Προς το περιεχόμενο

Προκάτ σπίτι ... το προχωρησα! (Μερος 2)


demis_n

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Διογκωμένη πολυστερίνη είναι και έξω μπαίνει γραφιτουχα

Το πάχος της κοιλοδοκου δεν το θυμάμαι αλλά το έχω γραμμένο κάπου.

Κοίτα ούτε στο μπετό είσαι σίγουρος αν θα πέσει η σωστή αναλογία στο τσιμέντο, ότι σου φέρει η μπετονιερα.

Φίλος κολλητός συνάδελφος μηχανολόγος έκανε με μπετό και το μετάνιωσε, γιατί μετά από δείγμα καρότο το μπετό ήταν κατά 30+% πιο αδύναμο από αυτό που πλήρωσε με συνέπεια να προσπαθεί με μηχανικό να σώσει την κατάσταση με διάφορες ρητίνες εκ των υστέρων

 

Τώρα για τις κολλήσεις επειδή κι εγώ της δουλειάς είμαι, έχω δει 4 σπίτια δικά του στην κατασκευή, και ο συγκεκριμένος είναι καλός, δεν είναι όλοι όμως έχεις δίκιο

 

Εννοείται ότι μπει επάνω υπάρχει μελέτη κανονική και όχι σε πρόχειρο χαρτί

Το δικό του σπίτι είναι αυτής της κατασκευής και μένει κοντά 20 χρόνια και δεν έχει βάλεις και την εξωτερική μόνωση την γραφιτουχα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 138
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

15 ώρες πριν, k959883as είπε

Αν σου είναι εύκολο μπορείς να μοιραστείς την τιμή /τμ (αν και λίγο αδόκιμο ) που έχεις πάρει για συμβατική κατασκευή ? και σε ποια περιοχή της Ελλάδας? 

ευχαριστώ πολύ 

Το σπίτι είναι στην κορινθία. Τα υλικά δικά μου και κάθε μάστορας πληρώνεται την εργασία. Ακόμα είμαστε στα τσιμέντα, αρα δεν έχω την "σωστή" τιμή/τμ. Επίσης τα υλικά που μπαίνουν είναι πολύ καλύτερα απο το στάνταρ. Πχ το μπετο δεν είναι 20/25 αλλα 30/37 παντού. Η συμβατική κατασκευή σου δίνει το πλεονέκτημα αυτό σε σχέση με το προκάτ. Επίσης οταν είχα κάτσει με το μηχανικό μου να υπολίσει αν αξίζει το σύμμικτο, μου είχε υπολογίσει 1,2-1,3 φορές μεγαλύτερο κόστος αν θυμάμαι καλα. Ο μεταλικός σκελετός αξίζει απο 2 ορόφους και πάνω, ΑΝ καταφέρεις και βρεις σωστό συνεργείο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, mcstefan7 είπε

Το σπίτι είναι στην κορινθία. Τα υλικά δικά μου και κάθε μάστορας πληρώνεται την εργασία. Ακόμα είμαστε στα τσιμέντα, αρα δεν έχω την "σωστή" τιμή/τμ. Επίσης τα υλικά που μπαίνουν είναι πολύ καλύτερα απο το στάνταρ. Πχ το μπετο δεν είναι 20/25 αλλα 30/37 παντού. Η συμβατική κατασκευή σου δίνει το πλεονέκτημα αυτό σε σχέση με το προκάτ. Επίσης οταν είχα κάτσει με το μηχανικό μου να υπολίσει αν αξίζει το σύμμικτο, μου είχε υπολογίσει 1,2-1,3 φορές μεγαλύτερο κόστος αν θυμάμαι καλα. Ο μεταλικός σκελετός αξίζει απο 2 ορόφους και πάνω, ΑΝ καταφέρεις και βρεις σωστό συνεργείο. 

Αν θέλεις να μοιραστείς τα κοστολόγια, έως τώρα.

