Προς το περιεχόμενο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει πρόστιμο σε Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για σύσταση καρτέλ


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

6 ώρες πριν, manolis940 είπεΑυτό το επιχείρημα έχει κουράσει λίγο. Δεν είπε κανένας ότι όλα τα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά. Προβλέπετε μάλιστα σε 10 χρόνια από τώρα το 1/3 να είναι ηλεκτρικά. Η Αθήνα τώρα έχει ένα σωρό κακά. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να φιλοξενήσει ; Χρειάζεσαι θέση στάθμευσης ειδικά αν θες να βάλεις δικό σου φορτιστή. Ωστόσο θα υπήρχε μια βελτίωση όσον αφορά τους ρύπους αν ένα ποσοστό που κάνει μικρές μετακινήσεις τύπου  Σπίτι - Δουλειά που είναι μικρότερες των 100km χρησιμοποιούσε ηλεκτρικό όχημα.

Εγώ για παράδειγμα που μένω στην επαρχία του Ηρακλείου Κρήτης και έχω χώρο στάθμευσης και κάνω καθημερινά 70km θα ήταν πολύ καλύτερη επιλογή το Ηλεκτρικό σε σχέση με την βενζίνη που έχω τώρα ή το πετρέλαιο που σε τόσα χιλιόμετρα θα μπούκωνε το dpf. Αν μια 2 φορές τον χρόνο θέλω να πάω Χανιά, λόγο του ότι δεν υπάρχουν φορτιστές, ενοικιάζω ένα πετρέλαιο και κάνω την δουλειά μου.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο η Αθήνα ή η Ελλάδα.. Γενικά χρειάζονται τεράστιες υποδομές για να γίνει μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ακόμα και το 1/3 των οχημάτων.. το πρόβλημα δεν είναι μόνο να βάλεις τον φορτιστή αλλά να υπάρχει και ένα σωστό δίκτυο από πίσω να το υποστηρίξει.. δεν γίνεται στα υπάρχοντα δίκτυα να προσθέτεις και μερικά εκατομμύρια αυτοκίνητα να φορτίζουν.. θα πάει το blackout σύννεφο..

Οσο για την περίπτωση της επαρχίας με 70χλμ καθημερινά πραγματικά δεν υπάρχει καλύτερη λύση απ το ντίζελ αυτή τη στιγμή! Τα dpf δεν μπουκώνουν με τέτοια χρήση, το δικό μου (polo 1.4 tdi euro 6) με παρόμοια χρήση και 187.500 χλμ δεν έχει βγάλει ποτέ θέμα.. Απλά εχει βγει αυτή η φήμη γιατί πριν 6-7 χρόνια έπαιρναν όλοι ντίζελ για να κάνουν 10.000 χλμ το χρόνο στο κέντρο της πόλης γιατί τους είπαν ότι είναι οικονομικό..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

48 λεπτά πριν, xenos.p είπε

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο η Αθήνα ή η Ελλάδα.. Γενικά χρειάζονται τεράστιες υποδομές για να γίνει μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ακόμα και το 1/3 των οχημάτων.. το πρόβλημα δεν είναι μόνο να βάλεις τον φορτιστή αλλά να υπάρχει και ένα σωστό δίκτυο από πίσω να το υποστηρίξει.. δεν γίνεται στα υπάρχοντα δίκτυα να προσθέτεις και μερικά εκατομμύρια αυτοκίνητα να φορτίζουν.. θα πάει το blackout σύννεφο..

Οσο για την περίπτωση της επαρχίας με 70χλμ καθημερινά πραγματικά δεν υπάρχει καλύτερη λύση απ το ντίζελ αυτή τη στιγμή! Τα dpf δεν μπουκώνουν με τέτοια χρήση, το δικό μου (polo 1.4 tdi euro 6) με παρόμοια χρήση και 187.500 χλμ δεν έχει βγάλει ποτέ θέμα.. Απλά εχει βγει αυτή η φήμη γιατί πριν 6-7 χρόνια έπαιρναν όλοι ντίζελ για να κάνουν 10.000 χλμ το χρόνο στο κέντρο της πόλης γιατί τους είπαν ότι είναι οικονομικό..

