Στρογγυλές κυψέλες μπαταριών, τέσσερις υπέρ-εγκεφάλους αλλά και τρισδιάστατη γρίλια διαθέτει το πρότυπο στο οποίο αναμένεται να βασιστεί η νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η BMW ανακοίνωσε ένα νέο πρότυπο αυτοκίνητο, το Vision Neue Klasse X, το οποίο, σύμφωνα με την εταιρία, πρόκειται να δώσει τον τόνο της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει η μελλοντική σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το όχημα είναι ένα συνδυαστικό SUV, με τη χαρακτηριστική γρίλια της BMW και μια σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά, ιδίως σε ό,τι αφορά τη μπαταρία και την αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών του συστημάτων, στοιχεία που συντείνουν σε μια σειρά συναρπαστικών εξελίξεων στις μελλοντικές προτάσεις της BMW.

Εδώ και χρόνια η BMW σχεδίαζε το επόμενο στάδιο των εξελίξεων στα ηλεκτρικά της οχήματα. Η τρίτη φάση ονομάζεται Neue Klasse και το πρώτο όχημα της σειράς αυτής αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2025. Ενόψει της εξέλιξης αυτής, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει με σταθερό ρυθμό νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων των σειρών 4,5 και 7, καθώς και ένα iX compact SUV.

To Vision Neue Klasse X είναι η SUV έκδοση του Vision Neue Klasse sedan που παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο. Το Χ, όμως, περιγράφεται ως "SAV" (Sport Activity Vehicle) και, σύμφωνα με τη BMW, θα εξελιχτεί σε ολόκληρη οικογένεια οχημάτων.

P90543424_highRes.jpg

Το όχημα είναι απόλυτα χαρακτηριστικό της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της BMW. Η γνωστή γρίλια καταφέρνει να καθιστά την παρουσία της ακόμη πιο έντονη, καθώς η εταιρία επέλεξε να μετατρέψει το σήμα κατατεθέν της σε ένα "τρισδιάστατο γλυπτό με αλλεπάλλα επίπεδα οπίσθιου φωτισμού". Μάλιστα, η γρίλια ενεργοποιείται και φωτίζεται όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα.

Προφανώς, η γρίλια είναι απολύτως περιττή σε ένα ηλεκτρικό όχημα, καθώς δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης που να χρειάζεται ψύξη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που προσεγγίζει η BMW ένα σχεδιαστικό στοιχείο πλήρως ταυτισμένο με την εικόνα της, ιδίως καθώς τα ηλεκτρικά μοτέρ αντικαθιστούν τους κινητήρες. Αυτή η νέα πρόταση αναμφίβολα θα προκαλέσει ποικίλα σχόλια.

Όμως, η γρίλια είναι απλά το κερασάκι σητν τούρτα. Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, και ιδίως η μπαταρία, είναι το σημείο όπου η BMW παρουσιάζει τις πλέον ενδιαφέρουσες ιδέες της για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι κυψέλες είναι στρογγυλεμένες, με την εταιρία να υποστηρίζει πως έτσι αποκτούν 20% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από ό,τι οι πρισματικές κυψέλες που συναντά κανείς στις περισσότερες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική των 800 volt, η μπαταρία προσφέρει ταχύτητες φόρτισης έως και 30% βελτιωμένες σε σχέση με τους συνήθεις ρυθμούς, γεγονός το οποίο, σύμφωνα με τη BMW, θα επιτρέπει στο όχημα να φορτίζει αρκετά ώστε να καλύψει 300 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις 10 λεπτά.

P90543409_highRes.jpg

Τα ηλεκτρικά οχήματα της BMW συνήθως αποδίδουν καλύτερα των προβλέψεων σε επίπεδο χιλιομέτρων που καλύπτουν ανά φόρτιση, επομένως αυτή η νέα αρχιτεκτονική μάλλον θα επιτρέψει στη γερμανική εταιρία να συνεχίσει να εντυπωσιάζει στο συγκεκριμένο τομέα. Η BMW δεν ανακοίνωσε στοιχεία για την αυτονομία του Vision Neue Klasse X, όμως επισήμανε πως θα προσφέρει 30% μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα.

