.
Προσωπικά πάντως δηλώνω, και πέστε με ρομαντικό, ότι ποτέ δε θα θανάτωνα έντομο για το χόμπι μου. Ότι φωτογραφίες ανέβηκαν από τη δική μου κάμερα είναι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν όχι πρωτίστως από αγάπη για τη φωτογραφία αλλά κυρίως από θαυμασμό για τη φύση, γι' αυτό κάθισα και ξεστραβώθηκα στα γεράματα και έμαθα πέντε πράγματα γι' αυτή.
Οπότε πείτε μου: πως θα στακάρετε 9 φωτογραφίες από απόσταση ελάχιστων εκατοστών που εστιάζουν σε ένα κλαράκι το οποίο τρεμοπαίζει από τον άνεμο και για να παγώσει θέλει κατ' ελάχιστο χρόνο έκθεσης 1/200 sec; πως θα φωτογραφίσετε με focus stacking μια πεταλούδα Polyommatus icarus  που στριφογυρίζει συνεχώς γύρω από τον εαυτό της; Κα πως θα παγώσετε με focus stacking ένα macroglossum stelatarum η συχνότητα ανοιγοκλεισίματος των φτερών του οποίου είναι 70 Hz;
 

Την καλησπέρα μου απο Holland!

Μου είχες τραβήξει την θετική προσοχή μου, από την αρχή που ανακάλυψα αυτήν την ελληνόφωνη φωτογραφική γειτονιά στο insomnia.gr.......άπλα με αυτό σου το νήμα με επιβεβαιώνεις.....Μπράβο σου !!!

Μου αρέσει ο τρόπος που έπιασες το θέμα, καθώς και η αληθινότητα των εκφράσεων σου.
Ίσως να γραφτούν και άλλες αλήθειες στην συνέχεια που σε κάποια μάτια να μην είναι και τόσο εύπεπτες....οπότε συμπαθάτε με.

Ναι κι εμένα , από μικρο παιδί μου άρεσε η φύση......όμως μου άρεσε να την γνωρίζω να την αγγίζω να μαθαίνω από αυτήν και όχι να την καταστρέφω.....είναι και ένας λόγος που ασχολήθηκα με την φωτογραφία.....την φύση την πλησιάζω με την camera μου και όχι με το μαχαιροπίρουνο/ντουφέκι/αλυσοπρίονο κ.λ.π.

Να περάσουμε όμως στο θέμα μας και στις μικρές πικρές αλήθειες
Ναι είναι δυστυχώς γεγονός ότι η ελευθερία του ίντερνετ έχει ανοίξει τον βόθρο της ψυχής τους σε πολύ κόσμο, και φαίνεται στις φωτογραφίες τους και στο θέμα τους.....το δυστύχημα είναι ότι δεν καταλαβαίνουν, ότι μαζί με αυτό που παρουσιάζουν σαν κατόρθωμα( διότι έτσι πραγματικά το αισθάνονται), ομολογούν και πολλά πράγματα για τις τεχνικές τους , τις δυνατότητές τους , και την ψυχή τους( μαύρο φίδι κολοβό).

Θεωρώ αισχρό το στήσιμο έμβιων σε βασανιστικές πόζες για να βγάλει κάποιος μια αξιοπρόσεκτη( κατά την γνώμη του) φωτογραφία.....και ακόμα αισχρότερο τα τόσα "like" που συλλέγει από κάτω, από τα πρόβατα.....και το κακό είναι ότι τα "like"αυτά τα εκλαμβάνει σαν επιβράβευση.....να μην βρεθεί ένας ρε , να του πει πόσο μ@λ@κας είναι και πόσο κοντο_ώλης?......γιατί περί κοντοψ_λίτιδας πρόκειται.

Ναι είναι πάρα πολλοί εκεί έξω, που χρησιμοποιούν τα έμβια σαν κτήση τους , και πολλές φορές τα βασανίζουν και θανατώνουν και live( video), για να νιώσουν έστω και στην νοσηρή τους φαντασία ότι μεγαλώνει κάπως το μήκος τους από τα συλλεγόμενα like

Σταματήστε επιτέλους να τούς συντηρείτε όλους αυτούς.

Όσο για τους ικανότατους φωτογράφους macro που σου είπαν < "Θα σου δείξω κάποια στιγμή" ή "με focus stacking. Τραβάω στο χέρι επί ένα δευτερόλεπτο, γίνεται!".> κ.λ.π.....ανήκουν στην κατηγορία των προαναφερθέντων με τα κοντά μήκη....

Ναι χρησιμοποιούν φωτογραφικές τεχνικές σε θανατωμένα έντομα δυστυχώς....φυσικά και δεν θα σου πει την αλήθεια, αλλιώς είναι σαν να παραδέχεται το κοντό μήκος του.

Καλά κάνεις και το συζητάς μαζί μας , και μας δίνεις έτσι την ευκαιρια και σε εμάς αλλά και σε άλλους να συμμετάσχουν στην συζήτηση αυτή.

Και κάτι ακόμα σημαντικό....Δεν είσαι ρομαντικός, ΥΓΙΗΣ είσαι φίλε μου.👍

Τεχνικές Focus-Stacking  και εξαρτήματα.
Από την εμπειρία μου μέχρι τώρα, αλλά και από το μοίρασμα με άλλους υγιεις-ρομαντικους συνάδελφους, Focus-Stacking και κινούμενος στόχος, είναι σαν να κυνηγάς ψύλλους στην άμμο.....αυτοί που λένε οτι γίνεται παρακολουθούν πολύ Youtube...δεν τούς αδικώ....καταλαβαίνω.

Εξάρτημα 1ο. Έχω φτιάξει από ντίζα( μασίφ στρογγυλό 3-4mm) ανοξείδωτο μήκους 60cm και 80cm αντίστοιχα, που στο ένα τους άκρο είναι τροχισμένα σε μύτη( για να καρφώνει εύκολα στο έδαφος)και από το άλλο άκρο την έχω δώσει ένα σχήμα σαν περισπωμένη γύρω στους δυο πόντους.Αυτές τις ντίζες τις καρφώνω στο έδαφος ( χιαστί)αριστερά και δεξιά από το κλαδάκι που θέλω να ακινητοποιήσω από τον αέρα, με το άκρο τής περισπωμένης να ακουμπά στο κλαδάκι, και να του δίνει και λίγη κάμψη για να αποφεύγονται οι τυχόν ταλαντώσεις  και φυσικά η camera επάνω σε πολύ σταθερό τρίποδο.

