Προς το περιεχόμενο

To ηλεκτρικό Tesla Semi έχει αναπάντεχα ανταγωνιστικό κόστος


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Απο εδώ στο 21:50

 

https://www.youtube.com/watch?v=s_8ToNr6p6o

 

 

Αμέσως μετά απο αυτό δείχνει το slide με τη διαφορά του 18% στο Total Cost of Ownership ανα μίλι. Απο πουθενά δέν προκύπτει οτι αυτά τα νούμερα είναι για αγορά, ίσα ίσα απο τη στιγμή που αμέσως πρίν μιλάει για lease cost, είναι λογικό να υποθέσουμε οτι οι τιμές αυτες ειναι με leasing.

Αυτο ακριβως λεμε τοση ωρα:

σε leasing, το οφελος μπορει να ειναι αμεσο απο τον πρωτο μηνα.

 

Κανε τις πραξεις σου στο ΔΙΚΟ ΣΟΥ excel για 50 δοσεις χωρις προκαταβολη και θα το δεις και μονος σου.

 

----------------------------------------

 

Σε αγορα(οχι σε leasing), ισχυριζεται οτι "το payback period ειναι 2 χρονια"(εξαρταται απο τα ποσα χιλιομετρα κανει το φορτηγο).

Αυτα τα 2 τα συγχεεις. Αλλη η περιπτωση του lease, οπου το οφελος μπορει να ειναι απο την πρωτη μερα και αλλη η περιπτωση της αγορας, οπου "το payback period ειναι 2 χρονια".

Μην συνεχιζεις να τα συγχεεις οπως κανεις εδω:

Εδώ η ίδια η Tesla λέει για 2 χρόνια payback period, αλλά εσείς επιμένετε οτι το κέρδος θα είναι απο την πρώτη μέρα.

 

-------------

 

Ελπιζω να κανεις τις πραξεις για 50 leasing δοσεις χωρις προκαταβολη, γιατι διαφορετικα θα ισχυει αυτο:

Ο φανμποισμός έχει κτυπήσει τέτοιο επίπεδο, που η απλή αριθμητική δημοτικού πηδήχτηκε απο το παράθυρο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 167
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Η tesla παράγει δικά της φωτοβολταϊκά πάνελ.

Δεν αποκλείεται να έχει προγραμματίσει να κάνει στο μέλλον δικά της φωτοβολταικά πάρκα (πολύ φθηνά αφού η ίδια θα παράγει) και να συμψηφίζει με net metering την παραγωγή της με την κατανάλωση των tesla semi.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η tesla παράγει δικά της φωτοβολταϊκά πάνελ.

Δεν αποκλείεται να έχει προγραμματίσει να κάνει στο μέλλον δικά της φωτοβολταικά πάρκα (πολύ φθηνά αφού η ίδια θα παράγει) και να συμψηφίζει με net metering την παραγωγή της με την κατανάλωση των tesla semi.

Τα 7 cents / kWh ειναι τιμη guaranteed απο την tesla και τους megachargers.

Προφανως θα το πετυχει χρησιμοποιωντας τα φωτοβολταικα της και παλιες μπαταριες της που θα αποθηκευουν το περισσευουμενο ρευμα για να το αποδωσουν μετα στα φορτηγα κλπ.

 

Ενημερωτικα, η μεση τιμη στις ΗΠΑ τον Αυγουστο του 2017 για κοστος ρευματος  για transportation ηταν 10 cents / kWh, ενω σε μερικες πολιτειες ηταν κατω απο 7 cents / kWh.

https://www.eia.gov/electricity/monthly/epm_table_grapher.php?t=epmt_5_6_a

Η τιμη του industrial ρευματος ειναι ακομα χαμηλοτερη.

 

-----------------------------

Ενδεικτικα, η apple εκλεισε συμβολαιο αγορας ρευματος(απο renewable sources) για $30.99 per year MWh , δηλαδη για $0,03099 per kWh , δηλαδη ~3 cents / kWh (με 2% αυξηση καθε χρονο).

The Turquoise Nevada PPA is a 25 year-term with a base price of US$30.99 per year MWh escalating at two percent per year. The project is expected to generate 115,545MWh in the first year and a net capacity of 50MW.

https://www.pv-tech.org/news/nv-energy-and-apple-lock-in-lowest-cost-ppa-prices-as-section-201-decision

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Tesla αυτή τη στιγμή μην ξεχνάτε ότι παίζει λίγο μονοπώλιο την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Σκεφτείτε σε τι δυσκολία θα έρθει όταν μπούνε στο παιχνίδι και οι υπάρχοντες κολοσσοί όταν αυτό γίνει. Είχα διαβάσει ότι παρά την αύξηση στις πωλήσεις και στα έσοδα η εταιρεία εμφανίζει σοβαρές απώλειες εκατομμυρίων δολαρίων και κινδυνεύει ακόμα και με χρεωκοπία. Θα δούμε που θα βγει όλο αυτό στα επόμενα χρόνια. Κατά τα άλλα οι λοιπές βιομηχανίες όταν βγούνε στην αγορά θα έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίδες η Τesla είναι μια εταιρεία που σε αυτή τη φάση ξοδεύει πάρα πολλά σε κεφαλαιουχικές επενδύσεις. Περνάει από την παραγωγή αυτοκινήτων της τάξης των 50.000 μονάδων ετησίως (πχ. Model S) σε πραγματικά μαζική παραγωγή της τάξης των 500.000 μονάδων ετησίως.

