Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 38
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στρέφεται αναγκαστικά είναι το σωστό, γιατί απλά ποτέ δεν μπόρεσε να ακολουθήσει την αγορά των ηλεκτρικών .Η toyota τουλάχιστον έχει φανατικό κοινό και  μπορεί και το κάνει προς το παρών.Αν και δεν αρέσει σε κάποιους, αν εξαιρέσεις 2-3 θέματα, σε όλα τα υπόλοιπα τα ηλεκτρικά είναι ανώτερα για καθημερινή  χρήση στην πόλη, από τα θερμικά. Και μόνο που δεν χρειάζεται να μαντέψεις ποιος πουλάει νοθευμένο καύσιμο,  φτάνει σαν λόγος. 

Επεξ/σία από Rebel21
  • Like 3
Δημοσ.
2 hours ago, masteripper said:

και επειδή έχουν το βλέμμα στο μέλλον αντέγραψαν το Golfaki του 80
Στο επόμενο θα έχουμε το Autobianchi

εισαι μαλλον μικρος και δε θυμασαι το civic του 70...

Δημοσ.
3 hours ago, masteripper said:

και επειδή έχουν το βλέμμα στο μέλλον αντέγραψαν το Golfaki του 80
Στο επόμενο θα έχουμε το Autobianchi

Βασικά το πρώτο civic αντέγραψαν αλλά βλέπω αυτό που λες 

  • Like 2
Δημοσ.

Η Honda είχε πραγματικά δυσκολία να ανταγωνιστεί στον τομέα των καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ειδικά σε σύγκριση με τις κινεζικές μάρκες, οι οποίες κατέλαβαν γρήγορα την αγορά.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το κόστος καυσίμου ενός e:HEV Honda είναι μικρό για να κάτσεις να σκεφτείς αυτό ως λόγο να μην το πάρεις και να πάρεις ένα Tesla S, που αναφέρθηκε προηγουμένως, σε πολλαπλάσια τιμή.
Νιώθω πολύ ασφαλής σε ένα υβριδικό, που γνωρίζω ότι δεν θα μείνω από καύσιμο και δεν θα χρειαστεί να αγχωθώ σε ένα ταξίδι μου, και νομίζω μεγάλο κομμάτι των αγοραστών νιώθουν αντίστοιχα.
Δεν νομίζω ότι προβλέπεται θάνατος της Honda και των άλλων καθιερωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή δεν είναι πρωτοπόροι στην τεχνολογία των ηλεκτρικών κινητήρων. Είναι πολύ καλύτεροι στα χιλιάδες άλλα μέρη αυτού που καθορίζει ένα αυτοκίνητο.
 

Επεξ/σία από dolph
  • Thanks 1
Δημοσ.

Για τα ελληνικά δεδομένα, η ηλεκτροκίνηση φαντάζει περισσότερο σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Διαβάζουμε συχνά για «φόρτιση στο σπίτι», «τριφασικές παροχές» και «προγραμματισμό ταξιδιού», αλλά αυτά δεν αντικατοπτρίζουν την καθημερινότητα της πλειοψηφίας. Σήμερα, περίπου το 70% των Ελλήνων έχει λιγότερα από 1.000€ σε καταθέσεις, ενώ ένα τεράστιο ποσοστό εργαζομένων αδυνατεί να καλύψει βασικές ανάγκες μέσα στον μήνα.

Ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, με μέση ηλικία πάνω από 15 χρόνια, ενώ η αγορά καινούργιου οχήματος (πολύ περισσότερο ηλεκτρικού) είναι εκτός οικονομικής εμβέλειας για τους περισσότερους. Το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ακόμα και με κρατικές επιδοτήσεις, παραμένει απαγορευτικό, ενώ η υποδομή φόρτισης είναι ανεπαρκής και άνισα κατανεμημένη, κυρίως συγκεντρωμένη στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Η φόρτιση στο σπίτι είναι συχνά ανέφικτη: σε πολυκατοικίες χωρίς ιδιωτικό χώρο στάθμευσης ή χωρίς αναβαθμισμένη ηλεκτρική εγκατάσταση, η εγκατάσταση φορτιστή είναι είτε πολύπλοκη είτε αδύνατη και για όσους έχουν μονοφασική παροχή, η ταχύτητα φόρτισης μπορεί να είναι αποθαρρυντικά χαμηλή. Στον δρόμο, οι ταχυφορτιστές είναι λίγοι, συχνά κατειλημμένοι ή εκτός λειτουργίας, και η τιμή ανά kWh έχει ήδη φτάσει τα 0,50–0,70€ (σε ορισμένες περιπτώσεις και υψηλότερα). Αυτό σημαίνει ότι σε ταξίδι, ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να κοστίζει σχεδόν όσο ένα βενζινοκίνητο ή και περισσότερο ανά 100 χιλιόμετρα, ακυρώνοντας το βασικό επιχείρημα της χαμηλότερης κατανάλωσης.

Τέλος, υπάρχει και το ζήτημα της ψυχολογίας του καταναλωτή: η έλλειψη εμπιστοσύνης στην υποδομή, ο φόβος της «αυτονομίας» και η αίσθηση ότι η ηλεκτροκίνηση εξυπηρετεί κυρίως εταιρείες leasing και επιδοτούμενες αγορές, κάνουν το μέσο Έλληνα να τη βλέπει σαν κάτι μακρινό και μη ρεαλιστικό για την επόμενη δεκαετία.

 

  • Like 4
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, orgixmh said:

Για τα ελληνικά δεδομένα, η ηλεκτροκίνηση φαντάζει περισσότερο σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Διαβάζουμε συχνά για «φόρτιση στο σπίτι», «τριφασικές παροχές» και «προγραμματισμό ταξιδιού», αλλά αυτά δεν αντικατοπτρίζουν την καθημερινότητα της πλειοψηφίας. Σήμερα, περίπου το 70% των Ελλήνων έχει λιγότερα από 1.000€ σε καταθέσεις, ενώ ένα τεράστιο ποσοστό εργαζομένων αδυνατεί να καλύψει βασικές ανάγκες μέσα στον μήνα.

Ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, με μέση ηλικία πάνω από 15 χρόνια, ενώ η αγορά καινούργιου οχήματος (πολύ περισσότερο ηλεκτρικού) είναι εκτός οικονομικής εμβέλειας για τους περισσότερους. Το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ακόμα και με κρατικές επιδοτήσεις, παραμένει απαγορευτικό, ενώ η υποδομή φόρτισης είναι ανεπαρκής και άνισα κατανεμημένη, κυρίως συγκεντρωμένη στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Η φόρτιση στο σπίτι είναι συχνά ανέφικτη: σε πολυκατοικίες χωρίς ιδιωτικό χώρο στάθμευσης ή χωρίς αναβαθμισμένη ηλεκτρική εγκατάσταση, η εγκατάσταση φορτιστή είναι είτε πολύπλοκη είτε αδύνατη και για όσους έχουν μονοφασική παροχή, η ταχύτητα φόρτισης μπορεί να είναι αποθαρρυντικά χαμηλή. Στον δρόμο, οι ταχυφορτιστές είναι λίγοι, συχνά κατειλημμένοι ή εκτός λειτουργίας, και η τιμή ανά kWh έχει ήδη φτάσει τα 0,50–0,70€ (σε ορισμένες περιπτώσεις και υψηλότερα). Αυτό σημαίνει ότι σε ταξίδι, ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να κοστίζει σχεδόν όσο ένα βενζινοκίνητο ή και περισσότερο ανά 100 χιλιόμετρα, ακυρώνοντας το βασικό επιχείρημα της χαμηλότερης κατανάλωσης.

Τι σχέση έχει η μονοφασική παροχή 🤣 Επίσης τι στον δρόμο "οι ταχυφορτιστές είναι λίγοι" !

image.png.4ef5683c0b4731fe18a9cd096400bf82.png

Το κόστος με τις κρατικές επιδοτήσεις είναι αντίστοιχο ενός θερμικού αυτοκινήτου (BYD Dolphin 26K / Atto 31Κ). Στα μικρά τύπου Yaris, υπάρχουν χαμηλότερες τιμές σε ηλεκτρικά όπως το hyundai inster, το οποίο καίει τα μισά από το Yaris.

