Προς το περιεχόμενο

Command and Conquer: Red Alert 3


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το τερμάτισα και με τα 3 factions στο medium. Αρκετά καλό θα έλεγα. Μερικές πίστες σου σπάνε τα νεύρα αν και η όλη διαδικασία για να τις περάσεις είναι απλή. Παίζεις για λίγο να δεις τις τακτικές του αντιπάλου και γενικότερα την πορεία της πίστας μιας και δεν ανοίγει ολόκληρη από την αρχή, αν τα έχεις πάει καλά....συνεχίζεις, αν πάλι όχι restart mission και pwnάρεις το σύμπαν easy :D.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 259
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Command & Conquer: Red Alert 3

Το strategy μοντέλο έγινε…παιχνίδι μοντέλων!

 

Είδος: Real-Time Strategy

Format: PC

Εκδότης: EA Games

Ανάπτυξη: EA Games

Παίκτες: 1-6

Απαιτήσεις: 1GB RAM, Επεξεργαστής AMD 3Ghz ή Intel 2.2Ghz, Κάρτα γραφικών 256ΜΒ, HD 6GB

Site: http://www.redalert3.com

Κυκλοφορία: PC: 31/10/2008, Xbox 360: 14/11/2008

 

 

Σύμφωνα με έναν από τους…νόμους των Games, ένα πρωτότυπο παιχνίδι είναι αδύνατο να ξεπεραστεί από κάποιο sequel και να δημιουργήσει τον αρχικό ενθουσιασμό στους οπαδούς του. Το Red Alert είναι το καλύτερο παράδειγμα. Αγαπήθηκε πάρα πολύ στην δεκαετία του ’90 και παιζόταν για χρόνια στο Internet ή μέσω τοπικού δικτύου, αλλά η δεύτερη έκδοσή του δεν μπόρεσε να φτάσει το επίπεδο της πρώτης. Η τριλογία ολοκληρώνεται με ένα παιχνίδι το οποίο επιεικώς θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως υποδεέστερο ακόμα και της δεύτερης έκδοσης, για πολλούς και διαφόρους λόγους που αναλύονται παρακάτω.

 

RedAlert3-0.jpg

 

Φέτος, η EA Games δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο για το development του παιχνιδιού, όσο για τα γυρίσματα! Στον προγραμματιστικό τομέα τα πράγματα ήταν απλά. Χρησιμοποιήθηκαν κάποια στοιχεία gameplay από το Command & Conquer 3 και μία μηχανή γραφικών ηλικίας…επτά ετών! Σε όλα αυτά προστέθηκαν τα γυρίσματα και άλλο ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας κι έτσι το μπλέντερ έβγαλε ένα μείγμα που θα ξετρελάνει όσους είναι πορωμένοι με το Red Alert αλλά θα αφήσει απλά θετικές εντυπώσεις στους υπόλοιπους.

 

Σενάριο-Ηθοποιοί

Για πρώτη φορά στη σειρά Red Alert, έχουμε ένα παιχνίδι το οποίο έχει στο επίκεντρο του σεναρίου του τους Ρώσους. Χρονικά είμαστε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όπου η Σοβιετική Ένωση δέχεται επίθεση από τους συμμάχους. Ο Ρώσος πρωθυπουργός και ο αρχιστράτηγος των Ρώσων πηγαίνουν σε ένα κρησφύγετο, στο οποίο βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο η μηχανή του χρόνου από Ρώσους επιστήμονες. Ο επικεφαλής των επιστημόνων προειδοποιεί ότι το project δεν έχει τελειώσει αλλά αυτό είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει τον πρωθυπουργό, ο οποίος δίνει εντολή να χρησιμοποιηθεί άμεσα η μηχανή του χρόνου με τις συντεταγμένες που αυτός θα ορίσει. Μέσα σε λίγα λεπτά, οι δύο άντρες μαζί με τον επιστήμονα, τηλεμεταφέρονται στο 1926, την ημέρα που ο Αϊνστάιν έδινε μία από τις πρώτες του διαλέξεις. Παρά τις εκκλήσεις του επιστήμονα στο να μην αγγίξουν το παραμικρό γύρω τους για να μη δημιουργηθεί χρονική μεταβολή, ο Ρώσος πρωθυπουργός δίνει μια χειραψία στον Αϊνστάιν, ο ηλεκτρισμός περνάει στο σώμα του τελευταίου και ξαφνικά οι τρεις Ρώσοι τηλεμεταφέρονται πίσω στη χώρα τους. Η αλλαγή των γεγονότων πέτυχε. Ο Αϊνστάιν πέθανε πριν προλάβει να μεγαλουργήσει και οι σύμμαχοι δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία του. Η Ρώσοι όμως διαπίστωσαν ότι αυτό δημιούργησε και τεχνολογικό πρόβλημα στα μεγάλα όπλα του επιστήμονα, όπως η ατομική βόμβα, η οποία με την αλλαγή των γεγονότων ήταν πλέον άγνωστη λέξη για τον υπόλοιπο κόσμο. Το χειρότερο όμως ήταν ότι με τις αλλαγές αυτές, οι Ιάπωνες είχαν προοδεύσει πολύ τεχνολογικά, είχαν οργανωθεί κι ετοιμάζονταν να επιτεθούν κατά κύματα στη Σοβιετική Ένωση. Το παιχνίδι ξεκινάει σε αυτό ακριβώς το χρονικό σημείο, δηλαδή στην επίθεση των Σοβιετικών στην Ευρώπη και την ταυτόχρονη απώθηση του “Empire of the Rising Sun” (όπως βαφτίστηκε από την EA για αυτονόητους λόγους) στα μετόπισθεν.

