Προς το περιεχόμενο

Περί φακών ...


greekgreek

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, babisskg είπε

    400 ευρώ χοντρικά δεν είναι μεγάλο κόστος . Φυσικά αν πηγαίναμε σε αισθητήρα full frame με 36mp τύπου K - 1 , εκεί όντως θα βλέπαμε φώς , κακά τα ψέματα . Εδώ έχουμε εγγενή αδυναμία για χρήση σε μη φωτεινές συνθήκες , ενώ το ζήτημα της υγρασίας στην ατμόσφαιρα δεν φαίνεται πολύ έντονα , ειδικά σε ανώτερα άκρα . Λόγω της κατασκευής τών οπτικών η ύπαρξη σταθεροποίησης είναι απαραίτητη .

   Το όνομα θα είναι Lumix φυσικά , διότι έχει τις περισσότερες καλοσύνες . 

   Θέλει φώς παρόλαυτα ένα τέτοιο μέγεθος αισθητήρα . 

ShadowPic_3017.jpg

Σου ξαναλέω, είναι τι χρήση κάνει ο καθένας
Για να κάνω την χρήση που κάνεις πχ εσύ, ερασιτεχνικά, ποιος ο λόγος να υπάρχουν 2 συστήματα;

Δεν λέω δύο μηχανές. Λέω 2 συστήματα.
Δύο μηχανές είναι καλό να υπάρχουν για πολλούς λόγους. Τόσο επαγγελματικά, όσο και ερασιτεχνικά. Αλλά στο ίδιο mount. Αλλιώς επενδύεις σε φακούς και περιφερειακά (πχ φλας) Χ2

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 250
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

12 λεπτά πριν, highpriest είπε

Σου ξαναλέω, είναι τι χρήση κάνει ο καθένας
Για να κάνω την χρήση που κάνεις πχ εσύ, ερασιτεχνικά, ποιος ο λόγος να υπάρχουν 2 συστήματα;

Δεν λέω δύο μηχανές. Λέω 2 συστήματα.
Δύο μηχανές είναι καλό να υπάρχουν για πολλούς λόγους. Τόσο επαγγελματικά, όσο και ερασιτεχνικά. Αλλά στο ίδιο mount. Αλλιώς επενδύεις σε φακούς και περιφερειακά (πχ φλας) Χ2

 

     Κι' αυτό σωστό αν και δεν μιλάω για δεύτερο σύστημα ΜΕ mount αλλά για υβριδικό δλδ bridge . Ένα πράγμα και τέλος . Φυσικά όποιος θέλει μπορεί να το δεί και σαν δεύτερο . 

   Για φακούς όπως ξεκίνησε , βάζω μία τελευταία , πάλι με πολλά mm , αλλά σε mft χωρίς καμία επεξεργασία όπως και οι προηγούμενες .

ShadowPic_936.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, babisskg είπε

     Κι' αυτό σωστό αν και δεν μιλάω για δεύτερο σύστημα ΜΕ mount αλλά για υβριδικό δλδ bridge . Ένα πράγμα και τέλος . Φυσικά όποιος θέλει μπορεί να το δεί και σαν δεύτερο . 

 

Bridge ναι. Εχει μια λογική. Μια μικρούλα που να χωράει παντού.
Αν και πλέον έχουν καταργηθεί τέτοιου τύπου λύσεις για τον λαό.
Έπαιρνες ποιοτικότατη compact με 250-300 ευρώ. Τώρα μονο μεταχειρισμένες (με ότι αυτό συνεπάγεται)
Για να πaς σε λύσεις κομπακτ που να έχουν μια κάποια ποιότητα πρέπει να φύγεις πάνω απο 1000 ευρώ (τύπου Ricoh Gr ή κάποιες Sony και Fuji)

Και 1000 ευρώ για compact είναι πολλά...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, highpriest είπε

Bridge ναι. Εχει μια λογική. Μια μικρούλα που να χωράει παντού.
Αν και πλέον έχουν καταργηθεί τέτοιου τύπου λύσεις για τον λαό.
Έπαιρνες ποιοτικότατη compact με 250-300 ευρώ. Τώρα μονο μεταχειρισμένες (με ότι αυτό συνεπάγεται)
Για να πaς σε λύσεις κομπακτ που να έχουν μια κάποια ποιότητα πρέπει να φύγεις πάνω απο 1000 ευρώ (τύπου Ricoh Gr ή κάποιες Sony και Fuji)

Και 1000 ευρώ για compact είναι πολλά...

