Προς το περιεχόμενο

Το thread της Tesla


Fubar.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 5,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

2 ώρες πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

Μια μετάφραση... 

Θέλει να έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα πάνω στο όχημα. Να μην έχει ο αγοραστής το δικαίωμα να κάνει επισκευές στο όχημα του είτε μόνος του είτε μέσω κάποιου μηχανικού και πάνω από όλα να μην μπορεί καν να αγοράσει τα ανταλλακτικά για να το κάνει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν διάβασα αυτό εγώ:

”The measure would extend the state’s right to repair laws to include telematics systems. Telematics systems contain car data that is stored outside the vehicle and may include information that relates to navigation, GPS, and mobile internet. The measure would require cars sold in Massachusetts starting with the model year 2022 to equip any cars having telematics systems with a standardized open access data platform. Independent repair shops and mechanics would, with owner permission, automatically have access to the vehicle’s data to use it for diagnostics and car repair. Currently, this data may only be used by manufacturer repair shops unless permission is granted.”

The automaker wrote in the email:

“As you go to the polls this fall, Tesla asks that you vote no on Question 1. Tesla has long applied an open source philosophy to our patented intellectual property for electric vehicles. In this spirit, we provide public access to our service, parts, and body repair manuals, wiring diagrams, service bulletins, labor codes and times, and other information used to perform mechanical, electrical, and collision repair work on our vehicles. Question 1 goes well beyond what is necessary to perform this work, and it potentially jeopardizes vehicle and data security. The requirements, pushed by two national auto shop lobbying groups, would make vehicles more vulnerable to cyberattacks and would make successful attacks more harmful.”

Από ότι κατάλαβα, η τέσλα δεν θέλει να έχουν τρίτοι δεδομένα που συλλέγει σχετικά με το αυτοκίνητο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ερωτηση ειναι θα πηγαινε ενας αλλος αγοραστης καπου αλλου το αμαξι του περα απο την Τεσλα? Εμπιστευεται καποιον 3ο δηλαδη? Δεν ξερω κατα ποσο εχουν την τεχνογνωσια για ενα τοσο νεο προιον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν 11 ημέρες η τέσλα ξεκίνησε την εγκατάσταση των megapack της μεγαλύτερης μπαταρία που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, στην Καλιφόρνια (376% μεγαλύτερη από αυτή της Αυστραλίας, μετά την επέκτασή της). Συνολικά θα χρειαστεί 256 megapack, θα έχει χωρητικότητα 730 MWh και ισχύ 182,5 MW.

Σήμερα έχει ήδη εγκαταστήσει 32 megapack και έχει στο χώρο ακόμα 37 έτοιμα προς εγκατάσταση. Η εγκατάσταση έχει πλάνο να ενεργοποιηθεί στο πρώτο τρίμηνο του 21 και να είναι πλήρως λειτουργική μέχρι το δεύτερο.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, xristos97 είπε

Εδώ βέβαια είναι θέμα τι εννοεί ο νομοθέτης τηλεματική. 
Γιατί υπάρχουν πάρα πολλές βαθμίδες δεδομένων, κάποιες από τις οποίες είναι καθαρά αποτέλεσμα επεξεργασίας από το λογισμικό του OEM και δεν είναι (ούτε είναι ιδιαίτερα λογικό) να είναι στάνταρτ λόγω του ότι από αυτά μπορούν ή θα μπορέσουν να παρέχουν υπηρεσίες στους πελάτες. 
Μιλάμε για έξτρα υπηρεσίες που και η Tesla πουλάει ξεχωριστά και παράγονται από δικά της συστήματα, δεν είναι λογικό να τους κάνει να τα ανοίξουν. 

Έπειτα είναι και η ασφάλεια, γιατί τέτοια οχήματα, απόλυτα βασισμένα στην τηλεματική, η κυβερνοασφάλεια είναι πολύ δυσκολότερη.

Επίσης επειδή η tesla έχει και αρκετά διαφορετικά bus-ECUs, που είναι βασικά στην προσπάθεια για τελείως αυτόνομα αμάξια, επίσης καταλαβαίνω την προσπάθεια να προστατεύσουν οτιδήποτε μπορεί να διαρρεύσει από "πλάγιες" οδούς.  

Τέλος, είναι και το θέμα των προσωπικών δεδομένων, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι ο μάστορας δεν θα έχει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα τρίτων μέσω των αποθηκευμένων τηλεματικών δεδομένων του οχήματος όταν επικοινωνεί είτε με τον server είτε άμεσα με άλλα οχήματα (που εάν δεν απατώμαι γίνεται ήδη σε μερικά μοντέλα).

|

Για τα δεδομένα τηλεματικής που είναι βασικά για τις επισκευές από τρίτους, κυρίως ότι αφορά τα κοινά pre-processed/raw του bus και τα error codes/logs, τότε συμφωνώ με τον νομοθέτη.
Αυτά είναι τα βασικά για να δώσει στους ιδιοκτήτες την δυνατότητα να επιλέξουν τα δικά τους συνεργεία ή να επισκευάζουν μόνοι τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

Η ερωτηση ειναι θα πηγαινε ενας αλλος αγοραστης καπου αλλου το αμαξι του περα απο την Τεσλα? Εμπιστευεται καποιον 3ο δηλαδη? Δεν ξερω κατα ποσο εχουν την τεχνογνωσια για ενα τοσο νεο προιον.