 

Είναι πρακτικά αδύνατο τέτοιες επενδύσεις να καλυφθούν από τις υπάρχουσες πωλήσεις. Οι επενδυτές το ξέρουν αυτό και αυτό φαίνεται στη μετοχή της αλλά και στην ευκολία να μαζέψει κεφάλαια. 

Επιπλέον έτρεχε και θα συνεχίσει να τρέχει τα προγράμματα για το φορτηγό και το roadster.

 

Κάνει πράγματα που κανείς δεν έχει κάνει στην αυτοκίνηση εδώ και 100 χρόνια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με αυτή την διαφορά τιμής κανένας επαγγελματίας δεν θα αγοράσει Tesla .

 

https://electrek.co/2017/11/17/tesla-semi-walmart-order-new-electric-trucks/

 

https://electrek.co/2017/11/22/tesla-semi-companies-confirm-electric-truck-orders/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@haHa

 

Παίρνεις το δικό μου Excel το οποίο όπως επισημαίνω έχει ήδη ένα σωρό παραδοχές υπέρ του Tesla Semi και το τραβάς ακόμα πιό πολύ απο τα μαλλιά για να αποδείξεις κάτι που ούτε η ίδια η Tesla δέν τολμά να ισχυριστεί.

 

Οι παραδοχές είναι λίγο-πολύ οι εξής:

 

1. Υπολογίζω 10% προκαταβολή. Στην πραγματικότητα η Tesla ζητά διετές+ άτοκο δάνειο των 20000 (γιατι ουσιαστικά αυτό είναι η προκαταβολή που θέλουν για το Semi)

 

2. Δέν υπολογίζω καθόλου επιτόκιο. Το επιτόκιο θα επιβαρύνει το Semi παραπάνω, λογω μεγαλύτερης αρχικής τιμής

 

3. Υποθέτω οτι η τιμή του Tesla είναι μόνο 50K ακριβότερη απο ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο. Στην πραγματικότητα οι τιμές που ανακοίνωσε η Tesla στα 150Κ για το "μικρό" είναι φούμαρα. Τόσο κοστίζουν τα καλά Scania και Volvo. Η μπαταρία θα εκτοξεύσει την τιμή.

 

4. Υποθέτω οτι το Semi παράγει το ίδιο μεταφορικό έργο. Στην πράξη, λόγω του μεγαλύτερου βάρους του τράκτορα θα είναι μικρότερο το οφέλιμο φορτίο. Οπότε η όποια οικονομία γίνεται χάρη στη διαφορά τιμής πετρελαίου-ρεύματος αντισταθμίζεται απο τα λιγότερα τονοχιλιόμετρα.

 

5. Πού είναι οι μπαταρίες? Απο τις φωτογραφίες του πρωτότυπου που κυκλοφόρησαν, όλος ο χώρος στο σασί, ανάμεσα στις δοκούς είναι πιασμένος απο τα 4 μοτέρ και τους μειωτήρες τους. Ο χώρος πίσω απο τον τράκτορα είναι κενός, γιατι καταλαμβάνεται απο τις γωνίες του τρέηλερ όταν το φορτηγό στρίβει. Το πρωτότυπο πρέπει να είχε ελάχιστες μπαταρίες ίσα ίσα για να μπορεί να κινηθεί.

 

Το πραγματικό φορτηγό θα πρέπει αναγκαστικά να είναι μακρύτερο για να χωρέσουν οι μπαταρίες με το σύστημα ψύξης τους, και καθώς υπάρχει περιορισμός του μέγιστου μήκους του συνδυασμού οχημάτων, το τρέηλερ αναγκαστικά θα είναι κοντύτερο, χάνοντας και απο όγκο.

 

 

6. Ρεύμα των 7 cent. Με κάποιο τρόπο η Tesla θα πρέπει και ξοδέψει χρήματα για να κατασκευάσει τους Megachargers, αλλά και να επιδοτεί την τιμή του ρεύματος σε τόσο χαμηλό επίπεδό. Το νούμερο των 10 cent που αναφέρεις για το Transportation αφορά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία επιδοτούνται, γι αυτό είναι τόσο χαμηλό.

