Προς το περιεχόμενο

Τι ? Που? Ποιός? Πότε? και άλλα FAQ...


KaizerSoze

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 753
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

DKNI και Manuel, ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

 

Έχεις να μου προτείνεις δύο τέτοιες ταινίες;

 

Χμ... δε μου έρχεται κάτι άμεσα. Τα remakes δεν είναι καλή πρόταση, γιατί κατά κανόνα ακολουθούν τα σταθερά βήματα κλισέ στα οποία αναφέρεται και ο demessakis, δηλαδή δε γυρίζονται επειδή ο σκηνοθέτης θέλει κάτι να πει, αλλά αποκλειστικά για εμπορικούς λόγους. Κατά συνέπεια οι ταινίες έχουν αρκετές ομοιότητες.

 

Πολύ ενδιαφέρον (αν σου αρέσουν τέτοια πράγματα) είναι να δεις το Sweeney Todd (σκοτεινό μιούζικαλ) στην κινηματογραφική εκδοχή του Tim Burton και την θεατρική εκδοχή πχ του 1982. Εκεί θα δεις και διαφορές ανάμεσα σε κινηματογραφική και θεατρική σκηνοθεσία αλλά και ερμηνείες ηθοποιών εντελώς διαφορετικές (μα εντελώς όμως). Επίσης, το κείμενο είναι πολύ παρόμοιο, καθώς υπάρχουν και τραγούδια που αναγκαστικά έχουν τα ίδια λόγια.

 

Σκηνές που στη μια περίπτωση αντιμετωπίζονται χιουμοριστικά, στην άλλη είναι πιο σκοτεινές και ερμηνείες όπου ο ηθοποιός ουρλιάζει τα λόγια του, ψιθυρίζονται στην άλλη εκδοχή κτλ.

 

Δεν έχω δει (ακόμη) το 12 που προτείνει ο demessakis, αλλά μου φαίνεται καλή περίπτωση καθώς δεν πρόκειται για καθαρά εμπορική ταινία.

 

Ψάχνοντας πάντως στο ίντερνετ, βρήκα αυτή τη συνέντευξη, στην οποία αναφέρεται:

 

 

 

No two films are going to be the same, even if they have the same script. Each director has his or her own unique style and approach to the material. Two artistic experiments which demonstrate this – Hal Hartley’sFlirt (which consists of three wildly different short films made with the same script), and Gus van Sant’sPsycho (which does nothing except illustrate why people should study Alfred Hitchcock).

 

Δεν ξέρω τι θα κάνεις εσύ, αλλά εγώ σκοπεύω να δω το Flirt.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πω ένα παράδειγμα για να μου πείτε αν κατάλαβα τι κάνει ο σκηνοθέτης.

 

Λέει το σενάριο για παράδειγμα ότι 2 άντρες παλεύουν και λένε κάποια λόγια. Αν μου αρέσουν αυτά που είπαν είναι θέμα σεναρίου, όχι σκηνοθεσίας. Αν όμως οι κινήσεις δεν είναι ωραίες, είναι λάθος του σκηνοθέτη. Ο τρόπος που θα πει ο κάθε ηθοποιός τα λόγια του, είναι θέμα του σκηνοθέτη. Αν κάποιος δεν πει πειστικά τα λόγια του, είναι θέμα ηθοποιού, αλλά και του σκηνοθέτη που δεν τον πίεσε για καλύτερη ερμηνεία. Αν βλέπω την μάχη μέσα από τα μάτια ενός ηθοποιού ή την βλέπω από ψηλά ή από κάποια άλλη οπτική γωνία, είναι θέμα σκηνοθέτη. Ο τρόπος με τον οποίο περνάμε από την μία σκηνή στην άλλη είναι θέμα σκηνοθέτη.

 

Είναι σωστά όλα αυτά που είπα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Θα πω ένα παράδειγμα για να μου πείτε αν κατάλαβα τι κάνει ο σκηνοθέτης.

