Προς το περιεχόμενο

Kickstarter, Indiegogo, Fig και άλλα crowd funding projects


Tobajara

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, Aruil είπε

αυτό δείχνει και μια έλλειψη εμπιστοσύνης στο παιχνίδι τους και το πόσο θα πετύχει.

Αυτό επίσης σημαίνει "στην υγειά των κορόιδων". Βρήκαν εξασφαλισμένα έσοδα που τους καλύπτουν και δεν πα να κόψουν το λαιμό τους τα Χ άτομα που στήριξαν, από τη στιγμή που κυκλοφορήσει το παιχνίδι και εγώ αρπάξω 1) τα σίγουρα 2) τα όποια μελλοντικά έσοδα αυτά είναι λεπτομέρειες. Καούρα μου κι αν πατώσει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 924
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

44 minutes ago, Tobajara said:

Αυτό επίσης σημαίνει "στην υγειά των κορόιδων". Βρήκαν εξασφαλισμένα έσοδα που τους καλύπτουν και δεν πα να κόψουν το λαιμό τους τα Χ άτομα που στήριξαν, από τη στιγμή που κυκλοφορήσει το παιχνίδι και εγώ αρπάξω 1) τα σίγουρα 2) τα όποια μελλοντικά έσοδα αυτά είναι λεπτομέρειες. Καούρα μου κι αν πατώσει.

Ναι δε θα διαφωνήσω. Θα προσθέσω ότι απ'ότι κατάλαβα τα λεφτά θα καλύψουν την επιβίωση του στούντιο για κάμποσο καιρό και εδώ έπεσε και το τρομερό επιχείρημα που όποτε το βλέπω γελάω: "Αν το στούντιο μείνει ανοιχτό, θα μπορούμε να συνεχίσουμε development/patches, οπότε αυτό είναι καλό για τους καταναλωτές".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Απλά, από ορισμένους ανθρώπους δεν περιμένεις τέτοια συμπεριφορά.

Αφελώς, ενδεχομένως, αλλά πάντως δεν το περιμένεις.

Όπως διάβασα κάπου, "Να γιατί δεν πρέπει να γνωρίζεις τους ήρωες των παιδικών σου χρόνων: αναπόφευκτα, σε απογοητεύουν". 

  • Sad 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Πάντως σίγουρα το crowd funding δεν είναι στα πάνω του που ήταν πριν 10 χρόνια περίπου, και μάλλον περνάει σοβαρή κρίση. Κυρίως από το abuse που του έκαναν οι developers. Και του συστήματος και της εμπιστοσύνης των backers (και όπως φαίνεται και πιο πάνω, δεν χρειαζόταν να πρόκειται για ξεκάθαρη απάτη, ή projects "πάω στην τύχη να φτιάξω παιχνίδι χωρίς να ξέρω τι μου γίνεται, αλλά έχω όνειρο" -- που υπήρξαν και αυτές οι περιπτώσεις).

Όλες οι αποτυχίες, οι μετριότητες των περασμένων χρόνων που έριξαν τo hype κατακόρυφα -- με μόνο καμιά ντουζίνα εξαιρέσεις -- κάπου πληρώνονται. Μαζί με το ότι εξέθεσαν τους developers που υποστήριζαν το "καλύτερα χωρίς producers" με την όλη κακοδιαχείριση του χρόνου και προφανώς των χρημάτων που πήραν -- και με το ελλιπές marketing ή/και το πλάνο για post-release sales (εκτός των backers).

Δεν θέλω να καταλήξω στο μην υποστηρίζετε πλέον μέσω crowd funding, αλλά σίγουρα στο μην υποστηρίζετε με το mindset που είχαμε πριν μια δεκαετία και σε καμιά περίπτωση βασιζόμενοι μόνο στο hype ή το μεγάλο όνομα κράχτης. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Στηρίζω πλέον ελάχιστα project, και ένας βασικός λόγος είναι πως δεν υπάρχουν πλέον χρήματα για τέτοιες πολυτέλειες: γιατί, ναι, το να δώσω τώρα 20-30 δολάρια (ή και παραπάνω) και να δω αποτέλεσμα σε 2-3-5 χρόνια ή όποτε είναι πολυτέλεια, θα μπορούσα να τα διαθέσω σε ένα υπαρκτό προϊόν που θα το χαρώ τώρα. Εξακολουθώ, όμως, να πιστεύω πως όταν μπορείς να στηρίζεις έμπρακτα μια προσπάθεια που αλλιώς δεν βρίσκει τρόπο να βγει στην αγορά, εφόσον μπορείς, αξίζει να το κάνεις.