Στο μόνο που θα συμφωνήσω είναι οι πολυκατοικίες και μη - όπου δεν υπάρχει πρόσβαση σε σπιτικό ρεύμα. 

Επεξ/σία από Vasilisxd
Δημοσ.
Στις 13/8/2025 στις 1:10 ΠΜ, Evangelos Anagnostou είπε

Δεν υφισταται honda στην ηλεκτροκίνηση εντελώς ανύπαρκτη, όπως και η toyota, αδυνατούν να κάνουν την μετάβαση.

Θα επιβιώσουν όσο υπάρχουν ακόμα τα θερμικά, μετά λουκέτο. 

Πολλά τα τεχνολογικά παραδείγματα τεράστιων εταιριών που δεν μπόρεσαν να κάνουν το πίβοτ, πχ νοκια με τα touchscreen λειτουργικά και intel με τους επεξεργαστές χαμηλής κατανάλωσης.

Έχω την εντύπωση οτι η toyota είναι μπροστά στα οχήματα υδρογόνου που πιστεύω οτι αν εδραιωθούν θα είναι η καλύτερη λύση.

Δημοσ.

Πραγματικά, δε κατανοώ το τι συζητάμε εδώ επί της ουσίας.

Οι περισσότερες πολυκατοικίες δε διαθέτουν ούτε μια θέση στάθμευσης. Ακολουθούν αυτές που έχουν - για παράδειγμα -  δύο θέσεις στα πέντε διαμερίσματα και μετά έρχονται αυτές που έχουν θέσεις οι οποίες αντιστοιχούν στον αριθμό διαμερισμάτων. Ειδικά για τις τελευταίες, πολλές φορές αυτές οι θέσεις είναι αχρησιμοποίητες λόγω κακής πρόσβασης σε αυτές (κυρίως στις υπόγειες κατασκευές) ενώ άλλες, νοικιάζονται σε τρίτους οι οποίοι προφανώς δεν έχουν δικαίωμα (καταρχήν) εγκατάστασης οποιασδήποτε σταθερής παροχής ρεύματος για όχημα. Μοναδική λύση; Είτε οι δήμοι να προχωρήσουν σε αξιοποίηση χώρων για θέσεις με πρόβλεψη εγκατάστασης και προνομιακά τιμολόγια για δημότες είτε τα βενζινάδικα που διαθέτουν χώρο (γιατί κι εκεί πάλι ίσα ίσα έχουν γίνει όλα) να βάλουν παροχές.

Άντε πες, έγιναν και τα δύο παραπάνω. Πόσοι αυτοί τη στιγμή μπορούν να δώσουν το υπάρχον όχημα και να αποκτήσουν νέο ηλεκτρικό, ειδικά αν πρόκειται ν' αντικαταστήσουν μικρομεσαίο, οικογενειακό ή SUV; Μιλάμε για κόστη (κατά μέσο όρο) από 30.000 ευρώ έως 45.000 ευρώ. Εσείς δηλαδή που διαβάζετε την είδηση και το μήνυμα μου, μπορείτε; Έχετε τη προαπαιτούμενη προκαταβολή και εξασφαλισμένη τη μηνιαία δόση, χωρίς να υπολογίζουμε κόστος ασφάλισης, χρήσης και στάθμευσης; ..ή θα δώσετε μια περιουσία και θα τη παρκάρετε στο δρόμο;

Ζούμε σε μια χώρα με πληθωρισμό κοντά στο 3,2%, με μέσο καθαρό μισθό τα 1.100 ευρώ και - βάσει του ΕΡΓΑΝΗ, 2024 - σχεδόν οι μισοί αμείβονται με ποσά (μικτά) κάτω των 1.000 ευρώ που σημαίνει, κοντά στον κατώτατο. Ποιος θα πάρει ηλεκτρικό; ..ή όλοι σκέφτονται τα φθηνότερα BYD (..κι αν); 8.718 νέα ηλεκτρικά πωλήθηκαν πέρσι. Σιγά τα ουά. 

