Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Cirium που δημοσιοποίησε αρχικά το Bloomberg, η οικογένεια αεροσκαφών Airbus A320 πλησιάζει στο να καταλάβει την πρώτη θέση από το Boeing 737 στις παγκόσμιες παραδόσεις εμπορικών αεροσκαφών.

Ως τις αρχές Αυγούστου 2025, η Airbus είχε μειώσει τη διαφορά σε μόλις 20 αεροσκάφη και, με τον τρέχοντα ρυθμό, το προβάδισμα του 737 αναμένεται να εκμηδενιστεί ήδη από τον επόμενο μήνα (Σεπτέμβριος 2025).

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι συνολικές παραδόσεις της οικογένειας A320 ανέρχονταν σε 12.155 αεροσκάφη, έναντι 12.175 για την οικογένεια 737. Η ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αεροσκαφών φτάνει σε αυτό το ορόσημο σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά την εκκίνηση του προγράμματος, το οποίο είχε λανσαριστεί ως άμεση απάντηση στην κυριαρχία του 737.

Σε ανάρτησή του στο LinkedIn, ο Max Kingsley-Jones, επικεφαλής συμβουλευτικών υπηρεσιών στη Cirium Ascend Consultancy, ανέφερε ότι η Boeing έχει παραδώσει 12.175 αεροσκάφη 737 από τότε που το πρώτο -100 ενεργοποιήθηκε από τη Lufthansa τον Δεκέμβριο του 1967. Η Airbus, από την πλευρά της, παρέδωσε το πρώτο A320-100 στην Air France τον Μάρτιο του 1988 και έκτοτε έχει φτάσει στις 12.155 παραδόσεις στενής ατράκτου. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ελάχιστοι τότε θα προέβλεπαν πως το πρόγραμμα θα μπορούσε να βρεθεί στην κορυφή με τόσο υψηλές παραγωγικές επιδόσεις, ούτε ο ίδιος ούτε, πιθανότατα, η ίδια η Airbus.

Παράλληλα, οι δύο οικογένειες αεροσκαφών κυριαρχούν στον παγκόσμιο στόλο επιβατικών στενής ατράκτου, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ των αεροσκαφών που πετούν σήμερα. Ήδη έως το 1988, όταν η Airbus παρουσίασε το νέο A320, η Boeing είχε εδραιώσει σημαντικό προβάδισμα με περίπου 1.500 παραδόσεις των δημοφιλών της αεροσκαφών.

Ωστόσο, η δυναμική μεταβλήθηκε όταν η Airbus προχώρησε πρώτη σε αναβάθμιση με κινητήρες νέας γενιάς, δημιουργώντας το αποδοτικό “neo”, επιλογή που κέρδισε γρήγορα τις αεροπορικές εταιρείες. Σε απάντηση, η Boeing παρουσίασε τη σειρά 737 MAX, επιχειρώντας να ενσωματώσει μεγαλύτερους και ισχυρότερους κινητήρες σε παλαιότερη σχεδίαση.

Εκεί προέκυψαν σοβαρά ζητήματα. Το σύστημα MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), το οποίο ενσωματώθηκε λόγω αλλαγών στην αεροδυναμική του αεροσκάφους που προκλήθηκαν από μεγαλύτερους κινητήρες τοποθετημένους πιο μπροστά, παρουσίασε δυσλειτουργία και συνέβαλε σε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα του 737 MAX που στοίχισαν τη ζωή σε 346 επιβάτες.

Στη συνέχεια, όπως αναφέρεται, η FAA και άλλες ρυθμιστικές αρχές απαίτησαν εκτεταμένες αναβαθμίσεις λογισμικού, πρόσθετη εκπαίδευση πιλότων, βελτιώσεις σε αισθητήρες και τροποποιήσεις καλωδιώσεων πριν από την επιστροφή του συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνου σε υπηρεσία. Μέχρι τα τέλη του 2020, το 737 MAX είχε επαναπιστοποιηθεί, με νέες διαδικασίες ασφαλείας σε ισχύ, και οι εμπορικές πτήσεις επανήλθαν σταδιακά ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας στις αρχές του 2023.

Πέρα από τους αριθμούς και τα χρονοδιαγράμματα, κρίσιμα σημεία διαφοροποίησης του A320 σκιαγραφούν την πορεία του. Η Airbus υιοθέτησε ψηφιακά fly-by-wire συστήματα και αντικατέστησε το κεντρικό χειριστήριο με πλευρικό χειριστήριο, βελτιώνοντας τον εργονομικό σχεδιασμό και την ορατότητα οργάνων. Ο σχεδιασμός του A320 περιλάμβανε υψηλότερο σύστημα προσγείωσης, ανυψώνοντας το αεροσκάφος σε μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Boeing 737. Κάτι επέτρεψε τη χρήση μεγαλύτερων κινητήρων, ευκολότερη πρόσβαση για συντήρηση και περισσότερη επιχειρησιακή ευελιξία σε αεροδρόμια με διαφορετικές συνθήκες διαδρόμων.