 

Λέει το σενάριο για παράδειγμα ότι 2 άντρες παλεύουν και λένε κάποια λόγια. Αν μου αρέσουν αυτά που είπαν είναι θέμα σεναρίου, όχι σκηνοθεσίας. Αν όμως οι κινήσεις δεν είναι ωραίες, είναι λάθος του σκηνοθέτη. Ο τρόπος που θα πει ο κάθε ηθοποιός τα λόγια του, είναι θέμα του σκηνοθέτη. Αν κάποιος δεν πει πειστικά τα λόγια του, είναι θέμα ηθοποιού, αλλά και του σκηνοθέτη που δεν τον πίεσε για καλύτερη ερμηνεία. Αν βλέπω την μάχη μέσα από τα μάτια ενός ηθοποιού ή την βλέπω από ψηλά ή από κάποια άλλη οπτική γωνία, είναι θέμα σκηνοθέτη. Ο τρόπος με τον οποίο περνάμε από την μία σκηνή στην άλλη είναι θέμα σκηνοθέτη.

 

Είναι σωστά όλα αυτά που είπα;

 

Ο Σκηνοθέτης κάνει τα πάντα... σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους.

Στην σκηνή που αναφέρεις συγκεκριμένα υπάρχει ο script writer (τα λόγια), ο Χορογράφος(οι σκηνές μάχης) και οι  Εικονολήπτες (τραβάνε την σκηνή). Φυσικά υπάρχουν και άλλοι όπου σε συνδυασμό με το τι θέλει ο σκηνοθέτης (πάντα) και ο Παραγωγός (σχεδόν πάντα) βγάζουν το τελικό αποτέλεσμα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Σκηνοθέτης κάνει τα πάντα... σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους.

Στην σκηνή που αναφέρεις συγκεκριμένα υπάρχει ο script writer (τα λόγια), ο Χορογράφος(οι σκηνές μάχης) και οι  Εικονολήπτες (τραβάνε την σκηνή). Φυσικά υπάρχουν και άλλοι όπου σε συνδυασμό με το τι θέλει ο σκηνοθέτης (πάντα) και ο Παραγωγός (σχεδόν πάντα) βγάζουν το τελικό αποτέλεσμα

Το σενάριο δεν είναι αποκλειστική ευθύνη του σεναριογράφου;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σενάριο δεν είναι αποκλειστική ευθύνη του σεναριογράφου;

Τις περισσότερες φορές ναι. Κάποιες φορές πάντως μερικές ατάκες (ή ακόμα και σκηνες ολόκληρες) αλλάζουν για διαφόρους λόγους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τις περισσότερες φορές ναι. Κάποιες φορές πάντως μερικές ατάκες (ή ακόμα και σκηνες ολόκληρες) αλλάζουν για διαφόρους λόγους.

Κατάλαβα, ευχαριστώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πω ένα παράδειγμα για να μου πείτε αν κατάλαβα τι κάνει ο σκηνοθέτης.

 

Λέει το σενάριο για παράδειγμα ότι 2 άντρες παλεύουν και λένε κάποια λόγια. Αν μου αρέσουν αυτά που είπαν είναι θέμα σεναρίου, όχι σκηνοθεσίας. Αν όμως οι κινήσεις δεν είναι ωραίες, είναι λάθος του σκηνοθέτη. Ο τρόπος που θα πει ο κάθε ηθοποιός τα λόγια του, είναι θέμα του σκηνοθέτη. Αν κάποιος δεν πει πειστικά τα λόγια του, είναι θέμα ηθοποιού, αλλά και του σκηνοθέτη που δεν τον πίεσε για καλύτερη ερμηνεία. Αν βλέπω την μάχη μέσα από τα μάτια ενός ηθοποιού ή την βλέπω από ψηλά ή από κάποια άλλη οπτική γωνία, είναι θέμα σκηνοθέτη. Ο τρόπος με τον οποίο περνάμε από την μία σκηνή στην άλλη είναι θέμα σκηνοθέτη.

 

Είναι σωστά όλα αυτά που είπα;

Ακομα και οι διαλογοι ειναι θεμα σκηνοθετη

Πχ αν καποιος σκηνοθετης κρινει οτι η σκηνη της παλης ειναι κατι που πρεπει να ξεμπερδευει, λεει στον σεναριογραφο "κοψε λογια" ή μπορει να μην συμπεριλαβει την σκηνη. Ή μπορει να βαλει παυσεις αναμεσα στα λογια και να δειχνει 5' πλανα απο τα ματια του ενος στα ματια του αλλου (βλ. σπαγγετι ουεστερν).