 

RedAlert3-18.jpg

Η Gemma Atkinson (αριστερά) στον ρόλο της Eva και η Jenny McCarthy (δεξιά) στον ρόλο της κομάντο Tanya Adams!

 

 

Το cast των ηθοποιών που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες του παιχνιδιού είναι το πλουσιότερο που έχουμε δει ποτέ, όχι μόνο σε παιχνίδι της σειράς αλλά και σε όλα τα games που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε τον Tim Cutty στο ρόλο του Ρώσου πρωθυπουργού, τον Peter Stormare στον ρόλο του επιστήμονα, τον Jonathan Pryce και τον J.K. Simmons (ηγετικές μορφές!) στον ρόλο του διοικητή συμμάχων και πρωθυπουργού αντίστοιχα και τις Jenny McCarty (Tanya Adams) και Gemma Atkinson (υποδιοικητής Eva McKenna) να είναι μόνο ένα δείγμα από τα…μοντέλα του παιχνιδιού τα οποία θα κάνουν τις καρδιές σας να αναστενάξουν! Η πρόθεση της EA φέτος ήταν να δώσει βάρος και σε αυτόν τον τομέα, αν και κάπου το παρακάνε. Από το loading screen (με το καλημέρα δηλαδή) εμφανίζεται μία ρωσίδα με εσώρουχα, ενώ στην πρώτη ευκαιρία οι γυναίκες ηθοποιοί δείχνουν λίγο από τα…πλούσια προσόντα τους. Υπάρχουν κι άλλες ωραίες παρουσίες, όπως η επιβλητική ρωσίδα υποδιοικητής ή οι γιαπωνέζες στρατιωτίνες. Όλες τους έχουν ως πρώτο στόχο να σας σκάσουν ένα χαμόγελο και να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο κλίμα. Το περίεργο είναι ότι ενώ το Command & Conquer προσπαθεί να έχει ρεαλιστικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς, το Red Alert δίνει περισσότερο έμφαση σε διασκεδαστικές ερμηνείες, τις οποίες όσο μεγαλύτεροι σε ηλικία είστε, τόσο πιο αστείες θα τις βρείτε. Άλλωστε, οι περισσότεροι ηθοποιοί του φετινού Red Alert είναι έμπειροι στη δουλειά τους και σίγουρα θα μπορούσαν να βγάλουν κάτι πιο ρεαλιστικό προς τα έξω. Την παράσταση κερδίζουν περισσότερο ο πρωθυπουργός των Ιαπώνων και οι επικεφαλείς των συμμάχων, καθώς και η “Tanya Adams”. Η Jenny McCarthy απέδειξε προς έκπληξη όλων μας ότι έχει και πολύ καλές ερμηνευτικές ικανότητες, αφού μπήκε αμέσως στο πετσί του ρόλου της. Ως Tanya Adams βέβαια, θα αποκαλυφθούν και τα πλούσια…ψωμάκια της με τα κολλητά ρούχα, κάτι απόλυτα λογικό αφού η κοπέλα έχει φτάσει αισίως τα 36. Στα καλλιστεία…ομορφιάς, την παράσταση κλέβουν σχεδόν όλες οι γυναίκες παρουσίες! Ξεχωρίζουν ασφαλώς η Gemma Atkinson (υποδιοικητής συμμάχων) και η Autumn Reeser (διοικητής Συμμάχων) ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουνε τις “Σοβιετικές”, δηλαδή την Σέρβα Ivana Milicevic (Ρωσίδα υποδιοικητής) και την αντίστοιχη κομάντο των Σοβιετικών, η οποία είναι η Αμερικανίδα μποξέρ Gina Carano. Φέτος το Red Alert είναι πιο…Red από ποτέ!

 

RedAlert3-5.jpg

Αριστερά η Ivana Milicevic θα αναλάβει το briefing σας. Δεξιά ο “Ρώσος πρωθυπουργός” Tim Cutty.

 

 

Gameplay

Το Red Alert 3 έχει τρεις στρατούς, τους Συμμάχους, τους Σοβιετικούς και τους Ιάπωνες. Κατ’ επέκταση υπάρχουν τρία διαφορετικά campaigns στα οποία καθοδηγείστε από τους αντίστοιχους διοικητές των στρατών αυτών, ενώ πριν από κάθε αποστολή επιλέγετε και το επίπεδο δυσκολίας σας. Το νέο περιβάλλον του παιχνιδιού σας δίνει πιο σαφείς οδηγίες για τα objectives κάθε αποστολής καθώς και διάφορα tips στο loading, αλλά ενδέχεται να σας απογοητεύσει στην κατασκευή των μενού τα οποία είναι ελαφρώς χοντροκομμένα σε μέγεθος, ενώ καθυστερούν πολύ στο loading. Το συγκεκριμένο πρόβλημα ευτυχώς επιλύεται με το patch που κυκλοφορεί ήδη από την EA και το οποίο μπορείτε να βρείτε στα Downloads του GW.

