Προς το περιεχόμενο

Σε στελέχη του Χόλυγουντ παρουσίασε το Sora η OpenAI


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Ο Σαμ Άλτμαν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, συναντήθηκε με ανθρώπους της Universal, της Paramount και της Warner Bros Discovery.

Η OpenAI έχει ξεκινήσει σειρά συναντήσεων με στελέχη της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, προκειμένου να παρουσιάσει το Sora, ένα εργαλείο δημιουργίας βίντεο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, επιχειρώντας παράλληλα να κατευνάσει τις ανησυχίες που θέλουν τη νέα τεχνολογία να συνιστά απειλή για το χώρο.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα ο Σαλ Άλτμαν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, συνοδευόμενος από το Μπραντ Λάιτκαπ, γενικό διευθυντή της OpenAI, παρουσίασαν το Sora σε στελέχη ορισμένων από τα κορυφαία κινηματογραφικά στούντιο.

Η νέα αυτή τεχνολογία κέντρισε αρχικά το ενδιαφέρον του Χόλυγουντ από τη στιγμή που η OpenAI δημοσίευσε μια σειρά βίντεο τα οποία δημιούργησε το Sora, τον περασμένο μήνα. Τα κλιπ αυτά προκάλεσαν αίσθηση στο διαδίκτυο και οδήγησαν σε μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την ενδεχόμενη επίδραση του εργαλείου αυτού και της τεχνολογίας ευρύτερα, στις δημιουργικές βιομηχανίες.

"Το Sora προκαλεί τεράστιο ενθουσιασμό", σχολιάζει η αναλύτρια Κλερ Έντερς. "Υπάρχει η αίσθηση πως πρόκειται να φέρει την επανάσταση στον τρόπο που δημιουργούνται οι ταινίες, περιορίζοντας το κόστος παραγωγής αλλά και την ανάγκη προσφυγής στο CGI".

Στόχος των συναντήσεων ήταν να βολιδοσκοπηθούν τα στελέχη των κινηματογραφικών στούντιο σχετικά με το πώς θα ήταν σκόπιμο να παρουσιαστεί το Sora. Ορισμένοι από τους συμμετέχοντες σχολίασαν ότι μπορούσαν να φανταστούν το πώς το Sora η ανάλογα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα περιόριζαν το κόστος παραγωγής, όμως επισήμαναν ότι η τεχνολογία χρειάζεται περαιτέρω εξέλιξη.

Η προσπάθεια της OpenAI να προσεγγίσει τα στούντιο καταγράφεται σε μια ευαίσθητη περίοδο για το Χόλυγουντ. Οι περυσινές, πολύμηνες απεργίες έληξαν όταν η Αμερικανική Ένωση Σεναριογράφων και η Ένωση Ηθοποιών εξασφάλισαν την ενσωμάτωση στα συμβόλαιά τους ριζοσπαστικών ασφαλιστικών δικλείδων έναντι της τεχνητής νοημοσύνης. Φέτος, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη συλλογικές διαπραγματεύσεις με τη Διεθνή Συμμαχία Θεατρικών Εργαζομένων και, όπως στις προηγούμενες περιπτώσεις, το ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να βρεθεί στο επίκεντρο.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα η OpenAI δημοσίευσε νέα βίντεο με χρήση του Sora, τα οποία δημιούργησαν διάφοροι καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων και ταινίες μικρού μήκους, καθώς και τις εντυπώσεις των δημιουργών από την όλη διαδικασία. Το μοντέλο στόχο έχει να ανταγωνιστεί διάφορες αντίστοιχες προτάσεις άλλων εταιριών, όπως αυτές των Runway, Pika και Stability AI. Τα μοντέλα που προτείνουν οι εταιρίες αυτές είναι ήδη διαθέσιμα για εμπορική χρήση.

Το Sora, όμως, δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη επίσημα. Η OpenAI έχει αποφύγει να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία διάθεσης στην αγορά, ενώ δεν έχει συζητήσει και το πλαίσιο υπό το οποίο θα είναι διαθέσιμο. Η εταιρία φέρεται να εξετάζει ακόμη το πώς θα αξιοποιήσει εμπορικά τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Δημοσιογραφικές πηγές αναφέρουν ότι η συζήτηση εστιάζει εκτός των άλλων και στα μέτρα ασφαλείας που θα ενσωματωθούν, πριν διατεθεί το Sora ως εμπορικό προϊόν.

Παράλληλα, η OpenAI συνεχίζει να βελτιώνει το σύστημα. Επί του παρόντος, το Sora περιορίζεται σε βίντεο διάρκειας κάτω του ενός λεπτού και οι δημιουργίες του έχουν ατέλειες, όπως για παράδειγμα το ότι το γυαλί αναπηδά στο πάτωμα αντί να σπάει ή ότι το μοντέλο προσθέτει περισσευούμενα μέλη σε ανθρώπους και ζώα.

Ορισμένα στούντιο εμφανίστηκαν ανοιχτά στο ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το Sora για μελλοντικές κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές παραγωγές, όμως ακόμη δεν έχουν συζητηθεί οι σχετικές άδειες και συνεργασίες. Επί του παρόντος η OpenAI παρουσιάζει το μοντέλο με "πολύ ελεγχόμενο τρόπο" σε βιομηχανίες που είναι πιθανό να επηρεαστούν αμεσότερα από την άφιξη του νέου εργαλείου.

