Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 14/1/2021 στις 6:21 ΜΜ, Thanar είπε

Αφήνω αυτό εδώ, για κάποιους που νομίζουν πως η Ηλεκτροκίνηση είναι το... μέλλον:
138660056_3587584581348814_4003909359023281113_o.jpg.9cd3f7e7e31e2910d05fbdca97f067d1.jpg

Αν πω οτι βλέπω κάτι αξιοσημείωτο είναι η αυξητική τάση του πετρελαίου καθώς τρώει πολύ θάψιμο τελευταία...

4 ώρες πριν, loukasgr2 είπε

1) Ποια είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας υψηλής τάσης;

Απάντηση: Το ερώτημα είναι πολυπαραγοντικό. Ας το ψηλαφίσουμε. Γενικά η διάρκεια της ζωής της μπαταρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την θερμική της διαχείριση, από το πως της συμπεριφερόμαστε στην φόρτιση αλλά και από το αρχικό άνω και κάτω buffer που διαθέτουν. Οι μπαταρίες που διαθέτουν ενεργό κύκλωμα ψύξης παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις στον τομέα. Γενικά να έχετε υπόψιν σας, ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου νιώθουν καλύτερα αν διατηρούνται μεταξύ 25-35 βαθμών κελσίου.

Σε ότι αφορά την φόρτιση, εν αντιθέσει με το κοινό, που ενδιαφέρεται για την όσο το δυνατόν πιο ταχεία φόρτιση, εγώ ενδιαφέρομαι για την όσο το δυνατόν πιο βραδεία. Με φόρτιση ακόμα και σε απλή πρίζα type F (ή στα ελληνικά σούκο), ένα τυπικό μικρομεσαίο ηλεκτρικό, λαμβάνει περίπου 16 χιλιόμετρα αυτονομίας/ώρα. Δηλαδή με 2 ώρες φόρτιση σε απλή πρίζα, το 95% των οδηγών καλύπτει τις ανάγκες του.

Πάμε στο εύρος φόρτισης. Καλό θα είναι για μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής να κάνουμε φορτίσεις μεταξύ 20-80% και τέλος σε ότι αφορά το buffer, όσο περισσότερο είναι, τόσο το καλύτερο. Τι είναι όμως αυτό; Είναι το άνω όριο φόρτισης της μπαταρίας και το κάτω όριο φόρτισης, όπου πέραν αυτών δεν έχουμε πρόσβαση. Όσο μεγαλύτερο είναι το άνω και το κάτω buffer, τόσο μεγαλύτερη η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Εν γένει, αν κάποιος ακολουθεί τα ανωτέρω, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι πρακτικά lifetime. Ακόμα όμως και όταν δεν είναι πια κατάλληλη για χρήση μπορεί να έχει δεύτερη ζωή σαν συσσωρευτής ενέργειας για κάποιο φωτοβοταϊκό, στο εξωτερικό ήδη γίνεται και θα επεκταθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Τι σημαίνει lifetime;

Ας υποθέσουμε οτι εγώ θέλω να κρατήσω το αμάξι μου για 500.000km (ήτοι περί τις 1500 φορτίσεις με τα σημερινά δεδομένα αυτονομίας), θα αντέξει η μπαταρία;

Να μιλάμε με νούμερα για να καταλαβαινόμαστε.

1 ώρα πριν, loukasgr2 είπε

Στο μοναδικό σενάριο που θα χρειαστεί να περιμένεις, είναι σε ένα ταξίδι. Και να κάνεις μισή ώρα στάση σε ένα ταξίδι για να φορτίσεις σε έναν ταχυφορτιστή, δεν χάλασε ο κόσμος.

Για τον ίδιο λόγο αν και μου αρέσει σαν ιδέα ένα smartwatch δεν παίρνω αυτή τη στιγμή ένα.

Ναί, είναι εντυπωσιακό, ναί, έχει λειτουργίες αλλά όταν έχω μάθει στο ρολόι να ασχολούμαι με τη μπαταρία του κάθε 2-3 χρόνια ή και ποτέ (αν είναι αυτόματο) ακόμα και μια φορά την εβδομάδα να θέλει φόρτισμά είναι πρόβλημα-για άλλους μικρό, για άλλους μεγαλύτερο-αλλά είναι!

