Προς το περιεχόμενο

Οικονομία καυσίμου κατά την οδήγηση


Conan2046

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

5 ώρες πριν, Liapisftw είπε

Δεν ξέρω πως να το εξηγήσω για να γίνω κατανοητός. Πολλές φορές αν πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι δεν είναι αρκετό για να ανεβάσεις χιλιόμετρα αλλα στο trip ανεβαίνει η κατανάλωση αρκετά. Αν με βάση αυτό παίξεις με το γκάζι διατηρείς την ίδια ταχύτητα με αρκετά λιγότερη κατανάλωση.

Με άλλα λόγια, όσο πιο σταθερή είναι η ταχύτητα, είναι πολύ λογικό να μειώνεις και την κατανάλωση (φρενάρισμα χωρίς λόγο, βύθισμα του πεντάλ γκαζιού κλπ.). Πράγμα πολύ σωστό και το βλέπουμε στην καθημερινή μας μετακίνηση όλοι.

Αν και νομίζω ότι ο φίλος ρώτησε σε σχέση με ήδη ήρεμη/προσεκτική οδήγηση τι μπορεί να κάνει περαιτέρω.

3 ώρες πριν, Fordakias7 είπε

Το καλυτερο κολπο για καταναλωση στην εθνικη ειναι το cruise control... ξεκαθαρα 

Και ναι και όχι. Έχεις μεν σταθερή ταχύτητα, αλλά σε έντονα ανηφορικούς δρόμους μπορεί και να μην το διαχειριστεί σωστά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

Εχεις αμάξι που να σου δείχνει στιγμιαία κατανάλωση;

Ευτυχως εχω, εδω και κατι χρονια, και ειναι σωτηριο....

Το εχω μονιμα να δειχνει τη στιγμιαια καταναλωση, και οχι τα λοιπα 'στατιστικα'....live, τι καιει. Με εχει σωσει κυριολεκτικα. Το ματι μου ειναι διαρκως στο νουμερο που δειχνει, για να μην ξεφυγει η καταναλωση. Και τα εχω παει πολυ καλα. Αυτο το trip computer, ειναι κυριολεκτικα money saver.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Fordakias7 είπε

Το καλυτερο κολπο για καταναλωση στην εθνικη ειναι το cruise control... ξεκαθαρα 

Εκτος απο τα ξεκινήματα σε διοδια κλπ, γιατι εκει για να αποκτήσει την αποθηκευμένη ταχύτητα το παει τερμα το γκάζι.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, mindreader είπε

Ευτυχως εχω, εδω και κατι χρονια, και ειναι σωτηριο....

Το εχω μονιμα να δειχνει τη στιγμιαια καταναλωση, και οχι τα λοιπα 'στατιστικα'....live, τι καιει. Με εχει σωσει κυριολεκτικα. Το ματι μου ειναι διαρκως στο νουμερο που δειχνει, για να μην ξεφυγει η καταναλωση. Και τα εχω παει πολυ καλα. Αυτο το trip computer, ειναι κυριολεκτικα money saver.

Εγώ δεν μπορώ να το βλέπω γιατί με τρελενει μένει συνέχεια στο 30λτ/100 όπως το πάω ..Αν κάτσω να σκέφτομαι ότι θα πατήσω λίγο παραπάνω το γκάζι και το αμάξι θα κάψει δεν μπορώ να ευχαριστηθω το αμάξι μου , προτιμάω να κάψω ένα 30αρικο παραπάνω τον μήνα παρά να είμαι συνέχεια πάνω από το τρίπ και να καλιμπραρω το γκάζι ανάλογα για τέλεια κατανάλωση....Το λέω διότι είχα μπει σε αυτό το τριπακι και το σκεφτόμουν μέχρι και να κατεβάσω για να κάνω προσπέραση 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

Τι αμάξι είναι;Σου δίνει ένα μπούσουλα για το πως να κινείσαι.

 

Hyundai i20 είναι του 2013, δείχνει όντως ένα μπούσουλα, απλώς όχι με ακρίβεια. 

3 ώρες πριν, GiorgosT είπε

Αν και νομίζω ότι ο φίλος ρώτησε σε σχέση με ήδη ήρεμη/προσεκτική οδήγηση τι μπορεί να κάνει περαιτέρω.