Εξάρτημα 2ο. Κατασκευή τροφής κοκτέιλ, για το έντομο/πεταλούδα που στοχεύεις να φωτογραφήσεις, και με μια βελόνα ινσουλινης αφήνεις 1-2 microml, στο βάθος του λουλουδιού στο οποίο υποτίθεται ότι έχεις ψάξει από πριν, και έχεις βρει ότι είναι το αγαπημένο λουλούδι για την συγκεκριμένη πεταλούδα μοντέλο.
Δεν θανατώνουμε το έντομο ούτε και το ναρκώνουμε με χημικά, απλά το παγιδεύουμε σε μερική ακινησία με το δέλεαρ της τροφής......ποιος τρελά πεινασμένος βρίσκει έτοιμο πιάτο και σηκώνεται να φύγει?...... από όσο ξέρω κανένας μέχρι τώρα....μην το παρακάνεις όμως, πρέπει να σηκωθεί όχι πολύ χορτάτο από το τραπέζι, για να ξανάρθει......αυτό θα σου δώσει ένα χρονικό περιθώριο γύρω στο ενάμιση λεπτό.
Αν τώρα μέσα σε ενάμιση λεπτό δεν καταφέρεις να ολοκληρώσεις το Stacking σου,.....τότε δεν φταίει το έντομο.
Αν σου καθίσει εγκάρσια προς τον γεωμετρικό άξονα του φακού είσαι υπέρ τυχερός, αν σου καθίσει παράλληλα με το κεφάλι προς εσένα , επίσης τυχερός....αν σου κα8ίσει ανάποδα ή με κλειστά τα φτερά, με τις υγείες σου, περιμένεις το επόμενο μοντέλο.

Εξάρτημα 3ο. Φακός: Η επιλογή του ανάλογου φακού είναι σημαντικό για καλύτερα αποτελέσματα....εμπειρικά έχω καταλήξει στους τηλεφακούς, για τον λόγο ότι τα έντομα/πεταλούδες αντιδρούν έντονα , και συνήθως απρόοπτα στις απότομες αλλαγές σκιών και φωτός....άρα όσο περισσότερο μακρυά τους μένεις και ΑΚΙΝΗΤΟΣ, τόσο περισσότερη ασφάλεια νιώθουν και παραμένουν στην θέση τους.....
Προσωπικά χρησιμοποιώ τον canon EF 100-400mm f 1:4.5-5.6 L IS II USM σε ful frame  DSLR camera, με άριστα αποτελέσματα....τώρα τελευταία πειραματιζόμουν και με τον Zuiko 60mm f2.8, αλλά δεν πρόλαβα να βγάλω τελικά συμπεράσματα.

Τα καλύτερα τα άφησα  για το τέλος....

Εξάρτημα 4ο (και βασικο) :  ΑΚΙΝΗΣΙΑ, .....Δεν υπάρχει περίπτωση να κινηθείς προς το μέρος της Polyommatus icarus, και να σε αφήσει να την πλησιάσεις σε απόσταση κλικ. Βλέπει τόσο καλά, που πραγματικά σε εκπλήσσει η οξεία της αντίληψη. Ο μόνος τρόπος για να πιάσεις ίσως ένα καλό κλικ , είναι το καμουφλάζ, το φαγητό δέλεαρ, και η ακινησία σου......Κάτι σημαντικό εδώ είναι το ύψος, παραμένουμε πάντα πιο χαμηλά ( καθιστοί στα πόδια) από το ύψος του λουλουδιου-στοχος......αν είμαστε όρθιοι παράγουμε ένα θεόρατο όγκο σκιάς στα δικά τους μάτια , το οποίο το εκλαμβάνουν σαν απειλή( όχι άδικα) και πετάνε μακρύτερα.
Αντιλαμβάνοντε την κίνηση που δεν είναι συχρονισμένη με το φύσημα του αέρα , και αντιδρούν άμεσα με φυγή, ...όχι μόνο η Polyommatus icarus, αλλά γενικά οι περισσότερες πεταλούδες και έντομα.

Εξάρτημα 5ο (  πιο βασικο και απο το 4ο): FOTOPLANNING,...Σημαίνει να έχεις προετοιμαστεί κατάλληλα για την φωτογράφιση που θέλεις να κάνεις και για το μοντέλο σου.
Για το μοντέλο λουλούδι/πεταλούδα 'η δεν ξέρω τι άλλο, μαζεύεις πληροφορίες από βιβλία/ίντερνετ/κ.λ.π. για την συμπεριφορά του, τις ανάγκες του την περιοχή , και τον χρόνο των δραστηριοτήτων του. Έτσι γνωρίζεις από πριν που και πότε θα πας και τι θα συναντήσεις....μειώνεις έτσι κατά πολύ τους χαμένους ενδιαμέσους χρόνους, και αυξάνεις τις πιθανότητές επαφής με το θέμα σου....σημαντικό εδώ είναι να μπορείς να παραμείνεις αυστηρά συνεπής στον στόχο σου, και να μην παρασυρθείς από τυχαίες εμφανίσεις ενός άλλου είδους....φαντάσου να είσαι προετοιμασμένος για Polyommatus icarus, και ξαφνικά να εμφανιστεί στο πεδίο
αυτή η κίτρινη σαν λεμόνι πεταλούδα που πετάει αριστερα-δεξια μες στην τρελή χαρά, και να αφήσεις το πόστο σου να αλλάζεις ρυθμίσεις και να αρχίσεις να την κυνηγάς.....το σίγουρο είναι ότι δεν θα πιάσεις καλό κλικ ούτε στην κιτρινιάρα, αλλά ούτε και στην Polyommatus icarus.
Μέσα στο fotoplanning είναι και οι ρυθμίσεις camera-lens.....έχεις κάνει τις ρυθμίσεις σου αφού υποτίθεται έχεις μελετήσει πριν τον στόχο σου.
Κλασσικές ρυθμίσεις είναι :για το body, Back-button focus, Aperture-Priority AE, AI Servo AF, Single shooting, και ο φακός στο manual, το δε focusing γίνεται περιστρέφοντας το focus-ring του φακού με το χέρι.
Ένας άλλος τρόπος είναι να ρυθμίσεις το body στο Bulb Exposures και Continuous shooting...φακός πάλι με το χέρι , αλλά απαιτεί εξάσκηση και καλό συχρονισμο το focusing-ring με τα κλικ που θα κάνει η camera...κάπως πιο δύσκολο στα δικά μου μάτια...έχω δει συναδέλφους που το κάνουν αυτό συχνά με μεγάλη ευκολία...εγώ όχι.
Όλα αυτά για DSLR system. διότι για mirorless γινοντε όλα αυτόματα....εκεί έχεις μεν λιγότερο αχγος, αλλά τρώει περισσότερο χρόνο από τις DSLR, μέχρι να ολοκληρώσει