Δεν έχετε αρκετά άγχη στη ζωή σας, θέλετε να βάλετε κι άλλα;

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

4 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Αν πω οτι βλέπω κάτι αξιοσημείωτο είναι η αυξητική τάση του πετρελαίου καθώς τρώει πολύ θάψιμο τελευταία...

Τι σημαίνει lifetime;

Ας υποθέσουμε οτι εγώ θέλω να κρατήσω το αμάξι μου για 500.000km (ήτοι περί τις 1500 φορτίσεις με τα σημερινά δεδομένα αυτονομίας), θα αντέξει η μπαταρία;

Να μιλάμε με νούμερα για να καταλαβαινόμαστε.

Για τον ίδιο λόγο αν και μου αρέσει σαν ιδέα ένα smartwatch δεν παίρνω αυτή τη στιγμή ένα.

Ναί, είναι εντυπωσιακό, ναί, έχει λειτουργίες αλλά όταν έχω μάθει στο ρολόι να ασχολούμαι με τη μπαταρία του κάθε 2-3 χρόνια ή και ποτέ (αν είναι αυτόματο) ακόμα και μια φορά την εβδομάδα να θέλει φόρτισμά είναι πρόβλημα-για άλλους μικρό, για άλλους μεγαλύτερο-αλλά είναι!

Δεν έχετε αρκετά άγχη στη ζωή σας, θέλετε να βάλετε κι άλλα;

Ίσως όχι, εφόσον θέλεις νορμάλ αυτονομία.
Αλλά μια αντι-ερώτηση:
Θα αντέχει ο κινητήρας-κιβώτιο 500Κ χλμ δίχως συνεχόμενα σέρβις; Πόσα θα δώσεις εκεί έναντι ενός ηλεκτρικού;


Γιατί το τραβάς από τα αυτιά με μισό(ένα πριν το αλλάξεις) εκατομμύριο χλμ. ώσπου να πούμε ότι η μπαταρία θα θέλει αλλαγή. 

===============================================================================================

@loukasgr2

Αναφορά σε κείμενο

Πάμε να δούμε λίγο τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και γιατί είναι ακατάλληλες.

 

Η άλλη μέθοδος είναι η εξαγωγή υδρογόνου από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης με τυπικό βαθμό απόδοσης γύρω στο 75%, ωστόσο η ηλεκτρόλυση όπως λέει και η ονομασία της απαιτεί ηλεκτρικό ρεύμα. Δηλαδή ξοδεύουμε ηλεκτρικό ρεύμα για να το παράξουμε πάλι αργότερα στην κυψέλη. Πόσο νόημα έχει αυτό;

Μάλλον δεν λαμβάνεις υπ' όψιν το τι συμβαίνει στην βιομηχανία. 

Αναφορά σε κείμενο

https://www.volvogroup.com/en-en/innovation/electromobility/fuel-cells.html

From hydrogen to electricity
In a fuel cell scenario, you stop at a gas station and fill the tank of your electric vehicle with hydrogen. That hydrogen is converted into electricity by the fuel cells as you drive. The electricity generated onboard powers the electric driveline. Fuel cells are not only a promising option for trucks and buses on long-distance routes. Other areas with potential include construction equipment and different marine- and industrial applications.

There are two main ways to produce the hydrogen needed. So-called green hydrogen can be produced locally at the tank station, using electricity to convert water into hydrogen. Blue hydrogen is expected to be produced from natural gas, utilizing carbon capture technology to create a carbon neutral fuel.

 

Αναφορά σε κείμενο

https://www.scania.com/group/en/home/about-scania/innovation/technology/electrification.html

Hydrogen fuel-cell technology
A major strength of hydrogen-based solutions is the fact that it is a zero-emission technology; only water is actually emitted by the truck itself. The hydrogen is produced in a renewable way.

 

The trucks, which are fully electric, are fitted with an electric powertrain, and energy is converted to electricity from hydrogen gas in fuel cells on board the vehicles. The fuel cell-powered truck also has a battery for moments when extra power is needed, and when the vehicle needs to recuperate electric power from brake energy.