 

Είναι αφελές να πιστεύουμε οτι το ρεύμα για την κίνηση οχημάτων θα παραμείνει στις ίδιες τιμες με τις υπάρχουσες, ειδικά για τα φορτηγά. Τα φορτηγά κάνουν λογαριθμικά μεγαλύτερη ζημιά στους δρόμους. Ένα φορτηγό των 20 τόνων κάνει ζημιά όσο 100 επιβατικά των 2 τόνων. Μέρος των χρημάτων για την επισκευή των δρόμων προέρχεται και απο τη φορολογία στα καύσιμα, οπότε αν κοπεί αυτό το έσοδο με τα ηλεκτρικά φορτηγά, θα βρούν κάποιο άλλο τρόπο να πάρουν αυτά τα χρήματα.

 

 

 

Γενικά πιστεύω οτι το Tesla Semi είναι υπέρ-υπεραισιοδοξο project και δέν θα βγεί ποτέ στην παραγωγή, εκτός αν σε δύο χρόνια απο τώρα γίνει κάποιο τρελό breakthrough στην τεχνολογία των μπαταριών και της ενέργειας γενικότερα.

 

Μόνο και μόνο το οτι εστιάζουν στην επιτάχυνση του φορτηγού, ενώ δέν αναφέρουν το πιό σημαντικό που είναι το βάρος και το οφέλιμο φορτίο, δείχνει οτι δέν ξέρουν τί κάνουν.

 

 

Και ο Musk έχει πέσει στα μάτια μου καθώς ασχολείται συνεχώς με δίαφορα ηλίθια και ανέφικτα side projects που ανήκουν στην κατηγορία Theranos ή u-beam όπως το Hyperloop, Boring Company, ταξίδια με ρουκέτες απο πόλη σε πόλη κτλ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@haHa

 

Παίρνεις το δικό μου Excel το οποίο όπως επισημαίνω έχει ήδη ένα σωρό παραδοχές υπέρ του Tesla Semi και το τραβάς ακόμα πιό πολύ απο τα μαλλιά για να αποδείξεις κάτι που ούτε η ίδια η Tesla δέν τολμά να ισχυριστεί.

Συνεχιζεις και γραφεις πραγματα που δεν ισχυουν.

Η ιδια η Tesla το ισχυριστηκε οτι με leasing ειναι φθηνοτερο απο day one. Παρεθεσες μαλιστα το χαρακτηριστικο video και το λεπτο που το αναφερει. Απορω πως τωρα λες οτι δεν τολμησε να το ισχυριστει.

Τα εχεις μπερδεψει απο οτι φαινεται.

 

Βαζω ξανα αυτο που εβαλες(απο λεπτό 21:50):

 

...you take everything into account take the least cost the insurance cost , maintenance all of the factors the  fully accounted for true cost of trucking a diesel truck will be twenty percent more expensive than it then it has a semi per mile I wonder - this is from day one, from day one having a  Tesla semi will be a diesel truck on economics day one

1. Υπολογίζω 10% προκαταβολή. Στην πραγματικότητα η Tesla ζητά διετές+ άτοκο δάνειο των 20000 (γιατι ουσιαστικά αυτό είναι η προκαταβολή που θέλουν για το Semi)

Τα εχεις μπερδεψει. Μιλαμε τοση ωρα για την περιπτωση του leasing και οχι για δανειο.

Μιλαμε δηλαδη για την περιπτωση που θα μισθωσεις το tesla truck απο μια εταιρεια που το εχει αγορασει και οχι για να αγορασεις εσυ το tesla με δανειο.

 

Πχ, οπως ακριβως εδω μπορεις να δεις οτι κανουν leasing(οχι δάνειο) ταξί ή εδω μπορείς να δεις leasing επιβατικών.

Ειναι δυο διαφορετικες εννοιες/περιπτωσεις που πρεπει επιτελους να τις ξεδιαλυνεις και να μην τις συγχεεις.

 

2. Δέν υπολογίζω καθόλου επιτόκιο. Το επιτόκιο θα επιβαρύνει το Semi παραπάνω, λογω μεγαλύτερης αρχικής τιμής

Γαι πολλοστη φορα(πρεπει να ειναι το 4ο μηνυμα που στο αναφερω):

Τα εχεις μπερδεψει. Μιλαμε για leasing, δεν ειναι δανειο, οποτε η εννοια του επιτοκιου που εχεις στο μυαλο σου δεν πολυισχυει.

 

Επισης, ξεχνας να λαβεις υποψη σου το θεωρητικα χαμηλοτερο κοστος συντηρησης, επισκευης, αντικαταστασης του ηλεκτρικου φορτηγου, κατι που μετακυλα στο κοστος leasing γιατι η leasing δοση(σε αντιθεση με το δανειο) περιλαμβανει αυτα τα κοστη και στα ηλεκτρικα ειναι θεωρητικα μικροτερο.

