Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Λάδια, τι - ποια - γιατί.


liopyr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είμαστε off topic και το ζαλίζουμε. Υπάρχει το manual του αυτοκινήτου, αλλά για όσους θέλουν Motul και δεν διαβάζουν το manual η ίδια η εταιρεία έχει οδηγό στο site της. Σε κανένα επιβατηγό δεν προτείνει 300V. Το λιπαντικό δεν είναι μόνο τι λίπανση προσφέρει (που προφανώς τα 300V είναι κορυφαία), πρέπει να έχει και άλλα στοιχεία που το 300V για χάρη της καλύτερης λίπανσης ΔΕΝ έχει.

 

Ποια είναι τα στοιχεία που λείπουν, γιατί δεν βρίσκω κάπου να αναφέρεται κάτι τετοιο.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 125
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Ποια είναι τα στοιχεία που λείπουν, γιατί δεν βρίσκω κάπου να αναφέρεται κάτι τετοιο.

castrol edge 5w-30 οτι πιο σαπιο μπορεις να βαλεις για εμενα...Δεν ξερω σε ατμοσφαιρικο τι κανει αλλα σε golf gti αμα εχει κανενας γνωστος σας και εχει και δοχειο λαδιου δειτε πως γινεται το λαδι.Δεν

Η συμβουλή του μηχανικού για μπαστάρδεμα λαδιών είναι κομπογιαννίτικη, αλλά δεν έχει να κάνει με τις θερμοκρασίες. Μπορεί να φταίει κάποιος θερμοστάστης, αλλά πιθανότατα είναι φυσιολογικό να πέφτουν

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, υποθετικά μιλάμε, είναι μία διαφωνία που ξεκίνησε σε άλλο thread και την μετέφερα σε καινούριο ώστε να μην είμαστε off-topic.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κοιτα τα αγωνιστικα λαδια εχουν μεγαλες ανοχες αλλα χανουν γρηγορα τις ιδιοτητες τους.. γι αυτο και στους αγωνες τα χρησιμοποιουν 1 φορα και αλλαγη!

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην πειραματίζεστε με τα λάδια στα αυτοκίνητα. Οτι λέει το manual ! Δεν αναφέρομαι για μάρκα αλλά για τύπο λαδιού που αναφέρει ο κατασκευαστής. Να ακολουθείται αυστηρά ότι λέει ο κατασκευαστής. 

Γιατί το λάδι δεν είναι μόνο για λίπανση και μείωση τριβών . Αυτό είναι ενα απο τα βασικά που κάνει μέσα στο κινητήρα.

Τα άλλα είναι:

Απαγωγή θερμότητας
Στεγανοποίηση θαλάμου καύσης. (δεν παίζουμε με το ιξώδες του λαδιού γιατί η στεγανοποίηση είναι βασικό για τον κινητήρα)
Ελλάτωση θορύβου στον κινητήρα απορροφώντας τις κρούσεις.
Καθαρισμός λιπαινόμενων επιφανειών.
Προστασία των μετάλλων απο οξείδωση και διάβρωση.


 

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, δεν διαφωνεί κανείς σε αυτό. Αυτό που δεν ξέρουμε, είναι αν τα "racing" λάδια που ισχυρίζονται πως είναι above standards, είναι πράγματι above, υπερκαλύπτουν δηλαδή τις πιστοποιήσεις των κατασκευαστών.

Προσωπικά πιστεύω πως τις καλύπτουν, απλά επειδή τα εξτρά πρόσθετα προστασίας δεν έχουν αντοχή στον χρόνο, πρέπει να αλλάζονται συχνότερα. Το ίδιο αναφέρει και η Motul (μιας και μιλάμε για τα 300v).

 

O κατασκευαστής που σου γράφει να αλλάζεις κάθε 10.000 και 15.000χλμ. λάδια στο manual, προφανώς δεν θα προτείνει αυτά που αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά τους στις 5.000χλμ, παρ'όλο που αυτά είναι θεωρητικά καλύτερα.

 

Ο nickolas λέει πως σε αυτά τα λάδια λείπουν βασικά χαρακτηριστικά (καθαριστικά κλπ.), θεωρία που μπορεί να έχει βάση, αλλά δεν βρήκα κάπου να αναφέρεται αυτός ο προβληματισμός.