To 4o τρένο της βιομηχανικής επανάστασης είναι η πράσινη ενέργεια και μαζί της θα έρθει και η μεγέθυνση του ηλεκτρικού δικτύου
Ταυτόχρονα οι ηλεκτρικές συσκευές καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα και η Ευρωπαϊκή ένωση άλλαξε τα standards της και τώρα έχει ισχυρότερα κριτήρια για να πάει μια συσκευή σε Α κλάση.
Πιστεύω κάτι θα μείνει και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απ αυτές τις κινήσεις.

Τώρα όσον αφορά το dpf, δεν κάνω 70 πήγαινε και 70 έλα, αλλά 35 και 35. Με Yaris του 2012 πάντως μπούκωσε κάπου στα δικά σου χιλιόμετρα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 hours ago, manolis940 said:
On 11/07/2021 at 12:56, dieksodo said:

 

Το πρόστιμο μπήκε γιατί οι εταιρίες τα έκαναν πλακάκια μεταξύ τους για να μην εξελιχθεί η τεχνολογία. Απ την μία θα έλεγε κάποιος δικαίωμα τους, ωστόσο εδώ δεν παίζουν με την τσέπη του καταναλωτή αλλά με το περιβάλλον και δεν έχουμε πολλά περιθώρια για τέτοια παιχνίδια

«Οι εταιρείες έχουν την ευχέρεια να σ

Το τι τεχνολογια θα βγαλουν και τι δε θα βγαλουν ειναι δικος τους λογαριασμος. Δεν μπορεις να επιβαλλεις στον αλλο τι αμαξι θα βγαλει. Υπαρχουν μια χαρα λυσεις για τους ρυπους και το περιβαλλον απλως πολιτικα ειναι πιο σοβιετικο να κουνας το δαχτυλο στις « κακες εταιριες» αντι να κανεις το αυτονοητο δηλ να το κανεις ασυμφορο σε αυτες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, manolis940 είπε

 

Τώρα όσον αφορά το dpf, δεν κάνω 70 πήγαινε και 70 έλα, αλλά 35 και 35. Με Yaris του 2012 πάντως μπούκωσε κάπου στα δικά σου χιλιόμετρα

Πηγες και αγορασες Τοyota με τον χειροτερο κινητηρα diesel της αγορας. Δεν ηξερες, δεν ρωταγες....

Eιμαι στα 160.000 χλμ με το BMW (κεντρο Αθηνα μενω) σε αποστασεις σε πολη και εκτος με start stop και δεν εχει βγαλει κανενα θεμα. 

Ουτε μπαταρια μετα απο 7,5 χρονια χρησης το αμαξι. 

Μικτη καταναλωση μετα απο 160.000 χλμ, ειμαι στα 4,6 λιτρα / 100 χλμ

Μεση τιμη πετρελαιου 7 ετιας το 1,15 ευρω ανα λιτρο 

Κοστος καλυψης για 160.000 χλμ: 1600 x 1,15 x 4,6 = 8500 ευρω

 

Επεξ/σία από SeriesX
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, MikeKata είπε

Στους "ολους", σου συνιστώ να μη συμπεριλαμβάνεις εμένα, μιας και η περιβαλλοντική μηχανική είναι ο κλάδος μου.

1. Αλήθεια; Αγοράζεις αμάξι ΚΑΘΕ ΧΡΌΝΟ; Θα μιλάμε με λογικά σενάρια ή με ακραία υποθετικα και ανυπόστατα σεναρια;

2. Ήδη δημιουργούνται εργοστάσια ανακύκλωσης μπαταριών (π.χ της Volkswagen στο Saltzgitter) ηλεκτρικών  οχημάτων και μπορούμε να ανακτήσουμε σε αυτά κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο, μαγγάνιο κλπ. Το αλουμίνιο και το χαλκό τα ανακτουμε από τα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια ανακύκλωσης. Η Renault ήδη ανακυκλωνει όλες τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων της. Και έχουμε συνέχεια. Εν ολίγοις; Οι μπαταριες ΑΝΑΚΥΚΛΏΝΟΝΤΑΙ.

3. Τα ηλεκτρικά από δω και στο εξής, με τη χρηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μπορούν να γίνουν έως και 78% λιγότερο ρυπογόνα σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης σε ΟΛΟ τον κύκλο ζωής τους. Αν θες να αναφερω και ενα paper για παράδειγμα, στα γρήγορα μπορεις να βρεις το " Comparative Environmental Life Cycle and Cost Assessment of Electric, Hybrid, and Conventional Vehicles in Lithuania".