 

Μία μείξη των προηγούμενων Red Alert, του gameplay του Tiberium Wars και μιας ξεχασμένης μηχανής γραφικών. Αν η EA Games ασχολούνταν με το Red Alert 3 για περισσότερο καιρό τότε θα ήμασταν απόλυτα ικανοποιημένη. Αυτά συμβαίνουν όταν μονοπωλείς στο είδους σου την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

 

 

Το RA3 συνοδεύεται από ένα tutorial το οποίο είναι το καλύτερο που έχουμε δει ποτέ σε παιχνίδι της σειράς. O οδηγός αυτός χωρίζεται σε έξι κεφάλαια και δίνει σε παλιούς και νέους παίκτες τις καλύτερες δυνατές επεξηγήσεις για το πως θα χτίσουν την βάση σε κάθε στρατό, πως θα χρησιμοποιήσουν ειδικές τεχνικές και μυστικά όπλα ή πως θα συνεργαστούν με τον Co-Commander. Τον οδηγό παρουσιάζουν τρία οχήματα, καθένα από τα οποία εκπροσωπεί τους τρεις στρατούς του παιχνιδιού. Μέσα στο tutorial θα δείτε τα οχήματα αυτά να πετάνε διάφορες εύστοχες ατάκες ή ακόμα και να τσακώνονται μεταξύ τους. Ο σκοπός αυτής της προσέγγισης είναι να μην βαρεθείτε και να έχετε αμείωτο ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.

 

RedAlert3-19.jpg

 

Ο συνδιοικητής σας είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να συνηθίσετε στο Red Alert 3, ακόμα και στο single-player παιχνίδι. Κάθε αποστολή παίζεται από δύο διοικητές, δηλαδή είτε εσάς κι έναν φίλο σας, είτε εσάς και τον υπολογιστή. Αυτό κάνει το παιχνίδι σας πιο εύκολο, ακόμα κι αν επιλέξετε το Hard Level, πολύ απλά διότι είναι σαν να πολεμούν δύο παίκτες με έναν. Η συνεργασία σας με τον υπολογιστή στηρίζεται σε τέσσερις απλές εντολές: “Μετακινήσου εδώ”, “κάνε επίθεση σε αυτή την περιοχή”, “Κάνε επίθεση σε αυτό τον στόχο” ή “δράσε μόνος σου”. Η τελευταία επιλογή που είναι και η default, αφήνει τον υποτιθέμενο συνάδελφό σας να δράσει σύμφωνα με την αποστολή. Σε αυτό το κομμάτι τα καταφέρνει πολύ καλά. Εκεί που αδυνατεί να προσφέρει είναι στην κάλυψή σας (αν ποτέ χρειαστείτε βοήθεια) και στο να ακούσει με ακρίβεια τις εντολές σας. Ορισμένες φορές θα τύχει να αγνοήσει ακόμη και απλές εντολές μετακίνησης των στρατευμάτων του. Αυτό θα το αντιμετωπίσετε κυρίως σε ορισμένες αποστολές που θα δημιουργούν bugs. Σε γενικές γραμμές η συνεργασία σας θα είναι πολύ καλή και τα πλεονεκτήματά της δεν θα φορούν μόνο την ενίσχυση του στρατού σας αλλά και την δυνατότητα να χτίσετε ο ένας στη βάση του άλλου και να χρησιμοποιήσετε τις bonus τεχνολογίες εξίσου. Αν δηλαδή ένας μηχανικός απ’ τη βάση του συναδέλφου σας καταλάβει ένα τεχνολογικό κτίριο επισκευής οχημάτων τότε θα επισκευάζονται αυτόματα και οι δικές σας μονάδες

 

RedAlert3-20.jpg

Οι μονάδες των Ιαπώνων είναι “αέρας κοπανιστός”, ειδικά μπροστά στις αντίστοιχες των Σοβιετικών

 

 