Και το τελευταίο Εξάρτημα 6ο και καλύτερο ΥΠΟΜΟΝΗ και ΕΠΙΜΟΝΗ , δυστυχώς αν δεν υπάρχει αυτό , τπτ από τα παραπάνω πετυχαίνει, ....είναι κάτι που δεν αγοράζεται, και που σε κάθε φωτογράφο έχει το δικό του κόστος

Δεν ξέρω αν σε κάλυψα με το σεντόνι που μου βγήκε, ...ελπίζω ναι...αν όχι το συνεχίζουμε.

  • Like 10
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συγνώμη αν σας το χαλάω αλλά φαίνεται ότι το κατέρχεται το πράγμα και θα ήθελα μια ερώτηση. 
 

Οικονομικο μακρο με ποιο τρόπο θα κάνατε αν είχατε το σεταπ μου (Nikon z5, 24-50 f4-6.3, Viltrox 35mm 1.8).

extension tubes? Macro filters? Άλλο;
Με ποιο φακό από τους από πάνω θα κάνατε ότι κάνατε; 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Snorky.GR ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και κυρίως για το κατατοπιστικότατο σεντόνι σχετικά με το πως χρησιμοποιείς το focus stacking.

Πάνω σε αυτά που γράφεις σχολιάζω κάποια πράγματα.

Καταρχήν σε γενικότερο επίπεδο. Είναι φανερό ότι το πράγμα θέλει δουλειά και προετοιμασία. Όποιος νομίζει ότι είναι ζήτημα μόνο εξοπλισμού κάνει λάθος.

Τώρα συγκεκριμένα:

11 ώρες πριν, Snorky.GR είπε

Έχω φτιάξει από ντίζα( μασίφ στρογγυλό 3-4mm) ανοξείδωτο μήκους 60cm και 80cm αντίστοιχα, που στο ένα τους άκρο είναι τροχισμένα σε μύτη( για να καρφώνει εύκολα στο έδαφος)και από το άλλο άκρο την έχω δώσει ένα σχήμα σαν περισπωμένη γύρω στους δυο πόντους.Αυτές τις ντίζες τις καρφώνω στο έδαφος ( χιαστί)αριστερά και δεξιά από το κλαδάκι που θέλω να ακινητοποιήσω από τον αέρα, με το άκρο τής περισπωμένης να ακουμπά στο κλαδάκι, και να του δίνει και λίγη κάμψη για να αποφεύγονται οι τυχόν ταλαντώσεις

Εγώ τις ντίζες τις έμαθα από τους ηλεκτρολόγους από τότε που άρχισα να φτιάχνω για χόμπι φωτιστικά σαν αυτά για να χαρίζω αριστερά και δεξιά:

Lamps.jpg

...και αν με ρωτούσε κανείς τι είναι η ντίζα θα του απαντούσα ένα μικρός μεταλλικός σωλήνας με εξωτερικό σπείρωμα που χρησιμεύει για να βιδώνει ένα ντουι εξωτερικά της και να περνά ενα καλώδιο ρεύματος εσωτερικά της.

Δεν ξέρω πόσο κοντά είναι αυτό στη δική σου έννοια της ντίζας αλλά μάλλον δεν είναι πολύ κοντά. Νομίζω ότι καταλαβαίνω όμως τη γενική αρχή: έφτιαξες ένα είδος τριπόδου για το θέμα σου. Που ως κάθετο άξονα έχει το κυρίως σώμα της “ντίζας” και ως κεφαλή συγκράτησης έχει μια μετασχηματισμένη άκρη της ντίζας.

Προφανώς εδώ δε μιλάμε για κάποιο macro rail δηλαδή. Η βασική ιδέα δεν είναι η κατασκευή εργαλείου που να επιτρέπει τη λήψη φωτογραφιών με διαφορά απόστασης εστίασης της τάξης χιλιοστών ίσων μεταξύ τους (αυτό δεν το κάνει ούτε ο τύπος στο βίντεο που μας παρέθεσε ο φίλος πιο πάνω) αλλά η σταθεροποίηση του θέματος.

Τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με την προετοιμασία του μοντέλου (τροφή, κλπ και μπράβο σου που είσαι τόσο περιποιητικός με αυτό) και την αναζήτηση κατάλληλης ώρας, γνώσης σχέσεων εξάρτησης ειδών εντόμων με ειδών φυτών, ώρες μέγιστης δραστηριότητας εντόμων κλπ.

Οπότε τώρα θέλω να ρωτήσω: για να στακάρεις θα χρησιμοποιήσεις πολλές διαφορετικές λήψεις (όπως κάνουν αυτοί στο βίντεο) ή με ένα κλικ και τη λειτουργία focus stacking που έχουν πολλές κάμερες; Το πρώτο δε θέλει AF και σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις flash, το δεύτερο θέλει οπωσδήποτε AF και ξέχνα το flash (εκτός αν μου έχει ξεφύγει κάτι τεχνολογικώς). Στη δεύτερη περίπτωση εκ πείρας, πρέπει να ανεβάσεις συχνά ISO σε βαθμό που εκνευρίζει κάποιον που σκέφτεται ότι για να μπει σε τόσο κόπο θα πρέπει να αξίζει και η ποιότητα εικόνας.