 

(οι παραγραφοι 3, 4, 5 που γραφεις ηταν παραδοχες που εκανες στο δικο σου παραδειγμα και με αυτες δουλεψα. Μην αλλαζεις τωρα τα δεδομενα επειδη βλεπεις οτι δεν σου βγαινουν τα νουμερα. Ας καταληξουμε με τα δεδομενα που αρχικα εθεσες για να δουμε αν μπορει να ειναι φθηνοτερο απο day one και μετα βλεπουμε τις αλλαγες δεδομενων που προτεινεις.)

 

Οποτε επαναλαμβανω:

θα κανεις το ΔΙΚΟ ΣΟΥ παραδειγμα για 50 δοσεις leasing με 0% προκαταβολη;

 

Αν δεν το κανεις, κατι μου λεει οτι ισχυει αυτο:

Ο φανμποισμός έχει κτυπήσει τέτοιο επίπεδο, που η απλή αριθμητική δημοτικού πηδήχτηκε απο το παράθυρο.

 

Υ.Γ.: Και αυτα ειναι τα νουμερα στην περιπτωση των μολις 5000 μιλιων/μηνα, δηλαδη περι τα ~200 μιλια/ημερα που ειναι λιγα για ενα φορτηγο. Αυτη ειναι μια παραδοχη που ειναι παρα πολυ υπερ του diesel φορτηγου.

Καλυτερα απο εδω και στο εξης να κανουμε υπολογισμους για 10000 μιλια/μηνα, δηλαδη ~400 μιλια/ημερα, που ειναι πιο αντιπροσωπευτικο.

--------------------------

6. Ρεύμα των 7 cent. Με κάποιο τρόπο η Tesla θα πρέπει και ξοδέψει χρήματα για να κατασκευάσει τους Megachargers, αλλά και να επιδοτεί την τιμή του ρεύματος σε τόσο χαμηλό επίπεδό. Το νούμερο των 10 cent που αναφέρεις για το Transportation αφορά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία επιδοτούνται, γι αυτό είναι τόσο χαμηλό.

Δεν εχεις σωστα δεδομενα και για αυτο καταληγεις σε λαθος συμπερασματα.

Μπορεις πχ στον ιδιο πινακα να δεις οτι το κοστος για commercial ειναι κατα μ.ο στα 10.7 cent / kWh και για industrial ειναι στα 7.25 cent/kWh.

https://www.eia.gov/electricity/monthly/epm_table_grapher.php?t=epmt_5_6_a

Εχε υποψη σου οτι αυτο το κοστος ειναι για τον τελικο καταναλωτη και περιλαμβανει και το κερδος της εταιρειας ηλεκτρισμου. Σε αντιθεση, εδω μιλαμε για ρευμα της Tesla για τα φορτηγα Tesla σε τιμη που εχει συμφωνησει για τους πελατες. Τα "επιδοτησης που γραφεις για τοσο χαμηλο επιπεδο" δεν προκυπτουν απο πουθενα.

 

 

Επισης, ενδεικτικο ειναι και το συμβολαιο που εκλεισε η apple με το κοστος παροχης ρευματος στα ~3 cent/ kWh.

https://www.pv-tech.org/news/nv-energy-and-apple-lock-in-lowest-cost-ppa-prices-as-section-201-decision

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνεχιζεις και γραφεις πραγματα που δεν ισχυουν.

Η ιδια η Tesla το ισχυριστηκε οτι με leasing ειναι φθηνοτερο απο day one. Παρεθεσες μαλιστα το

 

χαρακτηριστικο video και το λεπτο που το αναφερει. Απορω πως τωρα λες οτι δεν τολμησε να το ισχυριστει.

Τα εχεις μπερδεψει απο οτι φαινεται.

 

Βαζω ξανα αυτο που εβαλες(απο λεπτό 21:50):

Παραδέχομαι οτι αυτό δέν το είχα προσέξει. Παρόλα αυτά όπως θεωρώ και τις άλλες δηλώσεις του Musk αμφίβολες, έτσι και αυτή, οπότε δέν αλλάζω την άποψη μου.

 

 

Τα εχεις μπερδεψει. Μιλαμε τοση ωρα για την περιπτωση του leasing και οχι για δανειο.

Μιλαμε δηλαδη για την περιπτωση που θα μισθωσεις το tesla truck απο μια εταιρεια που το εχει αγορασει και οχι για να αγορασεις εσυ το tesla με δανειο.

 

Πχ, οπως ακριβως εδω μπορεις να δεις οτι κανουν leasing(οχι δάνειο) ταξί ή εδω μπορείς να δεις leasing επιβατικών.

Ειναι δυο διαφορετικες εννοιες/περιπτωσεις που πρεπει επιτελους να τις ξεδιαλυνεις και να μην τις συγχεεις.

