Προς το περιεχόμενο

Οικονομία καυσίμου κατά την οδήγηση


Conan2046

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχει δει κανείς διαφορά από "ECO" φούσκωμα ελαστικών;  Το αυτοκίνητό μου λέει 33 + 30 (μπρος πίσω) κανονικά, αλλά για ECO λέει 40 + 36. Να το κάνω, αξίζει; Ή ελλοχεύουν κίνδυνοι για τα ελαστικά και για μένα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν ξέρω κατα πόσο αξίζει, καθώς απο την μία σίγουρα θα ρίξεις κατανάλωση (το πόσο, άγνωστο), μιας και η επιφάνεια τριβής θα μειωθεί αλλά απο την άλλη χάνεις σε κρατήματα και αποστάσεις φρεναρίσματος.

Επίσης, με αυτό τον τρόπο, φθείρεις το λάστιχο, περισσότερο στο κέντρο του και πολύ λιγότερο στα άκρα, όπως οτι θα γίνει και το αμάξι πιο "σκληρό", χάνοντας σε άνεση.

Επεξ/σία από Sorath
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, qwertyuiop2 είπε

Έχει δει κανείς διαφορά από "ECO" φούσκωμα ελαστικών;  Το αυτοκίνητό μου λέει 33 + 30 (μπρος πίσω) κανονικά, αλλά για ECO λέει 40 + 36. Να το κάνω, αξίζει; Ή ελλοχεύουν κίνδυνοι για τα ελαστικά και για μένα;

Περισσότερο αέρας στο λάστιχο σημαίνει ότι μικραίνει η επιφάνεια επαφής του λάστιχου με το οδόστρωμα. Άρα μικρότερη τριβή --> καλύτερη κατανάλωση.

Με τίμημα το κράτημα του αυτοκινήτου στις στροφές και την μη ομοιόμορφη φθορά του ελαστικού. Δεν θα έλεγα ότι είναι επικίνδυνο, εφόσον και η δική σου νοοτροπία οδήγησης είναι "ECO". Αν όμως έχεις συνηθίσει να δουλεύεις στα στροφιλίκια σαν ειδικές WRC, ίσως βρεθείς προ (δυσάρεστων) εκπλήξεων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, Fordakias7 είπε

Το καλυτερο κολπο για καταναλωση στην εθνικη ειναι το cruise control... ξεκαθαρα 

Αν άναφέρεσαι αποκλειστικά για επίπεδο ή κατηφορικό δρόμο ναί.

Διαφορετικά επειδή το cruise control είναι σχεδιασμένο να κρατάει σταθερή ταχύτητα και όχι σταθερό γκάζι, έχει ως αποτέλεσμα σε ανηφορικό δρόμο να δίνει αρκετό γκάζι για να κρατήσει την ταχύτητα που έχεις θέσει ως στόχο με αποτέλεσμα να αυξάνεται για κάποιο διάστημα ραγδαία η κατανάλωση.

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, this.is.elia είπε

Περισσότερο αέρας στο λάστιχο σημαίνει ότι μικραίνει η επιφάνεια επαφής του λάστιχου με το οδόστρωμα. Άρα μικρότερη τριβή --> καλύτερη κατανάλωση.

Με τίμημα το κράτημα του αυτοκινήτου στις στροφές και την μη ομοιόμορφη φθορά του ελαστικού. Δεν θα έλεγα ότι είναι επικίνδυνο, εφόσον και η δική σου νοοτροπία οδήγησης είναι "ECO". Αν όμως έχεις συνηθίσει να δουλεύεις στα στροφιλίκια σαν ειδικές WRC, ίσως βρεθείς προ (δυσάρεστων) εκπλήξεων.

Σα Γερμανός τουρίστας οδηγώ. Είμαι 27 και μου πατάνε κόρνες στη μεσαία λωρίδα της Κηφισίας επειδή πάω με τα 50,60,70 που ορίζει ο Κ.Ο.Κ.