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ασχολούμαι χρόνια με το macro, ποτέ δεν σκότωσα έντομο, δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με τεχνικές focus stacking, μου αρέσει να φωτογραφίζω τη φύση όπως είναι, και βέβαια μπορεί να γυρίσω από την φωτογράφιση με πάνω από 500 λήψεις στην κάρτα μνήμης και να κρατήσω 30-50, αναλόγως, μπορεί να πάω για φωτογράφιση και να μην βρω τίποτα, μπορεί εκείνη την ημέρα να βρω άπειρα θέματα, αυτή πιστεύω είναι η ομορφιά να μην ξέρεις τι και αν θα βρεις, αλλά αν βρεις θέματα η χαρά του φωτογράφου είναι μεγάλη.

Παραθέτω μία με ένα σχετικό crop, στην πιο κοντινή απόσταση του μάκρο φακού μου, (δε θυμάμαι αν είχα χρησιμοποιήσει και δαχτυλίδι προέκτασης μπροστά)

jpg (1).jpg

Επεξ/σία από D___G
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτός εδώ πάλευε λέει γενικά με μακρο φακούς να βγάλει με μια λήψη τα πάντα εστιασμενα και κατά τύχη έβγαλε με τον τηλεφακο του 200-500 στα 500mm ένα λουλούδι μόνη λήψη και τρελάθηκε από το αποτέλεσμα: 

Spring awakening...white fawn lily blowin’ in the wind.

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Αυτός εδώ πάλευε λέει γενικά με μακρο φακούς να βγάλει με μια λήψη τα πάντα εστιασμενα και κατά τύχη έβγαλε με τον τηλεφακο του 200-500 στα 500mm ένα λουλούδι μόνη λήψη και τρελάθηκε από το αποτέλεσμα: 

Spring awakening...white fawn lily blowin’ in the wind.

 

Κάποιοι τηλεφακοί μπορούν να δώσουν σχεδόν μάκρο αποτελέσματα. Γι' αυτό και θα δεις πολλές φορές κάποια μοντέλα σουπερζουμ να αναφέρουν πως είναι και μάκρο.

Αν μάθεις όμως να δουλευεις έναν μάκρο φακό, το αποτέλεσμα δεν συγκρίνεται. Αυτή η φώτο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μάκρο, αλλά close up. Που όμως για πολλούς είναι και το ζητούμενο.

Εγώ ας πούμε, για την ώρα σε στατικά θέματα με τον μάκρο φακό μπορώ και βγάζω μάκρο φωτογραφίες, αλλά με τον ίδιο φακό βρίσκω πολύ δύσκολο να βγάλω κινούμενο θέμα σε μάκρο ανάλυση, επειδή δεν μπορώ να πλησιάσω αρκετά ή δεν έχω ιδανικό φως για να παγώσω την κίνηση. Αναγκαστικά στα κινούμενα θέματα αρκούμαι να βγάζω close up φωτογραφίες και όχι 1 προς 1. Μου λείπει και η εμπειρία και κάποια βοηθητικά εργαλεία (όπως φλας)

αν δεις πχ στον φακό μου έχει αυτό:

216875938_olympus60.jpg.bb3f21c219a693039bdb796cf8ed8456.jpg

την ροδελίτσα αριστερά και τις κλίμακες μεγέθυνσης δεξιά.

Αν επιλέξω το 1 προς 1 που είναι μάκρο, δεν μπορεί να κάνει φόκους παρα μόνο αν πάω σε χιλιοστά απόστασης απο το θέμα μου. Καταλαβαίνεις πως οποιοδήποτε κινούμενο έντομο έχει φύγει με το καλημέρα. Αν όμως πάω στα 40 εκατοστά και δεν ζητήσω 1:1 αλλά 1:2 ή 1:4 στο θέμα μου τότε μπορώ να πάρω μια καλή φώτο απο σχετικά λογική απόσταση με μέγεθος εντόμου στο 1:4 του σένσορα και να κροπάρω.  Οι τηλεφακοί δίνουν μια τέτοια δυνατότητα συνήθως στο 1:5 ή και παραπάνω που απο απόσταση να μπορεί κάποιος να πάρει μια σχετικά ευκρινή εικόνα η οποία θα φαίνεται σαν close up απο macro φακό. Βοηθάει και η συμπίεση στο βάθος πεδίου λόγο τηλεφακού όπου όσο πιο πολλά mm έχεις τόσο πετυχαίνεις καλύτερο bokeh.

Ένας λόγος που προτίμησα κι εγώ τον 60mm μάκρο της Ολύμπους και όχι κάποιον με λιγότερα mm στις επιλογές που είχα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι καταλαβαίνω ακριβώς τι λες και ξέρω κάτι από close up με τον 55-200 Nikon που είχα καθώς και από δείγματα που έχει ποστάρει με τον 55-300 Nikon πάλι ο φιλος που άνοιξε το θέμα εδώ σε παλαιότερες δημοσιεύσεις του. 

Καλα εννοείται πως θα πήγαινες σε αντιστοιχία FF σε 90 και άνω mm και καλά έκανες και πήρες «120mm”

Close up μου με τον 70-300 afp dx

Wait your turn...

Και με τον 55-200 ππυ είπα 

Repeat

Σορρυ για το off topic. 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

@Snorky.GR ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και κυρίως για το κατατοπιστικότατο σεντόνι σχετικά με το πως χρησιμοποιείς το focus stacking.

Πάνω σε αυτά που γράφεις σχολιάζω κάποια πράγματα.

Καταρχήν σε γενικότερο επίπεδο. Είναι φανερό ότι το πράγμα θέλει δουλειά και προετοιμασία. Όποιος νομίζει ότι είναι ζήτημα μόνο εξοπλισμού κάνει λάθος.

