Προς το περιεχόμενο

Star Wars Episode IX


coffeex

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να κανω μια ηλιθια ερωτηση; Εφοσον ανετα το 80% του fanbase ειναι ανδρες απο 20 εως 70ετων με ποια λογικη βαζουν παντου γυναικες; Εχουν καμια ερευνα οτι οι νεοφεμινιστριες θα στηριξουν space opera και θα αγοραζουν μαζικα εισιτηρια και merchandise? Μου φαινεται λιγο αυτοκτονικη λογικη.(προς θεου δεν λεω να μην υπαρχουν καθολου γυναικες)

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

βλεπω την 3η πραξη της ταινιας. εκατσα να δω πως εγινε η δημογραφικη διανομη των καλων και κακων χαρακτηρων στην ultimate μαχη της Saga. δεν αναφερομαι μονο στους κεντρικους, αλλα και στους extras που εμφανιζονται στιγμιαια μπροστα στην καμερα.

καλοι: δυο λευκοι μονο, ο ενας ειναι ενας νεκρος γερος, και ο αλλος ενας χοντρος neckbeard. οι υπολοιποι ειναι γυναικες, λατινοι, ασιατες, μαυροι.

κακοι: ολοι λευκοι αντρες.

και μετα αναρωτιούνται γιατι εχει πατωσει το merchandise τους;

Στις 1/5/2020 στις 3:18 ΜΜ, krakozia είπε

Να κανω μια ηλιθια ερωτηση; Εφοσον ανετα το 80% του fanbase ειναι ανδρες απο 20 εως 70ετων με ποια λογικη βαζουν παντου γυναικες; Εχουν καμια ερευνα οτι οι νεοφεμινιστριες θα στηριξουν space opera και θα αγοραζουν μαζικα εισιτηρια και merchandise? Μου φαινεται λιγο αυτοκτονικη λογικη.(προς θεου δεν λεω να μην υπαρχουν καθολου γυναικες)

οπως το βλεπω εγω, δεν εχει να κανει με ερευνες, αλλα με τρεις παραγοντες. την λανθασμενη πεποιθηση τους στο οτι το brand ειναι τοσο δυνατο, που πουλαει απο μονο του ακομη και αν δεν ειναι ποιοτικο. οτι το Hollywood ανεκαθεν  εγερνε πολιτικα προς την λιγοτερη συντηρητικη Δημοκρατικη παραταξη. και το woke κλιμα οπως εχει καλλιεργηθει τα τελευταια χρονια μεσα απο τα social media. Οποτε για να αυξησουν τα κερδη τους, πρεπει να μεγαλωσουν το καταναλωτικο κοινο τους, δηλαδη το fanbase, αρα περα απο τους λευκους αντρες, που αποτελουν ηδη τους παλιους φανς, πρεπει να τραβηξουν και τα αλλα δημογραφικα στρωματα  οπως γυναικες, μαυρους, κινεζουν, μουσουλμανους, κτλ.

οποτε προσπαθουν να φτιαξουν και να μαρκεταρουν  προιοντα που θα ειναι ελκυστικα  στους παντες. ναι μεν εχεις τον πρωτο μαυρο Stormtrooper, αλλα εκανε μονο τον σοφερ της WASP πρωταγωνιστριας, και οχι το ρομαντικο ταιρι της, διαφορετικα θα χανανε την midwest america family. ναι μεν εχεις το πρωτο λεσβιακο φιλι, αλλα εγινε στιγμιαια στο background, για να το σβησουν στην θεατρικη εκδοση για την ασιατικη αγορα. ναι μεν εχεις τον παιδικο ηρωα Luke πισω για να χαρουν οι παλιοι φανς, αλλα τον ξεπαστρευεις γρηγορα, γιατι θελεις να δωσεις χωρο στην νεα γενια diversive ηρωων, αρα και στα νεα παιχνιδια. 

στο τελος ομως, αυτα τα προιοντα καταληγουν να μην αρεσουν σε κανεναν και να διχαζει το fanbase, αντι να το αυξανει. και το ειδαμε αυτο να συμβαινει στα Marvel comics, που πατωσανε οταν εγιναν woke. Στο Doctor Who. Στο Terminator Dark Fate. Στο Ghostbusters. Και φυσικα στο Star Wars. Το προβλημα ομως ειναι οτι δεν δειχνουν οι εταιρειες να μαθαινουν απο τα λαθη τους. Και πολυ φοβαμαι, οτι ακομη και να φυγει η Kennedy, ισως να μην καλυτερεψει η κατασταση. ιδωμεν.

