Προς το περιεχόμενο

Τεχνικος Η/Υ, ενα αποτυχημενο επαγγελμα


aledjo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Απο σημαντικα αρχεια κρατας backup καθημερινα (πχ την πτυχιακη σου), εκτος αν εχεις ηδη τελευταιο αντιγραφο χωρις να εχει τροποποιηθει το αρχικο. Θες χειροκινητα, θες αυτοματα, θες σε cloud, θες σε στικακι, θες παντου, οφειλεις να το κανεις καθημερινα, πριν κατηγορησεις οποιονδηποτε αλλο. Τωρα αν χαλασει ο υπολογιστης σου, a priori θεωρεις χαμενα τα αρχεια που ειχε μεσα ο main δισκος/partition. Αν ο τεχνικος καταφερει και τα σωσει, καλως, αν οχι (ειτε επειδη ηταν τεχνικα δυσκολο-αδυνατο, ειτε επειδη το ξεχασε-βαριοταν-κλπ) το μεγαλυτερο ποσοστο ευθυνης παραμενει σε εσενα που σημαντικα αρχεια (πχ πτυχιακη) τα εχεις σε ενα μονο αποθηκευτικο μεσο. Απλα ο "μλκας ο τεχνικος" θα ηταν μια συμπαθητικη δικαιολογια για να φορτωσουμε εξ'ολοκληρου τις ευθυνες πανω του.

Ο σωστος τεχνικος απλα ρωταει, αλλα ακομα κι ετσι δεν υπαρχει δικαιολογια για οποιον κραταει critical files χωρις καθημερινο  backup σε 1 μονο αποθηκευτικο μεσο. Ο αλλος ο τεχνικος που θα τραβηξει φορματ και θα σου σβησει την πτυχιακη, καλως να δει καλοκαιρινο το καταστημα του, αφου δει πρωτα καλοκαιρινο...εσενα, που ουτε κραταγες backup , ουτε του ειπες "πρωτο πραγμα που θα κανεις, να βρεις το folder ptixiaki και να το αποθηκευσεις σε 500 σημεια/το "ptixiaki" και τα ματια σου", ενω ηξερες εκ των προτερων οτι αυτος που θα το παρει παιζει να τραβηξει φορματ χωρις φοβο και παθος :)

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το καταλαβαινω αυτο ..

 

Πρεπει να φιλας τα ρουχα σου για να εχεις τα μισα.

 

Αλλα σε μια δουλεια πιστευω δεν υπαρχει το βαριεμαι..

 

Αν μπορει, οφειλει να τα σωσει, εξαλου το χρεωνεται και αυτο.. Τουλαχιστον ετσι ξερω.

 

Μια φορα πηγα να κανω φορματ ενα λαπτοπ ενος φιλου του αδερφου μου.

 

Με το φερνει ειχε πολλη σαβουρα, κατι προγραμματα εργοστασιακα. 

 

Του βαζω τα win 7 ολα κομπλε, ειχε φυγει και η σαβουρα απο μεσα..

 

Το παει ο αδερφος μου στον φιλου του, δεν τον αρεσε που δεν ειχε τα παραπανησια προγραμματα, το παει λοιπον σε εναν τεχνικο για να του ξανακανει φορματ. Και πληρωσε 100 ευρω..... Ο ναι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο σημαντικα αρχεια κρατας backup καθημερινα (πχ την πτυχιακη σου), εκτος αν εχεις ηδη τελευταιο αντιγραφο χωρις να εχει τροποποιηθει το αρχικο. Θες χειροκινητα, θες αυτοματα, θες σε cloud, θες σε στικακι, θες παντου, οφειλεις να το κανεις καθημερινα. 

 

Ευχαριστώ που δήλωσες το προφανές, γιατί κάποιοι έχουν θέμα να το αντιληφθούν.. 

 

Με τόσες πλέον λύσεις που υπάρχουν (και τις αναφέρει ο Midi από πάνω) δεν είναι δικαιολογία το «δεν κρατούσα backup των σημαντικών μου αρχείων» ή το «κρατούσα μια φορά το μήνα/το δεκαπενθήμερο/την εβδομάδα». 

