Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν κάποιος έφτιαξε έναν τάφο προορισμένο για τον Αλέξανδρο στο μακεδονικό χώρο, αυτός θα μπορούσε να είναι μόνο ο Κάσσανδρος.

 

Είχε κάθε λόγο να θέλει τον Αλέξανδρο στη Μακεδονία, για τον ίδιο ακριβώς λόγο που ήθελε και ο Πτολεμαίος τον Αλέξανδρο στην Αίγυπτο.

 

Παίζει και να τον έφτιαξε ο Κάσσανδρος για τον εαυτό του;

Η σύνδεση με τον οίκο των Τημενιδών μέσω των συμβόλων θα αποκτούσε τότε μια σημασία, καθώς αυτός δεν ανήκε σε αυτούς, αλλά όριζε πλέον τα πράγματα εκεί.

Δεν ξέρω βέβαια αν στέκει ιστορικά η υπόθεσή μου, είμαι ψιλοάσχετος με ιστορία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Όποιος τις έβαλε για υψηλής, σε/μας δουλεύει... οι μικρής ανάλυσης είναι στην πραγματικότητα, απλά μεγενθυμένες σε διάσταση=ξεχείλωμα τα pixel, γι'αυτό στο 100% ζουμ είναι θολά, αν ήταν όντως υψηλής αναλυσης στο 100% θα ήταν κρύσταλλο. :)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

72 dpi , δεν ειναι καν μεγαλης ποσο μαλλον υψηλης αναλυσης,

 

απο 350dpi και πανω.

 

 

72 dpi λες και ειναι απο κινητο τηλ.

 

 

Aραγε οι οriginal photos που να ειναι καταχωνιασμενες ???? :devil: :X

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή είναι από την ίδια κάμερα που έχει τραβηχθεί το ψηφιδωτό (Canon EOS 5D Mark II). Από 5616x3744 scaled σε 3785x2362. Η επιφάνεια είναι μικρότερη από αυτή του ψηφιδωτού, το βότσαλο μεγαλύτερο από τις ψηφίδες και παρόλα αυτά θολώνει...

 

qJtXEZms.jpg

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή είναι από την ίδια κάμερα που έχει τραβηχθεί το ψηφιδωτό (Canon EOS 5D Mark II). Από 5616x3744 scaled σε 3785x2362. Η επιφάνεια είναι μικρότερη από αυτή του ψηφιδωτού, το βότσαλο μεγαλύτερο από τις ψηφίδες και παρόλα αυτά θολώνει...

 

qJtXEZms.jpg

 

 

To imgur χαμηλωνει τα dpi ή κατι παιζει με το hosting ?

 

EOS 5D και 72dpi δεν κολλαει....

 

Eκτος αν το κανουν για εξοικονομηση χωρου στον server......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα σε όλους.

Υπάρχουν μέλη που δηλώνουν αρχαιολόγοι ή ιστορικοί ,τέλος πάντων κάποιοι έχουν σχέση με το αντικείμενο.Η γνώμη τους είναι σεβαστή και την αποζητούμε.

Από την άλλη είδαμε επιστήμονες(και όχι τυχαίους) να κάνουν λάθη ολκής.Το κείμενο των 140 αρχαιολόγων το ξέρουμε όλοι ,μάλιστα κάποιοι από εσάς, που λοιδωρείται τις απόψεις  μελών , το  εγκρίνατε και το υπερασπιστήκατε.

Το κείμενο όμως  επισημαίνει εκτός των άλλων και το εξής"Ο ερευνητικός στοχασμός και ο επιστημονικός διάλογος μπορούν να μας οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος, αλλά αδυνατούν να μετατρέψουν την ιστορική γνώση σε άτεγκτο και απαράβατο "καθεστώς αλήθειας"».

Οταν επιστήμονες κάνουν σκέψεις,συνειρμούς,λένε απόψεις,κάνουν λάθη , το αποδέχεστε  , δεν υπάρχει  ,"καθεστώς αλήθειας" αλλά αυτό δεν ισχύει για τις απόψεις των άλλων -οι άλλοι είναι γελοίοι, ανιστόρητοι ,διαβάζουν Λιακόπουλο ,πιστεύουν σε εξωγήινους.

Θλιβεροί ,επιεικώς.

 

 

Quote for emfasis.

 

Θα διαφωνήσω μόνο σε ένα μικρό σημείο.

Οταν επιστήμονες κάνουν σκέψεις,συνειρμούς,λένε απόψεις,κάνουν λάθη , το αποδέχεστε

 

Αμ δε το αποδέχονται...εκεί ειναι το κρίμα.