Όμως, εδώ δεν μιλάμε για έναν απίθανο που δεν ήξερε τι έλεγε: μιλάμε για έναν άνθρωπο με βεβαιωμένη εμπειρία, αποδεδειγμένες ικανότητες, δημιουργό ενός από τα πλέον επιδραστικά παιχνίδια της δεκαετίας του '90, πρωτοποριακού για την εποχή του και ανυπέρβλητου μέχρι σήμερα, ο οποίος ήρθε και ζήτησε τη βοήθειά μας να φτιάξει μια σύγχρονη, συνθετότερη και πλουσιότερη εκδοχή του θρυλικού X-Com.

Ο οποίος άνθρωπος, έχοντας καθυστερήσει ήδη 3 ή 4 φορές την κυκλοφορία (και σαφώς είναι πρόβλημα το ότι έχουμε φτάσει να θεωρούμε τις καθυστερήσεις δεδομένες, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία), λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού, μας λέει πως το παραχωρεί για ένα χρόνο στο -εξόχως ύποπτο για μένα, πρώτα και κύρια για τις πρακτικές που εφαρμόζει, πριν μπούμε καν σε κουβέντα για το τι κάνει ή δεν κάνει ο launcher/client του, αλλά ούτε αυτό είναι το θέμα μας- Epic Store, κι ας προσέχαμε: όποιος δεν θέλει, να ζητήσει (κάτι λιγότερο από) τα λεφτά του πίσω.

Έχω υποστηρίξει μέσω crowdfunding παιχνίδια που βγήκαν φόλες και παιχνίδια που βγήκαν διαμαντάκια (κι ένα από αυτά, παρενθετικά, είναι πάλι του Γκόλοπ, το ωραιότατο Chaos Reborn, άρα ο τύπος είχε αποδείξει πως το έχει ακόμη και μπορεί να βγάλει στην αγορά -σχετικά εγκαίρως- αυτό που υπόσχεται) αλλά πραγματικά δεν θυμάμαι κανέναν άλλο developer να δείχνει κατά τέτοιον τρόπο το μεσαίο δάχτυλο σε όσους τον υποστήριξαν και να πουλάει στο Epic Store κάτι που δεν θα υπήρχε καν χωρίς αυτούς που τόσο ξεδιάντροπα φτύνει τώρα στα μούτρα...

Δεν έχω υπόψη μου περίπτωση που να έχει γίνει -από crowdfunded εγχείρημα- τέτοιο πράγμα ξανά. Γι' αυτό και δεν μπορώ να το εντάξω σε ένα γενικότερο πρόβλημα του συστήματος. Ούτε "πουθενάς" ήταν ο συγκεκριμένος, ούτε εμφανίστηκε ξαφνικά μετά από χρόνια απουσίας, πρόσφατα τα είχε πάει μια χαρά με τον ίδιο τρόπο, ούτε ήταν κάποια κραυγαλέα περίπτωση όπως το Star Citizen, για να πεις ότι δεν δικαιολογείται ο αιφνιδιασμός.

Γενικά, δεν μου αρέσει η λέξη "πρωτοφανές", όμως πραγματικά δεν θυμάμαι ανάλογο περιστατικό.

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Έχεις δίκιο Snoob, για τη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να είναι και σχετικά νέο φρούτο αυτή η κίνηση. Θα ήθελα να το ψάξω παραπάνω (για το αν είναι πρωτοφανές ή όχι, αλλά το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει αυτό θα είναι να πέσω σε χειρότερη κατάθλιψη). 