Επίσης, μου πατάνε κόρνες για να στρίψω όταν πρέπει να διασχίσω αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Οδηγώ 10 χρόνια και περιμένω ακόμη να αδειάσει τελείως (ή να ακινητοποιηθεί λόγω μποτιλιαρίσματος, ή να μου κάνουν νόημα να περάσω).

Υποθέτω ότι δε θα έχω πρόβλημα, επομένως. Τα ελαστικά όντως θα φθαρούν επιπλέον όμως;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Liapisftw είπε

Πχ στην εθνική με 10% πατημένο γκάζι πάω με 120 και με 15% πατημένο γκάζι πάω πάλι με 120 αλλά έχω 1 με 1.5 λίτρο πάνω μέση κατανάλωση. Πολύ χοντρικά το γράφω για να γίνω κατανοητός.

Να πας να δεις δίσκο πλατό. 

Πέρα από την πλάκα τώρα εάν αυτό το 5% παραπάνω γκάζι χρειαστεί να το μετατρέψεις σε φρένα στο επόμενο εμπόδιο, ε ναι θα καταναλώνεις περισσότερο. Το ιδανικό είναι (αυτό που λένε όλοι) σε δρόμους που το επιτρέπουν ένα εμπειρικό 10% στο γκάζι. Απλά καλό θα ήταν να ξέραμε και το αμάξι, πολλά καινούρια έχουν ένα μικρό turbo στα χαμηλά που καλό θα ήταν να ξέρεις που ανοίγει κλείνει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Conan2046 είπε

 από 4,5 έως 6 λίτρα. 

Είσαι μέσα στα όρια που δίνει ο κατασκευαστής, δεν πρόκειται να πάει πιο κάτω.

Εκτός αν το αμολάς στις κατηφόρες και στις ανηφόρες φωνάζεις την οδική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Sorath είπε

Μια χαρά είσαι τότε φίλε μου.

Το αυτό.

41 λεπτά πριν, qwertyuiop2 είπε

Υποθέτω ότι δε θα έχω πρόβλημα, επομένως. Τα ελαστικά όντως θα φθαρούν επιπλέον όμως;

Ανομοιόμορφα θα φθαρούν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να κάνω κι εγω μια σχετική ερώτηση, σε ταξιδι με VW golf5 1.4 fsi, όταν ποιάσω 120-130χλμ/ω, πατώντας πραγματικά στο ελάχιστο το γκάζι, τα διατηρεί πολύ έυκολα και χωρίς ζόρια κοντα στις 4 χιλιάδες στροφές. Ενώ στις 3 χιλιάδες στροφές είμαι στα 100 χλμ/ω. Η ερώτηση μου είναι η εξής και φαντάζομαι κυρίως μηχανικός θα μπορέσει να μου την απαντήσει: η ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται μέσα στους θαλάμους από τα μπεκ, ορίζεται ανάλογα με τις στροφές του κινητήτα ή με το πόσο ανοιχτή είναι η πεταλούδα (δηλαδή πόσο πατημένο είναι το γκάζι); Διότι αν ορίζεται μόνο με το πόσο ανοιχτή είναι η πεταλούδα και εγώ ειμαι στα 120-130 χλμ/ω με πραγματικά ελάχιστα τσιμπημένο το γκάζι σημαίνει οτί πάω και οικονομικά παρά τις 4.000 στροφές που έχει ο κινητήρας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Gallafi23 είπε