 

 

offtopic

 

Σε ένα σεμινάριο λοιπόν πριν αρκετά χρόνια, το οποίο αφορούσε την Ελληνική επανάσταση του ΄21 και ήταν σε μορφή συζήτησης και συμμετοχής απ το κοινό, ένας ακροατής είπε πως υπήρξε εποχή που Έλληνες και συγκεκριμένα Κρητικοί, πολέμησαν μαζί με τους Οθωμανούς ως σύμμαχοι. Το άφησε έτσι. Γιουχαρίστηκε από την πλειονότητα της αίθουσας και ο ένας εισηγητής (μεγάλο κεφάλι και καθηγηταράς) τον ειρωνεύτηκε. Όταν κόπασε η ιαχή του όχλου, ο άλλος εισηγητής είπε πως όντως συνέβη κατά τη διάρκεια της αποτίναξης της Ενετοκρατίας, αφού ηταν γνωστή η υπερφορολόγηση των Κρητικών από τους Ενετους με αποτέλεσμα να θεωρήσουν οτι οι Οθωμανοί θα τους σώσουν!!!!

Κανείς δεν γιούχαρε τον καθηγηταρά που ειρωνεύτηκε...στο τέλος μάλιστα τον καταχειροκρότησαν. Γιατι? Επειδή ήταν Ο καθηγητής. Μαντέψτε λοιπόν. Στην αρχαιολογία, στην ιστορία, ακόμα και στην τέχνη και οι καθηγητές κάνουν λάθη.

Open your mind :-)

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεοί και ήρωες από ψηφίδες

 

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=64080320

 

assets_LARGE_t_420_54411080_type12128.jp

«Αυτή είναι η μαγεία και η γοητεία να συμμετέχει κανείς σε ανασκαφή μακεδονικού τάφου. Γιατί καθένας είναι διαφορετικός και κρύβει μια έκπληξη», λέει στο «Εθνος» η αναπληρώτρια καθηγήτρια Αρχαιολογίας στο Α.Π.Θ., Ελένη Μανακίδου, η οποία θεωρείται «ειδική» στην ερμηνεία παραστάσεων και προσθέτει ότι το θέμα της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα είναι γνωστό και με μεγάλη εικονογραφική παράδοση και «δίνει εσχατολογικό περιεχόμενο στο εύρημα, αποδεικνύει δηλαδή ότι πρόκειται για ταφικό μνημείο».

Η ίδια επισημαίνει ότι το ψηφιδωτό δάπεδο της Αμφίπολης μοιάζει αρκετά με εκείνα που έχουν ανασκαφεί στην Πέλλα και ιδιαίτερα με ανάλογο στην «Οικία της Ελένης», με την αρπαγή της Ελένης από τον Θησέα, που επίσης χαρακτηρίζεται από την ένταση που αποδίδεται με τις ζωηρές κινήσεις των μορφών και την απεικόνιση των συναισθημάτων στα πρόσωπά τους.

assets_LARGE_t_420_54411082_type12128.jp
Ο Ερμής, ο Πλούτωνας και η Περσεφόνη της Αμφίπολης έρχονται να συμπληρώσουν το «παζλ» των μακεδονικών ψηφιδωτών που αποκαλύφθηκαν σε Ολυνθο και Βεργίνα, ενώ η παράσταση θυμίζει περισσότερο την αρπαγή της Ελένης από τον Θησέα που βρέθηκε στην «Οικία της Ελένης»

Στους ανδρώνες της «Οικίας της Ελένης» σώθηκαν τέσσερα ψηφιδωτά δάπεδα, το μεγαλύτερο από τα οποία είναι στη βόρεια πτέρυγα και εικονίζει την αρπαγή της Ελένης. Σε αυτήν την παράσταση, προηγείται ένα τέθριππο (άρμα με τέσσερα άλογα), σε ορμητική κίνηση με τον ηνίοχο Φόρβα (το όνομα του μυθικού ήρωα αναφέρεται στην επιγραφή) και ακολουθεί το σύμπλεγμα του Θησέα με την Ελένη, η οποία στρέφεται προς τη φίλη της Δηιάνειρα που απομακρύνεται τρομαγμένη στην άλλη πλευρά της παράστασης. Ενας σύνθετος μαίανδρος και μια ζώνη με φολιδωτό κόσμημα περιβάλλουν την κεντρική παράσταση. Οι μορφές που επιγράφονται αποδίδονται με ανοιχτό χρώμα σε μαύρο πεδίο και όλη η σύνθεση εμπνέεται από ζωγραφικό έργο του 4ου π.Χ. αιώνα.

Ψηφιδωτά δάπεδα, που χρονολογούνται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα, ανακαλύφθηκαν και στον προθάλαμο ενός από τους μακεδονικούς τάφους της Αμφίπολης που είχαν έρθει στο φως στο παρελθόν, τον λεγόμενο μακεδονικό τάφο 3 στη θέση Καστά. Στον προθάλαμο το δάπεδο διακοσμείται με ασπρόμαυρους ρόμβους σε δύο ζώνες που πλαισιώνουν ένα κεντρικό ακόσμητο τετράγωνο με απλές ψηφίδες, ενώ στον νεκρικό θάλαμο χωρίζεται σε τρεις επιμήκεις αδιακόσμητες ζώνες με βότσαλα ερυθρωπού χρώματος στις πλάγιες και κιτρινωπού στην κεντρική ζώνη.

Εντυπωσιακά είναι και τα ψηφιδωτά δάπεδα με εικονιστική διακόσμηση σε 11 οικίες της κλασικής πόλης στην Ολυνθο της Χαλκιδικής.

