Προς το περιεχόμενο

Πόσα λάδια μπορεί να τρώει?


Πέτρος

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι κουλοί κατασκευαστές πάντως, το καλοκαίρι πάνε στην Νότια Ισπανία για καλοκαιρινές δοκιμές υψηλής θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Προφανώς και όχι τόσο υψηλής όσο στην Ελλάδα, δεν έχει ιδιαίτερη ζέστη η Ισπανία το καλοκαίρι :rolleyes:, αλλά τι να κάνεις, που να ξέρουν και αυτοί...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 233
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

39 λεπτά πριν, korakios είπε

το 1ο συνθετικό που περιέχει W ναι , το 2ο συνθετικό όχι ,μιας και έτσι καθορίστηκε απο τη βιομηχανία

το τι υποθέτεις (λανθασμένα) εσύ απο δικές σου ερμηνείες είναι άσχετο με το τι ισχύει

Συγγνώμη που παρεμβαινω...

Δηλαδή λες πως αυτό που αναφέρεται στην ιστοσελίδα ενός μεγάλου κατασκευαστή λιπαντικών είναι λάθος;

Και το παραθέτω για τρίτη φορά;

"When comparing oils, it is important to take into account the location in which the car will be used. Thin oils that are less prone to thickening in low temperatures will help you start your engine more quickly in winter while thick oils that are less prone to thinning in hot temperatures will help your engine perform better in summer. As a result, 0W-20 and 5W-30 oils have been developed for colder climates while 15W-40 and 20W-50 oils have been developed with hotter climates in mind."

Πόσο περισσότερο ξεκάθαρα να το γράψουμε...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, nk9 είπε

Πόσο περισσότερο ξεκάθαρα να το γράψουμε...

με την Total το γράψατε ? 😛

1 λεπτό πριν, nk9 είπε

As a result, 0W-20 and 5W-30 oils have been developed for colder climates while 15W-40 and 20W-50 oils have been developed with hotter climates in mind."

αν δεν το καταλαβαίνεις στείλε email στην Total

 

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, theopan είπε

Άντε πάλι τα ίδια... Το ίδιο παλιό παραμύθι περί "Ελλάδας" και "συνθηκών Αθήνας".

 Όχι ευχαριστώ. Θα προτιμήσω να ακούσω τον κατασκευαστή με του οποίου τις συμβουλές άλλωστε δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα. Ξέρει καλύτερα αυτός. Και αρκετά με τις φαιδρότητες του τύπου "το κάνει για οικονομία" ή "έχει συμφέρον να χαλάνε για να επισκευάζουν τα συνεργεία". Το μεγαλύτερο συμφέρον είναι να διατηρεί την καλή φήμη του.-

Θέλεις να πάμε "by the book" ?

Ας πάμε αν και δεν συμφωνώ επί παντός σέ αυτά τα ελλειπή book .

Λένε πουθενά ότι βάζουμε μόνο 0W-20 και τίποτα άλλο ? Δεν σου επιτρέπει χρήση και σε άλλα ιξώδη ? Σε εγκλωβίζει αποκλειστικά σε ένα ιξώδες ;

Πολύ συχνά δεν αναφέρονται ούτε καν σε ιξώδη αλλά σε νόρμες προδιαγραφών.

Κλασσικό παράδειγμα η VW που επιτρέπει ταυτόχρονα και εναλλακτικά και την οδηγία VW 502 και την vw 504 και την VW 508 για τον ίδιο κινητήρα.

Η προδιαγραφή VW 502 απαντάται σε πλήθος από ιξώδη, (υπάρχει και σε 20W-50  ενημερωτικά)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, geopro είπε

Κλασσικό παράδειγμα η VW που επιτρέπει ταυτόχρονα και εναλλακτικά και την οδηγία VW 502 και την vw 504 και την VW 508 για τον ίδιο κινητήρα.

σε κάποια μοντέλα δίνει μόνο 0w20 , νομίζω στα τελευταία kamiq/scala που βγαίναν με cng , είχαν αναφέρει χρήστες οτι δε δίνει το service manual άλλους κωδικούς (ενός έτους πριν , έδινε)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, korakios είπε

με την Total το γράψατε ? 😛

αν δεν το καταλαβαίνεις στείλε email στην Total

 

Αγαπητέ μου, εσύ επιμένεις αυθαίρετα να μην λαμβάνεις υπόψιν σου τον δεύτερο αριθμό.

