Προς το περιεχόμενο

Τεχνικος Η/Υ, ενα αποτυχημενο επαγγελμα


aledjo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators

@lexmark αν προσεξεις πατησα πανω στο 100% γιατι εσυ ειπες οτι δεν ειναι 100% υπευθυνος και εγω ειπα οτι ειναι 100% υπευθυνος ο τεχνικος. (στα αλλα συμφωνουμε)


εννοειται οτι υπαρχει η περιπτωση να χαθουν χωρις να φταιει ο τεχνικος αλλα μονο σε περιπτωση που εχουμε χαλασμενο δισκο! γιατι αλλιως μπορει πολυ ευκολα να τον βαλει σε ενα αλλο υπολογιστη και να τραβηξει τα αρχεια απο κει! Για τετοιες περιπτωσεις δεν το συζηταμε καν το οτι δεν φταιει ο τεχνικος γιατι δεν ειναι θεος οπως και να χει!

επειδη στην αμερικη δεν μενω κοιταω τι γινεται εδω και οχι εκει :)

εγω παντα ελεγα σε πελατες και φιλους παντα μα παντα να εχουν μπακ απ τα αρχεια τους. Αλλα απο οσους το λες ποσοι θα το κανουν?

 

για το τελευταιο που λες αν ο αλλος εχει αρχεια στα εγγραφα, στην επιφανεια, στις εικονες και σε 1002 αλλους φακελους δεν μπορω εγω να καθομαι γραφω που τα ειχε για να του τα βαλω παλι οπως ηταν μην κουραστει και τα φτιαξει μονος του.

 

Οσο για την ειρωνια φιλε μου κρατα την καλυτερα για σενα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

οχι ο τεχνικος ειναι 100% υπευθυνος.

οταν πας τον υπολογιστη στον τεχνικο δεν ξερεις απο πριν το πως θα λυθει το προβλημα.

ο τεχνικος ειναι υποχρεωμενος να κανει διαγνωση και αν χρειαστει φορματ να παρει τηλεφωνο τον πελατη να τον ενημερωσει 

οτι χρειαζεται φορματ και να ρωτησει αν θελει τιποτα αρχεια back up!

 

εγω οταν δουλευα παντα αυτο καναμε! οταν καταληγαμε στο φορματ πρωτα τηλεφωνουσαμε ενημερωναμε και ρωτουσαμε αν θελουν τιποτα αρχεια απο το δισκο, τα κρατουσαμε back up και μετα το φορματ τα ξαναπερνουσαμε

Θέλω να σου κάνω μια ερώτηση. Ας πούμε πως χρειαστεί να πάει σε τεχνικό το pc σου το οποίο έχει μέσα πολλά σημαντικά και αναντικατάστατα αρχεία. Επίσης για κάποιο λόγο ΔΕΝ έχεις backup για τίποτα από όλα αυτά.

 

Εσύ απλά θα δώσεις το pc στον τεχνικό να το φτιάξει χωρίς να του πεις καν ότι πρέπει να σωθούν τα αρχεία? Θα θεωρήσεις δεδομένο πως ο τεχνικός είτε θα κάνει από μόνος του backup, είτε θα σε ρωτήσει τι να κάνει με τα αρχεία που θα βρει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά ρε παιδιά συγγνώμη κιόλας, υπάρχει περίπτωση να σας δώσουν έναν υπολογιστή για φτιάξιμο και να φορμάρετε το δίσκο χωρίς καν να δείτε τι έχει μέσα; Να δείτε μήπως ο πελάτης χρειάζεται κάτι; Και ας μη σας το πει. Τι θα πείτε; Δε μου το είπε / δεν ασχολούμαι; Είμαστε με τα καλά μας; Στην τελική είναι τόσο δύσκολο να ρωτήσετε "μίστερ, αν χρειαστεί να τα σβήσω μέσα, έχετε κάτι που χρειάζεται?".

Εγκληματικό αν το κάνει κάποιος. Απλά.

(τεχνικός εδώ)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στους περισσοτερους δεν παει καν το μυαλο οτι μπορει να παει κατι τοσο στραβα με τα δεδομενα τους.

Υπαρχει δηλαδη αγνοια λογω ανυπαρκτης εκπαιδευσης και καταρτισης χρηστων πανω σε ενα εργαλειο στο οποιο απ'οτι φαινεται βασιζονται ειτε για τη δουλεια τους ειτε για ενα σημαντικο κομματι της προσωπικης τους ζωης.