 

Κόλλησες στη λέξη "δάνειο" και δέν κατάλαβες τι έγραψα. Μιλάω για δάνειο που παίρνει η Tesla απο τον πελάτη, όχι το αντίθετο.

 

Λεφτά που δεσμεύει ο πελάτης σήμερα, όχι για κάποια επένδυση ή μελλοντική απόδοση, αλλά απλά για να αγοράσει ένα προιόν σε 2+ χρόνια στο μέλλον. Οι πελάτες δηλαδή δανείζουν άτοκα την Tesla, σε στύλ crowdfunding.

 

Αυτο είναι πρωτοφανές στα χρονικά και δείχνει σε τί βαθμο κάποιοι έχουν καταπιεί το μπλέ χάπι.

 

Γαι πολλοστη φορα(πρεπει να ειναι το 4ο μηνυμα που στο αναφερω):

Τα εχεις μπερδεψει. Μιλαμε για leasing, δεν ειναι δανειο, οποτε η εννοια του επιτοκιου που εχεις στο μυαλο σου δεν πολυισχυει.

Αντιμετωπίζεις το leasing σαν να είναι μία μαγική συμφωνία οπου σου δίνουν αυτοκίνητο, σου καλύπτουν τα σέρβις τζάμπα και το μόνο που σου ζητάνε είναι να πληρώνεις άτοκες δόσεις πάνω στην αξία μετρητοίς.

 

Προφανώς και δέν ισχύει αυτό. Η τράπεζα δέν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Σου δίνει κάτι μπροστά το οποίο αποπληρώνεις σιγά-σιγά και επιπλέον σου καλύπτει και τα σέρβις, οπότε αναγκαστικά οι δόσεις που πληρώνεις έχουν καπέλο.

 

Το οτι δέν αποπληρώνεις το σύνολο της αξίας του αυτοκινήτου δέν έχει σημασία. Είναι σαν να πάρεις αυτοκίνητο με δάνειο για το σύνολο της αξίας και μετά απο δύο χρόνια να το πουλήσεις, οπότε και να πάρεις κάποια χρήματα πίσω. Το leasing απλά κάνει πιό εύκολη αυτή τη διαδικασία.

 

 

 

Επισης, ξεχνας να λαβεις υποψη σου το θεωρητικα χαμηλοτερο κοστος συντηρησης, επισκευης, αντικαταστασης του ηλεκτρικου φορτηγου, κατι που μετακυλα στο κοστος leasing γιατι η leasing δοση(σε αντιθεση με το δανειο) περιλαμβανει αυτα τα κοστη και στα ηλεκτρικα ειναι θεωρητικα μικροτερο.

 

Αν κρίνουμε απο τα επιβατικά της Tesla μέχρι στιγμής, το χαμηλότερο κόστος συντήρησης είναι ανέκδοτο. Το κόστος είναι πάνω απο $2000 για κάθε 4 χρόνια. Επίσης τα λιγότερα κινουμενα μέρη που υποτίθεται εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αξιοπιστία, στην πράξη σημαίνουν οτι αλλάζεται ολόκληρο το Drive Unit όπως είναι αντί να αλλαχτεί κάποιο φτηνό ανταλλακτικό.

 

Και μέχρι τώρα το track record της Tesla στην αξιοπιστία δέν είναι φοβερό.

 

 

(οι παραγραφοι 3, 4, 5 που γραφεις ηταν παραδοχες που εκανες στο δικο σου παραδειγμα και με αυτες δουλεψα. Μην αλλαζεις τωρα τα δεδομενα επειδη βλεπεις οτι δεν σου βγαινουν τα νουμερα. Ας καταληξουμε με τα δεδομενα που αρχικα εθεσες για να δουμε αν μπορει να ειναι φθηνοτερο απο day one και μετα βλεπουμε τις αλλαγες δεδομενων που προτεινεις.)

 

Το σενάριο που παρουσίασα ήταν ήδη στημένο προκλητικά υπέρ του Tesla, και όπως βλέπεις ακόμα και έτσι τα νούμερα δέν βγαίνουν για όφελος απο day 1. Εσύ το πήρες και το ξεχείλωσες ακόμα πιό πολύ.

 

Επίσης δέν έχω αλλάξει το παραμικρό σε αυτά που ισχυρίζομαι, τα ίδια ακριβώς έγραφα και 3 μήνες πρίν: http://www.insomnia.gr/topic/653334-πληροφορίες-για-αυτονομία-320-480-χλμ-του-ηλεκτρικού/?p=55921731

 

Και αυτές είναι οι λεπτομέριες που μπορούν να κάνουν το Tesla Semi στην πραγματικότητα να έχει μεγαλύτερο cost of ownership σε σχέση με ένα παραδοσιακό φορτηγό κατα τη διαρκεια της ωφέλιμης ζωής του.

