Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Όταν υπάρχει διαφορά τάξης μεγέθους στον αριθμό των αποτελεσμάτων, εκτιμώ πως είναι ασφαλής τρόπος.

 

Στο παράδειγμά σου, δεν υπάρχει επ' ουδενί τέτοια διαφορά.

Στο παραδειγμα μου καποιος που δεν γνωριζε για το οτι η λεξη ειναι συνονθυλευμα και οχι συνοθυλευμα, δεν θα εβγαζε ακρη με βαση το "Google". Αυτο ηταν και το ολο νοημα που ηθελα να δειξω(εχοντας πει εξαλλου: "Οχι και ο ασφαλεστερος τροπος για ορθογραφικες περιπλανησεις παντως το Google."). Οτι το Google δεν ειναι ο ασφαλεστερος τροπος για να μαθουμε ορθογραφια.

 

 

Όταν υπάρχει διαφορά τάξης μεγέθους στον αριθμό των αποτελεσμάτων, εκτιμώ πως είναι ασφαλής τρόπος.

 

Στο παράδειγμά σου, δεν υπάρχει επ' ουδενί τέτοια διαφορά.

Απο την αλλη βεβαια:

 

εξοκείλω -> 17800 results

εξοκειλω -> 2240 results

εξοκείλλω -> 2140 results

εξοκειλλω -> 0 results

εξοκελλω -> 1670 results

εξοκέλλω -> 2310 results

 

 

17800 το φαντασμα εξοκείλω και 1670/2310 το σωστο εξοκελλω/εξωκέλλω. Μια ταξη μεγεθους.

Good enough?

 

 

Άνοιξα 2 λεξικά και το τσέκαρα. :-)

Όντως λέξη συνοθύλευμα δεν υφίσταται. Προφανώς έχει περάσει στη καθομιλουμένη λόγω άγνοιας.

Η λέξη είναι συνδυασμός του "συν" και "ονθυλεύω" και η ετυμολογία της ειναι "παραγεμίζω με κρέας". Στις μέρες μας χρησιμοποιείτε για να δείξει συσσώρευση πολλών άσχετων, ανόμοιων πραγμάτων μαζί.

Και μιας και ειμαστε σε τοπικ ορθογραφιας.....

  • Like 1
  • Απαντ. 346
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Τι διαφορά έχει η εφυδάτωση(επί+ύδωρ) από την ενυδάτωση(εν+ύδωρ) ;

 

Γιατί μου φαίνονται λίγο ίδιες

 

Η αφυδάτωση μόνο είναι το ορθό.

Δημοσ.

εγω απλα θα θελα να επισημανω οτι αν και μου την εχουν πεσει παμπολες φορες για τον τονισμο και οχι μονο ,οτι δεν γραφω ετσι επειδη δεν ξερω να τονιζω αλλα  επειδη ειναι κομματακι δυσκολο με το ρημαδι το πληκτρολογιο ,και επισης να αναφερω οτι δεν νοσει η γραμματικη αλλα και το συντακτικο ,ωστοσο θεωρω τον τιτλο κατα ενα μερος τραγικο,η τελευταια ευκαιρια ποτε δεν ειναι τελευταια εκτος και αν κανεις ειναι ετοιμοθανατος και τον πατησε  ειτε τραινο ειτε τρενο ;)

Δημοσ.

17800 το φαντασμα εξοκείλω και 1670/2310 το σωστο εξοκελλω/εξωκέλλω. Μια ταξη μεγεθους.

Το «εξοκείλω» δεν είναι φάντασμα, είναι το α' ενικ. στους τύπους που χρησιμοποιούν το αοριστικό θέμα: υποτακτική αορίστου (να εξοκείλω) και συνοπτικός μέλλοντας (θα εξοκείλω).

Όντως λέξη συνοθύλευμα δεν υφίσταται. Προφανώς έχει περάσει στη καθομιλουμένη λόγω άγνοιας. [...]