Ο χειρισμός του Red Alert 3 έχει αρκετές ομοιότητες με αυτόν του Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Η κάμερα zoomάρει με την ροδέλα του ποντικιού, περιστρέφεται κυκλικά ή κάνει reset στην αρχική της θέση (επίσης με τη ροδέλα). Κρατώντας το δεξί κλικ του ποντικιού μπορείτε να την μετακινήσετε με scrolling πιο γρήγορο από το συνηθισμένο. Το μενού της μάχης περιέχει για άλλη μια φορά τα tabs δημιουργίας κτιρίων, στρατιωτών και οχημάτων, ώστε να μπορείτε να μεταβείτε γρήγορα από το ένα εργοστάσιο κατασκευής στο άλλο και να δώσετε εντολή για ταυτόχρονη δημιουργία μονάδων (εφόσον έχετε δύο ίδια κτίρια). Όταν επιλέξετε μία μονάδα, το δεξί κλικ χρησιμεύει για μετακίνηση οχημάτων και επίθεση σε στόχο, ενώ με το αριστερό κλικ μπορείτε να ακυρώσετε μια εντολή και να εξαφανίσετε τον κέρσορα (κάτι που δεν ίσχυε στο προηγούμενο Command & Conquer). Το αριστερό κλικ χρησιμεύει μόνο στο να δίνετε εντολές στον Co-Commander και να ενεργοποιείτε κάποια ειδικά όπλα. Τα συγκεκριμένα “ειδικά όπλα” είναι φέτος δύο ειδών. Υπάρχουν τα δευτερεύοντα όπλα των μονάδων και τα Top Secret Protocols. Τα δευτερεύοντα όπλα μονάδων είναι μία καλοδεχούμενη προσθήκη εναλλακτικούς οπλισμού σε συγκεκριμένα οχήματα. Τα Top Secret Protocols είναι ειδικές τεχνολογίες οι οποίες αποκτούνται σταδιακά, ανάλογα με τις επιδόσεις σας σε μία μάχη. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει υιοθετηθεί από την EA στις τελευταίες εκδόσεις της σειράς (από το C&C Generals και μετά) για να γίνει το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον. Κάθε στρατός έχει 15 Top Secret Protocols. Υπάρχουν συνολικά τρία είδη όπλων και στο αρχικό χτίσιμο βάσης είναι όλα τους απενεργοποιημένα. Ανάλογα με τους πόντους που αποκτάτε, επιλέγετε για το ποια θα ενεργοποιήσετε κάθε φορά. Όπως και στα RPG, ο πόντος θα πάει είτε σε ένα από τα τρία είδη το οποίο δεν έχετε ξεκλειδώσει, είτε στο ίδιο είδος που ξεκλειδώσατε και στο οποίο ανεβαίνετε αυτόματα στο επόμενο level. Στην πράξη δηλαδή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ταυτόχρονα αυτά τα τρία είδη σούπερ όπλων καθώς και τα Super Weapons του κάθε λαού, όπως π.χ. το Iron Curtain των Σοβιετικών, εφόσον έχετε φτιάξει το κατάλληλο κτίριο. Αφού χρησιμοποιήσετε το κάθε ειδικό όπλο, θα χρειαστούν ορισμένα λεπτά έως ότου “ξαναφορτώσει”.

 

RedAlert3-21.jpg

 

Τα Top Secret Protocols είναι πολλά και διάφορα. Αφορούν μόνιμα upgrades στις μονάδες σας, πυρηνικές βόμβες σε σημεία που θα επιλέξετε, ενισχύσεις από αέρος κτλ. Τα Super Weapons είναι δύο για κάθε στρατό. Οι Σύμμαχοι έχουν την Χρονόσφαιρα που τηλεμεταφέρει μονάδες και το Proton Collider, ένα όπλο το οποίο εξαπολύει κίτρινες ακτίνες λέιζερ σε περιοχή της επιλογής σας. Οι Σοβιετικοί έχουν το Irun Curtain που κάνει τις μονάδες άτρωτες για λίγα δευτερόλεπτα και το Vacuum Imploder που ουσιαστικά αντικαθιστά την ατομική βόμβα που υποτίθεται ότι δεν πρόλαβε να δημιουργήσει ο Αϊνστάιν. Οι Ιάπωνες έχουν το Nanoswarm Hive (λέιζερ όπλο) και το Psionic Decimator το οποίο δημιουργεί ένα πεδίο που εκρήγνυται μέσα σε δευτερόλεπτα.

 

Από φέτος, η ανάπτυξη βάσης στο Red Alert επεκτείνεται σε ευρύτερα όρια. Τα κτίριά σας μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη πιο μακριά από την βάση σας. Για πρώτη φορά διαφοροποιείται και ο ρυθμός ανάπτυξης του κάθε στρατού. Οι σύμμαχοι χτίζουν πιο αργά απ’ όλους. Παραγγέλνετε δηλαδή το κτίριο με τον κλασικό τρόπο κι όταν είναι έτοιμο τότε το τοποθετείτε στη θέση του. Στους Σοβιετικούς οριοθετείτε αμέσως το που θα χτίσετε και ξεκινάει η κατασκευή του κτιρίου ώστε να ασχοληθείτε άμεσα με κάτι άλλο. Τέλος, οι Ιάπωνες έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούν να χτίσουν όπου θέλουν μιας και βγάζουν από τη βάση τους κινητές μονάδες οι οποίες κάνουν deploy. Μην εκπλαγείτε λοιπόν αν δείτε στο Multiplayer διάφορα Turrets, Refineries και War Factories διάσπαρτα σε όλη την πίστα!

 

RedAlert3-4.jpg

Ο Ιάπωνας αυτοκράτορας με την υπηρέτριά του!

 

 

Το resourcing έχει αλλάξει σημαντικά ώστε για πρώτη φορά να έχουμε ένα ασφαλές σύστημα συλλογής ορυκτού. Τα Refineries χτίζονται απέναντι από τις πηγές και οι πηγές αυτές υπάρχουν συνήθως by default δίπλα σε κάθε βάση. Η μάχη δεν επεκτείνεται πλέον στα harvesters αλλά στο ποιος θα καταλάβει τις πηγές αυτές πρώτος και θα χτίσει το Refinery ακριβώς απέναντι από αυτές για να συλλέγει πιο γρήγορα χρυσό. Μάλιστα, τα Harvesters μπορούν ακόμα και να…κολυμπούν στο νερό προχωρώντας στη συλλογή των resources ακόμα και σε νησιά. Γίνονται ακόμα και deploy (στην ξηρά ή στο νερό), δημιουργώντας outposts, δίπλα στα οποία μπορείτε να χτίσετε βάσεις. Στο νερό μπορούν επίσης να προχωρήσουν ακόμη τα MCV, οι commando, οι μηχανικοί (η χαρά του τσάτσου), οι κατάσκοποι και οι…αρκούδες των Σοβιετικών (ανεξήγητο αλλά ίσως τώρα να επιβεβαιώνεται ο Λιακόπουλος για το “Ξύπνημα της κόκκινης αρκούδας”).