Πάντως από τα όσα αναφέρεις, που επισημαίνεις ως τροφή για άλλες κουβέντες, οι απανωτές καθυστερήσεις είναι μάλλον σχετικότατη κουβέντα. Πάντα οι καθυστερήσεις σημαίνουν πρόσθετο κόστος ανάπτυξης, μερικές φορές μεγαλύτερο (γιατί βιάζεσαι και κάνεις overwork τους υπαλλήλους σου ή τρέχεις σε νέους developers να σε βοηθήσουν) ή απροσδόκητο (γιατί προέκυψε κάποιο πρόβλημα που δεν περίμενες ή ανάγκη για νεο (αναγκαστικό) feature που δεν είχες σχεδιάσει). Αυτά τους "βάζουν μέσα", αν συνυπολογίσουμε και το ότι παραδοσιακά τα crowdfunded projects ζητούν ως βάση πολύ λιγότερα από τα όσα χρειάζονται. 

Και, πιθανολογώ εδώ, αλλά μπορεί να τα κατάφεραν να έφτασαν σε μια κατάσταση όπου ή αλλάζεις τις υποσχέσεις στους backers (και τρως όλο το κακό κλίμα εκεί, αλλά παίρνεις άμεσα ένα νέο πακετάκι από funds της Epic και "κρατιέσαι" ζωντανός) ή αρχίζεις τις αδυναμίες πληρωμών και τις απολύσεις (ή/και χειρότερα) που επίσης θα είχες άλλο κακό κλίμα εκεί (και χρέη).

Πχ και η Double Fine με το σπασμένο στα δύο Broken Age, τα early access της τελευταίας στιγμής και τα humble bundles ξεπούλημα, έριχνε τα μούτρα της γιατί κατάφεραν να φτάσουν σε τέτοιο οικονομικό χάλι (...). Δεν έκαναν το deal του Phoenix Point αλλά ίσως δεν θα τους χάλαγε κιόλας (...).

Τέλος πάντων. Δεν δικαιολογώ την κίνηση σε καμιά περίπτωση. Με δική τους ευθύνη έφτασαν όπου έφτασαν, και θα λουστούν όλες τις ανάλογες συνέπειες από τους backers τους (και όχι μόνο) όπως τους αξίζει. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Εντωμεταξύ, εξαφάνισαν το βίντεο της ανακοίνωσης της αποκλειστικότητας από τη σελίδα του Phoenix Point στο Youtube (δεν το κατέβασαν, απλά δεν φαίνεται στις λίστες).

Λες και δεν μπορεί να το βρει όποιος θέλει με μια απλή αναζήτηση.

Περισσότερο από την απόφαση να υπογράψουν συμφωνία αποκλειστικότητας, μου προξενεί εντύπωση ο ερασιτεχνισμός τους. Βγήκαν στο AMA εντελώς απροετοίμαστοι ενώ ήξεραν πως είχε ξεσπάσει σάλος, πιάστηκαν να λένε αστείες δικαιολογίες, και τώρα κρύβουν βίντεο;

Ειλικρινά, θα ήθελα να είμαι από μια μεριά, να παρακολουθήσω το σκεπτικό -αν υπήρξε συζήτηση- να δω, τέλος πάντων, ποιος κρίνει πως όλα αυτά είναι φρόνιμες κινήσεις. Εντελώς πέρα από το αν έκαναν καλά ή όχι που πήγαν στο ES. Προέκυψε μια κατάσταση. Αντί να επιδείξουν επαγγελματισμό, τη χειρίζονται με ένα γελοιό ερασιτεχνισμό. Πραγματικά απίστευτα πράγματα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, Snoob είπε

Ειλικρινά, θα ήθελα να είμαι από μια μεριά, να παρακολουθήσω το σκεπτικό -αν υπήρξε συζήτηση- να δω, τέλος πάντων, ποιος κρίνει πως όλα αυτά είναι φρόνιμες κινήσεις. Εντελώς πέρα από το αν έκαναν καλά ή όχι που πήγαν στο ES. Προέκυψε μια κατάσταση. Αντί να επιδείξουν επαγγελματισμό, τη χειρίζονται με ένα γελοιό ερασιτεχνισμό. Πραγματικά απίστευτα πράγματα.