Στο πχ 15w-40, κανείς bold το 15 και οχι το 40...

Να και κάτι που γράψαμε με την Valvoline (😅😞

"Therefore, when selecting engine oil for your car, it is essential to consider your ambient temperatures, as well as your location. During cold winter days, engines benefit from thin oils that are less likely to thicken at low temperatures. Their higher flowability at sub-zero temperatures may help you start the engine faster. For example, these could be 0W-20 and 5W-30 motor oils.In tropical weather, pick thick oils that do not thin out at high temperatures. For instance, 15W-40 and 20W-50 oils are specifically designed for hot climates."

https://www.valvolineglobal.com/en-eur/oil-selection-why-is-oil-viscosity-important/

Επεξ/σία από nk9
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, geopro είπε

Θέλεις να πάμε "by the book" ?

Ας πάμε αν και δεν συμφωνώ επί παντός σέ αυτά τα ελλειπή book .

Λένε πουθενά ότι βάζουμε μόνο 0W-20 και τίποτα άλλο ? Δεν σου επιτρέπει χρήση και σε άλλα ιξώδη ? Σε εγκλωβίζει αποκλειστικά σε ένα ιξώδες ;

...

Η Ford ναι, σε εγκλωβίζει σε 1 ιξώδες,

π.χ. το τελευταίο Puma.

Αναφορά σε κείμενο
Συμπλήρωση λαδιού κινητήρα
Εάν δεν μπορείτε να βρείτε λάδι κινητήρα που να πληροί την προδιαγραφή WSS-M2C954-A1, μπορείτε να συμπληρώσετε με λάδι SAE 0W-20 που πληροί την προδιαγραφή ACEA C6.
 

Τι λένε στα συνεργεία να βάλουμε; 20W-50; Είναι και θερμό το κλίμα στην Ελλάδα.

  • Like 1
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, nk9 είπε

Αγαπητέ μου, εσύ επιμένεις αυθαίρετα να μην λαμβάνεις υπόψιν σου τον δεύτερο αριθμό.

Στο πχ 15w-40, κανείς bold το 15 και οχι το 40...

Να και κάτι που γράψαμε με την Valvoline (😅😞

"Therefore, when selecting engine oil for your car, it is essential to consider your ambient temperatures, as well as your location. During cold winter days, engines benefit from thin oils that are less likely to thicken at low temperatures. Their higher flowability at sub-zero temperatures may help you start the engine faster. For example, these could be 0W-20 and 5W-30 motor oils.In tropical weather, pick thick oils that do not thin out at high temperatures. For instance, 15W-40 and 20W-50 oils are specifically designed for hot climates."

https://www.valvolineglobal.com/en-eur/oil-selection-why-is-oil-viscosity-important/

πάλι έκανες υπόθεση ... όταν καταλάβεις οτι αναφέρεται στο πρώτο συνθετικό , τότε κάνε παράθεση να γιορτάσουμε 😛

0w30 vs 5w30 , το 5w30 είναι για πιο θερμό κλίμα

0w20 0w30 είναι για το ίδιο κλίμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, korakios είπε

πάλι έκανες υπόθεση ... όταν καταλάβεις οτι αναφέρεται στο πρώτο συνθετικό , τότε κάνε παράθεση να γιορτάσουμε 😛

0w30 vs 5w30 , το 5w30 είναι για πιο θερμό κλίμα

0w20 0w30 είναι για το ίδιο κλίμα

Σύγκριση 5w30 με 5w40.

Ίδιο πρώτο νούμερο, διαφορετικό  δεύτερο.

In practice, this means that each oil is just as viscous at lower temperatures and will remain viscous at -30°C, however 5w40 oil outperforms 5w30 oils at higher temperatures, being effective up to ambient temperatures of 50°C, as opposed to 30°C. 

https://totalenergies.co.uk/whats-difference-between-5w30-and-5w40-engine-oil

Αυτά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, nk9 είπε

Σύγκριση 5w30 με 5w40.

Ίδιο πρώτο νούμερο, διαφορετικό  δεύτερο.

In practice, this means that each oil is just as viscous at lower temperatures and will remain viscous at -30°C, however 5w40 oil outperforms 5w30 oils at higher temperatures, being effective up to ambient temperatures of 50°C, as opposed to 30°C. 

https://totalenergies.co.uk/whats-difference-between-5w30-and-5w40-engine-oil

Αυτά.

