Προς το περιεχόμενο

ΤΕΙ: ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση; [part II]


*evgenia*

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στην Αμερικη και στην Αγγλια σε ολα τα πανεπιστημια πληρωνεις. Δηλαδη αυτες οι 2 χωρες μοιραζουν πτυχια με χρηματικο ανταλλαγμα? Περιεργο γιατι για παραδειγμα η Αμερικη εχει τα καλυτερα πανεπιστημια στον κοσμο και βγαζει επιστημονες ερευνητες (που πληρωνουν).

Σιγουρα βεβαια υπαρχουν και ιδρυματα που αν πληρωσεις, πηρες πτυχιο αλλα οχι και να μου λες οτι το Harvard,LSE,Columbia, MIT ειναι τετοια.

 

Όχι, δεν το πιστεύω σου λέω!!!

 

Βασικά ειρωνικό ήταν το σχόλιό μου, όχι όμως προς εσένα. Σε διαβεβαιώ ότι όχι μόνο σε αυτά, αλλά στο 99% των πανεπιστημίων σε ανεπτυγμένες χώρες, κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν.

 

Βέβαια, υπάρχει και μια ανεπτυγμένη χώρα που τελειώνεις (σε δημόσιο πανεπιστήμιο φυσικά) βρεφοκόμος και μετά γίνεσαι ντόκτορ και χειρουργείς και ανθρώπους, αλλά μου διαφεύγει το όνομά της.

 

Oxi file moy den perasa ekei me 12 me 14,5 perasa.Και αν για εσενα ειναι κριτηριο η βαθμολογια στο αν ειναι μια σχολη αξιολογη εισαι πολυ λαθος

 

Να διαγραφεί το μήνυμα πάραυτα. Το μισό όμως. :mrgreen:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 233
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Anyway το πρόβλημα είναι καθαρά οικονομικό και θα το πω άλλη μια φορά. Δε με ενδιαφέρει αν μαθαίνουν περισσότερα ή λιγότερα απο ένα ΑΕΙ. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ότι όταν μπήκα οι των ΑΕΙ είχαν συγκεκριμένα οικονομικά προνόμια στην αγορά εργασίας τα οποία σιγά σιγά εξανεμίζονται. Και ΝΑΙ υπάρχουν ΤΕΙ που χρειαζόσουν 17.5 για να μπεις αλλά μάγκες όπως και να χει το αντίστοιχο ΑΕΙ ήθελε 18.5 και 19. Ε όπως και να το κάνουμε η ετσιθελική εξίσωση των 2 είναι αδικία.

 

Τα εργασιακά δικαιώματα και η απαξίωση του πτυχίου δεν είναι μόνο πρόβλημα των ΑΕΙ αλλά γενικότερο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και για αυτά τα πράγματα θα έπρεπε να κάνουν κοινό αγώνα τα ΑΕΙ με τα ΤΕΙ.

Παλιά ένας απόφοιτος μιας οποιασδήποτε σχολής θεωρούταν επιτυχημένος ή ακόμη και ένας απόφοιτος Λυκείου...

Τώρα πια αν δεν έχεις 2-3 πτυχία,2-3 master, proficiency, sorbaune, ecdl θεωρείσαι αποτυχημένος!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης για το actual θέμα, εγώ είμαι υπέρ του καθαρού διαχωρισμού των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Έτσι και αλλιώς υπάρχει και καθαρός διαχωρισμός και στα πράγματα που διδάσκονται, καθώς τα μεν ΑΕΙ διδάσκουν καταβάση θεωρία. Σκοπός των ΑΕΙ είναι να βγάλουν επιστήμονες που κατα κύριο λόγο θα απορροφηθούν στην έρευνα, θα ακολουθήσουν ακαδημαική καρίερα και όχι να πάνε κατευθείαν σε ''χειρονακτική'' εγρασία, άλλο που αυτό δεν γίνεται στην Ελλάδα γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει έρευνα...

