Προς το περιεχόμενο

Tenet (Nolan, 2020)


Sethiros

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, totalius είπε

Μπορει κανεις να απολαυσει ταινία φορώντας μασκα;

Μπα, τίποτα δεν μπορείς να απολαύσεις φορώντας μάσκα.

Πάντως εκεί που πήγα εγώ ήταν σουπερ αυστηροί στην είσοδο όμως στις θέσεις (οι οποίες είναι στην κυριολεξία δίπλα στο σημείο όπου μας έλεγαν "μάσκα, μάσκα βάλτε") δεν είδα ούτε έναν άνθρωπο με μάσκα. Υποθέτω πως αυτό μπορεί από σινεμά σε σινεμά να είναι αλλιώς... αναλόγως με την τακτική των ιδιοκτητών. 

Στα της ταινίας... Όσο περισσότερο την σκέφτομαι τόσο περισσότερο δεν μου αρέσει. Έφυγα απ'το σινεμά με μια αίσθηση πως είναι μεν ένα σκαλί κάτω από interstellar κλπ αλλά συμπαθητική / καλή. Όμως δεν ξέρω... κάπως μου θύμισε το βασικό αρνητικό των ταινιών των τελευταίων ετών του Ταραντίνο (που μου μοιάζουν με ασύνδετα κολάζ από επιρροές) ένιωσα πως οι ιδέες της ταινίας δεν έδεσαν όπως έπρεπε. Είχε τα βασικά Νολαν-ικά υλικά αλλά ήθελε λίγο ακόμα για να δέσει σωστά το γλυκό.

1 ώρα πριν, drpaneas είπε

Τι δεν μου άρεσε:

- Το είδα χωρίς υπότιτλους και δεν κατάλαβα το 40% των διαλόγων. Το background audio ηταν πολύ δυνατά και κάλυπτε τους διαλόγους πολλές φορές (την είδα σε deluxe cinema, dolby atmos κλπ)

Έχεις δίκιο και εγώ αναρωτιόμουν αν ήταν θέμα του σινεμά που βρισκόμουν. Όμως οι διάλογοι πολλές φορές απλά δεν ακουγόντουσαν. Αναγκαζόμουν και εγώ να διαβάζω τους υπότιτλους σε κάποιες στιγμές.

Επεξ/σία από Sanjuro
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 205
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

οχι, το προβλημα με  τον ηχο τον εχει  η  ιδια  η ταινια,  εχει  επιβεβαιωθει απο πολλους που την  ειδαν  στο  εξωτερικο  σε  διαφορετικα σινεμα. γενικα ο Νολαν  δεν το  εχει με τον  ηχο. (Bane's mask)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Kαι νόμιζα ότι τα Village έχουν τόσο χάλια ρυθμισμένο τον ήχο. Τα σινεμά τρώνε όλη την κριτική επειδή ο Νόλαν έχει κουφαθεί στα γεράματα.

Δεν το ποιάνω γιατί δίνει τόσο έμφαση στα surround ηχεία και δεν σε αφήνει να ακούσεις τον διάλογο καθόλου, ειδικά σε μια τέτοια ταινία που μια φράση να χάσεις μετά δεν καταλαβαίνεις τίποτα. Διαβάζω στο reddit ότι native speakers σε Αυστραλία που ήδη έχει παιχτεί και δεν έχουν υπότιτλους δεν καταλάβαιναν τίποτα στην αρχή που είναι με τις μάσκες.

Πρέπει να βάλουν ένα disclaimer στην αρχή, ότι ο ήχος είναι όπως το έχει intended ο δημιουργός και ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη.

Επεξ/σία από Hik
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/8/2020 στις 3:25 ΠΜ, Sanjuro είπε

είναι μεν ένα σκαλί κάτω από interstellar

Αν είναι ένα σκαλί κάτω από το interstellar, τότε μιλάμε για την μεγαλύτερη πατάτα όλων των εποχών…

