Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Θα ήθελα σε αυτά που λέτε να προσθέσω ότι παρόλο το χαμό και την "σκόνη" που σηκώνεται από την εφαρμογή του κανονισμού προσωπικών δεδομένων, αυτά περί email, λιστών κλπ δεν είναι καινούργια, ίσχυαν ήδη στην Ε.Ε. με προηγούμενο κανονισμό. Ο κανονισμός GDPR που λέμε, προσθέτει σε αυτά που ίσχυαν ήδη ποιος έχει και υπό ποιούς όρους, δικαίωμα να διατηρεί και να επεξεργάζεται τα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεδομένα. Εννοείται ότι δεν χρειάζεται για όλα αυτά, να έχεις ρητή συναίνεση του άλλου. Δηλαδή, όταν σου ζητάει να του κάνεις μια προσφορά κάποιος κι εσύ του ζητήσεις το ονοματεπώνυμο, την διεύθυνσή του, το τηλέφωνο και το email  του για τον σκοπό της συναλλαγής και σου τα δώσει, εννοείται ότι έχει δώσει την συγκατάθεσή του για να του στείλεις μετά email με την προσφορά, δεν χρειάζεται να του πάρεις συγκατάθεση. Όπως και εννοείται ότι μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του για οποιονδήποτε άλλο λόγο, στα πλαίσια της χρηστής επαγγελματικής πρακτικής (μεταξύ αυτών και ευχετήρια emails 1-2 φορές τον χρόνο). Τώρα αν του στέλνεις προσφορές και λοιπά κάθε εβδομάδα, αυτό δεν είναι θέμα GDPR αλλά του προηγούμενου κανονισμού (δεν θυμάμαι πως λέγεται).
Ο GDPR όμως πρόσθεσε ότι εσύ σαν επαγγελματίας, πρέπει να γνωστοποιείς σε όποιον θέλει να μάθει: πού, πώς και για πόσο καιρό θα κρατάς το ονοματεπώνυμο, την διεύθυνση και όλα αυτά που σου έδωσε κάποιος, να παίρνεις όλα τα μέτρα για να μην τα πάρει αυτά κάποιος τρίτος, να τα σβήσεις αν σου το ζητήσει το πρόσωπο που αφορούν (υπό προϋποθέσεις βέβαια μπορείς να αρνηθείς, πχ είσαι στα δικαστήρια με κάποιον για κάποια διαφορά και σου λέει σβήσε με από πελάτη σου και σβήσε και κάθε δεδομένο μου, δικαιούσαι να του ρίξεις άκυρο γιατί εκκρεμεί δικαστική επίλυση και έχεις δικαίωμα να διατηρείς τα στοιχεία του και να τα δώσεις και στους δικηγόρους σου και στις αρχές-δικαστήριο κλπ )...και γενικά να έχεις μια πολιτική συμμόρφωσης για την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ των ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ δεδομένων που διαχειρίζεσαι...

Πάντως πολύ αεριτζήδικο χρήμα γύρω από το GDPR και πολύς χαμός χωρίς απαραίτητα να υπάρχει λόγος!

  • Απαντ. 54
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Σημερα παντως, εταιρια που ειχε τα στοιχεια μου, μου ζητησε τηλεφωνικα, με παρακαλεσαν στην κυριολεξια, αν μπορουν να δωσουν το τηλεφωνο μου σε καποιον κυριο εκτος εταιριας(πελατης τους), να μου τηλεφωνησει...μου ανεφεραν τον gpdr, και τους ειπα 'καλα κανετε και τα προσεχετε αυτα'....εν τελει ζητησα εγω το τηλεφωνο του εν λογω, και αφου τον ενημερωσαν προηγουμενως, του τηλεφωνησα...

Σαν να μπαινει μια ταξη, γιατι τα στοιχεια μας δινονταν δεξια κι αριστερα με περισση ευκολια...

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 ώρες πριν, 4saken είπε

Στις γιορτες στελνω με e-mail μια καρτα με ευχες στους πελατες τις προηγουμενης χρονιας που περασε, θα εχω θεμα που εχω διατηρησει τα e-mail τους?

Υποχρεούσαι όχι μόνο να έχεις λάβει σαφή συγκατάθεση από τον πελάτη αλλά και να είσαι σε θέση να το αποδείξεις στο 100%, εάν και εφόσον ελεγχθείς γι' αυτό.  Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κρατάς αρχείο, που να δείχνει πώς και πότε κάθε πελάτης συγκατάθεσε στη λήψη email από την εταιρία σου. Επίσης, ακόμη και αν ισχύουν τα παραπάνω, θα πρέπει σε κάθε mail να υπάρχει η επιλογή για unsubscribe.
(και τα παραπάνω αφορούν το οποιοδήποτε mail και όχι απλά προσφορές κλπ, άρα αφορά και την ευχετήρια κάρτα στο παράδειγμα σου)

Επεξ/σία από l337
  • Like 1
Δημοσ.

κάτι που το εξηγεί σε ανάλυση και αξίζει να το δείτε

 

και κατ εμέ προς το θετικό γίνεται αυτό γιατί ορισμένα πράγματα είχαν ξεφύγει.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, l337 είπε

Υποχρεούσαι όχι μόνο να έχεις λάβει σαφή συγκατάθεση από τον πελάτη αλλά και να είσαι σε θέση να το αποδείξεις στο 100%, εάν και εφόσον ελεγχθείς γι' αυτό.  Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κρατάς αρχείο, που να δείχνει πώς και πότε κάθε πελάτης συγκατάθεσε στη λήψη email από την εταιρία σου. Επίσης, ακόμη και αν ισχύουν τα παραπάνω, θα πρέπει σε κάθε mail να υπάρχει η επιλογή για unsubscribe.
(και τα παραπάνω αφορούν το οποιοδήποτε mail και όχι απλά προσφορές κλπ, άρα αφορά και την ευχετήρια κάρτα στο παράδειγμα σου)

Όχι, δεν υποχρεούσαι, από την στιγμή που μπορείς να αποδείξεις ότι σου έδωσε την λεγόμενη soft consent: μου έκανες μια παραγγελία και μου έδωσες τα στοιχεία παράδοσης... εννοείται ότι θα επικοινωνήσω μαζί σου για να σου κάνω την παράδοση! Σε σεμινάριο που παρακολούθησα ένας εκ των εισηγητών είπε επί της ουσίας ότι, όλο αυτό που έγινε κατά τον Μάιο που έτρεχαν όλοι να ζητήσουν συγκατάθεση απο το πελατολόγιο τους ήταν η μεγαλύτερη ανοησία εκ μέρους τους, διότι την συγκατάθεση όπως την δίνει ο άλλος εύκολα την παίρνει πίσω ή δεν την δίνει καθόλου, ενώ αντίθετα στην πλειονότητα των περιπτώσεων υπήρχε ήδη η σιωπηρή συγκατάθεση στα πλαίσια της επαγγελματικής συνεργασίας και συναλλακτικων ηθών.

Διαχωρίζω το θέμα των newsletters καθώς όπως είπα νωρίτερα, αυτά καλύπτονταν ούτως ή άλλως από άλλο προγενέστερο κανονισμό.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Σε σεμινάριο που παρακολούθησα ένας εκ των εισηγητών είπε επί της ουσίας ότι, όλο αυτό που έγινε κατά τον Μάιο που έτρεχαν όλοι να ζητήσουν συγκατάθεση απο το πελατολόγιο τους ήταν η μεγαλύτερη ανοησία εκ μέρους τους, διότι την συγκατάθεση όπως την δίνει ο άλλος εύκολα την παίρνει πίσω ή δεν την δίνει καθόλου, ενώ αντίθετα στην πλειονότητα των περιπτώσεων υπήρχε ήδη η σιωπηρή συγκατάθεση στα πλαίσια της επαγγελματικής συνεργασίας και συναλλακτικων ηθών. 

Περί σιωπηρής συγκατάθεσης
https://gdpr-info.eu/recitals/no-32/

Αναφορά σε κείμενο

3Silence, pre-ticked boxes or inactivity should not therefore constitute consent

Και περί υποχρεώσης απόδειξης
https://gdpr-info.eu/recitals/no-42/


Περισσότερα για το gdpr εδώ και εδώ.

 

 

Επεξ/σία από l337
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, l337 είπε

Περί σιωπηρής συγκατάθεσης
https://gdpr-info.eu/recitals/no-32/

Και περί υποχρεώσης απόδειξης
https://gdpr-info.eu/recitals/no-42/


Περισσότερα για το gdpr εδώ και εδώ.

Τώρα είμαι εκτός γραφείου άμα προλάβω αύριο θα ρίξω μια ματιά στα κιτάπια μου να σου πω τι έχω σημειώσει σχετικά.

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, mechpanos είπε

Τώρα είμαι εκτός γραφείου άμα προλάβω αύριο θα ρίξω μια ματιά στα κιτάπια μου να σου πω τι έχω σημειώσει σχετικά.

Ευχαριστώ :) Να σημειώσω πως δεν είμαι νομικός ή κάτι σχετικό απλά έχω διαβάσει (έτσι νομίζω δηλαδή) σωστά τον νόμο. Εννοείται πως δέχομαι αντίλογο αν έχω καταλάβει κάτι λάθος. Γι' αυτό υπάρχουν και τα forum άλλωστε, ώστε να μπορούμε να συζητάμε :)

  • Like 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, l337 είπε

Υποχρεούσαι όχι μόνο να έχεις λάβει σαφή συγκατάθεση από τον πελάτη αλλά και να είσαι σε θέση να το αποδείξεις στο 100%, εάν και εφόσον ελεγχθείς γι' αυτό.  Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κρατάς αρχείο, που να δείχνει πώς και πότε κάθε πελάτης συγκατάθεσε στη λήψη email από την εταιρία σου. Επίσης, ακόμη και αν ισχύουν τα παραπάνω, θα πρέπει σε κάθε mail να υπάρχει η επιλογή για unsubscribe.
(και τα παραπάνω αφορούν το οποιοδήποτε mail και όχι απλά προσφορές κλπ, άρα αφορά και την ευχετήρια κάρτα στο παράδειγμα σου)

Μαλιστα...Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω την επιλογη unsubscribe, δεν εχω καν καποια λιστα με πελατολογιο ωστε να στελνω μαζικα e-mail, ειναι ολα προσωποποιημενα (πχ Dear Kostas,) ποτε δεν ειχα θεμα να ενοχληθει καποιος, θελω ομως να ξερω τι ακριβως παιζει.

Δημοσ.

Μου εστειλαν καποιες εταιρειες μηνυμα στο κινητο ζητωντας την συγκαταθεση μου (π.χ ικεα μου ερχεται στο μυαλο τωρα),

Δεν την εδωσα (αντε λεω γλυτωσα).

Τσουπ ομως μετα απο κανενα μηνα ξαναρχισαν τα μηνυματα.

ΥΓ. Εχω ακουσει πως μερικοι δικηγοροι σε περιπτωσεις προσωπικες τους τραβανε αγωγες και κονομανε φραγκακια...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...