Στα χοντρά χοντρά. Άδεια, χωματουργικά, σίδερα μπετά, εργατικά κτλ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

Καλησπέρα, επειδή και εμείς ξεκινάμε να ψάχνουμε για εταιρεία προκάτ, αν δεν σας κάνει κόπο θα μπορούσα να μάθω σε dm με ποια εταιρεία συνεργαστηκατε και εάν έχει κάποιος να προτείνει καποια εταιρεια να "μείνουμε μακρυά" (πέραν όσον αναφέρθηκαν στο thread) 

Ευχαριστώ 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 9/7/2021 στις 5:35 ΜΜ, marioboni είπε

Κοίτα ούτε στο μπετό είσαι σίγουρος αν θα πέσει η σωστή αναλογία στο τσιμέντο, ότι σου φέρει η μπετονιερα.

Φίλος κολλητός συνάδελφος μηχανολόγος έκανε με μπετό και το μετάνιωσε, γιατί μετά από δείγμα καρότο το μπετό ήταν κατά 30+% πιο αδύναμο από αυτό που πλήρωσε με συνέπεια να προσπαθεί με μηχανικό να σώσει την κατάσταση με διάφορες ρητίνες εκ των υστέρων

Αμ δεν είναι έτσι απλά τα πράγματα όμως. Υπάρχουν και κανονισμοί :

 

Screenshot_20210826_084037.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλέ μου σωστά τα λες , υπάρχουν κανονισμοί , Αν έχεις φίλο μηχανικό ρώτησε αν παίρνει δοκίμια από κάθε βαρέλα που έρχεται στο εργοτάξιο , Ακόμα και αν παίρνει θα σου συνιστούσα να πας μια βόλτα σε μια οικοδομή/έργο κατά την διάρκεια μιας σκυροδέτησης  να διαπιστώσεις από μόνο σου τι ακριβώς γίνεται . (δεν χρειάζεται να είσαι μηχανικός θα καταλάβεις ).

Τα δοκίμια παίρνονται από την βαρέλα μόλις αυτή φτάσει στην οικοδομή. Μόλις λοιπόν τα πάρει ο Μηχανικός αρχίζει το "πάρτυ" . Επειδή ο μπετατζής θέλει να διευκολύνει την δουλεία του έτσι ώστε να μην χρειάζεται να δουλέυει με τον δονητή πολλές ώρες μέσα στα καλούπια των καλλονών και για να απλώσει πιο εύκολα το μπετό στην πλάκα αυτό που κάνει είναι ή να ρίξει  ρευστοποιητές μέσα στην βαρέλα ή να βγάλει το λάστιχο και αρχίσει να ρίχνει μέσα στην βαρέλα για να αραίωσει την σύσταση του και να το δουλέψει πιο εύκολα.    

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, k959883as είπε

Αν έχεις φίλο μηχανικό

Γιατί "αν έχω φίλο μηχανικό" ; Ευτυχώς μετά από 20+ ενασχόλησης με το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, νιώθω ότι έχω αρκετά καλή εμπειρία. Αν βεβαίως χρειαστώ συμβουλές από συνάδελφο, βεβαίως και θα τον αναζητήσω.

1 ώρα πριν, k959883as είπε

Μόλις λοιπόν τα πάρει ο Μηχανικός αρχίζει το "πάρτυ" .

Αυτός είναι ο σκοπός. Να τα πάρει. Και για να μην το πολυκουράζουμε :

Ας διαβάσουμε πρώτα το παράρτημα Ε του ΚΤΣ και ας δούμε τι ευθύνες υπάρχουν και τι υποχρεώσεις (αποζημίωσης) απορρέουν από αυτό. Ο μπετατζής δεν μπορεί να σκυροδετεί ό,τι του καπνίσει. Υπάρχουν κανονισμοί που πρέπει να τηρούνται και κυρίως, υπάρχει και ένας μηχανικός που επιβλέπει την όλη διαδικασία. Εάν αυτός δεν ξέρει, εάν αυτός είναι απών ή απλώς επιλέχθηκε από τον πελάτη να μην πληρωθεί την επίβλεψη (παρ' όλο που είναι υποχρεωτική), είναι αλλού παπά ευαγγέλιο.