ξεθύμαναν οι σαμπάνιες κρίμα ,

θα στείλω στην Total να διορθώσει το κείμενο (το εννοώ) που έκανες παράθεση μιας και (ψιλολογικό) να σε μπερδεύει

αλίμονο αν το λάδι είναι αποτελεσματικό μέχρι (up to) 50C , δλδ αν φτάσει τους 100+C θα είναι για πέταμα έτσι όπως χάλια το γράφει με το "effective up to ambient temperatures of 50°C",

 

Εννοεί οτι το 5w40 στους 50C είναι πιο χοντρό απο ότι το 5w30 , φυσιολογικό μιας και είναι καμπύλη έως τη θερμοκρασία λειτουργίας του μοτέρ .

 

Σου προτείνω να επικεντρωθείς στο παρακάτω που ευτυχώς το γράφει σωστά

For each grade of engine oil, the ‘w’ stands for ‘winter’, as per the Society of Automotive Engineers (SAE) multigrading system. The number preceding the ‘w’ indicates the oil’s viscosity (or thickness) at low temperatures, and the number after it indicates viscosity at higher temperatures (100°C for kinematic viscosity, and 150°C for dynamic viscosity), when the engine is running.

ουσιαστικά γράφει ότι μάταια προσπαθώ να σου εξηγήσω , το 2ο συνθετικό δεν παίζει ρόλο στην εξωτερική θερμοκρασία

και δεν αλλάζουμε ρευστότητα επειδή είμαστε Ελλάδα και το λέει ο παππούς μαστοΜητσάρας και το περνά απο γενιά σε γενιά 😄

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, korakios είπε

ξεθύμαναν οι σαμπάνιες κρίμα ,

θα στείλω στην Total να διορθώσει το κείμενο (το εννοώ) που έκανες παράθεση μιας και (ψιλολογικό) να σε μπερδεύει

αλίμονο αν το λάδι είναι αποτελεσματικό μέχρι (up to) 50C , δλδ αν φτάσει τους 100+C θα είναι για πέταμα έτσι όπως χάλια το γράφει με το "effective up to ambient temperatures of 50°C",

 

Εννοεί οτι το 5w40 στους 50C είναι πιο χοντρό απο ότι το 5w30 , φυσιολογικό μιας και είναι καμπύλη έως τη θερμοκρασία λειτουργίας του μοτέρ .

 

Σου προτείνω να επικεντρωθείς στο παρακάτω που ευτυχώς το γράφει σωστά

For each grade of engine oil, the ‘w’ stands for ‘winter’, as per the Society of Automotive Engineers (SAE) multigrading system. The number preceding the ‘w’ indicates the oil’s viscosity (or thickness) at low temperatures, and the number after it indicates viscosity at higher temperatures (100°C for kinematic viscosity, and 150°C for dynamic viscosity), when the engine is running.

ουσιαστικά γράφει ότι μάταια προσπαθώ να σου εξηγήσω , το 2ο συνθετικό δεν παίζει ρόλο στην εξωτερική θερμοκρασία

και δεν αλλάζουμε ρευστότητα επειδή είμαστε Ελλάδα και το λέει ο παππούς μαστοΜητσάρας και το περνά απο γενιά σε γενιά 😄

Ambient temperature = θερμοκρασία περιβάλλοντος.

50 βαθμούς θερμοκρασία περιβάλλοντος εννοεί. Όχι θερμοκρασία λαδιού.

Μπερδεύεσαι.

Ας δούμε και κάτι ακόμα:

"In the case of the new generation of engines, the use of more viscous engine oils can be counterproductive, seeing it as lubricating bearings with 5W-40 can already be significantly poorer. This is why one should not overestimate summer heat and a few days with the temperature going over +35 °C, as these are not the reasons for switching to a more viscous engine oil. The exception comes in the form of you living or residing for lengthy periods of time in a littoral region, for example in Monte Negro, when potential switching from 5W-30 to 5W-40 of the same quality is justified."

