Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ασχολούνται με τη συγκεκριμένη ψηφιακή αγορά.

Το AliExpress, ιδιοκτησίας της Alibaba, θα μπορούσε να βρεθεί αντιμέτωπο με βαρύ πρόστιμο, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν εμπλοκή του στη διακίνηση ενδεχομένως παράνομου υλικού, με τη διαδικασία αυτή να έχει εστιάσει νωρίτερα στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Χ αλλά και το TikTok.

Στο πλαίσιο του Νόμου περί Ψηφιακών Αγορών (DOA) που τέθηκε πρόσφατα σε ισχύ στην Ε.Ε., το AliExpress έχει χαρακτηριστεί ως πολύ μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα (VLOP) και μαζί με άλλες 15 τεχνολογικές εταιρίες καλείται να λάβει επιπρόσθετα μέτρα προκειμένου να ελέγξει τη διασπορά παράνομου και βλαπτικού περιεχομένου μέσω της πλατφόρμας του.

Ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο το εκτελεστικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχε αποστείλει στο AliExpress αίτημα ενημέρωσης.

Αξιωματούχοι της Κομισιόν δήλωσαν σε δημοσιογράφους ότι τους απασχολούσε το ενδεχόμενο διακίνησης παράνομων προϊόντων, όπως πλαστών φαρμακευτικών σκευασμάτων, τροφίμων που δεν τηρούν τις υγειονομικές διατάξεις αλλά και αναποτελεσματικά συμπληρώματα διατροφής μέσω του AliExpress, αλλά και η απουσία αποτελεσματικών μέτρων αντιμετώπισης αυτών των ζητημάτων.

Παράλληλα, ερευνάται το ενδεχόμενο ύπαρξης κρυφών σχέσεων που θα επέτρεπε τη διακίνηση μη συμμορφούμενων προϊόντων κατά τρόπο που δεν είναι σαφής η προέλευσή τους στους χρήστες, αλλά και ο ρόλος των influencers σε αυτή την υπόθεση.

Επί του παρόντος, δεν έχουν εντοπιστεί αποδείξεις μη συμμόρφωσης του AliExpress. Σε μια τέτοια περίπτωση, η εταιρία θα ερχόταν αντιμέτωπη με πρόστιμο ίσο έως και με το 6% των παγκοσμίων ετήσιων εσόδων της. Εκπρόσωπος του AliExpress δήλωσε ότι η εταιρία σέβεται πλήρως την κείμενη νομοθεσία και τους κανονισμούς των αγορών όπου δραστηριοποιείται.

Εντωμεταξύ, η Κομισιόν απέστειλε αιτήματα ενημέρωσης σχετικά με το πώς χρησιμοποιείται η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη από το Bing της Microsoft, το Google Search, τις τρεις μεγάλες πλατφόρμες της Meta (Facebook, Instagram και Snapchat), το TikTok αλλά και το X.

Οι εταιρίες έχουν περιθώριο έως τις 3 Απριλίου να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με την προστασία των εκλογών και έως τις 24 Απριλίου για άλλα ζητήματα.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα των συστημάτων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, όπως του ChatGPT της OpenAI και του Gemini της Google έχει εντείνει την ανησυχία σχετικά με τον ενδεχόμενο ρόλο τους στην παραπληροφόρηση και τη διασπορά ψευδών ειδήσεων. Ήδη το Gemini έχει πάψει να απαντά σε ερωτήσεις εκλογικού χαρακτήρα και παραπέμπει τους ενδιαφερόμενους στο Google Search. Υπενθυμίζεται ότι ανάλογες ανησυχίες εκφράζονται και στις ΗΠΑ, οι οποίες στο τέλος του χρόνου καλούνται να επιλέξουν τον επόμενο πρόεδρο της χώρας, με το TikTok και τις ενδεχόμενες διασυνδέσεις του με την Κίνα να βρίσκονται στο επίκεντρο. 

  • Like 3
  • Haha 9