Προς το περιεχόμενο

100 φορτηγά ήταν η πρώτη παραγγελία της εταιρείας PepsiCo στην Tesla


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εδώ βλέπουμε τις τελευταίες μπαταρίες που χρησιμοποίησε  η τέσλα! τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους! Και τα επιβεβαιώνω καθώς έχω πολλά κελιά και από τα δύο μοντέλα εδώ και 1 χρόνο σχεδόν και τις έχω κάνει διάφορα εργαστηριακά τέστ κι έτσι επιβεβαιώνω τα παρακάτω.

 

https://www.orbtronic.com/content/Datasheet-specs-Sanyo-Panasonic-NCR18650GA-3500mah.pdf

  https://akkuplus.de/mediafiles/Datenblatt/Panasonic/Panasonic_NCR20700B.pdf

 

Bλέπουμε ότι χάνει μόνιμα περίπου 20% ανά 200 κύκλους σε αποφόρτιση μόνο 2C! 

 

δηλαδη πεφτει 20% η χωρητικοτητα ανα 200 φορτισεις? αυτο σημαινει οτι μεσα σε ενα χρονο θα εχεις 35% απωλεια . αρα για φορτηγα μαξ καθε 2 χρονια θα αλλαζεις μπαταριες. Σωστα? Ειδικα για επαγγελματιες που θα οδηγουν ολη μερα θελουν τουλαχιστον 2 φορτισεις την ημερα πεφτει στο μισο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 110
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Και εγώ είναι ενθουσιασμένος με το που πάει η Tesla. Όμως μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Ορισμένοι από εσάς βλέπουν μόνο νούμερα.

Όσοι αγαπούν τα αυτοκίνητα όμως βλέπουν πολλά περισσότερα και αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός.

Παράγοντες όπως ποιότητα, πολυτέλεια, όνομα, πρακτικότητα, είναι πολύ πιο σημαντικά.

Το να συγκρίνουμε μια Ferrari με ένα Tesla δείχνει έλλειψη σεβασμού και γνώσεων.

Η παραμικρή λεπτομέρεια πέσει ρόλο από αναρτήσεις μέχρι και το παρμπρίζ του αυτοκινήτου στην όραση.

Όπως δεν μπορεί να συγκριθεί Και μια Maybach με ένα πύραυλο Mitsubishi Evo. Άλλη κατηγορία άλλο όνομα άλλη ποιότητα.

Ωραία και καλά τα Tesla και Ναι στο κομμάτι ηλεκτρικό μοτέρ είναι μπροστά γιατί πολύ απλά δεν ασχολήθηκε κάποιος άλλος σοβαρός κατασκευαστής.

Αν η Ferrari με το κουφάρι που έχει βάλει ένα ηλεκτρικό μοτέρ τότε πολύ απλά θα έχει ένα πιο ολοκληρωμένο αμάξι τόσο εσωτερικά και εξωτερικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ είναι ενθουσιασμένος με το που πάει η Tesla. Όμως μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Ορισμένοι από εσάς βλέπουν μόνο νούμερα.

Όσοι αγαπούν τα αυτοκίνητα όμως βλέπουν πολλά περισσότερα και αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός.

Παράγοντες όπως ποιότητα, πολυτέλεια, όνομα, πρακτικότητα, είναι πολύ πιο σημαντικά.

Το να συγκρίνουμε μια Ferrari με ένα Tesla δείχνει έλλειψη σεβασμού και γνώσεων.

Η παραμικρή λεπτομέρεια πέσει ρόλο από αναρτήσεις μέχρι και το παρμπρίζ του αυτοκινήτου στην όραση.

Όπως δεν μπορεί να συγκριθεί Και μια Maybach με ένα πύραυλο Mitsubishi Evo. Άλλη κατηγορία άλλο όνομα άλλη ποιότητα.

Ωραία και καλά τα Tesla και Ναι στο κομμάτι ηλεκτρικό μοτέρ είναι μπροστά γιατί πολύ απλά δεν ασχολήθηκε κάποιος άλλος σοβαρός κατασκευαστής.

Αν η Ferrari με το κουφάρι που έχει βάλει ένα ηλεκτρικό μοτέρ τότε πολύ απλά θα έχει ένα πιο ολοκληρωμένο αμάξι τόσο εσωτερικά και εξωτερικα.