Τα ψηφιδωτά δάπεδα της Ολύνθου είναι κατασκευασμένα κατά κανόνα από λευκά και μαύρα φυσικά βότσαλα, ενώ χρησιμοποιούνται επίσης βότσαλα ερυθρού, κίτρινου και πράσινου χρώματος σε διάφορες αποχρώσεις, για τις μορφές και τις διακοσμήσεις. Οι μορφές αποδίδονται κατά κανόνα με βότσαλα ανοιχτών αποχρώσεων και ακανόνιστου μεγέθους πάνω σε σκούρο βάθος, κανόνας που κάποιες φορές αντιστρέφεται. Χρονολογούνται μέσα σε ένα στενό χρονολογικό πλαίσιο, από τα τέλη του 5ου έως και το πρώτο μισό του 4ου αιώνα π.Χ., από την ανάδειξη δηλαδή της Ολύνθου ως πρωτεύουσας του Κοινού των Χαλκιδέων μέχρι την καταστροφή της από τον Φίλιππο τον Β' το 348 π.Χ.

Το σημαντικότερο από αυτά είναι στην «Επαυλη της Αγαθής Τύχης», (ονομάστηκε έτσι από την επιγραφή που βρέθηκε) που χρονολογείται στο πρώτο μισό του 4ου π.Χ. αιώνα. Το δάπεδο του ανδρώνα στολίζεται με ψηφιδωτό, που παριστάνει τον Διόνυσο πάνω σε άρμα που το σέρνουν πάνθηρες, πάνω πετάει φτερωτός ο Ερωτας, μπροστά τρέχει Σάτυρος με θύρσο, γύρω χορεύουν μαινάδες και ένας Σάτυρος παίζει αυλό. Στον προθάλαμο, μετά τον ανδρώνα, υπάρχει άλλο ψηφιδωτό δάπεδο που παριστάνει δύο τραγοπόδαρους Πάνες να γέρνουν το κεφάλι ο ένας προς τον άλλον πάνω από έναν κρατήρα, ενώ ένα άλλο παριστάνει τη Θέτιδα να φέρνει στον Αχιλλέα τα όπλα, ακολουθούμενη από δύο Νηρηίδες καθισμένες σε θαλάσσια τέρατα.

Αλλά και στη Βεργίνα σε μία από τις δύο επίσημες αίθουσες του Ανακτόρου, που πιθανόν ήταν αίθουσες βασιλικών ακροάσεων και συμποσίων, έχει βρεθεί ψηφιδωτό δάπεδο που είναι μια θάλασσα από σκούρα μπλε βότσαλα, που στη μέση της καλπάζει ένας ταύρος, ο οποίος έχει στην πλάτη του την Ευρώπη. Είναι η αρπαγή της Ευρώπης, της βασιλοπούλας της Φοινίκης, από τον ταύρο-Δία, την οποία φέρνει στην Κρήτη και έτσι ολόκληρη η ήπειρος παίρνει από αυτήν το όνομά της.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο «άγνωστος» Μακεδονικός τάφος της Ξάνθης ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό. Το εντυπωσιακό μνημείο του 200 πΧ είναι επισκέψιμο μόνο με τηλεφωνικό ραντεβού…...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/o-agnostos-makedonikos-tafos-tis-xanthis-anigi-tis-portes-tou-sto-kino-to-entiposiako-mnimio-tou-200-pch-ine-episkepsimo-mono-me-tilefoniko-rantevou/
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To imgur χαμηλωνει τα dpi ή κατι παιζει με το hosting ?

 

EOS 5D και 72dpi δεν κολλαει....

 

Eκτος αν το κανουν για εξοικονομηση χωρου στον server......

 

Στις ψηφιακές φωτογραφίες δεν υπάρχει DPI. Δεν έχει καμία σχέση με αυτές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Μαυρογιάννης σήμερα το πρωί στον Αυτιά απέκλεισε την Ολυμπιάδα, επειδή η Ολυμπιάδα δολοφονήθηκε από τον Κάσσανδρο και σύμφωνα με τον Διόδωρο το σώμα της δεν ετάφη.

 

Επιπλέον το ίδιο υποστηρίζει και για τη Ρωξάνη.

 

Αναφέρει επίσης ότι τα σημάδια απόπειρας σύλησης του τάφου είναι εμφανή.

 

Συνεχίζει να στηρίζει το σενάριο του Ηφαιστίωνα και αναφέρει ότι το πρόσωπο που τάφηκε στην Αμφίπολη, ετάφη ως βασιλέας ενώ δεν ήταν βασιλέας. (ίσως και γι' αυτό να επελέγη τελικά η Αμφίπολη και όχι οι Αιγές)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γραφικος.

Για όλα μα όλα εχεις κάτι να πεις..

 

σε πληρη αντιδιαστολή με κάποιους που ολο λενε,μονο λενε και τπτ δε λενε.

Επισης μαθε να πετάγεσαι,οταν σου απευθύνουν το λογο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...