Επισης λεει στον φωτογραφο τι ληψεις θελει να κανει γιατι εχει κατι στο μυαλο του (και αυτος επιλεγει εξοπλισμο, καμερες, φιλτρα για να κανει αυτο που λεει ο σκηνοθετης) λεει στους ενδυματολογους και τους σκηνογραφους πως θελει τα σκηνικα και τα κουστουμια (μπορει να θελει λιτο στυλ, μπορει να θελει κατι βαρυ με επιβλητικα σκηνικα αφου θα κανει μακρυνες ληψεις κτλ)

 

Γενικα ειναι ο ανθρωπος που λεει στους υπολοιπους τι θελει να κανει και οι αλλοι πρεπει να το υλοποιησουν. Το σημαντικοτερο, αυτος αποφασιζει το ρυθμο και το υφος και γι'αυτο εμπλεκται στο μονταζ. Καθε ταινια εχει γυρισμενο υλικο για 5-6 ταινιες, ο σκηνοθετης αποφασιζει με τον μοντερ ποιες σκηνες και με ποια πλανα θελει να κρατησει για να δωσει το αισθητικο, καλλιτεχνικο και νοηματικο αποτελεσμα

 

Στο παραδειγμα που αναφερεις ας πουμε, ακομα και τα λογια ειναι δουλεια του σκηνοθετη. Μπορει ας πουμε επι τοπου να πει στους ηθοποιους "πειτε αυτα αντι για αυτα για να δωσετε καλυτερα το νοημα". Μπορει να αποφασισει να συμπεριλαβει την σκηνη που εγραψε ο σεναριογραφος ή όχι, αναλογα με το αν θεωρει οτι εχει κατι να προσθεσει στην ταινια του

 

Αν ασχολεισαι με αθλητικα, σκεψου τον ως τον μανατζερ των ομαδων σε στυλ Αλεξ Φεργκιουσον ή Αρσεν Βενγκερ, γενικος δερβεναγας

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γι αυτό και ένα καταπληκτικό σενάριο μπορεί να χαντακωθεί αν ο σκηνοθέτης δε το χειριστεί σωστά. Αντιθέτως, ένα πολύ μέτριο ή απλό σενάριο μπορεί να βγει καταπληκτικά στο πανί αν ο σκηνοθέτης είναι μάγκας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γι αυτό και ένα καταπληκτικό σενάριο μπορεί να χαντακωθεί αν ο σκηνοθέτης δε το χειριστεί σωστά. Αντιθέτως, ένα πολύ μέτριο ή απλό σενάριο μπορεί να βγει καταπληκτικά στο πανί αν ο σκηνοθέτης είναι μάγκας.

 

Εδώ είναι η ουσία. Πολλοί κάνουν το λάθος να κολλάνε με το κείμενο, θεωρώντας ότι είναι το άλφα και το ωμέγα. Αλλά οι ίδιες λέξεις μπορούν να ειπωθούν βγάζοντας εντελώς διαφορετικά νοήματα, πείθοντας και μη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακομα και οι διαλογοι ειναι θεμα σκηνοθετη

Πχ αν καποιος σκηνοθετης κρινει οτι η σκηνη της παλης ειναι κατι που πρεπει να ξεμπερδευει, λεει στον σεναριογραφο "κοψε λογια" ή μπορει να μην συμπεριλαβει την σκηνη. Ή μπορει να βαλει παυσεις αναμεσα στα λογια και να δειχνει 5' πλανα απο τα ματια του ενος στα ματια του αλλου (βλ. σπαγγετι ουεστερν).

Επισης λεει στον φωτογραφο τι ληψεις θελει να κανει γιατι εχει κατι στο μυαλο του (και αυτος επιλεγει εξοπλισμο, καμερες, φιλτρα για να κανει αυτο που λεει ο σκηνοθετης) λεει στους ενδυματολογους και τους σκηνογραφους πως θελει τα σκηνικα και τα κουστουμια (μπορει να θελει λιτο στυλ, μπορει να θελει κατι βαρυ με επιβλητικα σκηνικα αφου θα κανει μακρυνες ληψεις κτλ)

 

Γενικα ειναι ο ανθρωπος που λεει στους υπολοιπους τι θελει να κανει και οι αλλοι πρεπει να το υλοποιησουν. Το σημαντικοτερο, αυτος αποφασιζει το ρυθμο και το υφος και γι'αυτο εμπλεκται στο μονταζ. Καθε ταινια εχει γυρισμενο υλικο για 5-6 ταινιες, ο σκηνοθετης αποφασιζει με τον μοντερ ποιες σκηνες και με ποια πλανα θελει να κρατησει για να δωσει το αισθητικο, καλλιτεχνικο και νοηματικο αποτελεσμα