Παράλληλα, εξετάζονται και άλλες βελτιώσεις που θα ενισχύσουν την αυτονομία του οχήματος, μεταξύ των οποίων μείωση της τάξης του 20% στην αντίσταση του αέρα, σε σχέση με τις τρέχουσες προτάσεις. Τα νέα ελαστικά και ένα ειδικό σύστημα πέδησης εντάσσονται στο συνολικό πακέτο που στόχο έχει να βελτιώσει την αποδοτικότητα του οχήματος κατά 25%, σύμφωνα με τη BMW.

To όποιο αυτοκίνητο του μέλλοντος θα χρειαστεί έναν ισχυρό υπολογιστή προκειμένου να διαχειρίζεται τις λειτουργίες του και η BMW με περηφάνια ανακοίνωσε ότι έχει ενσωματώσει τέσσερις. Οι υπολογιστές αυτές, που περιγράφηκαν με τον όρο "υπέρ-εγκέφαλοι", στόχο έχουν να βελτιώσουν θεαματικά την οδική εμπειρία. Συνεργάζονται ώστε να επεξεργαστούν δεδομένα τα οποία έως τώρα ενσωματώνονταν ξεχωριστά, ανέφερε ο Φρανκ Βέμπερ, στέλεχος της BMW του τομέα ανάπτυξης νέων οχημάτων, σε δήλωσή του.

P90543418_highRes.jpg

Ο πρώτος από αυτούς τους εγκεφάλους, που σχεδιάστηκε πλήρως από την ίδια την εταιρία, συνδυάζει τις παραμέτρους οδήγησης με το σύστημα μετάδοσης κίνησης με "10 φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ", αναφέρει η ΒMW για τον υπολογιστή που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη μελλοντική προσπάθεια της εταιρίας να κινηθεί στην κατεύθυνση της αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα υλικά από βιώσιμες πηγές, όπως για παράδειγμα ένα υλικό επένδυσης των επιφανειών βασισμένο σε φυτά, χωρίς τη χρήση πετρελαίου, με την επωνυμία "Verdana", καθώς και ανακυκλωμένα πλαστικά τα οποία έχουν ανακτηθεί από αλιευτικά σκάφη. Το όχημα, συνολικά, θα αρχίσει να κατασκευάζεται μέσα στο 2024 σε εργοστάσιο το οποίο όπως αναφέρει η εταιρία είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ενέργεια που δεν προέρχεται από ορυκτά καύσιμα.

P90543421_lowRes.jpg

Το μακρύτερο μεταξόνιο και οι μικρές προεξοχές επιτρέπουν το σχεδιασμό μιας περισσότερο ευρύχωρης καμπίνας, με τις σχεδιαστικές επιλογές να μην περνούν απαρατήρητες. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δείχνουν πολύ προσεγμένα και τα μεγάλα παράθυρα με τις λεπτές κολώνες δημιουργούν έναν ιδιαίτερα φωτεινό χώρο για τους επιβάτες. Η οθόνη αφής, τοποθετημένη κεντρικά στην κονσόλα, συνδυάζεται με ένα εκτενέστατο σύστημα προβολής στοιχείων που καλύπτει ολόκληρο το μήκος του παρμπρίζ.

Προηγούμενες αναφορές συντείνουν στο ότι το Vision Neue Klasse X θα έχει μέγεθος παρόμοιο με εκείνο της BMW X3 και θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να αντικαταστήσει το SUV ως το iX3 μοντέλο, το οποίο αυτή τη στιγμή διατίθεται σε διάφορες αγορές ανά τον κόσμο.

  • Like 3
  • Sad 2
  • Haha 5