Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ξέρω τα βασικά, έγκαιρη αλλαγή σχέσεων, όχι απότομες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις, σωστή σχέση στην κατηφόρα ώστε να τρέχει με την ταχύτητα που θέλουμε χωρίς να χρειάζεται να πατάμε γκάζι. 

Οι απορίες μου είναι για 2 περιπτώσεις.

Όταν είμαστε σε ευθεία, ίσιος δρόμος χωρίς χαμηλά όρια ταχύτητας κλπ πως μπορούμε να ξέρουμε ποια είναι η ιδανική ταχύτητα που ελαχιστοποιείται η κατανάλωση, υποθέτω ότι είναι κάποια που έχουμε την υψηλότερη σχέση 5η-6η, αλλά σε ποιο όριο στροφών-ταχύτητας;

Και η οδήγηση σε ανηφόρα, εκεί υποθέτω ότι πρέπει να κινούμαστε σε υψηλότερες στροφές απ' ότι στον ίσιο δρόμο, αλλά υπάρχει κάποιο τιπ;

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

η διαφορα που θα πετυχεις σε κατανάλωση αν ψαξεις το βελτιστο σε σχεση με τον να οδηγας φυσιολογικα ειναι κανα 10ευρω το χρονο. φυσιολογικα σημαινει περιξ των 2κ-2,5κ στροφων σε ευθειες. η ανηφορα παει με την αισθηση, καταλαβαινεις αν τραβαει η αν ζοριζεται.

  • Like 1
Δημοσ.

Προφανώς, όσο χαμηλότερες οι σ.α.λ., τόσο πιο οικονομικά πάς. Βέβαια, υπάρχουν και όρια. Αν οδηγείς στις 1.000 στροφές, όχι μόνο οικονομία δεν κάνεις, αλλά πηδάς και τον κινητήρα.

Κάθε κινητήρας/κιβώτιο έχουν το δικό τους "γλυκό" σημείο. Αν το αυτοκίνητο δείχνει στιγμιαία κατανάλωση, το παρακολουθείς για ένα διάστημα και σιγά σιγά θα το πηγαίνεις εμπειρικά.

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

η διαφορα που θα πετυχεις σε κατανάλωση αν ψαξεις το βελτιστο σε σχεση με τον να οδηγας φυσιολογικα ειναι κανα 10ευρω το χρονο. φυσιολογικα σημαινει περιξ των 2κ-2,5κ στροφων σε ευθειες. η ανηφορα παει με την αισθηση, καταλαβαινεις αν τραβαει η αν ζοριζεται.

Συμφωνώ ότι δε θα δει τρελές διαφορές, αλλά με τις τρέχουσες τιμές καυσίμων και αν κάποιος κάνει και αρκετά χιλιόμετρα, δε νομίζω ότι εξοικονομεί μόνο τόσα. Ξαναλέω, όμως, ναι από ένα σημείο και μετά είναι απλά ψυχαναγκασμός. Και το κέρδος είναι δυσανάλογα μικρό.

  • Like 1
Δημοσ.

Χαλαρό γκάζι. Ακόμα κι αν έτσι ανεβάσει λίγες στροφές παραπάνω (λίγες ε, όχι να πηγαίνεις με κόφτες για να μη πατήσεις γκάζι! :P).

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Ξεβιδωσε το πεταλ του γκαζιού και πετα το.

 "η μεγαλύτερη οικονομία γίνεται στο καύσιμο που δεν καίμε"

Λόγια σοφών ανδρών!

Και δεν "πετάς" ολόκληρο το όχημα να γλυτώσεις και από συντήρηση-τέλη-ασφάλειες;

Έκει να δεις οικονομία!

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

Εχεις αμάξι που να σου δείχνει στιγμιαία κατανάλωση;

Περίπου, έχει ένα γράφημα αντί για αριθμό και δεν μπορώ να στηριχτώ απόλυτα πάνω του, 

Δεν είμαι μανιακός με την οικονομική οδήγηση, είναι φορές που κινούμαι με πολλά γκάζια και φρένα, είναι ωστόσο και φορές που πάω προσεκτικά, έτσι σαν challenge για να δω πόσο μπορώ να χαμηλώσω την κατανάλωση και επειδή ο δρόμος που πάω συνήθως μεγάλες διαδρομές είναι ο μισός ανηφορικός και ο μισός κατηφορικός (πεδιάδα, βουνό, θάλασσα και το αντίστροφο στην επιστροφή), παίρνω ιδέες, στα 100 χιλιόμετρο 0,2 να ρίξω την κατανάλωση είναι 40 λεπτά η εξοικονόμηση, δεν είναι τίποτα είναι αλήθεια αν το δεις για τα χρήματα μόνο. 