Πάντως δε τρέχει και τιποτε. Πολλές λέξεις έχουν περάσει έτσι στη καθομιλουμένη :-)

Πιθανό είναι το «συνοθύλευμα» να έχει προέλθει και από την απλούστευση του συμφωνικού συμπλέγματος /νθ/, αρχής γενομένης από τον προφορικό λόγο. Άλλωστε λέξεις όπως γροθοκοπώ και φιλανδικός, τις οποίες δέχεται σήμερα η σχολική γραμματική, ξεκίνησαν ως παράλληλοι (και καταδικαστέοι απ' τους λαθολόγους) τύποι των λ. γρονθοκοπώ και φινλανδικός.

Μια λέξη που από άγνοια και μιμητισμό επιμένουν να επαναλαμβάνουν μερικοί γραπτά και προφορικά και μπορεί ακόμα και να βγάζει πολλά αποτελέσματα στο γκουγκλ, δε σημαίνει πως είναι σωστή/υπαρκτή.

Από την άλλη, βέβαια, usus norma loquendi (ή, πληρέστερα: si volet usus, quem penes arbitrium est et ius et norma loquendi).

Για παράδειγμα, η μαϊμουδιά λέξη «δικιά» (μου/σου/κτλ). Είναι δικός/δική/δικό κι όχι δικιός/δικιά/δικιό. Απορώ μάλιστα, κανένας που λέει συνεχώς «δικιά» δεν το έχει προσέξει ώστε να διορθώσει τον εαυτό του;

Λέξη «(η) δικιά (μου)» φυσικά και υπάρχει, και μάλιστα αποτελεί παράλληλο τύπο στον ενικό του θηλυκού της κτητικής αντωνυμίας. Η εν λόγω κτητ. αντων. σχηματίζεται με το επίθετο «δικός» το οποίο στο θηλυκό γένος εμφανίζει διτυπία στην κατάληξη, κατά το σχήμα που ακολουθούν και άλλα επίθετα αυτής της ομάδας: κακή & κακιά, φτωχή & φτωχιά, ξανθή & ξανθιάθηλυκή & θηλυκιά κ.ο.κ. Ο παράλληλος τύπος σε -ιά δεν έχει σημασιακή διαφοροποίηση από τον τύπο σε , αλλά μόνον υφολογική: κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε λιγότερο επίσημα επίπεδα ύφους και/ή σε λαϊκότροπα περικείμενα και συνάψεις·απ' την άλλη, ο τύπος σε θεωρείται γενικά ουδέτερου ύφους.

 

Στο Λεξικό των δυσκολιών και των λαθών στη χρήση της ελληνικής υπάρχει σχετική εγγραφή αναφορικά με τον σχηματισμό του πληθυντικού αριθμού για το «δικιά»· και η απάντηση συνίσταται στο ότι η διτυπία υπάρχει μόνον στον ενικό — στον πληθυντικό έχουμε -ές, -ών χωρίς γιώτα και για τους δύο τύπους.

Τι διαφορά έχει η εφυδάτωση(επί+ύδωρ) από την ενυδάτωση(εν+ύδωρ) ;

 

Γιατί μου φαίνονται λίγο ίδιες

 

http://www.chem.uoa.gr/vocabulary/login.asp

Η «εφυδάτωση» είναι όρος της Χημείας και αντιστοιχεί στο αγγλ. hydration· έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται συστηματικότερα πλέον για να δηλώσει την πρόσληψη νερού (για κάποιον λόγο το φόρουμ αρνείται να δεχτεί το λινκ, οπότε):

http://greek_greek.enacademic.com/179351
  • Like 3
Δημοσ.

Ποιά είναι η διαφορά του υδατικός απ το υδάτινος?

 

(άσχετο αλλά θα ήταν γαμάτο αν το παρόν thread περιείχε μόνο απορίες τέτοιου τύπου με διφορούμενες ή δύσκολες λέξεις και έμπαινες να τα διαβάζεις και να μαθαίνεις τίποτα, δυστυχώς προς το παρόν στο μεγαλύτερο μέρος του είναι μια διαμάχη φιλοσοφικών προβληματισμών περί του αν μαθαίνεται η ορθογραφία στο σχολείο ή μετά, ποιά γλώσσα θεωρείται πλουσία και τέτοια)

Δημοσ.

Νομίζω δεν υφίσταται «αποτελείτω».

