Προς το περιεχόμενο

Werewolf The Apocalypse [PC&Consoles]


Getta Robo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Απέχει από εντυπωσιακό το Vampyr, αντίθετος φαίνεται βαρετό και πρόχειρο (στο συγκεκριμένο στάδιο εννοείτε αλλα είναι πολύ σχετικό ποσο θα αλλάξει), τώρα άμα το story/sides είναι καλά όταν βγει το ξανά συζητάμε, όσο για το COC δεν είδαμε τίποτα πέρα από cg trailer και άμα δεν ήταν Lovecraft κανένας δεν θα έδινε σημασία. Ακόμα και τα graphs δεν λέγανε κάτι, οποτε αναρωτιέμαι τι ακριβώς σε εντυπωσίασε.

Ο σχεδιασμος και η αισθητικη και των δυο ειναι σε πολυ καλο επιπεδο, το οτι το βρηκες προχειρα/βαρετα, αποψη σου, αλλα μου φαινοντε πολυ πιο ενδιαφερον απο τον αντιστοιχο ανταγωνισμο οπου δεν βρισκω και πολλα θετικα να πω. Το Call of Cthulhu εχει βιντεο με την μηχανη γραφικων απο την εκθεση E3 εδω και λιγες μερες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 46
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ακομα περισσοτερες πληροφοριες απο δυο σελιδες.

https://www.dreadcentral.com/news/235724/e3-2017-cyanidewerewolf-apocalypse-seeks-bring-world-darkness-life/

https://www.gamewatcher.com/interviews/werewolf-the-apocolypse-interview/12854

Θα δουλευει με skill trees, απο οτι καταλαβαινω απο την συνεντεξη στο gamewatcher, θα μοιαζει πολυ με το Bloodlines/Witcher στο στησιμο, στην εξελιξη και στην εξερευνηση του κοσμου.

Η νεκροψία θα δείξει και μίλησα μονο για Vampyr που υπάρχει gameplay γιατί στο ξανά λέω το COC ήταν cg το trailer, no gameplay ;)

Δεν μιλησα για gameplay στο Cthulhu, για την μηχανη γραφικων του ειπα, οπου ειδαμε αυτην στο trailer. Δεν φτιαξανε ενα βιντεο απο το μηδεν, μαλιστα μοιαζει πολυ με του Vampyr, οποτε λογικα θα ειναι η ιδια η και εξελιξη της.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μιλησα για gameplay στο Cthulhu, για την μηχανη γραφικων του ειπα, οπου ειδαμε αυτην στο trailer. Δεν φτιαξανε ενα βιντεο απο το μηδεν, μαλιστα μοιαζει πολυ με του Vampyr, οποτε λογικα θα ειναι η ιδια η και εξελιξη της.

 

Το gameplay το τόνισα γιατί δεν φαίνεται να καταλαβαίνεις ότι είναι αδιάφορο το engine σε pre-rendered trailer, το θέμα είναι πως φαίνεται in-game, anyways off-topic. Περιμένω κάνα gameplay γιατί τα info που έκανες post ακούγονται ενδιαφέρον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...

Λιγο παλαιοτερα νεα που ξεχασα να παραθεσω.

http://gamingbolt.com/werewolf-the-apocalypse-interview-what-we-want-is-a-strong-story

* Κοινες λειτουργιες και μηχανισμοι με το Styx: Shards of darkenss. Λογικο μιας και μιλαμε για κοινους ανθρωπους απο πισω

* 15 ωρες παιχνιδι ολοκληρωνοντας τις απολυτως βασικες αποστολες και διαδρομες. Θα μπορουνε να ολοκληρωθουν οι μικροτερες αποστολες, επειτα το τελος του παιχνιδιου για οσους θα το ξαναπαιξουν.

* Ανακοινωθηκε το προφανες, αν και θα κυκλοφορησει για τα συστηματα της sony και της microsoft, η απολυτη εκδοση θα ειναι των υπολογιστων, λογω της περισσοτερης RAM και των νεωτερων καρτων γραφικων που θα υποστηριζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 μήνες μετά...
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

DU9XLCkU8AA4qiC.jpg

Εχουν δωθει παρα πολλες νεες πληροφοριες στον επισημο συνδεσμο , οπου και τους παραθετω. Επισης, περιλαμβανω παραπομπες για την ετυμολογια διαφορων λεξεων, που αφορουν το κοσμο και το παιχνιδι.

Summary

Game Overview

  • Developed by Cyanide Studios, creators of the Styx series of games. White Wolf helps to provide the story and setting. Pre-production started in January 2017.
  • A systemic action RPG in third person, that combines action and infiltration from games similar to Deus Ex, but with a touch of Bloodborne and God of War when it comes to battle.
  • Have had good progress with the title during 2017, but not going to be released until "when it's good". They want to really nail down great combat and satisfying shape changing.
  • Will release on PS4, Xbox One and PC.
  • Likely to have a presence at E3 2018.
  • Is not going to be a "Vampire: Bloodlines" type game. They are not aiming for the same amount of choices. It will be be narratively focused on one character, with one tribe, but will have interaction with other tribes. Their goal is to show the license to people who do know of Werewolf the Apocalypse. And you will for a fact not be able to complete the game without fighting.