 

Εχουν ασχοληθει αλλα δεν προωθουνται οπως η tesla...

http://www.rimac-automobili.com/en/

Ferrari και πράσινα αλογα....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δηλαδη πεφτει 20% η χωρητικοτητα ανα 200 φορτισεις? αυτο σημαινει οτι μεσα σε ενα χρονο θα εχεις 35% απωλεια . αρα για φορτηγα μαξ καθε 2 χρονια θα αλλαζεις μπαταριες. Σωστα? Ειδικα για επαγγελματιες που θα οδηγουν ολη μερα θελουν τουλαχιστον 2 φορτισεις την ημερα πεφτει στο μισο

Ναι εφόσον φόρτιζε το αμάξι με 0.5C (σε 2 ώρες φούλ φόρτιση)μέχρι τα 4.2v Φούλ γέμισμα της μπαταρίας και αποφόρτιση με ένταση 2C  μέχρι να πάρει το 98% τις μπαταρίας! Αλλά δεν κάνει  αυτό! Η τέσλα χρησιμοποιεί το 50% τις μπαταρίας σε όλα της τα οχήματα, αλλά διατηρεί αυτό το 50% σχεδόν μέχρι το τέλος της ζωής της μπαταρίας! Τι κάνει λοιπόν? Φορτίζει πολύ αργά τη μπαταρία 7+ώρες μέχρι το 75%  φόρτισης  και την αποφορτίζει μέχρι το 25%   με αυτόν το τρόπο 10πλασιάζει στην πραγματικότητα τους κύκλους φόρτισης αποφόρτισης (σε εργαστήριο 20πλασιάζονται) Όταν ο υπολογιστής δει ότι μειώνετε  η χωρητικότητα της μπαταρίας, π.χ μετά από κάποιους μήνες 4% ,αφήνει την μπαταρία να φορτίζει μέχρι 77% από 75% που ήταν πριν, και αφήνει να αδειάζει η μπαταρία μέχρι 23% από 25% που ήταν πριν, με αυτόν τον τρόπο, η μπαταρία σχεδόν μέχρι το τέλος της ζωής της που μπορεί να είναι 4-8 χρόνια ανάλογα με τι χρήση της έχει πάντα αυτό το  50%.Βέβαια όσο αυξάνουμε τα ποσοστά φόρτισης και αποφόρτισης για να διατηρούμε αυτό το 50% μειώνουμε τους κύκλους ζωής της μπαταρίας και κανείς μα κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει πραγματικά πόσοι θα είναι οι πραγματικοί κύκλοι ζωής της μπαταρίας, μόνο κατά προσέγγιση με μεγάλο ποσοστό σφάλματος,Γιατί έχουμε υπολογίσει στους κύκλους ζωής της μπαταρίας μόνο το στρες από την φόρτιση αποφόρτιση και όχι την φυσική γήρανση της μπαταρίας καθώς εξαρτάτε από πολλούς παράγοντες αλλά κυρίως από της  θερμοκρασίες που θα εκτίθεται το όχημα και σε ποιο ποσοστό φόρτισης θα βρίσκετε η μπαταρία,καθώς και πόσες γρήγορες φορτίσεις θα κάνει η μπαταρία καλό θα ήταν ποτέ γιατί αυτές οι μπαταρίες δεν είναι για γρήγορες φορτίσεις μπορεί και κάθε 2 γρήγορες φορτίσεις να χάνεις 1% μόνιμα από την μπαταρία σου, καθώς και κύριο λόγο στους κύκλους ζωής παίζει πώς θα οδηγήσεις το όχημα! Π.Χ επιθετική οδήγηση θα ρουφάει περισσότερα βατ και θα στρεσάρει περισσότερο την μπαταρία εκφυλίζοντας πιο γρήγορα τη μπαταρία.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι μου λέει ότι ίσως είναι πιο κοντά ο Musk να βρει ένα τρόπο να παράγει μαζικά μπαταρίες graphene (όπως της Samsung παρακάτω) από την ψυχρή σύντηξη του Fallout. Αλλά δεν είμαι ειδικός και είμαι αρκετά ονειροπόλος.

 

"Taking the unique advantages of GB, the full-cell consisting of the GB-coated cathode and GB anode demonstrates the possibility of high volumetric energy density near 800 Wh L−1 in a commercial cell condition, together with 78.6% capacity retention after 500 cycles at 5C and 60 °C.

https://www.nature.com/articles/s41467-017-01823-7

 

Να θυμίσω ότι οι ειδικοί έλεγαν ονειροπόλο τον Musk και ότι η τιμή της Kwh δεν μπορεί να πέσει κάτω άπο τα 200$ πριν το 2020 και η Tesla πούλαγε μπαταρίες στα 190$ (all-in pack cost) το 2016!