Επεξ/σία από KilliK
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Θεωρώ πως το πρόβλημα πηγάζει από τη "σχιζοφρενική" στάση της Disney απέναντι στο Star Wars.

Ακολουθεί σεντόνι:

Spoiler

Δηλαδή, επιχειρεί να διευρύνει την αγορά (γιατί, πέρα από την όποια ατζέντα προωθεί ή δεν προωθεί το οποιοδήποτε άτομο σχετίζεται με τα νέα SW, την εταιρία τη νοιάζουν τα κέρδη πρωτίστως) ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει την αρχική τριλογία (η οποία έχει μια σειρά από σοβαρά, δικά της θέματα) με την ίδια στείρα προγονολατρία Νεοέλληνα που θα σου φάει τα αυτιά με τους αρχαίους ημών και τα βαλανίδια την ώρα που ρουφάει τη φραπεδιά του, ρεύεται και καθαρίζει τη μάκα ανάμεσα από τα δάχτυλα των ποδιών του.

Το πώς επιχειρεί να διευρύνει την αγορά το είδαμε: προσθέτοντας ένα καλό μείγμα από φυλές στους πρωταγωνιστές, δίνοντας περισσότερο πρωταγωνιστικό ρόλο σε γυναίκες και εισάγοντας κάποιες νέες ιδέες. Πράγμα το οποίο, για να είμαι σαφής, είναι σωστό ως σκέψη: και εμπορικά, αλλά και σεναριακά. Έχεις ένα ολόκληρο σύμπαν, θέλεις μεγαλύτερη πολυμορφία.

Η αποτυχία έγκειται στον τρόπο της εκτέλεσης, όμως παράλληλα -και κυρίως- φανερώνει και τα σκουριασμένα μυαλά που πήραν τις αποφάσεις οι οποίες εκτελέστηκαν τσάτρα-πάτρα. Ένας φαύλος κύκλος.

Οι γυναίκες, λ.χ., που πήραν πρωταγωνιστικό ρόλο, είναι απλώς κακέκτυπα των πατριαρχικών προτύπων που υποτίθεται πως αντιμάχεται η -και καλά- προοδευτική νέα τριλογία. Εκεί που πριν από σαράντα χρόνια είχαμε αυταρχικούς άντρες, τώρα έχουμε αυταρχικές γυναίκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αγαπημένη μου ναυαρχέσσα και η (κατά κύριο λόγο αποτελούμενη από γυναίκες) κουστωδία της. Αυτά που κάνει η ναύαρχος Χόλντο, και έχουν χαιρετιστεί από διαφόρους "προοδευτικούς", είναι τόσο αλλοπρόσαλλα και αυταρχικά ώστε αρκεί να βάλουμε έναν άντρα στη θέση της και αμέσως αλλάζουν όλα: η δυναμική, όλο αυτοπεποίθηση γυναίκα μετατρέπεται σε έναν τύραννο που στέλνει εκατοντάδες στο θάνατο γιατί απαξιεί να ενημερώσει εγκαίρως για το (κάκιστο, ούτως ή άλλως) σχέδιο. Αυτός ο χαρακτήρας, όμως, στην ταινία περιγράφεται σαν "ηρωίδα", που μάλιστα (σε μια εξέλιξη πέρα από κάθε λογική) θυσιάζει τη ζωή της για να "πιλοτάρει" μόνη της ένα σκάφος (που είναι αρκετά αυτοματοποιημένο ώστε να κινείται αυτόνομα αλλά δεν έχει, ας πούμε, αυτόματο πιλότο...)

Γενικότερα, στις σύγχρονες ταινίες, μια προσεκτική παρατήρηση φανερώνει πως ο "προοδευτισμός" επιτρέπει στις γυναίκες να φέρονται σαν γαϊδούρια κι αυτό όχι απλά δεν προκαλεί αντιδράσεις αλλά χαιρετίζεται σαν δήθεν δυναμισμός.