Ξέρεις πόσοι μπετατζήδες έχουν φάει πόρτα μετά από τέτοιες εξυπνάδες ;

1 ώρα πριν, k959883as είπε

Τα δοκίμια παίρνονται από την βαρέλα μόλις αυτή φτάσει στην οικοδομή.

Αυτό επίσης, θα σου έλεγα να μην το πολυαναφέρεις (είναι εντελώς λάθος).

Επεξ/σία από MauroPaltoudias
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλα και ενδιαφεροντα ολα αυτα, αλλα ο απλος πολιτης που θα βρει τυχαια εναν μηχανικο η απλα θα του συστησουν καποιον μεσω φιλου συνηθως δεν ξερει απο αυτα.

Οποτε αν ο μηχανικος του πει εγω θα ερχομαι πχ μια φορα την βδομαδα η και πιο αραια ενω θα πρεπει να ειναι εκει καθε μερα(τυχαιο το διαστημα δεν ξερω τι πρεπει να γινεται) προφανως θα το δεχτει μιας και αδαης.

Επισης σε ολα τα επαγγελματα υπαρχουν και οι αντιστοιχες κλικες και γινονται και τα γνωστα σκοντα, οποτε ερχεται μετα και βρισκεται μπροστα σε σοβαρα προβληματα.

Οποτε μονο αν εχεις φιλο μηχανικο εισαι πιο ασφαλης οτι ολα θα κυλησουν ομαλα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, MauroPaltoudias είπε

Γιατί "αν έχω φίλο μηχανικό" ; Ευτυχώς μετά από 20+ ενασχόλησης με το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού, νιώθω ότι έχω αρκετά καλή εμπειρία. Αν βεβαίως χρειαστώ συμβουλές από συνάδελφο, βεβαίως και θα τον αναζητήσω.

Αυτός είναι ο σκοπός. Να τα πάρει. Και για να μην το πολυκουράζουμε :

Ας διαβάσουμε πρώτα το παράρτημα Ε του ΚΤΣ και ας δούμε τι ευθύνες υπάρχουν και τι υποχρεώσεις (αποζημίωσης) απορρέουν από αυτό. Ο μπετατζής δεν μπορεί να σκυροδετεί ό,τι του καπνίσει. Υπάρχουν κανονισμοί που πρέπει να τηρούνται και κυρίως, υπάρχει και ένας μηχανικός που επιβλέπει την όλη διαδικασία. Εάν αυτός δεν ξέρει, εάν αυτός είναι απών ή απλώς επιλέχθηκε από τον πελάτη να μην πληρωθεί την επίβλεψη (παρ' όλο που είναι υποχρεωτική), είναι αλλού παπά ευαγγέλιο.

Ξέρεις πόσοι μπετατζήδες έχουν φάει πόρτα μετά από τέτοιες εξυπνάδες ;

Αυτό επίσης, θα σου έλεγα να μην το πολυαναφέρεις (είναι εντελώς λάθος).

"αν έχεις φίλο μηχανικό" . Δυστυχώς η κρυστάλλινη σφαίρα μου έχει σπάσει , συνεπώς δεν είχα τρόπο να γνωρίζω ότι είσαι Π.Μ γι αυτό και το έγραψα.

Όσα παραρτήματα του ΚΤΣ  και να παραθέσουμε ( με όλο τον σεβασμό προς το επάγγελμα του Π.Μ) θα βρούμε αρκετά τα οποία δεν τηρούνται κατά γράμμα είτε από αμέλεια είτε προς όφελος του κέρδους και του χρόνου. 

