Axlmon Δημοσ. Σάββατο στις 08:12 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 08:12 μμ Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 25% για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024, σύμφωνα με τους αναλυτές της Rho Motion. Αυτό αντιστοιχεί σε 12,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων τόσο των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) όσο και των plug-in υβριδικών (PHEV) οχημάτων. Η Ευρώπη παρουσιάζει ακόμα ταχύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, με αύξηση 31% από την αρχή του έτους – συνολικά 2,6 εκατομμύρια plug-in οχήματα. Σύμφωνα με τη Rho Motion, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 31%, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών κατά 30%. Σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, η αύξηση είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή: 45% στη Γερμανία, 41% στην Ιταλία και 100% στην Ισπανία. Ωστόσο, παρά τα νέα ενδιαφέροντα μοντέλα από τη Renault και τις διάφορες γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Stellantis, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Tesla δεν έχει δει καμία αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη - όπως σημειώθηκε τον προηγούμενο μήνα, αφού οι πωλήσεις της στην περιοχή κατέρρευσαν κατά 40% τον Ιούλιο. Η Κίνα αγόρασε επιπλέον 7,6 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, αν και αυτή η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, εν μέρει λόγω των αυξημένων πωλήσεων κατά τους ίδιους μήνες το 2024 χάρη στις κυβερνητικές πολιτικές της Κίνας. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε τον προηγούμενο μήνα, η BYD είδε πρόσφατα μείωση της κερδοφορίας της και έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τον στόχο πωλήσεών της κατά 900.000 οχήματα (σε 4,6 εκατομμύρια) για φέτος. Εν τω μεταξύ, στη Βόρεια Αμερική, η κατάσταση δεν είναι τόσο ευνοϊκή. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να αυξάνονται, αλλά μόλις κατά 6% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2024. Ο Αύγουστος ήταν στην πραγματικότητα ένας καλός μήνας για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν στις αντιπροσωπείες για να επωφεληθούν από τη φορολογική πίστωση 30D της αμερικανικής εφορίας (IRS) για καθαρά οχήματα, η οποία λήγει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Η όλη κατάσταση μπορεί να είναι αποτέλεσμα των πολιτικών κατά των ηλεκτρικών οχημάτων που εφαρμόζονται από τον Πρόεδρο Τραμπ και τους Ρεπουμπλικάνους στο Κογκρέσο. Άλλες φορολογικές πιστώσεις που προορίζονταν για την προώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων από επιχειρήσεις φτάνουν επίσης στο τέλος τους. Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος δεν επιβάλλει πλέον πρόστιμα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για μη τήρηση των μέσων όρων του στόλου, και η κυβέρνηση Τραμπ έχει ανακτήσει χρήματα που προορίζονταν για υποδομές φόρτισης. Όπως δήλωσε ο Charles Lester, διευθυντής δεδομένων της Rho Motion: "Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν φτάσει πλέον τα 12,5 εκατομμύρια μονάδες στους πρώτους οκτώ μήνες του έτους. Η αγορά της Βόρειας Αμερικής έφτασε σε ιστορικό υψηλό μηνιαίων πωλήσεων καθώς οι καταναλωτές στις ΗΠΑ επιταχύνουν τις αγορές για να επωφεληθούν από τη φορολογική πίστωση πριν λήξει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Η δυναμική παραμένει στην Ευρώπη, υποστηριζόμενη από τη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων, με τις μεγάλες αυτοκινητιστικές χώρες, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, να αυξάνονται κατά 45% και 31% αντίστοιχα από την αρχή του έτους." View full article