 

Θεωρώ σημαντικά μου αρχεία την ταινιοθήκη. Πόσο χαζός πρέπει να ήμουν αν δεν κρατούσα αντίγραφα, τουλάχιστον άλλη μια φορά, αυτών των αρχείων; 

 

 

 

Έχω 10 TB αποθηκευτικό χώρο (5 TB στον server-κατεβαστήρι - 5 TB σε έναν άλλο NAS για mirroring). Και σκέφτομαι ότι και πάλι δεν είναι αρκετό και θέλω κάποια στιγμή να πάρω και εξ. δίσκους 5 TB σύνολο για να τα έχω και εκεί.

 

 

Edit:

 

 

Έχω και τα 25 Gb του skydrive που το χρησιμοποιώ κατά κόρον και 50 Gb από μια προσφορά του Tresorit που είναι mirror του skydrive συν κάτι άλλα ψιλά. :D

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το καταλαβαινω αυτο ..

 

Πρεπει να φιλας τα ρουχα σου για να εχεις τα μισα.

 

Αλλα σε μια δουλεια πιστευω δεν υπαρχει το βαριεμαι..

 

Αν μπορει, οφειλει να τα σωσει, εξαλου το χρεωνεται και αυτο.. Τουλαχιστον ετσι ξερω.

 

Μια φορα πηγα να κανω φορματ ενα λαπτοπ ενος φιλου του αδερφου μου.

 

Με το φερνει ειχε πολλη σαβουρα, κατι προγραμματα εργοστασιακα. 

 

Του βαζω τα win 7 ολα κομπλε, ειχε φυγει και η σαβουρα απο μεσα..

 

Το παει ο αδερφος μου στον φιλου του, δεν τον αρεσε που δεν ειχε τα παραπανησια προγραμματα, το παει λοιπον σε εναν τεχνικο για να του ξανακανει φορματ. Και πληρωσε 100 ευρω..... Ο ναι...

Ρε συ οκ, αντε να εισαι αμελης και να μην προσεχεις πραγματα τα οποια ειναι σημαντικα (αντιφαση, αλλα συμβαινει και το δεχομαι διοτι το αντιμετωπιζω συχνα).

ΕΙναι δυνατον ομως, μολις φας την "καρπαζια" του χαλασμενου pc να το δινεις σε τεχνικο και να μην περναει απτο μυαλο σου να του σπαμαρεις 10 φορες μεχρι να φυγεις/φυγει να κρατησει (αν καταφερει) backup τα ταδε αρχεια? Μιλαμε για σημαντικα αρχεια, εστω και την υστατη στιγμη αν δεν νοιαστεις εσυ, δεν γινεται να απαιτησουμε να μαντεψει-νοιαστει ο ξενος!

Ο σωστος ΟΦΕΙΛΕΙ να σε ρωτησει, αλλα πρωτα απολα οφειλεις εσυ να εχεις ηδη backup και αν δεν εχεις, να του το πεις!

Οποτε στην fucked up περιπτωση που:

ΚΑΙ δεν εχει backup

ΚΑΙ δεν του λες τιποτα

ΚΑΙ ειναι γκασμας και τραβαει format αερα-πατερα

 

ε ok, συνομωτουν, η ανευθυνοτητα του ενος με την βλακεια του αλλου για να χαθουν τα πολυτιμα αρχεια! 70-30 οι ευθυνες παντως για τον κατοχο των αρχειων :P

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
MiDi_MiLiZ

 αν θυμαμαι καλα σε προηγουμενο ποστ του ειχε πει οτι ο τεχνικος του ειχε κανει φορματ και στο 2ο δισκο που ειχε

μεσα με τα αρχεια του. εκει φταιει 100% ο τεχνικος! δεν γινεται να βλεπει ενα δισκο με windows και ενα με αρχεια και να σβηνει τα αρχεια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Spect~

Το είπαμε και πριν. Ο συγκεκριμένος τεχνικός ήταν/είναι 100% μακάκας! Αλλά το είναι κάποιος μακάκας 100% δεν σημαίνει ότι φταίει και 100%. Σε όλες τις σχέσεις που δημιουργούν οι άνθρωποι (ερωτικές/φιλικές/οικονομικές) ένας είναι ο κανόνας: πάντα φταίνε και τα δύο μέρη αν κάτι πάει στραβά. Τόσο απλό. :)

Edit:

 

Η μόνη ίσως ένσταση που έχω με τα γραφόμενα του Midi, είναι το ποσοστό ευθύνης που έχει ο τεχνικός. Τον λόγο τον αναφέρω και παραπάνω, ας τον ξαναγράψω όμως:

 