Να κάνω κι εγω μια σχετική ερώτηση, σε ταξιδι με VW golf5 1.4 fsi, όταν ποιάσω 120-130χλμ/ω, πατώντας πραγματικά στο ελάχιστο το γκάζι, τα διατηρεί πολύ έυκολα και χωρίς ζόρια κοντα στις 4 χιλιάδες στροφές. Ενώ στις 3 χιλιάδες στροφές είμαι στα 100 χλμ/ω. Η ερώτηση μου είναι η εξής και φαντάζομαι κυρίως μηχανικός θα μπορέσει να μου την απαντήσει: η ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται μέσα στους θαλάμους από τα μπεκ, ορίζεται ανάλογα με τις στροφές του κινητήτα ή με το πόσο ανοιχτή είναι η πεταλούδα (δηλαδή πόσο πατημένο είναι το γκάζι); Διότι αν ορίζεται μόνο με το πόσο ανοιχτή είναι η πεταλούδα και εγώ ειμαι στα 120-130 χλμ/ω με πραγματικά ελάχιστα τσιμπημένο το γκάζι σημαίνει οτί πάω και οικονομικά παρά τις 4.000 στροφές που έχει ο κινητήρας.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα μετράνε πολλές παραμέτρους. Μπορεί να είσαι με 5η, φορτωμένος, σε ανηφόρα, με 80χαω και το γκάζι σανίδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανοίξει τελείως και θα ψεκάζει 50 λίτρα/100χαω.

Edit : Στο κρυφό μενού του Astra H, εμφάνιζε την ποσότητα που ψέκαζε / δευτερόλεπτο.

Αλλά είναι υπερβολή και παράνοια. Πήγαινε λίγο πιο σιγά, διάβαζε την στιγμιαία για διάφορες καταστάσεις οδήγησης και τέλος. 

Προσωπικά κατέβηκα από τα 110 στα 95, όταν χρειάζεται πατιέται και όλα καλά. Οικονομία στην τσέπη και απολαμβάνω την διαδρομή. 

Επεξ/σία από csontheline
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Gallafi23 είπε

Να κάνω κι εγω μια σχετική ερώτηση, σε ταξιδι με VW golf5 1.4 fsi, όταν ποιάσω 120-130χλμ/ω, πατώντας πραγματικά στο ελάχιστο το γκάζι, τα διατηρεί πολύ έυκολα και χωρίς ζόρια κοντα στις 4 χιλιάδες στροφές. Ενώ στις 3 χιλιάδες στροφές είμαι στα 100 χλμ/ω. Η ερώτηση μου είναι η εξής και φαντάζομαι κυρίως μηχανικός θα μπορέσει να μου την απαντήσει: η ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται μέσα στους θαλάμους από τα μπεκ, ορίζεται ανάλογα με τις στροφές του κινητήτα ή με το πόσο ανοιχτή είναι η πεταλούδα (δηλαδή πόσο πατημένο είναι το γκάζι); Διότι αν ορίζεται μόνο με το πόσο ανοιχτή είναι η πεταλούδα και εγώ ειμαι στα 120-130 χλμ/ω με πραγματικά ελάχιστα τσιμπημένο το γκάζι σημαίνει οτί πάω και οικονομικά παρά τις 4.000 στροφές που έχει ο κινητήρας.

Άλλη κατανάλωση έχεις στις ίδιες στροφές σε ανηφόρα, άλλη στην ευθεία και άλλη σε κατηφόρα. Όπερ και σημαίνει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, csontheline είπε

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα μετράνε πολλές παραμέτρους. Μπορεί να είσαι με 5η, φορτωμένος, σε ανηφόρα, με 80χαω και το γκάζι σανίδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανοίξει τελείως και θα ψεκάζει 50 λίτρα/100χαω.

Edit : Στο κρυφό μενού του Astra H, εμφάνιζε την ποσότητα που ψέκαζε / δευτερόλεπτο.

Αλλά είναι υπερβολή και παράνοια. Πήγαινε λίγο πιο σιγά, διάβαζε την στιγμιαία για διάφορες καταστάσεις οδήγησης και τέλος. 

Προσωπικά κατέβηκα από τα 110 στα 95, όταν χρειάζεται πατιέται και όλα καλά. Οικονομία στην τσέπη και απολαμβάνω την διαδρομή. 

