Προς το περιεχόμενο

Ανακτά τη φωνή του ο Ράντι Τράβις με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Το "Where That Came From" είναι το πρώτο τραγούδι του Τράβις αφότου έχασε τη φωνή του, μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο, το 2013.

Για πρώτη φορά από τη στιγμή που ο τραγουδιστής Ράντι Τράβις έχασε τη δυνατότητα να μιλά ή να τραγουδά κανονικά, μετά από εγκεφαλικό που υπέστη το 2013, κυκλοφορεί νέο τραγούδι. Δεν το ερμήνευσε ο ίδιος όμως: αντίθετα, τη φωνή του συνέθεσε λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, με τη συνδρομή παρένθετου ερμηνευτή.

Το τραγούδι, με τίτλο "Where That Came From", είναι χαρακτηριστικό των αισθηματικών, λαϊκών τραγουδιών για τα οποία φημιζόταν ο Τράβις, στο απόγειο της καριέρας του. Οι παραγωγοί το συνέθεσαν εκπαιδεύοντας μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο δεν κατονομάζεται, ξεκινώντας με 42 ηχογραφήσεις των ερμηνειών του. Στη συνέχεια, υπό την εποπτεία του Τράβις και του Κάιλ Λένινγκ, παραγωγού με τον οποίο συνεργάστηκε σε όλη την πορεία της καριέρας του ο τραγουδιστής, ο Τζέιμς Ντουπρί ερμήνευσε τους στίχους, τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη ανέλαβε να αποδώσει με τη φωνή του Τράβις.

Εκτός από το YouTube, το τραγούδι είναι διαθέσιμο και σε άλλες πλατφόρμες, όπως η Apple Music και το Spotify.

To αποτέλεσμα του πειράματος είναι ένα μελωδικό τραγούδι που αποδίδει το χαλαρό ερμηνευτικό ύφος του Τράβις, που σπάνια απομακρυνόταν ιδιαίτερα από τη βαρύτονη αφετηρία του. Θυμίζει εκείνα τα singles που θα έκαναν θραύση στους χορούς των αμερικανικών σχολείων στις νότιες και μεσοδυτικές πολιτείες, όπως η μουσική country είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Μπορεί να μην είναι το καλύτερο τραγούδι του Ράντι Τράβις, όμως οπωσδήποτε δεν είναι το χειρότερο.

Ο Ντάστιν Μπάλαρντ, που είναι γνωστός στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το υλικό που ανεβάζει στους λογαριασμούς του με το όνομα There I Ruined It, δημιουργεί τις παρωδίες του ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο που εφάρμοσε και η ομάδα του Τράβις, με το αποτέλεσμα να είναι κεφάτα σαχλοί συνδυασμοί, όπως να ακούς το "Baby Got Back" με τη φωνή του Έλβις Πρίσλεϊ ή το Τζόνι Κας να ερμηνεύει το "Barbie Girl".

Θα ήταν εύκολο να σημάνει κανείς συναγερμό, εξαιτίας αυτού του τραγουδιού ή των δημιουργιών του Μπάλαρντ, κάνοντας λόγο για το τέλος της μουσικής ως ανθρώπινης δημιουργίας. Όμως, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, καθώς επιβεβαιώνεται το τι μπορούν να πετύχουν προγράμματα ανασύνθεσης της ανθρώπινης φωνής στα χέρια ικανών χειριστών. Είτε σας άρεσε το τραγούδι, είτε όχι, ομολογουμένως δεν είναι κάτι που θα προέκυπτε από την εισαγωγή μιας απλής οδηγίας σε ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης.

Σε κάθε περίπτωση, η πολιτεία του Τενεσί ψήφισε πρόσφατα το λεγόμενο Νόμο του Έλβις, ο οποίος τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου και προσφέρει τη δυνατότητα στις δισκογραφικές εταιρίες να κινηθούν νομικά σε βάρος εκείνων που χρησιμοποιούν λογισμικό προκειμένου να ανασυνθέσουν τη φωνή ενός καλλιτέχνη χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Το τραγούδι του Τράβις είναι ένα ενδιαφέρον παράδειγμα του πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να συνθέσει μουσική η οποία έχει ένα στοιχείο εγκυρότητας. Από την άλλη, μπορεί να ανοίξει το δρόμο σε μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες, οι οποίες κατέχουν τα δικαιώματα ατελείωτων καταλόγων μουσικής από διάσημους, νεκρούς καλλιτέχνες, που προσφέρονται για μια ψηφιακή "ανάσταση" και, αν θέλουν να οδηγήσουν τα πράγματα εκεί, για ενδεχόμενα κέρδη.

Μπορεί στην περίπτωση του Τράβις, που στερήθηκε τραγικά τη φωνή του και συμμετείχε συνειδητά σε αυτή την προσπάθεια, το αποτέλεσμα να είναι συγκινητικό, όμως αναπόφευκτα εγείρεται το ερώτημα τι συμπεράσματα θα αντλήσει η μουσική βιομηχανία από αυτή την ιστορία.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σιγά το πράγμα, σε ένα κανάλι στο ΤικΤοκ, ο Τάκης Τσουκαλάς έχει ερμηνεύσει όλο το ρεπερτόριο του Τόλη Βοσκόπουλου και του Πάριου.