Αντίθετα οι σπουδαστές των ΤΕΙ μαθαίνουν κατα βάση ενα επάγγελμα απλά εμβαθύνουν πιο πολύ μπαίνοντας και σε θεωρητικό επίπεδο. Αντικειμενικά πιστεύω πως ο δρόμος του ΑΕΙ είναι - ή μάλλον καλύτερα θα έπρεπε να είναι - πολύ πιο δύσκολος. Δεν γίνεται να γεμίσει ο τόπος επιστήμονες. Ίσως η καλύτερη λύση θα ήταν με βάση το νόμο πλαίσιο να ανέβει και το επίπεδο των ΤΕΙ, αλλά και η δυσκολία, πίεση κλπ των ΑΕΙ έτσι ώστε αυτοί που δεν τα καταφέρνουν να πηγαίνουν στα ΤΕΙ να σπουδάζουν το ίδιο απλά λίγο πιο πρακτικά.

 

Φυσικά βέβαια δεν είναι κανόνας ότι κάποιος από ΤΕΙ είναι χειρότερος από κάποιον απο ΑΕΙ. Αυτό εξαρτάται από το κάθε άτομο..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως τελείωσα ΤΕΙ Πειραιά Ηλεκτρονικής, έκανα Master σε ελληνικό Πανεπιστήμιο και τώρα κάνω διδακτορικό. Δεν βλέπω καμία διαφορά σε επίπεδο μεταξύ εμένα και των φοιτητών που τελείωσαν ΑΕΙ. Ίσα ίσα που πολλές φορές γνωρίζω και περισσότερα πράγματα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ απόλυτα με Critter!

Επίσης, το ΑΕΙ προσανατολίζεται σε καθαρά θεωρητικές γνώσεις ενώ το ΤΕΙ στην εφαρμογή αυτών στην πράξη.

Εγώ συγκεκριμένα σπουδάζω πληροφορική στην Άρτα. Στη σχολή έχουμε μαθήματα που πολλοί φοιτητές αντίστοιχων ΑΕΙ θα ζήλευαν! Ρίξτε μια ματιά στους αντίστοιχους οδηγούς σπουδών και θα καταλάβετε ;-)

Ουσιαστικά επιβεβαιώνεται αυτό που λέει ο Steven στο τελευταίο post. Και φυσικά είναι πολύ σημαντικό να γουστάρεις αυτό που κάνεις αλλιώς έχεις χάσει το παιχνίδι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρίξτε μια ματιά στους αντίστοιχους οδηγούς σπουδών και θα καταλάβετε :wink:
sorry φιλε μου, αλλα ο οδηγος σπουδων δεν σημαινει τιποτα. Απο το πως παρουσιαζεται εκει μεχρι πως γινεται στην πραγματικοτητα ενα μαθημα υπαρχει πολυ μεγαλη διαφορα...

(εννοειτε οτι αυτο ισχυει και για αει και για τει)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μιλάω για τα μαθήματα. και το αντικείμενο τους.

τώρα το πώς διδάσκονται στην πράξη είναι άλλο θέμα :-P

εξαρτάται από τον καθηγητή συνήθως.

εγώ προσωπικά μέχρι τώρα είμαι ικανοποιημένος από τη δουλειά που γίνεται και η απόσταση ανάμεσα στις "προδιαγραφές" των μαθημάτων και στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρή στα περισσότερα μαθήματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ απόλυτα με Critter!

Επίσης, το ΑΕΙ προσανατολίζεται σε καθαρά θεωρητικές γνώσεις ενώ το ΤΕΙ στην εφαρμογή αυτών στην πράξη.