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εμένα παιδια μου άρεσε πολύ η ταινία. Αν και λάτρης των ταινιών που παίζουν με το χωροχρόνο ομολογώ ότι δυσκολεύτηκα να αφομοιώσω με τη λογική το όλο κονσεπτ της αντιστροφής του χρόνου (και πως συνδυάζονται πρακτικα τα γεγονότα συγχρόνως προς τα εμπρός και προς τα πίσω), αλλά σίγουρα ήταν μια ιδέα πρωτόγνωρη που σε συνδυασμό με τα υψηλα στανταρ σκηνοθεσίας και παραγωγής δημιούργησε μια πολύ ωραία κινηματογραφική εμπειρία. Νομίζω αφαιρώντας τις προσδοκίες λόγω Νόλαν θα λέγαμε όλοι τρέξτε να τη δείτε κυρίως για το πόσο ξεχωριστή είναι. Οι χαρακτήρες όντως φαίνονται λίγο άψυχοι αλλά ο ρόλος τους στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι διεκπαιρεωτικός (από επιλογή κατά τη γνώμη μου) για την εκδήλωση του κόνσεπτ. Υπήρξαν στιγμές που δε κατανοούσα πλήρως το τι έβλεπα αλλα αφέθηκα στην εμπειρία και το απόλαυσα. Κλέβοντας την παρομοίωση από ένα review που διάβασα θα έλεγα ότι μοιάζει με ένα οριγκάμι που ανοίγει σταδιακά μπροστά μας μέχρι στο τέλος να σχηματιστεί όλη η εικόνα του παζλ. Θα ήθελα να το ξαναδώ προσέχοντας περισσότερο αυτή τη φορά τις λεπτομέρειες.

Μιλώντας τώρα στο πλαίσο των ταινιών του συγκεκριμένου σκηνοθέτη, ναι είναι προφανές ότι προσπαθεί να εντυπωσιάσει τον θεατή με τον τρόπο που παρουσιάζει το στόρυ στις ταινίες του. Δε το βρίσκω κακό, ίσα ισα χαίρομαι που μπορεί να περάσει αυτό το όχι και τόσο mainstream κονσεπτ με τόσο μεγάλο budget. Δε διαφωνώ με κάποιον που μπορεί να λέει οτι επαναλαμβάνεται αλλά και πάλι, ας επαναλαμβάνεται αφού αυτό είναι το δημιουργικό του στυλ. Κάθε καλλιτέχνης με ένα συγκεκριμένο στυλ μπορεί να θεωρηθεί απο μια οπτικη οτι επαναλαμβάνεται. Επίσης, αυτό που μου αρέσει πολύ στις ταινίες του είναι οτι χρησιμοποιεί πραγματικά set ups και απλά προσθέτει οτι cgi είναι απαραίτητο, γεγονός που δίνει έναν παραπάνω ρεαλισμό.Τελείως διαφορετική εικόνα από όταν ολο το background ειναι computer generated.

Τέλος, το soundtrack εντυπωσιακό και ταίριαζε απόλυτα με το ύφος της ταινίας.

Επεξ/σία από DeadOrganPlayer
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 30/8/2020 στις 2:45 ΜΜ, andreas1gr είπε

Αν είναι ένα σκαλί κάτω από το interstellar, τότε μιλάμε για την μεγαλύτερη πατάτα όλων των εποχών…

Δλδ το Interstellar ειναι λιγο πιο πανω απο την μεγαλυτερη πατατα ολων των εποχων για εσενα;

Την περιμενα μηνες, αλλα μετα αυτα που διαβαζω μαλλον θα την δω σπιτι.

Επεξ/σία από Veggie_Chia
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 30/8/2020 στις 3:03 ΜΜ, DeadOrganPlayer είπε

Εμένα παιδια μου άρεσε πολύ η ταινία. Αν και λάτρης των ταινιών που παίζουν με το χωροχρόνο ομολογώ ότι δυσκολεύτηκα να αφομοιώσω με τη λογική το όλο κονσεπτ της αντιστροφής του χρόνου (και πως συνδυάζονται πρακτικα τα γεγονότα συγχρόνως προς τα εμπρός και προς τα πίσω), αλλά σίγουρα ήταν μια ιδέα πρωτόγνωρη που σε συνδυασμό με τα υψηλα στανταρ σκηνοθεσίας και παραγωγής δημιούργησε μια πολύ ωραία κινηματογραφική εμπειρία. Νομίζω αφαιρώντας τις προσδοκίες λόγω Νόλαν θα λέγαμε όλοι τρέξτε να τη δείτε κυρίως για το πόσο ξεχωριστή είναι. Οι χαρακτήρες όντως φαίνονται λίγο άψυχοι αλλά ο ρόλος τους στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι διεκπαιρεωτικός (από επιλογή κατά τη γνώμη μου) για την εκδήλωση του κόνσεπτ. Υπήρξαν στιγμές που δε κατανοούσα πλήρως το τι έβλεπα αλλα αφέθηκα στην εμπειρία και το απόλαυσα. Κλέβοντας την παρομοίωση από ένα review που διάβασα θα έλεγα ότι μοιάζει με ένα οριγκάμι που ανοίγει σταδιακά μπροστά μας μέχρι στο τέλος να σχηματιστεί όλη η εικόνα του παζλ. Θα ήθελα να το ξαναδώ προσέχοντας περισσότερο αυτή τη φορά τις λεπτομέρειες.