Τώρα συγκεκριμένα:

Εγώ τις ντίζες τις έμαθα από τους ηλεκτρολόγους από τότε που άρχισα να φτιάχνω για χόμπι φωτιστικά σαν αυτά για να χαρίζω αριστερά και δεξιά:

Lamps.jpg

...και αν με ρωτούσε κανείς τι είναι η ντίζα θα του απαντούσα ένα μικρός μεταλλικός σωλήνας με εξωτερικό σπείρωμα που χρησιμεύει για να βιδώνει ένα ντουι εξωτερικά της και να περνά ενα καλώδιο ρεύματος εσωτερικά της.

Δεν ξέρω πόσο κοντά είναι αυτό στη δική σου έννοια της ντίζας αλλά μάλλον δεν είναι πολύ κοντά. Νομίζω ότι καταλαβαίνω όμως τη γενική αρχή: έφτιαξες ένα είδος τριπόδου για το θέμα σου. Που ως κάθετο άξονα έχει το κυρίως σώμα της “ντίζας” και ως κεφαλή συγκράτησης έχει μια μετασχηματισμένη άκρη της ντίζας.

Προφανώς εδώ δε μιλάμε για κάποιο macro rail δηλαδή. Η βασική ιδέα δεν είναι η κατασκευή εργαλείου που να επιτρέπει τη λήψη φωτογραφιών με διαφορά απόστασης εστίασης της τάξης χιλιοστών ίσων μεταξύ τους (αυτό δεν το κάνει ούτε ο τύπος στο βίντεο που μας παρέθεσε ο φίλος πιο πάνω) αλλά η σταθεροποίηση του θέματος.

Τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με την προετοιμασία του μοντέλου (τροφή, κλπ και μπράβο σου που είσαι τόσο περιποιητικός με αυτό) και την αναζήτηση κατάλληλης ώρας, γνώσης σχέσεων εξάρτησης ειδών εντόμων με ειδών φυτών, ώρες μέγιστης δραστηριότητας εντόμων κλπ.

Οπότε τώρα θέλω να ρωτήσω: για να στακάρεις θα χρησιμοποιήσεις πολλές διαφορετικές λήψεις (όπως κάνουν αυτοί στο βίντεο) ή με ένα κλικ και τη λειτουργία focus stacking που έχουν πολλές κάμερες; Το πρώτο δε θέλει AF και σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις flash, το δεύτερο θέλει οπωσδήποτε AF και ξέχνα το flash (εκτός αν μου έχει ξεφύγει κάτι τεχνολογικώς). Στη δεύτερη περίπτωση εκ πείρας, πρέπει να ανεβάσεις συχνά ISO σε βαθμό που εκνευρίζει κάποιον που σκέφτεται ότι για να μπει σε τόσο κόπο θα πρέπει να αξίζει και η ποιότητα εικόνας.

< Όποιος νομίζει ότι είναι ζήτημα μόνο εξοπλισμού κάνει λάθος.>

Όντως...ο καλύτερος και αρτιότερος εξοπλισμός, δεν βοηθάει, αν δεν συνοδεύεται με την ανάλογη γνώση και φωτογραφική νοοτροπία......εδώ κουμπώνει το " τα εργαλεία δεν κάνουν τον μάστορα"

τράβηξα πολύ γρήγορα κάποιες φωτο με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιώ στις macro -fotografie για λουλουδάκια και εντομα, δεν είναι ποιοτικές , αλλά ελπίζω να φανεί το θέμα ( 1 Χ φωτο = 1000 λέξεις)...αν δυσκολεύουν , πες μου να τις βγάλω ξανά σε μεγαλύτερη ανάλυση.

Τα video , δεν τα είδα , αλλά που μάλλον και που δεν θα μπορέσω να τα δω, δεν πειράζει όμως, σωστά το  κατάλαβες, η σταθεροποίηση του θέματος δίνει τα όμορφα αποτελέσματα και όχι μόνο ο φακός και η camera..... Focus-stacking = Ακίνητος στόχος......σε κινούμενο στόχο, μπορεί η φωτο σαν απλή φωτο να βγει μια χαρά, αλλά μετά sto editing, δεν μπορεί το software  να χτίσει σημεία αναφοράς για να κάνει remaping, και στην συνέχεια να χτίσει το stacking.... γι αυτό δεν ενδείκνυται το focus-stacking για κινούμενους στόχους.

Ας το κάνουμε λίγο πιο ξεκάθαρο, το focus-stacking είναι η τεχνική στο να τοποθετήσουμε μερικά images, το ένα επάνω στο άλλο και χρησιμοποιώντας από κάθε image, τα πιο sharp-pixels.....το δε βάθος πεδίου (DOF), είναι το άθροισμα από τα επί μέρους DOF του κάθε image....το οποίο σημαίνει, όσο περισσότερα image's, τόσο περισσότερα sharp-pixel's, και τόσο περισσότερο DOF.
Είναι ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε κάτι εδώ....είναι πολλοί οι χρήστες που νομίζουν ότι αν θα καταφέρουν να κάνουν focus-stacking, και αυτομάτως θα έχουν και μια καλύτερη , και ποιοτικότερη φωτο...αμ δεεεεε!!!.
Δεν είναι έτσι φυσικά....αν τα βασικά images, πάνω στα οποία χτίζεται το focus-stacking , δεν είναι καλοτραβηγμένα τεχνικά και αισθητικά, και δεν είναι sharp, δεν υπάρχει περίπτωση να πάρουμε από αυτό μια τελική καλή φωτο....To focus-stacking, δεν είναι αυτόματος διορθωτής των λαθών του φωτογράφου.

Το F.S. έχει δυο φάσεις...η 1η ασχολείται με το να τραβήξουμε τα κατάλληλα images, για stack( δεν κάνουν όλα τα images για αυτή την δουλειά), και η 2η με το να συνθέσουμε/ράψουμε τα images σε ένα τελικό image, που είναι και το ζητούμενο.

Η 2η φάση γίνεται με κάθε software , που έχει ενσωματώσει στους αλγορίθμους του και τούς ειδικούς αλγόριθμους του F.S....στην αρχή ήταν δυο....τώρα τα έχει και η κουτσή Μαρία....εκεί δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά, του φορτώνουμε τα images, και περιμένουμε να τα επεξεργαστεί και να μας δώσει το αποτέλεσμα.

Στην 1η φάση, που είναι και αυτή που μας αφορά το περισσότερο...να τραβήξουμε τα images, έχει και αυτή 2 κατηγορίες
1α. Auto
2b.Manual.