Σύμφωνα με την Έντερς, η υποδοχή από τα στελέχη των στούντιο ήταν σε γενικές γραμμές θετική, καθώς το Sora αντιμετωπίζεται ως "εργαλείο περιορισμού των εξόδων και όχι ως μηχανισμός που θα επιδρούσε στο δημιουργικό ήθος της κινηματογραφικής αφηγηματικής τέχνης".

Η OpenAI δεν θέλησε να προβεί σε κάποιο σχόλιο.

 

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν βελτιωθεί το Sora, το πρώτο έξοδο παραγωγής που θα κοπεί θα είναι οι κοστοβόρες σκηνές (εξωτερικά, νυχτερινά, πολυάνθρωπα). Θα ακολουθήσουν οι περιπτώσεις που ήδη χρησιμοποιείται το CGI (ελπίζω με φυσικότερο αποτέλεσμα..)

Η αληθινή πρόκληση θα έρθει όταν τα στούντιο θελήσουν να περιορίσουν τα έξοδα για δεύτερους ρόλους. Ή να χρησιμοποιήσουν ηθοποιούς σε διαφορετική (νεότερη ή μεγαλύτερη) ηλικία από την πραγματική τους (τύπου Χ. Φορντ στο τελευταίο "Ιντιάνα Τζόουνς", αλλά καλύτερα..)

Οι τελευταίοι που θα μείνουν όρθιοι θα είναι οι πρωταγωνιστές. Αν και νομίζω ότι οι εταιρείες παραγωγής γρήγορα θα μπουν στον πειρασμό να "αναστήσουν" παλιούς θρύλους - αστέρες που έχουν αποδημήσει σε τόπο χλοερό..    

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 minutes ago, Koopas said:

Η γάτα στο πρώτο βίντεο έχει bugs ή μονάχα εγώ βλέπω δυο μπροστά αριστερά πόδια;

Σαν να βλέπετε  όνειρο... 

Νομίζω  τελείωσε η εποχή  της πληροφορίας  και μπήκαμε γερά στην εποχή της Παραπληροφόρησης  😅

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, BadIronTree είπε

Σαν να βλέπετε  όνειρο... 

Νομίζω  τελείωσε η εποχή  της πληροφορίας  και μπήκαμε γερά στην εποχή της Παραπληροφόρησης  😅

Πριν το ΑΙ έχει συμβεί αυτο

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, gadgetseek είπε

Όταν βελτιωθεί το Sora, το πρώτο έξοδο παραγωγής που θα κοπεί θα είναι οι κοστοβόρες σκηνές (εξωτερικά, νυχτερινά, πολυάνθρωπα). Θα ακολουθήσουν οι περιπτώσεις που ήδη χρησιμοποιείται το CGI (ελπίζω με φυσικότερο αποτέλεσμα..)

Η αληθινή πρόκληση θα έρθει όταν τα στούντιο θελήσουν να περιορίσουν τα έξοδα για δεύτερους ρόλους. Ή να χρησιμοποιήσουν ηθοποιούς σε διαφορετική (νεότερη ή μεγαλύτερη) ηλικία από την πραγματική τους (τύπου Χ. Φορντ στο τελευταίο "Ιντιάνα Τζόουνς", αλλά καλύτερα..)

Οι τελευταίοι που θα μείνουν όρθιοι θα είναι οι πρωταγωνιστές. Αν και νομίζω ότι οι εταιρείες παραγωγής γρήγορα θα μπουν στον πειρασμό να "αναστήσουν" παλιούς θρύλους - αστέρες που έχουν αποδημήσει σε τόπο χλοερό..    

Νομίζω οι θεατές δεν θα τσιμπήσουν σε αυτή την εξέλιξη, μόνο και μόνο για να μειώσουν τα έξοδά τους οι εταιρείες.

Ήδη πολύς κόσμος (ανάμεσά τους κι εγώ) το βρίσκει δύσκολο να δει τα 80χρονα ραμολιμέντα ως ψηφιακά τεκνά στο πανί. 

Πόσο μάλλον νεκρούς πρωταγωνιστές ή τελείως ψεύτικους ψηφιακούς χαρακτήρες χωρίς προσωπικότητα και ανθρώπινες αδυναμίες. 

Μέχρι τώρα έχει φανεί ότι και στα κοινωνικά δίκτυα στα οποία κάποιοι πλάσαραν ανάλογους ψηφιακούς influencer και μοντέλα, μόλις αυτό γίνεται ευρέως γνωστό, ο κόσμος τους απορρίπτει. Πως άλλωστε μπορείς να θαυμάσεις ή να αγαπήσεις κάτι το τεχνητά αψεγάδιαστο;

Ίσως οι επόμενες γενιές αποδεχτούν κάτι τέτοιο, αλλά οι σημερινές που έχουν μάθει να βλέπουν τους σταρ στα κόκκινα χαλιά και όχι σε οθόνες είναι δύσκολο να τους δεχτούν. 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φαντάζομαι όταν κυκλοφορίσει το sora, το κόστος του θα είναι τόσο μεγάλο όσο και οι δυνατότητες του. Το σκέφτηκε κανείς, πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει αυτό το πρόγραμμα σε λάθος (παράνομα) χέρια; Θα σου στέλνουν ένα βίντεο της συζύγου, η οποία θα σου ζητάει ένα κωδικό σου, και εσύ άντε να καταλάβεις ότι είναι ψεύτικο. Αυτό είναι ένα πολύ απλό παράδειγμα για το πως θα εξαπατηθεί κάποιος. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...