Δυστυχώς δεν έχω καμία ένδειξη για στιγμιαία και γενικα κατανάλωση.

10 λεπτά πριν, GiorgosT είπε

Άλλη κατανάλωση έχεις στις ίδιες στροφές σε ανηφόρα, άλλη στην ευθεία και άλλη σε κατηφόρα. Όπερ και σημαίνει...

Σε γενικότερη κατάσταση σε ευθεία, η ποσότητα του  ψεκασμού έχει να κάνει με τις στροφές ή με τη πεταλούδα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, Gallafi23 είπε

Δυστυχώς δεν έχω καμία ένδειξη για στιγμιαία και γενικα κατανάλωση.

Σε γενικότερη κατάσταση σε ευθεία, η ποσότητα του  ψεκασμού έχει να κάνει με τις στροφές ή με τη πεταλούδα;

Και με τα 2. Όσο περισσότερο γκάζι πατάς, τόσο πιο γρήγορα λες στο αυτοκίνητο να επιταχύνει, τόσο περισσότερο αέρα του προσφέρεις (πεταλούδα) και τόσο πιο γρήγορα λειτουργεί ο κινητήρας, άσχετα από την ταχύτητα κίνησης που έχεις. 

Για το ερώτημα σου, η απάντηση είναι στην αντίσταση του αέρα και του δρόμου. Στα 120, με ίδιο πάτημα, καταναλώνεις περισσότερο. 

Επεξ/σία από csontheline
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Gallafi23 είπε

Σε γενικότερη κατάσταση σε ευθεία, η ποσότητα του  ψεκασμού έχει να κάνει με τις στροφές ή με τη πεταλούδα;

Η ECU αποφασίζει πόσο καύσιμο απαιτείται και αντίστοιχα ανοίγει και η πεταλούδα ανάλογα με το πόσο πατάς το γκάζι και πόσο άνετα μπορεί να πιάσει την ταχύτητα "στόχο", ας το πούμε έτσι. Προφανώς οι σ.α.λ. είναι βασική παράμετρος. Όσο αυξάνονται, τόσο θα ανοίξει και η πεταλούδα. Θέλω να πω ότι αυτά τα δύο συνδέονται άμεσα.

Η λογική λέει ότι σε ευθεία, με σταθερό βάρος, πίεση ελαστικών, ποιότητα καυσίμων κλπ, θα πρέπει στις ίδιες στροφές και σχέση στο κιβώτιο να καις πάνω-κάτω το ίδιο.

Αντικειμενικά, βέβαια, μιας και θέτεις συγκεκριμένο ερώτημα, είναι αδύνατον να καις λιγότερο ή το ίδιο στα 130 σε σχέση με τα 100, καθώς η αντίσταση του αέρα αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, όσο άνετα και να πιάνει τα 130. Γενικός κανόνας είναι ότι από τα 90χ.α.ω και πάνω η αντίσταση αρχίζει και επιβαρύνει αισθητά την κίνηση του οχήματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Stratosnis είπε

Να πας να δεις δίσκο πλατό. 

Πέρα από την πλάκα τώρα εάν αυτό το 5% παραπάνω γκάζι χρειαστεί να το μετατρέψεις σε φρένα στο επόμενο εμπόδιο, ε ναι θα καταναλώνεις περισσότερο. Το ιδανικό είναι (αυτό που λένε όλοι) σε δρόμους που το επιτρέπουν ένα εμπειρικό 10% στο γκάζι. Απλά καλό θα ήταν να ξέραμε και το αμάξι, πολλά καινούρια έχουν ένα μικρό turbo στα χαμηλά που καλό θα ήταν να ξέρεις που ανοίγει κλείνει.

DSG είμαι. Πάντως ακριβώς το ίδιο γίνεται σε ότι αμάξι εχω οδηγήσει. Ίσως απλά δεν το εξηγώ εγώ καλά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...