 

Οπότε όταν λέει μπορεί να πέσει στα 36$ μετά το '20 ίσως κάτι να ξέρει.

 

battery-cost-1.png?w=452&h=517

 

Για το αν συμφέρουν τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά ας δούμε την Daimler (την μεγαλύτερη κατασκευάστρια επαγγελματικών οχημάτων) που τρέχει να προλάβει (με αρκετά υποδεέστερα οχήματα με ορίζοντα μερικά χρόνια μετά την tesla), ή την Toyota που εγκαταλείπει το υδρογόνο και τα υβριδικά για τις μπαταρίες τις panasonic.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι μου λέει ότι ίσως είναι πιο κοντά ο Musk να βρει ένα τρόπο να παράγει μαζικά μπαταρίες graphene (όπως της Samsung παρακάτω) από την ψυχρή σύντηξη του Fallout. Αλλά δεν είμαι ειδικός και είμαι αρκετά ονειροπόλος.

 

 

Να θυμίσω ότι οι ειδικοί έλεγαν ονειροπόλο τον Musk και ότι η τιμή της Kwh δεν μπορεί να πέσει κάτω άπο τα 200$ πριν το 2020 και η Tesla πούλαγε μπαταρίες στα 190$ (all-in pack cost) το 2016!

 

Οπότε όταν λέει μπορεί να πέσει στα 36$ μετά το '20 ίσως κάτι να ξέρει.

 

battery-cost-1.png?w=452&h=517

 

Για το αν συμφέρουν τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά ας δούμε την Daimler (την μεγαλύτερη κατασκευάστρια επαγγελματικών οχημάτων) που τρέχει να προλάβει (με αρκετά υποδεέστερα οχήματα με ορίζοντα μερικά χρόνια μετά την tesla), ή την Toyota που εγκαταλείπει το υδρογόνο και τα υβριδικά για τις μπαταρίες τις panasonic.

 

1. Σχετικά με τις νέες τεχνολογίες μπαταρίας που κατα καιρούς δημοσιεύονται.

 

Φτιάχνουν ένα πειραματικό κελί μικρής χωρητικότητας (στην περίπτωση του link 190 mAh) και μετρούν τα χαρακτηριστικά του, και βλέπουν οτι είναι ανώτερα απο τις παραδοσιακές μπαταρίες.

 

Ένας λόγος που ακούμε συνεχώς για καινούριες μπαταρίες αλλά δέν τις βλέπουμε είναι οτι πολλά φαινόμενα δέν κάνουν scale-up. Δηλαδή αν προσπαθήσεις να φτιάξεις ένα κελί με πιό πρακτική χωρητικότητα, πχ 3000mAh τα πλεονεκτήματα εξαφανίζονται.

 

Ο άλλος λόγος είναι οτι αυτά τα πειραματικά κελιά συνήθως έχουν υπέρογκα κόστη κατασκευής. Αυτό του λίνκ χρησιμοποιεί γραφένιο. Το γραφένιο πιστεύουν οτι θα φέρει επανάσταση στα ηλεκτρονικά, ηλεκτρολογικά, μηχανική κτλ, όμως μέχρι σήμερα κανείς δέν μπορεί να το φτιάξει μαζικά και με φτηνό κόστος.

 

Οπότε για να βγεί σε μαζική παραγωγή θα πρέπει να λυθουν τα παραπάνω προβλήματα. Πολλές φορές αυτό είναι αδύνατον. Οπότε γι αυτό το λόγο τα διάφορα εργαστήρια πειραματίζονται με δεκάδες διαφορετικές τεχνολογίες, μέχρι να βρούν κάποια που μπορεί να δουλέψει.

 

Μήν υπολογίζετε την ψυχρή σύντηξη, τα τελευταία 60 χρόνια είναι μονίμως 20 χρόνια στο μέλλον.

 

 

 

 

 

2. Όσον αφορά τη δραματική πτώση των τιμών που φαίνεται στο διάγραμμα, αυτό δέν οφείλεται στη βελτίωση της τεχνολογίας (δέν βελτιώθηκε τόσο πολύ τα τελευταία 6-7 χρόνια) αλλά στο οτι σε αυτό το χρονικό διάστημα περίμεναν να αυξηθεί κατα πολύ ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων και έτσι μπήκαν πολλοί νέοι κατασκευαστές μπαταριών.

 

Τελικά ενώ η παραγωγή μπαταριών αυξήθηκε κατακόρυφα, η ζήτηση ήταν πολύ μικρότερη της αναμενόμενης και οι τιμές κατέρρευσαν. Αν στα επόμενα χρόνια αυξηθεί η ζήτηση είναι σίγουρο οτι θα  αρχίσουν να αυξάνονται και οι τιμές των μπαταριών.