Σε μια χώρα που αποδεικνύει ποικιλοτρόπως και καθημερινά το πόσο πτωχευμένο μπουρδέλο είναι, οι κουβέντες περί ηλεκτρικών φαντάζουν αστείες. Όπως και η επιδότηση τους που ξεπερνά αυτή μιας γέννας.

 

  • Thanks 1
Δημοσ.
29 minutes ago, Hellenicsun said:

Πραγματικά, δε κατανοώ το τι συζητάμε εδώ επί της ουσίας.

Οι περισσότερες πολυκατοικίες δε διαθέτουν ούτε μια θέση στάθμευσης. Ακολουθούν αυτές που έχουν - για παράδειγμα -  δύο θέσεις στα πέντε διαμερίσματα και μετά έρχονται αυτές που έχουν θέσεις οι οποίες αντιστοιχούν στον αριθμό διαμερισμάτων. Ειδικά για τις τελευταίες, πολλές φορές αυτές οι θέσεις είναι αχρησιμοποίητες λόγω κακής πρόσβασης σε αυτές (κυρίως στις υπόγειες κατασκευές) ενώ άλλες, νοικιάζονται σε τρίτους οι οποίοι προφανώς δεν έχουν δικαίωμα (καταρχήν) εγκατάστασης οποιασδήποτε σταθερής παροχής ρεύματος για όχημα. Μοναδική λύση; Είτε οι δήμοι να προχωρήσουν σε αξιοποίηση χώρων για θέσεις με πρόβλεψη εγκατάστασης και προνομιακά τιμολόγια για δημότες είτε τα βενζινάδικα που διαθέτουν χώρο (γιατί κι εκεί πάλι ίσα ίσα έχουν γίνει όλα) να βάλουν παροχές.

Άντε πες, έγιναν και τα δύο παραπάνω. Πόσοι αυτοί τη στιγμή μπορούν να δώσουν το υπάρχον όχημα και να αποκτήσουν νέο ηλεκτρικό, ειδικά αν πρόκειται ν' αντικαταστήσουν μικρομεσαίο, οικογενειακό ή SUV; Μιλάμε για κόστη (κατά μέσο όρο) από 30.000 ευρώ έως 45.000 ευρώ. Εσείς δηλαδή που διαβάζετε την είδηση και το μήνυμα μου, μπορείτε; Έχετε τη προαπαιτούμενη προκαταβολή και εξασφαλισμένη τη μηνιαία δόση, χωρίς να υπολογίζουμε κόστος ασφάλισης, χρήσης και στάθμευσης; ..ή θα δώσετε μια περιουσία και θα τη παρκάρετε στο δρόμο;

Προφανώς, για τα άτομα που ζουν σε μια πόλη όπως η Αθήνα, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο από το κράτος - τα υβριδικά είναι μονόδρομος, εάν θες οικονομία καυσίμου, ησυχία, αυτόματο κιβώτιο κλπ. Από τιμές δεν ξέρω, μου φαίνεται ότι σιγα-σιγα συγκλίνουν.

"Εσείς δηλαδή που διαβάζετε την είδηση και το μήνυμα μου, μπορείτε;" - Εγώ βλέπω συνεχώς καινούργια αυτοκίνητα άνω των 30Κ.

Το θέμα είναι ότι εάν υπάρχει θέση στάθμευσης, πας σε ηλεκτρικό ή όχι  ???

  • Like 1
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Προφανώς, για τα άτομα που ζουν σε μια πόλη όπως η Αθήνα, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο από το κράτος - τα υβριδικά είναι μονόδρομος, εάν θες οικονομία καυσίμου, ησυχία, αυτόματο κιβώτιο κλπ. Από τιμές δεν ξέρω, μου φαίνεται ότι σιγα-σιγα συγκλίνουν.

"Εσείς δηλαδή που διαβάζετε την είδηση και το μήνυμα μου, μπορείτε;" - Εγώ βλέπω συνεχώς καινούργια αυτοκίνητα άνω των 30Κ.

Το θέμα είναι ότι εάν υπάρχει θέση στάθμευσης, πας σε ηλεκτρικό ή όχι  ???