- Θέλετε λεφτά?

- Ναι

- Θα σας δώσουμε μπόλικα αλλά θα έρθετε στο μαγαζί μας

- Ναι αλλά ξέρετε έχουμε δώσει το λόγο μας

- Θα σας δώσουμε πολλά λεφτά και θα σας προωθήσουμε κιόλας, θα σας κάνουμε άρχοντες

- Ναι αλλά θα μας κράξουν

- Η αλήθεια είναι ότι θα σας κάνουν σύ##%#ς για κανά τρίμηνο αλλά αν κάνετε το κορόιδο για άλλους 8 - 9 μήνες μετά δε θα θυμάται κανείς τίποτα, και σιγά τις διασημότητες πού είστε, μπας και περνιέστε για τη Blizzard? Θα σας κράξουν 20 30 χιλιάδες άτομα στο ίντερνετ και οι υπόλοιποι ούτε που θα ασχοληθούν, και θα τους πουλήσετε κιόλας.

Κοντολογίς έλεγχος της κατάστασης για ένα διάστημα, πετυχημένος ή όχι ελάχιστη σημασία έχει, και εμπιστοσύνη στο πόσο κοντόφθαλμοι και αμνήμονες είνα οι παίκτες. Το μόνο ερωτηματικό για εμένα είναι πως πρόκειται για niche τίτλο, όπου όσο και αν τα πρόσφατα XCOM ξανάφεραν το είδος στο επίκεντρο απόπειρες τύπου Xenonauts (σαν και τούτο δω) δεν ξέρω πόσο μπορούν να βασιστούν στο ευρύ κοινό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
6 ώρες πριν, Tobajara είπε

- Θέλετε λεφτά?

- Ναι

[...]

 

Το καταλαβαίνω πώς το εννοείς, αλλά τα πράγματα δεν έγιναν ακριβώς έτσι.

Στη διάρκεια του τραγικού ΑΜΑ, αποκαλύφτηκε -ακριβώς επειδή αμολούσαν χαρταετό ο Γκόλοπ και οι συνεργάτες του- πως αυτοί προσέγγισαν την Epic, παρότι είχαν πόρους για να ολοκληρώσουν το παιχνίδι. Η συμφωνία, αν δεχτούμε αυτά που λέει από μόνος του ο Γκόλοπ, ουσιαστικά τους εξασφαλίζει για μετά (τον ένα χρόνο της αποκλειστικότητας και παραπέρα).

Οπότε, ναι, damage control, αλλά το ήξεραν πως θα γίνει φασαρία, και το χειρίζονται εντελώς ερασιτεχνικά. Αυτό έχει φτάσει να με εκπλήσσει περισσότερο από το τι πήγαν κι έκαναν. Λ.χ., το ότι δεν υπήρχε NDA που να τους εμποδίζει να μας ενημερώσουν εγκαίρως (υπόψη, έχουν και επενδυτές, εκτός από backers, ούτε αυτοί ήξεραν τίποτε, όπως αποδείχτηκε) δεν είναι κάποια πληροφορία που ανακαλύψαμε μετά από φοβερή και τρομερή δημοσιογραφική έρευνα, απλά, επειδή κατέβηκαν στο ΑΜΑ εντελώς απροετοίμαστοι, προδόθηκαν από μόνοι τους.

Μιλάμε για απίστευτο ερασιτεχνισμό, νομίζω πως, αν δεν το έχει κάνει ήδη η Epic, πρέπει άμεσα να τους πει "μάγκες, βουλώστε το, τα κάνετε χειρότερα κάθε φορά που ανοίγετε το στοματάκι σας".

Που, οκ, θα μας στερήσει νέα επεισόδια αυτής της κωμικοτραγικής ιστορίας, αλλά, ρε παιδί μου, ένας επαγγελματίας δεν υπάρχει εκεί μέσα;

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Με το βίντεο της ανακοίνωσης της συμφωνίας με την Epic να μετρά 8.000+ dislikes (και λιγότερα από 490 likes), η SG αποφάσισε -αφού είχε κάνει ήδη unlist το βίντεο από τη σελίδα της- να απενεργοποιήσει σχόλια και dislikes.