Just_travel_everywhere Δημοσ. Σάββατο στις 08:25 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 08:25 μμ Να λέμε κιόλας ότι στην Γερμανία έχουν επιβάλει πλέον όλες της εταιρίες σε Leasing να παίρνουν μόνο ηλεκτρικά !!! Κάπως ανεβάζει και αυτό τα νούμερα !!! 3 2
Retromaniac Δημοσ. Σάββατο στις 08:30 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 08:30 μμ Τα plug in hybrid θα επικρατήσουν μέχρι να λυθεί το πρόβλημα της αυτονομίας. Με 60-100 Χιλ αυτονομία μέσα στη πόλη, και πολύ μειωμένη κατανάλωση εκτός πόλης (5-6 lt/100km) είναι η Χρυσή τομή αυτή τη στιγμή. Δεν χαλάει σχεδον τίποτε μέσα στη πόλη (1.5-2 ευρώ/100km), κάνεις πολύ λίγα Χιλ με του βενζινοκινητήρα, τα φρένα δεν παθαίνουν τίποτε γιατί η πέδηση γίνεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, μειωμένα service και ταλαιπωρία της μηχανής κτλ. 6
keysmith Δημοσ. Σάββατο στις 08:32 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 08:32 μμ όσοι έχετε πάρκινγκ μελετήστε την τάση.. εμείς οι υπόλοιποι θερμικά.. 9
basilis_k6 Δημοσ. Σάββατο στις 08:42 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 08:42 μμ 11 λεπτά πριν, Retromaniac είπε Τα plug in hybrid θα επικρατήσουν μέχρι να λυθεί το πρόβλημα της αυτονομίας. Με 60-100 Χιλ αυτονομία μέσα στη πόλη, και πολύ μειωμένη κατανάλωση εκτός πόλης (5-6 lt/100km) είναι η Χρυσή τομή αυτή τη στιγμή. Δεν χαλάει σχεδον τίποτε μέσα στη πόλη (1.5-2 ευρώ/100km), κάνεις πολύ λίγα Χιλ με του βενζινοκινητήρα, τα φρένα δεν παθαίνουν τίποτε γιατί η πέδηση γίνεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, μειωμένα service και ταλαιπωρία της μηχανής κτλ. best of both worlds μονο στη χρηση. γιατι και μπαταρια και θερμικο ειναι η χαρα της τσεπης σου μετα τη δεκαετια. στην ελλαδα βεβαια ειναι τοσο ακριβα που ειναι σαν να μην υπαρχουν. 3
cpc464 Δημοσ. Σάββατο στις 09:02 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 09:02 μμ Πέρα απο τον Τραμπαρίφα που έχει κόψει οτιδήποτε έχει σχέση με την κλιματική αλλαγή η αμερική έχει άλλη κουλτούρα στην αυτόκινηση,χώρια που την βενζίνη την πουλάνε με το γαλόνι και τους βγαίνει γύρω στο ευρώ ανα λίτρο, φανταστείτε ότι το ηλεκτρικό dodge charger θεωρείται fail απο την εταιρεία και σταμάτησε. 3
kanenaprivacy Δημοσ. Σάββατο στις 11:06 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 11:06 μμ (επεξεργασμένο) Θεωρώ θα έπρεπε να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην πράσινη επανάσταση στην Ευρώπη. Αντί να φεύγουν Χρήματα σε Άραβες, Αμερικάνους και Ρώσους θα μπορούσε αυτή η ευημερία να μένει εδώ. Μεγαλύτερες επενδύσεις σε ηλεκτρικές διασυνδέσεις. Μεγαλύτερες επενδύσεις στην αποθήκευση του πλεονάσματος της πράσινης ηλιακής ενέργειας. Σοκαρίστηκα όταν άκουσα πως είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτικό να καις μεθάνιο ( "φυσικό αέριο" ) για ηλεκτρική ενέργεια και αυτή την ηλεκτρική ενέργεια να την δώσεις σε αντλία θερμότητας από το να το καις μεθάνιο απευθείας για Θέρμανση. Παντού όμως έχει επικρατήσει ο καυστήρας φυσ. αερίου. Μικρές πολιτικές, μεγάλα παιχνίδια, μηδέν όραμα. Θεωρώ πως χάνονται τεράστιες ευκαιρίες και πως πρέπει να οργανωθούμε σαν ψηφοφόροι πολίτες ( αν καταφέρουμε να βγούμε από την κατάθλιψη ). Επεξ/σία πριν από 9 ώρες από kanenaprivacy 2