 Ξέρεις πόσοι μπετατζήδες έχουν φάει πόρτα μετά από τέτοιες εξυπνάδες ; Το "μετά" είναι αργά η ζημιά έχει ήδη γίνει 

Αυτό επίσης, θα σου έλεγα να μην το πολυαναφέρεις (είναι εντελώς λάθος). ΄Έχεις δίκιο και το αποσύρω , πόσα πράγματα όμως κατά την διάρκεια ενός καλουπώματος και μιας σκυροδέτησης  γίνονται λάθος και δυστυχώς αυτός τείνει να γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση  ? 

π.χ αποστάτες, μπετό καθαριότητας,  τα δοκίμια πριν τη σκυροδέτηση, ελλιπής δόνηση , ρευστοποιητές, σκυροδέτηση σε ακατάλληλη θερμοκρασία.  κτλπ. 

Να μην μιλήσω για τον σιδηροπλισμό , με έναν πυρο όλες κάμψεις σε όλες τις διατομές  , κολονισίδερα με διαφορετικές διατομές , ρετάλια , ελάχιστα δεσίματα κ.α

Για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν έγραψα οτι  πρέπει να έχεις φίλο μηχανικό  (αρά να τον εμπιστεύεσαι) ο οποίος να είναι επιμελής και να έχει μεγάλη εμπειρία. Προφανώς και δεν αφορά εσένα αυτή μου η παραπομπή γιατί όπως καταλαβαίνω και επιμελής είσαι και εμπειρία έχεις, 

Αλήθεια όμως , μιας και σε "βρήκαμε εύκαιρο" πέραν του κόστους κατασκευής πιστεύεις ότι μια τυπική προκάτ κατασκευή με ξύλινο φέροντα οργανισμό υστερεί σε κάτι σημαντικά σε σχέση με μία "συμβατική" κατασκευή. Δεχόμενοι ότι και οι δύο κατασκευές έχουν γίνει σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζουν κανονισμοί.  

    

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως για να είμαστε μια πιο εντός θέματος έχω καταλήξει σε έναν τύπου εργολάβο εδώ Θεσσαλονίκη και θα κάνουμε τέτοια τοιχοποιία όπως της σελίδας

https://3dpanel.gr/

 

Την κατασκευή την αναλαμβάνει αυτός με το κλειδί στο χέρι με τα υλικά που θα επιλέξουμε.

Ξεκινάει αυτός με βασικά πράγματα και αν θέλω ας πούμε καλύτερο πλακάκι βάζω την διαφορά 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 ώρες πριν, k959883as είπε

Αλήθεια όμως , μιας και σε "βρήκαμε εύκαιρο" πέραν του κόστους κατασκευής πιστεύεις ότι μια τυπική προκάτ κατασκευή με ξύλινο φέροντα οργανισμό υστερεί σε κάτι σημαντικά σε σχέση με μία "συμβατική" κατασκευή. Δεχόμενοι ότι και οι δύο κατασκευές έχουν γίνει σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζουν κανονισμοί. 

Αυτό "μιας και σε βρήκαμε εύκαιρο", μου θυμίζει λίγο κάτι κουβέντες καφενείου (στο χωριό μου συγκεκριμένα, στη Μεσσηνία) 🤭

Άλλωστε οι προκάτ κατασκευές δεν είναι κάτι με το οποίο έχω ασχοληθεί, επομένως ό, τι και να πω, ενδεχομένως να μην έχει και ιδιαίτερη βαρύτητα.

Αντιθέτως, κατασκευές από Ω. Σ. είναι ένα από τα αντικείμενα που έχω ασχοληθεί, για αυτό και απάντησα παραπάνω, στον άλλο κύριο.