Ρωτάω λοιπόν, ποια είναι τα στοιχεία αυτά που λείπουν από τα 300v, και από πού προκύπτει πως λείπουν;

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για μενα μεγαλο ρολο παιζει πως πας ενα αυτοκινητο και να κανεις κανονικες αλλαγες λαδιων. Δηλαδη μην το πατας οταν ειναι παγωμενος ο κινητηρας,οχι μονο να μην ανεβαζεις πολλες στροφες αλλα και να μην το πηγαινεις νευρικα! να μην το δουλευεις παρατεταμενα σε υψηλες στροφες και οι αλλαγες να γινονται καθε 12 μηνες ή στα χιλιομετρα. Στα ημι 7500χλμ και στα φουλ 10000χλμ και παντα το s να ειναι απο sm και πανω

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, δεν διαφωνεί κανείς σε αυτό. Αυτό που δεν ξέρουμε, είναι αν τα "racing" λάδια που ισχυρίζονται πως είναι above standards, είναι πράγματι above, υπερκαλύπτουν δηλαδή τις πιστοποιήσεις των κατασκευαστών.

Προσωπικά πιστεύω πως τις καλύπτουν, απλά επειδή τα εξτρά πρόσθετα προστασίας δεν έχουν αντοχή στον χρόνο, πρέπει να αλλάζονται συχνότερα. Το ίδιο αναφέρει και η Motul (μιας και μιλάμε για τα 300v).

 

O κατασκευαστής που σου γράφει να αλλάζεις κάθε 10.000 και 15.000χλμ. λάδια στο manual, προφανώς δεν θα προτείνει αυτά που αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά τους στις 5.000χλμ, παρ'όλο που αυτά είναι θεωρητικά καλύτερα.

 

Ο nickolas λέει πως σε αυτά τα λάδια λείπουν βασικά χαρακτηριστικά (καθαριστικά κλπ.), θεωρία που μπορεί να έχει βάση, αλλά δεν βρήκα κάπου να αναφέρεται αυτός ο προβληματισμός.

ότι τύπο λαδιού ορίζει ο κατασκευαστής να βάζουμε. Απο κει και πέρα είναι στην κρίση μας τι μάρκα λαδιού θα βάλουμε ή τίποτα ενισχυμένο  (πάντα όμως ο τύπος λαδιού που προτείνει ο κατασκευαστής μας ). Τώρα το αν τα λάδια των 5 ευρώ (παράδειγμα η τιμή)  είναι κατώτερα απο τα λάδια των 10 ευρώ (πάντα για τον ίδιο τύπο λαδιών μιλάμε) αυτό δεν το ξέρω και αν είναι κατώτερα το πόσο κατώτερα και πόσο marketing να πληρώνουμε επισης δνε το ξέρω. 

Δεν ασχολούμαι με τα λάδια στον κινητήρα του αυτοκινήτου μου. Ο μηχανικός μου βαζει ότι μάρκα θέλει αυτός αρκεί να ναι επώνυμη και να πληρεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του κινητήρα. 

 

Η άποψη μου να μην πειραματιζόμαστε με τα λάδια στους κινητήρες  (αλλαγή τύπου λαδιών και να μην ακολουθάμε με εβλάβεια το manual του αυτοκινήτου ) δεν είναι δική μου διαμορφωμένη άποψη. Είναι άποψη καθηγητή στην σχολή που σπουδάζω ο οποίος δούλευε στην lamborghini Ελλάδας σε υψηλή θέση απο τι είχα μάθει και είναι οδηγός στα ραλλυ. Επίσης και στα βιβλία που έχω τα ίδια λένε .

 

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως έχω δει περιπτώσεις, που ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγές σε πολύ μεγάλα διαστήματα (χρονικά - χιλιομετρικά), και τα μοτέρ γίνονται κάρβουνα στις 100.000χλμ.

Φαντάζομαι, πως ο κατασκευαστής υπολογίζει για τον κάθε κινητήρα εκτός από τις ανοχές του και ζητήματα marketing, π.χ συμφωνία με την τάδε εταιρία λαδιών, προσφορά δωρεάν service για τόσα χρόνια, εγγύηση για τόσα χρόνια κλπ.

 

Επειδή λοιπόν σε έναν μη αγγελικά πλασμένο κόσμο όλα αυτά μεταφράζονται σε πολλά λεφτά, έχω την εντύπωση πως η ασφάλεια και ο χρόνος ζωής του κινητήρα δεν είναι το μοναδικό πράγμα που λαμβάνεται υπόψη, μη πω πως δεν είναι καν το πρωταρχικό πλέον.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης δεν κανει να αλλαζουμε και μαρκα.. το εχω ακουσει απο πολλους μηχανικους..

Δεν μπορώ να βρω λογική σε αυτό ..... Με τα όσα ξέρω απο τη σχολή για τις Μ.Ε.Κ δεν μπορώ να αιτιολογήσω αυτή την άποψη κάποιων μηχανικών. Ίσως να ξέρουν κάτι παραπάνω.