Μιλώντας τώρα στο πλαίσο των ταινιών του συγκεκριμένου σκηνοθέτη, ναι είναι προφανές ότι προσπαθεί να εντυπωσιάσει τον θεατή με τον τρόπο που παρουσιάζει το στόρυ στις ταινίες του. Δε το βρίσκω κακό, ίσα ισα χαίρομαι που μπορεί να περάσει αυτό το όχι και τόσο mainstream κονσεπτ με τόσο μεγάλο budget. Δε διαφωνώ με κάποιον που μπορεί να λέει οτι επαναλαμβάνεται αλλά και πάλι, ας επαναλαμβάνεται αφού αυτό είναι το δημιουργικό του στυλ. Κάθε καλλιτέχνης με ένα συγκεκριμένο στυλ μπορεί να θεωρηθεί απο μια οπτικη οτι επαναλαμβάνεται. Επίσης, αυτό που μου αρέσει πολύ στις ταινίες του είναι οτι χρησιμοποιεί πραγματικά set ups και απλά προσθέτει οτι cgi είναι απαραίτητο, γεγονός που δίνει έναν παραπάνω ρεαλισμό.Τελείως διαφορετική εικόνα από όταν ολο το background ειναι computer generated.

Τέλος, το soundtrack εντυπωσιακό και ταίριαζε απόλυτα με το ύφος της ταινίας.

Απιστευτη! Τελεια! Μοναδικη!

Σοβαρο mode on/
Σιγουρα δεν ειναι η καλυτερη ταινια του. Δεν ειναι Inception, δεν ειναι Dark Knight.. Ευτυχως βεβαια δεν ειναι και Δουνκερκη που για εμενα ειναι η μονη κακη ταινια που εχει βγαλει. Απο εκει και περα μια μετρια ταινια του Nolan ειναι καλυτερη απο το 90% των ταινιων των υπολοιπων σκηνοθετων. Μπορει να μου τα χαλασε λιγο σαν ηθοποιια των περισσοτερων, οπως και με το "νευρικο" μονταζ προς το τελος αλλα με αποζημιωσε με μια υπεροχη ιστορια που οταν γινει το κλικ μεσα σου και την καταλαβεις η ικανοποιηση ειναι πολυ μεγαλη. Εξυπνος σκηνοθετης και σεναριογραφος.

Απλα για να λυθουν καποιες αποριες που μπορει να εχουν αυτοι που το ειδαν βαζω καποιες δικες μου διαπιστωσεις σε spoiler:

 

Spoiler

118702350_520222615462350_2839774076408345839_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=b96e70&_nc_eui2=AeG-2Dq9Gz9h3BrCzR0vWJCsuWtjoOfgTOe5a2Og5-BM5yr3fZBntis7DX0k1Oh1lodffqW1TSKzD8iVI-6iNjuR&_nc_ohc=W3I2v9WuIrcAX9mvHwr&_nc_ht=scontent.fath3-4.fna&oh=abb8c9a0b0daab62c3f6fc7aa2b59cdc&oe=5F742149

Η πορεια ενος ατομου στον χρονο ειναι σαν μια μονοκονδυλια με στυλο. 

Long Story Short. Η πορεια του Πατινσον ειναι μια συνεχης γραμμη ανεξαρτητα απο το αν πηγαινει μπροστα η πισω. Ξεκιναει μην γνωριζοντας τιποτα, φτανει καποια στιγμη στο μελλον οπου τον προσλαμβανει ο πρωταγωνιστης, γυριζει πισω στην οπερα οπου τον σωζει, κοκ. Τελος καταληγει στην σπηλια οπου ανοιγει την πορτα και πεθαινει.