Και:

"When it comes to modern engines, the tolerance is small, meaning 5W-30 is enough for a temperature of +40 °C in the shade, seeing it as 5W-40 covers climate zones with temperatures ranging from -25 to +45 °C in the case of most engines, even those with slightly older construction."

https://totalenergies.rs/en/advice-proposals/ehow/engine-oils-our-climate-zone

Μια χαρά έχει να κάνει η δεύτερη ένδειξη με την θερμοκρασία περιβάλλοντος 

Επεξ/σία από nk9
  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, korakios είπε

και δεν αλλάζουμε ρευστότητα επειδή είμαστε Ελλάδα και το λέει ο παππούς μαστοΜητσάρας και το περνά απο γενιά σε γενιά 😄

Octavia, Fabia, Scala, Kamig με τους κινητήρες 1.0 TSI (τρικύλινρο) και 1.5 TSI evo διαμαρτύρονται ότι οι κινητήρες τους καίνε λάδια...και μάλιστα πολλά !!! 

Γιατί δεν συνιστούμε το 0W-20

Το λιπαντικό 0w-20 είναι ένα λιπαντικό πολύ ψιλό, λεπτό και δεν κάνει για τις υψηλές θερμοκρασίες που έχει η χώρα μας. Λόγω της λεπτότητας και των θερμοκρασιών γι αυτό το καίει.

6 ώρες πριν, korakios είπε

το 2ο συνθετικό αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα

Να ένας κλασικός πίνακας προτεινομένων SAE σε σχέση με την θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Εκτός και αν εχω ταλέντο στην πλαστογραφία....

Ειναι μάταιο να σε πείσω απλώς χρησιμοποιώ τα post σου.

ΥΓ. Ειναι τόσο αναλυτικός πίνακας που εκτός από multigrade ιξώδη περιλαμβάνει και single grade .

(Oh !Yes ! Υπάρχουν και μονότυπα single grade λιπαντικά άλλα ίσως να ασχολούνται μόνο κάτι "ΜάστροΜήτσοι με αυτά 😁

SAE.png.fdc368d36ec4c036069e22bd2de96967.png

Επεξ/σία από geopro
  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, theopan είπε

Άντε πάλι τα ίδια... Το ίδιο παλιό παραμύθι περί "Ελλάδας" και "συνθηκών Αθήνας". Ρε φίλε τα ίδια αυτοκίνητα πωλούνται σε Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία με τις ίδιες ακριβώς προτάσεις για λάδι. Κοινό manual έχουν. Έχει πιο εύκολες -ισχυρίζεσαι- συνθήκες π.χ. το Παρίσι ή η Ρώμη από την Αθήνα ή μήπως δεν έχουν ζέστη (περισσότερη από εμάς πλέον) σε όλη τη Μεσόγειο; Μου λες δηλαδή να ακούσω εσένα ή τον κάθε άλλο "γνώστη" και να αγνοήσω τον κατασκευαστή; Γιατί να το κάνω; Για να αρχίζουν να ανάβουν λαμπάκια και ενδείξεις για "υποβαθμισμένη ποιότητα λαδιού" στα 5 και στα 7κ χλμ. όπως παθαίνουν κάτι "ψαγμένοι" με το δικό μου που έκαναν τα ...δικά τους και βγαίνουν μετά και κλαψουρίζουν; Όχι ευχαριστώ. Θα προτιμήσω να ακούσω τον κατασκευαστή με του οποίου τις συμβουλές άλλωστε δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα. Ξέρει καλύτερα αυτός. Και αρκετά με τις φαιδρότητες του τύπου "το κάνει για οικονομία" ή "έχει συμφέρον να χαλάνε για να επισκευάζουν τα συνεργεία". Το μεγαλύτερο συμφέρον είναι να διατηρεί την καλή φήμη του.-

Για “καμάρωσε” ένα βιβλίο κατασκευαστή που αρέσκεσαι να ακολουθείς πιστά.
Κλασσικό παράδειγμα ασυναρτησίας !
Για μεταβλητό σέρβις η οδηγία είναι VW508 (0W-20)  ή εναλλακτικά VW504 (5W-30) , πάλι καλά...την γλυτώσαμε !
Για σταθερό σέρβις (Αυτό που κάνει το 99% των κατόχων δηλαδή) η οδηγία είναι  VW502 μόνον και τίποτα άλλο εναλλακτικά. Επίσης μόνον VW502 για κινητήρες με καύσιμο αέριο.
Θέλεις να μάθεις σε τι μεγάλη γκάμα ιξώδους (viscosity) απαντάται η προδιαγραφή  VW502 ?
Λοιπόν έχουμε και λέμε :
SAE 0W-30,
SAE 5W-30,
SAE 10W-30,
SAE 0W-40,
SAE 5W-40,
SAE 10W-40
SAE 5W-50 , αυτό το τελευταίο παραπέμπει σε λινκ για να πειστείτε ότι έχει σύσταση VW502 Oh ! Yes ! 5W-50 !!!