 

 

 

Οποτε επαναλαμβανω:

θα κανεις το ΔΙΚΟ ΣΟΥ παραδειγμα για 50 δοσεις leasing με 0% προκαταβολη;

 

Αν δεν το κανεις, κατι μου λεει οτι ισχυει αυτο:

Το μόνο που καταφέρνεις είναι να επιβεβαιώνεις το σχόλιο μου περι φανμποισμού.

 

Να δεχτώ τις άτοκες δόσεις. Τα σέρβις, τα έξοδα για την κατασκευή των Megacharger και η εγγύηση χαμηλής τιμής ρεύματος θα πληρωθούν μαγικά, ΠΑΣΟΚonomics 1981 style.

 

Αλλά γιατί να μή βάλουμε την προκαταβολή στην πραγματική της διάσταση? Αυτή τη στιγμή για να παραγγείλεις φορτηγό Tesla πρέπει να δεσμεύσεις κεφάλαιο $20000 για τα επόμενα 2 χρόνια, πράγμα ΠΟΛΥ χειρότερο απο το 10% προκαταβολή που υπολόγισα αρχικά.

 

 

Υ.Γ.:

 

Και αυτα ειναι τα νουμερα στην περιπτωση των μολις 5000 μιλιων/μηνα, δηλαδη περι τα ~200 μιλια/ημερα που ειναι λιγα για ενα φορτηγο. Αυτη ειναι μια παραδοχη που ειναι παρα πολυ υπερ του diesel φορτηγου.

Καλυτερα απο εδω και στο εξης να κανουμε υπολογισμους για 10000 μιλια/μηνα, δηλαδη ~400 μιλια/ημερα, που ειναι πιο αντιπροσωπευτικο.

 

Ξεχνάς όμως οτι έχω πάρει την τιμή του "μικρού" φορτηγού με τα 300 μίλια αυτονομία. Αυτό θα χρησιμοποιείται για regional μεταφορές, οπότε αν προσθέσουμε τους χρόνους φορτωεκφόρτωσης και οδήγηση σε αστικές/ημιαστικές περιοχές, ακόμα και τα 200 μίλια βγαίνουν οριακά μέσα στο ωράριο.

 

Γενικά εσείς τα fanboys παιρνετε μόνο τα θετικά στοιχεία ενός πράγματος, κάνετε την υπόθεση οτι θα ισχύουν όλα ταυτόχρονα και για πάντα, και παράλληλα αγνοείτε όλα τα αρνητικά. Ο άλλος έλεγε για 1000 μίλια την ημέρα!

 

 

 

Δεν εχεις σωστα δεδομενα και για αυτο καταληγεις σε λαθος συμπερασματα.

Μπορεις πχ στον ιδιο πινακα να δεις οτι το κοστος για commercial ειναι κατα μ.ο στα 10.7 cent / kWh και για industrial ειναι στα 7.25 cent/kWh.

 

https://www.eia.gov/electricity/monthly/epm_table_grapher.php?t=epmt_5_6_a

 

Επισης, ενδεικτικο ειναι και το συμβολαιο που εκλεισε η apple με το κοστος παροχης ρευματος στα ~3 cent/ kWh.

 

https://www.pv-tech.org/news/nv-energy-and-apple-lock-in-lowest-cost-ppa-prices-as-section-201-decision

 

Τα 3 cent είναι τιμή παραγωγής (LCOE) απο φωτοβολταικά. Δέν περιλαμβάνει πολλά πράγματα, όπως απώλειες δικτύου, διάφορους φόρους και ταρίφες, κτλ.

 

Αν η Tesla έφτιαχνε και απο μία μονάδα παραγωγής ακριβώς δίπλα σε κάθε Megacharger, πιθανόν να μπορούσε να δώσει κάτι κοντά σε αυτή την τιμή, αλλά δέν θα είχε λόγο να πουλάει το ρεύμα όσο το παράγει και να μήν βγάζει και κέρδος απο αυτό.

 

Όπως και να το δείς, η τιμή των 7 cent είναι ήδη πολύ αισιόδοξη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κόλλησες στη λέξη "δάνειο" και δέν κατάλαβες τι έγραψα. Μιλάω για δάνειο που παίρνει η Tesla απο τον πελάτη, όχι το αντίθετο.

Λεφτά που δεσμεύει ο πελάτης σήμερα, όχι για κάποια επένδυση ή μελλοντική απόδοση, αλλά απλά για να αγοράσει ένα προιόν σε 2+ χρόνια στο μέλλον. Οι πελάτες δηλαδή δανείζουν άτοκα την Tesla, σε στύλ crowdfunding.

Παμε ξανα:

τοση ωρα μιλαμε για το κοστος με leasing απο μια εταιρεια σε εναν ιδιωτη.