1a.Auto : βάζουμε τα στοιχεία της φωτογράφισης στην camera (focus-point, διάφραγμα ταχύτητα, κ.λ.π.), ορίζουμε και πόσα βήματα να κάνει με το διάφραγμα, και κλικ....
την συνέχεια την αναλαμβάνουν οι ενσωματωμένοι αλγόριθμοι της camera που παίρνουν τα images  αυτόματα σε λίγα δευτερόλεπτα, και τα συνθέτουν/ράβουν στο τελικό image, που είναι και το Focus-stacking....Εδώ να πούμε ότι η serie των images ξεκινάει από το 1ο focus-point του 1ου image και κλείνει στο τελευταίο
Είναι μια μέθοδος που την χρησιμοποιώ όταν βιάζομαι...όμως δεν την συμπαθώ καθόλου, αφού οι αλγόριθμοι των εταιριών περιέχουν αρκετές μεταβλητές, και δεν γνωρίζουμε με ποιο τρόπο ο αλγόριθμος τις επιλέγει.... επιλέγει βέβαια πολύ σωστά το focusing, αφού δίνει ακριβώς τον σωστό παλμό, στο focus step motor του φακου
Είναι συχνό το φαινόμενο , να μάς δίνει αποτελέσματα γενικά σωστά, αλλά όχι αυτό που είχαμε φανταστεί...γι αυτό και προτιμώ το 2b manual

2b.Manual : ( η αγαπημένη μου μέθοδος). Όλες τις ρυθμίσεις και exposure, τα κάνουμε με το χέρι.και το focusing, στρέφοντας το focus-ring, επίσης με το χέρι.
Εδώ έχουμε το απόλυτο control εμείς , και γευόμαστε την επιτυχία μας, αλλά και τα λάθη μας...Αν είμαστε από τούς τύπους που από την επιτυχία μας αντλούμε ευχαρίστησή και από τα λάθη μας σοφία, τότε έχει καλώς....αν όχι επιστρέφουμε στην  1a.Auto, και ρίχνουμε άγκυρα.

Από την 2b.Manual, θα συνεχίσουμε να μαθαίνουμε , και να εξελισσόμαστε.....στην 1a.Auto, ξεχνάμε και αυτά που ξέραμε.

Είναι γνώριμο σε πολλά από τα λουλουδάκια στο κέντρο τους έχουν ένα  βαθύτερο κώνο που από εκεί βγαίνουν ο ύπερος και οι στήμονες, και που τα πέταλα τους συνοστιζοντε με τα διπλανά και δημιουργούν αρνητικές γωνίες...σε τέτοιες περιπτώσεις χρειαζόμαστε ένα μεταβλητό DOF στα βασικά images, για να γεμίσουμε αυτό το κενό, αλλιώς μας βγαίνουν θολαδες διάσπαρτες στο τελικό image.. στην αυτόματη μέθοδο 1a.Auto, ο αλγόριθμος της camera , αυτό δεν το αναγνωρίζει, και φυσικά δεν το καλύπτει.....ενώ στην manual 2b.Manual , την θέση του αλγορίθμου καταλαμβάνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος, και αποφασίζει πόσα από τα κενά θα γεμίσει , και πόσο πυκνά.

Σε απότομες γωνίες θέασης το focusing γίνεται με κοντά βήματα και πυκνή κάλυψη, ενώ σε ομαλές ευθείες επιφάνειες το focusing γίνεται με αραιά βήματα και πιο ευρεία κάλυψη.

Και στις δυο περιπτώσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Flash, κανονικά όπως θα το έκανες αν τραβούσες  απλό image.

Και ένα τελευταίο....δεν χρειάζεται πάντα να καταφεύγεις στην τεχνική του Focus-Stacking....μπορείς να πάρεις θαυμάσια αποτελέσματα από Single-image, και σε πολύ καλύτερη ποιότητα από το focus-Stacking.

Ας το ξεμπερδέψουμε, άλλο πράγμα το DOF, και άλλο η ποιότητα της φωτογραφίας.....το ότι μπορείς να αυξήσεις το DOF,  δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυξάνεται και η ποιότητα της φωτο.......αλλά και αναποδα
Το ότι μπορείς να αυξήσεις την ποιότητα της φωτο , δεν σημαίνει απαραίτητα  να έχει και ενα μεγάλο DOF.

Ο εξοπλισμος μου για Macro και Focus-Stacking :

 

P8010747.JPG

P8010748.JPG

P8010749.JPG

P8010759.JPG

Επεξ/σία από Snorky.GR
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, stratigos24 είπε

Αυτός εδώ πάλευε λέει γενικά με μακρο φακούς να βγάλει με μια λήψη τα πάντα εστιασμενα και κατά τύχη έβγαλε με τον τηλεφακο του 200-500 στα 500mm ένα λουλούδι μόνη λήψη και τρελάθηκε από το αποτέλεσμα: 

Spring awakening...white fawn lily blowin’ in the wind.

 

Και τα κατάφερε μια χαρά από αισθητικής άποψης. Καθαρή, ευκρινής φωτό με διαχωρισμό θέματος background. Η μεγέθυνση είναι άλλο ζήτημα.

1 ώρα πριν, stratigos24 είπε

Ναι καταλαβαίνω ακριβώς τι λες και ξέρω κάτι από close up με τον 55-200 Nikon που είχα καθώς και από δείγματα που έχει ποστάρει με τον 55-300 Nikon πάλι ο φιλος που άνοιξε το θέμα εδώ σε παλαιότερες δημοσιεύσεις του. 

Καλα εννοείται πως θα πήγαινες σε αντιστοιχία FF σε 90 και άνω mm και καλά έκανες και πήρες «120mm”

Close up μου με τον 70-300 afp dx

Wait your turn...

Και με τον 55-200 ππυ είπα 

Repeat

Σορρυ για το off topic. 

Δεν είσαι offtopic. Μιλώντας για τεχνικά όρια έχει σημασία να ξέρουμε τα όρια των τηλεφακών τους οποίους θεωρώ πολύ καλή επιλογή για macro.

