Προς το περιεχόμενο

Περί φακών ...


greekgreek

Προτεινόμενες αναρτήσεις

6 λεπτά πριν, LongTom είπε

Γιατί βγάζω διαφορετικά γούστα ανάλογα το σώμα.
Από rangerfinder σε DSLR και από MF αναλογική σε high spec mirrorless, κάθε μια προσφέρει κάτι διαφορετικό στην φωτογραφική εμπειρία.
Εφόσον είναι για το χόμπι, τότε το "χρειάζεται" δεν υπάρχει. 
Εάν το πάμε απολύτως μινιμαλιστικά και μειωτικά, δεν χρειάζεται τίποτα παρά ένα κινητό ο ερασιτέχνης. 
Κάνει για το 80%+ των φωτογραφιών.

Αλλά επειδή και επαγγελματίες έχουν προτιμήσεις στο τι σώμα χρησιμοποιούν και αρκετοί έχουν πολλαπλά ανάλογα τη περίπτωση (και τα γούστα), θα έλεγα ότι βλέπεις τα πράματα μάλλον μόνο από προσωπικής σου εμπειρίας (ή/και άποψης).

Είναι πάρα πολύ δύσκολο να υποστηρίξει οικονομικά τόσα διαφορετικά forma και mount ο μέσος καταναλωτής/χομπίστας
Εκτός και αν έχει απο 1-2 φακούς στο καθένα
Επίσης είναι δύσκολο και να "ξανοιχτεί" σε αυτά τα mount σε αγορά ακριβών φακών.

Θέλει γερό πορτοφόλι όλο αυτό.

Συμφωνώ πάντως πως κάθε μια δίνει κατι διαφορετικό. Μακάρι να μπορούσαμε να έχουμε απο όλες.

Αν και τελικά πιστεύω πως η καταστάλαξη σε ένα mount και η αγορά ποιοτικών φακών δίνει καλύτερη εμπειρία χρήσης συνολικά.  Άντε σε 2 mount αν το ένα είναι εξειδικευμένο ως προς κάτι (πχ wildlife ή macro κλπ) οπότε δουλεύεται αποκλειστικά με ένα σώμα και 1-2 φακούς.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 250
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

9 minutes ago, highpriest said:

Είναι πάρα πολύ δύσκολο να υποστηρίξει οικονομικά τόσα διαφορετικά forma και mount ο μέσος καταναλωτής/χομπίστας
Εκτός και αν έχει απο 1-2 φακούς στο καθένα
Επίσης είναι δύσκολο και να "ξανοιχτεί" σε αυτά τα mount σε αγορά ακριβών φακών.

Θέλει γερό πορτοφόλι όλο αυτό.

Συμφωνώ πάντως πως κάθε μια δίνει κατι διαφορετικό. Μακάρι να μπορούσαμε να έχουμε απο όλες.

Αν και τελικά πιστεύω πως η καταστάλαξη σε ένα mount και η αγορά ποιοτικών φακών δίνει καλύτερη εμπειρία χρήσης συνολικά.  Άντε σε 2 mount αν το ένα είναι εξειδικευμένο ως προς κάτι (πχ wildlife ή macro κλπ) οπότε δουλεύεται αποκλειστικά με ένα σώμα και 1-2 φακούς.

 

Η ουσία της απάντησης ήταν ότι υπάρχει λόγος που κάποιος μπορεί να έχει παραπάνω από ένα σώμα.
Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.
Ο καθένας αγοράζει και χρησιμοποιεί αυτό που θέλει, τον βολεύει και τον ευχαριστεί.
Είτε ένα σώμα, είτε 37 με 200ους φακούς, δική του η τσέπη, δική του και η επιλογή.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 minutes ago, LongTom said:

Γιατί βγάζω διαφορετικά γούστα ανάλογα το σώμα.
Από rangerfinder σε DSLR και από MF αναλογική σε high spec mirrorless, κάθε μια προσφέρει κάτι διαφορετικό στην φωτογραφική εμπειρία.
Εφόσον είναι για το χόμπι, τότε το "χρειάζεται" δεν υπάρχει.