 

Αμα δεν καταλαβαινει ο χρηστης εννοιες οπως η αντιγραφη αρχειων και το πως να εντοπιζει αρχεια στο file system ωστε να μπορει να αγορασει εναν εξωτερικο δισκο και να κανει τα backup συγνωμη αλλα φταιει ο χρηστης και οχι ο καθε τεχνικος. Σιγουρα καποιοι εχουν ελαφρυντικα αλλα ενα μεγαλο ποσοστο απλως βαριουνται να μαθουν η να ασχοληθουν.

 

Δεν ειναι αναμενομενο να ξερεις να βγαλεις εξω το δισκο σου να παρεις τα δεδομενα, ουτε ακομα και να μπουταρεις απο live λειτουργικο και να παρεις backup σε εξωτερικο δισκο. Αλλα πριν παρεις το μηχανημα παραμασχαλα, παρε τηλεφωνο ενα φιλο που ασχολειται λιγο παραπανω. Θα μπορεσει να το κανει για σενα και να σου δειξει. Μετα τη στραβη πλεον θα πρεπει να σ'ενδιαφερει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

και ο πελατης εχει υποχρεωσει να ενημερωσει για τα δεδομενα! ειναι παρα πολλοι αυτοι οι οποιοι δεν γνωριζουν τιποτα

παρα μονο να μπαινουν fb κτλ και δεν μπορουν να σκεφτουν την εννοια του μπακ απ! αρα ο τεχνικος πρεπει οπως και να εχει

οταν για να ειναι αυτος πιο πολυ καλλυμενος να παρει ενα τηλεφωνο και να ρωτησει πριν προχωρησει σε κατι το οποιο μπορε 

να προκαλεσει απωλεια δεδομενων!

 

αλλα οταν βλεπω πελατες που μου εφερναν λαπτοπ χωρις φορτιστη ή υπολογιστη με κωδικο και δεν μου τον ελεγαν

και επρεπε να τους ψαχνω στα τηλεφωνα για να μου το πουν (ηθελα να ξερα οταν πανε το αμαξι στο συνεργειο κλειδια δεν αφηνουν? )

πως να περιμενω να μου που για μπακ απ ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχουμε πετάξει τα μάτια τής λογικής έξω...

 

...ένα μηχανικό, τον πληρώνεις για μια μελέτη, ανεξαρτήτως τού αν θα τού αναθέσεις περαιτέρω έργο. Ένα γιατρό, τον πληρώνεις για τη διάγνωση και μόνο, ανεξαρτήτως τού αν θα αναλάβει ο ίδιος τη θεραπεία σου. Πληρώνεις το χρόνο που διέθεσαν για τα παραπάνω και το ότι σού παρείχαν την εξειδικευμένη γνώση τους.

 

Με ποια λογική να μην πληρώσεις αυτόν που θα εντοπίσει το πρόβλημα τού υπολογιστή σου και θα σ' ενημερώσει - κοινώς, θα ανοίξει τα στραβά σου... - για το ποιο είναι αυτό και για το κόστος αποκατάστασής του;

 

Αν δε θες να πληρώσεις για τα παραπάνω, στρώνεις τον κώλο σου, βρίσκεις μόνος σου την αιτία τού προβλήματος και πας σε τεχνικό μόνο για το «κατσαβίδιασμα», εφόσον δε θεωρείς ότι μπορείς να το κάνεις ο ίδιος.

 

Τι; Δεν ξέρεις πως να βρεις την αιτία τού προβλήματος; Ε λοιπόν μάντεψε! Εκείνος και γι' αυτό πληρώνεται: Διότι, αντιθέτως μ' εσένα, ξέρει και ...μάντεψε ξανά: Ούτε το χρόνο που καταναλώνει για πάρτη σου, ούτε τις γνώσεις του σού χρωστάει.

Σωστότατος κύριε Deesnider!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε όλα τα επαγγέλματα προσέχουμε τα προσωπικά είδη του πελάτη μας. Πχ αν είσαι ελαιοχρωματιστής δεν θα πετάξεις τον πίνακα στα σκουπίδια για να βάψεις τον τοίχο και μετά θα του πεις "α τον θέλατε;"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Αμα δεν καταλαβαινει ο χρηστης εννοιες οπως η αντιγραφη αρχειων και το πως να εντοπιζει αρχεια στο file system ωστε να μπορει να αγορασει εναν εξωτερικο δισκο και να κανει τα backup συγνωμη αλλα φταιει ο χρηστης και οχι ο καθε τεχνικος. Σιγουρα καποιοι εχουν ελαφρυντικα αλλα ενα μεγαλο ποσοστο απλως βαριουνται να μαθουν η να ασχοληθουν.