 

Αναφορά σε κείμενο

https://www.deere.com/en/electronic-solutions/news-room/news-articles/vehicle-electrification-applications-challenges/

  • Material handling trucks using a combination of hydrogen fuel cell, battery, and wireless charging to allow full-performance, zero-emission operation for port container logistics.
  • Examples of electrification for heavy-duty trucks, including a detailed discussion on the challenges of using batteries for long-haul freight. Additionally, customer value propositions were discussed, such as productivity, fuel economy, ease of use, reduced maintenance, and quieter operation for electrification in production agriculture, construction, and turf applications.

 

Εφόσον οι οργανισμοί απαιτούν την μείωση του CO2, οι ΟΕΜ θα παράξουν τέτοια οχήματα για ειδικές χρήσεις (long haul φορτηγά/off grid βαρέα οχήματα) που οι μπαταρίες είναι μη-πρακτικές.
Είναι ήδη στα σκαριά και pre-production σε αριθμό επαγγελματικών οχημάτων για ειδικές χρήσεις όπως βλέπεις πάνω. 
Οι περισσότεροι θα βασιστούν στο ανανεώσιμο ή "ανανεώσιμο" της παραγωγής υδρογόνου για να δικαιολογήσουν την μείωση του CO2-GHG
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Αν πω οτι βλέπω κάτι αξιοσημείωτο είναι η αυξητική τάση του πετρελαίου καθώς τρώει πολύ θάψιμο τελευταία...

Τι σημαίνει lifetime;

Ας υποθέσουμε οτι εγώ θέλω να κρατήσω το αμάξι μου για 500.000km (ήτοι περί τις 1500 φορτίσεις με τα σημερινά δεδομένα αυτονομίας), θα αντέξει η μπαταρία;

Να μιλάμε με νούμερα για να καταλαβαινόμαστε.

Για τον ίδιο λόγο αν και μου αρέσει σαν ιδέα ένα smartwatch δεν παίρνω αυτή τη στιγμή ένα.

Ναί, είναι εντυπωσιακό, ναί, έχει λειτουργίες αλλά όταν έχω μάθει στο ρολόι να ασχολούμαι με τη μπαταρία του κάθε 2-3 χρόνια ή και ποτέ (αν είναι αυτόματο) ακόμα και μια φορά την εβδομάδα να θέλει φόρτισμά είναι πρόβλημα-για άλλους μικρό, για άλλους μεγαλύτερο-αλλά είναι!

Δεν έχετε αρκετά άγχη στη ζωή σας, θέλετε να βάλετε κι άλλα;

500.000 χιλιόμετρα αντιστοιχούν σε 33 χρόνια κατοχής ενός αυτοκινήτου. Προσωπικά, έχω δει μπαταρία στο εργοστάσιο που είχε κάνει 1.300.000 χιλιόμετρα σε plug-in hybrid και δούλευε, με δραματικά χαμηλή αυτονομία ωστόσο. Τα 500.000 χιλιόμετρα λογικά θα είναι το άνω όριο με τις τρέχουσες τεχνολογίες αλλά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως προείπα. Το ιερό δισκοπότηρο στις μπαταρίες είναι οι στερεάς κατάστασης, τις οποίες αναμένουμε μέχρι το 2025 από τους μείζονες κατασκευαστές. Έχω την αίσθηση ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε δεν θα υπάρχει το δίλημμα, ηλεκτρικό vs θερμικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 minutes ago, loukasgr2 said:

Ένας από τους λόγους που αποφεύγω να συμμετέχω σε ηλεκτρονικά φόρα είναι γιατί είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα συναντήσω μια φιλική, καλοπροαίρετη και με καλή θέληση τοποθέτηση, όπως η παραπάνω.

Έχει ενδιαφέρον, γιατί όταν μιλάω διά ζώσης και δημοσίως για την ηλεκτροκίνηση, κανείς δεν έχει σχολιάσει τα γεγονότα που παρουσιάζω ως φαιδρά ή δεν μου έχει εκφράσει κατά πρόσωπο μια αντίστοιχη τοποθέτηση.