    Μίλησα για την λύση bridge , ώστε να καλύψει ένα μεγάλο εστιακό μήκος από 400 μέχρι 600mm , το επιπλέον για μένα τουλάχιστον δεν θεωρώ πως χρειάζεται σε κάτι . 

   Έχοντας δοκιμάσει την μία ιντσα της rx100 και τα 20mp , είδα ότι έχει νόημα η χρήση της αν και δεν καλύπτει ένα midrange σενάριο . Οπότε μοιραία μένει η bridge για κάτι περισσότερο με μικρό η μίας ιντσας αισθητήρα , πάντα με τις σχετικές αδυναμίες του συστήματος .

  Η Ricoh έχει κανονικό full frame αισθητήρα και είναι άλλη κατηγορία από μόνη της . Οι υπόλοιπες δεν ξεπερνάνε τα 400 ευρώ σε μικρό αισθητήρα και μέχρι 700 για μία ιντσα μεταχειρισμενες .

  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Μίλησα για την λύση bridge , ώστε να καλύψει ένα μεγάλο εστιακό μήκος από 400 μέχρι 600mm , το επιπλέον για μένα τουλάχιστον δεν θεωρώ πως χρειάζεται σε κάτι . 

   Έχοντας δοκιμάσει την μία ιντσα της rx100 και τα 20mp , είδα ότι έχει νόημα η χρήση της αν και δεν καλύπτει ένα midrange σενάριο . Οπότε μοιραία μένει η bridge για κάτι περισσότερο με μικρό η μίας ιντσας αισθητήρα , πάντα με τις σχετικές αδυναμίες του συστήματος .

  Η Ricoh έχει κανονικό full frame αισθητήρα και είναι άλλη κατηγορία από μόνη της . Οι υπόλοιπες δεν ξεπερνάνε τα 400 ευρώ σε μικρό αισθητήρα και μέχρι 700 για μία ιντσα μεταχειρισμενες .

  

Τέτοια εστιακά μήκη σε bridge δίνουν εικόνα που τουλάχιστον για εμένα δεν είναι σε αποδεκτά επίπεδα.

Μ4/3 είναι το μινιμουμ που μπορώ να δεχτώ ως ποιότητα εικόνας, αλλά και ελαστικότητας πληροφορίας αρχείου

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, qrstuv said:

https://www.sigma-global.com/en/software/sigma-optimization-pro/

Νομίζω με το Sigma USB Dock. Τουλάχιστον στον δικό μου 150-600mm με αυτό γίνεται firmware update αλλά και καλιμπράρισμα του φακού. Το αγοράζεις. Δεν φταίει ο αντάπτορας για την αργή εστίαση. Επίσης η R50 είναι ακόμη φρέσκια μηχανή και θα βγουν υποθέτω updates  στους Sigma για Canon EF. Kυκλοφορούν διάφορα πχ για την ασταθεία των Sigma φακών στην εστίαση όταν είναι πάνω σε Canon RF μηχανές πχ την R7. 

Σε φακούς του κατασκευαστή γενικά, κανένας φακός σε mirrorless , δεν χρειάζεται καλιμπράρισμα. Όλες οι mirrorless κάνουν καλιμπράρισμα σε κάθε φωτογραφία, κάθε φορά που εστιάζει ο φακός. Οι τρίτου κατασκευαστή, επειδή δεν έχουν το firmware του κατασκευαστή, προσπαθούν με reverse engineering να κάνουν το φακό συμβατό με την dslr για την οποία φτιαχνόταν . Όχι με απόλυτη επιτυχία. Για αυτό και ακόμη και σε dslr χρειάζονταν πολύ πιο συχνά καλιμπράρισμα. Σε mirrorless με τον αντάπτορα , τα πράγματα γίνονται χειρότερα. Σε φακό του κατασκευαστή , όσο παλιός κι αν είναι ,υπάρχει πολύ καλύτερη συνεργασία και πολύ λιγότερα προβλήματα. Αυτό άλλοι το συνειδητοποιούν νωρίς , άλλοι το δέχονται ως έτοιμη γνώση/εμπειρία από τρίτους και άλλοι χρειάζονται μερικές δεκαετίες και δεκάδες πειραματισμών με φακούς, για να το ανακαλύψουν μόνοι τους. Οποιοσδήποτε EF φακός σε canon και AF-S σε nikon , έχει πολύ λιγότερα προβλήματα, σε mirrorless της εταιρείας, με μαμά αντάπτορα  πάντα. 