Πάντως έχω δει περιπτώσεις, που ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγές σε πολύ μεγάλα διαστήματα (χρονικά - χιλιομετρικά), και τα μοτέρ γίνονται κάρβουνα στις 100.000χλμ.

Φαντάζομαι, πως ο κατασκευαστής υπολογίζει για τον κάθε κινητήρα εκτός από τις ανοχές του και ζητήματα marketing, π.χ συμφωνία με την τάδε εταιρία λαδιών, προσφορά δωρεάν service για τόσα χρόνια, εγγύηση για τόσα χρόνια κλπ.

 

Επειδή λοιπόν σε έναν μη αγγελικά πλασμένο κόσμο όλα αυτά μεταφράζονται σε πολλά λεφτά, έχω την εντύπωση πως η ασφάλεια και ο χρόνος ζωής του κινητήρα δεν είναι το μοναδικό πράγμα που λαμβάνεται υπόψη, μη πω πως δεν είναι καν το πρωταρχικό πλέον.

Η άποψη σου έχει λογική. Είναι λογικό πλέον που υπάρχει εξέλιξη τεχνολογική να μην φτιάχνονται μοτέρ για να αντέχουν πολλά χρόνια για να ρέει το χρήμα στην αγορά και προς τις εταιρίες . Παλιά π.χ τα πρώτα κινητά τηλέφωνα ήταν αθάνατα. τώρα πλέον όχι .Συμφέρει αυτό για να πέφτει και το κόστος αγοράς ενός κινητού αλλα και να αγοράζεις συχνά κινητό κάθε 2 χρόνια  (συμφέρει τις εταιρίες ).

 

Συμφωνώ με την πρόωρη αλλαγή λαδιών . Δεν συμφωνώ με άτομα πυο θέλουν να βάλουν λάδια που ο τύπος λαδιών δεν εγκρίνεται απο τον κατασκευαστή. Κανένας μηχανικός δεν μπορεί να σου πεί ποιος τύπος λαδιού είναι ο καταλληλότερος για τον κινητήρα σου παρα μόνο ο κατασκευαστής του κινητήρα και ελπίζω το γιατί να το καταλαβαίνεις.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην πραξη υπαρχουν τρελες ανοχες στα λαδια.. γκομενα στην toyota αφηνει ενα yaris για service καποια στιγμη(ημουν διπλα) την πιανει ο αρχιμηχανικος(αυτος με την ρομπα) και της λεει αυτο ειναι το βιβλιαρακι με το τελευταιο service και αυτη λεει ναι.. εδω βλεπω οτι εχετε να αλλαξετε λαδια 3 χρονια!!! και εχετε κανει 33000χλμ!!! και πανε μαζι να δουνε τα λαδια ηταν αρκετα κατω απο την μεση και μαυρα! μετα την ρωταει σας εχει παρουσιασει προβλημα στην αποδοση του κινητηρα ή εχει αλλαξει ο ηχος του? και του λεει οχι δεν εχω παρατηρησει κατι τετοιο.. ειστε λεει πολυ τυχερη που δεν καψατε το μοτερ..!

 

Οχι οτι δεν εχει φθαρει σημαντικα το μοτερ.. αλλα και παλι δεν της κολλησε..!!!

 

Εγω βαζω 5w40 100% συνθετικα castrol και τα αλλαζω καθε 17 μηνες. δεν ξεπερναω τα 8000χλμ

 

Ειναι καλο να βαζετε 5w. Eχει καλυτερη λιπανση στο ξεκινημα.. ακομα και 0w ειναι υπερβολη για την χωρα μας..

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορώ να βρω λογική σε αυτό ..... Με τα όσα ξέρω απο τη σχολή για τις Μ.Ε.Κ δεν μπορώ να αιτιολογήσω αυτή την άποψη κάποιων μηχανικών. Ίσως να ξέρουν κάτι παραπάνω.

Η άποψη σου έχει λογική. Είναι λογικό πλέον που υπάρχει εξέλιξη τεχνολογική να μην φτιάχνονται μοτέρ για να αντέχουν πολλά χρόνια για να ρέει το χρήμα στην αγορά και προς τις εταιρίες . Παλιά π.χ τα πρώτα κινητά τηλέφωνα ήταν αθάνατα. τώρα πλέον όχι .Συμφέρει αυτό για να πέφτει και το κόστος αγοράς ενός κινητού αλλα και να αγοράζεις συχνά κινητό κάθε 2 χρόνια  (συμφέρει τις εταιρίες ).

 

Συμφωνώ με την πρόωρη αλλαγή λαδιών . Δεν συμφωνώ με άτομα πυο θέλουν να βάλουν λάδια που ο τύπος λαδιών δεν εγκρίνεται απο τον κατασκευαστή. Κανένας μηχανικός δεν μπορεί να σου πεί ποιος τύπος λαδιού είναι ο καταλληλότερος για τον κινητήρα σου παρα μόνο ο κατασκευαστής του κινητήρα και ελπίζω το γιατί να το καταλαβαίνεις.