 

Νέες αλλαγές και hotkeys

Στα hotkeys υπάρχει μια ευρεία γκάμα από πλήκτρα που σας διευκολύνουν και που δυστυχώς δύσκολα αντικαθίστανται στην έκδοση του Xbox 360. Στην κίνηση κάθε μονάδας έχει προστεθεί και η Reverse Mode (D+δεξί κλικ) με την οποία μπορείτε να οπισθοχωρήσετε και ταυτόχρονα να πυροβολάτε τον εχθρό με κίνηση προς τα πίσω. Με το F χρησιμοποιείτε το δευτερεύον όπλο μονάδας ή κτιρίου. Το Q επιλέγει όλες τις μονάδες σας μαζί. Τέλος, το Tab σας μεταβαίνει από το ένα είδος μονάδας στο άλλο, αλλάζοντας ταυτόχρονα και την θέση της κάμερας.

 

RedAlert3-15.jpg

 

Υπάρχουν κι άλλες διαφοροποιήσεις στο gameplay, η σημαντικότερη εκ των οποίων είναι η δυνατότητα επέκτασης βάσης μέσα στο νερό. Μπορείτε δηλαδή να χτίσετε στο νερό και να εκμεταλλευτείτε την ναυτική βάση σας για να δημιουργήσετε αμφίβιες μονάδες. Το War Factory και η Naval Yard έχουν ακόμα και κοινές μονάδες μεταξύ τους, όπως είναι το MCV και το Harvester. Οπότε αν καταστραφεί η Construction Yard και το War Factory και έχετε στην καβάτζα μία ναυτική βάση, μπορείτε να δημιουργήσετε νέο MCV και να την γλιτώσετε. Άλλη μια σημαντική ευκολία είναι η χρήση του Shift, το οποίο σε συνδυασμό με το αριστερό κλικ σας παραγγέλνει πέντε μονάδες μαζί. Στις καταλήψεις κτιρίων ακολουθείται το ίδιο σύστημα. Υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός θέσεων για κάθε κτίριο (λιγότερες αυτή τη φορά) και μόνο ορισμένες μονάδες μπορούν να βγάλουν εκτός μάχης τους στρατιώτες με ένα χτύπημα.

 

Τα κτίρια κάλυψης είναι πλέον περισσότερα. Έχουν προστεθεί μέχρι και ατομικά σπιτάκια κάλυψης, όπως οι τουαλέτες στις παραλίες! Αυτό που μας προβλημάτισε ήταν ότι έπρεπε κάθε φορά να βγάλουμε όλους τους στρατιώτες έξω απ’ το κτίριο και όχι κάποιον μεμονωμένο. Επιπλέον, οι βαθμοί των μονάδων παραμένουν για τέταρτη συνεχή έκδοση. Κάθε μονάδα ανεβαίνει βαθμό πιο γρήγορα όσο εξοντώνει άλλες μονάδες ή κτίρια, απλά η αποτελεσματικότητά της δεν είναι τόσο μεγάλη όσο στα προηγούμενα Command & Conquer. Τέλος, πολύ σημαντικές είναι και οι νέες αλλαγές στον χάρτη. Υπάρχουν ενδείξεις με τις οποίες ξεχωρίζουν τα τεχνολογικά κτίρια από τα κοινά στρατιωτικά κτίρια και οι κομάντο από τις υπόλοιπες μονάδες, ενώ πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι ο χάρτης δεν εξαφανίζεται σε περίπτωση που ξεμείνετε από ενέργεια στη βάση.

 

RedAlert3-9.jpg

Η Ρωσίδα κομάντο είναι ίσως η ισχυρότερη μονάδα στο παιχνίδι

 

 

Μονάδες

Οι Σύμμαχοι έχουν στις μονάδες στρατιωτών τον σκύλο, τον κατάσκοπο και την Tanya. Στα οχήματα επιστρέφει το IFV και το Mirage, ενώ το Athena Tank είναι το αντίστοιχο Prism Tank. Οι μονάδες αέρος έχουν πολύ ισχυρά βομβαρδιστικά με ειδικές ικανότητες., ενώ στο νερό επιστρέφουν τα δελφίνια και το Aircraft Carrier. Οι νέες μονάδες είναι τα Hydrafoil (αντιαεροπορικά) και το βομβαρδιστικό Assault Destroyer.

 

Οι Σοβιετικοί έχουν τα ίδια σχεδόν κτίρια με το Red Alert 2 και στις μονάδες ξηράς προστίθεται η War Bear (αρκούδα αντίστοιχη με το Attack Dog), το Sickle, μία μετεξέλιξη του Terror Drone ειδικά για στρατιώτες και η Natasha (δηλαδή η αντίστοιχη Commando). Το Apocalypse είναι ένα ακόμη πιο ισχυρό τανκ. Έχει ενισχυθεί σημαντικά στο armor, ενώ μπορεί ακόμα και να “καβαλάει” και να συνθλίβει τα εχθρικά άρματα. Το μεγάλο cheat του παιχνιδιού όμως είναι η…Nathasha! Η commando των Σοβιετικών μπορεί και παραγγέλνει Airstrikes από μεγάλη απόσταση κι αυτό την καθιστά ικανή να ξετινάξει για πλάκα μία ολόκληρη βάση μόνη της! Αν στα παραπάνω προσθέσουμε το Vacuum Imploder και τα Kirovs που επίσης επιστρέφουν, τότε αντιλαμβάνεστε ότι ο περισσότερος κόσμος στο Multiplayer προτιμάει τους Σοβιετικούς γιατί είναι εμφανέστατα καλύτεροι από τους υπόλοιπους στρατούς.

