Προς το περιεχόμενο

To thread των LGBT (ΛΟΑΤ) δικαιωμάτων


Τοξοβόλος_U_K

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταλαβαίνεις ότι το πρόβλημα πηγάζει στον αρχικό νόμο: ότι ο γάμος είναι πράξη μεταξύ μόνο ετεροφυλόφιλων.

 

Καταλαβαίνεις ότι άλλο πράγμα λέω, ότι λίγο πολύ είναι απλά ένα χαρτί και σημασία έχει η πραγματική αναγνώριση μέσα από την ωριμότητα της κάθε κοινωνίας. Το τι ορίζει ο γάμος, ή τι ορισμό δίνει κάθε κοινωνία στον τόπο και στον χρόνο είναι αδιάφορο. Κάποτε μπορούσε νομικά/ τελετουργικά να παντρευτεί μία λευκή έναν μαύρο πχ αλλά δεν ήταν κοινωνικά αποδεκτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Σε έννομη κοινωνία, τα πιστεύω του οποιουδήποτε είναι αδιάφορες λεπτομέρειες. Η ισότητα ορίζεται σε οποιοδήποτε σύνταγμα, τουλάχιστον ηλίθιο είναι να νομοθετείς ενάντια σε αυτό με δικαιολογία "το τι θα πει η κοινωνία" ή οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο (μη-) επιχείρημα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε έννομη κοινωνία, τα πιστεύω του οποιουδήποτε είναι αδιάφορες λεπτομέρειες. Η ισότητα ορίζεται σε οποιοδήποτε σύνταγμα, τουλάχιστον ηλίθιο είναι να νομοθετείς ενάντια σε αυτό με δικαιολογία "το τι θα πει η κοινωνία" ή οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο (μη-) επιχείρημα..

 

Μιλάς για το σύνταγμα λες και είναι τίποτα παραπάνω από μια διακοσμητική χαρτοπετσέτα. Μπορείς να βρεις σε όλες τις χώρες πολλαπλές παραβιάσεις του συντάγματος που κανείς δεν κάνει τίποτα για αυτό. Ωριμότητα και πάλι ωριμότητα. Αν είναι ενάντια η κοινωνία, ο νόμος δεν αξίζει τίποτα. Καλώς ή κακώς η κοινωνία πρέπει να αλλάξει και να αποδεχτεί τις μειονότητες, οι νόμοι είναι διακοσμητικοί (βλ Ferguson).

 

Θεωρείς περίεργο που άρχισαν να γίνονται γάμοι ομοφυλοφίλων όταν η κοινή γνώμη άρχισε να είναι υπέρ; Γιατί δεν έγιναν πριν 50 χρόνια; Γιατί δεν είχαν μελάνι; Προφανώς γιατί δεν ήταν έτοιμοι να δεχτούν τέτοια αλλαγή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε έννομη κοινωνία, τα πιστεύω του οποιουδήποτε είναι αδιάφορες λεπτομέρειες. Η ισότητα ορίζεται σε οποιοδήποτε σύνταγμα, τουλάχιστον ηλίθιο είναι να νομοθετείς ενάντια σε αυτό με δικαιολογία "το τι θα πει η κοινωνία" ή οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο (μη-) επιχείρημα..

 

Την ισότητα συνήθως την επικαλούμαστε όποτε μας συμφέρει, ενώ όταν δεν μας συμφέρει κοιτάμε να πούμε τα δικά μας. Δεν ξέρω τι πιστεύεις εσύ αλλά αυτό που ξέρω είναι οτι το σύνταγμα και τους νόμους τους διαμορφώνουν και τους ψηφίζουν οι κοινωνίες μέσω των εκπροσώπων που εκλέγουν στα κοινοβούλιά τους και διαφόρων άλλων νομότυπων διαδικασιών όπως δημόσιων διαβουλεύσεων κτλ.

Οι απόψεις του καθενός ατομικά και μεμονωμένα ελάχιστη σημασία έχουν για το πως θα διαμορφωθεί ο νόμος. Αν αυτές οι απόψεις όμως υιοθετηθούν από την πλειοψηφία των πολιτών σε μια κοινωνία τότε μπορούν να επηρεάσουν τον νόμο. Κι αν η πλειοψηφία μιας κοινωνίας σε μια χώρα δεν γουστάρει ισότητα ή οτιδήποτε άλλο, άνετα κάποια στιγμή αλλάζει και τον νόμο και το σύνταγμα και τα πάντα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πως και δεν ψήφισαν πρώτα αν έχουν δικαίωμα να υπάρχουν?