 

Και γιατί είναι κακό το να βαριούνται να ασχοληθούν; Αν όλοι είχαν ορέξη να ασχοληθούν τότε δεν θα υπήρχε λόγος ύπαρξης των τεχνικών, ναι;

 

Δεν χρειάζονται ελαφρυντικά για να βαριέσαι, μια χαρά αποδεκτό είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και γιατί είναι κακό το να βαριούνται να ασχοληθούν; Αν όλοι είχαν ορέξη να ασχοληθούν τότε δεν θα υπήρχε λόγος ύπαρξης των τεχνικών, ναι;

 

Δεν χρειάζονται ελαφρυντικά για να βαριέσαι, μια χαρά αποδεκτό είναι.

 

Φταιει τη στιγμη που εχει απαιτησεις. Αν συνειδητα βαριεται αλλα το παραδεχεται και δεν ψαχνει να ριξει το φταιξιμο αλλου οταν γινει η στραβη τοτε φυσικα κανενα προβλημα.

 

Αν και ποτε δεν θα εξοικειωθω με αυτη τη λογικη. Η γνωμη μου ειναι οτι απο τη στιγμη που επιλεγεις να χρησιμοποιησεις ενα εργαλειο πρεπει να εισαι διατεθειμενος να επενδυσεις και καποιο χρονο για την εκμαθηση του.

 

Και εμενα δεν μου αρεσει να ασχολουμαι με αμαξια αλλα εφοσον εχω επιλεξει να οδηγαω ξερω και τα βασικα. Αμα μου μεινει στο δρομο γιατι δεν ξερω οτι πρεπει να αλλαζω λαδια ποιος φταιει? Ο βενζινας η ο μηχανικος που δεν μου το ειπαν?

 

Με τους υπολογιστες η αντιστοιχη γνωση ειναι σαν να λεμε αγοραζεις το αμαξι, οριστε που μπαινει το κλειδι, φρενο, γκαζι αντε παρτο. Μετα απο κανα μηνα ισως ανακαλυψεις πως αλλαζουν και ταχυτητες. Απλα με τους υπολογιστες δεν κινδυνευει η ζωη σου. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Και γιατί είναι κακό το να βαριούνται να ασχοληθούν; Αν όλοι είχαν ορέξη να ασχοληθούν τότε δεν θα υπήρχε λόγος ύπαρξης των τεχνικών, ναι;

 

 

Δεν χρειάζονται ελαφρυντικά για να βαριέσαι, μια χαρά αποδεκτό είναι.

 

 

 

Το να βαριέσαι να μάθεις πως να "κατσαβιδώνεις" τον Η/Υ σου είναι μια χαρά αποδεκτό. Το να βαριέσαι να μάθεις πως να τον χρησιμοποιείς αποδοτικά και με ασφάλεια είναι όχι απλά "κακό" αλλά απαράδεκτο και ανεύθυνο. 

 

Ο μέσος οδηγός δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει πως να αλλάξει σασμάν π.χ., οφείλει όμως να κινείται με ασφάλεια στο δρόμο και να γνωρίζει τον Κ.Ο.Κ. Αν σκοτωθείς επειδή στο συνεργείο ξέχασαν να σου συνδέσουν τα φρένα το δίκιο είναι με το μέρος σου. Αν σκοτωθείς επειδή "βαρέθηκες" να κοιτάξεις τους καθρέπτες ή να βγάλεις φλας ποιός φταίει; 

 

Υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις ευθύνες του χρήστη και σε αυτές του τεχνικού, άσχετα αν ο δεύτερος πολλές φορές καλείται να σώσει μια κατάσταση την οποία προκάλεσε ο πρώτος.

 

Για να επανέλθω στο θέμα όμως, εάν σε περίπτωση π.χ. αστοχίας υλικού ή ακόμα και λάθους/αφέλειας/βαρεμάρας του τεχνικού χάσεις τη συλλογή σου από τσόντες ή καγκουροφωτογραφίες από τη Μύκονο ξέρω 'γω, μικρό το κακό. Αν έχεις μόνο τέτοια δεδομένα τότε, με γειά σου και χαρά σου, μη μάθεις καν τι είναι το backup αφού βαριέσαι...κανένα πρόβλημα.