gianniskks Δημοσ. χθες στις 01:11 πμ Δημοσ. χθες στις 01:11 πμ Αυτήν την στιγμή τα ηλεκτρικά δείχνουν να είναι το μέλλον στην αυτοκίνηση. Το πρόβλημα της αυτονομίας έχει λυθεί σε μεγάλο βαθμό αφού στις ακριβές επιλογές μέσα στην πόλη μπορούν να βγάζουν έως και 700km, ενώ στις φθηνότερες έως και 400km. Το πρόβλημα παραμένει η φόρτιση αφού οι χρόνοι δεν πέφτουν κάτω απο 30' και μόνον σε ταχυφορτιστές οι οποίοι φθείρουν γρηγορότερα την μπαταρία. Σε οικιακή φόρτιση με μέγιστο τα 22kw, οι χρόνοι αυξάνονται σημαντικά και επιπλέον πρέπει να διαθέτει κάποιος ιδιωτικό χώρο για να εγκαταστήσει τον φορτιστή (έστω και πιλοτή) διαφορετικά η κατάσταση είναι δύσκολη. Προσωπικά αν και θα ήθελα, δεν μπορώ να κάνω την μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρΙκό αυτοκίνητο αφού όχι μόνον δεν μπορώ να εγκαταστήσω φορτιστή αλλά δεν έχω και κάποιον διαθέσιμο κοντά στο σπίτι μου. 3
logistoulis Δημοσ. χθες στις 01:45 πμ Δημοσ. χθες στις 01:45 πμ (επεξεργασμένο) 5 ώρες πριν, Just_travel_everywhere είπε Να λέμε κιόλας ότι στην Γερμανία έχουν επιβάλει πλέον όλες της εταιρίες σε Leasing να παίρνουν μόνο ηλεκτρικά !!! Κάπως ανεβάζει και αυτό τα νούμερα !!! Και στην Ελλάδα ό,τι leasing δίνεται τώρα είναι ηλεκτρικό ή plugin Και επιλογή να έχεις να μην πάρεις plugin (που είναι το πιο λογικό για Ελλάδα) καλό είναι να μην την επιλέξεις αφού θα φας παροχή σε είδος. Σε plugin που θεωρείται πολύ χαμηλών ρύπων και με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40Κ δεν φορολογείσαι καθόλου (και πάνω από 40 τρως τη διαφορά που και πάλι συμφέρει) από κει που με ένα ντίζελ ας πούμε ή και απλό υβριδικό τσιμπαγες κάνα χιλιάρικο με τη δήλωση σου. Οπότε είναι αυτοκτονία να μην πάρεις plugin ή ηλεκτρικό. Και αντίστοιχα πράγματα ισχύουν και σε άλλες χώρες. Συν ότι και οι εταιρείες θέλουν να παρουσιάζουν χαμηλούς ρύπους γενικά, έχουν φορολογικά κίνητρα επιδοτήσεις κτλ κτλ Στη πράξη τώρα, μέσα στη Αθήνα ειδικά αν μπορείς να φορτίζεις στην εταιρεία σου (που ούτε αυτό θεωρείται παροχή) μπορεί να φτάσεις να κινείσαι τζάμπα ή σχεδόν τζάμπα Επεξ/σία χθες στις 01:49 πμ από logistoulis 2
mariosnik_ Δημοσ. χθες στις 03:34 πμ Δημοσ. χθες στις 03:34 πμ 4 ώρες πριν, kanenaprivacy είπε Θεωρώ θα έπρεπε να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην πράσινη επανάσταση στην Ευρώπη. Αντί να φεύγουν Χρήματα σε Άραβες, Αμερικάνους και Ρώσους θα μπορούσε αυτή η ευημερία αυτά να μένει εδώ. Μεγαλύτερες επενδύσεις σε ηλεκτρικές διασυνδέσεις. Μεγαλύτερες επενδύσεις στην αποθήκευση του πλεονάσματος της πράσινης ηλιακής ενέργειας. Σοκαρίστηκα όταν άκουσα πως είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτικό να καις μεθάνιο ( "φυσικό αέριο" ) για ηλεκτρική ενέργεια και αυτή την ηλεκτρική ενέργεια να την δώσεις σε αντλία θερμότητας από το να το καις μεθάνιο απευθείας για Θέρμανση. Παντού όμως έχει επικρατήσει ο καυστήρας φυσ. αερίου. Μικρές πολιτικές, μεγάλα παιχνίδια, μηδέν όραμα. Θεωρώ πως χάνονται τεράστιες ευκαιρίες και πως πρέπει να οργανωθούμε σαν ψηφοφόροι πολίτες ( αν καταφέρουμε να βγούμε από την κατάθλιψη ). Λογικο. Η αντλία θερμότητας στην χειρότερη περίπτωση δέχεται 1kW ηλεκτρικής ενέργειας για να σου δώσει κατ ελάχιστον 3kW θερμικής μπορει ακομα και 6-7 kw ανάλογα τις συνθήκες. Άμα δεν το έδινες στην αντλία αυτό το 1kW, δεν θα είχες παραπάνω από 1kW θερμικής ενέργειας αλλα στη καλύτερη 1kW θερμότητας και λίγο παρακάτω. 2
atypicalcoder Δημοσ. χθες στις 06:52 πμ Δημοσ. χθες στις 06:52 πμ Το ποτάμι δεν γυρνάει πίσω. 1 + 1 κάνουν 2. Η κότα έκανε το αυγό. Η γη είναι σφαιρική κλπ. Απλά τα lobbies πονάνε...