Στο καθε σημειο οπου οι γραμμες ειναι παραλληλες υπαρχουν πολλαπλοι Πατινσον. Αυτοι συμφωνα με το χωροχρονικο παραδοξο απαγορευεται να ερθουν σε αμεση επαφη.

Απο εκει και περα ο Πατινσον στην πανω γραμμη δεν γνωριζει τιποτα ενω ο Πατινσον στην αμεσως επομενη γραμμη μολις εχει επιστρεψει για να σωσει τον πρωταγωνιστη. Επισης στην μια γραμμη ο Πατινσον ειναι ζωντανος και ταυτοχρονα στην αλλη γραμμη ειναι πεθαμενος.

Για να το κανω ακομα πιο απλο αν ο Πατινσον της δευτερης γραμμης παιξε τζοκερ Γνωριζωντας τα νουμερα, ο Πατινσον της 1ης γραμμης δεν θα γινει πλουσιος. Αν ομως ο Παττινσον της 2ης γραμμης γραψει το Τζοκερ και το βαλει κρυφα στην τσεπη του Παττινσον της 1ης γραμμης και αυτος το παιξει τοτε θα γινει πλουσιος.

 

Επεξ/σία από vste
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυσκολεύομαι λίγο να αντιληφθώ πως βάζετε κάποιοι 9/10, ή χαρακτηρίζετε εξαιρετική, μια ταινία που "θέλετε να ξαναδείτε για να καταλάβετε καλά"...

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, eMike είπε

Δυσκολεύομαι λίγο να αντιληφθώ πως βάζετε κάποιοι 9/10, ή χαρακτηρίζετε εξαιρετική, μια ταινία που "θέλετε να ξαναδείτε για να καταλάβετε καλά"...

Ισα ισα. Αυτη ειναι η μαγεια του Nolan. Την 1η φορα σχεδον ολοι καταλαβαινουν την βασικη ιδεα των ταινιων του Nolan. Κανεις δεν νομιζω να εγραψε οτι δεν καταλαβε την γενικη ιδεα της ταινιας. Αυτο ισχυει σχεδον σε ολες του τις ταινιες (Memento, Prestige, Inception, κλπ).

Απο εκει και περα η μαγεια στο να δεις ταινιες του Nolan παραπανω φορες ειναι για να δωσεις προσοχη στο ποσο εξοχα στηριζει την βασικη υποθεση. Καθε του σκηνη ειναι ενα κομματι στο παζλ. Απο την στιγμη που ξερεις το τελος καθε σκηνη αποκτα καινουριο νοημα, καινουρια οπτικη.

Αυτο που χαιρομαι σε αυτο τον σκηνοθετη ειναι οτι φτιαχνει "λαικο" σινεμα. Δεν προσπαθει να το παιξει οτι κανει υψηλη τεχνη. Απλα δεν σε πιανει απο το χερακι και σε αντιμετωπιζει σαν εναν ευφυη ενηλικα.

Αλλα παραδειγματα που ολοι καταλαβαμε την ταινια αλλα η 2η θεαση μας εδειξε την πραγματικη σημασια των σκηνων ειναι τα Fight Club & 6η αισθηση.

 

Επεξ/σία από vste
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, eMike είπε

Δυσκολεύομαι λίγο να αντιληφθώ πως βάζετε κάποιοι 9/10, ή χαρακτηρίζετε εξαιρετική, μια ταινία που "θέλετε να ξαναδείτε για να καταλάβετε καλά"...

Γιατί ή τέχνη γενικότερα δεν έχει να κάνει τόσο με τη κατάνοηση όσο με τα συναισθήματα που σου δημιουργεί το εκάστοτε έργο...

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Αυτο που χαιρομαι σε αυτο τον σκηνοθετη ειναι οτι φτιαχνει "λαικο" σινεμα. Δεν προσπαθει να το παιξει οτι κανει υψηλη τεχνη. Απλα δεν σε πιανει απο το χερακι και σε αντιμετωπιζει σαν εναν ευφυη ενηλικα.

δεν ισχυει με τιποτα, αυτο που λες. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, KilliK είπε

δεν ισχυει με τιποτα, αυτο που λες. 