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΜΙας και η κουβέντα ήταν για canon . Σε ef mount, 100mm - 400mm μεταχειρισμένα

https://www.mpb.com/en-eu/product/canon-ef-100-400mm-f-4-5-5-6-l-is-usm/sku-2120203?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=EU|Google|Buy|Pmax|New|Pmax|All|All|EN&gclid=Cj0KCQjw1aOpBhCOARIsACXYv-fV-FQMlZQsA6_Us1E98g0yO4A6aJH06yGmtjJrpWSQxsPdbJtT5K4aAnl_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Σε λίγο μικρότερο budget , 300mm μτχ

 

https://www.mpb.com/en-eu/product/canon-ef-300mm-f-4-l-usm/sku-2017129?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=EU|Google|Buy|Pmax|New|Pmax|All|All|EN&gclid=Cj0KCQjw1aOpBhCOARIsACXYv-fRW1q6xoC2Y68428R090g-QEVKVV29DMrkVEu1VJLncbiXLTtwi54aAhAzEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Ναι , εννοείται χρειάζεται πάντα αντάπτορας. 

Σε καινούριο 100-400mm 

έχει αυτόν 

https://www.skroutz.gr/s/31091699/Canon-Full-Frame-Fotografikos-Fakos-RF-100-400mm-f-5-6-8-IS-USM-Tele-Zoom-gia-Canon-RF-Mount-Black.html

 

Λύσεις που δουλεύουν . Αν θα είναι όλες εστιασμένες ; Αν μου πει κάποιος ότι θα έχει όλες τις φωτογραφίες εστιασμένες με εξοπλισμό 20πλασιας αξίας, το συζητάμε. 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

55 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

ΜΙας και η κουβέντα ήταν για canon . Σε ef mount, 100mm - 400mm μεταχειρισμένα

https://www.mpb.com/en-eu/product/canon-ef-100-400mm-f-4-5-5-6-l-is-usm/sku-2120203?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=EU|Google|Buy|Pmax|New|Pmax|All|All|EN&gclid=Cj0KCQjw1aOpBhCOARIsACXYv-fV-FQMlZQsA6_Us1E98g0yO4A6aJH06yGmtjJrpWSQxsPdbJtT5K4aAnl_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Σε λίγο μικρότερο budget , 300mm μτχ

 

https://www.mpb.com/en-eu/product/canon-ef-300mm-f-4-l-usm/sku-2017129?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=EU|Google|Buy|Pmax|New|Pmax|All|All|EN&gclid=Cj0KCQjw1aOpBhCOARIsACXYv-fRW1q6xoC2Y68428R090g-QEVKVV29DMrkVEu1VJLncbiXLTtwi54aAhAzEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Ναι , εννοείται χρειάζεται πάντα αντάπτορας. 

Σε καινούριο 100-400mm 

έχει αυτόν 

https://www.skroutz.gr/s/31091699/Canon-Full-Frame-Fotografikos-Fakos-RF-100-400mm-f-5-6-8-IS-USM-Tele-Zoom-gia-Canon-RF-Mount-Black.html

 

Λύσεις που δουλεύουν . Αν θα είναι όλες εστιασμένες ; Αν μου πει κάποιος ότι θα έχει όλες τις φωτογραφίες εστιασμένες με εξοπλισμό 20πλασιας αξίας, το συζητάμε. 

 

 

Αυτός ο 100-400 και αντίστοιχα ο 15-30 είναι πολύ σοβαροί λόγοι για όποιον ασχολείται με τοπία να διαλέξει Canon. Όχι πως δεν μπορεί να γίνει η δουλειά με φθηνότερα μέσα αλλά για σύγχρονο FF σύστημα οι τιμές είναι θελκτικές. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, highpriest είπε

Σου ξαναλέω, είναι τι χρήση κάνει ο καθένας
Για να κάνω την χρήση που κάνεις πχ εσύ, ερασιτεχνικά, ποιος ο λόγος να υπάρχουν 2 συστήματα;

Δεν λέω δύο μηχανές. Λέω 2 συστήματα.
Δύο μηχανές είναι καλό να υπάρχουν για πολλούς λόγους. Τόσο επαγγελματικά, όσο και ερασιτεχνικά. Αλλά στο ίδιο mount. Αλλιώς επενδύεις σε φακούς και περιφερειακά (πχ φλας) Χ2

 

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο ερασιτέχνης χρειάζεται δυο μηχανές, ειδικά όταν έχει σώμα με εναλλαξιμους φακούς.