Όλα όσα γράφεις , είναι αληθή. Θα ήθελα όμως να προσθέσω , ότι συνολικά, προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία και περισσότερες εμπειρίες, μία μεγάλη συλλογή φακών σε ένα mount, παρά πολλαπλά σώματα , με έναν κιτ ή έναν σταθερό 50ρη . Συνολικά με έναν 25mm σε mft και έναν 35mm σε aps-c και έναν 50mm σε full frame και τον 63mm σε fuji mirrorless medium φορμάτ , την ίδια προοπτική θα έχεις , παρόμοια καρέ θα πάρεις. Με 4 φακούς σε ένα σύστημα, έχεις πολυ περισσότερες λήψεις. 

Αν μπορεί κάποιος να έχει πλήρη από φακούς , διαφορετικά συστήματα , τότε θα έχει πανδαισία , δεν θα προλαβαίνει να επεξεργαστεί τις φωτογραφίες του !

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, LongTom είπε

Γιατί βγάζω διαφορετικά γούστα ανάλογα το σώμα.

Ο ορισμός του γκατζετάκια. Η απόλαυση της κατοχής και χρήσης διαφορετικών μηχανών. Είναι κι αυτό μια κατηγορία από μόνο του.

2 ώρες πριν, LongTom είπε

Εάν το πάμε απολύτως μινιμαλιστικά και μειωτικά, δεν χρειάζεται τίποτα παρά ένα κινητό ο ερασιτέχνης. 
Κάνει για το 80%+ των φωτογραφιών.

Πραγματικά ενδιαφέρουσα άποψη! Υπάρχει άλλος ένας στο DSLR vs smartphone που υποστηρίζει το ίδιο. Βέβαια για να είμαι δίκαιος, εκείνος ανεβάζει το ποσοστό του στο 100%

2 ώρες πριν, LongTom είπε

και επαγγελματίες έχουν προτιμήσεις στο τι σώμα χρησιμοποιούν και αρκετοί έχουν πολλαπλά ανάλογα τη περίπτωση (και τα γούστα)

Με την ύπαρξη διαφορετικών brands, είναι φυσιολογικό να υπάρχουν προτιμήσεις. Που είναι το περίεργο;

2 ώρες πριν, LongTom είπε

θα έλεγα ότι βλέπεις τα πράματα μάλλον μόνο από προσωπικής σου εμπειρίας (ή/και άποψης).

Κι εγώ θα έλεγα ότι μιλώ αποκλειστικά από προσωπικής άποψης και δεν εκπροσωπώ κανέναν άλλο παρά μόνο εμένα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 hours ago, Dr_73 said:

Όλα όσα γράφεις , είναι αληθή. Θα ήθελα όμως να προσθέσω , ότι συνολικά, προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία και περισσότερες εμπειρίες, μία μεγάλη συλλογή φακών σε ένα mount, παρά πολλαπλά σώματα , με έναν κιτ ή έναν σταθερό 50ρη . Συνολικά με έναν 25mm σε mft και έναν 35mm σε aps-c και έναν 50mm σε full frame και τον 63mm σε fuji mirrorless medium φορμάτ , την ίδια προοπτική θα έχεις , παρόμοια καρέ θα πάρεις. Με 4 φακούς σε ένα σύστημα, έχεις πολυ περισσότερες λήψεις. 

Αν μπορεί κάποιος να έχει πλήρη από φακούς , διαφορετικά συστήματα , τότε θα έχει πανδαισία , δεν θα προλαβαίνει να επεξεργαστεί τις φωτογραφίες του !

Δεν διαφωνώ. 
Οι φακοί είναι τεράστιας σημασίας, αλλά το πως δίνει κάθε φακό το κάθε σώμα μπορεί να έχει σημαντική διαφορά.
Οι rangefinders, οι DSLR και μια mirrorless, θα έχουν τα "ίδια" 50mm (βγάλε το φορμάτ στο κάδρο από την εξίσωση), αλλά το πως το βλέπεις το κόσμο και το θέμα σου αλλάζει ΠΟΛΥ. Με αποτέλεσμα πως θα προσεγγίσεις την φωτογραφική διαδικασία. 
Πέρα από διαφορές σε χειρισμό, αίσθηση και ικανότητες των σωμάτων και των διαφορετικών μεγεθών των αισθητήρων.
Δεν θα πιάσω καν τις πολλαπλές "περίεργες" ψηφιακές και αναλογικές, όπως οι Full Spectrum-IR-Alpha,  Xpan, οι TwinLensReflex, waistfinder MFs, οι LF κ.ο.κ., γιατί εκεί θα πάμε σε άλλα χωράφια. 