Στην περίπτωσή του τα όρια του 70-300 AF-P DX (τον οποίο κατά τα άλλα θεωρώ εξαιρετικό φακό) είναι μικρότερα από του 55-300mm στο macro. Magnification ratio x0,22 έναντι x0,28.

9 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

< Όποιος νομίζει ότι είναι ζήτημα μόνο εξοπλισμού κάνει λάθος.>

Όντως...ο καλύτερος και αρτιότερος εξοπλισμός, δεν βοηθάει, αν δεν συνοδεύεται με την ανάλογη γνώση και φωτογραφική νοοτροπία......εδώ κουμπώνει το " τα εργαλεία δεν κάνουν τον μάστορα"

τράβηξα πολύ γρήγορα κάποιες φωτο με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιώ στις macro -fotografie για λουλουδάκια και εντομα, δεν είναι ποιοτικές , αλλά ελπίζω να φανεί το θέμα ( 1 Χ φωτο = 1000 λέξεις)...αν δυσκολεύουν , πες μου να τις βγάλω ξανά σε μεγαλύτερη ανάλυση.

Τα video , δεν τα είδα , αλλά που μάλλον και που δεν θα μπορέσω να τα δω, δεν πειράζει όμως, σωστά το  κατάλαβες, η σταθεροποίηση του θέματος δίνει τα όμορφα αποτελέσματα και όχι μόνο ο φακός και η camera..... Focus-stacking = Ακίνητος στόχος......σε κινούμενο στόχο, μπορεί η φωτο σαν απλή φωτο να βγει μια χαρά, αλλά μετά sto editing, δεν μπορεί το software  να χτίσει σημεία αναφοράς για να κάνει remaping, και στην συνέχεια να χτίσει το stacking.... γι αυτό δεν ενδείκνυται το focus-stacking για κινούμενους στόχους.

Ας το κάνουμε λίγο πιο ξεκάθαρο, το focus-stacking είναι η τεχνική στο να τοποθετήσουμε μερικά images, το ένα επάνω στο άλλο και χρησιμοποιώντας από κάθε image, τα πιο sharp-pixels.....το δε βάθος πεδίου (DOF), είναι το άθροισμα από τα επί μέρους DOF του κάθε image....το οποίο σημαίνει, όσο περισσότερα image's, τόσο περισσότερα sharp-pixel's, και τόσο περισσότερο DOF.
Είναι ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε κάτι εδώ....είναι πολλοί οι χρήστες που νομίζουν ότι αν θα καταφέρουν να κάνουν focus-stacking, και αυτομάτως θα έχουν και μια καλύτερη , και ποιοτικότερη φωτο...αμ δεεεεε!!!.
Δεν είναι έτσι φυσικά....αν τα βασικά images, πάνω στα οποία χτίζεται το focus-stacking , δεν είναι καλοτραβηγμένα τεχνικά και αισθητικά, και δεν είναι sharp, δεν υπάρχει περίπτωση να πάρουμε από αυτό μια τελική καλή φωτο....To focus-stacking, δεν είναι αυτόματος διορθωτής των λαθών του φωτογράφου.

Το F.S. έχει δυο φάσεις...η 1η ασχολείται με το να τραβήξουμε τα κατάλληλα images, για stack( δεν κάνουν όλα τα images για αυτή την δουλειά), και η 2η με το να συνθέσουμε/ράψουμε τα images σε ένα τελικό image, που είναι και το ζητούμενο.

Η 2η φάση γίνεται με κάθε software , που έχει ενσωματώσει στους αλγορίθμους του και τούς ειδικούς αλγόριθμους του F.S....στην αρχή ήταν δυο....τώρα τα έχει και η κουτσή Μαρία....εκεί δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά, του φορτώνουμε τα images, και περιμένουμε να τα επεξεργαστεί και να μας δώσει το αποτέλεσμα.

Στην 1η φάση, που είναι και αυτή που μας αφορά το περισσότερο...να τραβήξουμε τα images, έχει και αυτή 2 κατηγορίες
1α. Auto
2b.Manual.

1a.Auto : βάζουμε τα στοιχεία της φωτογράφισης στην camera (focus-point, διάφραγμα ταχύτητα, κ.λ.π.), ορίζουμε και πόσα βήματα να κάνει με το διάφραγμα, και κλικ....
την συνέχεια την αναλαμβάνουν οι ενσωματωμένοι αλγόριθμοι της camera που παίρνουν τα images  αυτόματα σε λίγα δευτερόλεπτα, και τα συνθέτουν/ράβουν στο τελικό image, που είναι και το Focus-stacking....Εδώ να πούμε ότι η serie των images ξεκινάει από το 1ο focus-point του 1ου image και κλείνει στο τελευταίο
Είναι μια μέθοδος που την χρησιμοποιώ όταν βιάζομαι...όμως δεν την συμπαθώ καθόλου, αφού οι αλγόριθμοι των εταιριών περιέχουν αρκετές μεταβλητές, και δεν γνωρίζουμε με ποιο τρόπο ο αλγόριθμος τις επιλέγει.... επιλέγει βέβαια πολύ σωστά το focusing, αφού δίνει ακριβώς τον σωστό παλμό, στο focus step motor του φακου
Είναι συχνό το φαινόμενο , να μάς δίνει αποτελέσματα γενικά σωστά, αλλά όχι αυτό που είχαμε φανταστεί...γι αυτό και προτιμώ το 2b manual

2b.Manual : ( η αγαπημένη μου μέθοδος). Όλες τις ρυθμίσεις και exposure, τα κάνουμε με το χέρι.και το focusing, στρέφοντας το focus-ring, επίσης με το χέρι.
Εδώ έχουμε το απόλυτο control εμείς , και γευόμαστε την επιτυχία μας, αλλά και τα λάθη μας...Αν είμαστε από τούς τύπους που από την επιτυχία μας αντλούμε ευχαρίστησή και από τα λάθη μας σοφία, τότε έχει καλώς....αν όχι επιστρέφουμε στην  1a.Auto, και ρίχνουμε άγκυρα.

Από την 2b.Manual, θα συνεχίσουμε να μαθαίνουμε , και να εξελισσόμαστε.....στην 1a.Auto, ξεχνάμε και αυτά που ξέραμε.