Setting

  • The thirteen tribes of the Garou are contemplating going into war with humanity due to their greed and destruction of the planet.
  • You do not choose your tribe at the start of the game.
  • You do not control a party of characters, you are solitary. You have allies outside of combat however.
  • Takes place in Nevada, Alaska and the redwood forests of Washington.
  • You do not align yourself to tribes as you play through the game, but you will encounter them and learn about their perspective of the conflict with humanity and the Wyrm.
  • Other tribes you encounter in the world may be hostile or friendly.
  • Levels are semi-open and linear, but offers multiple ways to solve it similar to Deus Ex.
  • Each region have a large hub with free-roaming environment and different activities to do. Aid spirits of nature, such as destroying a dam to earn the favor of a river spirit, or destroy outposts. One such favor to a spirit can for example open a shortcut between regions or grant more side-missions. The hub allows you to go into instances where missions take place, and upon your return the hub will have changed. Other tribes may hear about your deeds as you progress and show up in the hub area.
  • The player can see and make visits to the Umbra, allowing communication and bartering with spirits. The trips however will be kept short.
  • Will take place in natural environments but also typical industrial environments, such as a dam.
  • The title will have creatures from other settings within the 'World of Darkness' universe. Like 'Vampire: The Masquerade' and 'Mage: The Ascension'.
  • From a 2017 interview: The choices you make while on missions (brutal or stealthy) will not affect the story.

Themes

  • Martin Ericsson says "It has a very strong story, we have a fixed character, we have a fixed narration about family, estrangement, cynicism and idealism."
  • Martin Ericsson says: "And this (the Frenzy mechanic) is at the core: what's the prize? Collateral damage, when will you unleash that anger towards injustice and will you hurt innocent people doing it. And we don't want to do placque-hard politics, we like to ask questions using in-game systems so you can experience challenges of managing your anger towards injustice. What's the balance between doing something - ripping the evil politicians to shreds - and not hurting innocent people."
  • "Although much of this is an action-RPG, we’re designing it to be sort of like a puzzle with multiple solutions. There isn’t one perfect way to play. It will be up to the player to decide which situation calls for brutality or other less violent measures."

The Player Character

  • The protagonist is a male Garou named Cahal of the Fianna tribe, who was banished years ago for reasons unknown. He became a Ronin and lost connection with his tribe's totem. At the start of the game he returns to his old pack and the sacred Caern they are protecting, following the massacre of his family and the disappearance of his son.
  • Fianna are celtic influenced werewolves, who value family very highly. Most new pieces of concept art shows the human and werewolf form having celtic tattoos on its arm.
  • Cahal can take on three forms at will: Lupus (wolf), Homid (human) and Crinos (werewolf).
  • Glabro (near beast) and Hispo (dire wolf) forms are not going to be playable.
  • They want it to be seamless to move between forms, for example making a long leap as a Lupus and shift into Crinos mid-jump.
  • There are skill trees that lets you focus on a particular gameplay archetype (brute force, stealth etc) with its own set of strengths and weaknesses.
  • Cahal has been said to reflect on the extremism among the Garou on the conflict and how his matured world view would affect that, and dealing with how his son has changed while he was away.

Lupus (wolf)

  • The travel form. Good for exploration, travel, stealth, sniffing out trails, and scouting foes. Can also enter areas that are otherwise too small to go through.
  • Lupus form have access to Umbral vision that lets him see Wyrm influence on e.g. human guards.
  • There have been a mention of being able to hunt animals in Lupus form.

Homid (human)

  • The interaction form. Capable of silent takedowns of enemies, activating traps, drones, hacking and gathering information (an example is reading e-mails), and of course talking with other humans. Humans are unable to distinguish werewolves so Cahal is able to easily move undercover in the Homid form.
  • Cahal can fool enemies into believing he's one of them using his social skills.
  • Wields a crossbow that can merge elemental spirits into it. Can be used to silently kill enemies, but also interact with the environment. For example exploding an explosive barrel with flaming arrows, or short circuit to open a door with an electrified arrow.
  • Regenerates health while in Homid form. However if the player has taken damage from silver-based weapons, it'll stack an effect that gradually lower their max health. Nothing has been said thus far on how this effect is cured.
  • Homid form have access to Umbral vision that lets him see Wyrm influence on e.g. human guards.