Ποια είναι η ιδιότητά σας κύριε; Εγώ την εξήγησα στην αρχική μου τοποθέτηση και προσθέτω σε αυτήν Μηχανολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π. και πιστοποιημένος τεχνικός εκπαιδευτής. Ποια είναι η δική σας;

Να μην ξέρατε ότι είναι τα φόρουμ τοποθετήσεις ένθεν κακείθεν
ιδίως όταν σχολιάζετε δική μου άποψη με τον καθόλα καλοπροαίρετο χαρακτηρισμό
"τα ανωτέρω είναι τα κύρια επιχειρήματα εναντίον της ηλεκτροκίνησης" ;

...ή αλλιώς πώς ρίχνουμε την μπάλα στην εξέδρα
και πώς δύνασθε να το κάνετε μέσα και έξω από τα φόρουμ ;

όταν φτάνει το επιχείρημα να είναι όχι η ουσία της άποψης αλλά το ποιός την εκφέρει,
τότε μάλλον πρέπει να έχει πέσει πολλή ένδεια επιχειρηματολογίας

αλήθεια πώς κρίνετε την άποψη που εκφράσατε
και πώς θα την υποδέχονταν το ακροατήριο σε ένα συνέδριο μηχανολόγων του ΕΜΠ
όταν θα εδραιώνατε την επιχειρηματολογία σας για την ηλεκροκίνηση πάνω σε αυτήν ;

Quote

σημαντική μερίδα των ηλεκτρικών οχημάτων παράγονται σε εργοστάσια ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα, κάτι που δε συμβαίνει εν γένει στα αντίστοιχα θερμικά

να σας διευκολύνω και να σας χαρίσω το αποτύπωμα της προμήθειας πρώτων υλών και εξαρτημάτων
αλλά στα αλήθεια είναι επιχείρημα αυτό από επιστήμονα;
ΟΚ

Επεξ/σία από KoreanW
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, LongTom είπε

Ίσως όχι, εφόσον θέλεις νορμάλ αυτονομία.
Αλλά μια αντι-ερώτηση:
Θα αντέχει ο κινητήρας-κιβώτιο 500Κ χλμ δίχως συνεχόμενα σέρβις; Πόσα θα δώσεις εκεί έναντι ενός ηλεκτρικού;


Γιατί το τραβάς από τα αυτιά με μισό(ένα πριν το αλλάξεις) εκατομμύριο χλμ. ώσπου να πούμε ότι η μπαταρία θα θέλει αλλαγή. 

===============================================================================================

@loukasgr2

Μάλλον δεν λαμβάνεις υπ' όψιν το τι συμβαίνει στην βιομηχανία. 

 

Εφόσον οι οργανισμοί απαιτούν την μείωση του CO2, οι ΟΕΜ θα παράξουν τέτοια οχήματα για ειδικές χρήσεις (long haul φορτηγά/off grid βαρέα οχήματα) που οι μπαταρίες είναι μη-πρακτικές.
Είναι ήδη στα σκαριά και pre-production σε αριθμό επαγγελματικών οχημάτων για ειδικές χρήσεις όπως βλέπεις πάνω. 
Οι περισσότεροι θα βασιστούν στο ανανεώσιμο ή "ανανεώσιμο" της παραγωγής υδρογόνου για να δικαιολογήσουν την μείωση του CO2-GHG
 

Η βιομηχανία ασφαλώς και κάνει μελέτες και καλά κάνει. Το μοναδικό ρεαλιστικό σενάριο χρήσης για τις κυψέλες είναι όντως τα φορτηγά, ωστόσο διατηρώ τις επιφυλάξεις μου αν έστω και εκεί ευοδοθούν, ειδικά αν έχουμε στο σχετικά άμεσο μέλλον μπαταρίες στερεάς κατάστασης. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, LongTom είπε

Ίσως όχι, εφόσον θέλεις νορμάλ αυτονομία.
Αλλά μια αντι-ερώτηση:
Θα αντέχει ο κινητήρας-κιβώτιο 500Κ χλμ δίχως συνεχόμενα σέρβις; Πόσα θα δώσεις εκεί έναντι ενός ηλεκτρικού;


Γιατί το τραβάς από τα αυτιά με μισό(ένα πριν το αλλάξεις) εκατομμύριο χλμ. ώσπου να πούμε ότι η μπαταρία θα θέλει αλλαγή.
 