Zynto Δημοσ. χθες στις 07:16 πμ Δημοσ. χθες στις 07:16 πμ Στην Ελλάδα έτσι κι αλλιώς και καύσιμα και ρεύμα σε καρτέλ ανήκουν. Πάντα ακριβά θα πληρώνουμε 2
kanenaprivacy Δημοσ. χθες στις 07:42 πμ Δημοσ. χθες στις 07:42 πμ (επεξεργασμένο) 22 ώρες πριν, gianniskks είπε Αυτήν την στιγμή τα ηλεκτρικά δείχνουν να είναι το μέλλον στην αυτοκίνηση. Το πρόβλημα της αυτονομίας έχει λυθεί σε μεγάλο βαθμό αφού στις ακριβές επιλογές μέσα στην πόλη μπορούν να βγάζουν έως και 700km, ενώ στις φθηνότερες έως και 400km. Το πρόβλημα παραμένει η φόρτιση αφού οι χρόνοι δεν πέφτουν κάτω απο 30' και μόνον σε ταχυφορτιστές οι οποίοι φθείρουν γρηγορότερα την μπαταρία. Σε οικιακή φόρτιση με μέγιστο τα 22kw, οι χρόνοι αυξάνονται σημαντικά και επιπλέον πρέπει να διαθέτει κάποιος ιδιωτικό χώρο για να εγκαταστήσει τον φορτιστή (έστω και πιλοτή) διαφορετικά η κατάσταση είναι δύσκολη. Προσωπικά αν και θα ήθελα, δεν μπορώ να κάνω την μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρΙκό αυτοκίνητο αφού όχι μόνον δεν μπορώ να εγκαταστήσω φορτιστή αλλά δεν έχω και κάποιον διαθέσιμο κοντά στο σπίτι μου. Πολύ εντός του θέματος βρίσκεσαι. Είναι ίσως το μέλλον, έχουν όμως πολλά και μικρά ( και μερικά ίσως μεγάλα ) προβληματάκια που θέλουν σιδέρωμα. ->Είδα μια ανάλυση που ανέφερε πως δεν υπάρχουν αρκετές πρώτες ύλες για να αντικατασταθεί ο στόλος των αυτοκινήτων που κινούνται τώρα με ηλεκτρικά ( όχι μόνο λίθιο, αλλά και άλλα μέταλλα που χρησιμοποιούνται. Η παραγωγή λιθίου συγκεκριμένα πρέπει να τετραπλασιαστεί από το current trajectory. ) [ Youtube Wendover Productions, "Electric Vehicles' Battery Problem" ]. -> Όσον αφορά τα 30' χρόνο για fast charge είναι περίπου 20-30' στις τέσσερις ώρες. Πολλοί στο YouTube ( που όπως καταλαβαίνει κανείς εκεί μέσα ζω όλη μέρα ) λένε αυτό είναι μία αρκετά εντάξει συνθήκη, γιατί στις 4 ώρες οδήγησης το αισθάνεσαι πως είναι πολύ καλό σημείο για να κάνεις ένα διάλειμμα από την οδήγηση. Εννοείται θα ήταν ακόμη καλύτερα αν βελτιωνόταν και αυτό. [ Youtube Hank Green, νομίζω, και άλλοι ] -> Όσον αφορά το fast charging δεν είναι τόσο βλαβερό για την μπαταρία όσο εκτιμούμε εμπειρικά στον νου μας. [ Youtube, Engineering Explained, "Does Fast Charging Ruin Your Electric Car's Battery?" ] Συγκεκριμένα με νορμάλ fast charging αναφέρει έχεις 3.000 κύκλους φόρτισης για μια χωρητικότητα Tesla ( με καινούργια χημεία και heat regulation ) πριν πέσει η μπαταρία σου στο 80% απόδοση, που αντιστοιχούν σε πάνω από 700.000 χλμ. Κυρίως μέσω συστημάτων ελέγχου της θερμοκρασίας καθώς φορτίζει η μπαταρία και καλύτερης χημείας έχει μειωθεί το degradation rate από το fast