Προς το περιεχόμενο

Το thread της SpaceX. (10 χρονια μετα την πιο κομβικη της στιγμη)


sattack

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, masteripper είπε

...ούτε μία φορά δεν είδα 1 μηχανισμό που έστω να προσπαθεί να σώσει την κατάσταση...

Αντίστοιχα, έχεις δει κάποιο μηχανισμό που να προσπαθεί να σώσει την κατάσταση σε ένα αεροπλάνο; Εάν κάτι δεν πάει καλά και στο αεροπλάνο... μπουμ κι αυτό! Γιατί όμως δεν μας απασχολεί; Επειδή το αεροπλάνο είναι σήμερα το μέσο με τη μικρότερη πιθανότητα ατυχήματος! Αυτός λοιπόν είναι και ο στόχος για το vertical landing... να είναι εξίσου ασφαλές με τις αεροπορικές πτήσεις.

Επιπλέον, το horizontal landing της NASA με το Space Shuttle δεν το λες και ασφαλές, από τη στιγμή που χάσανε 2 αποστολές στις 135...

Εξαιρετικό το video του Everyday Astronaut, που εξηγεί για ποιο λόγο το Starship ΔΕΝ έχει τέτοιο μηχανισμό: 

 

Επεξ/σία από Thanar
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 744
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

2 λεπτά πριν, Thanar είπε

Αντίστοιχα, έχεις δει κάποιο μηχανισμό που να προσπαθεί να σώσει την κατάσταση σε ένα αεροπλάνο; Εάν κάτι δεν πάει καλά και στο αεροπλάνο... μπουμ κι αυτό! Γιατί όμως δεν μας απασχολεί; Επειδή το αεροπλάνο είναι σήμερα το μέσο με τη μικρότερη πιθανότητα ατυχήματος! Αυτός λοιπόν είναι και ο στόχος για το vertical landing... να είναι εξίσου ασφαλές με τις αεροπορικές πτήσεις.

Επιπλέον, το horizontal landing της NASA με το Space Shuttle δεν το λες και ασφαλές, από τη στιγμή που χάσανε 2 αποστολές στις 135...

Εξαιρετικό το video του Everyday Astronaut, που εξηγεί για ποιο λόγο το Starship ΔΕΝ έχει τέτοιο μηχανισμό:

Ελαφρά την καρδία δέχεσαι την στατιστική του θέματος...εγώ προσωπικά το θεωρώ απαράδεκτο...αλλά ο καθένας με την άποψη του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 λεπτά πριν, masteripper είπε

Ελαφρά την καρδία δέχεσαι την στατιστική του θέματος...εγώ προσωπικά το θεωρώ απαράδεκτο...αλλά ο καθένας με την άποψη του.

Η στατιστική είναι το πάν. Τώρα αν προσωπικά το θεωρείς απαράδεκτο, το ίδιο πρέπει να λες και για το να μην έχουν στα αεροπλάνα αλεξίπτωτο για κάθε επιβάτη, ή ακόμη καλύτερα εκτοξευόμενο κάθισμα με ενσωματωμένο αλεξίπτωτο, οξυγόνο και infotainment σύστημα για την εμπειρία...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, Thanar είπε

Η στατιστική είναι το πάν. Τώρα αν προσωπικά το θεωρείς απαράδεκτο, το ίδιο πρέπει να λες και για το να μην έχουν στα αεροπλάνα αλεξίπτωτο για κάθε επιβάτη, ή ακόμη καλύτερα εκτοξευόμενο κάθισμα με ενσωματωμένο αλεξίπτωτο, οξυγόνο και infotainment σύστημα για την εμπειρία...

Στατιστική ξεστατιστική εαν π.χ ο Musk κάνει την πελώρια αποστολή στον Άρη με τυμπανοκρουσίες και φωτοβολίδες και καθόμαστε και περιμένουμε 1 χρόνο να φτάσουν στον Άρη και αρχίσει η προσεδάφιση και ταρατατζουμ ταρατζαμ...κρατάει η υφήλιος την ανάσα της ...και μπουμ βρέθηκε 1 πετραδάκι εκεί που δεν έπρεπε ή το έδαφος είναι ασταθές στο σημείο προσεδάφισης ή πολλά "άν" πως θα της φαινόταν της στατιστικής αν όλα εκραγούν και γίνουν στάχτη γιατί δεν μπήκε 1 έξτρας μηχανισμός για παν ενδεχόμενο...και το παγκόσμιο διαστημικό πρόγραμμα πάει 30 χρόνια πίσω

Καλά και άγια όλες οι μελέτες ότι το Vertical είναι το καλύτερο και οικονομίες ...και ...και αλλά πολλά αλλά το καημένο το Shuttle αμφιβάλλω αν εν τέλει είναι τόσο αποτυχημένο σαν Concept και αν δεν μπαίναν τα χρηματοοικονομικά στην μέση και επιμέναμε στο ασφαλέστερο δεν θα είχε την αποδοχή που θα έπρεπε....