Ανεπτυξε το λιγο ντε. Γιατι δεν εχω δει κανεναν να βαζει τον Nolan στην κατηγορια Lynch, Tarkovsky, Bergman, Felini η Αγγελοπουλο. Ειναι πολυ πιο κοντα σε Cameron, Spielberg, Lucas. O "the thinking man's blockbuster director".

Αλλο πραγμα η εξυπνη υποθεση και σκηνοθεσια και αλλο πραγμα o καθαρα σινεφιλ κινηματογραφος (που να μην παρεξηγηθω λατρευω αρκετες ταινιες).

EDIT: Εννοειται πως δεν θεωρω κακες ταινιες τα blockbuster, ουτε ειπα υποτιμητικα το λαικος κινηματογραφος. Ισα ισα που για εμενα επιτυχημενος καλλιτεχνης ειναι αυτος που θα καταφερει να εμπνευσει τις μαζες. Που θα καταφερει να συνεπαρει με την τεχνη του οσο το δυνατον περισσοτερους.

 

Επεξ/σία από vste
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, DeadOrganPlayer είπε

Γιατί ή τέχνη γενικότερα δεν έχει να κάνει τόσο με τη κατάνοηση όσο με τα συναισθήματα που σου δημιουργεί το εκάστοτε έργο...

Η συγκεκριμένη ταινία, γνώμη μου, δεν είχε σε σχέση με τις άλλες τους κανένα συναίσθημα να αφήσει... ούτε πρωταγωνιστές είχε ούτε κάποιο βασικό story που τουλάχιστον να κινήσει το ενδιαφέρον. Ναί έβαλα τα κομμάτια του παζλ στη θέση τους και μετα? Δεν με ένοιαξε κανείς τους, ούτε στην βασική ιστορία ένιωσα κάποια stakes... η φάση ήταν ''πάρτε μια time travel movie απλά αντί για το συμβατικό time travel, θα έχουμε την θεωρία του reverse time και της εντροπίας των αντικειμένων. Ότι άλλο υπάρχει στη ταινία, θα χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίζει αυτό το concept. Δεν θα κάνουμε ταινία με χαρακτήρες, με συναισθήματα, με κάποια ιδιαίτερη κεντρική πλοκή κτλ, όλα θα υπάρχουν  μαζί με το τεχνικό κομμάτι για να στηρίζουν αυτή την θεωρία ώστε να την βλέπουμε για 2,5 ώρες στην οθόνη''. Δεν ξέρω αν αυτό είναι καν κινηματογράφος δηλαδή...

 

Δεν ξέρω, όσο περνάνε οι μέρες τόσο λιγότερο μου αρέσει... νομίζω ότι και για το fun value της που έγραψα νωρίτερα θα πρέπει να κόψω κάτι. Τώρα μου φαίνεται αδιανόητο να κάτσω να την ξαναδώ ποτέ μου, σκέφτομαι λίγο το 3ο μέρος της και προσπαθώ να το σβήσω από το μυαλό μου.

Επίσης δεν ξέρω αν φάνηκε και σε εσάς, η μακράν χειρότερα σκηνοθετημένη του ταινία. Σκηνές δράσης generic και απότομες/κοφτές που σε έπιανε ζαλάδα, ένα συνεχόμενο τρέξιμο με ανελέητο μοντάζ χωρίς μέτρο... νομίζω ότι όποιος έκανε το μοντάζ σε αυτό πρέπει να πάρει ένα επίδομα ανθυγιεινής εργασίας. Είχε μόνο τα πολύ εντυπωσιακά imax πανοραμικά πλάνα και το big scale κάποιων σκηνών, αλλά όλη η υπόλοιπη ταινία ήταν λες και μονταρίστηκε χωρίς να έχει συννενοηθεί ο σκηνοθέτης με τον υπεύθυνο του μοντάζ.

 

Μου αρέσει που ο Νόλαν προσπαθεί για το κάτι διαφορετικό και παραπάνω και τον σέβομαι για αυτό, αλλά μήπως να ξαναφέρει στο συγγραφικό τημ τον αδερφό του μπας και γυρίσουν καμιά ταινία με λανονικούς τρισδιάστατους χαρακτήρες και πραγματική πλοκή/ιστορία, αντί καρικατούρες και generic τζεημςμποντιές προς χάρην μιας έξυπνης ιδέας - gimmickιάς?

Επεξ/σία από snake_plissken2112
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...