Υπάρχει στα αρχαία ελληνικά, όπου «ἀποτελείτω» είναι το γ' ενικ. προστακτ. ενεστ. ενεργητ. φων. τού «ἀποτελῶ».

.

Δηλαδή λέμε "Το σουβλάκι αποτελείτο από πίτα και κρέας και πατάτες" (το οποίο το έφαγα προχτές), ε;

Το αστείο είναι ότι εάν θέλουμε να παραμείνουμε ακραιφνώς καθαρολόγοι, τότε θα έπρεπε για λόγους συνέπειας να βάλουμε και εσωτερική αύξηση· μ' άλλα λόγια, ο ορθός λογιότατος τύπος είναι «απετελείτο».

 

Στην κοινή νέα ελληνική ο αντίστοιχος δόκιμος τύπος είναι «αποτελούνταν» (κοινός και για τον ενικό και για τον πληθυντικό, ωστόσο έχω προσωπικά εκφράσει κάποιες αντιρρήσεις· η ουσία εντούτοις παραμένει πως η σχολική ορθογραφία μόνο το αποτελούνταν δέχεται προς το παρόν).

 

Βέβαια στην πράξη χρησιμοποιείται και ο παρατατικός με τη λόγια κατάληξη χωρίς την αύξηση: «αποτελείτο».

.

Ποια είναι η διαφορά του υδατικός απ' το υδάτινος;

Ο υδάτινος αποτελείται από νερό (δλδ είναι νερό στην ολότητά του) ή παρασκευάζεται από νερό· μτφ είναι ο διαφανής.

 

Ο υδατικός έχει σχέση με το νερό ή αναφέρεται σε αυτό, π.χ. (είναι κάτι άλλο που ωστόσο) περιέχει νερό ή προσφέρει υδάτωση.

.

χτες ή εψές;

«Χτες» ή «χθες» σημαίνει (πάντα): τη χθεσινή μέρα (το χθεσινό 24ωρο), δλδ την ημέρα που προηγήθηκε της σημερινής.

«Εψές» ή «ψες» σημαίνει (κυρίως): τη χθεσινή βραδιά, δλδ χθες το βράδυ — και καταχρηστικά χρησιμοποιείται και ως λαϊκότροπο συνώνυμο της λ. χθες.

  • Like 5
Δημοσ.

 

Το «εξοκείλω» δεν είναι φάντασμα, είναι το α' ενικ. στους τύπους που χρησιμοποιούν το αοριστικό θέμα: υποτακτική αορίστου (να εξοκείλω) και συνοπτικός μέλλοντας (θα εξοκείλω).

 

Πιθανό είναι το «συνοθύλευμα» να έχει προέλθει και από την απλούστευση του συμφωνικού συμπλέγματος /νθ/, αρχής γενομένης από τον προφορικό λόγο. Άλλωστε λέξεις όπως γροθοκοπώ και φιλανδικός, τις οποίες δέχεται σήμερα η σχολική γραμματική, ξεκίνησαν ως παράλληλοι (και καταδικαστέοι απ' τους λαθολόγους) τύποι των λ. γρονθοκοπώ και φινλανδικός.

 

Από την άλλη, βέβαια, usus norma loquendi (ή, πληρέστερα: si volet usus, quem penes arbitrium est et ius et norma loquendi).

 

Λέξη «(η) δικιά (μου)» φυσικά και υπάρχει, και μάλιστα αποτελεί παράλληλο τύπο στον ενικό του θηλυκού της κτητικής αντωνυμίας. Η εν λόγω κτητ. αντων. σχηματίζεται με το επίθετο «δικός» το οποίο στο θηλυκό γένος εμφανίζει διτυπία στην κατάληξη, κατά το σχήμα που ακολουθούν και άλλα επίθετα αυτής της ομάδας: κακή & κακιά, φτωχή & φτωχιά, ξανθή & ξανθιά, θηλυκή & θηλυκιά κ.ο.κ. Ο παράλληλος τύπος σε -ιά δεν έχει σημασιακή διαφοροποίηση από τον τύπο σε , αλλά μόνον υφολογική: κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε λιγότερο επίσημα επίπεδα ύφους και/ή σε λαϊκότροπα περικείμενα και συνάψεις·απ' την άλλη, ο τύπος σε θεωρείται γενικά ουδέτερου ύφους.