 

τα ΑΕΙ ΔΕΝ προσανατολίζονται σε καθαρά θεωρητικές γνώσεις ,έλεος με αυτή την ισοπέδωση , σε λίγο θα μας πείτε οτι τον ΑΕΙ κάνουν μόνο για PhD και έρευνα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα ΑΕΙ δεν εχουν εργαστηρια ως επι το πλειστον. Επομενως λογικο ειναι να λεμε οτι προσανατολιζονται (που σημαινει οτι δεν ειναι απολυτο) σε θεωρητικες γνωσεις. Τουλαχιστον και γω αυτο βλεπω τωρα στο πανεπιστημιο. Στο ΤΕΙ πληροφορικης σχεδον καθε θεωρεια ειχε και ο εργαστηριο της.

Κατα τα αλλα δεν σημαινει οτι ενας αποφοιτος ΑΕΙ δεν εχει τεχνικες γνωσεις μιας και μπορει να εχει εμβαθυνει μονος του (δεν του τις παρειχε ομως η σχολη).

Ενα πολυ light παραδειγμα στο χωρο των υπολογιστων ειναι πχ το μονταρισμα του υπολογιστη. Δεν υπαρχει καμμια σχολη που να σε μαθαινει να μονταρεις υπολογιστη, το μαθαινεις μονος σου. Οπως επισης δεν σε μαθαινει κανεις να στηνεις δικτυο και να προγραμματιζεις cisco routers και extreme switches.

Βεβαια απ'οσον γνωριζω στα τμηματα πληροφορικης του πολυτεχνειου για παραδειγμα υπαρχουν εργαστηρια για προγραμματισμο, ns2 simulators και διαφορα αλλα πραγματακια αλλα οχι στην εκταση που υπαρχουν στα ΤΕΙ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ερωτηση:συγκρινεται ενας φοιτητης πχ.φυσικος με εναν φοιτητη ο οποιος μπηκε (μεχρι περσι ευτυχως!!) με βαθμο προσβασης 2,8??????????????

 

δηλαδη με συγχωρεις,ΤΙ ΞΕΡΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΒΑΘΜΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ 2,8????????

 

μαθηματικα?φυσικη?εκθεση?αρχαια?λατινικα? ΤΙ??????

και οι δυο ενδεχομενως να γινουν καθηγητες στο ιδιο γυμνασιο μετα απο χρονια και να παιρνουν τα ιδια χρηματα

 

Προφανως συγκρινεις ανομοια πραγματα...Ο φοιτητης που περασε στη σχολη αυτη ΔΙΑΒΑΖΕ γιατι ηθελε πραγματικα να περασει καπου...Αντιθετα αυτος που περασε με 2.8 π.χ., πιστευεις οτι ηθελε να περασει καπου και απλα δεν εφραψε καλα, ή οτι δεν πολυ-νοιαστηκε...?Αρα τα παραδειγματα που αναφερεις δεν εχουν σχεση μεταξυ τους...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι το θέμα τα ΤΕΙ.Είναι τα καλόπαιδα που μπαίνουν εκεί μέσα.Ο κολλητός μου πέρασε στο ΤΕι Καστοριάς σε logistics που έχουν τα μαθήματα της ΑΣΟΕΕ.Ο κολλητός δεν ήξερε καλά καλά διαίρεση δεκαδικών.Είναι δυνατόν να βγει καλός επαγγελματίας;

Ενα πολυ light παραδειγμα στο χωρο των υπολογιστων ειναι πχ το μονταρισμα του υπολογιστη. Δεν υπαρχει καμμια σχολη που να σε μαθαινει να μονταρεις υπολογιστη, το μαθαινεις μονος σου. Οπως επισης δεν σε μαθαινει κανεις να στηνεις δικτυο και να προγραμματιζεις cisco routers και extreme switches

 

Ωχ μην αρχίζουμε τα ίδια.οι βλακες οι hardwareades στην Ελλάδα που νομίζουν πως ξέρουν hardawre επειδή σετάρουν ένα υπολογιστή.Αμ δεν είναι αυτό το hardware.Hardware σημαίνει να παίζεις με μηδενικά άσους να ξέρεις απέξω τις διαδρομές των σημάτων να προγραμαμτίζεις μια μνημη μόνος σου κλπ.Οσο για τα cisco routers τα μαθαίνεις μέσα στην εταιρεία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή διάβασα κάτι παλαβά κουλό απο κάποιον προηγουμένως...