Ο επαγγελματίας το θέλει γιατί δεν έχει χρόνο σε ένα μυστήριο να αλλάζει φακούς.

Ο ερασιτέχνης που "χρειάζεται" δύο μηχανές είναι απλά γκατζετάκιας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, pifilos said:

Αυτός ο 100-400 και αντίστοιχα ο 15-30 είναι πολύ σοβαροί λόγοι για όποιον ασχολείται με τοπία να διαλέξει Canon. Όχι πως δεν μπορεί να γίνει η δουλειά με φθηνότερα μέσα αλλά για σύγχρονο FF σύστημα οι τιμές είναι θελκτικές. 

Και ο 16mm 2.8 αξίζει πολύ και είναι σε χαμηλότατη τιμή. 

Το ότι οι περισσότεροιIMG_5425p.jpg.233e953fbdc9932a72637942746f9502.jpg συνήθως βγάζουμε σαχλαμάρες με τους ευρυγώνιους, δεν αναιρεί το ότι οι φακοί γράφουν ωραία !

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, udroxoos είπε

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο ερασιτέχνης χρειάζεται δυο μηχανές, ειδικά όταν έχει σώμα με εναλλαξιμους φακούς.

Ο επαγγελματίας το θέλει γιατί δεν έχει χρόνο σε ένα μυστήριο να αλλάζει φακούς.

Ο ερασιτέχνης που "χρειάζεται" δύο μηχανές είναι απλά γκατζετάκιας

Υπάρχουν εγγενείς διαφορές σε σώματα που τα καθιστούν καταλληλότερα από άλλα για διαφορετική χρήση. 

Π.χ. η σειρά x-pro της Fujifilm έχει και οπτικό σκόπευτρο με framelines και συνολικό στήσιμο που είναι βοηθητικό για κάποιους που ασχολούνται με φωτογραφία δρόμου. Αντίθετα η σειρά Χ-Τ είναι πιο φιλική για γενική χρήση ή ας πούμε τοπία. 

Αντίστοιχα για τοπία ίσως βολεύει περισσότερο μια πλήρως περιστρεφόμενη οθόνη ενώ για street τέτοιου είδους οθόνη δεν είναι βολική και είναι προτιμότερη μια tilt. 

Πέραν των διαφορών αυτών όμως υπάρχει και το πρακτικό ζήτημα. Δεν είναι πάντα ασφαλές να γίνει αλλαγή φακού. Εξαρτάται από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται κάποιος. 

Ερασιτέχνες δεν είναι μόνο η "μάζα" που βγάζει φωτογραφίες 3 φορές τον χρόνο όταν πάει ταξίδι. Ερασιτέχνης είναι και ο σοβαρός χομπίστας ο οποίος διαφοροποιεί τα σώματα κατά τον τρόπο που έγραψα παραπάνω ή θέλει να τραβάει και βίντεο. 

Δεν καθίσταται αυτομάτως γκατζετακιας ένας τέτοιος αλλά συνειδητοποιημένος χρήστης. Εξάλλου δεύτερη μηχανή δε σημαίνει απαραίτητα αντίστοιχων δυνατοτήτων η τιμής με την πρώτη. Υπάρχουν πολύ καλές τιμές πλέον σε μεταχειρισμένα για να καταπιέζεται κάποιος ερασιτέχνης που έχει και την οικονομική δυνατότητα αλλά και τη φωτογραφική ικανότητα να αξιοποιήσει διαφορετικά μοντέλα. 

58 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Και ο 16mm 2.8 αξίζει πολύ και είναι σε χαμηλότατη τιμή. 

Το ότι οι περισσότεροιIMG_5425p.jpg.233e953fbdc9932a72637942746f9502.jpg συνήθως βγάζουμε σαχλαμάρες με τους ευρυγώνιους, δεν αναιρεί το ότι οι φακοί γράφουν ωραία !