  • Like 1
  • Haha 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Άρα στην ουσία παρόλου που είναι 65 ετώ και ίσως κάποτε σταματούσε την μουσική, τώρα μπορεί να βγάζει τραγούδια για πάντα με την δικαιολογία ότι έπαθε εγκεφαλικό και έχασε την φωνή του.

Όλοι οι τραγουδιστές πιστεύω θα το κάνουν σε λίγο, άλλωστε όλοι χρησιμοποιούν vocalizers και ένα κιλό autotune. Ακόμα και σε acapela μπορεί να γίνει δουλειά με το μικρόφωνο και έναν υπολογιστή από πίσω.

Μου αρέσει που έχουν βάλει και ένα νέο όρο στα πνευματικά δικαιώματα που θα αναφέρει στους δημιουργούς και συντελεστές ποιανού την φωνή χρησιμοποίησαν καθώς και ποιος τραγούδησε πραγματικά το τραγούδι.

Spoiler

In this case, a rep for Warner Music Nashville tells Rolling Stone that the label is establishing an entirely new credit term — “vocal bed” — to submit to music distributors and streaming services within the liner notes for “Where That Came From.” Dupré will be credited with providing the “vocal bed” for the song and such a designation could end up on future credits by record labels and artists who use voice cloning tech. The vocal bed credit should be listed publicly on streaming services in the next few days.

Quote

Σε αυτήν την περίπτωση, ένας εκπρόσωπος της Warner Music Nashville λέει στη Rolling Stone ότι η δισκογραφική καθιερώνει έναν εντελώς νέο όρο πίστωσης - "φωνητικό κρεβάτι" - για να υποβάλει σε διανομείς μουσικής και υπηρεσίες ροής εντός των νότων της γραμμής για το "Where That Came From". Ο Dupré θα πιστωθεί ότι παρείχε το «φωνητικό κρεβάτι» για το τραγούδι και ένας τέτοιος χαρακτηρισμός θα μπορούσε να καταλήξει σε μελλοντικές τίτλους από δισκογραφικές εταιρείες και καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν τεχνολογία κλωνοποίησης φωνής. Η πίστωση του φωνητικού κρεβατιού θα πρέπει να καταχωρηθεί δημόσια στις υπηρεσίες ροής τις επόμενες ημέρες.

 

Επεξ/σία από Diavolos666
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, cpc464 είπε

Επόμενο τραγούδι με την βοήθεια της ΑΙ, "Tupac beyond the grave".

Έχει γίνει ήδη αυτό, τουλάχιστον για τον Έλβις, και μάλιστα με άκρως πειστικά αποτελέσματα. Ίσως για αυτό μιλάνε για "νόμο του Έλβις"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

59 minutes ago, pace said:

Περιμένω single Καζαντζίδη.

Αν το κάνουν αυτό , ελπίζω να τραγουδάει τράπ.

Ετοιμαστείτε για σουξέ της Βίση μέχρι τα 90 της (ζωή να χει να τα φτάσει)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με λιγα λογια μαυρο χαλι, μονο ευκαιριακοι ακροατες (που ειναι βεβαια η πλειοψηφια) θα ασχοληθουν με κατι τετοιο δε νομιζω κανεις που εκτιμα τη τεχνη να ακουσει ενα software που μιμειται φωνες ακομα και αν το αποτελεσμα ειναι ομολογουμενως πολυ καλο

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αναπόφευκτα , στο εγγύς μέλλον, θα υπάρξουν μουσικοσυνθέτες οι οποίοι θα αναθέσουν την ερμηνεία κάποιων έργων τους στην ΑΙ  , εφόσον βέβαια κρίνουν συμφέρουσα τη σχέση κόστους - ωφέλειας !

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου το κοινό έχει συσχετίσει μια μεγάλη επιτυχία αποκλειστικά με το όνομα ενός τραγουδιστή, ως να μην υπήρξαν άλλοι παράγοντες. Όλη τη "δόξα" δηλαδή την "έκλεψε" ο ερμηνευτής.... Αν σε κάποιες περιπτώσεις η ερμηνεία των φωνητικών μπορεί να είναι το ίδιο επιτυχημένη με την ΑΙ τότε ,  προφανώς θα το δούμε να συμβαίνει.

Μα θα λειτουργήσει κι αντίστροφα όλο αυτό αφού, η ΑΙ είναι αρκετά "προικισμένη" ώστε να μπορεί να συνθέτει μουσική.

Επεξ/σία από fanisatt
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 11/5/2024 στις 4:57 ΜΜ, this.is.elia είπε

Σιγά το πράγμα, σε ένα κανάλι στο ΤικΤοκ, ο Τάκης Τσουκαλάς έχει ερμηνεύσει όλο το ρεπερτόριο του Τόλη Βοσκόπουλου και του Πάριου.

Μην κάνεις μισές δουλειές, βάλε και ένα link σε παρακαλώ 😀

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...