Μπορουν να μαθουν. Περα απο αυτο ειναι πολλες οι περιπτωσεις που η ιδια η τεσλα δεν τα επισκευαζει και αναγκαζονται οι αγοραστες να τα εχουν παρατημενα. Κατα τα αλλα ειναι eco-friendly.

3 ώρες πριν, LongTom είπε

Εδώ βέβαια είναι θέμα τι εννοεί ο νομοθέτης τηλεματική. 
Γιατί υπάρχουν πάρα πολλές βαθμίδες δεδομένων, κάποιες από τις οποίες είναι καθαρά αποτέλεσμα επεξεργασίας από το λογισμικό του OEM και δεν είναι (ούτε είναι ιδιαίτερα λογικό) να είναι στάνταρτ λόγω του ότι από αυτά μπορούν ή θα μπορέσουν να παρέχουν υπηρεσίες στους πελάτες. 
Μιλάμε για έξτρα υπηρεσίες που και η Tesla πουλάει ξεχωριστά και παράγονται από δικά της συστήματα, δεν είναι λογικό να τους κάνει να τα ανοίξουν. 

Έπειτα είναι και η ασφάλεια, γιατί τέτοια οχήματα, απόλυτα βασισμένα στην τηλεματική, η κυβερνοασφάλεια είναι πολύ δυσκολότερη.

Επίσης επειδή η tesla έχει και αρκετά διαφορετικά bus-ECUs, που είναι βασικά στην προσπάθεια για τελείως αυτόνομα αμάξια, επίσης καταλαβαίνω την προσπάθεια να προστατεύσουν οτιδήποτε μπορεί να διαρρεύσει από "πλάγιες" οδούς.  

Τέλος, είναι και το θέμα των προσωπικών δεδομένων, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι ο μάστορας δεν θα έχει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα τρίτων μέσω των αποθηκευμένων τηλεματικών δεδομένων του οχήματος όταν επικοινωνεί είτε με τον server είτε άμεσα με άλλα οχήματα (που εάν δεν απατώμαι γίνεται ήδη σε μερικά μοντέλα).

|

Για τα δεδομένα τηλεματικής που είναι βασικά για τις επισκευές από τρίτους, κυρίως ότι αφορά τα κοινά pre-processed/raw του bus και τα error codes/logs, τότε συμφωνώ με τον νομοθέτη.
Αυτά είναι τα βασικά για να δώσει στους ιδιοκτήτες την δυνατότητα να επιλέξουν τα δικά τους συνεργεία ή να επισκευάζουν μόνοι τους.

Οπως ολοι γνωριζουν (ή θα επρεπε), obscurity is not security. Μαλιστα υπαρχουν ηδη αυτοκινητα τα οποια τα κανουν exploit, σε σημειο να μπορεις να το χειριζεσαι, χωρις καμια βοηθεια του κατασκευαστη. Κατα την γνωμη μου ειναι καλυτερα να ειναι πιο ανοιχτο ο,τι εχει να κανει με ασφαλεια. Το ιδιο ισχυει και στον παγκοσμιοι ιστο, οι υλοποιησεις του λογισμικου των server ανοιχτο λογισμικο ειναι (και οχι μονο). Σχετικα με ολα τα αλλα κατι θα γινει. Απλα να μπορεις να πηγαινεις να το επισκευασεις το αμαξι σου οπου θες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, xristos97 είπε

Οπως ολοι γνωριζουν (ή θα επρεπε), obscurity is not security. Μαλιστα υπαρχουν ηδη αυτοκινητα τα οποια τα κανουν exploit, σε σημειο να μπορεις να το χειριζεσαι, χωρις καμια βοηθεια του κατασκευαστη. Κατα την γνωμη μου ειναι καλυτερα να ειναι πιο ανοιχτο ο,τι εχει να κανει με ασφαλεια. Το ιδιο ισχυει και στον παγκοσμιοι ιστο, οι υλοποιησεις του λογισμικου των server ανοιχτο λογισμικο ειναι (και οχι μονο). Σχετικα με ολα τα αλλα κατι θα γινει. Απλα να μπορεις να πηγαινεις να το επισκευασεις το αμαξι σου οπου θες.