 

Στο ΑΕΙ Οικονομικών ή Χρηματοοικονομικών Επιστημών Θεσσαλονίκης (δν θυμάμαι ακριβώς πως λέγεται), έχει περάσει ένας πρώην συμμαθητής μου με 17-17.5 περίπου. Στο πρώτο έξάμηνο πέρασε 6/7 μαθήματα ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ! Το παραδεχόταν ο ίδιος οτι δεν καταλάβαινε τι αντέγραφε!

 

Δλδ γιατί να θεωρείται η σχολή του παιδιού αυτού κορυφαία και η δική μου (ΤΕΙ Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στη Λάρισα) που ήταν το 2005 του 11.5, για τον 8========>, ενώ έχουμε 8 μαθηματικά, 2 φυσικές και 6 προγραμματισμούς (Assemply, C, C++, Java, Prolog, html); Δε λέω οτι όλα λειτουργούν τέλεια στο ΤΕΙ μου, αλλά στα πολύ σημαντικά (κοντινότερα στην αγορά εργασίας εννοώ) μαθήματα δεν αντιγράφεις τον Κοπερφιλντ να έχεις μπάρμπα!

 

Η μαθαίνεις ή δε μαθαίνεις... Υπάρχουν ΤΕΙ και ΑΕΙ με φοβερό πρόγραμμα σπουδών και υποδομή, αλλά λόγω οργάνωσης, νοοτροπίας φοιτητών που έχει συγκεντρώσει (βλ. το τμήμα μου σε αυτό το ζήτημα) πολλοί φοιτητές δυσκολεύονται να το τελειώσουν, παρόλο που έχουν φοβερές γνώσεις.

 

Δε με ενδιαφέρει ποια είναι ανώτερα και ποια ανώτατα, σημασία έχει να βγάλουμε απο μέσα μας το κομπλεξ ανωτερότητας που μας διακατέχει και να βελτιώσουμε την παιδεία σαν σύνολο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα ΑΕΙ ΔΕΝ προσανατολίζονται σε καθαρά θεωρητικές γνώσεις ,έλεος με αυτή την ισοπέδωση , σε λίγο θα μας πείτε οτι τον ΑΕΙ κάνουν μόνο για PhD και έρευνα

Τυχαίνει να έχω σπουδάσει και 3 χρόνια σε ΑΕΙ και βλέπω τώρα τις διαφορές ΑΕΙ/ΤΕΙ από πρώτο χέρι. Φυσικά και υπάρχουν πολλά εργαστήρια (τουλάχιστον στις πολυτεχνικές σχολές) αλλά και αυτά δεν εμβαθύνουν ιδιαίτερα σε πρακτικά/τεχνικά θέματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

νώ έχουμε 8 μαθηματικά, 2 φυσικές και 6 προγραμματισμούς (Assemply, C, C++, Java, Prolog, html);

 

Σιγά ρε φίλε τι σχέση έχουν αυτά με το χρηματοοικονομικό;Αλλο το ένα άλλο το άλλο.Και φαντάσου πόσο καλά ξέρεις και το αντικείμενο των σπουδών σου που λες την assembly assemply:mrgreen: Ε αφού κάνετε και html τότε πιστεύω πως πρέπει να συναγωνιστείτε και αποφοίτους mit.Δλδ αν εσενα δε σου δίδασκαν αυτές τις γλώσσες δε θα μπορούσες να τις μάθεις μόνος σου;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι το θέμα τα ΤΕΙ.Είναι τα καλόπαιδα που μπαίνουν εκεί μέσα.Ο κολλητός μου πέρασε στο ΤΕι Καστοριάς σε logistics που έχουν τα μαθήματα της ΑΣΟΕΕ.Ο κολλητός δεν ήξερε καλά καλά διαίρεση δεκαδικών.Είναι δυνατόν να βγει καλός επαγγελματίας;

 

Θεωρεις οτι δεν υπαρχουν τετοιοι στα ΑΕΙ? Εισαι κατα πολυ γελασμενος. Ενα προσωπικο παραδειγμα θα σου δωσω.