Δεν μας ενδιαφερει ποσο κοστισε στην εταιρεια να το αγορασει απο την Tesla, τι προκαταβολη εδωσε κλπ ωστε μετα να μπορει να το διαθεσει σε σενα με leasing.

Μιλαμε για το κοστος leasing απο μια εταιρεια σε εναν ιδιωτη, οπως ακριβως μπορεις να δεις και εδω κοστος leasing για ταξι ή εδω για επιβατικα.

 

Αντιμετωπίζεις το leasing σαν να είναι μία μαγική συμφωνία οπου σου δίνουν αυτοκίνητο, σου καλύπτουν τα σέρβις τζάμπα και το μόνο που σου ζητάνε είναι να πληρώνεις άτοκες δόσεις πάνω στην αξία μετρητοίς.

Προφανώς και δέν ισχύει αυτό. Η τράπεζα δέν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Σου δίνει κάτι μπροστά το οποίο αποπληρώνεις σιγά-σιγά και επιπλέον σου καλύπτει και τα σέρβις, οπότε αναγκαστικά οι δόσεις που πληρώνεις έχουν καπέλο.

 

Το οτι δέν αποπληρώνεις το σύνολο της αξίας του αυτοκινήτου δέν έχει σημασία. Είναι σαν να πάρεις αυτοκίνητο με δάνειο για το σύνολο της αξίας και μετά απο δύο χρόνια να το πουλήσεις, οπότε και να πάρεις κάποια χρήματα πίσω. Το leasing απλά κάνει πιό εύκολη αυτή τη διαδικασία.

 

Αυτα ειναι αστηριχτα επιχειρηματα. Πουθενα δεν αντιμετωπιζω το leasing σαν ατοκες δοσεις και αλλα τετοια που γραφεις. Εγραψα αλλωστε αρκετες φορες να μην μπερδευεις το δανειο με το leasing, γιατι στο leasing το οχημα ΔΕΝ σου ανηκει.

 

 

Το μόνο που καταφέρνεις είναι να επιβεβαιώνεις το σχόλιο μου περι φανμποισμού.

Να δεχτώ τις άτοκες δόσεις. Τα σέρβις, τα έξοδα για την κατασκευή των Megacharger και η εγγύηση χαμηλής τιμής ρεύματος θα πληρωθούν μαγικά, ΠΑΣΟΚonomics 1981 style.

 

Αλλά γιατί να μή βάλουμε την προκαταβολή στην πραγματική της διάσταση? Αυτή τη στιγμή για να παραγγείλεις φορτηγό Tesla πρέπει να δεσμεύσεις κεφάλαιο $20000 για τα επόμενα 2 χρόνια, πράγμα ΠΟΛΥ χειρότερο απο το 10% προκαταβολή που υπολόγισα αρχικά.

 

Για πολλοστη φορα:

Δεν μιλαμε για παραγγελια Tesla απο την Tesla, ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ LEASING απο μια εταιρεια που θα διαθετει φορτηγα για leasing!

Απο αυτην την εταιρεια θα μπορεις να κανεις leasing ενα Tesla ή ενα πετρελαιοκινητο φορτηγο και συγκρινουμε το συνολικο κοστος απο day one, συμφωνα με τα νουμερα σου.

 

Γενικά εσείς τα fanboys παιρνετε μόνο τα θετικά στοιχεία ενός πράγματος, κάνετε την υπόθεση οτι θα ισχύουν όλα ταυτόχρονα και για πάντα, και παράλληλα αγνοείτε όλα τα αρνητικά. Ο άλλος έλεγε για 1000 μίλια την ημέρα!

Δεν θα καταφυγω σε χαρακτηρισμους οπως κανεις εσυ λογω ελλειψης επιχειρηματων, παρολο που εχεις κανεις τοσα λαθη και ακομα μπερδευεις leasing με δανειο και αγορα.

 

Τα 3 cent είναι τιμή παραγωγής (LCOE) απο φωτοβολταικά. Δέν περιλαμβάνει πολλά πράγματα, όπως απώλειες δικτύου, διάφορους φόρους και ταρίφες, κτλ.

Αν η Tesla έφτιαχνε και απο μία μονάδα παραγωγής ακριβώς δίπλα σε κάθε Megacharger, πιθανόν να μπορούσε να δώσει κάτι κοντά σε αυτή την τιμή, αλλά δέν θα είχε λόγο να πουλάει το ρεύμα όσο το παράγει και να μήν βγάζει και κέρδος απο αυτό.

 

Όπως και να το δείς, η τιμή των 7 cent είναι ήδη πολύ αισιόδοξη.