Σωστά, αυτό ακριβώς, εκτός πόλης, φανάρια μια στο τόσο πάω κάπου που να έχει, όμως όπου πάω έχει συνήθως ανηφορικές, κατηφορικές διαδρομές. Να πω επίσης ότι άλλαξα πρόσφατα δίσκο και είδα την κατανάλωση να πέφτει από το 4,7 στο 4,5 με την προσεκτική οδήγηση πάντα γι' αυτό τώρα μου έκατσε αν μπορώ να την ρίξω και άλλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Fordakias7 είπε

Εγώ δεν μπορώ να το βλέπω γιατί με τρελενει μένει συνέχεια στο 30λτ/100 όπως το πάω ..Αν κάτσω να σκέφτομαι ότι θα πατήσω λίγο παραπάνω το γκάζι και το αμάξι θα κάψει δεν μπορώ να ευχαριστηθω το αμάξι μου , προτιμάω να κάψω ένα 30αρικο παραπάνω τον μήνα παρά να είμαι συνέχεια πάνω από το τρίπ και να καλιμπραρω το γκάζι ανάλογα για τέλεια κατανάλωση....Το λέω διότι είχα μπει σε αυτό το τριπακι και το σκεφτόμουν μέχρι και να κατεβάσω για να κάνω προσπέραση 

Σεβαστο περα για περα.

Αλλα εδω μιλαμε για καθε δυνατο τροπο να κανουμε οικονομια...

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πιστεύω πως πολλοί δεν ερμηνεύουν σωστά την στιγμιαία κατανάλωση. Σαφώς πέρνεις μια γενική εικόνα για τα αν οδηγάς οικονομικά ή όχι, αλλά θεωρώ πως πολλοί μπορεί να δουν 30lt/100 και να νομίζουν  έκαψαν ένα σκασμό λίτρα βενζίνης, επειδή απλά έκαναν μια προσπέραση των 5 δευτερολέπτων.

Η στιγμιαία κατανάλωση, στην ουσία μας δείχνει πως θα χρειαστεί να κάψουμε τη συγκεκριμένη ποσότητα που αναφέρεται, αν διανύσουμε 100Km, διατηρώντας στην ίδια θέση το γκάζι που πατάμε καθώς και διατηρώντας σταθερή την τρέχουσα ταχύτητά μας. Κάτι που στην πράξη είναι αδύνατο να συμβεί ποτέ, και απέχει τρελά απο την πραγματικότητα.

Το να κοιτάς την στιγμιαία κατανάλωση, έχει νόημα μόνο αν έχεις ήδη αναπτύξει μια συγκεκριμένη ταχύτητα και κινείσαι πάνω-κάτω κοντά σε αυτή. Όπως για παράδειγμα στην εθνική. Βλέπεις πιο αντιπροσωπευτικά την διαφορά κατανάλωσης για παράδειγμα μεταξύ 120 και 130χλμ/ώρα.

Για μέσα στην πόλη, πραγματικά δεν έχει νόημα, καθώς θα βλέπεις τεράστιο εύρος τιμών, απο πχ 3 μέχρι και 50-60.

Γενικότερα, η μέση τιμή κατανάλωσης, είναι η πιο αντιπροσωπευτική αλλά και πιο εύκολη για παρακολούθηση.

 

Επεξ/σία από Sorath
  • Like 5
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Sorath είπε

Πιστεύω πως πολλοί δεν ερμηνεύουν σωστά την στιγμιαία κατανάλωση. Σαφώς πέρνεις μια γενική εικόνα για τα αν οδηγάς οικονομικά ή όχι, αλλά θεωρώ πως πολλοί μπορεί να δουν 30lt/100 και να νομίζουν  έκαψαν ένα σκασμό λίτρα βενζίνης, επειδή απλά έκαναν μια προσπέραση των 5 δευτερολέπτων.

Η στιγμιαία κατανάλωση, στην ουσία μας δείχνει πως θα χρειαστεί να κάψουμε τη συγκεκριμένη ποσότητα που αναφέρεται, αν διανύσουμε 100Km, διατηρώντας στην ίδια θέση το γκάζι που πατάμε καθώς και διατηρώντας σταθερή την τρέχουσα ταχύτητά μας. Κάτι που στην πράξη είναι αδύνατο να συμβεί ποτέ, και απέχει τρελά απο την πραγματικότητα.

Το να κοιτάς την στηγμιαία κατανάλωση, έχει νόημα μόνο αν έχεις ήδη αναπτύξει μια συγκεκριμένη ταχύτητα και κινείσαι πάνω-κάτω κοντά σε αυτή. Όπως για παράδειγμα στην εθνική. Βλέπεις πιο αντιπροσωπευτικά την διαφορά κατανάλωσης για παράδειγμα μεταξύ 120 και 130χλμ/ώρα.

Για μέσα στην πόλη, πραγματικά δεν έχει νόημα, καθώς θα βλέπεις τεράστιο εύρος τιμών, απο πχ 3 μέχρι και 50-60.

Γενικότερα, η μέση τιμή κατανάλωσης, είναι η πιο αντιπροσωπευτική αλλά και πιο εύκολη για παρακολούθηση.