 

Αν όμως στο μηχάνημα κρατάς σημαντικά αρχεία της επιχείρησής σου ή γενικότερα σημαντικά δεδομένα, οφείλεις ΚΑΙ ΕΣΥ να προσέχεις. Απώλεια δεδομένων άλλωστε δεν ενδέχεται να προκύψει μόνο από λάθος του τεχνικού όπως είπαμε. Τι κάνεις αν τα παίξει ο δίσκος π.χ. (κάτι καθόλου απίθανο, ειδικά για τα γερασμένα μηχανήματα που διατηρούν αρκετές Ελληνικές επιχειρήσεις);

 

Στο φινάλε, αν βαριέσαι τόσο πολύ ή σου είναι τραγικά δύσκολο να μάθεις πέντε βασικά πράγματα, πλήρωσε κάποιον τεχνικό να σου κάνει τακτική συντήρηση και backup στους υπολογιστές της επιχείρησής σου. Αλλά όχι, για τον Ελληνάρα και αυτό περιττό έξοδο είναι...

 

 

EDIT:

Bspus με κάλυψες πλήρως...Δεν είχα δει την απάντησή σου όσο έγραφα το μήνυμα. :)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παράδειγμα με το αυτοκίνητο θα το έθετα διαφορετικά.

Να πας το αυτοκίνητο στο συνεργείο, και ο τεχνικός να αντικαταστήσει το ταμπλώ, και να μην σου ξαναβάλει τα προσωπικά σου είδη στο ντουλαπάκι.

Θα πει στον πελάτη «ας τα κράταγες στο σπίτι;»

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι επαγγελματίας τεχνικός τα τελευταία 14 χρόνια, απο τα οποία 8 σε μεγάλη διεθνή εταιρία με ρόλο IT Administrator (σχεδόν για τα πάντα που αφορούν την μηχανογράφηση, αλλά αυτό είναι άλλη πονεμένη ιστορία...  :-D )

 

Το backup του χρήστη, είναι καθαρά προσωπικό του θέμα. Δεν θα σχολιάσω αν θα πρέπει να παίρνει, αν θα πρέπει να ξέρει το πως κι αν ο ίδιος αντιλαμβάνεται τι είναι σημαντικό για αυτόν να διατηρηθεί ή όχι. Δεν με απασχολεί καθόλου.

 

Συνεπώς πηγαίνω στην πλευρά του τεχνικού.

 

Το αν κάποιος χρήστης έχει δικά του αρχεία μέσα στον Η/Υ, είναι πασιφανές μετά απο 20'' που θα δεις το δίσκο του. Και με λίγο περαιτέρω ψάξιμο, είναι πανεύκολο να βρεις που και τι έχει αποθηκεύσει. Σε καμία περίπτωση δεν με ενδιαφέρει τι αρχεία είναι αυτά και κυρίως δεν κρίνω ο ίδιος αν είναι σημαντικά ή όχι.

 

Ακόμα και ένα αρχείο jpg να υπάρχει στο desktop του με την Jenifer Lopez, για μένα είναι αυτονόητο να ρωτήσω αν θέλει πλήρες backup των αρχείων του ή αν ξέρει και ο ίδιος, να μου πει τι ακριβώς δεν θέλει να χαθεί.

 

Όλα τα άλλα είναι απλά φθηνές δικαιολογίες και σίγουρα δεν αρμόζουν σε σωστό επαγγελματία τεχνικό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To χειροτερο ειναι να πεσεις σε πελατη που

1. Δεν ξερει την ενοια του backup

2. Δεν ξερει γιατι τον ρωτας περι backup καθως αυτος θεωρει αυτονοητο πως θα παρει το pc του οπως οταν ηταν μεχρι πριν χαλασει και αρνειται να κατανοησει οτι χρειαζεται διαδικασια (καποιες φορες μη εφικτη) για να φερει πισω ΜΕΡΟΣ αυτων που ειχε.

3. Αδυνατει να ξεχωρισει την ενοια των files και των settings/installed programs (τα 2α προφανως χανονται, τα πρωτα ειναι που μπορουν να γινουν backup, αλλα υπαρχουν πελατες που αδυνατουν να διαχωρισουν μεταξυ τους αυτα τα 2).

4 και χειροτερο. Τα θελει "ολα backup", χωρις να ξερει να σου πει ΤΙ και ΠΟΥ. Απλα ολα. Κι αν του πας το pc πισω, φτιαγμενο, κομπλε και πχ, δεν βρισκει τα bookmarked sites του ή καποιο ακυρο προγραμμα του 1998 που μπορει να ειχε για μια Χ δουλεια, αρχιζει τα παραπονα και υποστηριζει οτι δεν του κρατησες backup τα σημαντικοτερα αρχεια του. Το ακομα χειροτερο? Απαιτει να του επανεγκαταστησεις το ξεχασμενο απτο θεο προγραμμα ή να μαντεψεις τα bookmarks/urls που ειχε και πλεον ουτε ο ιδιος δεν θυμαται.