Στην πράξη η οδηγια VW502 υπάρχει σε οτι ιξώδες (viscosity) μπορείτε να φανταστείτε .


ΥΓ, Ούτε εσένα προσπαθώ να πείσω, ειναι μάταιο , απλώς χρησιμοποιώ τα post σου.
Λέω αργότερα να προσπαθήσω με τους Flat Earthers ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα όπως τα λένε...

VW_POLO_OIL.jpg.b385eb465bbb888bc91e65f17d7ada40.jpg

Στις 10/4/2024 στις 11:37 ΠΜ, Πέτρος είπε

Skoda Kamiq 1.5 TS, αυτόματο, 20μηνών, με λίγο πάνω από 15k χλμ.

Όταν γύρισα σπίτι κοίταξα τα λάδια και ισα που "βρεχόταν" η μύτη του δείκτη. Έβαλα ένα λίτρο κι έφτασε στη μέση της ένδειξης στο σίδερο.

Δεν είσαι ο μόνος.

Επεξ/σία από geopro
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/4/2024 στις 11:37 ΠΜ, Πέτρος είπε

Ακόμα δεν έφτασε καν η ώρα για το 1ο service (στα 2 χρόνια είναι) και χτες βλέπω να ψιλοανεβάζει θερμοκρασία (χωρίς ένδειξη/προειδοποίηση, όμως).

Όλα τα ts καίνε λάδι,δεν είναι κάτι παράξενο, μέρος του λαδιού λιπαίνει και την τουρμπίνα, απλά που και που ελέγχουμε την βέργα του λαδιού και συμπληρώνουμε με λάδι που προτείνει ο κατασκευαστής .

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτοχος Kamiq 1.0 με αγορά Ιαν 2023. Οδηγίες αντιπροσωπείας για σέρβις κάθε 15.000 χλμ ή 1 έτος όποιο έρθει πρώτο. Απ' ότι κατάλαβα επικρατούν διάφορες οδηγίες από διάφορες αντιπροσωπείες. Κανά χρόνο πριν το πάρω εγώ έλεγαν κάθε 2 χρόνια και 25.000 χλμ. Τραγικοί.... Αλλά τότε δίνανε εγγύηση 2 ετών σκέτο. Μόλις ξεκινήσανε την επέκταση εγγύησης στα 2+2 (με έξτρα κόστος βέβαια) το γυρίσανε σε ένα έτος και 15χ χλμ. Τυχαίο??? Δεν ξέρω....

Πρώτο σέρβις για αλλαγή λαδιών έκανα στους 9 μήνες και 9.000 χλμ με δική μου πίεση καθώς η αντιπροσωπεία ήθελε να περιμένω τουλάχιστον να συμπληρώσω έτος. Προσωπικά ήθελα να κάνω στα 5000 χλμ , αλλά με έπεισαν να περιμένω κι άλλο. Φυσικά τιμή εξωφρενική για απλή αλλαγή λαδιών και φίλτρου στα 220 ευρώ αλλά τέλος πάντων.

Προς το παρόν έχω μόλις 12000 χλμ καθώς φέτος δουλεύω πολύ κοντά στο σπίτι μου. Κάνω έλεγχο λαδιών κάθε μήνα και μέχρι τώρα δεν καίει τίποτα.

Πάντως μόλις ανοίξεις το καπό φαίνεται καθαρά το αυτοκόλλητο το οποίο λέει λάδια 0w-20. Και το επίσημο βιβλίο συντήρησης και προδιαγραφών της skoda που δίνουν στα συνεργεία λέει μόνο για 0w-20, όπως φαίνεται στην εικόνα.

Αν παρατηρήσω ότι αρχίζει και τσιμπάει λαδάκι σκέφτομαι να αλλάξω σε 5w-30.

 

 

Spoiler

KAMIQ_OIL.JPG.57e058fab03fb0ce20b99d8ca9f6198f.JPG

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...