3. Να το πω απλά. Τα ηλεκτρικά αυτοκινητα (BEVs) δεν είναι ένα μεμονωμένο μεταφορικό μέσο. Είναι ένα κομματι του συστήματος "παραγωγη ενεργειας από ΑΠΕ/πυρηνικά-μεταφορες-οικιακες/βιομηχανικές εφαρμογές". Με ηλεκτρικά οχήματα και την παραγωγη ενεργειας από "πράσινες" μορφές ενέργειας, οι εκπομπές μπορούν να πέσουν κατακόρυφα. Τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης (ICEVs) δεν μπορούν να ενταχθούν σε αυτό το σύστημα, για αυτό δεν μπορουν να έχουν ποτέ τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Για να μην αναφερθουμε σε ηχορρύπανση, στη μεγέθυνση του προβληματος της θερμικής νησίδας στις πόλεις και χίλια δυο άλλα...

Μη βλεπετε ένα θέμα μονοδιάστατα...

Πες κάθε πέντε έτη. Κάπου τόση ζωή έχουν τα καινούρια αμάξια έτσι και αλλιώς. Αμερική πάντως αλλάζεις αμάξι κάθε χρόνο αν θες (συμβόλαιο leasing και στο τέλος αν θες το αγοράζεις ή το επιστρέφεις).

Μπορείς να αναρτήσεις έρευνα σε τι ποσοστό και σε παγκόσμιο επίπεδο ανακυκλώνονται οι μπαταρίες? Γιατί τελευταία φορά που κοίταξα ήταν στο 5%.

Το θέμα είναι όχι τι μπορεί να γίνει αλλά τι γίνεται στη πραγματικότητα. Η διαδικασία ανακύκλωσης των οχημάτων, μπαταριών, κλπ παράγει και αυτή ρύπους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, manolis940 είπε

To 4o τρένο της βιομηχανικής επανάστασης είναι η πράσινη ενέργεια και μαζί της θα έρθει και η μεγέθυνση του ηλεκτρικού δικτύου
Ταυτόχρονα οι ηλεκτρικές συσκευές καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα και η Ευρωπαϊκή ένωση άλλαξε τα standards της και τώρα έχει ισχυρότερα κριτήρια για να πάει μια συσκευή σε Α κλάση.
Πιστεύω κάτι θα μείνει και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απ αυτές τις κινήσεις.

Τώρα όσον αφορά το dpf, δεν κάνω 70 πήγαινε και 70 έλα, αλλά 35 και 35. Με Yaris του 2012 πάντως μπούκωσε κάπου στα δικά σου χιλιόμετρα

Κι εγώ για 70 σύνολο μιλούσα.. Τώρα τα Yaris και γενικά τα ιαπωνικά πετρελαιοκίνητα είναι ότι χειρότερο!! Όχι ότι τα βενζινοκίνητα της Toyota μετά το 2006-2007 έχουν καμία σχέση σε αξιοπιστία με τα παλαιότερα μοντέλα, άλλα τα πετρέλαια τους είναι ακόμα χειρότερα.. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Deyjandi είπε

Μπορείς να αναρτήσεις έρευνα σε τι ποσοστό και σε παγκόσμιο επίπεδο ανακυκλώνονται οι μπαταρίες? Γιατί τελευταία φορά που κοίταξα ήταν στο 5%.

Πολύ θα ήθελα να δω πού βρήκες αυτό το "5%". Το μονο που βρήκα είναι ένα δημοσιογραφικό άρθρο με αναφορές σε quotes, χωρίς πηγές και χωρίς δεδομένα. Το 5% αναφερεται απλοϊκά στη φράση "the value everyone quotes is about 5%," says Dr Anderson"... Δεν είναι επιστημονικά δεδομένα αυτά...

https://www.bbc.com/news/business-56574779

Και μάλιστα μέσα σε αυτό σου λέει και αυτά που προανέφερα για τη Renault και τη Volkswagen.