Με τόσες πλέον λύσεις που υπάρχουν (και τις αναφέρει ο Midi από πάνω) δεν είναι δικαιολογία το «δεν κρατούσα backup των σημαντικών μου αρχείων» ή το «κρατούσα μια φορά το μήνα/το δεκαπενθήμερο/την εβδομάδα». 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρακολουθω το νημα αυτο,και χαιρομαι να βλεπω τοσους τεχνικους εδω μεσα.Ειμαι τεχνικος η/υ εδω και 15 χρονια,εχω αλλαξει 8 εταιριες πληροφορικης (παλια ειχα την ευκαιρια να βρισκω ανετα καλυτερες συνθηκες),αλλα λογω κρισης απολυθηκα απο την τελευταια που ημουν 6 χρονια.Το μονο που μπορουσα να κανω για να βγαζω χρημα ειναι να κολαω φυλλαδια για να βρισκω πελατες...Τωρα πλεον ενα ονειρο που ειχα,να γινομουν administrator  σε μεγαλη εταιρια εγινε πραγματικοτητα.Αλλα εγινε γιατι το κυνηγησα.Σε αυτη την δουλεια,το καλο ειναι οτι κανεις πολλες γνωριμιες,και οταν εισαι τεχνικος οχι μονο καλος,αλλα και συνεπης,καποιοι (πολλοι λιγοι) το εκτιμαν αυτο,οπως ετυχε σε μενα.Πλεον δουλευω σε ενα call center με 100 ατομα προσωπικο,και εχω ολη την επιχειρηση πανω μου (50 pc-4 servers-voip κλπ).Αυτο που βλεπω εδω και πολυ καιρο ειναι οτι ασχετοι με το επαγγελμα (ασφαλιστες-τραγουδιστες-) κολανε φυλλαδια και κανουν format για 10€.....Εχω βαρεθει να πηγαινω σε πελατες,που ο προηγουμενος τα εχει κανει μανταρα...Το επαγγελμα μας πιστευω οτι εχει ημερομηνια ληξης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ουσία είναι: Να μην βαριέται ο τεχνικός να κάνει τη δουλειά του.

Δεν πρέπει πχ έτσι απλά να πετάει τα windows μέσα και μετά να λέει του πελάτη ότι τα δεδομένα του δυστυχώς χάθηκαν, και με ύφος ότι ο πελάτης είναι ανίδεος που δεν πήρε μπακαπ.

Φυσικά δεν φταίει ο τεχνικός αν είναι ευσυνείδητος, κάνει τη δουλειά του σωστά και όχι απλό ξεπέταγμα, αλλά τα δεδομένα χαθούν....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ημερομηνία λήξης έχουν οι κατσαβιδάκιδες. 

 

Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εταιρείες με ανάγκες και scope πραγματικό είτε για admins είτε για ΙΤ architects. Οπώτε το επάγγελμα πάει κατά διαόλου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Scope of project :format

 

Είναι απίστευτο που τόσα χρόνια ακόμη σε αυτό το thread μιλάμε για format.

 

Ον τοπικ , το backup είναι ευθύνη του "τεχνικού" , τέλος. Άσχετα με το τι κάνει ο πελάτης.Ο πελάτης μπορεί να νομίζει πως οι δίσκοι δε χαλάνε και τα δεδομενα δε χάνονται. Ποτέ δε θα ξεχάσω την έκφραση στο πρόσωπο της γυναίκας μου ,όταν έμαθε πως μπορεί να χάσει όλες τις φωτογραφίες. Την επόμενη μέρα πήγε και πήρε δίσκο μόνη της.

 

Και ναι , μένουμε στο ίδιο σπίτι.Και φυσικά εφταιγα εγώ που δεν της το είχα πει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόνο με 15 ευρώ από 50, αποκτήστε ένα πλήρης service του υπολογιστή σας στον χώρο σας. Με πλήρη μεταφορά των προσωπικών σας δεδομένων, και με εγγύηση το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα

 

http://networkedblogs.com/IuvmB

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόνο με 15 ευρώ από 50, αποκτήστε ένα πλήρης service του υπολογιστή σας στον χώρο σας. Με πλήρη μεταφορά των προσωπικών σας δεδομένων, και με εγγύηση το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα

 

http://networkedblogs.com/IuvmB

Aς μαθει να μιλαει τη γλωσσα του πρωτα και μετα θα του εμπιστευτω και το pc μου για σερβις.

 

ΥΓ. Κλαιω με τις σαλτσες-εκθεση που εχει γραψει στο "Λεπτομερειες προσφορας".