 

RedAlert3-8.jpg

Οι Ρωσίδες επιτίθενται στη Μύκονο και καθαρίζουν τις ακτές από τους gay! Επικές στιγμές!

 

 

Όπως προαναφέραμε, οι Ιάπωνες μπορούν και χτίζουν κτίρια με Deploy κινητών μονάδων κι αυτό είναι ίσως το μόνο πλεονέκτημά τους. Στις μονάδες τους, απ’ τους στρατιώτες ξεχωρίζουν ο Shinobi (νίντζα) και ο Yuriko Omega (καταστρέφει κάθε είδους μονάδα με την μέθοδο της τηλεκίνησης) κι από τα οχήματα ξεχωρίζουν το Wake-Force Artillery που στοχεύει με το κανόνι του σε μεγάλη απόσταση και ο King Oni, ένα ρομπότ το οποίο είναι ουσιαστικά πεταμένα λεφτά. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι Ιάπωνες είναι πολύ αδύναμος λαός. Ακόμα και το γρήγορο χτίσιμο κτιρίων είναι πρακτικά άβολο διότι θα πρέπει κάθε φορά να επιστρέψετε στην Contruction Yard και να δώσετε εντολή στην μονάδα σας να γίνει deploy κάπου, όταν ταυτόχρονα θα έχετε μία μάχη σε εξέλιξη.

 

Αποστολές και Objectives

Το Campaign των τριών λαών είναι στο ίδιο ύφος με τα προηγούμενα games της σειράς. Τα Objectives είναι, όπως και στο Tiberium Wars, υποχρεωτικά ή προαιρετικά. Τα υποχρεωτικά εμφανίζονται με πράσινες ενδείξεις και τα προαιρετικά με κίτρινες. Ορισμένες φορές, τα προαιρετικά objectives σας βοηθούν να ολοκληρώσετε την αποστολή κι άλλες φορές είναι απλό χάσιμο χρόνου. Στις πρώτες αποστολές σας ζητείται συνήθως να προστατεύσετε κτίρια, να απωθήσετε επιθέσεις εχθρικών μονάδων, να καταλάβετε συνεργεία ή νοσοκομεία τα οποία επισκευάζουν αυτόματα τις μονάδες σας, να χρησιμοποιήσετε κομάντο ή κατασκόπους (το τελευταίο αφορά τους συμμάχους) και εν τέλει να καταστρέψετε την βάση του εχθρού. Τα objectives είναι πιο ευρηματικά από ποτέ και αν “κολλήσετε” τότε σας δίνονται πολύ κατατοπιστικές οδηγίες με ενδείξεις για το πως θα κινηθείτε. Το αρνητικό όμως είναι ότι τα in-game videos κάθε αποστολής δεν μπορούν να παρακαμφτούν με το Escape. Στόχος του campaign είναι για άλλη μια φορά η σταδιακή εξοικείωσή σας με το παιχνίδι και όχι ο “βασανισμός” σας σε άδικες αποστολές τύπου Command & Conquer: Generals. Δυστυχώς στο RA3 υπάρχουν μόλις εννέα αποστολές σε κάθε στρατό. Κατ’ επέκταση, η διάρκεια ζωής του παιχνιδιού μειώνεται δραματικά. Τουλάχιστον έχουμε γρήγορο Save/Load και αυτόματο autosave ανά διαστήματα (σε ξεχωριστά ονόματα αρχείων) ώστε να μην ξεχαστείτε και χρειαστεί να επαναλάβετε μία αποστολή με τις ώρες.

 

RedAlert3-12.jpg

 

Κατά την διάρκεια κάθε αποστολής θα έχετε -μέσω βίντεο- αρκετές παρεμβάσεις είτε από δικούς σας διοικητές, είτε από διοικητές του εχθρού. Οι παρεμβάσεις αυτές υπάρχουν ακόμα και στο Skirmish. Το αστείο της υπόθεσης είναι ο αριθμός των γυναικών που διοικούν στρατούς, κάτι που σαφώς και δεν ισχύει σε καμία περίπτωση, αλλά χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του marketing. Το τραγελαφικό είναι ότι στο Σοβιετικό Campaign υπάρχει αποστολή που διεξάγεται στην Μύκονο! Εκεί θα ακούτε στο background ελληνική μουσική και την συνάδελφό σας να σας λέει τι ωραία τοποθεσία που είναι αυτή. Απλά έλεος!

 

Αν όλες οι ΕΠΟΠίνες στον ελληνικό στρατό ήταν σαν τις γυναίκες του Red Alert 3, τότε όλοι μας θα πηγαίναμε να δηλώσουμε μονιμότητα!