Απαντώντας από κάτω προς τα επάνω, πας εφόσον μπορείς να το αγοράσεις, συντηρήσεις και τροφοδοτήσεις εκτός της βάσης σου.

Όσο αφορά το τι βλέπεις, κι εγώ το βλέπω. Για την ακρίβεια, το παρατηρώ καθότι τα καινούργια και ειδικά τα ηλεκτρικά, ξεχωρίζουν. Όπως ξεχωρίζουν και τα iPhone δίνοντας την εντύπωση πως όλοι έχουν από ένα ενώ βάσει στατιστικών στη χώρα μας η πλειοψηφία (άνω του 80%) χρησιμοποιει Android.

Διαφορετικά και, για να μείνω εντός θέματος κατά το δυνατόν, δε θα ίσχυε η αρνητική μας πρωτιά ως χώρα που κατέχει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρώπη (μέσος όρος τα 18 έτη).

Δημοσ.
5 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Τι σχέση έχει η μονοφασική παροχή 🤣 Επίσης τι στον δρόμο "οι ταχυφορτιστές είναι λίγοι" !

image.png.4ef5683c0b4731fe18a9cd096400bf82.png

Το κόστος με τις κρατικές επιδοτήσεις είναι αντίστοιχο ενός θερμικού αυτοκινήτου (BYD Dolphin 26K / Atto 31Κ). Στα μικρά τύπου Yaris, υπάρχουν χαμηλότερες τιμές σε ηλεκτρικά όπως το hyundai inster, το οποίο καίει τα μισά από το Yaris.

Στο μόνο που θα συμφωνήσω είναι οι πολυκατοικίες και μη - όπου δεν υπάρχει πρόσβαση σε σπιτικό ρεύμα. 

Καταρχάς, η μονοφασική παροχή έχει σχέση γιατί περιορίζει σημαντικά την ισχύ φόρτισης. Στην πράξη, για οχήματα με μεγαλύτερες μπαταρίες, η φόρτιση από το 0 στο 100% μπορεί να διαρκεί πάνω από 20 ώρες. Αυτό δεν είναι θεωρητικό, είναι πραγματικότητα: Φόρτιση Tesla S σε Μονοφασικό 32A = ~14ώρες και σε Τριφασικό 32A = ~5 ώρες.

Όσο για τους ταχυφορτιστές, το δίκτυο στην Ελλάδα πράγματι βελτιώνεται, αλλά η πυκνότητα παραμένει χαμηλή σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων και των βασικών εθνικών αξόνων. Επιπλέον, δεν είναι μόνο το πλήθος, αλλά και η αξιοπιστία τους (εκτός λειτουργίας, κατειλημμένοι κ.λπ.) που δημιουργεί το πρόβλημα. Ενδιαφέρων δε θα είχε να συμπεριλάβεις ένα χάρτη με ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ πρατήρια καυσίμω μπας και νιώσεις την διαφορά

Σχετικά με το κόστος, οι τιμές που αναφέρεις (π.χ. BYD Dolphin, Atto, Hyundai Inster) είναι πράγματι ανταγωνιστικές σε σύγκριση με κάποια θερμικά, αλλά αφορούν πολύ συγκεκριμένα μοντέλα και όχι το σύνολο της αγοράς. Η μέση τιμή ηλεκτρικού οχήματος εξακολουθεί να είναι υψηλότερη, και η πτώση των τιμών δεν έχει φτάσει ακόμη σε όλα τα segments. Επιπλέον, η τιμή αγοράς δεν είναι το μόνο κριτήριο· οι επιδοτήσεις καλύπτουν μόνο μέρος του πληθυσμού και η μεταπώληση ενός ηλεκτρικού είναι ακόμη αβέβαιη στην Ελλάδα.

Συμφωνούμε βέβαια ότι η έλλειψη πρόσβασης σε ιδιωτική παροχή ρεύματος είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά τα υπόλοιπα θέματα που θίχτηκαν δεν είναι αμελητέα, ειδικά αν δούμε την εικόνα σε πανελλαδικό επίπεδο και όχι μόνο σε Αθήνα–Θεσσαλονίκη.
 


 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...