 

Στο Λεξικό των δυσκολιών και των λαθών στη χρήση της ελληνικής υπάρχει σχετική εγγραφή αναφορικά με τον σχηματισμό του πληθυντικού αριθμού για το «δικιά»· και η απάντηση συνίσταται στο ότι η διτυπία υπάρχει μόνον στον ενικό — στον πληθυντικό έχουμε -ές, -ών χωρίς γιώτα και για τους δύο τύπους.

 

 

http://www.chem.uoa.gr/vocabulary/login.asp

Η «εφυδάτωση» είναι όρος της Χημείας και αντιστοιχεί στο αγγλ. hydration· έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται συστηματικότερα πλέον για να δηλώσει την πρόσληψη νερού (για κάποιον λόγο το φόρουμ αρνείται να δεχτεί το λινκ, οπότε):

http://greek_greek.enacademic.com/179351
 
Θεός.
  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ.

Δεν μπορω με συγκεκριμενα ορθογραφικά λάθη.Τρελαίνομαι!

Δεν μιλαω για δυσκολες/μη δημοφιλεις λεξεις.

Χαρακτηριστικο παραδειγμα

Ποιο vs πιο

Χαμος στο ισωμα που λεμε και στο χωριο μου.

 

Αντιγραφω απο το νετ

ποιο (ερωτηματική αντωνυμία), με –οι-

όταν βρίσκεται μπροστά σε ουσιαστικό :

π.χ. σε ποιο σχολείο πηγαίνεις;

 

Πιο (ποσοτικό επίρρημα), με –ι-

 

Όταν βρίσκεται μπροστά σε επίθετο

Για να σχηματιστεί συγκριτικός βαθμός και μονο

Π.χ. πιο καλά = καλύτερα

 

Καταληξη -ε -αι

Εδω κι αν γινεται ο χαμος,φουμπου ειδικα της τρελης.

Τα ρήματα της παθητικής φωνής στο α', β', γ' ενικό και στο γ' πληθυντικό πρόσωπο τελειώνουν πάντα σε –αι (ποτέ σε –ε), π.χ. κάθομαι, κάθεσαι, κάθεται, κάθονται

Παθητικο ρημα ενικος αριθμος παντα τελειωνει σε -αι ρε φιλε

Α'και Β' πληθυντικο ΠΟτΕ δεν ληγουν σε -αι.

 

Αδυνατω να βρω πως μπερδευεται κοσμος.

Δεν ειμαι φιλολογος απλα δεν γουσταρω να βλεπω την γλωσσα μου να κατακρεουργείται.

  • 3 μήνες μετά...
Δημοσ.

Ξέθαμα...

Είδα γραμμένη την φράση "Με πολλή καλή παρέα" από δασκάλα παιδαγωγικού και λίγο σκάλωσα. Είναι σωστή η ορθογραφία της;

 

Με πολύ καλή παρέα

 

ή

 

με πολλή καλή παρέα

 

Είναι και τα  δυο σωστά; Αν ναι, πότε το ένα και πότε το άλλο;

Δημοσ.

^Αυτό.

 

Οπότε είναι λάθος, αφού ακολουθεί επίθετο.

 

Για να ήταν σωστό, νομίζω πως θα έπρεπε να υπάρχει κόμμα στο πολλή (πολλή, καλή παρέα), που σημαίνει κάτι διαφορετικό βέβαια.

Δημοσ.

^Αυτό.

 

Οπότε είναι λάθος, αφού ακολουθεί επίθετο.

 

Για να ήταν σωστό, νομίζω πως θα έπρεπε να υπάρχει κόμμα στο πολλή (πολλή, καλή παρέα), που σημαίνει κάτι διαφορετικό βέβαια.

Ή να έγραφε με πολλή και καλή παρέα.

 

Δηλαδή το πολλή πάει στο ότι ήταν πολλά άτομα. Το πολύ πάει στο ότι η παρέα δεν ήταν απλά καλή.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...