Παράδειγμα, τυχαία έπεσα χθες πάνω στο Thor: The Dark World σε κάποιο ελεύθερο κανάλι, Alpha νομίζω (παρένθεση: αδύνατο να δεις ταινία, οσοδήποτε καλή ή μάπα, το σκίζουν στις διαφημίσεις). Εκεί, λοιπόν, που πηγαίνει η Τζέιν Φόστερ (Πόρτμαν) να ερευνήσει τι συμβαίνει με αυτή τη "σκοτεινή ενέργεια" που εμφανίστηκε ξαφνικά, έχει μαζί της μια βοηθό, τη Ντάρσι Λιούις (μονίμως είρωνα) η οποία βοηθός σέρνει πίσω της ένα δικό της βοηθό, άντρα. Οι δύο γυναίκες απαξιούν να μάθουν το όνομά του, αυτός ο κακομοίρης κλαψουρίζει κάθε τόσο "με λένε Ίαν", του δίνουν εντολές κοφτά σαν να είναι στόκος, αυτός πάλι μουρμουράει "ξέρω πώς είναι το τάδε όργανο [δεν χρειάζεται να μου το περιγράψεις σαν να είμαι γκαζμάς]", κάποια στιγμή η είρωνας σκέφτεται τι γούστο που θα είχαν να κάνουν ένα πείραμα με το παπούτσι του κακομοίρογλου, και όλο αυτό στην οικονομία της ταινίας πλασσάρεται ως comic relief. Δυο γυναίκες "σύγχρονες" αντιμετωπίζουν έναν άντρα σαν βλάκα, δεν ασχολούνται καν να τον φωνάξουν με το όνομά του, θεωρούν πως έχουν κάποιο δικαίωμα στα ρούχα του για να κάνουν "πειράματα". Κι αυτό, είναι απολύτως αποδεκτό, μιλάμε για μια σκηνή με διάρκεια λεπτών, δεν είναι κάτι που περνάει σε δευτερόλεπτα.

Φανταστείτε, τώρα, τη σκηνή ανάποδα: Δύο άντρες, να σέρνουν πίσω τους μια γυναίκα, να απαξιούν να τη φωνάξουν με το όνομά της, να της δίνουν εντολές σαν να είναι βούρλο και να σκέφτονται "ας ρίξουμε το παπούτσι της στο κενό να δούμε τι θα γίνει". Κι αυτό, ως comic relief. Δεν υπάρχει περίπτωση, θα είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν, θα τους είχαν σκίσει κριτικοί και πολιτικορθάκηδες.

Κι εκεί, αν θέλουμε να το δούμε ευρύτερα, έχουμε μία από τις βασικές ρίζες του προβλήματος των Star Wars: οι "φρέσκες ιδέες" είτε εγκαταλείπονται, είτε απλά υπάρχουν για να αντικαταστήσουν τους άντρες με γυναίκες, στις ίδιες προβληματικές συμπεριφορές. Τόλμησε το Star Wars να δώσει "πρωταγωνιστικό" ρόλο σε μαύρο άντρα, αφήνοντας το origin story πρακτικά αναξιοποίητο και μετατρέποντάς το στο "Σοφέρ της κυρίας Ντέιζι (Ρίντλεϊ)". Φαντάζεστε μια μαύρη γυναίκα να τρέχει σαν κουτάβι με λιγωμένο βλέμμα πίσω από ένα λευκό άντρα, να του λέει "έχω κάτι να σου πω" κι αυτός να μην αδειάζει ούτε να τη χέσει; Κι αυτό να βαφτίζεται "προοδευτισμός"; 

Και κάπως έτσι καταλήγουμε στην προοδευτική πριγκιποπούλα που λυτρώνει τον (πατροκτόνο, δολοφόνο αμάχων, ηθικό και φυσικό αυτουργό αμέτρητων εκτελέσεων) πρίγκιπα με ένα φιλί, νικά τον κακό παππού της και οικειοποιείται το όνομα των πλήρως ξεκληρισμένων Skywalker.

Στην ουσία, οι νέες ταινίες αυτό έκαναν: αντέγραψαν στείρα τις παλιές, κι απλά έβαλαν μια γυναίκα στη θέση του Λουκ και κάμποσες άλλες σε κεντρικότερους ρόλους. Σε αυτό, ενδεχομένως, έπαιξε ρόλο η επιεικώς άθλια κατάσταση του Μαρκ Χάμιλ και η απροθυμία του Χάρισον Φορντ να κάνει κάτι περισσότερο από μια τελευταία αρπαχτή και να επιβάλλει, επιτέλους, αυτό που λέγεται πως ήθελε από την αρχική τριλογία, δηλαδή να σκοτωθεί ο Χαν Σόλο. Εικάζω πως αν ο Φορντ είχε διάθεση να ασχοληθεί περισσότερο, άνετα υποσκίαζε το ορφανό με προφορά μυλαίδης.