 

Lithium-ion Battery Costs: Squeezed Margins and New Business Models

 

Το ίδιο περίπου έγινε και με τα φωτοβολταικά πάνελ την ίδια χρονική περίοδο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

2. Όσον αφορά τη δραματική πτώση των τιμών που φαίνεται στο διάγραμμα, αυτό δέν οφείλεται στη βελτίωση της τεχνολογίας (δέν βελτιώθηκε τόσο πολύ τα τελευταία 6-7 χρόνια) αλλά στο οτι σε αυτό το χρονικό διάστημα περίμεναν να αυξηθεί κατα πολύ ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων και έτσι μπήκαν πολλοί νέοι κατασκευαστές μπαταριών.

 

 

 

Αυτό ακριβώς σκέφτηκα οταν διαβαζα την αναρτηση του Omnigeek. Το κύριο πρόβλημα είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μπαταριών, οχι το κόστος. Το να φτιαχτουν καλές (σε αποδοση, φορτιση-αποφορτιση,αντοχη, κλπ) μπαταρίες ειναι πολύ πιο σημαντικό απο το κόστος, το οποίο θα πέσει λόγω μαζικής παραγωγής ή βελτίωση της τεχνολογίας. Το βασικό ειναι να μη χρειάζεται ένα κοντεινερ μπαταρίες για να μεταφέρεις ένα καναπε, οχι πόσο κοστίζουν ενα κοντεινερ μπαταρίες. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στις μπαταρίες αυτή την στιγμή είναι το supply κοβαλτίου. Υπάρχει 20% έλλειμμα στην παραγωγή, και καινούργια ορυχεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε λιγότερο από 5-10 χρόνια για να καλύψουν την άμεση αύξηση στη ζήτησης. Και οι κινέζικες εταιρείες είδη άρχισαν να αγοράζουν την περισσότερη παραγωγή και να κλειδώνουν του υπόλοιπους απέξω.

 

+ το 65% της παραγωγής κοβαλτίου γίνεται στο Κονγκό (με όχι και τόσο ηθικούς τρόπους), το οποίο έχει μεγάλη πολιτικοκοινωνική αστάθεια, η οποία περνά στην αλυσίδα προμήθειας κοβαλτίου.

 

Πχ. Η VW (VW Group) αδυνατεί να βρεί προμηθευτή κοβαλτίου για μέχρι το 2025 για την μαζική παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα της, καθώς χρειάζεται το 1/3 της σημερινής παγκόσμιας παραγωγής.

 

Το μόνο που μπορούν να κάνουν αυτή την στιγμή είναι να μειώσουν το ratio Κοβαλτίου/Νικελίου στην κάθοδο, με αποτέλεσμα όμως την μείωση της ποιότητας και της απόδοσης των μπαταριών.

 

Αυτό που αδυνατούν να κατανοήσουν οι περισσότεροι, είναι πως όταν περάσεις σε μαζική παραγωγή εκατομμυρίων κομματιών αντί μερικές χιλιάδες, το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία και τα εργοστάσια, αλλά η αλυσίδα προμήθειας πρώτων υλών, και εκεί είναι που καταρρέουν τα μεγάλα όνειρα και οι πρωτοπορίες.

Όσα θα θα θα και υποσχέσεις και να πεις ή όσο μπροστά και να είναι η τεχνολογία σου, χωρίς πρώτες ύλες δεν πας πουθενά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαβάζω διάφορες αντικρουόμενες αναλύσεις στο internet.

 

Εδώ π.χ. που ασχολούνται με τους φυσικούς πόρους http://benchmarkminerals.com/ (PRICE DATA AND INTELLIGENCE FOR CRITICAL RAW MATERIALS USED IN ENERGY STORAGE) γράφει:

"With 230GWh of new capacity being built in 15 lithium ion battery megafactories being tracked by Benchmark (the equivalent of 3.5m pure EVs), scale and supply chain efficiency will see manufacturing costs of cells continue to fall between 15% and 20% a year until 2020."

 

Άλλές επιστημονικές μελέτες https://rael.berkeley.edu/2017/07/two-factor-learning-curve-published-in-nature-energy/ εκτιμούν ότι η μείωση στις τιμές θα είναι ακόμα μεγαλύτερη από τις προβλέψεις:

"a tra­jec­tory that could reach $100/​kWh next year. The pace of inno­va­tion is staggering."