20 ώρες πριν, k959883as είπε

Το "μετά" είναι αργά η ζημιά έχει ήδη γίνει 

Αναφορικά με αυτό δε, είναι κάτι που αναγράφεται ξεκάθαρα στον Κανονισμό (πιο ξεκάθαρα δεν γίνεται) και τα όσα μπορεί κανείς να αξιώσει. Άλλωστε, δεν χρειάζεται κανείς να είναι μηχανικός για να το κατανοήσει. Προτείνω λοιπόν, όσοι έχουν παρόμοια θεματα, να τον συμβουλευτούν. 

Όσο για το αν είναι ήδη αργά (και ότι η ζημιά ήδη έγινε), νομίζω ότι τίθεται θέμα πρώτων προτεραιοτήτων : επενδύει κανείς σε μια κατασκευή που θα διατηρηθεί τουλάχιστον 50-70 χρόνια και η οποία καλείται να στεγάσει με ασφάλεια, ανθρώπινες ζωές. 

image.png.e5f82394fa554824fff54fc7d907236b.png

Επεξ/σία από MauroPaltoudias
  • Like 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
  • 3 μήνες μετά...
Στις 16/6/2021 στις 11:03 ΠΜ, k959883as είπε

Όλα μα όλα τα υλικά κατασκευής (ακόμα και τα σκύρα) έχουν πιστοποιήσεις και προδιαγραφές οι οποίες προσδιορίζονται και προδιαγράφονται στους κανονισμούς με τους οποίους γίνεται η μελέτη.

Οι προμηθευτές εγγυούνται και έχουν πιστοποιηθεί για την παραγωγή αυτών των υλικών. 

Τα προβλήματα των κατασκευών εξαιρετικά σπάνια προκύπτουν από αστοχία υλικού, σχεδόν πάντα προκύπτουν από τις λεγόμενες κακοτεχνίες , δηλαδή από την πλημμελή τοποθέτηση τους. Αυτό συμβαίνει διότι ή ο μηχανικός δεν είναι παρών σε όλα τα στάδια κατασκευής ή επειδή οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την εκάστοτε εργασία (μπετατζήδες, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, μονοσάδες κτλπ) για να μπορέσουν να εξοικονομήσουν χρήματα , αρχίζουν και κάνουν εκπτώσεις στα υλικά, μεροκάματα ή δίνουν χαμηλές τιμές στον μηχανικό-ιδιώτη-εργολάβο λόγω του ότι δεν έχουν την κατάλληλη εμπειρία. 

Συνεπώς όσο λιγότερη εργασία γίνεται στο εργοτάξιο τόσο περισσότερο μειώνεις το κίνδυνο της αστοχίας, 

Τα παραπάνω ισχύουν ανεξάρτητα με τον τρόπο κατασκευής, και είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο μηχανικός δεν υπάρχει περίπτωση να επιβλέψει όλες τις εργασίες που γίνονται κατά την διάρκεια της κατασκευής, 

Αν το οικόπεδο σου δεν βρίσκεται σε νησί και δεν είναι επικλινές ή βραχώδες , υπολογίζεις περίπου 130 ευρώ /μ2 για την θεμελίωση και από 1.100 έως 1300μ2 για το προκάτ. 

Επίσης θα χρειαστείς και κανά 3.χίλιαρο για ΙΚΑ και συνδέσεις με ΔΕΗ ΕΥΔΑΠ

Αυτό που θα πρέπει να διαπραγματευτείς είναι η μεταφορά και η διαμονή των συνεργείων που θα έρθουν για να το στήσουν . Απο προσωπική εμπειρία μπορώ να σου πω σε πμ σε ποιον να μην απευθυνθείς διότι θα είναι χάσιμο χρόνου.

Ελπίζω να βοήθησα 

Καλησπέρα. Χρόνια πολλά και Καλή χρονιά. Είμαι κι εγώ στο ψάξιμο για αγορά προκάτ. Θα μπορούσες να μου στείλεις σε dm ποιον να αποφύγω.

Σε ευχαριστώ πολύ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...