Προς το περιεχόμενο

Μηχανικός καταθέτει ότι το βίντεο της Tesla που προωθούσε την αυτόνομη οδήγηση ήταν ψεύτικο


alion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ένα βίντεο που χρησιμοποίησε η Tesla για να προωθήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησής της, ήταν σκηνοθετημένο για να δείξει δυνατότητες όπως το σταμάτημα σε κόκκινο φανάρι και την επιτάχυνση σε πράσινο φανάρι, δυνατότητες που δεν διέθετε το σύστημα, σύμφωνα με την κατάθεση ενός μηχανικού της εταιρείας.

Το βίντεο, το οποίο παραμένει αρχειοθετημένο στον ιστότοπο της Tesla, κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2016 και προωθήθηκε στο Twitter από τον διευθύνοντα σύμβουλο Elon Musk ως απόδειξη ότι "το Tesla οδηγεί μόνο του".

Αλλά το Model X δεν οδηγούσε μόνο του με τεχνολογία που είχε αναπτύξει η Tesla, δήλωσε ο Ashok Elluswamy, διευθυντής του Autopilot στην Tesla, στο κείμενο μιας κατάθεσης του Ιουλίου που λήφθηκε ως αποδεικτικό στοιχείο σε μια αγωγή κατά της Tesla για ένα θανατηφόρο ατύχημα του 2018 στο οποίο ενεπλάκη ένας πρώην μηχανικός της Apple.

Η κατάθεση του Elluswamy που δεν είχε αναφερθεί προηγουμένως αποτελεί την πρώτη φορά που ένας υπάλληλος της Tesla επιβεβαιώνει και περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο παραγωγής του βίντεο.

Το βίντεο φέρει σλόγκαν που αναφέρει: "Το άτομο στη θέση του οδηγού βρίσκεται εκεί μόνο για νομικούς λόγους. Δεν κάνει τίποτα. Το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του".

Ο Elluswamy δήλωσε ότι η ομάδα Autopilot της Tesla ξεκίνησε να σχεδιάσει και να καταγράψει μια "επίδειξη των δυνατοτήτων του συστήματος" μετά από αίτημα του Musk. Ωστόσο, η εταιρεία έχει προειδοποιήσει τους οδηγούς ότι πρέπει να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι και να διατηρούν τον έλεγχο των οχημάτων τους κατά τη χρήση του Autopilot.

Η τεχνολογία της Tesla έχει σχεδιαστεί για να βοηθάει στο τιμόνι, στο φρενάρισμα, στην ταχύτητα και στην αλλαγή λωρίδας, αλλά τα χαρακτηριστικά της "δεν καθιστούν το όχημα αυτόνομο", αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.

Για τη δημιουργία του βίντεο, η Tesla χρησιμοποίησε τρισδιάστατη χαρτογράφηση σε μια προκαθορισμένη διαδρομή από ένα σπίτι στο Menlo Park της Καλιφόρνια μέχρι τα τότε κεντρικά γραφεία της Tesla στο Palo Alto, είπε.

Οι οδηγοί επενέβησαν για να πάρουν τον έλεγχο στις δοκιμαστικές διαδρομές, είπε. Όταν προσπαθούσε να δείξει ότι το Model X μπορούσε να παρκάρει μόνο του χωρίς οδηγό, ένα δοκιμαστικό αυτοκίνητο προσέκρουσε σε έναν φράχτη στο πάρκινγκ της Tesla, είπε. «Η πρόθεση του βίντεο δεν ήταν να απεικονίσει με ακρίβεια το τι ήταν διαθέσιμο για τους πελάτες το 2016. Ήταν να απεικονίσει τι ήταν δυνατό να ενσωματωθεί στο σύστημα», δήλωσε ο Elluswamy, σύμφωνα με ένα αντίγραφο της κατάθεσής του που είδε το Reuters.

Όταν η Tesla κυκλοφόρησε το βίντεο, ο Musk έγραψε στο Twitter: «Το Tesla οδηγεί μόνο του (χωρίς καθόλου ανθρώπινη συμβολή) μέσα από αστικούς δρόμους σε αυτοκινητόδρομο σε δρόμους, και μετά βρίσκει ένα σημείο στάθμευσης».