charging και δεν είναι τόσο βλαβερό για την μπαταρία πλέον! Οπότε τα ηλεκτρικά είναι λιγότερο βλαβερά για το περιβάλλον, πιο γρήγορα, πιο αθόρυβα, λιγότερο βλαβερά για τον άνθρωπο και όταν τα χρησιμοποιώ στην Ελλάδα ένα πολύ μεγαλύτερο τμήμα των χρημάτων μου για κίνηση μπορεί να πάει σε Έλληνες αντί για Ρώσους, Αμερικάνους, Άραβες και λοιπούς ολιγάρχες και εξορύκτες ορυκτών καυσίμων. Εγώ είμαι 100% υπέρ τους, και χρειαζόμαστε καλύτερες υποδομές ( χώροι φόρτισης ), καλύτερο ηλεκτρικό δίκτυο ( φθηνότερο και ακόμη πιο πράσινο! ) ενώ επίσης καλύτερη τεχνολογία μπαταρίας και καλύτερο supply chain θα ήταν ευπρόσδεκτα. Αν θα μπορούσες να αντικαταστήσεις αυτοκίνητα με Τρένα και μέσα στις πόλεις με μέσα μαζικής συγκοινωνίας ( και ποδήλατα και πατίνια! ) όσο γίνεται είναι το καλύτερο από περιβαλλοντικής άποψης, αλλά εκεί είναι πάλι ζήτημα πολιτικής βούλησης υπέρ της οποίας βρίσκομαι και εγώ. Είμαι ενάντια στην εξόρυξη γιατί βάζει πολύ δύναμη σε λίγα χέρια ( βλέπε the curse of Black Gold - https://en.wikipedia.org/wiki/Resource_curse ). Δεν είναι πολλές οι χώρες που έχουν καταφέρει να εκδημοκρατικεύσουν τον πλούτο των ορυκτών καυσίμων. Ολιγάρχες, income inequality, λομπίστες, πουλημένοι πολιτικοί. Η εξόρυξη δημιουργεί τέλειο κλίμα για αυτούς αν είναι κάπου ήδη εδραιομένοι σαν νοοτροπία ( όπως νομίζω είναι στην χώρα μας ). 16 ώρες πριν, Zynto είπε Στην Ελλάδα έτσι κι αλλιώς και καύσιμα και ρεύμα σε καρτέλ ανήκουν. Πάντα ακριβά θα πληρώνουμε Αυτή την στιγμή 20% του 50%, δηλαδή το 10% του πληθυσμού έχει όλη την πολιτική εξουσία. Αν καταφέρουμε οργανωθούμε και να συνεργαστούμε μπορούμε να το σπάσουμε αυτό και μπορούμε να σπάσουμε και τα καρτέλ. Επεξ/σία πριν από 9 ώρες από kanenaprivacy 1
esertas Δημοσ. πριν από 23 ώρες Δημοσ. πριν από 23 ώρες 5 ώρες πριν, mariosnik_ είπε Λογικο. Η αντλία θερμότητας στην χειρότερη περίπτωση δέχεται 1kW ηλεκτρικής ενέργειας για να σου δώσει κατ ελάχιστον 3kW θερμικής μπορει ακομα και 6-7 kw ανάλογα τις συνθήκες. Άμα δεν το έδινες στην αντλία αυτό το 1kW, δεν θα είχες παραπάνω από 1kW θερμικής ενέργειας αλλα στη καλύτερη 1kW θερμότητας και λίγο παρακάτω. Μπορεί, αλλά πόσο πληρώνεις την kwh τελικά; Την έχουν φτάσει να μην συμφέρει.
hyperspaced Δημοσ. πριν από 21 ώρες Δημοσ. πριν από 21 ώρες Τί έγινε ρε παιδιά; Ο έκοψαν την επιδότηση στα ηλεκτρικά; Στη χώρα που δεν έχουμε που να βάλουμε το πλεόνασμα ενέργειας από φωτοβολταϊκά, οι επιχειρήσεις δεν επιδοτούνται για αγορά ηλεκτρικού οχήματος αλλά επιδοτούνται οι ιδιώτες να αγοράζουν πατίνια να σκοτώνονται; Ποιος τα σκέφτεται αυτά;;; 1 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα