Προς το περιεχόμενο

Αξιζει να έχεις jet κράνος η είναι πεταμένα λεφτά ;


mp123

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 85
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στις 1/10/2022 στις 5:17 ΜΜ, basilis_k6 είπε

οι ερευνες με μοτοσυκλέτες καταλήγουν στο συμπερασμα οτι το 90% και πανω των χτυπημάτων στα κρανη ειναι σε σημειο που καλύπτει ενα τζετ κρανος. γιαυτο και υπαρχουν στην αγορα με πιστοποιηση αλλιως θα ηταν παρανομα.

Δεν ισχύει αυτό . Παρακάτω η εικόνα από έρευνα που έγινε στην Γερμανία. (πηγή https://pages.charlotte.edu/visualrhetoric/projects/illustration-video/safety-in-numbers-dietmar-ottes-motorcycle-helmet-impact-diagram/)

Τα σημεία στα οποία ΔΕΝ καλύπτουν τα jet κράνη είναι αυτά τα οποία δέχονται τα πιο συχνά χτυπήματα. Οριακά κοντεύουν το 50% όπως δείχνει η εικόνα. Περίπου 1 στα 2 χτυπήματα είναι σε σημείο που το jet κράνος δεν προστατεύει. Μην τα λέτε έτσι απλοικά όλα λοιπόν. Αλλά ακόμα και ενα 10% να ήταν αντί για 50% δεν καταλαβαίνω γιατί είναι οκ να παίρνει κάποιος ένα κράνος που δεν καλύπτει όλα τα χτυπήματα... 

Δεν υφίσταται συζήτηση. Αν μιλάμε για ασφάλεια τα full face ειναι μονοδρομος. Mετά είναι τα flip-up έπειτα τα jet και τελευταία κάτι καρυδοτσουφλα που φοράνε οι αμερικάνοι χαρλεαδες.

image.png.b1b764f8a60167b9c50c9b356c036f6a.png

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Svarniaris είπε

Δεν ισχύει αυτό . Παρακάτω η εικόνα από έρευνα που έγινε στην Γερμανία. (πηγή https://pages.charlotte.edu/visualrhetoric/projects/illustration-video/safety-in-numbers-dietmar-ottes-motorcycle-helmet-impact-diagram/)

Τα σημεία στα οποία ΔΕΝ καλύπτουν τα jet κράνη είναι αυτά τα οποία δέχονται τα πιο συχνά χτυπήματα. Οριακά κοντεύουν το 50% όπως δείχνει η εικόνα. Περίπου 1 στα 2 χτυπήματα είναι σε σημείο που το jet κράνος δεν προστατεύει. Μην τα λέτε έτσι απλοικά όλα λοιπόν. Αλλά ακόμα και ενα 10% να ήταν αντί για 50% δεν καταλαβαίνω γιατί είναι οκ να παίρνει κάποιος ένα κράνος που δεν καλύπτει όλα τα χτυπήματα... 

Δεν υφίσταται συζήτηση. Αν μιλάμε για ασφάλεια τα full face ειναι μονοδρομος. Mετά είναι τα flip-up έπειτα τα jet και τελευταία κάτι καρυδοτσουφλα που φοράνε οι αμερικάνοι χαρλεαδες.

image.png.b1b764f8a60167b9c50c9b356c036f6a.png

μπορεις να διαβασεις ολο το σκεπτικο και τις αναλυσεις των ece 22.05 και 06.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

μπορεις να διαβασεις ολο το σκεπτικο και τις αναλυσεις των ece 22.05 και 06.

φίλε μου επειδή τα έχω διάβασει θα ξεχωρίσω δυο σημεία. 
1) Το να πάρεις πιστοποίηση ΕCE σημαίνει ότι έχεις τα ΜΙΝΙΜΟΥΜ αποδεκτά νομικά χαρακτηριστικά ασφαλείας. Από εκεί και πέρα δεν σημαίνει ότι όλα τα πιστοποιημένα κράνη έχουν την ίδια ασφάλεια. Αυτό νομίζω είναι προφανές. Ενα mt των 100 ευρώ και το κράνη των χιλιων ευρώ που φοράνε στο motogp σχεδόν σίγουρα περνάνε και τα δυο τα ECE 22.05 standards. Προφανώς όμως δεν προσφέρουν την ίδια ασφάλεια.
2) Στην πλήρης πιστοποίηση υπάρχουν δυο γράμματα J και P. Υπάρχουν δηλαδή κρανη με πιστοποιηση ECE αλλά κατηγοριοποιούνται ως J (δηλαδή jet ή open helmets) και άλλα P (δηλαδη full face ή flip up). Aυτό σημαίνει οτι τα jet τα πιστοποιούν ως τέτοια. Ο λόγος διαφοροποίησης είναι προφανής. Δεν τεστάρουν τα jet σε impacts στο σαγονι γιατί προφανώς θα αποτύγχαναν. Εξού και η πιστοποιηση 22.05 J . Aν υπόκειταν στα ίδια τεστ δεν θα υπήρχε λόγος για διαφοροποίηση στην πιστοποίηση.

Οπότε 1) Η πιστοποίηση δείχνει το μινιμουμ και όχι ότι όλα τα κράνη είναι ίδια σε ασφάλεια. Υπάρχουν καλύτερα και χειρότερα. Και μεταξύ των διαφορετικών ειδών αλλά και ανάμεσα στο ίδιο είδος. 2) Η πιστοποίηση ECE J συγκρινει κρανη jet μεταξύ τους δεδομένου οτι δεν τεστάρει τα chin impacts. Ναι ενα πιστοποιημένο jet είναι καλύτερο από ενα μη πιστοποιημένο. Αλλά όχι καλύτερο από ένα πιστοποιημένο full face.