 

 

Το τελικό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στην Ιρλανδία είναι 62% υπέρ του γάμου ομόφυλων ζευγαριών 38% κατά.

 

 

Tα δημοκρατικα κρατη αυτο κανουν , και εγω εχω πει για την ελλαδα δημοψηφισμα να τελιωνουμε (και ειχα φαει τρελο κραξιμο λες και ειπα τιποτα παραλογο) γιατι με την πολιτικη βουληση δεν θα γινει ποτε 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την ώρα που η Ιρλανδία έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που επέτρεψε -με ευρεία πλειοψηφία 62,3% μέσω δημοψηφίσματος τον γάμο μεταξύ ομοφύλων, γυρίζοντας την πλάτη στον συντηρητισμό που ενσαρκώνεται από την Καθολική εκκλησία, το ελληνικό υπουργείο Δικαιοσύνης επεκτείνει το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια ενώ βελτιώνει και το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης ετερόφυλων ζευγαριών.

Το βράδυ του Σαββάτου στο Δουβλίνο, άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας ξεχύθηκαν στους δρόμους της πόλης για να γιορτάσουν «μια πολιτιστική επανάσταση» όπως είπε ο υπουργός Υγείας Λίο Βάραντκαρ. Πολλοί μίλησαν για μια τεράστια νίκη για την ισότητα στην Ιρλανδία, η οποία θα μείνει στην Ιστορία της χώρας.

Στην Ελλάδα πάλι,  η αρμόδια νομοπαρασκευαστική επιτροπή που έχει συγκροτηθεί από τον υπουργό Δικαιοσύνης Νίκο Παρασκευόπουλο στο νομοσχέδιο για το διευρυμένο σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης βάζει τις τελευταίες πινελιές και στις αρχές του ερχόμενου μήνα το επίμαχο νομοσχέδιο θα πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή.

Ο Άρειος Πάγος ωστόσο επαναλαμβάνει με νέα εισήγησή του ότι δεν νοείται πολιτικός γάμος μεταξύ ομοφύλων και τάσσεται υπέρ της ακύρωσης του δεύτερου γάμου μεταξύ ανδρών που έγινε στην Τήλο το 2008.

Μετά τις αλλεπάλληλες καταδίκες της χώρας μας από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) για μη συμμόρφωση προς τα ευρωπαϊκά νομοθετικά δεδομένα, είναι πλέον μονόδρομος για τον κ. Παρασκευόπουλο η επέκταση του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια.

Το ΕΔΑΔ έχει κρίνει ότι ο αποκλεισμός των ομόφυλων ζευγαριών από το σύμφωνο συμβίωσης συνιστά παραβίαση της ευρωπαϊκής σύμβασης για τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς παραβιάζονται τα άρθρα εκείνα που αφορούν την απαγόρευση των διακρίσεων (άρθρο 14) και το δικαίωμα στον σεβασμό της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής (άρθρο 8).

Μεταξύ αυτών που είχαν προσφύγει στο ΕΔΑΔ είναι ο Γρηγόρης Βαλιανάτος και η ΜΚΟ «Σύνθεση». Φυσικά, η ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης αναμένει ότι θα δεχθεί τα πυρά της Εκκλησίας γι’ αυτή την νομοθετική πρωτοβουλία της, τα οποία θα είναι πολύ πιο μαζικά και σκληρά από αυτά που δέχθηκε με το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης για τα ετερόφυλα ζευγάρια.

Πάντως, από το στενό περιβάλλον του κ. Παρασκευόπουλου αποκλείουν κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο η δυνατότητα τεκνοθεσίας (υιοθεσίας παιδιού) από ομόφυλα ζευγάρια. 