Φυσικά στο άλλο άκρο, να έχεις 15 σώματα σε 15 διαφορετικά συστήματα, με μόνο ένα κιτ φακό για το καθένα, τότε είναι λίγο περίεργο. Αλλά όπως πάντα, εάν βγάζει κάποιος γούστα έτσι, σεβαστό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 minutes ago, LongTom said:

Φυσικά στο άλλο άκρο, να έχεις 15 σώματα σε 15 διαφορετικά συστήματα, με μόνο ένα κιτ φακό για το καθένα, τότε είναι λίγο περίεργο. Αλλά όπως πάντα, εάν βγάζει κάποιος γούστα έτσι, σεβαστό.

Νομίζω αυτό το άκρο , δείχνει άγνοια . Αυτός που το επιλέγει για να βγάλει γούστα, δεν έχει βιώσει την εμπειρία ενός f/1.4 ή ενός 14mm . Πολύ πιο ενδιαφέρουσα εμπειρία και εικόνα από άλλο ένα σύστημα με ισοδύναμο 28-80mm . Και f/3.5 - f/6

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, LongTom είπε

Δεν διαφωνώ. 
Οι φακοί είναι τεράστιας σημασίας, αλλά το πως δίνει κάθε φακό το κάθε σώμα μπορεί να έχει σημαντική διαφορά.
Οι rangefinders, οι DSLR και μια mirrorless, θα έχουν τα "ίδια" 50mm (βγάλε το φορμάτ στο κάδρο από την εξίσωση), αλλά το πως το βλέπεις το κόσμο και το θέμα σου αλλάζει ΠΟΛΥ. Με αποτέλεσμα πως θα προσεγγίσεις την φωτογραφική διαδικασία. 
Πέρα από διαφορές σε χειρισμό, αίσθηση και ικανότητες των σωμάτων και των διαφορετικών μεγεθών των αισθητήρων.
Δεν θα πιάσω καν τις πολλαπλές "περίεργες" ψηφιακές και αναλογικές, όπως οι Full Spectrum-IR-Alpha,  Xpan, οι TwinLensReflex, waistfinder MFs, οι LF κ.ο.κ., γιατί εκεί θα πάμε σε άλλα χωράφια. 

Φυσικά στο άλλο άκρο, να έχεις 15 σώματα σε 15 διαφορετικά συστήματα, με μόνο ένα κιτ φακό για το καθένα, τότε είναι λίγο περίεργο. Αλλά όπως πάντα, εάν βγάζει κάποιος γούστα έτσι, σεβαστό.

    Σίγουρα λίγο περίεργο , 15 διαφορετικά σώματα με τους κιτ φακούς , παρόλαυτα σεβαστό όπως ειπώθηκε , γιατί όχι άλλωστε , ας προσθέσουμε και το γεγονός της αναγκαστικής πορείας κάποιου μέσα από διαφορετικά συστήματα , ακόμη και από την τακτική αλλαγή και παρουσίαση νέων μοντέλων / συστημάτων από τους κατασκευαστές , αλλά και επειδή πρέπει να δοκιμάσει διάφορα έως ότου καταλήξει κάπου ........ αν καταλήξει ....... οπότε θα έλεγα πώς είναι χομπιστικά ευτυχισμένος . Έτσι δεν θα έχει ανάγκη ? πλέον να ψάχνεται κάθε τρείς και λίγο .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ερώτηση για χρήστη Nikon - όχι εμένα- ο οποίος έχει μια D3300 και θέλει έναν μαζεμένο ευρυγώνιο. 

Υπάρχει κάποια τρομερά ουσιαστική οπτική διαφορά ανάμεσα στον 10-20mm και τον 10-24mm πέραν φυσικά του διαφράγματος ;  Επειδή ξέρω πως θέλει κάτι ελαφρύ και μικρό του είπα για τον 10-20mm και όχι τον κλασικό tokina 11-16mm αλλά εκ των υστέρων είδα και τον 10-24mm εξού και η ερώτηση. Είναι βέβαια σχεδόν στο διπλάσιο βάρος αλλά έτσι πληροφοριακά. 