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ξεκίνησε ποινική έρευνα σχετικά με τους ισχυρισμούς της Tesla ότι τα ηλεκτρικά της οχήματα μπορούν να οδηγούν μόνα τους το 2021, μετά από μια σειρά ατυχημάτων, ορισμένα από αυτά θανατηφόρα, στα οποία εμπλέκεται το Autopilot, όπως ανέφερε το Reuters.

Οι New York Times ανέφεραν το 2021 ότι οι μηχανικοί της Tesla είχαν δημιουργήσει το βίντεο του 2016 για την προώθηση του Autopilot χωρίς να αποκαλύψουν ότι η διαδρομή είχε χαρτογραφηθεί εκ των προτέρων ή ότι ένα αυτοκίνητο είχε τρακάρει στην προσπάθειά του να ολοκληρώσει τα γυρίσματα, επικαλούμενοι ανώνυμες πηγές.

Όταν ρωτήθηκε αν το βίντεο του 2016 έδειχνε την απόδοση του συστήματος Tesla Autopilot που ήταν διαθέσιμο σε αυτοκίνητο παραγωγής εκείνη την εποχή, ο Elluswamy δήλωσε: «Δεν το κάνει». Ο Elluswamy κατέθεσε σε αγωγή κατά της Tesla σχετικά με ένα δυστύχημα του 2018 στο Mountain View της Καλιφόρνια, στο οποίο σκοτώθηκε ο μηχανικός της Apple Walter Huang.Ο Andrew McDevitt, ο δικηγόρος που εκπροσωπεί τη σύζυγο του Huang και ο οποίος ανέκρινε τον Elluswamy τον Ιούλιο, δήλωσε στο Reuters ότι ήταν «προφανώς παραπλανητικό να παρουσιάζεται αυτό το βίντεο χωρίς καμία αποποίηση ευθυνών ή αστερίσκο».

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών κατέληξε το 2020 στο συμπέρασμα ότι το θανατηφόρο δυστύχημα του Huang προκλήθηκε πιθανότατα από την απόσπαση της προσοχής του και τους περιορισμούς του Autopilot. Ανέφερε ότι η «αναποτελεσματική παρακολούθηση της εμπλοκής του οδηγού από την Tesla» είχε συμβάλει στο δυστύχημα.

Ο Elluswamy δήλωσε ακόμα ότι οι οδηγοί θα μπορούσαν να "ξεγελάσουν το σύστημα", κάνοντας το σύστημα της Tesla να πιστεύει ότι έχουν την προσοχή τους στο δρόμο με βάση την “ενημέρωση” από το τιμόνι, κάτι που όμως δεν το έκαναν. Ανέφερε τέλος ότι δεν βλέπει κανένα πρόβλημα ασφάλειας με το Autopilot αν οι οδηγοί προσέχουν. 
 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 50
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Super Moderators
2 λεπτά πριν, ktm13 είπε

Ρε οσο και να την πολεματε δεν θα την φτασετε ποτε.....

"Κοίτα κοίτα μαμαααααααα, χωρίς χέρια"!

Ντουπ...

"Μαμάαααααααααααααααααααα"...

😛 

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, visualizer είπε

Αμα σκεφτοσουν εξυπνα θα ηθελες να την φτασουν ωστε να υπαρχει μεγαλυτερος ανταγωνισμος προς οφελος του καταναλωτη .

Εσυ δηλαδη τωρα θεωρησε εξυπνος με αυτο που μου λες ε?  ρε δεν παμε καλα

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 7
  • Sad 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, ktm13 είπε

Εσυ δηλαδη τωρα θεωρησε εξυπνος με αυτο που μου λες ε?  ρε δεν παμε καλα

Οταν υπάρχει μονοπώλιο οπουδήποτε είναι κατά του καταναλωτή. Δεν το γνωρίζετε αγαπητέ; Αυτή η νοοτροπία που έχουμε στην Ελλάδα είναι απίστευτη. 