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O Επαγγελματίας (με όλη τη σημασία της λέξης) τεχνικός ,μόλις του φέρουν ενα μηχάνημα πρίν κάνει οτιδήποτε , πριν καν κάνει διάγνωση του προβλήματος,πριν καν παραλάβει το μηχάνημα για επισκευή , (παρόλο που δεν είναι δικιά του ευθύνη)

ΟΦΕΙΛΕΙ να ρωτήσει το χρήστη αν έχει πάρει backup των αρχείων του και να προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες ,μετά ανάλογα με την απάντηση που θα πάρει. (Ακόμα και να εξηγήσει στο χρήστη τι σημαίνει backup)

 

Για κάποιους απο εμάς που είμαστε χρόνια στο χώρο και ζούμε τις οικογένειες μας απο το επάγγελμα αυτό , μπορεί κάποια πράγματα - διαδικασίες να είναι αυτονόητα αλλά η κοινή λογική δεν είναι τόσο κοινή όσο νομίζουμε.

 

Ενώ έχουμε 2013 υπάρχουν ακόμα άνθρωποι οι οποίοι πληρώνουν ακόμα ηλεκτρολόγο για να τούς αλλάξει μια λάμπα στο σπίτι (και δεν αναφέρομαι σε ανθρώπους μεγάλους σε ηλικία) , άνθρωποι οι οποίοι την ώρα που πληρώνουν στο ταμείο για το τραπεζάκι κλείνουν και ραντεβού να έρθει τεχνικός να βιδώσει 4 βίδες . 

 

Μην περιμένετε λοιπόν επειδή κάποιος αγόρασε ενα υπολογιστή για τον χ,ψ λόγο να ξέρει και για το backup ή οτι ο Η/Υ χρειάζεται μια κάποια σύντήρηση για να λειτουργεί απροβλημάτιστα.

 

Και καλά το να μην ξέρει κάποιος. Το πρόβλημα είναι οτι οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται καν να μάθουν βασικά πράγματα , τους δείχνεις με όλη την καλή διάθεση , αλλά δεν.

 

Έτσι έχουν δουλειά και κάποιοι ΄΄ επαγγελματίες΄΄ του χώρου με ότι αυτό συνεπάγεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ισχυει μονο για τους τεχνικους αυτο, ακομα και για τον ποιο ξεφτιλισμενο κατσαβιδακια. Ισχυει για ολα τα επαγγελματα. Πληρωνουμε υπηρεσιες που δεν μπορουμε/θελουμε/δεν εχουμε διαθεση να κανουμε μονοι μας. Το κοστος εννοειται διαμορφωνεται μεσα απο την αγορα. Ετσι απλα ειναι τα πραγματα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ημερομηνία λήξης έχουν οι κατσαβιδάκιδες. 

 

    Με αφορμή την παραπάνω παράθεση που και άλλοι αρκετοί συμφορουμίτες έχουν ισχυριστεί και έχουν εν μέρη δίκιο θα θελα να πώ κι εγώ την προσωπική μου ταπεινή άποψη περί λήξης του επαγγέλματος ενός "κατσαβιδάκια". Καταρχάς υπάρχουν 2 είδη τεχνικών που κάνουν επισκευές. Αυτοί που ξέρουν κι έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό κι αυτοί που είτε δεν ξέρουν είτε δεν έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό.

    Αλήθεια πόσοι τεχνικοί έχουν 1) Κολλητήρι 2)Καλάι 3)Θερμικό πιστόλι αέρος 4)Βάση στήριξης ηλεκτρονικών πλακετών 5)Τρόμπα αναρρόφησης συγκόλησης καλάι 6) Πολύμετρο 7)Αυθεντικά CD-DVD από windows όλων των εκδόσεων 8)Αντάπτορες π.χ USB to SATA/IDE 9) Βραχιόλι προστασίας στατικού ηλεκτρισμού 10) Σύρμα αναρρόφησης συγκόλησης καλάι 11)PCB 12) Sprey καθαρισμού κλπ... Κατά την γνώμη μου το 50% όσων κάνουν επισκευές ακούν μερικά από τα παραπάνω ίσως για πρώτη φορά ή δεν τα έχουν στον εξοπλισμό τους. Κι όμως αυτά είναι τα αναγκαία για ηλεκτρονικές επισκευές hardware υπολογιστών. Φυσικά να μην αναφέρω για εξοπλισμό 1000δων Ευρώ όπως Rework Reballing Station ή για ειδικό εξοπλισμό επαναφοράς δεδομένων από κατεστραμμένους δίσκους που ούτε το 80% δεν έχει καν ακουστά. Ας μείνω λοιπόν στα βασικά 12 που αρίθμησα. Πιστεύετε ότι τα έχουν όλοι? Ούτε το 50% δεν τα έχει. Από το υπόλοιπο 50% πόσοι ξέρουν να τα χρησιμοποιούν σωστά? Να πώ το 30%? (Αλήθεια πόσοι στην προσπάθειά τους να επαναφέρουν ζεσταίνοντας μια κάρτα γραφικών λάπτοπ την έκαψαν γιατί λάθος χρησιμοποίησαν το θερμικό πιστόλι αέρος? Λάθος θερμοκρασία λάθος απόσταση βολής λάθος χρόνος προσαρμογής θερμότητας? 