Είπα εγώ οτι το θερμικό δεν χρειάζεται service;

Για το ηλεκτρικό ρωτάω που προσπαθώ να έχω μια σφαιρική εικόνα για τα κόστη του που μάλλον δεν είναι μηδαμινά όπως αφήνεται να εννοηθεί.

ΥΓ. Στην αρχή έβαλα 1 με τη λογική της επαγγελματικής χρήσης που υπάρχει και μέγιστο ώφελος αλλά μετά είπα να το ρίξω πιό κάτω για να μπορεί να "πιάνει" και ιδιώτες...

19 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

500.000 χιλιόμετρα αντιστοιχούν σε 33 χρόνια κατοχής ενός αυτοκινήτου. Προσωπικά, έχω δει μπαταρία στο εργοστάσιο που είχε κάνει 1.300.000 χιλιόμετρα σε plug-in hybrid και δούλευε, με δραματικά χαμηλή αυτονομία ωστόσο. Τα 500.000 χιλιόμετρα λογικά θα είναι το άνω όριο με τις τρέχουσες τεχνολογίες αλλά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως προείπα. Το ιερό δισκοπότηρο στις μπαταρίες είναι οι στερεάς κατάστασης, τις οποίες αναμένουμε μέχρι το 2025 από τους μείζονες κατασκευαστές. Έχω την αίσθηση ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε δεν θα υπάρχει το δίλημμα, ηλεκτρικό vs θερμικό.

Δεν χρειάζεται να σε "αφήσει" η μπαταρία για να μην είναι ουσιαστικά λειτουργικό το όχημα.

Και να πέσεις από 300km ιδανικής αυτονομίας στα 200 ή στα 150 αρκεί!

Σε δέκα χρόνια εφόσον οι μπαταρίες βελτιωθούν (γιατί γενικά η τεχνολογία στον συγκεκριμένο τομέα πάει με βήματα χελώνας) θα μιλάμε από άλλη βάση.

Επεξ/σία από agnostos13
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, korakios είπε

Καταρχάς ευχαριστούμε για την ενημέρωση :)
Απλά ήθελα να ρωτήσω οι μπαταρίες στα αυτοκίνητα ,έχουν κάποιες ουσιαστικές διαφορές στην τεχνολογία τους απο τις αντίστοιχες στα ηλεκτρικά μηχανάκια ,ποδήλατα , πατίνια ?
Γιατί βλέπω ο ίδιος (φαν δίκυκλης ηλεκτροκίνησης) οτι οι (μη επώνυμες αλλά προσιτές) μπαταρίες έχουν πολύ μικρή διάρκεια ζωής 2-3 χρόνια με φροντίδα στους κύκλους φόρτισης και φυσικά 3 μήνες σε απανωτά στραγγίσματα .

 

Να πω οτι συμφωνώ 100% ,αλλά να δημιουργηθούνε πρώτα οι υποδομές και να έρθει στο ίδιο κόστος με ΜΕΚ οχήματα (εκεί είναι γενικότερα το πρόβλημα και οι αντιπαραθέσεις)

Οι μπαταρίες στα αυτοκίνητα είναι σαφώς ανώτερης ποιοτικής στάθμης, αλλά εν γένει έχουν και ένα ακόμα πλεονέκτημα. Ελέγχεται ενεργά το θερμικό τους φορτίο με ψυκτικό μέσο. Επίσης έχουν πολύ μεγαλύτερο ενεργειακό περιεχόμενο. Άλλος είναι ένας κύκλος φόρτισης σε ένα αυτοκίνητο σε ότι αφορά τη χιλιομετρική απόδοση και άλλος σε ένα δίκυκλο.

Σε ότι αφορά το κόστος των ηλεκτρικών, αυτό θα προσεγγίσει των θερμικών όταν γενικευτεί η ηλεκτροκίνηση και όταν πάμε σε στερεάς κατάστασης ή λιθίου-αέρος μπαταρίες. Αμφοτέρα αναμένονται εντός της δεκαετίας που διανύουμε.