Επεξ/σία από pifilos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 minutes ago, pifilos said:

Ερώτηση για χρήστη Nikon - όχι εμένα- ο οποίος έχει μια D3300 και θέλει έναν μαζεμένο ευρυγώνιο. 

Υπάρχει κάποια τρομερά ουσιαστική οπτική διαφορά ανάμεσα στον 10-20mm και τον 10-24mm πέραν φυσικά του διαφράγματος ;  

Παίρνει τον 10-20 , αν τον βρει μάλιστα και σε καλύτερη τιμή.Διάβασε εδώ

https://www.kenrockwell.com/nikon/10-20mm.htm

 

Versus the Nikon 10-24mm

The 10-24mm is older, bigger, heavier, tougher, much more expensive, made in China, and lacks VR.

I'd pass on it. It's twice as heavy, costs three times as much and this little 10-20mm is at least as sharp — however if you have an older camera, the 10-24mm will work on it while this new one might not. I'd put the money into a newer camera and get this inexpensive new lens rather than put more money into the old model 10-24mm just to work on an older camera.

I own the 10-24mm, and prefer this new lens for its better optics, VR and smaller size and weight.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Παίρνει τον 10-20 , αν τον βρει μάλιστα και σε καλύτερη τιμή.Διάβασε εδώ

https://www.kenrockwell.com/nikon/10-20mm.htm

 

Versus the Nikon 10-24mm

The 10-24mm is older, bigger, heavier, tougher, much more expensive, made in China, and lacks VR.

I'd pass on it. It's twice as heavy, costs three times as much and this little 10-20mm is at least as sharp — however if you have an older camera, the 10-24mm will work on it while this new one might not. I'd put the money into a newer camera and get this inexpensive new lens rather than put more money into the old model 10-24mm just to work on an older camera.

I own the 10-24mm, and prefer this new lens for its better optics, VR and smaller size and weight.

Ωραία ευχαριστώ. Ο άνθρωπος είναι αρχάριος έτσι και αλλιώς αμφιβάλλω αν θα έβλεπε την όποια διαφορά, ήθελε απλώς έναν ευρυγώνιο να κάνει τη δουλειά του άρα όντως ο 10-20mm ήταν η ορθή επιλογή. 

Επειδή δεν είχα ποτέ επαφή με Nikon δεν υπάρχει θέμα με μοτερ εστίασης κλπ σχετικά με 10-20mm και D3300 έτσι ; Όχι πως έχω ιδέα πως λειτουργεί το concept απλώς να ξέρω τι θα του πω. 

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, pifilos said:

Ωραία ευχαριστώ. Ο άνθρωπος είναι αρχάριος έτσι και αλλιώς αμφιβάλλω αν θα έβλεπε την όποια διαφορά, ήθελε απλώς έναν ευρυγώνιο να κάνει τη δουλειά του άρα όντως ο 10-20mm ήταν η ορθή επιλογή. 

Επειδή δεν είχα ποτέ επαφή με Nikon δεν υπάρχει θέμα με μοτερ εστίασης κλπ σχετικά με 10-20mm και D3300 έτσι ; Όχι πως έχω ιδέα πως λειτοργεί το concept απλώς να ξέρω τι θα του πω. 

Στη nikon , dx=crop . Φακοί dx της nikon χωρίς μοτέρ, δεν υπάρχουν . Η D3300 είναι συμβατή με αυτόν το φακό. Δεν είναι συμβατός ο συγκεκριμένος με παλιότερα σώματα, αν διαβάσεις και το άρθρο παραπάνω. Πχ σε D3200 δεν δουλεύει . Για τους tokina που λες, ο πρώτης γενιάς 11-16, δεν έχει μοτέρ και δεν δουλεύει σε D3300. Μόνο ο δεύτερης γενιάς δουλεύει .

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, pifilos είπε

Ωραία ευχαριστώ. Ο άνθρωπος είναι αρχάριος έτσι και αλλιώς αμφιβάλλω αν θα έβλεπε την όποια διαφορά, ήθελε απλώς έναν ευρυγώνιο να κάνει τη δουλειά του άρα όντως ο 10-20mm ήταν η ορθή επιλογή. 

Επειδή δεν είχα ποτέ επαφή με Nikon δεν υπάρχει θέμα με μοτερ εστίασης κλπ σχετικά με 10-20mm και D3300 έτσι ; Όχι πως έχω ιδέα πως λειτουργεί το concept απλώς να ξέρω τι θα του πω. 