Η ασφάλεια, όπως έγραψα, είναι μόνο μια πλευρά του θέματος. Απλά την χρησιμοποιούν λόγω "ειδικού βάρους" ως αιτιολόγηση. 

Για το εάν πρέπει να είναι ανοικτό για να είναι ασφαλέστερο, δεν ξέρω αλλά δεν νομίζω να ισχύει. Τουλάχιστον εάν θέλεις ανωνυμία στα πελατειακά και εταιρικά δεδομένα. 
Φυσικά ότι κλειδώνει-ξεκλειδώνει, βέβαια δεν πρέπει να το πάρεις ως μπούσουλα για να ανοίξεις τα πάντα σε όλους. Πρέπει να δεις τι πιθανότητες έχεις να το κάνεις σε ένα ανοικτό σύστημα έναντι σε ένα κλειστό ή διαβαθμισμένο.

Για το δικαίωμα στην επιδιόρθωση του οχήματος σου, όπως πάλι έγραψα, είναι διαφορετική ομάδα δεδομένων που θα σου είναι χρήσιμη.
Πάλι υπό την σκέπη της τηλεματικής, με διαφορετική ομάδα δεδομένων που θα έχεις το ελεύθερο να δεις/επεξεργαστείς. Συμφωνώ ότι είναι δικαίωμα του καταναλωτή να επιλέξει το μέρος που θα κάνει την επισκευή και εάν μπορεί να το κάνει ο/η ίδιος.
|
Η τηλεματική είναι αρκετά πολύπλοκο θέμα και δυστυχώς δεν υπάρχει αρκετή νομοθεσία ή καλή εμπειρία στην ασφάλεια και πρακτικές. Τα δεδομένα που παράγονται δεν έχουν τους ίδιους αποδέκτες και δεν είναι για τις ίδιες χρήσεις, κάτι που μπερδεύει πολύ τα πράγματα όταν θέλεις να δεις τι πρέπει να έχεις ελεύθερο και τι δεν χρειάζεσαι ουσιαστικά (ή δεν θέλει να σε δώσει η εταιρία, καλώς ή κακώς).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

491915852_.png.2d584d2bc598ce1aa9210f20f1d21db5.png

- Το gross margin (στις cash πωλήσεις, μείον regulatory credits ) έφτασε στα επίπεδα του δεύτερου μισού του 2018. Ποιος θα το περίμενε, ότι χωρίς τα 7.500 δολάρια της επιδότησης της Αμερικής, θα φτάναμε μετά από 2 χρόνια στα ίδια επίπεδα; Μόνο εμείς οι καλτοποιημένοι το περιμέναμε. Τότε η επικρατούσα άποψη των μη καλτοποιημένων ήταν, ότι το model 3 δεν βγάζει κέρδος ούτε στα ακριβά μοντέλα και ότι το όποιο τέλος πάντων κέρδος βγει, θα βγει εκείνη την περίοδο όσο θα υπάρχει ακόμα η επιδότηση της Αμερικής.

- Σημειωτέον, ότι όταν η τεσλα πετύχαινε gross margin 22-23% στο δεύτερο μισό του 2018 δεν είχε μόνο το πλεονέκτημα των 7.500 δολαρίων της επιδότησης αλλά και τις αυξημένες κατά 80% πωλήσεις στα παχυλά σε margins model s/x (15.000->27.000).

- Τα margins του q4 θα επηρεαστούν από την πρόσφατη μείωση της τιμής του κινέζικου model 3 και του model s. Το κινέζικο model 3 θα ισοσταθμίσει τις απώλειες του margin 1ον με την αύξηση κατά 50% της παραγωγικής ικανότητας με την 3η βάρδια, 2ον με την μείωση του κόστους λόγω φθηνότερης μπαταρίας (LFP) και 3ον με τις πωλήσεις του κινέζικου model 3 στην Ευρώπη, το οποίο πωλείται σε πολύ καλύτερη τιμή.

- Σε 3 μήνες έρχεται και το κινέζικο model y, με ακόμα καλύτερα margins.

- Για πρώτη φορά (αν δεν κάνω λάθος) στην ιστορία της η τέσλα έχει περισσότερο ρευστό στα χέρια της (14,5 δις) από τις συνολικές τρέχουσες υποχρεώσεις της (13.3 δις).

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Droulas13 είπε

Πρώτα βίντεο από beta FSD:

και αστείες αντιδράσεις από μέσα από το αμάξι 🤣:

54cab5f9a3988_-_tron_legacy_vehicles_121

+

main4506.png

=

FSD-Beta.png

Αυτό εδώ είναι το πιο εντυπωσιακό σημείο.

Αυτοί οι γρήγορα μεταβαλλόμενοι δρόμοι στο roundabout ήταν/είναι κάτι που τα περισσότερα συστήματα δεν παίρνουν καθόλου.
Αν και το πήρε κάπως "κοφτά", πολύ γρήγορα άλλαξε τον ρυθμό στροφής σε  πολύ περισσότερο απότομο για να επαναφέρει το όχημα στο κέντρο του δρόμου. 