Θα ήθελα να θέσω ωστόσο και κάτι ακόμα στο τραπέζι. Πέρα από τις τεχνικές παραμέτρους και τα οικονομοτεχνικά, η προσδοκία που έχουμε σαν καταναλωτές ώστε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο να έχει παρόμοιο κόστος με κάποιο θερμικό, αν και απόλυτα κατανοητή, δεν είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Τι θέλω να πω με αυτό; Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο αθόρυβο, πολύ πιο άνετο (πολύ λιγότερα NVH), πιο γρήγορο, με καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά λόγω χαμηλού κέντρου βάρους, με χαμηλότερα κόστη λειτουργίας και συντήρησης σε σχέση με ένα θερμικό. Γιατί έχουμε την προσδοκία κάτι τόσο ανώτερο από κάτι άλλο, να έχει το ίδιο κόστος;   

Επεξ/σία από loukasgr2
  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, loukasgr2 είπε

Γιατί έχουμε την προσδοκία κάτι τόσο ανώτερο από κάτι άλλο, να έχει το ίδιο κόστος;   

Γιατί δε μας ενδιαφέρει η "ανωτερότητα"* αν είναι πιο ακριβό.
Πχ είναι σαν να λένε απο αύριο τέλος τα απλά κινητά , τέλος τα φθηνά smartphone , θα ξεκινάνε απο 300Ε αλλά θα είναι ανώτερα .

*ανώτερα όταν φυσικά θα έχουν αυτονομία 400-500χλμ και θα φορτίζουν σε 5 λεπτά με μικρότερο κόστος σημερινής βενζίνης (και ίδιο μισθό/πληθωρισμό)

6 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

Το κόστος των ηλεκτρικών θα προσεγγίσει των θερμικών όταν γενικευτεί η ηλεκτροκίνηση

όχι , όταν θα είναι στα ίδια επίπεδα τιμής με τα ΜΕΚ τώρα, πχ 14000 να έχεις οικογενειακό αμάξι , 9000-10000 μικρό πόλης ,καινούρια

9 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

και όταν πάμε σε στερεάς κατάστασης ή λιθίου-αέρος μπαταρίες. Αμφοτέρα αναμένονται εντός της δεκαετίας που διανύουμε.

Αυτό πραγματικά ενδιαφέρον , φαντάζομαι ρίχνει το κόστος

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

γιατί τα πάντα είναι προσφορά και ζήτηση και γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πιο απλή κατασκευή σε σύγκριση με ένα συμβατικό με ΜΕΚ

η συν τω χρόνω συρρίκνωση του κόστους παραγωγής μαζί με την απόσυρση των κρατικών πολιτικών επιδοτήσεων
θε επιτρέψει τη συγκράτηση των τιμών

Επεξ/σία από KoreanW
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, KoreanW είπε

θε επιτρέψει τη συγκράτηση των τιμών

Ευτυχώς που δε χρησιμοποίησες το θα 😛 μιας και είναι της μόδας

Μακάρι να συγκρατηθούν οι τιμές και να μην ανέβουν στα ύψη 🤣

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 minutes ago, korakios said:

Ευτυχώς που δε χρησιμοποίησες το θα 😛 μιας και είναι της μόδας

Μακάρι να συγκρατηθούν οι τιμές και να μην ανέβουν στα ύψη 🤣

Ευτυχώς που μου κάνουν like και dislike κι από τις δυο πλευρές της αντιπαράθεσης
γιατί κάπου ανάμεσα βρίσκεται η αλήθεια. 🙂

Κάποια στιγμή κι οι τιμές ομαλοποιούνται,, κι ο ανταγωνισμός λειτουργεί. Μοιραία.
( Να που δεν χρησιμοποίησα το θα και είμαστε ευχαριστημένοι. 😄 )
Μέχρι τότε το αγοραστικό κοινό πληρώνει τα απόνερα της μετάβασης.

Επεξ/σία από KoreanW
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δλδ ρε παιδια....θα σου πει το γκομενακι πανω στο heat of the moment "παμε καπου μακριά μονο οι δυο μας μωρο μου"...