  • Like 14
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν χρειαζομαστε τον μηχανικο να μας πει οτι ενα βιντεο του 2016 ηταν ψεμα οτι το αυτοκινητο οδηγιεται απολυτα μονο του. Δεν θα ερχονταν 7 χρονια μετα ο ιδιος elon musk να παραδεχτει οτι τελικα δεν το εχει καταφερει ακομα. Αυτο γιατι υπαρχει κοσμος που με ταραξε στα σχολια οτι τα παντα με τα ηλεκτρικα ειναι τελεια, οτι οι μπαταριες δεν χαλανε και δεν θελουνε αλλαγμα ποτε  κτλ.  Συμφωνα με τις δεσμευσεις του, σημερα ολοι θα πηγαιναμε με hyperloop αντι αεροπλανα, με υπογειες συρραγγες θα πηγαιναν τα αυτοκινητα σε ειδικες πλατφορμες, θα ειχαμε ηδη αποικησει τον αρη, θα βγαζαμε λεφτα απο το tesla που θα δουλευε σαν ταξι για εμας οταν ημασταν στη δουλεια κτλ. και δεν κανω πλακα εχει βιντεο στο youtube ακριβως με τι υποσχεθηκε και τις ημερομηνιες που ολα αυτα θα ειναι διαθεσημα 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία σχεδιαστικά αυτοκίνητα (τα τωρινά γιατί τα πρώτα δεν τα μπορούσα να τα βλέπω προσωπικά). Αλλά απευθύνονται σε ένα ιδιαίτερο κοινό κατά την γνώμη μου. Είναι εκείνος ο 30-40 που θέλει να κάνει εντύπωση σε γνωστούς και αγνώστους για την "ιδιαίτερη" επιλογή του. Που θα καθίσει να αναλύσει σε μια παρέα τα FPS που πιάνει η κάρτα γραφικών στο αμάξι, ότι το ελέγχει από το κινητό, παρκάρει μόνο του, περιμένει το τελευταίο FW upgrade για να είναι συμβατό με το xbox controller και άλλα τέτοια που δεν έχουν τελικά καμία σημασία σε ένα αμάξι.

Είναι το ίδιο άτομο που αν μπορούσε θα έπαιρνε lamborghini (ίσως και να μπορεί) αλλά δεν παίρνει γιατί κάθε μέρα θα βάζει 50€ βενζίνη μέχρι το σούπερ μάρκετ, ενώ με το tesla κάθε μέρα σκέφτεται πόσο "έξυπνος" είναι που πλέον δεν επισκέπτεται το πρατήριο βενζίνης ενώ όλοι οι άλλοι πληβείοι αναγκάζονται να σκάνε για την αύξηση/μείωση της βενζίνης.

Gimmick εταιρεία για αντίστοιχο κοινό, πουλάει υποσχέσεις σε άτομα που αυτό θέλουν πραγματικά να αγοράσουν...

  • Like 6
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, klaftop είπε

Αυτο γιατι υπαρχει κοσμος που με ταραξε στα σχολια οτι τα παντα με τα ηλεκτρικα ειναι τελεια, οτι οι μπαταριες δεν χαλανε και δεν θελουνε αλλαγμα ποτε  κτλ.  Συμφωνα με τις δεσμευσεις του, σημερα ολοι θα πηγαιναμε με hyperloop αντι αεροπλανα, με υπογειες συρραγγες θα πηγαιναν τα αυτοκινητα σε ειδικες πλατφορμες, θα ειχαμε ηδη αποικησει τον αρη, θα βγαζαμε λεφτα απο το tesla που θα δουλευε σαν ταξι για εμας οταν ημασταν στη δουλεια κτλ. και δεν κανω πλακα εχει βιντεο στο youtube ακριβως με τι υποσχεθηκε και τις ημερομηνιες που ολα αυτα θα ειναι διαθεσημα 

Και θα σε κράξει ακόμα περισσότερος γιατί τα έχεις κάνει όλα ένα τυρί στο μυαλό σου!

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
48 λεπτά πριν, ktm13 είπε

Ρε οσο και να την πολεματε δεν θα την φτασετε ποτε.....

Στο μόνο που ξεχωρίζει πλέον η Tesla, είναι το δίκτυο ταχυφορτιστών της. Καθόλου αμελητέο δεν είναι βέβαια, αλλά τεχνολογικά δεν είναι κάτι σπουδαίο.