     Ο συγκεκριμένος φακός έχει VR , το οποίο όμως δεν έχει ON OFF διακόπτη εξωτερικά , ενώ αφορά τα τελευταία μοντέλα των σειρών , όπως η D3500 , ενώ στην D3300 πρέπει να γίνει αναβάθμιση στο firmware του σώματος . Σε κάποιες περιπτώσεις δεν μπορεί να λειτουργήσει ούτε σαν manual , οπότε διαβάστε προσεκτικά τους περιορισμούς πριν προχωρήσετε . 

    Σε κάποιες σειρές το ON OFF του VR ελέγχεται μέσα από το μενού του σώματος , όχι σε όλες και σε όλα τα μοντέλα . Στην D750 δεν δουλεύει καν . 

  

Επεξ/σία από babisskg
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 minutes ago, babisskg said:

Στην D750 δεν δουλεύει καν . 

Δεν βάζεις DX φακούς σε full frame όπως η D750 . Δεν έχει νόημα. Ο συγκεκριμένος που λέμε εδώ, αν έχει το τελευταίο firmware η D3300 δουλεύει . 

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 μήνες μετά...

Καλησπέρα σας, μία απορία αρχαρίου: πόσο βλαβερό μπορεί να είναι για τον φακό να γυρίσω τον δακτύλιο εστίασης ενώ η μηχανή είναι σε auto focus; Ανησυχώ ότι έκανα γκάφα και τον χάλασα.

Σε ολοκαίνουρια Sony A7 II με τον κιτ φακό ακούω έναν μηχανικό ήχο (σαν τρίξιμο) όποτε κάνει auto focus. Ο ήχος είναι σχεδόν ανεπαίσθητος, ακούγεται με το αυτί δίπλα στον φακό, ενώ το auto focus λειτουργεί μάλλον κανονικά. Αναζήτησα πληροφορίες στο internet αν είναι φυσιολογικό να ακούγεται λίγο το μοτέρ ή τα γρανάζια, αλλά δεν πήρα σαφή απάντηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, DKK είπε

Καλησπέρα σας, μία απορία αρχαρίου: πόσο βλαβερό μπορεί να είναι για τον φακό να γυρίσω τον δακτύλιο εστίασης ενώ η μηχανή είναι σε auto focus; Ανησυχώ ότι έκανα γκάφα και τον χάλασα.

Σε ολοκαίνουρια Sony A7 II με τον κιτ φακό ακούω έναν μηχανικό ήχο (σαν τρίξιμο) όποτε κάνει auto focus. Ο ήχος είναι σχεδόν ανεπαίσθητος, ακούγεται με το αυτί δίπλα στον φακό, ενώ το auto focus λειτουργεί μάλλον κανονικά. Αναζήτησα πληροφορίες στο internet αν είναι φυσιολογικό να ακούγεται λίγο το μοτέρ ή τα γρανάζια, αλλά δεν πήρα σαφή απάντηση.

 

Καθόλου βλαβερό δεν είναι (αν ανησυχείς πως έκανες εσύ κάτι στον φακό βγάλτο απο το μυαλό σου). Με δεδομένο πάντα πως απλά τον γύρισες σαν να έκανες manual εστίαση και δεν τον κακομεταχειρίστηκες με κάποιον τρόπο.
Πολλοί φακοι το έχουν και σαν feature αυτό. Να μπορείς δηλαδή άμεσα απο autofocus να γυρίσεις σε manual εστίαση απλά γυρίζοντας το δακτυλίδι εστίασης

Για τον ήχο το πιο πιθανό είναι πως βρισκόταν εκεί εξαρχής και απλά με την υποψία πως κάτι χάλασες, τον ακούσες.
Τώρα για το αν είναι φυσιολογικός ή όχι θα ρωτήσεις σε κάποιο φόρουμ ή γκρουπ της Sony που οι πιθανότητες να έχουν κάποιοι την ίδια μηχανη με τον ίδιο φακό είναι περισσότερες.

Κάποιοι φακοί απο κατασκευής τους είναι θορυβώδεις, ενώ άλλοι πιο ήσυχοι. Έχει να κάνει με το τι μοτέρ φοράνε κυρίως.
 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...