Κεσυ θα της πεις αστο για το πρωι γιατι  εχω βαλει στη μπριζα το ηλεχτρικο λογω νυχτερινου;

Η ακομα χειρότερα της λες "που σκεφτεσαι να παμε;  Να ψαξω στο απλικεησον αν εχει ταχυφορτιστες στο δρομο"

Παει παιδια το κοριτσι θα μας τη κανει με το πρώτο τυχοντα καγκουρα με χιουνταη αξεντ

Και μετα απο αυτο το καθημερινο ρεαλιστικοτατο σεναριο ηθελα να ρωτήσω οσους ξερουν....

Ποσο γκομενοπαγιδα ειναι το ηλεκτρικο;

Γιατι οκ το αποτυπωμα στο περιβαλλον θελουμε ναναι μικρο αλλα στα κορμια μεγαλο

 

 

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Fubar1916 είπε

Ποσο γκομενοπαγιδα ειναι το ηλεκτρικο;

Γιατι οκ το αποτυπωμα στο περιβαλλον θελουμε ναναι μικρο αλλα στα κορμια μεγαλο

Για 10 χρόνια μέχρι να κάνεις απόσβεση και να σου μένουν στην άκρη δε θα σε απασχολήσει  😄

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Fubar1916 είπε

Δλδ ρε παιδια....θα σου πει το γκομενακι πανω στο heat of the moment "παμε καπου μακριά μονο οι δυο μας μωρο μου"...

Κεσυ θα της πεις αστο για το πρωι γιατι  εχω βαλει στη μπριζα το ηλεχτρικο λογω νυχτερινου;

Η ακομα χειρότερα της λες "που σκεφτεσαι να παμε;  Να ψαξω στο απλικεησον αν εχει ταχυφορτιστες στο δρομο"

Παει παιδια το κοριτσι θα μας τη κανει με το πρώτο τυχοντα καγκουρα με χιουνταη αξεντ

Και μετα απο αυτο το καθημερινο ρεαλιστικοτατο σεναριο ηθελα να ρωτήσω οσους ξερουν....

Ποσο γκομενοπαγιδα ειναι το ηλεκτρικο;

Γιατι οκ το αποτυπωμα στο περιβαλλον θελουμε ναναι μικρο αλλα στα κορμια μεγαλο

 

 

Αφού το φυσάς , ποιο κάγκουρα , θα την πας με το ελικόπτερο στο πόρτο Καράς. Και αυτό ηλεκτρικό έτσι ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρακολουθώ το θέμα από την αρχή και θα ήθελα να κάνω μια παρομοίωση.

Το θέμα με τα EV το βλέπω ως το θέμα με τα κινητά, που εκει που το 2005 είχαμε ενα κιν και η μπαταρία του κρατούσε 3-4 ημέρες και νύχτες άνετα, το 2007 ήρθαν τα smartphone και όλοι κάθε βράδυ (τουλάχιστον) φορτίζουμε. Μερικοί και μέσα στη μέρα φορτίζουν και άλλοι έχουν και ειδικά αξεσουάρ για να μας διευκολύνουν (powerbanks).

Ομως παρόλο το μειονέκτημα αυτό των smartphoneς, με τις 20 ώρες αυτονομία, κυριάρχησαν στην αγορά και λίγοι έχουν πλέον απλά κινητά.

Στη παρομοίωση με τα αμάξια, ομοίως τα EV δεν χρειάζεται καν να κυριαρχήσουν, ίσως πάρουν ένα μερίδιο της αγοράς μαζί με την βενζίνη, το πετρέλαιο, το LPG, το CNG κ.α. Θα πάρουν το μερίδιο που μεν τους αξίζει, αλλά και που προωθεί η πολιτεία. Με ένα νόμοθετικό πλαίσιο που αυξάνει τρομερά τα τέλη κυκλοφορίας και τη συντήρηση για τα θερμικά, το μερίδιο αγοράς των EV αλλάζει υπέρ των τελευταίων.

Το μέλλον θα δείξει :)

Ο καθένας ψωνίζει με βάση της ανάγκες του και την τσέπη του και την παρούσα νομοθεσία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...