Επεξ/σία από Jts
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κανονικα ο αυτοματος πιλοτος θα επρεπε να ηταν παρανομος .  

Αν καποιος δεν γουσταρει να οδηγαει /δεν μπορει / ειναι αχρηστος , μπορει να παρει λεοφορειο , τρενο , αεροπλανο ή καραβι  . 

Απο την αλλη , δεκτες ολες οι τεχνολογιες που βοηθανε στην αποφυγη ατυχηματων . 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, PetrosKK είπε

Κανονικα ο αυτοματος πιλοτος θα επρεπε να ηταν παρανομος .  

Αν καποιος δεν γουσταρει να οδηγαει /δεν μπορει / ειναι αχρηστος , μπορει να παρει λεοφορειο , τρενο , αεροπλανο ή καραβι  . 

Απο την αλλη , δεκτες ολες οι τεχνολογιες που βοηθανε στην αποφυγη ατυχηματων . 

Δεκτές οι τεχνολογίες φυσικά, αλλά όταν συνοδεύονται από ΑΛΗΘΕΙΕΣ, ώστε να ξέρει και ο πιο άσχετος τί ακριβώς αγοράζει και τί ευθύνες έχει ώστε να μη νομίζει ότι θα οδηγιέται μόνο του το αμάξι.

Στην περίπτωση της Tesla, τα ψέματα που ευθέως (πλέον αποδεικνύεται) ότι είπαν έθεσαν σε κίνδυνο πολλούς ανθρώπους και ήταν και μοιραία σε κάποιες περιπτώσεις. 

Προσοχή εδώ, μπορεί όντως το AutoPilot να έχει βοηθήσει στο να γίνουν ΛΙΓΟΤΕΡΑ ατυχήματα σε σχέση με συμβατικά αυτοκίνητα. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουν ευθύνη για την παραπλάνηση του κόσμου.

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η καλύτερη και ασφαλέστερη οδηγήση είναι απλώς η οδήγηση.. Ζώνη κράνος και τα συναφή. Ούτε αυτόματος πιλότος ούτε δεν ξέρω ‘γώ. Αυτόματος πιλότος υπάρχει στα αεροπλάνα. Εδώ οδηγάμε παλικάρια είμαστε στον δρόμο, κάτω όχι στον αέρα. Ούτε κινητά ούτε τίποτα, βγαίνεις οδηγάς όποτε ο νους σου όλος στην οδήγηση, δουλειά μπορεί να αργήσεις , την κοπέλια θα την δεις.. Αλλά όταν οδηγάς είσαι εκεί και κοιτάς και γύρω σου, όχι το τηλέφωνο κλπ. Το μόνο αυτόματο που εν μέρη συμφωνώ εγώ κατά προσωπική άποψη είναι μόνο τα βοηθήματα που έχουν να κάνουν με το να σε κρατήσει το αυτοκίνητο εντός λωρίδας, τα φώτα που χαμηλώνουν σε ορισμένα αυτοκίνητα να μην τυφλώνεις τον απέναντι κλπ. Λοιπόν δεν έχει τόσο να κάνει με το θέμα όλο αυτό αλλά έκατσα να το γράψω και να το διαβάσετε όσοι θέλετε γιατί βλέπω διάφορες χαζομάρες γενικά και στο φόρουμ. Κάποια πράγματα ξεπερνάνε την άποψη και μπαίνουν στον κλοιό της αηδίας και της αδιαφορίας όταν έχουν να κάνουν και με θέματα που επηρεάζουν και τους υπόλοιπους συνανθρώπους. 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Και θα σε κράξει ακόμα περισσότερος γιατί τα έχεις κάνει όλα ένα τυρί στο μυαλό σου!

το ακριβως αντιθετο δεν ειμαι εγω που οταν ακουω tesla και elon musk νομιζω οτι ειναι θεος και οτι φτιαχνει ειναι τελειο οπως εσυ και οι αλλοι υστερικοι. ναι ειναι πρωτοπορος αλλα πρεπει να εισαι τελειως ασχετος αν δεν ξερεις ποσες απατες εχει κανει

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...