    Σε θεωρητικό επίπεδο πόσοι έχουν τελειώσει μια σχολή πληροφορικής ΤΕΛ,  ΙΕΚ , ΤΕΙ , ΑΕΙ  ή έχουν μια σοβαρή πιστοποίηση π.χ CISCO? Ούτε το 50% κατά τη γνώμη μου. Άρα οι θεωρητικές τους γνώσεις είναι πολύ χαμηλές και περιορισμένες στα βίντεο του youtube  και την αναζήτηση του google.

    Τεχνικοί που δεν καλύπτουν και τα 2 αυτά προσόντα έστω σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο δεν είναι επαγγελματίες αλλά ερασιτέχνες. Και δικαίως χαρακτηρίζονται "κατσαβιδάκηδες". Δικαίως όλοι αυτοί θα δούν σύντομα την ημερομηνία λήξης στο επάγγελμα επισκευών γιατί δεν θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις που τρέχουν με φρενήρη ρυθμό.

     Οι επαγγελματίες όμως τεχνικοί που γνωρίζουν και θεωρητικά και πρακτικά τη δουλειά τους και έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό δεν νομίζω ότι θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στην πελατεία τους. Γιατί πολύ απλά θα κάνουν επισκευές που δεν θα κάνουν οι ερασιτέχνες και οι αντιπροσωπείες. Τόσο απλά είναι τα πράγματα. Μελλοντικά εάν τα κινητά πάνε στα 50 Ευρώ και οι υπολογιστές στα 100 Ευρώ τότε ναι θα είναι όλα αναλώσιμα. Αλλά κατά τη γνώμη μου αυτό δεν θα γίνει. Πάντα θα υπάρχουν οι "σοβαροί" υπολογιστές με δυνατότητες που θα κοστίζουν ακριβά και οι υπολογιστές "παιχνιδάκια κινέζικα" που θα είναι της Κυριακής χαράς και της Δευτέρας λύπης. Συνεπώς δεν κινδυνέυει το επάγγελμα ενός τεχνικού από τις τιμές των υπολογιστών που μειώνονται. 

     Το επάγγελμα   θα δυσκολέψει μόνο λόγω της κρίσης της οικονομικής και από τίποτε άλλο. Εάν κάποια στιγμή πάνε τα οικονομικά της χώρας καλύτερα θ'ανακάμψει και το επάγγελμα του τεχνικού επισκευών όπως και όλα τα επαγγέλματα στην Ελλάδα που βρίσκονται σε ΤΕΛΜΑ σήμερα! Ιδίως τα ελεύθερα επαγγέλματα.  Πάντως καλό θα ήταν να οργανωθεί το επάγγελμα αυτό συνδικαλιστικά ώστε  οι επαγγελματίες τεχνικοί να κατοχυρώσουν το κύρος και τις τιμές χρεώσεως αλλά και οι πελάτες να μην πιάνονται κορόιδα από ερασιτέχνες.  Η έλλειψη συνδικαλισμού στο συγκεκριμένο επάγγελμα το οδηγεί στην ερασιτεχνοποίησή του και είναι λάθος και για τους τεχνικούς που δεν πληρώνονται σωστά τη δουλειά τους πολλές φορές και μπαίνουν και μέσα αλλά και για τους πελάτες που πληρώνουν δυσανάλογα ποσά μερικές φορές για μια επισκευή. (π.χ αλλαγή ανεμιστήρα σε λάπτοπ 220 Ευρώ IDEAL!)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...