Δημοσ.

η οικονομία στη κατανάλωση θέλει 3 παράγοντες.

ο πρώτος είναι όπως σου είπαν να βρεις το σωστό σημείο στροφών σχέσεων που το αμάξι σου έχει τη σωστή ροπή/ιπποδύνσμη στις συνθήκες που του ζητάς ώστε να ακολουθήσει αυτό που θες ξεκούραστα. Μαζί με αυτό και προνοητική οδήγηση στη διαδρομή που θα κάνεις. Επίσης δε πάμε με νεκρά προς το φανάρι αλλά με κατεβασμένες σχέσεις όσο γίνεται ώστε να φρενάρει το μοτέρ το όχημα κόβοντας και τον ψεκασμό τελείως, που στη νεκρά αυτό δε συμβαίνει.

ο δεύτερος είναι η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου και τακτικός έλεγχος των κινούμενων μερών που το επηρεάζουν (π.χ. λάδια μοτερ, ψεκασμός, πίεση ελαστικών)

και ο τρίτος και πιο δύσκολος αλλά όχι ακατάρθωτος. ΚΑΘΑΡΗ ΒΕΝΖΙΝΗ και όχι νοθευμένη νερωμένη.

υπάρχουν και άλλοι αλλά έγραψα τα βασικότερα.

  • Like 4
Δημοσ.
37 λεπτά πριν, Conan2046 είπε

Περίπου, έχει ένα γράφημα αντί για αριθμό και δεν μπορώ να στηριχτώ απόλυτα πάνω του, 

Δεν είμαι μανιακός με την οικονομική οδήγηση, είναι φορές που κινούμαι με πολλά γκάζια και φρένα, είναι ωστόσο και φορές που πάω προσεκτικά, έτσι σαν challenge για να δω πόσο μπορώ να χαμηλώσω την κατανάλωση και επειδή ο δρόμος που πάω συνήθως μεγάλες διαδρομές είναι ο μισός ανηφορικός και ο μισός κατηφορικός (πεδιάδα, βουνό, θάλασσα και το αντίστροφο στην επιστροφή), παίρνω ιδέες, στα 100 χιλιόμετρο 0,2 να ρίξω την κατανάλωση είναι 40 λεπτά η εξοικονόμηση, δεν είναι τίποτα είναι αλήθεια αν το δεις για τα χρήματα μόνο. 

Τι αμάξι είναι;Σου δίνει ένα μπούσουλα για το πως να κινείσαι.

 

Δημοσ.

Σίγουρα κάνει διάφορα η οδήγηση στην οικονομία και σίγουρα το βλέπεις και στο πορτοφόλι σου.

Δεν είμαι οικονομικός οδηγός αλλά όσες φορές το εχω τεσταρει από περιέργεια βλέπω σημαντικότατη διαφορά.

Τουλάχιστον 2l / 100km λιγότερη μέση κατανάλωση σε ταξίδι όταν οδηγούσα στο sweet spot σε σχέση με το να πήγαινα όπως να ναι. Και ο Ρυθμός ταχύτητας ο ίδιος και στις 2 περιπτώσεις.

Το βύθισμα του γκαζιού κάνει πολύ μεγάλη διαφορά. Πχ στην εθνική με 10% πατημένο γκάζι πάω με 120 και με 15% πατημένο γκάζι πάω πάλι με 120 αλλά έχω 1 με 1.5 λίτρο πάνω μέση κατανάλωση. Πολύ χοντρικά το γράφω για να γίνω κατανοητός.

  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, Liapisftw είπε

Πχ στην εθνική με 10% πατημένο γκάζι πάω με 120 και με 15% πατημένο γκάζι πάω πάλι με 120

ταχυδακτυλουργος?

Spoiler

στα δαχτυλα των ποδιών

 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

ταχυδακτυλουργος?

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

στα δαχτυλα των ποδιών

 

Δεν ξέρω πως να το εξηγήσω για να γίνω κατανοητός. Πολλές φορές αν πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι δεν είναι αρκετό για να ανεβάσεις χιλιόμετρα αλλα στο trip ανεβαίνει η κατανάλωση αρκετά. Αν με βάση αυτό παίξεις με το γκάζι διατηρείς την ίδια ταχύτητα με αρκετά λιγότερη κατανάλωση.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...