 

Στο παραδειγμα που αναφερεις ας πουμε, ακομα και τα λογια ειναι δουλεια του σκηνοθετη. Μπορει ας πουμε επι τοπου να πει στους ηθοποιους "πειτε αυτα αντι για αυτα για να δωσετε καλυτερα το νοημα". Μπορει να αποφασισει να συμπεριλαβει την σκηνη που εγραψε ο σεναριογραφος ή όχι, αναλογα με το αν θεωρει οτι εχει κατι να προσθεσει στην ταινια του

 

Αν ασχολεισαι με αθλητικα, σκεψου τον ως τον μανατζερ των ομαδων σε στυλ Αλεξ Φεργκιουσον ή Αρσεν Βενγκερ, γενικος δερβεναγας

Αυτά που είπες τα κατάλαβα, το μόνο που δεν κατάλαβα είναι ο ρυθμός και το ύφος. Πώς ακριβώς ορίζεις αυτά τα 2;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O ρυθμος δεν νομιζω οτι ειναι κατι συνθετο. Αφορα τον ρυθμο που κυλαει μια ταινια. Πχ στις ταινιες του Μαικ Μπει που ειναι συνηθως εκρηξεις και μακελεια ο τυπος επι 90' δειχνει κυνηγητα, σκηνες 15' με πυροβολισμους και γενικα εξωφρενικους ρυθμους για να πιασει τα νεανικα κοινα.

Ενας σκηνοθετης ομως τυπου Αγγελοπουλου εκανε ταινιες οπου ο ανταρτης κατεβαινε 40' το βουνο σε πραγματικο χρονο. Ε, εκει ο ρυθμος ειναι ρυθμος σαλιγκαριου και απευθυνεται σε αλλο κοινο.

 

Τον Αρχοντα το 2 (Οι Δυο Πυργοι) το εχεις δει? Εκει ο Τζακσον επαιζε με τον ρυθμο κοβοντας την πολιορκεια στο φαραγγι του Χελμ που γινοταν πανικος κι ανταρα με φουλ δραση για 15' με αλλα 10' οπου βλεπαμε χαλαροι τα δεντρα να συζητανε μεταξυ τους οποτε καναμε διαλλειμα. Ενας αλλος σκηνοθετης μπορει να αποφασιζε να δειξει ολο τον διαλογο με τα δεντρα οποτε μιση ωρα θα ησουν χαλαρος και μετα να ειχε σερι 40' πολιορκια

 

 

 

Οσο για το υφος, δεν υπαρχει καποιος default ορισμος, ειναι αυτο που καταλαβαινεις, το υφος της ταινιας. Ας παρουμε τις sci fi περιπετειες, θα ειναι περιπετεια με συνεχη δραση, σκηνικα απο το μελλον, ας πουμε, φουτουριστικα οπλα και εντονο φως ή μπλιμπλικα οπως πχ το Minority Report του Σπιλμπεργκ ας πουμε ή θα ειναι βαρυ, πιο "ανθρωπινο" με προσοχη στους διαλογους και παλετα χρωματων στις αποχρωσεις του γκρι οπως το Blade Runner του Σκοτ? Περαν αυτου, δεν υπαρχει καποιος συγκεκριμενος ορισμος του "υφους", ειναι ο,τι καταλαβαινεις, το πως ειναι στημενη μια ταινια

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...
  • 1 μήνα μετά...

Μήπως ξέρει κανείς να μου πει γιατί σε ταινίες που παραγγέλνει κανείς κανονικά και νόμιμα μπορεί να λείπουν κάποια κομμάτια της ταινίας/ σειράς που εμφανίζονται κανονικότατα στο youtube ή σε τηλεοπτικές μεταδόσεις; Μου έχει συμβεί δύο φορές μέχρι τώρα και αναρωτιέμαι αν θα μπορούσα να ζητήσω την πλήρη version από την εταιρία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρταται απο το πιο cut επιθυμει η εταιρεια διανομης σε καθε χωρα

Πχ θυμαμαι στην Αγγλια ηταν αρκετα πουριτανοι τοσο στις διανομες στις αιθουσες οσο και στο dvd και καποιες ταινιες ειχαν ελλειψεις σε σκηνες σεξ και βιας σε σχεση με τα dvd που αγορα απο Ελλαδα ή που εστελνε ο θειος ή αμα το ειχα δει στην Ελληνικη αιθουσα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...