Στην πορεία, η κακογραμμένη Ρόουζ εξαφανίστηκε, η Φάσμα άρπαξε περισσότερες μάπες κι από το Ζήκο στο Μπακαλόγατο, στο τελευταίο μισάωρο της ταινίας προσπάθησαν να δημιουργήσουν background story για τον Πο ώστε να γίνει και με τη βούλα διάδοχος του Σόλο, από τους κλωνοποιημένους στρατιώτες περάσαμε στον κλωνοποιημένο Σνόουκ, η μούμια κινούσε τα νήματα και έβγαζε πόρους και χρήματα από το σταφιδιασμένο πρωκτό της για να ναυπηγήσει ένα στόλο στελεχωμένο με Κύριος οίδε ποιους και παρκαρισμένο μέχρι να σκάσει μύτη ο επίσης τεράστιος στόλος της κατά τα λοιπά "ηττημένης" συμμαχίας και, γενικά, άλλα νήματα έμειναν ουσιαστικά αναξιοποίητα (Φιν) ή κόπηκαν τελείως (Ρόουζ), η λογική πήγε περίπατο και, μετά από μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια και τρεις ταινίες ήρθε πάλι η πρώτη τριλογία να "σώσει" την κατάσταση, δηλαδή να μας σερβίρουν ξαναζεσταμένο φαγητό 40ετίας, με όλα τα προβλήματα της παλιάς, αλλά σερβιρισμένα με το δήθεν προοδευτισμό του 21ου αιώνα...

Όλα αυτά, βέβαια, δεν νομίζω πως θα εμποδίσουν τη Disney να συνεχίσει το άρμεγμα. Ελπίζω, τουλάχιστον, όχι με prequels (αν και το Rogue One ήταν, κατά τη γνώμη μου, το καλύτερο της νέας σοδιάς).

 

  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χμμμ, δεν ξέρω. Ενώ μου αρέσει ο Waititi στο μυαλό μου τον έχω συνδυάσει περισσότερο με κωμωδία και όχι με space opera. Το Thor: Ragnarok ενώ το απόλαυσα δεν μπορούσα να το πάρω στα σοβαρά.

Από την άλλη  χειρότερα απ' τους άλλους δε παίζει να το κάνει οπότε ας δοκιμάσει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

στην ανακοινωση της Disney, αναφερουν οτι και η γεροντοκορη του Russian Doll, θα γυρισει δικια της σειρα, καθως και τις υπολοιπες SW σειρες που ετοιμαζουν για την streaming υπηρεσια τους. ειναι που την απερριψε και εκανε damage control η Disney. 

Apoll, στο ξαναλεω, μην πιστευεις τι γραφουν στο youtube, αν δεν το εχεις εξακριβωσει πρωτα με αλλες αξιοπιστες πηγες. δεν υπηρχε περιπτωση η Disney να πει οχι σε μια ακομη SW σειρα, ακομη και αν ειναι female-centric, οταν καιγεται για streaming περιεχομενο.

οσο αφορα τον Waititi, δεν μου αρεσει η επιλογη. ειναι καλος σκηνοθετης, αλλα οπως και με το Θωρ, θα μετατρεψει το SW σε μια ακομη αδιαφορη φαρσοκωμωδια. και μπορει ναναι "fun" η ταινια του, αλλα το SW ειναι space opera, δεν ειναι κωμωδια. τεσπα. τουλαχιστον δεν το δωσανε σε καποιο αλλο hack.

Επεξ/σία από KilliK
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως, στο τελευταίο επεισόδιο του Mandalorian μια χαρά τα πήγε. Βέβαια, άλλο πράγμα το στήσιμο ολόκληρης ταινίας και άλλο ένα επεισόδιο 40 λεπτών από ένα ήδη υπάρχον σενάριο. Ίδωμεν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ω χριστε μου, δειτε την ειδηση που εσκασε τωρα, με το reboot του Pirates of the Caribbean. η woke-ποιηση του SW θα ωχρια, σε αυτο που θα κανουν στο POTC.

Επεξ/σία από KilliK
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Reboot που δε πιστεύω ότι χρειαζόταν. Αξιοποίηση των παλιών χαρακτήρων ή και τον νέων που εισήγαγαν στη τελευταία ταινία με τη μορφή spin off θα ήταν προτιμότερο κατ εμε. Όπως την ίδια περίπου λογική πιστεύω ταιριάζει πλέον και στο SW.  Αυτοτελείς ιστορίες ανά ταινία καλύτερα και ας αφήσουν στη μικρή οθόνη τις συνέχειες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, KilliK είπε

ω χριστε μου, δειτε την ειδηση που εσκασε τωρα, με το reboot του Pirates of the Caribbean. η woke-ποιηση του SW θα ωχρια, σε αυτο που θα κανουν στο POTC.

Wait, what? Χρειάζεται reboot; Έχεις κανά link εύκαιρο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...