 

Για πολλοστη φορα:

Δεν εχεις σωστα δεδομενα και για αυτο καταληγεις σε λαθος συμπερασματα. Μπορεις πχ στον ιδιο πινακα να δεις οτι το κοστος για commercial ειναι κατα μ.ο στα 10.7 cent / kWh και για industrial ειναι στα 7.25 cent/kWh.

 

Το πως προκυπτει οτι τα 7 cent ειναι "πολυ αισιοδοξο" μονο εσυ το ξερεις.

 

--------------------------------------

 

Ακομα περιμενουμε να κανεις το ΔΙΚΟ ΣΟΥ παραδειγμα για 50 δοσεις leasing με 0% προκαταβολη.

Εδω το προηγουμενο σου παραδειγμα:

 

Για το κλασσικό φορτηγό υπολογίζω αρχική αξία 100000, κατανάλωση 7mpg, τιμή γαλονιού $2,5, οπότε το κόστος πετρελαίου ανα 100 μίλια είναι περίπου 35,7 δολάρια.

 

Για το Tesla, 150000 αρχική τιμή, κατανάλωση 2kwh/mi τιμή κιλοβατώρας ,07, οπότε το κόστος του ηλεκτρικού ανα 100 μίλια είναι 14 δολάρια.

 

Υποθέτω οτι και τα δύο φορτηγά κάνουν 5000 μίλια το μήνα. Επομένως το κλασσικό φορτηγό θέλει $1875 σε πετρέλαιο το μήνα, και το Tesla  $700 το μήνα.

 

Υπολογίζω οτι για το leasing δινουν 10% της αξίας προκαταβολή (αρα 10 και 15 χιλιάδες αντίστοιχα) και το υπόλοιπο αποπληρώνεται σε 48 άτοκες μηνιαίες δόσεις, οι οποίες βγαίνουν 1875 για το κλασσικό φορτηγό και 2812,50 για το Tesla

 

Κανε αν θελεις το ιδιο παραδειγμα με ιδια νουμερα (αριθμος δοσεων, καταναλωση, κοστος ρευματος κλπ), αλλα με 0% προκαταβολη για leasing.

 

Αν δεν το κανεις, κατι μου λεει οτι μπορει να ισχυει αυτο:

Ο φανμποισμός έχει κτυπήσει τέτοιο επίπεδο, που η απλή αριθμητική δημοτικού πηδήχτηκε απο το παράθυρο.

 

 

Υ.Γ.: Προσεξε οτι δεν εχω γραψει κατι θετικο ή αρνητικο για το tesla semi ή για τα diesel φορτηγα. Εγω απλα θελω να σου δειξω οτι συμφωνα με τα νουμερα καταναλωσεων, τιμης ρευματος, πετρελαιου, δοσεις leasing κλπ, το tesla semi ειναι φθηνοτερο απο day one σε leasing με 0% προκαταβολη. Παντα συμφωνα με τα δικα σου νουμερα.

Επισης προσπαθω να σε βοηθησω να ξεμπερδεψεις το leasing με την αγορα και το payback period που μπερδευες, πχ:

Εδώ η ίδια η Tesla λέει για 2 χρόνια payback period, αλλά εσείς επιμένετε οτι το κέρδος θα είναι απο την πρώτη μέρα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελευταία προσπάθεια:

 

Η Tesla αυτή τη στιγμή ζητά $20000 (παραπάνω απο 10% της αξίας) καπάρο για να σου δώσει το φορτηγό δύο χρόνια μετά.

 

Γιατί επιμένεις να σου υπολογίσω τα νούμερα με 0% προκαταβολή?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελευταία προσπάθεια:

 

Η Tesla αυτή τη στιγμή ζητά $20000 (παραπάνω απο 10% της αξίας) καπάρο για να σου δώσει το φορτηγό δύο χρόνια μετά.

 

Γιατί επιμένεις να σου υπολογίσω τα νούμερα με 0% προκαταβολή?

Για πολλοστη φορα:

Δεν μιλαμε για παραγγελια Tesla Semi απο την Tesla, ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ LEASING απο μια εταιρεια που θα διαθετει φορτηγα για leasing!

Απο αυτην την εταιρεια θα μπορεις να κανεις leasing ενα Tesla ή ενα πετρελαιοκινητο φορτηγο και συγκρινουμε το συνολικο κοστος απο day one, συμφωνα με τα νουμερα σου.

 

Μιλαμε δηλαδη για την περιπτωση που εσυ σαν ιδιωτης δεν θα πας στην Tesla για να παραγγειλεις ενα Tesla, αλλα θα πας σε μια εταιρεια leasing (οπως ακριβως μπορεις να πας σε αυτες τις εταιρειες για leasing για ταξι ή εδω για επιβατικα) και θα κοιταξεις να αποφασισεις αν θα κανεις leasing ενα πετρελαιοκινητο φορτηγο ή ενα Tesla.

 

Leasing, οχι παραγγελια, αγορά ή δανειο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...