Να πω ότι με εξέπληξε η απόφαση, θα ήταν ψέμα, φαινόταν το πράγμα από μέρες, έχουν εξαφανιστεί από παντού, ούτε στο FIG απαντάνε, ούτε στο Facebook. 

Απλά, κρίμα.

  • Like 2
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...
  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

R-Type Final 2 για 7 ημέρες ακόμη:

https://www.kickstarter.com/projects/granzella/r-type-final-2-aiming-for-a-brand-new-the-best-shmup-ever

Update 5/6: Τελικά χρηματοδοτήθηκε. Κυκλοφορία τέλος του 2020.

 

Επεξ/σία από Despotas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
  • 2 μήνες μετά...
  • Super Moderators

Καιρό είχα να προτείνω project, μετά τις ομορφιές του Γκόλοπ δεν ήμουν καν βέβαιος αν θα έδινα χρήματα ξανά, αλλά αυτό εδώ μου άρεσε πολύ:

To Solasta: Crown of the Magister είναι ένα turn-based, party-based tactical RPG, από την Tactical Adventures, την εταιρία που ίδρυσε ο Ματιέ Ζιράρ, συνιδρυτής της Amplitude Studios (Endless Legend, Endless Space κτλ.).

Δημιουργούμε μια ομάδα 4 adventurers, κλασικές περιπτώσεις high fantasy (πολεμιστές, τοξότες, μάγοι κτλ.) και προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τι συμβαίνει σε ένα χώρο που κρύβει πολλά μυστικά, τα ερείπια της Τέλεμα. 

Υπάρχει ήδη ένα pre-alpha demo στο Steam

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι πως οι χάρτες (square-based) έχουν τρεις διαστάσεις, δηλαδή υπάρχουν και υψώματα, σκάλες που μπορούν να ανεβούν οι χαρακτήρες αλλά και δυσπρόσιτες σπηλιές ψηλά στους τοίχους από όπου εμφανίζονται εχθροί για να επιτεθούν με υψομετρικό πλεονέκτημα κτλ.

Σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι θα παίζει και το φως, που όχι μόνο διευκολύνει τους ήρωες να προχωρήσουν βαθύτερα στα μπουντρούμια, αλλά δυσκολεύει και τα πλάσματα που κρύβονται εκεί και είναι μαθημένα στο σκοτάδι.

Η Tactical Adventures έχει θέσει ως στόχο για τη βελτίωση του παιχνιδιού (δηλαδή η κυκλοφορία του δεν εξαρτάται απόλυτα από το KS, τα χρήματα τα ζητάνε για επιπλέον φυλές/κλάσεις/περιπέτειες) τα €180.000 και έχει θέσει ως ορίζοντα κυκλοφορίας τον Ιανουάριο του 2021.

Νομίζω πως είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση και αν σας αρέσει αυτό το είδος παιχνιδιού αξίζει να ρίξετε μια ματιά. 

e5866bcecb9b415a4ec2ce766602e55a_origina

  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είδαμε με ένα φίλο το gameplay demo 1 ώρας στο Youtube και έπεσε backing επί τόπου χωρίς δεύτερη σκέψη. Τόσο καθαρό UI το οποίο όμως να μην κρύβει πληροφορία (π.χ. ability checks), αλλά αντίθετα να την αναδεικνύει, δεν έχω ξαναδεί σε παιχνίδι του είδους. Κερασάκι το acting των ηρώων, που πραγματικά ταιριάζουν απόλυτα στο αρχέτυπο της Class και του Race τους, όπως π.χ. ο "ειρωνικός-spirited" Elf Thief.

Η μόνη μου ένσταση είναι ότι βασίζεται υποτίθεται, στην 5th Edition αν κατάλαβα του D&D, την οποία δεν μπόρεσα ποτέ να χωνέψω και βλέπω πολυπλοκότητα για το τίποτα βάση αυτού (τουλάχιστον στο Character Generation).

Επεξ/σία από Inside X
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...