Εγραφα μικροοικοινομια πρώτου εξαμηνου στο πανεπιστημιο πειραια στο τμημα οικ.επιστημης και ηταν μια ασκηση (για να μη σου λεω ορολογια) που ειχες ετοιμη τη μια στηλη και μεσω ενος τυπου εβρισκες την αλλη. Στη συνεχεια επρεπε να κανεις τη γραφικη παρασταση εννώνοντας τα σημεια. Εχω λοιπον εναν τυπο μπροστα μου ο οποιος αφου με ρωταει τον τυπο (πολυ απλος), καταφερνει και βρισκει λαθος νουμερα, τα οποια του τα διορθωνω και στη συνεχεια του λεω να κανει τη γραφικη παρασταση. Και με ρωταει "Πως γινεται αυτο?". Αν εχεις το θεο σου δεν ηξερε να ενωσει τα σημεια y=ax. Ε!παω στοιχημα οτι ο φιλος σου του ριχνει γνωση στο κεφαλι.

 

Ωχ μην αρχίζουμε τα ίδια.οι βλακες οι hardwareades στην Ελλάδα που νομίζουν πως ξέρουν hardawre επειδή σετάρουν ένα υπολογιστή.Αμ δεν είναι αυτό το hardware.Hardware σημαίνει να παίζεις με μηδενικά άσους να ξέρεις απέξω τις διαδρομές των σημάτων να προγραμαμτίζεις μια μνημη μόνος σου κλπ.Οσο για τα cisco routers τα μαθαίνεις μέσα στην εταιρεία.

 

Κατ αρχας δεν ειπα οτι μονταρισμα, cisco κτλ μαθαινεις στις σχολες. Ισα ισα αυτο δεν γινεται και δεν πρεπει να γινεται. Μαθαινεις στο σπιτι σου και στην εργασια οπως λες. Το να κανεις ομως assembly και να παιζεις με τα flags και τον object code στο τετραδιο ή να προγραμματιζεις fpga στο χαρτι, ειναι απαραδεκτο. Για τα συγκεκριμενα μεθηματα δεν ξερω ποσα πρακτικα εργαστηρια κανουν στα ΑΕΙ αλλα εγω στο ΤΕΙ ειχα 6 με διαφορετικη υλη και διαφορετικαbitous επεξεργαστες. Την assembly προσωπικα την επαιζα στα δακτυλα και την προτιμουσα και απο τη vb που ειναι για πλακα.

Τελος δεν νομιζω οτι 4-5 χιλιαδες αποφοιτοι το χρονο απο σχολες έστω και μονο απο ΑΕΙ θα βρουν δουλεια στον προγραμματισμο μνημων μιας και ειδικα στην Ελλαδα οι θεσεις αυτες ειναι μετρημενες.

Πολλες φορες θα προτιμησουν εναν που εχει παρει τις πιστοποιησεις της cisco (και ας μην εχει βγαλει τπτ) απο εναν απλο αποφοιτο ΑΕΙ. Μιλαμε παντα για θεσεις σχετικες με δικτυα που ειναι σαφως συντριπτικα περισσοτερες απο αυτες που λες.

Τα τοσο low level που ανεφερες τα εμαθα, τα γουσταρα και απλα θα τα ξεχασω γιατι δεν προκειται να μου δωσουν τπτ στη ζωη μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...