 

Ενταξει, ακομη και ετσι ομως, επι του παροντος, ειναι η ακριβεστερη δυνατη μετρηση που μπορουμε να εχουμε, και βοηθα στη ληψη αποφασης, περι...του ποσο θα πατησουμε το γκαζι, αν μας ενδιαφερει η οικονομια. Πολυ καλοδεχουμενη αυτη η τεχνολογια, που παλια ουτε να διανοηθουμε δεν θα μπορουσαμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σαφώς και είναι καλοδεχούμενη η ένδειξη. Απλά είναι ένα στατιστικό στοιχείο, που δεν το "μεταφράζουμε" όλοι σωστά.. Για παράδειγμα, αν υπήρχε και μια 3η ένδειξη κατανάλωσης, που να έδειχνε την ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται εκείνη την στιγμή ανά πχ 1 ή 5 δευτερόλεπτο(α), προσωπικά θα την προτιμούσα.

Επεξ/σία από Sorath
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, Conan2046 είπε

Ξέρω τα βασικά, έγκαιρη αλλαγή σχέσεων, όχι απότομες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις, σωστή σχέση στην κατηφόρα ώστε να τρέχει με την ταχύτητα που θέλουμε χωρίς να χρειάζεται να πατάμε γκάζι. 

Οι απορίες μου είναι για 2 περιπτώσεις.

Όταν είμαστε σε ευθεία, ίσιος δρόμος χωρίς χαμηλά όρια ταχύτητας κλπ πως μπορούμε να ξέρουμε ποια είναι η ιδανική ταχύτητα που ελαχιστοποιείται η κατανάλωση, υποθέτω ότι είναι κάποια που έχουμε την υψηλότερη σχέση 5η-6η, αλλά σε ποιο όριο στροφών-ταχύτητας;

Και η οδήγηση σε ανηφόρα, εκεί υποθέτω ότι πρέπει να κινούμαστε σε υψηλότερες στροφές απ' ότι στον ίσιο δρόμο, αλλά υπάρχει κάποιο τιπ;

     Τι αυτοκίνητο είναι , ποιά η αναλογία κιλών ανά ίππο και αν είναι ΣΩΣΤΑ συντηρημένο πχ αν τα μπουζί είναι παλιά , αν έχει γίνει καθαρισμός στα μπεκ ψεκασμού , αν τα ελαστικά σου έχουν σωστές πιέσεις ......... ΟΜΩΣ όλα αυτά δεν πρόκειται να έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα αν πρόκειται για αυτοκίνητο που τύπου BMW 520 που δεν φτιάχτηκε εξαρχής για τέτοιο σκοπό .

    Μην περιμένεις κάποιο θαύμα δλδ αν και μπορούμε να πετύχουμε κάποια " σχετική " οικονομία . 

    Ένα πολύ σημαντικό που δεν πρέπει να ξεχνά κανείς είναι πως ένα αυτοκίνητο δεν καίει απλά 4 η 8 πχ λίτρα ανά 100 αλλά έχει ένα μέσο κόστος συντήρησης και λειτουργίας το οποίο εμπεριέχει κι' άλλα πράγματα ........ δεν γίνεται δλδ να ζητάω οικονομία από ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει τέλη κυκλοφορίας 300 και βάλε ευρώ ετησίως !

   Στην διάθεση σου να το πάμε πιο πέρα .

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο φίλος εξετάζει μόνο την παράμετρο της οικονομικής οδήγησης, κι όχι γενικής χρήσης. Ακόμα κι αν έχει μια BMW 520, ψάχνει να βρει τρόπο, πόσο λιγότερη βενζίνη μπορεί να κάψει, ανεξάρτητα αν η ποσότητα είναι διπλάσια σε σχέση με ένα πχ Toyota Yaris.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα ταπεινό Hyundai i20 είναι παιδιά με καινούρια ελαστικά και σωστή πίεση, που την ελέγχω τακτικά ούτως ή άλλως, με σέρβις στην ώρα του (και τυχαία πρόσφατο). Για καθαρισμό του μπεκ δεν ξέρω αν περιλαμβάνεται στο σέρβις, δεν του έχω κάνει ποτέ σαν κάτι ξεχωριστό. Η κατανάλωση αναλόγως τα κέφια μου, το κλιματιστικό, τον δρόμο και πόσα μέλη της οικογένειας είναι μέσα είναι από 4,5 έως 6 λίτρα. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Conan2046 είπε

Ένα ταπεινό Hyundai i20 είναι παιδιά με καινούρια ελαστικά και σωστή πίεση, που την ελέγχω τακτικά ούτως ή άλλως, με σέρβις στην ώρα του (και τυχαία πρόσφατο). Για καθαρισμό του μπεκ δεν ξέρω αν περιλαμβάνεται στο σέρβις, δεν του έχω κάνει ποτέ σαν κάτι ξεχωριστό. Η κατανάλωση αναλόγως τα κέφια μου, το κλιματιστικό, τον δρόμο και πόσα μέλη της οικογένειας είναι μέσα είναι από 4,5 έως 6 λίτρα. 

Και το ταπεινο μου aygo, γι'αυτο το λογο το αγορασα. Με κριτηριο την οικονομια καυσιμου. Το οδηγω κι εγω οικονομικα, και ετσι γινονται σχεδον θαυματα!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...