 

Οι περιπτωσεις που ο πελατης ΞΕΡΕΙ ακριβως τι backups χρειαζεται, ΞΕΡΕΙ να σου πει -αν χρειαστει- που βρισκονται τα αρχεια κλπ κλπ , ναι ειναι θεμα μερικων λεπτων και αυτονοητη ευθυνη του καθε τεχνικου, ερασιτεχνη, υπαλληλου μαυρου ή μη, ελευθερου επαγγελματια κλπ κλπ.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πειτε οτι εγω παιρνω μπακ απ καθε μηνα ...

 

Μου πεταει μια μπλε οθονη πριν προλαβω να κανω το τελευταιο μπακ απ..

 

Παω στον τεχνικο και του λεω μου εβγαλε αυτο ..

 

Καθεσαι εσυ το εξεταζεις, αποφασιζει να κανεις φορματ. Με παιρνεις τηλ και μου λες να κρατησω μπακ απ, σου λεω εχω κρατησει πριν κανενα μηνα αλλα εχω αφησει ενα σημαντικο αρχειο μεσα που το χω για παραδοση την αλλη δευτερα. Ειναι μεσα σε εκεινον τον φακελο 'Χ' πχ.

 

Πας εσυ και βλεπεις διαφορα αρχεια μεσα με υποφακελους και δεν συμμαζευεται, αποφασιζεις αυθεραιτα τι θα κρατησεις ή σαν σωστος επαγγελματιας τα κρατας ολα..

 

Οσο για τα προγραμματα το θεωρω αστειο καποιος να μην μπορει να τα ξαναβρει.. Ειδικα απο περιφερειακα πχ εκτυπωτες οφειλει να τα χει ο χρηστης.

 

 

Υ.Γ:

Να σημειωσω οτι οταν μου εκανε ο τυπας εμενα το φορματ με ειχε σβησει και την πτυχιακη μου που μονο βιβλιογραφια μου εμενε να κανω, την παρουσιαζα σε 15 μερες...

 

Παλι καλα που την ειχα στειλει στον καθηγητη για ελεγχο με μαιλ, οπου φροντισα να την παρω και στο στικ για καλη μου τυχη, ωστε να δουλευα σε αλλο πισι..Αλλιως θα το εκανα καινουργιο το καταστημα του...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παράδειγμα με το αυτοκίνητο θα το έθετα διαφορετικά.

Να πας το αυτοκίνητο στο συνεργείο, και ο τεχνικός να αντικαταστήσει το ταμπλώ, και να μην σου ξαναβάλει τα προσωπικά σου είδη στο ντουλαπάκι.

Θα πει στον πελάτη «ας τα κράταγες στο σπίτι;»

 

Οχι, αλλα αν χαθηκαν για οποιοδηποτε λογο (ακομα και αμελεια του μηχανικου) δεν μπορεις να κανεις τιποτα, ουτε να το αποδειξεις. Ειναι πολυ καλυτερο να το εχεις σκεφτει απο πριν. Εγω οταν παω το αμαξι για σερβις φροντιζω να μην εχω αφησει τιποτα μεσα που δεν πρεπει να χασω.

Το οτι βλεπω ανθρωπους να μην το κανουν οχι μονο με το αμαξι και τον υπολογιστη μου λεει αρκετα για το πως σκεφτεται (η δεν σκεφτεται) πολυς κοσμος

 

Οι περιπτωσεις που ο πελατης ΞΕΡΕΙ ακριβως τι backups χρειαζεται, ΞΕΡΕΙ να σου πει -αν χρειαστει- που βρισκονται τα αρχεια κλπ κλπ , ναι ειναι θεμα μερικων λεπτων και αυτονοητη ευθυνη του καθε τεχνικου, ερασιτεχνη, υπαλληλου μαυρου ή μη, ελευθερου επαγγελματια κλπ κλπ.

 

Αυτος που τα ξερει, κατα πασα πιθανοτητα θα εχει φροντισει απο πριν. Μονο σε πολυ ξαφνικες ζημιες μπορει να πιαστει αδιαβαστος.

 

Δεν ασχολουμαι κατα κανονα με PC αγνωστων. Μονο φιλων και συναδελφων αλλα αν τυχον μου ζητησουν βοηθεια για δικους τους φιλους δεν κανω τιποτα στο PC αν δεν με διαβεβαιωσουν αυτοπροσωπως οτι δεν χρειαζονται τιποτε απο μεσα.

Διαφορετικα προτιμω να κατσω μαζι τους και τα ψαχνουμε μεχρι να μου τα δειξουν ολα και αμα εχουν ξεχασει κατι πλεον ειναι δικη τους ευθυνη και δεν σηκωνω γκρινιες

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...