Επεξ/σία από LongTom
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μπλε γραμμή είναι η πορεία του cumulative cash flow from operating activities από το 2009 μέχρι σήμερα. Η κόκκινη γραμμή είναι η πορεία του cumulative net income.

Η tesla "έκαιγε χρήμα" σωρευτικά μέχρι και το q3 του 2018. Στο q4 2018 έκανε λειτουργικό break-even και από τότε έχει παράξει συνολικά μέσα σε 2 χρόνια 6,3 δις.

Φέτος, εν μέσω πανδημίας με το βασικό της εργοστάσιο κλειστό για σχεδόν 1,5 μήνα, έχει ήδη παράξει 2,9 δις και μόνο στο 3ο τρίμηνο 2,4 δις. Και αυτά ενώ έχει στα χέρια της 14,5 δις και τα συνολικά της δάνεια είναι 13,7 δις. Έχει καθαρό τραπεζικό δανεισμό θετικό και όχι αρνητικό.

Ανατρέξτε τώρα στα αρχικά ποστ του φόρουμ περί απάτης πυραμίδας και γελάστε ελεύθερα.

 

1321501794_.png.f96e0666a4108a7bef03f3758adaa865.png

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, Droulas13 είπε

Η μπλε γραμμή είναι η πορεία του cumulative cash flow from operating activities από το 2009 μέχρι σήμερα. Η κόκκινη γραμμή είναι η πορεία του cumulative net income.

Η tesla "έκαιγε χρήμα" σωρευτικά μέχρι και το q3 του 2018. Στο q4 2018 έκανε λειτουργικό break-even και από τότε έχει παράξει συνολικά μέσα σε 2 χρόνια 6,3 δις.

Φέτος, εν μέσω πανδημίας με το βασικό της εργοστάσιο κλειστό για σχεδόν 1,5 μήνα, έχει ήδη παράξει 2,9 δις και μόνο στο 3ο τρίμηνο 2,4 δις. Και αυτά ενώ έχει στα χέρια της 14,5 δις και τα συνολικά της δάνεια είναι 13,7 δις. Έχει καθαρό τραπεζικό δανεισμό θετικό και όχι αρνητικό.

Ανατρέξτε τώρα στα αρχικά ποστ του φόρουμ περί απάτης πυραμίδας και γελάστε ελεύθερα.

Ακριβως αυτο.

Εντωμεταξυ, ο καθενας θα μπορουσε να κανει μια λαθος εκτιμηση και να πιστευε οτι ο Musk ειναι απατεωνας, οτι τα "φουφουρια" (οπως ελεγε τις ανεμογεννητριες το γνωστο, εξαφανισμενο τρολλ) δεν βοηθανε, οτι δεν υπαρχει ζητηση για το model 3 κλπ.

Και οταν καποιος κανει λαθος, βγαινει και λεει: σορρυ παιδια. λαθος εκτιμηση.

Αλλα ακριβως επειδη δεν εκαναν λαθος εκτιμηση, αλλα εκαναν προπαγανδα και εδειχναν την εμπαθεια τους, τωρα ειναι εξαφανισμενοι.
Τα ποστ ομως εχουν μεινει για να γελαμε!

 

Υ.Γ.: Αν μαλιστα ειχαν κανει μια επενδυση 5.000€ στην μετοχη 1-2 χρονια πριν(οταν ελεγαν αυτα τα ανεκδοτα), αυτη η επενδυση τωρα θα αξιζε ~60.000€ και θα μπορουσαν να αγορασουν ενα model y.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Oταν είσαι ένας από τους πιο έξυπνους ανθρώπους στον κόσμο, αντιλαμβάνεσαι ποια είναι τα σημαντικά και τα επιτυγχανεις, μετά οι άλλοι απορούν, "τι έγινε ρε παιδια;"

Musk: Αυτό που μετράει είναι το "pace of innovation".

 

20201023_082203.jpg

- Τι έγινε ρε παιδια;

Επεξ/σία από sattack
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, sattack είπε

Oταν είσαι ένας από τους πιο έξυπνους ανθρώπους στον κόσμο, αντιλαμβάνεσαι ποια είναι τα σημαντικά και τα επιτυγχανεις, μετά οι άλλοι απορούν, "τι έγινε ρε παιδια;"

Musk: Αυτό που μετράει είναι το "pace of innovation".

20201023_082203.jpg

- Τι έγινε ρε παιδια;

Εντάξει ο άνθρωπας έκανε αυτό που επέβαλε η θέση του. 
Φασαρία για το νέο προϊόν με παράλληλη λάσπη στον ανταγωνισμό - κυρίαρχο στο market share. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...