 

A.I. και ανταπόκριση εντολών

Ένα μικρό πρόβλημα στο νέο Red Alert είναι η σωστή ανταπόκριση των εντολών σας. Η engine κατά έναν περίεργο τρόπο δεν ανταποκρίνεται πλήρως όταν υπάρχουν πολλές μονάδες συγκεντρωμένες σε ένα σημείο. Κάποια από αυτές για παράδειγμα μπορεί να “κολλήσει” σε κάποιο σημείο του χάρτη και να μην μετακινηθεί εκεί που θέλετε. Ακόμη, οι μονάδες σας δεν περικυκλώνουν σωστά τον εχθρό σε κάθε επίθεση (με αποτέλεσμα να επιτίθενται μόνο οι μπροστινές μονάδες), ενώ τα Havesters είναι εντελώς χαζά και πηγαίνουν για συλλογή των resources σε άλλα σημεία. Στο 95% των περιπτώσεων θα προχωρήσουν μόνο πέντε μέτρα, δηλαδή από το Refinery στην πηγή. Αν όμως δοκιμάσετε να φτιάξετε ένα δεύτερο harvester ή αν έρθει (βλακωδώς) ο Co-Commander να συλλέξει resources από το δικό σας ορυχείο, τότε θα δείτε το harvester να φεύγει και να πηγαίνει συστημένο στη βάση του εχθρού σας για καταστροφή!

 

RedAlert3-7.jpg

Οι αρκούδες βγήκαν απ’ τα κλουβιά τους!

 

 

Η A.I. των εχθρικών στρατευμάτων έχει βελτιωθεί και αντιλαμβάνεται πιο έξυπνα τις κινήσεις σας. Μην απορήσετε αν δείτε αεροπλάνα να επιτίθενται σε μηχανικούς σας στην άλλη άκρη του χάρτη ή αν δείτε μηχανικούς του εχθρού να καταλαμβάνουν τα κτίριά σας ή τις τεχνολογικές εγκαταστάσεις ή ακόμα και να επιτίθενται σε αυτές αν τις έχετε καταλάβει. Το πρόβλημα όμως εστιάζεται στις τακτικές, διότι ακόμα κι αν οι επιθέσεις του εχθρού πέφτουν στα αντιαεροπορικά σας ή σε κτίρια στα οποία έχετε οχυρώσει στρατιώτες, ο εχθρός σας δεν θα αλλάξει τακτική αλλά θα συνεχίσει να επιτίθεται στους στόχους αυτούς σπαταλώντας άδικα τα χρήματά του.

 

Γραφικά

Η μηχανή γραφικών του Red Alert 3 (SAGE) ίσως σας θυμίζει κάτι από το παρελθόν αν ήσασταν fan της Westwood. Λέγεται RNA και δυστυχώς είναι μία αναβαθμισμένη έκδοση της ίδιας μηχανής γραφικών που χρησιμοποιήθηκε για το Emperor: Battle for Dune, παιχνίδι χρονολογίας 2001! Τότε ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Σήμερα όμως, επτά χρόνια μετά, τα συγκεκριμένα textures δεν μπορούν να συγκριθούν με τις σύγχρονες μηχανές γραφικών. Η EA Games θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιήσει την engine του C&C Tiberium Wars από το να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι θα δείτε τα κτίρια να καταστρέφονται με το στυλ του παλιού Dune και τα κομμάτια τους να “βουλιάζουν” στο έδαφος ή τα οχήματα να εκτοξεύουν τους στρατιώτες πολλά μέτρα μακριά όταν καταστρέφονται. Τα physics είναι σε λίγο καλύτερη μοίρα και το μόνο καλό σημείο που ξεχωρίζει είναι ο ποικιλόμορφος σχεδιασμός των πόλεων.

 

RedAlert3-10.jpg

 

Ήχος

Η επιλογή κομματιών είναι μία μείξη αγαπημένων tracks από προηγούμενα Red Alert με την προσθήκη νέας μουσικής για συγκεκριμένες αποστολές. Τα ηχητικά εφέ και voice-overs έχουν ένα πολύ καλό επίπεδο και υπάρχει μεγάλη ποικιλία στις ατάκες κάθε μονάδας, οι φωνές των οποίων ξεχωρίζουν εμφανώς μεταξύ τους. Η μείξη δυνατής ή ambient μουσικής ανά διαστήματα δίνει έναν ξεχωριστό τόνο στο παιχνίδι. Η καλή παράδοση του Red Alert στον ήχο συνεχίζει και φέτος κι είναι ίσως από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού.

 

Versus

Όταν ολοκληρώσετε τα Campaigns κι αναζητήσετε το κάτι παραπάνω τότε το Skirmish, το Network και (περισσότερο απ’ όλα) το Online mode είναι στη διάθεσή σας. Σε κάθε παιχνίδι μπορούν να παίξουν 2-6 παίκτες και στο setup του μπορείτε να διαλέξετε στρατό και χρώμα στρατού, να ορίσετε τα αρχικά resources (10.000-40.000) ή (για το online mode) να γίνετε απλός observer και να παρατηρήσετε πως διεξάγεται μία μάχη μεταξύ χρηστών. Τα maps του Red Alert 3 έχουν ως κύριο στοιχείο τους την θάλασσα. Δεν υπάρχει ούτε ένας χάρτης χωρίς θάλασσα και κάθε χρήστης μπορεί να την αξιοποιήσει προς όφελός του στέλνοντας μηχανικούς και commando από το πουθενά κι αλλάζοντας τη ροή του παιχνιδιού. Ευτυχώς που ο υπολογιστής δεν χρησιμοποιεί πάντοτε τη θάλασσα ώστε να μας δημιουργήσει έναν ακόμη πονοκέφαλο.