 

 

Ωραία, συμφωνούμε και στα παραπάνω, άρα καταλήγουμε στον προβληματισμό που υπήρξε αρχικά στο thread.

Έστω οτι τα 300v έχουν το ιξώδες που έχει ορίσει ο κατασκευαστής, και στις πιστοποιήσεις θεωρούνται υπεράνω των στάνταρ που επίσεις ορίζουν οι κατασκευαστές.

Πώς μπορεί να είναι κακό να τα χρησιμοποιήσει κάποιος, αν τα αλλάζει στην συχνότητα που αντέχουν (στην προκειμένη π.χ 5.000χλμ);

Γιατί να είναι κακό αυτό για έναν κινητήρα, από την στιγμή που κάποιος θέλει να πληρώνει την διαφορά της τιμής (που δεν είναι και σοβαρή εδώ που τα λέμε) ώστε να προσφέρει καλύτερη προστασία, ακόμα και αν αυτή σε ένα τυπικό αυτοκίνητο δρόμου είναι πιθανόν αχρείαστη;

 

Ο nickolas λέει πως λείπουν κάποια βασικά πρόσθετα στα 300v, που είναι αδιάφορα σε ένα αγωνιστικό μοτέρ, αλλά σημαντικά σε ένα αυτοκίνητο δρόμου.

Περιμένω να μάθω ποια είναι αυτά, όχι για να το παίξω έξυπνος, αλλά για να μην τα ξαναχρησιμοποιήσω.

Στην πραξη υπαρχουν τρελες ανοχες στα λαδια.. γκομενα στην toyota αφηνει ενα yaris για service καποια στιγμη(ημουν διπλα) την πιανει ο αρχιμηχανικος(αυτος με την ρομπα) και της λεει αυτο ειναι το βιβλιαρακι με το τελευταιο service και αυτη λεει ναι.. εδω βλεπω οτι εχετε να αλλαξετε λαδια 3 χρονια!!! και εχετε κανει 33000χλμ!!!

 

 

Καλά το yaris παίζει να δουλεύει και με ελαιόλαδο χωρίς να γκρινιάξει. :D

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

300v MONO και αλλαγη στα 5000 για να εχεις παντα μοτερ καθαρο και αριστο απο λιπανση.Τωρα το ιξωδες αναλογα τι ειναι τουρμπατο-ατμοσφαιρικο,βελτιωμενο...πολλα παιζουν ρολο.

Επειδη τα βλεπω καθημερινα αυτο που λενε οτι συστηνει ο κατασκευαστης ειναι μπαρουφα.Ο κατασκευαστης στο s3 8p συστηνει castrol και στο leon το cupra που ειναι ακριβως το ιδιο μοτερ χωρις καμια αλλαγη προτεινει repsol...γτ?...γτ πολυ απλα η καθε εταιρεια εχει την δικη της συνεργασια και οι ισπανοι προωθουν τους ισπανους.Το ιξωδες που ολοι πανε και βαζουν στην ελλαδα 5-30 δεν ειναι για ολες τις χωρες..Το 5-30 σε τουρμπατο ειδικα το καλοκαιρι γινεται ατμος..Για εμενα το καλυτερο λαδι για ελλαδα ειναι 10-40 εως και 10-60 σε τουρμπατα πειραγμενα ειδικα ειναι οτι πρεπει. Μιλαω για νεας τεχνολογιας,τωρα κατι παλια περνουν και 20-50

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες μιας και εχουμε συζήτηση εδώ να ρωτήσω και εγω τη γνώμη σας.

 

Εδώ και 4-5 χρόνια η bmw στα αυτοκίνητα της (με εξαίρεση τα Μ) έβαζε 5-30. Έχω να κάνω Σερβίς τωρα και έμαθα ότι πλέον βάζουν 5-40 έπειτα απο οδηγία. Τι παίχτηκε; Θα δω διαφορά; Γιατι να βάλω τα 5-40 και να μη μείνω στα 5-30; Αλλαγές κάνω περίπου κάθε 6-7 χιλιάδες απο δικο μου κόλλημα (και σε αυτο διαφωνεί ο αρχιμηχανικός λέγοντας μου ότι δεν είναι καλές τόσο συχνές αλλαγές αλλα εγω δε βρίσκω λογική). Το αυτοκίνητο δεν καίει σταγόνα όπως και αν το πάω οπότε προσωπικά δε βρίσκω λογο να βάλω πιο χοντρό λάδι... Τι λέτε λοιπόν;

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.