Σημαντικό ήταν και το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς τύπους κινητήρων για το στενό αεροσκάφος Airbus A320ceo, είτε από τη CFM International είτε από την International Aero Engines (IAE). Η ευελιξία αυτή επέτρεπε στις αεροπορικές να βελτιστοποιήσουν την οικονομία καυσίμων, τις προτιμήσεις συντήρησης ή τις οικονομικές παραμέτρους, καθιστώντας το Airbus A320 πιο ελκυστικό σε διαφορετικές αγορές. Αργότερα, το Airbus A320neo πρόσφερε επιλογή μεταξύ των κινητήρων CFM International LEAP-1A και Pratt & Whitney PW1100G.

Καθώς η Airbus πλησιάζει να ξεπεράσει το 737, τα στοιχεία της Cirium απεικονίζουν μια ιστορική ανατροπή σε μια κατηγορία που ορίζεται από όγκους παραγωγής και τεχνολογικές επιλογές. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να επιβεβαιώσει αν η ισοφάριση και η υπέρβαση του ορόσημου θα έρθουν με τον ρυθμό που περιγράφεται.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 2
  • Απαντ. 33
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Ε ναι αν δεν σου φεύγουν κομμάτια κατα την ώρα της πτήσης λογικό είναι.

 boeing-v0-h65e70uqg4cc1.jpeg?auto=webp&s

Φσσσστ μποινγκ! που έλεγε και ο Βουτσάς.

  • Like 1
  • Haha 10
Δημοσ.

η Ευρώπη είναι χαρτογιακάδες δεν παράγουν τίποτα...είναι..εμμμ.....:lol:

πολύ καλύτερο σκάφος το Α320 από το φέρετρο 737.

2 λεπτά πριν, Billi the Kid είπε

Γαλλική υπεροχή !

Οι κύριες ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν επίσημα στη δομή και παραγωγή της Airbus είναι:

Γαλλία – Γερμανία – Ισπανία – Ηνωμένο Βασίλειο – Ολλανδία

Και γύρω τους υπάρχει ένα παγκόσμιο δίκτυο προμηθευτών και συνεργατών σε πάνω από 160 χώρες.

  • Like 13
  • Thanks 1
Δημοσ.

Μπαίνω τουλάχιστον σε 12-14 αεροσκάφη κάθε χρόνο, πάντα βλέπω να μην είναι boeing πλέον, ακόμα κι αν πληρώσω ακριβότερα με άλλη πτήση. 

  • Like 5
  • Thanks 1
Δημοσ.

Η ιστορική Boeing στόχευσε στη μείωση του κόστους ένω η νέα Airbus στην εξέλιξη και στους αυτοματισμούς μπαίνοντας στην αγορά των εμπορικών αεροσκαφών ανταγωνιστικά. Όμως οι πωλήσεις δεν έχουν να κάνουν με το ποιος προσφέρει το καλύτερο / φθηνότερα αλλά έχουν πολλές επιμέρους συμφωνίες και παραμέτρους. Αγαπώ τα αεροσκέφη από μικρός, όμως για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα η αρχιτεκτονική "σωλήνα με φτερά" παραμένει η ίδια - σε σημείο πολλές φορές να μη μπορείς να ξεχωρήσεις ποιο είναι τι - χωρίς να έχουμε δει νέα σχήματα, παρά μόνο concepts που έμειναν concepts. Το μέλλον θα είναι ψηλότερα, γρηγορότερα, οικονομικότερα - τουλάχιστον για τις υπερατλαντικές πτήσεις.

  • Like 2
Δημοσ.

Όποιος γνωρίζει από αεροπλάνα, ξέρει ότι το 737 είναι καλύτερο αεροπλάνο από το Α320. Τώρα το τι πήγε στραβά με την ίδια την Boeing  τα τελευταία χρόνια, είναι άλλο μεγάλο θέμα. Πάντως πηγές μέσα απο την Boeing αναφέρουν μεγάλες αλλαγές στην φιλοσοφία και την λειτουργία της εταιρίας μετά την πρόσφατη αλλαγή ηγεσίας.

  • Confused 1
  • Haha 3
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, steve10 είπε

Όποιος γνωρίζει από αεροπλάνα, ξέρει ότι το 737 είναι καλύτερο αεροπλάνο από το Α320. Τώρα το τι πήγε στραβά με την ίδια την Boeing  τα τελευταία χρόνια, είναι άλλο μεγάλο θέμα. Πάντως πηγές μέσα απο την Boeing αναφέρουν μεγάλες αλλαγές στην φιλοσοφία και την λειτουργία της εταιρίας μετά την πρόσφατη αλλαγή ηγεσίας.

Καλύτερο στο να λείπουν βίδες και μπουλόνια; 

  • Like 10
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, steve10 είπε

Όποιος γνωρίζει από αεροπλάνα, ξέρει ότι το 737 είναι καλύτερο αεροπλάνο από το Α320. Τώρα το τι πήγε στραβά με την ίδια την Boeing  τα τελευταία χρόνια, είναι άλλο μεγάλο θέμα. Πάντως πηγές μέσα απο την Boeing αναφέρουν μεγάλες αλλαγές στην φιλοσοφία και την λειτουργία της εταιρίας μετά την πρόσφατη αλλαγή ηγεσίας.

Εσύ που γνωρίζεις ,εγώ δεν γνωρίζω,σε τι είναι καλύτερο το 737 σε σχέση με Α320;

Οι εταιρίες που τα παραγγέλνουν γιατί προτιμούν το ένα έναντι του άλλου;

  • Like 6

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...