 

RedAlert3-14.jpg

 

Επίλογος

Το Red Alert 3 επιστρέφει μετά από οκτώ ολόκληρα χρόνια. Δεν είναι ίσως αυτό που περιμέναμε και δεν μπορεί να συγκριθεί με το άκρως προσεγμένο Command & Conquer: Tiberium Wars. Είναι όμως το ιδανικό strategy που όλοι αγαπάμε και που έχουμε ανάγκη, ιδιαίτερα σε μία εποχή όπου τα strategy σπανίζουν.

 

Θετικά:

- Απλοποιημένο gameplay

- Το cast γνωστών ηθοποιών στα cinematics

- Αναλυτικό tutorial

- Ενδιαφέρουσες αποστολές στο ύφος του Tiberium Wars

- Η εναλλαγή όπλων στις μονάδες

- Το Co-Op στο Campaign (είτε με φίλο, είτε με την engine)

- Τα 45 Top-Secret Protocols (15 για κάθε στρατό)

 

Αρνητικά:

- Ξεπερασμένη μηχανή γραφικών

- Προβλήματα στην ανταπόκριση εντολών και στον σχεδιασμό κάποιων αποστολών

- Οι Σοβιετικοί τους «έχουν όλους για πλάκα»!

- Οι ερμηνείες που έγραψε ο σεναριογράφος για τους ηθοποιούς ταιριάζουν περισσότερο σε κωμωδία

- Μόλις εννέα αποστολές για κάθε στρατό

 

Βαθμολογία

Γραφικά: 7.5

Ήχος: 8.5

Gameplay: 8.5

Αντοχή: 8

Γενικά: 8.3

 

Παρά τα μέτρια γραφικά του, το Red Alert 3 είναι αναμφισβήτητα μία ιδανική πρόταση για όσους έχουν αγαπήσει την συγκεκριμένη σειρά.

 

Μάνος Γρυπάρης

 

Πηγή: GameWorld.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
Το cast των ηθοποιών που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες του παιχνιδιού είναι το πλουσιότερο που έχουμε δει ποτέ, όχι μόνο σε παιχνίδι της σειράς αλλά και σε όλα τα games που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

 

Το καλύτερο cast σε video game που απλά ήταν ταινία (γιατί στα C&C τους παίρνουν και τους λένε "κάντε την πλάκα σας" σχεδόν) το έχω δει στο παιχνίδι της quote υπογραφής μου. :P

 

Επίσης Tim Curry δεν λέγεται o ηθοποιός;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καπου πηρε το ματι μου (στην αρχη γιατι μετα βαρεθηκα τοσο μεγαλο post) οτι στην εισαγωγικη οθονη εχει ενα μοντελο με τα εσωρουχα...

 

παλικαρι... δεν ειναι αυθεντικο το μοντελο...

λυπαμαι που σε απογοητευω... διορθωσε αν θες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι στην έκδοση του θείου reloaded το μοντέλο με τα εσώρουχα xaxa.

 

Το καλύτερο γκομενάκι ήταν μακράν η Dasha αλλά και αυτή η Natasha......τι κορμί και η ρώγα TENTA.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
Το καλύτερο γκομενάκι ήταν μακράν η Dasha αλλά και αυτή η Natasha......τι κορμί και η ρώγα TENTA.

 

Εγώ πάλι, προτιμώ την Zofia από το RA 2. :P

Θα φταίει το δερμάτινο μάλλον...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το καλύτερο cast σε video game που απλά ήταν ταινία (γιατί στα C&C τους παίρνουν και τους λένε "κάντε την πλάκα σας" σχεδόν) το έχω δει στο παιχνίδι της quote υπογραφής μου. :P

 

Επίσης Tim Curry δεν λέγεται o ηθοποιός;

 

Είχα αγοράσει τότε τη gold edition και είχα και το χάρτη κολλημένο στον τοίχο… άλλη εποχή!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απογοητεύτηκα... Πάνω που άρχισε το πράγμα να δένει με τους Ρώσους και να γίνεται δυσκολότερο, τελειώσαν οι αποστολές... Σαν το RA1, κανένα τελικά. Έπαιζες, έπαιζες, έπαιζες και δεν χόρταινες...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απογοητεύτηκα... Πάνω που άρχισε το πράγμα να δένει με τους Ρώσους και να γίνεται δυσκολότερο, τελειώσαν οι αποστολές... Σαν το RA1, κανένα τελικά. Έπαιζες, έπαιζες, έπαιζες και δεν χόρταινες...

 

Βάλε skirmish εναντίων ενός hard και ενός easy…

Σε χάρτη για 4 άτομα…

Θα γουστάρεις!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εαν ξεκινησεις να παραγγελνεις απο play θα τα παιρνεις ολα απο εκει μετα.

 

True!

 

Με προσοχή όμως γιατί θα σου έρχονται κάτι απίστευτα ποσά κάθε μήνα :P. Την έχω πατήσει, 13 ευρώ το ένα, 15 ευρώ το άλλο, λέω ας πάρω αυτό ας πάρω το άλλο ας πάρω και εκείνο......και όταν έρχεται ο λογαριασμός λέω wtf.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...