Πάρτο και μπακάλικα...πετάς 1 μπουκάλι Κοκα-κόλας...πόσες πιθανότητες έχει να σταθεί όρθιο και πόσες να προσγειωθεί κατα μήκος.

 

Επεξ/σία από masteripper
  • Like 1
  • Confused 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, masteripper είπε

Στατιστική ξεστατιστική εαν π.χ ο Musk κάνει την πελώρια αποστολή στον Άρη με τυμπανοκρουσίες και φωτοβολίδες και καθόμαστε και περιμένουμε 1 χρόνο να φτάσουν στον Άρη και αρχίσει η προσεδάφιση και ταρατατζουμ ταρατζαμ...κρατάει η υφήλιος την ανάσα της ...και μπουμ βρέθηκε 1 πετραδάκι εκεί που δεν έπρεπε ή το έδαφος είναι ασταθές στο σημείο προσεδάφισης ή πολλά "άν" πως θα της φαινόταν της στατιστικής αν όλα εκραγούν και γίνουν στάχτη γιατί δεν μπήκε 1 έξτρας μηχανισμός για παν ενδεχόμενο...και το παγκόσμιο διαστημικό πρόγραμμα πάει 30 χρόνια πίσω

Καλά και άγια όλες οι μελέτες ότι το Vertical είναι το καλύτερο και οικονομίες ...και ...και αλλά πολλά αλλά το καημένο το Shuttle αμφιβάλλω αν εν τέλει είναι τόσο αποτυχημένο σαν Concept και αν δεν μπαίναν τα χρηματοοικονομικά στην μέση και επιμέναμε στο ασφαλέστερο δεν θα είχε την αποδοχή που θα έπρεπε....

Πάρτο και μπακάλικα...πετάς 1 μπουκάλι Κοκα-κόλας...πόσες πιθανότητες έχει να σταθεί όρθιο και πόσες να προσγειωθεί κατα μήκος.

 

όταν φτιάχνεις κάτι δομικά για να είναι όρθιο , χρειάζεται περισσότερες δομές , άρα και βάρος για να προσγειωθεί οριζόντια. Άρα δεν είναι τόσο απλό όσο 1 μπουκάλι κοκα κόλα , τώρα στέλνω μύνημα 2 να πάρω κοκα κόλα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, masteripper είπε

Πάρτο και μπακάλικα...πετάς 1 μπουκάλι Κοκα-κόλας...πόσες πιθανότητες έχει να σταθεί όρθιο και πόσες να προσγειωθεί κατα μήκος.

Ο,τι καλύτερο έχω διαβάσει ποτέ, απλά μπράβο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Space X θέλει να προσγειώνεται με την ακρίβεια εκατοστού για να επιτρέψει να μην απομακρύνεται ο πύργος φόρτωσης και εδω ακούμε για κουτάκια αναψυκτικών.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όσο σοβαρά και να θέλει κανείς να πάρει μια συζήτηση για τις ανησυχίες για την μελλοντική ασφάλεια κάθε προσεδάφισης, μόλις ξεστομιζουνε αυτό για τα κουτάκια αναψυκτικών, αντε γεια...  (πριν 100 χρονια θα λεγανε "το σίδερο είναι πιο βαρύ από τον αέρα, πως θα πετάξουν "σιδερένια πουλιά"? 100 φορές να πετάξεις ένα σίδερο, αυτό θα πέσει κατω"...)

.

.

.

Από μακρινή λήψη φαίνεται κάτι αλλο πολύ εντυπωσιακο: το Starship μολις γυρισε και έπεφτε με την "κοιλια", έκοψε ταχύτητα σε απίστευτο βαθμο! Σαν να έπεφτε με αλεξιπτωτο! Την τελική μανούβρα για να έρθει σε καθετη θέση την έκανε απίστευτα χαμηλά, γυρω στα 800μ!!!

Στην αρχή νόμισα ότι τα βίντεο είναι ψεύτικα! Τόσο απίστευτο είναι. Δεν είναι ούτε αργη κίνηση, ουτε μοντάζ, τόσο αργά έπεφτε και τόσο χαμηλά γυρισε!

Βρήκα αυτό εδώ στο youtube, στην αρχή δεν φαίνεται τίποτα ιδιαίτερο, πάτε στο τέλος να δείτε αυτό που αναφέρω, ειναι εντυπωσιακό. 