 

Ισχύει. Πολύ δυνατός. Ειδικά για φθηνό κιτ αστροφωτογραφιας πάνω σε έναν φθηνό αστροστατη. Απλώς σε αυτά τα εστιακά μήκη είμαι φαν των ζουμ. 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, pifilos είπε

Υπάρχουν εγγενείς διαφορές σε σώματα που τα καθιστούν καταλληλότερα από άλλα για διαφορετική χρήση. 

Π.χ. η σειρά x-pro της Fujifilm έχει και οπτικό σκόπευτρο με framelines και συνολικό στήσιμο που είναι βοηθητικό για κάποιους που ασχολούνται με φωτογραφία δρόμου. Αντίθετα η σειρά Χ-Τ είναι πιο φιλική για γενική χρήση ή ας πούμε τοπία. 

Αντίστοιχα για τοπία ίσως βολεύει περισσότερο μια πλήρως περιστρεφόμενη οθόνη ενώ για street τέτοιου είδους οθόνη δεν είναι βολική και είναι προτιμότερη μια tilt. 

Πέραν των διαφορών αυτών όμως υπάρχει και το πρακτικό ζήτημα. Δεν είναι πάντα ασφαλές να γίνει αλλαγή φακού. Εξαρτάται από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται κάποιος. 

Ερασιτέχνες δεν είναι μόνο η "μάζα" που βγάζει φωτογραφίες 3 φορές τον χρόνο όταν πάει ταξίδι. Ερασιτέχνης είναι και ο σοβαρός χομπίστας ο οποίος διαφοροποιεί τα σώματα κατά τον τρόπο που έγραψα παραπάνω ή θέλει να τραβάει και βίντεο. 

Δεν καθίσταται αυτομάτως γκατζετακιας ένας τέτοιος αλλά συνειδητοποιημένος χρήστης. Εξάλλου δεύτερη μηχανή δε σημαίνει απαραίτητα αντίστοιχων δυνατοτήτων η τιμής με την πρώτη. Υπάρχουν πολύ καλές τιμές πλέον σε μεταχειρισμένα για να καταπιέζεται κάποιος ερασιτέχνης που έχει και την οικονομική δυνατότητα αλλά και τη φωτογραφική ικανότητα να αξιοποιήσει διαφορετικά μοντέλα. 

Ισχύει. Πολύ δυνατός. Ειδικά για φθηνό κιτ αστροφωτογραφιας πάνω σε έναν φθηνό αστροστατη. Απλώς σε αυτά τα εστιακά μήκη είμαι φαν των ζουμ. 

Συμπερασματικά, αντιλαμβάνομαι ότι ο "σοβαρός χομπίστας" φθάνει πραγματικά στα όρια του ένα σώμα όσο σύγχρονο κι αν αυτό είναι, γιατί πάντα θα έχει ατέλειες που τον περιορίζουν...

ΥΓ. Δεν θεωρώ υποτιμητικό τον όρο γκατζετάκιας

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 hours ago, udroxoos said:

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο ερασιτέχνης χρειάζεται δυο μηχανές, ειδικά όταν έχει σώμα με εναλλαξιμους φακούς.

Ο επαγγελματίας το θέλει γιατί δεν έχει χρόνο σε ένα μυστήριο να αλλάζει φακούς.

Ο ερασιτέχνης που "χρειάζεται" δύο μηχανές είναι απλά γκατζετάκιας

Γιατί βγάζω διαφορετικά γούστα ανάλογα το σώμα.
Από rangerfinder σε DSLR και από MF αναλογική σε high spec mirrorless, κάθε μια προσφέρει κάτι διαφορετικό στην φωτογραφική εμπειρία.
Εφόσον είναι για το χόμπι, τότε το "χρειάζεται" δεν υπάρχει. 
Εάν το πάμε απολύτως μινιμαλιστικά και μειωτικά, δεν χρειάζεται τίποτα παρά ένα κινητό ο ερασιτέχνης. 
Κάνει για το 80%+ των φωτογραφιών.

Αλλά επειδή και επαγγελματίες έχουν προτιμήσεις στο τι σώμα χρησιμοποιούν και αρκετοί έχουν πολλαπλά ανάλογα τη περίπτωση (και τα γούστα), θα έλεγα ότι βλέπεις τα πράματα μάλλον μόνο από προσωπικής σου εμπειρίας (ή/και άποψης).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...