Είναι γνώριμο σε πολλά από τα λουλουδάκια στο κέντρο τους έχουν ένα  βαθύτερο κώνο που από εκεί βγαίνουν ο ύπερος και οι στήμονες, και που τα πέταλα τους συνοστιζοντε με τα διπλανά και δημιουργούν αρνητικές γωνίες...σε τέτοιες περιπτώσεις χρειαζόμαστε ένα μεταβλητό DOF στα βασικά images, για να γεμίσουμε αυτό το κενό, αλλιώς μας βγαίνουν θολαδες διάσπαρτες στο τελικό image.. στην αυτόματη μέθοδο 1a.Auto, ο αλγόριθμος της camera , αυτό δεν το αναγνωρίζει, και φυσικά δεν το καλύπτει.....ενώ στην manual 2b.Manual , την θέση του αλγορίθμου καταλαμβάνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος, και αποφασίζει πόσα από τα κενά θα γεμίσει , και πόσο πυκνά.

Σε απότομες γωνίες θέασης το focusing γίνεται με κοντά βήματα και πυκνή κάλυψη, ενώ σε ομαλές ευθείες επιφάνειες το focusing γίνεται με αραιά βήματα και πιο ευρεία κάλυψη.

Και στις δυο περιπτώσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Flash, κανονικά όπως θα το έκανες αν τραβούσες  απλό image.

Και ένα τελευταίο....δεν χρειάζεται πάντα να καταφεύγεις στην τεχνική του Focus-Stacking....μπορείς να πάρεις θαυμάσια αποτελέσματα από Single-image, και σε πολύ καλύτερη ποιότητα από το focus-Stacking.

Ας το ξεμπερδέψουμε, άλλο πράγμα το DOF, και άλλο η ποιότητα της φωτογραφίας.....το ότι μπορείς να αυξήσεις το DOF,  δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυξάνεται και η ποιότητα της φωτο.......αλλά και αναποδα
Το ότι μπορείς να αυξήσεις την ποιότητα της φωτο , δεν σημαίνει απαραίτητα  να έχει και ενα μεγάλο DOF.

 

 

Αναλυτικότατος. Ας μείνουμε λίγο στο focus stacking ακόμα.

Ποια software προτείνεις; Μπορούν να διαχειριστούν RAW images ή να στακάρουν μόνο JPEGs; Τι περιθώρια έχεις για να παίξεις και με άλλες παραμέτρους της εικόνας εκτός της εστίασης; (τονικό εύρος πχ). Έχουμε αξιόλογο σχετικό open source λογισμικό;

14 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

P8010759.JPG

Αυτό είναι φωτογραφικός εξοπλισμός! 😄😄😄 το δραπανοκατσάβιδο και το σβουράκι λείπουν μόνο ❤️

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Και τα κατάφερε μια χαρά από αισθητικής άποψης. Καθαρή, ευκρινής φωτό με διαχωρισμό θέματος background. Η μεγέθυνση είναι άλλο ζήτημα.

Δεν είσαι offtopic. Μιλώντας για τεχνικά όρια έχει σημασία να ξέρουμε τα όρια των τηλεφακών τους οποίους θεωρώ πολύ καλή επιλογή για macro.

Στην περίπτωσή του τα όρια του 70-300 AF-P DX (τον οποίο κατά τα άλλα θεωρώ εξαιρετικό φακό) είναι μικρότερα από του 55-300mm στο macro. Magnification ratio x0,22 έναντι x0,28.

Αναλυτικότατος. Ας μείνουμε λίγο στο focus stacking ακόμα.

Ποια software προτείνεις; Μπορούν να διαχειριστούν RAW images ή να στακάρουν μόνο JPEGs; Τι περιθώρια έχεις για να παίξεις και με άλλες παραμέτρους της εικόνας εκτός της εστίασης; (τονικό εύρος πχ). Έχουμε αξιόλογο σχετικό open source λογισμικό;

Αυτό είναι φωτογραφικός εξοπλισμός! 😄😄😄 το δραπανοκατσάβιδο και το σβουράκι λείπουν μόνο ❤️

Για software, δυστυχώς δεν έχω να προτείνω κάτι....είμαι κι εγώ  στο ψάξιμο...μπορώ όμως να πω την μικρή μου εμπειρία από τα λίγα που κατάφερα να τεστάρω με τα ίδια stacks.

Τα καλύτερα αποτελέσματα τα πήρα από Zerenestacker, δεύτερο στα δικά μου τεστ ήρθε το Photoshop, και τρίτο το Helicon Focus....δουλεύω σταθερά με τα δυο πρώτα( ίσως από συνήθεια?..).....απολυτά ευχαριστημένος δεν είμαι, γιατί μου βγάζουν ποτε-ποτε κάποια ακαταλαβίστικα σφάλματα.

Για τα .raw files .  θα ήταν πολύ ωραίο αν το καταφέρουν....απλά σκέφτομαι ένα stack με 60X .raw files , αν και τερατακι το δικό μου desktop, δεν νομίζω να τα καταφέρει.

Αν έχεις δική σου εμπειρία διαφορετική θα χαρώ να την διαβάσω 🙂... αν έχει κάποιος άλλος, επίσης🙂

Για opensource , ρίξε μια ματιά εδώ , κάποια από αυτά λένε ότι στακαρουν από  .raw....δεν τα έχω δοκιμάσει ακόμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

 

Αν έχεις δική σου εμπειρία διαφορετική θα χαρώ να την διαβάσω 🙂... αν έχει κάποιος άλλος, επίσης🙂

 

Το helicon το δοκίμασα κι εγώ. Δεν μπορώ να πω πως με ενθουσίασε. Δεν είναι αρκετά "έξυπνο" και απαιτεί αρκετές χειροκίνητες κινήσεις για διορθώσεις.

Το photoshop απο την άλλη λειτουργεί μια χαρά στο 99% των περιπτώσεων και ακόμη και αν έχεις κάποια φώτο που σου δημιουργεί πρόβλημα είναι πολύ ευκολο να την εντοπίσεις και να την αφαιρέσεις.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...