Crinos (werewolf)

  • The combat form. Savagely rip and tear your enemies as a werewolf. Build up Rage when you take damage, and reduce it by doing finishing moves. The higher the Rage, the more effective you'll be in combat by ways of unlocking stronger but slower attacks. You cannot leave Crinos form until hostiles have been dealth with.
  • If Cahal's Rage grows too much to handle, he becomes Frenzied. When Frenzied, you can't tell friend from foe. Therefore to leave a frenzied Crinos form you need to kill everyone - even those who are innocent - and suffer the consequences. The frenzied Crinos form is more powerful but has more inertia and becomes more difficult to maneuver.
  • When you are Frenzied you also attract the Wyrm, causing the Wyrm to spawn more enemies for you to fight in a sort of horde mode. It's intended to challenge those who enjoy combat, but at the same time you are on a timer. Too much time spent Frenzied fighting the Wyrm will eventually corrupt Cahal - resulting in a game over.
  • Other characters and animals will feel your Rage if it gets high enough, and also have an effect on a player tattoo (OP: very little information on the player tattoo so far).
  • Is able to clear up a cluttered area and creating space for you to fight on.
  • Rage can also build out of combat, by simple things like standing in a puddle of oil, seeing the corpse of an animal, a conversation about animal cruelty. This can then trigger a change to the Crinos form.
  • It's possible for Cahal to become enraged even during dialogue, causing him to eviscerate important characters.

Enemies

  • The main antagonistic faction is Endron Oil, which is closely affiliated with the Wyrm and a subsidiary of Pentex Industries. Pentex in turn is also owned by vampires.
  • Endron Oil is aware of the existence of werewolves, and have guards using exoskeletons, silver weaponry and humans possessed by the Fomori - a form of Wyrm spirit.
  • Wyrm possessed humans will upon death release the Fomori spirit for you to fight.
  • Cahal can detect the Wyrm presence in humans using Umbral vision.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

αυτά είναι, hype με concept art ...το επόμενο βήμα είναι να μας hyparoun με document drafts για την ιδέα του παιχνιδιού. 

Επεξ/σία από shadowlike
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

H ιστορία επαναλαμβάνεται...

Το ξέρατε παιδιά ότι παιχνίδι με τίτλο "Werewolf:The Apocalypse" είχε ανακοινωθεί από το 2000, όταν κυκλοφόρησε το Vampire the Masquerade:Redemption, το οποίο έκανε για λίγο διάστημα της μόδας τα RPGs με βρυκόλακες, λυκανθρώπους κτλ? Και τότε τα περιοδικά είχαν γεμίσει με concept arts και prerendered εικόνες (ούτε ίχνος από κανονικό gameplay) του Werewolf. Τελικά το παιχνίδι "πάγωσε" και χρειάστηκε να περάσουν 15 χρόνια μέχρι να ξανακουστεί το όνομα αυτό. Κρίμα, γιατί πρόκειται για συναρπαστικό σύμπαν που προσφέρεται για τη δημιουργία videogames.

Επεξ/σία από emmanuel5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/03/2018 στις 1:20 ΜΜ, shadowlike είπε

αυτά είναι, hype με concept art ...το επόμενο βήμα είναι να μας hyparoun με document drafts για την ιδέα του παιχνιδιού. 

Καλά, εδώ και δεκαετίες υπάρχει hype μόνο με το όνομα του παιχνιδιού, το concept art είναι φυσιολογικότατο.

Αυτό που αναφέρθηκε για το 2000 το θυμάμαι κι εγώ. Περισσότερο στενοχωρήθηκα που δεν είδα περισσότερα Vampire παρά Werewolf, να πω την αλήθεια.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, emmanuel5 είπε

H ιστορία επαναλαμβάνεται...

Το ξέρατε παιδιά ότι παιχνίδι με τίτλο "Werewolf:The Apocalypse" είχε ανακοινωθεί από το 2000, όταν κυκλοφόρησε το Vampire the Masquerade:Redemption, το οποίο έκανε για λίγο διάστημα της μόδας τα RPGs με βρυκόλακες, λυκανθρώπους κτλ? Και τότε τα περιοδικά είχαν γεμίσει με concept arts και prerendered εικόνες (ούτε ίχνος από κανονικό gameplay) του Werewolf. Τελικά το παιχνίδι "πάγωσε" και χρειάστηκε να περάσουν 15 χρόνια μέχρι να ξανακουστεί το όνομα αυτό. Κρίμα, γιατί πρόκειται για συναρπαστικό σύμπαν που προσφέρεται για τη δημιουργία videogames.

Πω ρε συ, τι μου θύμησες! Θυμάμαι που πιτσιρικάς ακόμα είχα διαβάσει preview στο PC Master για το συγκεκριμένο και είχα ενθουσιαστεί! Το περίμενα πως και πως να κυκλοφορήσει και να το παίξω... Screenshots πάντως είχαν κυκλοφορήσει τότε και cutscenes μπορείς πλέον να δεις εδώ.

Όσον αφορά το game που πρόκειται να κυκλοφορήσει, ελπίζω να είναι AAA παραγωγή και η Cyanide να μας εκπλήξει ευχάριστα. Γιατί τα Styx ήταν μεν αξιοπρεπή, αλλά έδιναν την αίσθηση "προσπαθώ να φτιάξω όσο το δυνατόν καλύτερο game μπορώ με το μικροσκοπικό budget που διαθέτω".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...