Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε από τη Mozilla, τα αυτοκίνητα είναι η "χειρότερη κατηγορία προϊόντων" που έχει εξεταστεί ποτέ από το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα, όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικότητας των δεδομένων των κατόχων τους.

Το ερευνητικό τμήμα του Privacy Not Included Research εξετάζει τα πάντα, από συσκευές έξυπνου σπιτιού έως εφαρμογές υγείας και ευεξίας. Ωστόσο, από τις 25 μάρκες αυτοκινήτων που μελέτησε η ερευνητική ομάδα της Mozilla, ούτε μία δεν πέρασε τις αξιολογήσεις, με κορυφαίες μάρκες όπως η Tesla, η Nissan και η Hyundai να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τις χειρότερες επιδόσεις.

Η Tesla απέσπασε ένα βαθμό εναντίον της για αναξιόπιστη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, καθιστώντας την το δεύτερο προϊόν που εξετάστηκε από τη Mozilla και απέτυχε σε κάθε δοκιμή ιδιωτικού απορρήτου που διεξήχθη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η λειτουργία του αυτόματου πιλότου με τεχνητή νοημοσύνη προκάλεσε αρκετούς θανάτους και εκατοντάδες δυστυχήματα. Παράλληλα, εταιρείες όπως η Nissan και η Kia λένε ότι μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλική σας δραστηριότητα και τη σεξουαλική σας ζωή, ενώ η Hyundai υπόσχεται να συμμορφωθεί με "νόμιμα αιτήματα, είτε επίσημα είτε ανεπίσημα" για να μοιραστεί τις πληροφορίες σας με την κυβέρνηση και τις διωκτικές αρχές.

Η Renault, η Dacia και η BMW είχαν παρουσία στη λίστα ως οι "λιγότερο ανατριχιαστικές" επιλογές αυτοκινήτων. Οι ερευνητές δεν μπόρεσαν να επιβεβαιώσουν αν η Renault, στην οποία ανήκει και η Dacia, κρυπτογραφεί τα δεδομένα που συλλέγει. Σίγουρα πάντως δεν προχωράει πολύ πέρα από ό,τι απαιτείται από τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, αλλά σε σύγκριση με τους άλλους δεν είναι η χειρότερη. Ο λόγος για τον οποίο η BMW προσγειώθηκε ψηλότερα στη λίστα ήταν επίσης οριακός, καθώς οι ερευνητές το στήριξαν στο γεγονός ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν λέει ρητά ότι πωλεί δεδομένα σε τρίτους για διαφημιστικούς σκοπούς, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που ισχυρίζονται ρητά ότι το κάνουν. 

«Από την ανάγνωσή της πολιτικής απορρήτου της BMW, υπάρχει το ενδεχόμενο να μην το κάνουν αυτό, όμως δεν είμαστε 100% σίγουροι ότι αυτό ισχύει», ανέφεραν οι ερευνητές.

Ωστόσο, κάθε μάρκα αυτοκινήτου συγκέντρωσε πάρα πολλά προσωπικά δεδομένα και οι περισσότερες από αυτές μοιράζονται ή πωλούν αυτές τις πληροφορίες σε τρίτους. Οι ερευνητές ξόδεψαν 600 ώρες αναλύοντας τις πολιτικές απορρήτου, ερευνώντας τα χαρακτηριστικά των εφαρμογών και συνεργαζόμενοι απευθείας με τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στόχος τους ήταν να καθορίσουν την κατάταξη της ιδιωτικότητας, αλλά και πάλι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ήταν μία από τις πιο συγκεχυμένες κατηγορίες που έχουν δοκιμάσει.

«Η ταξινόμηση του μεγάλου και συγκεχυμένου οικοσυστήματος των πολιτικών απορρήτου για αυτοκίνητα αλλά και εφαρμογές αυτοκινήτων, δεν είναι κάτι που οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν το χρόνο ή την εμπειρία να κάνουν», έγραψαν τα μέλη της ομάδας Privacy Not Included της Mozilla σε μια ανάρτηση στο blog. Αυτό αφήνει λίγα περιθώρια στους αγοραστές αυτοκινήτων να κάνουν αν ψάχνουν για μια επιλογή που παίρνει στα σοβαρά την προστασία των δεδομένων τους, επειδή σύμφωνα με τη Mozilla η κατάσταση που επικρατεί στο χώρο είναι τραγική.

«Δυστυχώς, οι καταναλωτές έχουν ελάχιστο έλεγχο στην όλη κατάταση. Μπορείτε να επιλέξετε να μην χρησιμοποιήσετε μια εφαρμογή αυτοκινήτου ή να προσπαθήσετε να μην χρησιμοποιήσετε τις συνδεδεμένες υπηρεσίες, αλλά αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το αυτοκίνητό σας δεν θα λειτουργεί σωστά, ή και καθόλου», δήλωσε η Jen Caltrider, διευθύντρια του Privacy Not Included. «Οι καταναλωτές έχουν σχεδόν μηδενικό έλεγχο και επιλογές όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής, εκτός από το να αγοράζουν απλώς ένα παλαιότερο μοντέλο. Οι ρυθμιστικές αρχές και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν καθυστερήσει αρκετά σε αυτό το μέτωπο».

  • Like 7
  • Thanks 1
  • Sad 2