"...this study shows that long-​​term R&D spend­ing played a crit­i­cal fac­tor in achiev­ing cost reduc­tions, and a recent lack of invest­ment for basic and applied research may miss the $100/​kWh tar­get for cost effec­tive renew­able energy projects. Mod­est future research invest­ment from pub­lic and pri­vate sec­tors could go a long way to unlock extremely low-​​cost, and low-​​carbon elec­tric­ity from solar, wind, and storage.

 

Επίσης οι υψηλές τιμές του κοβαλτίου δεν φαίνεται να σχετίζονται τόσο με την παράγωγή αλλά με τα γνωστά χρηματιστηριάκα παιχνίδια

"While many point to the surging demand for cobalt on one hand and supply risk issues on the other, Roskill expects refined chemical production to able to meet demand over the coming years, and the battery industry should therefore be well supplied.

...strategic stockpiling, may be artificially inflating the cobalt price

...Set against the narrative of strong demand, supply constraints and speculative stockpiling, the cobalt price could rise much further in 2017.)"

 

Αυτές οι εκτιμήσεις είναι χωρίς επαναστατικες αλλαγές στην τεχνολογία των μπαταριών λιθίου όπως η φθηνή παραγωγή γραφενίου ή τα Solid-state lithium-ion batteries.

Τέλος, αν η σημερινή τεχνολογία δεν επαρκεί για τα αυτοκίνητα για ποιο λόγο όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες η μια μετά την άλλη (Volvo, Nissan, GM, Daimler, BMW, VW, Ford, Honda, Toyota, Hyundai πρόσφατα) γυρίζουν στα ηλεκρικά

 

Quicker than expected, auto industry revs up for an electric-car future

Volvo becomes the first major car manufacturer to go all electric

General Motors Is Going All Electric

 

Χρειάστηκε ένας άνθρωπος με όραμα και θέληση για να ξεκινήσει την χιονοστιβάδα.

The Auto Industry Can't Ignore The Electric Vehicle Revolution Any Longer

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σκοπός του Musk εξαρχης ήταν να επηρεάσει την αυτοκινητοβιομηχανία να στραφεί στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Εκ του αποτελέσματος νομίζω το πέτυχε.

 

https://waitbutwhy.com/2017/04/neuralink.html

Ορίστε ένα link για όποιον ενδιαφέρεται να δει το τρόπο που το έκανε και τι ετοιμάζει. Όσο τεράστιο κι αν είναι το κείμενο αξίζε κάθε δευτερόλεπτο που αφιέρωσα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η PepsiCo έχει παραγγείλει –κάνοντας τις απαραίτητες κρατήσεις- 100 φορτηγά Semi στην Tesla αναφέρει το Reuters.

Η παραγγελία είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει δημοσίως και κόστισε στην γνωστή εταιρεία αναψυκτικών $2 εκατομμύρια 

 

 

 

 

Not anymore   :-D

 

 

 

Tesla Secures Its Largest Order of Semi Trucks Yet With UPS

 

 

Shipping giant UPS announced this morning that it has pre-ordered 125 all-electric Tesla Semi trucks. The order is the largest yet for the truck, trumping last week’s order of 100 vehicles from PepsiCo

 

 

http://fortune.com/2017/12/19/ups-orders-125-tesla-semis/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Not anymore   :-D

 

 

 

Tesla Secures Its Largest Order of Semi Trucks Yet With UPS

 

 

Shipping giant UPS announced this morning that it has pre-ordered 125 all-electric Tesla Semi trucks. The order is the largest yet for the truck, trumping last week’s order of 100 vehicles from PepsiCo

 

 

http://fortune.com/2017/12/19/ups-orders-125-tesla-semis/

πόσα φορτηγά έχει ή ups;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Όταν το δάχτυλο έδειχνε το φεγγάρι, ο ηλίθιος κοίταζε το δάχτυλο."

Και πόσος κόσμος τρώει κουτοχορτο ....

 

Ισχύουν τα ίδια που εγραψα στο

http://www.insomnia.gr/topic/663906-100-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%AC-%CE%AE%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-pepsi/page-2?do=findComment&comment=56162309

 

Η ανθρωπότητα εχει αναγκη απο ρεαλιστες που σκέφτονται και δημιουργουν, αλλά δυστυχώς αυτό ειναι πιο δυσκολο απο το να πουλάμε αέρα και μετα να κανουμε κωλοτουμπες. Το αν η tesla (και οποιαδήποτε tesla) έχει σοβαρες λύσεις ΘΑ ΦΑΝΕΙ σε λιγα χρόνια. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...