 

 

Στο twitter ίσως φαίνεται πιο καλά.

 

 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, sattack είπε

Από μακρινή λήψη φαίνεται κάτι αλλο πολύ εντυπωσιακο: το Starship μολις γυρισε και έπεφτε με την "κοιλια", έκοψε ταχύτητα σε απίστευτο βαθμο! Σαν να έπεφτε με αλεξιπτωτο! Την τελική μανούβρα για να έρθει σε καθετη θέση την έκανε απίστευτα χαμηλά, γυρω στα 800μ!!!

Στην αρχή νόμισα ότι τα βίντεο είναι ψεύτικα! Τόσο απίστευτο είναι. Δεν είναι ούτε αργη κίνηση, ουτε μοντάζ, τόσο αργά έπεφτε και τόσο χαμηλά γυρισε!

Βρήκα αυτό εδώ στο youtube, στην αρχή δεν φαίνεται τίποτα ιδιαίτερο, πάτε στο τέλος να δείτε αυτό που αναφέρω, ειναι εντυπωσιακό. 

 

 

Τι βάρος είχε το συγκεκριμένο;;; Ξέρει κανείς;;; Λόγος δεν μας πέφτει λεφτά της NASA μοιράζονται,  πολύ σωστή η παρατήρηση τώρα που το βλέπω  , άρα μιλάμε για ένα πανάλαφρο κούφιο περιτύλιγμα  τελείως άδειο εσωτερικά για να πέφτει τόσο σιγά με μόνο βάρος τη μηχανή εκκίνησης και τα λιγοστά της καύσιμα να ανέβει σε ύψος 2-3 χιλιομέτρων.

Να πάρουμε σαν δεδομένο ότι κάποια στιγμή κατάφεραν στις δοκιμές και το επανέφεραν σώο. Ε και σιγά το κατόρθωμα. Άσχετη σύγκριση για πλάκα το λέω και τα drones κάποια στιγμή τα προσγείωσαν ενώ στην αρχή καταστρέφονταν. Τι θα γίνει όμως με το πραγματικό σκάφος αν και όταν γίνει όταν μας λένε ότι πιθανώς , θα έχει βάρος 100 τόνων;;;;

Εγώ θα έλεγα αντί να πανηγυρίζουν με  λόγια του τύπου "Άρη ερχόμαστε"  να σοβαρευτούν και να απαντήσουν σε καυτά  ερωτήματα διότι και η απειροελάχιστη πιθανότητα αποτυχίας θα στείλει στον άλλο κόσμο και κάποιους άλλους ανθρώπους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, papoys1 είπε

Δηλαδή το συγκεκριμένο είχε βάρος 100 τόνους και έπεφτε χωρίς μηχανική ενέργεια αφού οι μηχανές ήταν σβηστές με τόσο αργή ταχύτητα;;;;

Το Α380 ζυγίζει 580 τόννους και πετάει.

To μεγαλύτερο κοντεινεράδικο ειναι το OOCL Hong Kong το οποιό χωράει 21.500 κοντέινερ και μονο το καυσιμο του είναι 15 εκ. λίτρα. και όμως επιπλέει.

Τι σχέση εχει το βάρος αν o σχεδιασμός ειναι σωστός. Μηπως να το ξαναγυρίσουμε στα κουτάκια;

Για να μην το γυρίσουμε στα κουτάκια παραθέτω τον τύπο της τελικής ταχύτητας ενος αντικειμένου. Φαίνεται μάλλον ξεκάθαρα οτι μεγαλύτερο ρόλο παίζει η επιφάνεια και οι τριβές απο το ίδιο το βάρος/μάζα. Άρα μάλλον οι μηχανικοί τα υπολόγισαν σωστά και δεν πετάξανε ενα κονσερβοκούτι, μάλλον, ίσως.

V_t=\sqrt\frac{2mg}{\rho A C_d}
V_t = terminal velocity
m = mass of the falling object
g = acceleration due to gravity
\rho = density of the fluid through which the object is falling
A = projected area of the object
C_d = drag coefficient
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως λίγο που το είδα το θέμα...πιο πολύ χρηματοοικονομικό είναι το θέμα .

Η κάθετη προσγείωση χρειάζεται λιγότερη έρευνα και ουσιαστικά απο την στιγμή που έχεις την τεχνολογία του πυραύλου είναι θέμα ακριβών υπολογισμών για την προσγείωση....οτιδήποτε άλλο θελει πολύ χρήμα...

Υπομονή σε 5 χρόνια θα ξέρουμε

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...