Ετσι, οι προϋποθέσεις υπογραφής του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης θα ισχύουν επί ίσων όρων τόσο για τα ετερόφυλα όσο και για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Υπενθυμίζεται ότι το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης είναι μια συμφωνία που καταρτίζεται μεταξύ δύο ετερόφυλων συντρόφων (τώρα θα είναι πλέον και ομοφύλων) ενώπιον συμβολαιογράφου. Με το σύμφωνο επισημοποιείται η συμβίωση και το ζευγάρι αποκτά δικαιώματα και υποχρεώσεις οι οποίες τους εξομοιώνουν με τα παντρεμένα ζευγάρια.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο θα καλύψει τα κενά του νόμου 3719/2008, ο οποίος εισήγαγε για πρώτη φορά στον Αστικό Κώδικα το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης.

 

 
 

Ειδικότερα, θα επιλύονται τρία βασικά ζητήματα με τα οποία δεν καταπιάνεται η νομοθεσία του 2008 και παραμένουν έως τώρα αγκάθια μεταξύ των ζευγαριών.

Με το νομοσχέδιο δίνεται λύση στα ζητήματα που αφορούν το φορολογικό, ασφαλιστικό και κληρονομικό καθεστώς των ζυγαριών που ζουν υπό καθεστώς ελεύθερης συμβίωσης.
Πάντως, διευκρινίζεται ότι στις νέες ρυθμίσεις για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης των ομόφυλων ζευγαριών δεν θίγεται καθόλου το σκέλος εκείνο που αφορά τα κληρονομικά ζητήματα και συγκεκριμένα τις καυτές διατάξεις της νόμιμης μοίρας, όπως αυτές απεικονίζονται στον Αστικό Κώδικα (άρθρο 1825 και επόμενα).

Με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης δεν μπορούν να κάνουν κοινή φορολογική δήλωση και δεν έχουν τα ίδια ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
Τα πρόσωπα δηλαδή που συνάπτουν σύμφωνο δεν εμπίπτουν στην κατηγορία της «οικογένειας» σύμφωνα με την ασφαλιστική νομοθεσία και έτσι δεν μπορούν να ασφαλιστούν ως έμμεσα μέλη, αλλά δεν μπορούν και να διεκδικήσουν σύνταξη χηρείας.
 
Άρειος Πάγος

Ο αρεοπαγίτης Ιωσήφ Τσαλαγανίδης, μετά τον συνάδελφό του Χαράλαμπο Μαχαίρα επαναλαμβάνει σε εισήγησή του ότι «δεν νοείται πολιτικός γάμος μεταξύ ομόφυλων ατόμων».
 Στο Α2 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου ήταν να συζητηθεί η αναίρεση δύο ανδρών οι οποίοι το 2008 είχαν τελέσει πολιτικό γάμο στην Τήλο, αλλά η νομιμότητά του αμφισβητήθηκε από τον τότε εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεώργιο Σανιδά.

Ο παλαίμαχος εισαγγελικός λειτουργός είχε υποστηρίξει ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Αστικό Κώδικα δεν είναι νοητός γάμος ομοφυλόφιλων ζευγαριών.

Η συζήτηση της υπόθεσης στον Άρειο Πάγο αναβλήθηκε για τον Σεπτέμβριο, ωστόσο έγινε γνωστή η εισήγηση του κ. Τσαλαγανίδη, ο οποίος συνταυτιζόμενος τόσο με τον κ. Μαχαίρα, όσο και με τον κ. Σανιδά, υποστηρίζει ότι «υπό το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δεν καταλύεται η ευχέρεια τελέσεως γάμου μεταξύ ομόφυλων προσώπων, αφού η διαφορά φύλου θεωρείται σχεδόν καθολικά προϋπόθεση του υποστατού του γάμου, όπως τον αντιλαμβάνεται ο Έλληνας νομοθέτης».

Εξάλλου, προσθέτει ο κ. Τσαλαγανίδης, η βούληση του νομοθέτη εκφράστηκε και πάλι το 2008 με το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, στο οποίο γίνεται λόγος αποκλειστικά για ετερόφυλα ζευγάρια.

Σύμφωνα με τον εν λόγω αρεοπαγίτη, η απαγόρευση γάμου μεταξύ των ομόφυλων δεν παραβιάζει τις συνταγματικές επιταγές που αφορούν την ισότητα και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας.

Ούτε όμως μπορεί να θεωρηθεί ότι η απαγόρευση αυτή παραβιάζει τη σεξουαλική ελευθερία, αφού στην προκειμένη περίπτωση γίνεται λόγος σε δικαίωμα του προσώπου να «τυποποιεί νομικά τη σχέση του με άλλο πρόσωπο».