Η μπαταρία δεν είναι ένα ενιαίο πράγμα. Δεν ανακυκλώνουμε απλοϊκά "10 μπαταρίες". Ανακτουμε ορισμένα υλικά από αυτές τις μπαταρίες. Διαλέγεις λοιπόν ως προς τι θα μετρήσεις το ποσοστό ανακύκλωσης. Ως κλασμα της μάζας; Του όγκου των μπαταριών; Του κόστους εξόρυξης των υλικών της; Και χίλια δυο άλλα. Αν σε ενδιαφέρει, εδώ μια πολύ σοβαρή ανάλυση της υπάρχουσας συνθήκης και οι μελλοντικές προβλέψεις.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S092134491300253X

Επίσης. Με τις σημερινές τεχνολογίες, μπορούμε να ανακτήσουμε κάνω από το 60% του λιθίου της μπαταρίας για να κατασκευάσουμε καινουρια (Section 6 του παρακάτω paper).

https://www.mdpi.com/1996-1073/14/8/2217/pdf

2 ώρες πριν, Deyjandi είπε

διαδικασία ανακύκλωσης των οχημάτων, μπαταριών, κλπ παράγει και αυτή ρύπους.

Δεν είπε κανείς ότι δεν παράγει. Το ισοζύγιο ρύπων μας νοιάζει. Πάντα το ισοζύγιο μας ένοιαζε. Και η κεντρική διαχείριση τους επισης.

Επεξ/σία από MikeKata
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, NickTG είπε

Άρα τα πιο παλιά είχαν περίπου 2 χρόνια ζωής, σωστά? 

Τα πιο παλια αμάξια δεν είχαν πλαστικά intake manifolds, thermostat housing, valve cover, direct fuel injection, ούτε τα μοτερ δουλεύανε στους 95 βαθμούς ++, ούτε είχαν start stop.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, Deyjandi said:

Τα πιο παλια αμάξια δεν είχαν πλαστικά intake manifolds, thermostat housing, valve cover, direct fuel injection, ούτε τα μοτερ δουλεύανε στους 95 βαθμούς ++, ούτε είχαν start stop.

Τελικά δεν κρίνουμε από την εγγύηση που στα περισσότερα παλιά ήταν 2 χρόνια? 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, NickTG είπε

Τελικά δεν κρίνουμε από την εγγύηση που στα περισσότερα παλιά ήταν 2 χρόνια? 

 

Συγκρίνεις τις αγορές πριν 20-25 χρονια με σήμερα? Σοβαρά τώρα?

7 ώρες πριν, MikeKata είπε

Πολύ θα ήθελα να δω πού βρήκες αυτό το "5%". Το μονο που βρήκα είναι ένα δημοσιογραφικό άρθρο με αναφορές σε quotes, χωρίς πηγές και χωρίς δεδομένα. Το 5% αναφερεται απλοϊκά στη φράση "the value everyone quotes is about 5%," says Dr Anderson"... Δεν είναι επιστημονικά δεδομένα αυτά...

https://www.bbc.com/news/business-56574779

Και μάλιστα μέσα σε αυτό σου λέει και αυτά που προανέφερα για τη Renault και τη Volkswagen.

Η μπαταρία δεν είναι ένα ενιαίο πράγμα. Δεν ανακυκλώνουμε απλοϊκά "10 μπαταρίες". Ανακτουμε ορισμένα υλικά από αυτές τις μπαταρίες. Διαλέγεις λοιπόν ως προς τι θα μετρήσεις το ποσοστό ανακύκλωσης. Ως κλασμα της μάζας; Του όγκου των μπαταριών; Του κόστους εξόρυξης των υλικών της; Και χίλια δυο άλλα. Αν σε ενδιαφέρει, εδώ μια πολύ σοβαρή ανάλυση της υπάρχουσας συνθήκης και οι μελλοντικές προβλέψεις.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S092134491300253X

Επίσης. Με τις σημερινές τεχνολογίες, μπορούμε να ανακτήσουμε κάνω από το 60% του λιθίου της μπαταρίας για να κατασκευάσουμε καινουρια (Section 6 του παρακάτω paper).

https://www.mdpi.com/1996-1073/14/8/2217/pdf

Δεν είπε κανείς ότι δεν παράγει. Το ισοζύγιο ρύπων μας νοιάζει. Πάντα το ισοζύγιο μας ένοιαζε. Και η κεντρική διαχείριση τους επισης.

Τα λινκ δεν πρόλαβα να τα δω. Σου παραθέτω το 5%. https://www.bbc.com/news/business-56574779

"Currently, globally, it's very hard to get detailed figures for what percentage of lithium-ion batteries are recycled, but the value everyone quotes is about 5%," says Dr Anderson. "In some parts of the world it's considerably less."

Και για τα diesel τα ίδια έλεγαν στις αρχές του 2000.

Η εταιρία που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων ενδιαφέρεται τώρα για το περιβάλλον?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...