YΓ1 Αλλο η νομιμότητα και άλλο η ασφάλεια. Και το αμερικάνικο dot είναι νόμιμο στην αμερική αλλά πρόκειται για πολύ χαμηλότερο στανταρ από το ece.
ΥΓ2  ακόμα όμως και αν υποθεταμε τυφλα ότι έχεις δίκιο. Δηλαδή ότι καλύπτει ενα jet κρανος το 90% και αφήνει ακάλυπτο το 10%. Γιατί αυτό είναι κομπλέ και πως δικαιολογεί ''το ίδια ασφάλεια προσφέρουν'' που υπονοείται.

Για να τελειώνουμε δηλαδή χωρίς να μεγαλώνω το σεντόνι. Δεν λέω ότι ενα jet κράνος δεν μπορεί να είναι αρκετά ασφαλές. Απλά λέω πως ένα αντίστοιχο full face κράνος είναι ΠΙΟ ασφαλές.Διαφωνούμε επί αυτού?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Svarniaris είπε

φίλε μου επειδή τα έχω διάβασει θα ξεχωρίσω δυο σημεία. ...

Οχι. ορθα οσα εγραψες δεν διαφωνω. για το ποσοστο το ανεφερα. στις μελετες για το ece αναφέρουν οτι το ποσοστο ειναι 10%. Μάλιστα γυρω στο 90 αν θυμαμαι καλα υπηρξε και διαμαχη για το αν θα επιτρέπονται σε κάθε δρομο η σε καθε τυπο μοτοσυκλέτας αλλα ειναι εξαιρετικα δημοφιλη και αυτο θα οδηγουσε ουσιαστικα εκτος νομου πολύ κοσμο που ουτως η άλλως θα συνεχιζε να φοράει ανοιχτο κρανος.  Εξου και τα jet πλεον ειναι σε κατηγορίες και αυτη που τείνει να γινει η στανταρ για τα ανοιχτα κρανη ειναι η 3/4. Στην ελλαδα τα λεμε ολα τζετ. Αν και ολα σαν κατηγόρία ειναι jet, μεσα σε αυτα ειναι τα half helmet, τα open face και τα 3/4. Τα 3/4 καλύπτουν πλευρικα και το σαγόνι. Κάποια κακώς αναφέρονται σαν 3/4 αλλα δεν ειναι βεβαια. το γράφημα σου δειχνει (αρκετά παλιά μελέτη) με κιτρινο τις περιοχες που σε μεγάλο βαθμο καλύπτουν τα 3/4.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 9/3/2022 στις 9:23 ΜΜ, mp123 είπε

Τελικά πηρα πάλι άλλο από ότι πήγαινα. Πηρα αυτό.   https://www.skroutz.gr/s/30701732/Shoei-NXR2-Basalt-Grey-Κράνος-Μηχανής-Full-Face-1300gr-με-Pinlock.html
 

Ειδα agv k6  στην ίδια τιμή δεν τρελάθηκα. 400 για agv δεν δίνω.

Είδα και το arai profile v. Πάλι στην ίδια τιμή. Ωραίο πιο ποιοτικο μέσα αλλά από ζελατίνα ποιοτητα κλεισίματος και αισθηση συν εξαερισμό , βαφή , καμμία σχέση με nxr2. . 

Έφαγα πολυ κρύο αλλά οκ την πηρα σήμερα την μηχανή. Ωραίο. Θα έχω μακροχρόνια σχεση με αυτη μάλλον. Η καλή μέρα από το πρωί φαινετε.

Μην κολλάτε στα Arai/Shoei καλα κρανη μεν αρα υπαρχουν και φθηνοτερα εξισου καλα αν οχι καλυτερα (πχ Caberg 4+ SHARP)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, Keosen είπε

Μην κολλάτε στα Arai/Shoei καλα κρανη μεν αρα υπαρχουν και φθηνοτερα εξισου καλα αν οχι καλυτερα (πχ Caberg 4+ SHARP)

Όχι δεν υπάρχουν. Shoei  , Arai  κορυφές.

Μετά  έρχεται η hjc.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχω πάρει 3 κράνη με ανθρακονήματα καθώς και συμβατικά full face και flip up και δεν μπορώ να αποχωριστώ το jet κράνος μου ....τόσο βολικό είναι στην χρήση του

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχμ κρανος που εχει το σαγονι σου απεξω για οχημα που θα κινεισαι με 60-70 μεσα στον αστικο ιστό με οτι συνεπαγεται απο διασταυρώσεις κ αλλους αφηρημενους οδηγους, κ το συζηταμε ακομα;φακ λοτζικ δηλαδη.

Παρτο αν θεωρεις οτι εχεις σιδερενιο σαγονι κ δοντια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή τη μαλ@#ια που ακούω ή διαβάζω κάθε φορά οτι το jet το θέλω για δεύτερο κράνος ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω.

Τι θα πει για δεύτερο κράνος ? Δηλαδή ρε φίλε έχεις κι ένα δεύτερο κεφάλι που δεν χρειάζεται να το προσέχεις όπως το κανονικό σου κεφάλι?

Μόνο full face. Μόνο όμως.

Με τους  υπόλοιπους τύπους κρανών αυξάνεις προφανώς τις πιθανότητες σοβαρότερων τραυματισμών  που ίσως να είναι και θανάσιμοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...