Το περασμένο Μάρτιο ο κ. Μαχαίρας είχε υποστηρίξει ανάλογες σχέσεις και είχε προτείνει την ακύρωση πολιτικού γάμου μεταξύ γυναικών που είχε τελεστή και αυτός στην Τήλο την ίδια χρονιά. 

Πηγή:protothema.gr

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Μην ακούω κουλά.Θέματα μειονοτήτων δεν μπαίνουν σε δημοψήφισμα.

μα γιατί? τι είναι ποια τα ανθρώπινα δικαιώματα που δεν πρέπει να ψηφίζουμε ποια θέλουμε και ποια όχι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μα γιατί? τι είναι ποια τα ανθρώπινα δικαιώματα που δεν πρέπει να ψηφίζουμε ποια θέλουμε και ποια όχι?

Περισσοτερο σου λεει πως δεν γινεται να βαζεις θεματα μειονοτητων σε δημοψηφισμα

Απο μονο του ειναι αντιφατικο σαν σκεψη

 

Εσενα σου φαινεται λογικο οταν σε 10 ανθρωπους οι 3 ειναι γκευ να ψηφισουν για τα δικαιωματα των γκευ και οι 10 με ισες ψηφους?

Ομοιως, ειναι λογικο οταν υπαρχει πολιτισμενη κοινωνια και κεντρικη Κυβερνηση και Κρατος, να ψηφισουν 10 μαυροι και 1 λευκος για τα δικαιωματα του λευκου ή 10 λευκοι και 1 μαυρος για τα δικαιωματα του μαυρου?

 

 

Και μονο που κατι ειναι ΜΕΙΟψηφια, by default κατεβαινει με μειονεκτημα σε δημοψηφισμα

 

Σε καθε περιπτωση, το θεμα του γαμου ομοφυλων εχει να κανει κυριως με τα ιδια θεματα που καποτε ειχε να κανει και ο πολιτικος vs θρησκευτικος γαμος

Κληρονομικα, Φορολογικα, Ασφαλιστικα, Δικαιωματα Γονεα (για υοθεσιες κτλ)

 

Αν ολα αυτα που αφορουν την σχεση Οικογενεια και Κρατος, λυθουν ειτε με συμφωνο Συμβιωσης είτε με οτιδηποτε και το Κρατος δεχεται πχ οτι 2 λεσβιες ή 2 γκευ αντρες αν πεθανει ο ενας ο αλλος εχει πχ δικαιωμα στην κληρονομια ως συζυγος, τα υπολοιπα ειναι για οσους θελουν να ντυθουν νυφουλες. Ανουσια δηλαδη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν αντιλφθην, ενθεν κι ενθεν, εκειθεν και εντευθεν

 

btw δεν θα μου φαινοταν παραλογη μια τετοια αποψη προς συζητηση (γενικα δεν ειμαι τις αποψης οτι υπαρχουν αξιωματα σχετικα με τις σχεσεις των ανθρωπων)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε καθε περιπτωση, το θεμα του γαμου ομοφυλων εχει να κανει κυριως με τα ιδια θεματα που καποτε ειχε να κανει και ο πολιτικος vs θρησκευτικος γαμος

Κληρονομικα, Φορολογικα, Ασφαλιστικα, Δικαιωματα Γονεα (για υοθεσιες κτλ)

 

 

 

Aλλά καμία σχέση.Με ένα δυνατό σύμφωνο συμβίωσης (όπως αυτό που είχα μέχρι πρόσφατα με τον δικό μου) αυτά λύνονται.Πρέπει να το χω πει κ 500 φορές στο παρελθόν.Το θέμα του γάμου αφορά στο ζήτημα της κοινωνικής ισαξίας των ομόφυλων σχέσεων.Κυρίως όμως  είναι ζήτημα ουσιαστικής  ισότητας,όχι τυπικής.Θα μου πεις μα μόνο με τον γάμο θα γίνει αυτό?Σαφώς κ όχι αλλά είναι ένα αποφασιστικό βήμα για να μπουμε στο mainstream.Ξέρεις τι γερό μήνυμα περνάει εκεί έξω όταν η  κοινωνική πριμοδότηση  πλέον παρέχεται κ επίσημα στις ομόφυλες σχέσεις από την πολιτεία?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...